سایر منابع:
سایر خبرها
خانه کتاب را به مسیر اصلی بازگرداندیم / انتظار معجزه نباید داشت
نظر میزان بازدید و محبوبیت) حدود هفت - هشت هزار بود، اما در فاصله کمتر از 15 ماه هم اکنون به رتبه حدود 600 رسیده است. در حال حاضر می توانم به جرأت بگویم که سایت خانه کتاب در زمره هزار سایت برتر ایران است. در عرصه جهانی هم رتبه این سایت با تغییر قابل توجهی روبه رو شده و تغییری در حدود 15-10 برابری داشته است. تا به امروز چه تعداد از ناشران به شبکه ای که با همکاری اداره پست برای توزیع ...
ولنگاری فرهنگی نتیجه تلقی نئولیبرالی از فرهنگ
فرهنگی بر اساس الگویی لیبرالیستی شکل گرفته یا اینکه ملغمه ای از تفکرات مختلف است؟ باور بنده این است که ما از سال های آغازین پس از انقلاب و به خصوص از سال های میانی دهه 60 گرفتار مسئله ای در فرهنگ هستیم که شاید بهترین واژه برای آن همین مفهوم ولنگاری فرهنگی است. نقطه اوج این وضعیت را از سال 92 به بعد می دانم و معتقدم این وضعیت از 92 به بعد جهش پیدا کرده و شدید شده است. از سال های ...
مهران مدیری: من برای هر قسمت از دوره همی 60 میلیون دستمزد می گیرم
به گزارش افکارنیوز ، مهران مدیری به همه اهالی رسانه گفت: از 8 سال گذشته تصمیم به ساخت فیلم داشتم اما محقق نمی شد، بالاخره موفق شدم در 2 ماهی که ضبط مجموعه دورهمی (مهر و آبان) انجام نمی شود، اولین فیلم خود را جلوی دوربین ببرم، ایده فیلم مربوط به 3-2 سال گذشته است و قصه درباره فردی است که در شرایطی قرار می گیرد و از 7 صبح تا 5 عصر درگیر ماجرایی می شود و باید تا 5 عصر امضای آخر را دریافت ...
نظریه برجسته سازی
...> منظور از برجسته سازی رسانه ها این است که رسانه ها، به ویژه در اخبار و گزارش های خبری و برنامه های مستند، این قدرت را دارند که توجه عموم را به مجموعه ای از مسائل و موضوعات معین و محدود معطوف سازند و از مسائل و موضوعات دیگر چشم پوشی کنند. حاصل کار این می شود که بعضی از مسائل خاص توسط بسیاری از مردم در سپهر عمومی و خارج از قلمرو رسانه ها به بحث گذاشته می شود، درحالی که به مسائل و موضوعات دیگر توجه ...
دوست داشتنی ترین قسمت دنیای سینما
نگاه یک پسر 6 ساله از خود راضی به نام جن ناکائوکا روایت می شود. قسمت دوم این انیمیشن سه سال بعد تولید شد. 3- ناوسیکا از دره باد (هایائو میازاکی، 1984) میازاکی در پروژه هایی که انیماتور بود چندین سال روی جنبه های طراحی کار کرد.او دیر به صرافت کارگردانی افتاد و نخستین بار برای مجموعه انیمیشنی شبکه ان اچ کی به نام پسر آینده کونان (1978) این مسئولیت را پذیرفت. نخستین انیمیشن بلند ...
تفاوت بازاریابی ورزشی و بازیاریابی در سایر حوزه های تولیدی و خدماتی
روز برای ساعات طولانی و به زبان های مختلف پخش می شود. همینطور سیستم رسانه های اینترنتی، کانال توزیع نوینی برای صنعت ورزش محسوب می شوند که ورزش را در هر زمانی در دسترس مخاطب قرار می دهند. علاقه مندان به ورزش و بازار ورزش در سراسر جهان در هیچ لحظه ای ورزش و رویدادهای متن و حاشیه آن را از دست نمی دهند اما خدمات و کالاهای دیگر با توجه به نحوه کارکرد شبکه توزیع ساعاتی از شبانه روز در دسترس مخاطبان قرار ...
سبک زندگی و فناوری
...، قرآن و کامپیوتر، انتشار به صورت جزوه ی پلی کپی بدون نام ناشر و به نام علی سبزواری. همچنین این مقاله به عنوان یک فصل در مجموعه آثار شریعتی، جلد28، چاپ شده است. گوتینگ، گری (1390). فوکو. ترجمه ی مهدی یوسفی، تهران، نشر افق. فوکو، میشل (1387). مراقبت و تنبیه، تولد زندان. ترجمه ی نیکو سرخوش و افشین جهان دیده، نشر نی: تهران. محسنیان راد، مهدی (1391)، ارتباطات انسانی، تهران، انتشارات سمت ...
رنگین کمان سریال ها در راه است
طی این مدت تلویزیون چاره ای نداشت جز آن که آثارش را بسرعت تولید و عرضه کند و به همین دلیل در بهترین حالت صرفا می توانست از میان سوژه های رسیده دست به انتخاب بزند؛ بنابراین در فاصله زمانی کوتاه سریال هایی با تم های مشترک و موضوعات مشابه و به موازات یا در پی یکدیگر از شبکه ها به نمایش درآمدند. اگرچه هنوز اتفاق قطعی و روشنی درباره شرایط مالی تلویزیون رخ نداده است اما به نظر می رسد، شرایط و وضعیت سریال های تلویزیونی بخصوص از بابت تنوع و تکثر رو به بهبود است. شواهد گواه آن است که بزودی رنگین کمانی از سریال های متنوع در تلویزیون شکل خواهد گرفت و بار دیگر مخاطب می تواند از میان سریال ها دست به انتخاب بزند و موضوعات مورد علاقه اش را دنبال کند. از سریال های پریا و چرخ فلک که موضوعاتی متنوع دارند و در قالب و ساختاری متفاوت از هم روایت می شوند، بگذریم و نگاهی داشته باشیم به آثار در دست تولید که هم به لحاظ تعداد و هم تنوع موضوعی قابل توجه هستند. از جمله سریال هایی که در مرحله تصویربرداری هستند، می توان به پرستاران ، نفس ، ملکا ، آرام می گیریم ، سرزمین کهن ، گشت ویژه ، دیوار شیشه ای ، لیسانسه ها ، بازگشت و یکتا اشاره کرد. سریال پرستاران به کارگردانی علیرضا افخمی همان طور که از نامش پیداست، تلخ و شیرین زندگی پرستاران را نمایش می دهد و داستان هایی را در فضای یک اورژانس روایت می کند که تاکنون در تلویزیون سابقه نداشته است. سریال نفس به کارگردانی جلیل سامان، داستانی را در بستر مبارزات انقلاب اسلامی ایران به نمایش خواهد گذاشت. آرام می گیریم روایت متفاوتی از بزهکاری و مناسبات انسانی و عاطفی افراد خانواده را به نمایش می گذارد. سرزمین کهن که چند قسمت از آن قبلا به نمایش درآمده، داستانی را در بستر تاریخ از دهه 20 تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران نمایش می دهد. گشت ویژه همان طور که از نامش پیداست یک سریال پلیسی است، لیسانسه ها یک طنز تلویزیونی است، دیوار شیشه ای قصه هایی شبیه به آنچه را در برنامه ماه عسل روایت می شود در ساختار اپیزودیک روایت می کند که همین تفاوت ساختار می تواند به تنوع و تازگی سریال های تلویزیونی کمک کند و سریال های بازگشت و یکتا ملودرام های خانوادگی هستند که نمایش آنها در میان سایر سریال ها و در یک بازه زمانی می تواند پاسخگوی میل مخاطبان به ملودرام های خانوادگی باشد. با گذشت زمان و رونق گرفتن تولید سریال های تلویزیونی، امکان برنامه ریزی و چینش مناسب تر سریال ها فراهم و این روند در آینده بهتر و بهتر خواهد شد. تمام این پیش بینی ها زمانی به نتیجه مطلوب خواهد رسید که مسائل مالی کمرنگ شود اما نباید فراموش کرد که رونق سریال های تلویزیونی، در جذب آگهی و بهبود شرایط مالی تلویزیون بی تاثیر نخواهد بود؛ به عبارتی سریال ها و در نگاه کلی تر برنامه های خوب و متنوع علاوه بر مخاطب بیشتر در جذب سرمایه ها و درآمدهای بیشتر تاثیر خواهد داشت و درآمد و سرمایه بیشتر در شکل گیری آثار بهتر و باکیفیت تر. آذر مهاجر رادیو و تلویزیون ...
جادوی دیالوگ در سریال ها
مجموعه هایی همچون گرگ ها، روزی روزگاری، سربداران، امام علی(ع)، معصومیت از دست رفته و کمی جلوتر شب دهم، مدار صفر درجه، مختارنامه، میکائیل و ... از جمله این آثار هستند. مجموعه هایی که هم به لحاظ ساختار و کارگردانی کار بسیار قوی ای بودند و هم دیالوگ هایی درخشان و به یاد ماندنی داشتند. جذابیت دیالوگ ها و گفت وگوهای رد و بدل شده میان شخصیت های یک سریال گاه چنان جذاب و گیراست که مردم تا مدت ها این اصطلاحات و واژگان را در زندگی و مراودات و محاوره های روزمره شان به کار گرفته و حتی آن را به بخشی از فرهنگ کوچه و بازار تبدیل می کنند. با این حال، به نظر می رسد با کند شدن فرآیند ساخت مجموعه های تاریخی و توجه بیشتر به ساخت ملودرام های اجتماعی، توجه فیلمنامه نویسان به نگارش دیالوگ ها هم کم شده و لحن کلام شخصیت های داستانی از برخی جهات برای مخاطبان تصنعی و نمایشی به نظر می رسد. اما آیا این به معنای آن است که روزگار دیالوگ های درخشان و گفت وگوهای به یاد ماندنی در تلویزیون به سر آمده است؟ هنری که مورد غفلت است نویسنده مجموعه های تلویزیونی چون تولدی دیگر ، نیمکت و فصل زرد ، عامل نبود زمان را در افت کیفیتی که گاهی گریبانگیر متن آثار نمایشی می شود، دخیل می داند و می گوید: دیالوگ به عنوان یکی از اصلی ترین عناصر در هر فیلمنامه محسوب می شود. با این حال عاملی که موجب شده دیالوگ در مجموعه های ما گاهی با غفلت مواجه شود این است که برخی دیالوگ را با گفت وگو نویسی اشتباه می گیرند و فکر می کنند هر دو نفری که با هم کلماتی را رد و بدل می کنند لزوما در حال دیالوگ گفتن هستند. علی خودسیانی در گفت وگو با جام جم تصریح می کند: دیالوگ براساس درام شکل می گیرد و به عنوان عنصری دراماتیک در هر اثر نوشتاری به شمار می آید؛ لذا باید از گفت وگوهای محاوره ای و آن چیزی که این روزها در برخی مجموعه های نمایشی شاهدش هستیم کاملا مجزایش دانست. دیالوگ از چند وظیفه اصلی در هر مجموعه یا اثر نمایشی برخوردار است؛ اول این که به معرفی شخصیت ها و پردازش آنها می پردازد و دوم در پیشبرد داستان نقش دارد. در وهله سوم شرایط و موقعیت کلی کار را تبیین می کند و در واقع زمان و فضای کلی داستان و حتی موقعیت جغرافیایی اثر را برای ما نمایان می کند. بنابراین می بینیم که دیالوگ، عنصر ساده ای نیست و نباید با غفلت از کنارش گذر کرد. در شرایط کنونی دیالوگ صرفا به پیشبرد قصه منحصر شده است و در هر صحنه ای فقط دو آدم را روبه روی هم می گذاریم که به شکلی نمایشی ایستاده اند و جملاتی را با هم ردوبدل می کنند. خودسیانی ادامه می دهد: البته عوامل متعددی در این زمینه دخیل است؛ شاید دستمزدها اجازه وسواس بیشتر را نمی دهد، شاید هم فرصت ها در تلویزیون محدود است و کارها باید بسرعت روی آنتن برسند؛ وگرنه کسی که ذهنیت و قدرت داستان نویسی دارد، قطعا از عهده نوشتن دیالوگ هایی درست هم بر خواهد آمد و کار شاقی نیست. به نظرم اگر می خواهیم آثار بهتری داشته باشیم، باید زمان بیشتری را هم برای نوشتن کارها به نویسندگان بدهیم. دیالوگ نویسی، فنی تخصصی یک منتقد، دیالوگ نویسی را به عنوان هنری می داند که لازم است به شکلی ویژه تر در نگارش آثار مورد توجه قرار بگیرد. حسام مقامی کیا توضیح می دهد: به هر حال نگارش قسمت های مختلف فیلمنامه از طراحی و پلات کلی گرفته تا داستان پردازی و جنبه های دیگر همه در یک مقال نمی گنجد و وقت و تمرکزی برای نویسنده به منظور دیالوگ نویسی باقی نمی ماند. زبان جاری جامعه سعید جلالی، فیلمنامه نویس هماهنگی ساختار فیلمنامه با دیالوگ را موضوعی اساسی و ضروری دانسته و می گوید: دیالوگ نویسی امری منفک از فیلمنامه نویسی نیست؛ بلکه یکی از ارکان اساسی و تشکیل دهنده آن محسوب می شود. هر فیلمنامه ای از عناصری چون ایده اولیه، طراحی و ساختار و همچنین دیالوگ تشکیل شده است. شما ابتدا طرح کلی داستان را پیدا می کنید، بعد آن را پرورش می دهید و به مراحل بعدی چون نوشتن دیالوگ های کار می رسید. بنابراین دیالوگ نویسی امری نیست که در مسیری جدا باشد. نویسنده مجموعه هایی چون آخرین بازی ، سه، پنج، دو و آوای باران تاکید می کند: نباید فکر کرد که دیالوگ می تواند فیلمنامه ای را نجات بدهد یا برعکس فیلمنامه ای خوب و درخشان با وجود دیالوگ های ضعیف دیده بشود. اینها همه عوامل تکمیل کننده هم هستند و همه عناصر را باید بخوبی در کنار هم چید. اگر تمام کارهای موفق سال های اخیر را بررسی کنید می بینید قطعا از این قاعده پیروی کرده اند. به هر حال دیالوگ نویسی امری است که با قدرت شنیداری مخاطبان سر و کار دارد و هر قدر آهنگین و صحیح تر باشد بیشتر به دل هایشان می نشیند. وی ادامه می دهد: در مجموعه هایی که اخیرا در تلویزیون می بینیم تلاش می شود فضای جامعه بیشتر مد نظر قرار بگیرد و دیالوگ ها را به زبانی بنویسیم که زبان جاری جامعه باشد و اصطلاحاتی را به کار ببریم که از زبان خود مردم هم شنیده شود. احتیاج به یک نویسنده دوم داریم مقامی کیا، منتقد: به نظر می رسد ما امروزه برای پیشبرد متون نمایشی مان احتیاج به یک نویسنده دوم داریم؛ یعنی کسی که فقط نوشتن دیالوگ های آن اثر را به عهده بگیرد و نه چیز دیگر. دیالوگ نویسی استعدادی مجزا و فنی جداگانه بوده که لازم است به شکلی تخصصی مورد توجه قرار بگیرد. نمی گویم لزوما هیچ فیلمنامه نویسی نمی تواند دیالوگ خوب بنویسد؛ نه، اما فکر می کنم امروزه و با توجه به تخصصی شدن هر چه بیشتر رشته ها، بهتر است افراد به این صورت در حیطه های مجزا کار کرده و به هم کمک کنند. زهرا غفاری رادیو و تلویزیون ...
علی البدل در سراشیبی پایان
. مجموعه هایی که سیروس مقدم کارگردانی کرده همواره با استقبال بسیاری از سوی مخاطب روبرو بوده و به نظر می رسد با توجه به شناختی که مدیران سیما از آثار مقدم و استقبال مخاطبان سراغ دارند، علی البدل را برای پخش در نوروز 95 در نظر بگیرند. سریال علی البدل به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری هفته گذشته در روستایی حوالی همدان مقابل دوربین رفته است. در خلاصه ...
ایرانی ها در گوگل دنبال چه می گردند؟
می رود که بارها و بارها در گوگل جست و جو شده است. سکینه الماسی یکی از نماینده های استان بوشهر در مجلس دهم است. نماینده ای که اولین سخنرانی اش در مجلس را با نام خداوند رنگین کمان آغاز کرد. صدا و سیما شکست خورد؟ از اولین روزهای ماه رمضان تا امروز، حدود شش سریال جدید روی آنتن شبکه های تلویزیون رفته اند و پخش معمای شاه به عنوان پرهزینه ترین سریال تاریخ صدا و سیما نیز ادامه دارد ...
محمدی: چرا وقتی قیصر از حریم اش دفاع می کند کسی ایراد نمی گیرد/ کی مرام: مشکل با امکان مینا ایدئولوژیک ...
مهران در خانه مخاطب احساس می کند مینا یک جوری هست. بعد روند کار را به گونه ای ترتیب دادیم که درام درست شکل بگیرد. مهران نگران حریم خصوصی زندگی و عشقش است که باور دارد از دست رفته و در طول فیلم می بینیم با شخصیت مینا آشنا می شویم به شکل بسیار ظریفی به این نکته اشاره می شود که تماشاگر بپذیرد که مینا فردی نیست که تمام روحش را به شیطان فروخته و هنوز بخشی از آن باقی مانده است. معجزه عشق در ...
هیچ راهی برای پیشرفت جز آگاهی وجود ندارد
ایران آنلاین / هاشمی وزیر بهداشت، مهتاب کرامتی، پوران درخشنده، تهمینه میلانی، یدالله صمدی، رامبد جوان و ... از جمبه هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ابتدای ان مراسم گفت: امیداوریم جشنواره فیلم سلامت در سال ها بعد و دولت های دیگر استمرار داشته باشد. حسن قاضی زاده هاشمی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم سلامت با گرامیداشت یاد شهید رجایی و شهید ...
سریال پریا ؛ حرکت روی خط قرمز با قصه ای دراماتیک
در این سریال در جریان بیماری ایدز قرار می گیرند. این دو شخصیت وارد فیلمنامه شدند تا وظیفه تحلیل و توضیح را به عهده داشته باشند. اگر می دانستم طرح مستند روبان قرمز که بعد از هر قسمت سریال پخش می شود، مورد استقبال قرار می گیرد و وظیفه آموزش به مخاطب را انجام می دهد، شخصیت گلی و علیرضا را کاملا تغییر می دادم. دیالوگ های علیرضا و گلی کتابی نیست؟ وقتی حرکت و میزانسن از بازیگر گرفته ...
تکوین اندیشه سیاسی مجاهدین خلق / بنیان های نظری تطور از سازمان به کالت
...> سازمان مجاهدین خلق در حوالی نیمه دهه 1340 ش. بر بنیاد محافلی از جوانان و دانشجویان هوادار نهضت آزادی ایران شکل گرفت. بنیان گذاران این سازمان، که در بدو تأسیس رهبری آن را به دست گرفتند، سه تن بودند: محمد حنیف نژاد، سعید محسن و عبدالرضا نیک بین رودسری. در سال 1345 اصغر بدیع زادگان وارد رهبری سازمان شد و این گروه چهار نفره تا سال 1347 به فعالیت خود ادامه داد. محمد حنیف نژاد محمد حنیف ...
تاملاتی نقادانه درباره مبانی نظری مرکز مشاوره انشاء (در اصفهان)
، پسوندِ غربی را بیان کنند، منتها با توجه با قرائن و شواهد منظور ایشان احتمالا منظور همین بوده است. و اگر نبوده...، در اینباره در بخش 2-2 اشاراتی کرده ام.) 1-4- رهبر انقلاب در سفر خود به قم هم همین موضع را داشته اند و در جمع طلاب گفته اند: علوم انسانی ذاتا فاسد است. 1-5- این جمله رهبری حجت ماست در اینکه اعتباری برای علوم انسانی رایج در دانشگاه ها قائل نشویم. 1-6- ما طرحی ...
خیریه ای که از مغازه یک دهنه به 140 هزار نفر خیر رسید
فعالیت های انقلابی همانند راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس سعی کرده ایم قدمی در این راه برداریم. گردش مالی 640 میلیارد ریالی در سال 94 مدیرعامل موسسه آبشار عاطفه ها گفت: شفافیت مالی یکی از نقاط قوت این مجموعه و باعث اعتمادسازی خیرین بوده است که ما به صورت ریز عملکرد خود را منتشر می کنیم و در همین راستا طی سال 94 گردش مالی 640 میلیارد ریالی را داشته ایم. وی افزود: این ...
تیرباران تنها سهم قهرمان بزرگ ایران از سینما
: بررسی مبارزات مسلحانه نیروهای مذهبی از طریق شخصیت شهید اندرزگو با وجود اینکه تلویزیون دست باز تری نسبت به سینمای مستند و داستانی در پرداختن به شخصیت های تأثیرگذار انقلاب اسلامی و قهرمانان ملی داشته است تا امور پرداخت به شخصیت اندرزگو به دعوت از همسر این شهید بزرگوار به برنامه نیمه پنهان ماه محدود می شود که از شبکه کم بیننده افق پخش شده و هیچ گاه نتوانست حق مطلب را در مورد جایگاه مبارزاتی اندرزگو ...
یک روز با وزیر راه و شهرسازی در "یک روز یک وزیر" شبکه مستند
: از این رو برای گپ و گفت با وزیر، روز دیگری به وزارتخانه رفتیم و با ایشان مصاحبه کردیم. بین گفتگو نیز تصاویری از سفر ارومیه پخش می شود که شامل گزارش سفر آقای آخوندی از جمله افتتاح جاده و آزادراه، بازدید از ایستگاه های ریل قطار و افتتاح پارک است. این تهیه کننده یادآور شد: با حضور در وزارتخانه نیز درباره دغدغه های امروز مسکن و شهرسازی کشور، مسکن مهر و رشد بی رویه ساختمانها در مناطق مختلف با وزیر راه و شهرسازی گفتگو کرده ایم. قسمت پنجم یک روز یک وزیر شنبه ششم شهریور ساعت 22:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و یکشنبه هفتم شهریور ساعت 15:30 بازپخش می شود. 508502 ...
طعنه مهران مدیری به شایعه دستمزد 30 میلیونی اش
سمیرا مخملباف با لحنی شوخی گفت:پس بهتر است اسم فیلمم را ساعت 2 و ربع بگذارم اما واقعا از این فیلم ها اطلاعی نداشتم. داستان فیلم من به گونه ای است که مکانی که شخصیت اصلی داستان باید خود را به آنجا برساند، در ساعت 5 عصر بسته می شود؛ ضمن این که این واژه برای من یادآور شعر زیبایی از لورکا است که از کودکی آن را به یاد دارم. –این فیلم با همان گروه همیشگی همکارانم در سریال سازی ساخته نمی شود و ...
تسلیت هاشمی رفسنجانی به مناسبت درگذشت داوود رشیدی
به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است: درگذشت هنرمند محبوب، پیشکسوت عرصه سینما و یکی از مبدعان تئاتر مدرن کشور، مرحوم آقای داوود رشیدی را به جامعه هنری، سینماگران و فعالان عرصه تئاتر، به ویژه خانواده هنرمندشان تسلیت می گویم. با آرزوی علوّ درجات برای آن فقید سعید، صبر و اجر بازماندگان را از درگاه خداوند بزرگ خواستارم. ...
بیانات در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت
مورد از این چیزهایی که مطرح بود، پیغام دادم به وسیله ی جناب آقای حجازی که سؤال بشود که این مورد و این کارِ بخصوص، جایگاهش در مجموعه ی سیاست های اقتصاد مقاومتی چیست؟ این باید قابل توضیح باشد؛ یعنی هرکدام از این کارهایی که انجام میگیرد، در مجموعه ی سیاست هایی که ایشان و مجموعه ی دولت تنظیم کرده اند بایست جا داشته باشد. نکته ی سوّم؛ همه ی ظرفیّتهای کشور پای کار آورده بشود. البتّه خوشبختانه ...
لزوم تهیه بانک اطلاعات اخبار و گزارش های خبرگزاری ها/ تواضع و فروتنی از ویژگی های شاخص شهیدان رجایی و ...
نمی توانند این را اعلام کنند و این به خاطر این است که ما نتوانسته ایم داشته هایمان را بعد از انقلاب و دفاع مقدس بزرگ کنیم و در معرض دید و استفاده مردم قرار دهیم؛ رسانه و دانشگاه باید در این عرصه ورود جدی داشته باشند. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان به لزوم اطلاع رسانی برنامه های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باید این اراده ایجاد شود که فضای مجازی را اداره کنیم ...
مدیری: دستمزد 20 میلیاردی برای ساخت این فیلم می گیرم!
بار یک جلسه داشته باشیم. بازیگر و کارگردان شب های برره از شروع نگارش زندگی نامه خود از سال آینده خبر داد و گفت: فکر می کنم زندگی نامه چهار جلد قطور خواهد شد. مجموعه بسیار مهمی خواهد شد نه به این خاطر که زندگی نامه من است، بلکه به این خاطر که برش چهل و چند ساله از تاریخ ایران و شامل زندگی اجتماعی، فرهنگی، جنگ و هنر است. مدیری در خصوص زبان طنز این فیلم که آیا می تواند بین المللی باشد یا خیر گفت ...
مرحوم رشیدی در مراسم خواستگاری برایم پدری کرد
متن گفت و گوی جام جم آنلاین با علیرضا خمسه را در زیر می خوانید . مرحوم داود رشیدی از نگاه علیرضا خمسه چگونه انسانی بود؟ مرحوم رشیدی به معنای واقعی یک پدر فداکار و بامحبت بود. زمانی که حرفی از سندیکای هنرمندان و خانه سینما نبود، آن مرحوم پا پیش گذاشت و همگان او را به عنوان یکی از نخستین معماران خانه سینمای ایران و صنف بازیگران می شناسند. سالها مسئولیت شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران را برعهده داشت و خدمات و زحمات بسیاری برای این صنف کشید. می توانید به قسمتی از این خدمات اشاره کنید؟ خدمات زیاد است اما آنچه دیگران کمتر می دانند این است که بسیاری از زحمت کشان عرصه سینما و تئاتر کشور را با تلاش فراوان در دو مجتمع بوعلی و جوانمرد قصاب، صاحب خانه کرد. این است که می گویم برای خیلی ها پدری و بزرگی کرد. در کل انگیزه بسیاری برای سر و سامان دادن به وضع اقتصادی و زندگی بازیگران و زحمت کشان صنف تئاتر و سینما داشت. آیا این رحمت و لطف پدری شامل حال شما هم شد؟ بله، مرحوم داود رشیدی برای من واقعاً حکم یک پدر را داشت. روشن تر بگویم، در زمان خواستگاری، من جوانی بودم که پدرم سالها قبل فوت کرده بود و یتیم بودم و پدری نداشتم. در مراسم خواستگاری مرحوم رشیدی بجای پدرم آمد و ضمانت مرا نزد پدر دختر کرد و دختر آنان را برای من خواستگاری کرد. این بهترین کاری است که پدر می تواند برای فرزندش انجام دهد. حتی وقتی که من و همسرم از سفر حج برگشتیم بسیاری را برای مراسم ولیمه دعوت کردم. تنها کسانی که آمدند آقای داود رشیدی و همسر ایشان خانم احترام برومند بودند. این یعنی مهر پدری که آن مرحوم در دل من به یادگار گذاشت. سخن پایانی آقای خمسه؟ به سهم خودم درگذشت داود رشیدی را به همسر و دختر و نوه آن مرحوم و همچنین جامعه هنری کشور و مردم شریف ایران تسلیت می گویم. محمد زندکریمخانی - جام جم آنلاین ...
گفتگو با مادر شیک، مدرن و سنتی سینمای ایران
به گزارش جام جم آنلاین ، وی فعالیت کاریش را با فیلم هایی مثل آرامش در حضور دیگران ناصر تقوایی و یا سریال پرمخاطب تلخ و شیرین آغاز کرد. جالب اینجاست که هر یک از این آثار در گونه خاصی بودند و نگرشی خاص نسبت به مخاطب داشتند اما بازی قاسمی در هر دو کار مورد توجه قرار گرفت. قاسمی از یک طرف در اثری با مایه های هنری مثل آرامش در حضور دیگران حاضر شده بود که یکی از بهترین آثار سازنده اش ناصر تقوایی بود و در آن کوشیده شده بود بخش هایی از تعارضات جامعه در حال گذار مصور شود و از سوی دیگر سریالی که مصداق بارز اثری باب طبع مخاطب عام بود. قاسمی که فرزند هنرمندی مشهور و مردم دار به نام حمیده خیرآبادی بود فعالیت بازیگریش را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم ادامه داد و خیلی زود تبدیل شد به یک چهره محبوب سینما و تلویزیون و انواع و اقسام نقش های مادر یارانی را در آثارش ایفا کرد. مجموعه هایی مانند در پناه تو، خانه ابری و جراحت از جمله سریال هایی هستند که قاسمی در برهه های زمانی مختلف در آنها ظاهر شد. مجسمه، شام آخر، دختر شیرینی فروش و مارال از جمله نقش آفرینی های ممتاز قاسمی در عرصه سینما بوده اند. در این بین بازی در نقش زنی میانسال و متشرع در مارال او را به سیمرغ بلورین بهترین بازیگری جشنواره نوزدهم فیلم فجر رساند. قاسمی که تجربه دوبله داشته و البته در سال های اخیر سابقه اجرا هم داشته است از جمله بازیگرانی است که تقریبا اغلب کارگردانانی که نیاز به بازیگری ششدانگ و درجه یک برای سپردن کاراکترهای مادران دارند به سراغ وی می روند و شاید برای همین باشد که در کارنامه وی همکاری با چهره هایی چون فریدون جیرانی، ایرج طهماسب، سیروس الوند، ابراهیم حاتمی کیا، خسرو سینایی و ابراهیم وحیدزاده به چشم می خورد. قاسمی اخیرا کمدی- اقتباسی پدر آن دیگری را روی پرده داشت و بازیش در این فیلم هم مورد توجه مخاطبان پیگیر سینما قرار گرفت. از آن سو بازپخش اخیر سریال در پناه تو با بازی وی نیز به شدت مورد توجه نسلی قرار گرفت که به هنگام پخش اول بار سریال هنوز متولد نشده بودند یا کودک بودند. با ثریا قاسمی در مورد وضعیت فعلی بازیگری و روند کاریش گفتگو کرده ایم و البته خاطرات خواندن در پناه تو را با وی مرور کرده ایم. حضور در نقش انواع و اقسام مادران شیک، مدرن و سنتی ایران در این سه دهه برایتان چه جذابیت هایی داشته است؟ من بازیگر حرفه ای هستم و نقش های مختلف به من پیشنهاد می شود و من هم نقش ها را می خوانم و در صورت مناسب بودن قبول می کنم. اگر به انتخاب خودتان باشد بیشتر دوست دارید نقش چه مادرانی را بازی کنید؟ برایم تفاوتی ندارد. داستان خوب و کنش های شخصیتی که بازی می کنم مهم است. بازیگران کمتر قدرت انتخاب داریم و بیشتر انتخاب می شویم و بازار کار هم چندان پررونق نیست که من خودم را مقید کنم فلان نقش را بازی کنم. شیک و پیک بودن و یا فقیر و غنی بودن شخصیتی که قرار است بازی کنم موقعیت کلی نقش است. الان خیلی از بازیگران قدیمی و باسابقه خانه نشین شده اند و من سعی می کنم بین پیشنهاداتم بهترین ها را انتخاب کنم. چرا این روزها بازیگران پیشکسوت کمتر مجال بازی کردن پیدا می کنند؟ به هزار و یک دلیل! مهمترین اش وضعیت بد اقتصادی در سینما و تلویزیون است و به خصوص در تلویزیون که تولیدات به حداقل رسیده است و به جای تولید سریال های جدید و متفاوت اغلب سریال ها چند بار در شبکه های مختلف بازپخش می شوند. در همی ماه گذشته چهار سریال با بازی من که در سال 82 در آنها بازی کردم دوباره بازپخش شد. آن قوت همه خیال می کنند ثریا قاسمی پرکار شده است. بی رودربایستی من این روزها هر نقشی پیشنهاد شود قبول می کنم. دوستان بازیگری که می گویند ما گزیده کار هستیم و انتخاب می کنیم یا شوخی می کنند و یا ژست می گیرند و قصد پز دادن دارند. بحث دیگری که باعث بیکاری بازیگران حرفه ای شده وجود نابازیگرانی است که نه تنها دستمزد نمی گیرد بلکه ممکن است پولی هم پرداخت کنند. بله، تهیه کننده هم از خداخواسته برای اینکه هزینه تولید کارش پایین بیاید از اینها استفاده می کند و این رویه به کیفیت بازیگری مجموعه و یا فیلم ها لطمه می زند. نویسنده ناشی، کارگرد ...
تمرکز فعالیت دشمن بر روی کودکان و وظیفه ما/ فشردگی دروس در فضای حوزوی، یک ایراد است
...> غلامی: ما اولین قدمی که باید برداریم، آموزش بخشی و اطلاع رسانی به خود طیف طلبه ها و کسانی است که دارند در مدارس علمیه درس می خوانند، بعد کنار اینکه یک سری اطلاعات و آموزش های اولیه را دیدند، باید به بخش های مختلف انسانی یا به تعبیری مخاطبینی که الان گروه مخاطب ما هستند، ورود پیدا کنند. دشمن از یک دهه قبل، کار خود را روی کودکان شروع کرده است حدود یک دهه است که دشمن دارد از ...
جایگاه بهره وری در اقتصاد مقاومتی
جایگاه بهره وری در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز بررسی شده است. 1-بهره وری و جایگاه آن در اقتصاد در چند دهه اخیر اهمیت بحث بهره وری به عنوان یکی از اصول برتری رقابت در عرصه های بین المللی شناخته شده است تا جایی که دست یابی و اشاعه بهره وری در تمام سطوح جامعه به مثابه یکی از ضرورت های توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه یافته مطرح شده است. هدف اصلی بهره وری، عبارت است از به ...
زندگی شهید رجایی مستند رادیویی می شود
به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی تهران، شهیدان رجایی و باهنر دو همسنگر علم و جهاد بودند که با یکدیگر کمر به خدمت مردم ایران بستند، اما منافقین در 8 شهریور سال60 آن دو یار عزیز، محمدعلی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر وقت را به همراه گروهی از اعضای هیات دولت در انفجار دفتر نخست وزیری به شهادت رساندند. به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت این شهیدان، مستند رادیویی سایه روشن یکشنبه 7 شهریور از ساعت 15 پخش و زندگینامه این شهیدان مرور می شود. علاوه براین؛ بخش اعظم این مستند در موزه شهید رجایی تهیه شده است، خانه شهید رجایی پس از مرمت و بازسازی کامل به موزه تبدیل شد. در این مستند رادیویی روایتی از این موزه، آثار شهید رجایی، اعم از میز و اتاق کار، وسایل شخصی، محل پذیرایی از مهمانان خارجی و محل زندگی وی خواهیم داشت. برگزیده ای از سخنان امام خمینی (ره)، سیری در دوران کودکی شهید رجایی، محیط خانوادگی و سیره اخلاقی این شهید بزرگوار هم از دیگر بخش هایی است که به آنها پرداخته می شود. مستند سایه روشن کاری از گروه برنامه ریزی و مدیریت شهری رادیو تهران است که مینا نیکانیک تهیه این قسمت از برنامه را بر عهده دارد. ...
پازلی جدید از دانش ایرانی
یازدهمین قسمت مجموعه مستند پازل با موضوع استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در ایران، شنبه 6 شهریور از شبکه افق پخش می شود.