چهارشنبه ۰۳ تیرساعت ۰۸:۳۲Jun 2026 24
جستجوی پیشرفته
جماران ۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۱۲:۰۵

ارتباط یائسگی و تشدید علائم آرتروز در زنان

به گزارش جی پلاس، شیوع بیماری آرتروز روماتوئید در زنان سه برابر بیشتر از مردان است و زنان مبتلا به این بیماری دارای زوال فیزیکی و ناتوانی شدیدتری هستند. آرتروز روماتوئید یک اختلال خودایمنی است که موجب بروز التهاب و درد در مفاصل می شود. یک تحقیق دیگر هم نشان داده است که آرتروز روماتوئید در زنان عمدتا ناشی از زایمان و سایر تغییرات هورمونی و تولیدمثلی است. به عنوان مثال، محققان عنوان می کنند زنان مبتلا به یائسگی زودهنگام بیش از سایر زنان در معرض ابتلا به آرتروز روماتوئید قرار دارند. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)