سایر منابع:
سایر خبرها
موارد ابتلا به کرونا در کرمان به صورت انفجاری بیشتر می شود/میانگین سنی مبتلایان بالای 60 سال است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی شفیعی ظهر امروز در نشست خبری مجازی با موضوع کرونا ویروس با اشاره به آخرین وضعیت استان کرمان در زمینه بیماری کرونا اظهار داشت: حجم نمونه هایی که از سراسر استان کرمان طی دیروز و امروز رسیده، بسیار زیاد بوده است. مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افزایش ساعت فعالیت کار آزمایشگاه کرمان طی دو روز گذشته خبر داد و افزود: دوستان م
بسیج امکانات شهرداری ها برای مقابله با انتشار ویروس کرونا
به گزارش خبرگزاری مهر ، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور که 20 اسفند در نشست ویدئوکنفرانس با شهرداران کلانشهرها سخن می گفت، با بیان مطلب فوق افزود: با اعلام رسمی ابتلاء تنی چند از هم وطنان به ویروس کرونا در کشور، کارگروه ویژه برای رسیدگی به این موضوع در حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تشکیل شد که با توجه به گزارش های ارسالی از استان ها طی
تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز کشور 6 تا 8 برابر شده است
به گزارش خبرگزاری دانا از شاتا، محمدرضا شانه ساز در نشست مشترک با قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وزارت صمت برای تامین اقلام بهداشتی و پزشکی گفت: تقریبا از ابتدای هفته گذشته، به صورت روزانه و مرتب جلساتی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده تا هماهنگی کامل تری در توزیع اقلام ضدعفونی کننده، ماسک و لباس های پزشکی انجام داده و مایحتاج کادر درمانی و مردم را تامین کنیم. معاون
دبیر ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه استان تهران: موردی از ابتلای طلاب تهرانی به ویروس کرونا نداریم
شفقنا-دبیر ستاد مواجهه با حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه استان تهران افزود: طبق پیگیری ها و رصدهای میدانی در بیمارستان های تهران به جز یک نفر هیچ مورد دیگری از مبتلا شدن طلاب تهرانی به ویروس کرونا گزارش نشده است و آن یک نفر هم بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شد. به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم اکبری با بیان اقدامات ستاد حوادث غیر مترقبه حوزه علمیه استان تهران، اظهار داشت
نگرانی ها و هشدارهای مرضیه برومند در روزگار کرونا
به گزارش خبربانو، این هنرمند که چند روزی است به دلیل شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده، گفت: این روز ها مدام در خانه ام و از صبح تا شب در معرض خبر های گوناگون. ما که خود را در خانه قرنطینه کرده ایم، تشنه خبر هایی هستیم که بیرون در جریان است و دائم در حال رصد کردنیم. در این بین روزانه صد ها خبر متفاوت و گاه متناقض می بینیم و می شنویم که دلشوره و اضطراب مان را صدچندان می کند. وی خواستار پاسخگویی مسئولان در زمینه کمبود تجهیزات مورد نیاز کادر پزشکی در استان های مختلف بویژه گیلان و مازندر
جان باختگان کرونا در اصفهان به 18 نفر رسید
ها حاکی از مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف یا استعمال الکل سمی و غیرسمی در اصفهان است، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ارائه آمار در باره آن را به ساعت های آینده موکول کرد. امروز وزارت بهداشت ، آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان(مجموع اصفهان و کاشان) را 618 تَن اعلام کرد که بر این اساس، اصفهان پس از تهران، مازندران و قم در رتبه چهارم قرار دارد. بر اساس
درخواست جمعی از پزشکان به روسای سه قوه برای مدیریت واحد ستاد کشوری اپیدمی کرونا
تاجرنیا رییس انجمن علمی دندانپزشکی ایران دکتر سیدرضا نجفی زاده رییس انجمن علمی روماتولوژی ایران دکتر کامبیز بهاالدینی رییس انجمن علمی انفورماتیک ایران دکتر حسین فاطمی رییس انجمن علمی متخصصین آزمایشگاه بالینی ایران دکتر مسعود هاشمی رییس انجمن بررسی و مطالعه درد ایران دکتر محسن نفر رییس انجمن علمی نفرولوژی ایران دکتر محمد رازی رییس
50 واحد صنعتی استان تهران تولید خود را به محلول ضدعفونی تغییر دادند
داروخانه ها توزیع می کنند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: تنها یک کارخانه در استان الکل سفید تولید می کند به همین دلیل با کسری این کالا در داروخانه ها مواجه هستیم. امامی امین اضافه کرد: از فروردین ماه یک واحد تولید کننده الکل سفید در استان وارد مدار می شود تا نیاز مراکز درمانی و مردم برطرف شود. وی در خصوص برخورد با متخلفان که لوازم بهداشتی را چند برابر
در کاشان دقیقاً چه خبر است؟
] و ایشان فقط در یک شهرستان این استان 1056 نفر اعلام کرده. مردم کدام را باور کنند؟ یا این فرماندار را عزل کنید یا بساط اطلاع رسانی خود را تخته کنید. شاید برای تفاوت تعداد مبتلایان بشود توجیهی آورد هر چند پذیرفتنی نیست ولی تعداد مرگ و میر را مطلقاً نمی توان توجیه کرد. البته ظاهراً وزارت بهداشت انتقادات عبدی را شنیده است(!) چون روز گذشته خبرگزاری فارس به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت، آمار
اصفهان، رتبه اول سرعت ابتلا به کرونا در کشور
جلوتر باشند، اظهار کرد: ایتالیا در قلب اروپا 16 میلیون نفر را قرنطینه کرده است و در ایران نیز بهتر است این تصمیمات را مدبرانه تر انجام دهیم تا زودتر از زمانی که ممکن است برای اتخاذ تدابیر دیر شده باشد، تصمیم بگیریم. وی اضافه کرد: اصفهان مقصد سفر چهار استان مازندران، گیلان، قم و تهران شده و این امر به دلیل آمار بالای شیوع کرونا در استان های مذکور، برای مردم بسیار خطرآفرین خواهد بود. معاون
آموزش و درمان بیماران مشکوک به کرونا در منزل با همکاری سپاه استان اردبیل
وس کرونا مشغول فعالیت هستند. فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل تصریح کرد: در این شرایط حساس، مردم نیازمند امید هستند که روی آوردن به قرآن و توسل به ائمه و ذکر دعا همانند روحیه فوق العاده رزمندگان در شرایط سخت دفاع مقدس، در روحیه مردم تأثیرگذار است. بابازاده گفت: هر جا که نیاز بوده سپاه سریعاً وارد شده و در تأمین خون نیز، 200 واحد خون از سوی بسیجیان و سپاهیان استان اردبیل اهدا شده و در تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده نیز فعالیت های چشمگیری توسط رده های مختلف سپاه و بسیج استان انجام شده است. انتهای پیا ...
همه کرونایی ها بدحال نمی شوند/ سرایت کرونا تا 10 روز بعد بهبودی هم محتمل است
: ما در حال حاضر روزانه 6 –هفت بیمار کرونایی را پس از بهبودی از بیمارستان مرخص می کنیم. این فوق تخصص بیماری های ریوی با بیان اینکه همه مبتلایان به کرونا بدحال نمی شوند افزود: تعداد مبتلایانی که بدحال می شوند بسیار کم است. وی پیشگیری و جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری را مستلزم همکاری و همراهی مردم دانست و خاطرنشان کرد: کادر درمانی استان ها برای مقابله با این بیماری نیازمند کمک مردم
با تغذیه سالم حریف کرونا می شویم؟
اضطراب و استرس، کشیدن سیگار و مصرف بی رویه مشروبات الکلی را موجب تضعیف دستگاه ایمنی بدن دانست و خاطرنشان کرد: مصرف الکل صنعتی موجب مسمومیت، کوری و نهایتا مرگ می شود. متاسفانه برخی از افراد سودجو از فرصت شیوع کرونا برای فروش الکل صنعتی به جای الکل طبی به مردم استفاده می کنند که بسیار خطرناک است. این متخصص تغذیه، با بیان اینکه تقویت دستگاه ایمنی به ما در مقابل بدخیمی ها مصونیت می بخشد، گفت: داستان ویروس کرونا پایان می یابد، اما همیشه باید با تغذیه مناسب، ورزش و خواب کافی دستگاه ایمنی خودمان را قوی، پا بر جا و ایده آل نگه داریم. ...
رئیس جمهور دستور فوری بستن ورودی های هرمزگان را صادر کند
است. این فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان با تصریح بر این که هر فرد ناقل و یا آلوده که به هرمزگان سفر کند می تواند روزانه چندین نفر را آلوده کند، عنوان داشت: بیم آن می رود که اتفاقی که با سرازیرشدن تهرانی ها به شمال در روزهای گذشته رخ داد، در هرمزگان نیز به وقوع بپیوندد و این در حالی است که امکانات ما یک سوم امکانات موجود در شمال کشور هم نیست. دکتر ذاکری ادامه داد: اگر موضوع
چرا مردم یاسوج ویروس کرونا را جدی نمی گیرند؟
فرهنگی جست و جو کرد. اطلاع رسانی بیراه نیست اگر بگوییم نحوه اطلاع رسانی مهمترین عاملی است که مردم این بیماری را جدی نمی گیرند. هر روز ساعت 14 مردم پای رسانه ملی می نشینند و آمارها را می شنوند. آمارهایی که حکایت از آن دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد استان پاکی است اما خود همین آمارها گمراه کننده هستند. زیرا در اعلام این آمار بسیاری از مسائل در نظر گرفته نمی شود. مثلا در هیچ
چرا مردم یاسوج ویروس کرونا را جدی نمی گیرند؟
فرهنگی جست و جو کرد. اطلاع رسانی بیراه نیست اگر بگوییم نحوه اطلاع رسانی مهمترین عاملی است که مردم این بیماری را جدی نمی گیرند. هر روز ساعت 14 مردم پای رسانه ملی می نشینند و آمارها را می شنوند. آمارهایی که حکایت از آن دارد که استان کهگیلویه و بویراحمد استان پاکی است اما خود همین آمارها گمراه کننده هستند. زیرا در اعلام این آمار بسیاری از مسائل در نظر گرفته نمی شود. مثلا در هیچ
تعداد مبتلایان کرونا در کرمان به 40 نفر رسید
ملاقات های زندانیان محدود شده و روزانه اطلاعات سلامت زندانیان را از حوزه درمان اداره کل زندان ها دریافت می کنیم. نیاز ماسک کرمان از داخل استان تامین می شود شفیعی گفت:: قرارگاه استانی مقابله با کرونا ویروس در کرمان مصوبات خوبی داشته یکی از این مصوبات این است که نیاز ماسک کرمان توسط ظرفیت های داخلی استان تولید شود. وی با تاکید بر اینکه مردم از ازدحام در مکان های شلوغ
کار سختی نیست درخانه ماندن وقتی در معرض خطریم
انتقال ویروس در استان را بشکند. بیماری کرونا با هیچ شخص و مقام و فردی تعارف ندارد و در صورتیکه به هشدارها و توصیه های بهداشتی عمل کنیم از این آزمون سخت عبور خواهیم کرد. براساس جدیدترین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت و درمان تاکنون در سیستان و بلوچستان 40 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که زاهدان بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت
رئیس جمهور دستور فوری بستن ورودی های هرمزگان را صادر کند
است. این فعال سیاسی و اجتماعی هرمزگان با تصریح بر این که هر فرد ناقل و یا آلوده که به هرمزگان سفر کند می تواند روزانه چندین نفر را آلوده کند، عنوان داشت: بیم آن می رود که اتفاقی که با سرازیرشدن تهرانی ها به شمال در روزهای گذشته رخ داد، در هرمزگان نیز به وقوع بپیوندد و این در حالی است که امکانات ما یک سوم امکانات موجود در شمال کشور هم نیست. دکتر ذاکری ادامه داد: اگر موضوع
هنرمندان جنوب کرمانی برای شکست کرونا دست به کار شدند
را در اختیار معاونت فرهنگی سایر استان ها قرار داده است. فاریابی بیان کرد: در شرایط فعلی هر کسی بسته به توان و ظرفیت خود باید در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تلاش کند، بنده نیز با توجه به این که تحصیلکرده رشته تئاتر هستم و علاقه زیادی به مردم جنوب کرمان و همشهریانم دارم، احساس تکلیف کردم بنابراین با استفاده از عنصر طنز و خلق لحظاتی شاد در تلاش هستم گامی هر چند کوچک برای کاهش استرس
ماجرای دومین بیمار فوتی کرونا در بوشهر که بیمارستان را ترک کرده بود
به گزارش گروه استان های خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری با اشاره به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا 20 اسفند 18 نفر بوده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هفت نفر به مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد. وی افزود: هفت نفر بیمار که جواب آزمایش آنها مثبت اعلام شده است، سه نفر آنان از یک خانواده عشایر از بخش
4 مورد ابتلای جدید به کرونا در استان کرمان/اجرای طرح بیماریابی از این هفته در استان کرمان
کرده ایم، همچنین مقرر شده که جا های پر ازدحام شهری نیز توسط شهرداری با همکاری نیرو های انتظامی و نظامی گندزدایی شوند لذا شهر منطقه بندی خواهد شد و گندزدایی مکان های حساس دو تا سه مرتبه در روز انجام خواهد شد ضمن آنکه برای گندزدایی نیز از ترکیبات کلر استفاده خواهیم کرد. شفیعی با اشاره به تعدا افراد بهبود یافته در سطح استان کرمان نیز گفت: تا روز گذشته، 6 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح
مدیر جامعه الزهرا(س): ثبت نام 4 هزار نفر در رقابت علمی ورود به جامعه الزهرا
ر خواهد شد. وی بیان داشت: برای امسال 4 هزار داوطلب ثبت کردند و قرار است در مقاطع مختلف تحصیلی سطوح 1 تا 4، هزار و 500 نفر واجد شرایط پذیرش شوند. حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: امروز این جامعه سعی کرده در کنار سایر فعالیت های آموزشی، پژوهشی و برگزاری کلاس های مهارتی در فضای مجازی، اقدام به پاسخ گویی شرعی و نشر کلیپ در مورد نحوه کفن و دفن و انجام غسل و... در فضای مجازی نمای
استان اصفهان در رده اول کشور از نظر سرعت ابتلا به کرونا قرار دارد
غیر این صورت با تنش های بیش از حد افکار عمومی و فشار به سیستم روبه رو می شویم، گفت: ایتالیا در قلب اروپا 16 میلیون نفر را قرنطینه کرده است، در ایران نیز باید تصمیمات جدی و مدبرانه اتخاذ شود نه اینکه پس از وقوع حادثه موضوع تازه به فکر تدبیر و چاره باشیم. خطرآفرینی عدم اتخاذ تدابیر جدی ممنوعیت سفر برای شهروندان اصفهانی وی با اشاره به اینکه اصفهان مقصد سفر چهار استان بسیار آلوده کشور یعنی مازندران، گیلان، قم و تهران شده است، گفت: این امر برای مردم استان اصفهان بسیار خطرآفرین شده است و مسئولان باید در این امر جدیت به خرج دهند. ...
مصرف ماسک در کشور به هفته ای 80 میلیون عدد رسید/ مشکل تامین دارو نداریم
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی ناصحی در حاشیه بازدید از ایستگاه تب سنجی شهرستان سوادکوه در ورودی استان مازندران، در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه این پایگاه جزو اولین پایگاه های تب سنجی کشور است، اظهار کرد: با فعالیت 24 ساعته این پایگاه با همکاری شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروی انتظامی و بسیج شهرستان تا امروز حدود 105 هزار نفر در این ایستگاه تب سنجی و حدود 19 نفر
مصاحبه در قطعه اموات کرونایی زنجان +تصاویر
؟ شما چطور جرات کردید، اینجا بیایید، از کرونایی ها ترسی ندارید، خانم ها از کرونا می ترسند، همسرم تهدیدم کرده اگر کرونایی دفن کم، دیگر به خانه نروم! این را می گوید و با سایر قبرکن ها می خندند و دوباره مشغول کار می شوند، نزدیک تر می روم و به جمعشان می پیوندم، سوال می کنم: با کرونا چه می کنید. با خبرنگار خانم مصاحبه نمی کنم! یکی از جمع پنج نفره شان جواب می دهد: کار روزانه مان را، کرونا
دبیر ستاد حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه استان تهران: موردی از ابتلای طلاب تهرانی به ویروس کرونا نداریم/ ...
ضاع بهداشتی مساجد و اماکن مذهبی و نیز پیگیری مراتب درمان و ترخیص و دفن و کفن مبتلایان به بیماری کرونا از جمله اقدامات این ستاد بوده است. دبیر ستاد مواجهه با حوادث غیرمترقبه حوزه علمیه استان تهران افزود: طبق پیگیری ها و رصدهای میدانی در بیمارستان های تهران به جز یک نفر هیچ مورد دیگری از مبتلا شدن طلاب تهرانی به ویروس کرونا گزارش نشده است و آن یک نفر هم بعد از بهبودی از بیمارستان مرخص شد.