چهارشنبه ۰۳ تیرساعت ۱۵:۱۰Jun 2026 24
جستجوی پیشرفته
روزنامه شهروند ۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۲۱:۵۳

یک عکس یک خاطره

رومئو ، نخستین بمب هیدروژنی دنیا - 1956 64 سال پیش در چنین روزی، برابر 21 می 1956 میلادی، نخستین بمب هیدروژنی ایالات متحده در جزیره بیکینی (اقیانوس اطلس) آزمایش شد. قدرت این بمب معادل 10 میلیون تن ماده منفجره TNT بود که انفجاری بزرگ و سهمگین ایجاد کرد. مردم در سراسر دنیا به اعتراض علیه این آزمایش برخاستند و با تشکیل کمپین های مختلف، خواهان خاتمه این قبیل انفجارها شدند. یکی از مشهورترین چهره هایی که به این کمپین ها پیوست آلبرت اینشتین فیزیکدان شهیر آلمانی بود. ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)