سایر منابع:
سایر خبرها
شکر گزاری در قرآن
راست هدایت کرد. هم چنین وقتی که حضرت ابراهیم هاجر و اسماعیل را در سرزمین بی آب و علف مکه قرار داد با خداوند راز و نیاز کرد که ای پروردگار ما: برخی از فرزندانم را به وادی بی آب و علف نزدیک خانه گرامی تو جای دادم تا نماز بگذارند پس ای خداوند متعال دلهای مردمان را چنان کن که بسوی آنها میل کنند و از هر ثمره ای روزیشان ده باشند که سپاس گذارند. در این آیه که ترجمه آن گذشت حضرت ابراهیم در دعای ...
چرا قابیل، هابیل را کشت
، من برای کشتن تو دستم را دراز نمی کنم زیرا از خدا پروردگار جهانیان می ترسم (1) از آن جا که این داستان درسها و عبرت های بسیاری دارد؛ لذا مورد اهمیت بسیار قرار گرفته است و ما تعدادی از نکات پیرامون آیه را بررسی می کنیم: آنچه در قرآن آمده این است که آن دو برای خداوند قربانی کردند، اما در این که این قربانی ها چه بوده و آنها از کجا فهمیده اند که قربانی شان مورد قبول خداوند قرا ...
بیان آثار حرام خواری در قرآن + مسابقه
می نویسی. چقدر آمار دروغ! می خواهد نان بخورد، چون می خواهد نان بخورد آمار زیادی می دهد که پول زیاد بگیرد. این را حضرت امیر فرمود: تزیید یعنی زیادی نشان می دهی فیما کان من فعلک فعلی که انجام می دهی این را هی بزرگنمایی می کنی. مثلاً بنده فرض کنید دو ساعت مطالعه کردم می گویم: ده ساعت مطالعه کردم. آثار حرام خوری این است که برکت از زندگی می رود. قرآن بخوانم، می گوید: اگر مردم اهل ایمان و تقوا باشند ...
بررسی چند فضیلت ذکر شده از حضرت فاطمه (س) در آیات قرآن
عبد اللّه فرزند خردسال رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) از دنیا رفت آن حضرت را ابتر نامید و قریش می گفتند محمد صنبور (بی ریشه و تنها) است که خداوند برای دلداری به رسولش و نابودی آرزوی کفار این سوره را نازل فرمود. (13) 2 – 2 نزول سوره انسان در فضایل اهل بیت (علیهم السّلام) در تفسیر آیه هفتم از سوره هل اتی حضرت امام صادق (علیه السّلام) از پدرش نقل می فرماید که حضرت امام حسن و امام ...
آشنایی اجمالی با سرگذشت حضرت ادریس علیه السلام
خواند را در این مسجد به آنچه که دوست می دارد بخواند، تحقیقا خواسته هایش اجابت می شود و در قیامت چون ادریس در مکانی رفیع قرار می گیرد و از بلایای دنیا و فتنه دشمنان در پناه خداوند خواهد بود . از جمله روایات وارده در داستان ادریس، روایتی است که کتاب کمال الدین و تمام النعمه به سند خود از براهیم بن ابی البلاد و او از پدرش و او از امام محمد باقر (علیه السلام) نقل کرده است. خلاصه آن روایت این است ...
سوره انعام با صدای عبدالباسط عبدالصمد
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضَ وَجَعَلَ الظُّلُمَاتِ وَالنُّورَ ثُمَّ الَّذِینَ کَفَرُوا بِرَبِّهِمْ یَعْدِلُونَ ﴿1﴾ هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ طِینٍ ثُمَّ قَضَی أَجَلا وَأَجَلٌ مُسَمًّی عِنْدَهُ ثُمَّ أَنْتُمْ تَمْتَرُونَ ﴿2﴾ وَهُوَ اللَّهُ فِی السَّمَاوَاتِ وَفِی الأرْضِ یَعْلَمُ سِرَّکُمْ وَجَهْرَکُمْ وَیَعْلَمُ مَا تَکْسِبُونَ ﴿3﴾ وَمَ ...
بازنشر| گفت و گوی حوزه نیوز با استاد جعفر الهادی در سال 1389
منطقه حجاز سیطره پیدا کند. آل سعود با کشتار و ارعاب و تهدید توانستند کل منطقه را در اختیار خود بگیرند و به تدریج به یک دولت بزرگ تبدیل شده و به مناطق دیگر تعدی کردند و در طی دو بار حمله به کربلا، حرم امام حسین (علیه السلام) را با خاک یکسان کردند، عده زیادی را کشتند، ولی چون شهر نجف دیوار داشت و مردم آن مقاومت می کردند نتوانستند بر نجف تسلط پیدا کنند؛ به سوریه نیز حمله کردند و یمنی ها را ...
سوره مائده با صدای عبدالباسط عبدالصمد
...> بیقین کسانی که کافر شدند، اگر تمام آنچه روی زمین است و همانند آن، مال آنها باشد و همه آن را برای نجات از کیفر روز قیامت بدهند، از آنان پذیرفته نخواهد شد; و مجازات دردناکی خواهند داشت. (36) پیوسته می خواهند از آتش خارج شوند، ولی نمی توانند از آن خارج گردند; و برای آنها مجازاتی پایدار است. (37) دست مرد دزد و زن دزد را، به کیفر عملی که انجام داده اند، بعنوان یک مجازات الهی، قطع کنید ...
سوره نساء با صدای عبدالباسط عبدالصمد
; ولی وسایل دفاعی (مانند زره و خود را) با خود بردارید خداوند، عذاب خوارکننده ای برای کافران فراهم ساخته است. (102) و هنگامی که نماز را به پایان رساندید، خدا را یاد کنید; ایستاده، و نشسته، و در حالی که به پهلو خوابیده اید! و هرگاه آرامش یافتید (و حالت ترس زایل گشت)، نماز را (به طور معمول) انجام دهید، زیرا نماز، وظیفه ثابت و معینی برای مؤمنان است! (103) و در راه تعقیب دشمن ...
انسان بی نماز هویت ندارد/ ترک نماز یعنی قهر کردن با پروردگار
سبک و پست بشمارد، مانند کسی است که نماز نمی خواند لذا انسان باید موافق باشد که به عجله و شتاب زدگی نماز نمی خواند و در حال نماز به یاد خدا و با خضوع، خشوع و وقار باشد لذا در این خصوص با حجت الاسلام جواد بهشتی، مشاور فرهنگی و علمی ستاد اقامه نماز کشور گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید: فلسفه و اهمیت و جایگاه نماز در دین مبین اسلام چیست؟ خداوند فرموده نماز بخوانید تا ...
گناهان کبیره در اسلام
کلی می توان گفت آثاری که مختص گناهان کبیره می باشد چنانچه گناهان صغیره به اینکه اصراری بر آنها نشود از آن آثار مصون هستند آثار گناهان کبیره به شرح زیر هستند: عدالت انسان با انجام گناه کبیره شکسته می شود و کسی که مرتکب این گناهان می شود عادل نیست و در نهایت شاهد خوبی هم در دادگاه شهادت نخواهد بود و نمی تواند به عنوان امام جماعت قرار بگیرد ولی گناهان صغیره این آثار را در خود ندارند. ...
چگونه وسوسه های شیطان و سپاهش را از خود دور کنیم؟
آگاه هستیم) آورده: توسوس از ماده وسوسه به معنی افکار نامطلوبی است که از دل انسان می گذرد، و اصل آن از کلمه وسواس گرفته شده که به معنی صدای زینت آلات و همچنین پیام و صدای مخفی است. منظور در اینجا این است که وقتی خداوند از خطورات قلبی آنها و وسوسه های زودگذری که از فکر آنها می گذرد آگاه است مسلما از تمام عقائد و اعمال و گفتار آنها با خبر می باشد، و حساب همه را برای روز حساب نگه ...
برای نجات از سختی ها چه دعایی بخوانیم ؟
بأسمائک التی َاِذا دُعیتَ بِهِ عَلَی العُسْرِ لِلْیُسْرِ تَیَسَّرَتْ ، و َاِذا دُعیتَ بِهِ عَلَی الاَْمْواتِ لِلنُّشُورِ انْتَشَرَتْ، صلّ علی محمد و آل محمد و اقلبنی بقضاء حاجتی. حضرت فرمودند: در این هنگام قسم به خداوند، شخص قدمش را بر نمی دارد مگر این که خداوند حاجت روایش می کند. (الصحیفة السجادیة الجامعة، ص 119، دعا 58) 2. امام صادق(ع) فرمودند: با خواندن ...
آیا اسلام با زینت مخالف است؟ + صوت
الْطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ . بیشتر بخوانید منظور پروردگار از رزق بی حساب چیست؟ + صوت این آیه، زینت را برای انسان حلال می شمرد. قرآن، یکی از نعمت های خداوند را، زینت آسمان ها به ستارگان جهت تماشای تماشاگران می داند، زَیَّنّاها لِلنّاظِرِینَ ؛ امّا باید علاقه ی به زینت، انسان را به هلاکت نکشد و بهره گیری از آن کنترل شده باشد، لذا قرآن، نشان دادن زینت زنان را جز ...
عباد الرحمن کسانی هستند که آگاهانه بندگی خدا را می کنند
ه خدا آن ها را به خودش نسبت دهد؛ کأنه با این تعبیر خداوند اعلان می کند که چنین کسانی بنده من هستند، نه بنده دیگری. نکته دیگر اینکه عبد ؛ که به معنای مملوکِ مطلق است، گاهی مفهوم تکوینی آن لحاظ می شود، یعنی عبودیتی که تکویناً انسان نسبت به خدا دارد و خارج از اختیار انسان است، چه بخواهد و چه نخواهد؛ چرا که هیچکس نمی تواند از مملوکیت خدا خارج شود. هر موجودی، خواه ناخواه عبد ؛ است؛ یعنی سرتاپای وجودش ...
فکر در لباس قانون تجلی می کند| قانون جنبه الزام آور و حاکمیتی و ولایتی دارد
...، در مبارزات اجتماعی و سیاسی و نظامیای که پیغمبران الهی با دشمنان خدا داشتند - رنجها، محنتها، شادیها، پیروزیها، شکستها، همه و همه - مقدمه ی این است که انسان بتواند در هنگام عبور از این مرزی که ناگزیر باید از آن عبور کرد - یعنی مرز زندگی مادی و حیات اخروی و دائمی - شادمان باشد، خرسند باشد، حسرت زده نباشد؛ همه ی حرف ها برای این است. اگر گفته اند اخلاق خوب داشته باشید، اگر گفته اند عمل به این ...
از شیطان تا میکروب؛ حکایت پوشاندن لباس دین به طب معاصر
.... بخشی در حوزه علم و فن و صنعت است. بخشی در باره فلسفه و ارزشها و عرفیات و آداب و عادات و مسائلی چون پوشش یا دیگر رفتارهای اجتماعی. بخشی هم در باره دین و ایمان و این که آنها مثلا مروج مسیحیت هستند و قصد نابودی دین اسلام را دارند. در واقع، همه اینها، از نظر بسیاری در صدد آن بودند تا جامعه دینی ایران را هم از حیث دینی و هم هویتی، هدف قرار دهند. این نگرانی عامل عمده ای برای ایجاد حس مقاومت برابر آن ...
بازخوانی تاریخ؛ مصاحبه کیهان فرهنگی با ابراهیم فخرایی
...> اما دیدیم که به یاری خداوند سبحان، سردار جنگل دوباره در قامت هزاران شهادت طلب مؤمن و پاکباخته قد کشید و در انقلاب اسلامی سر برافراشت، اما نه آن سان که نارفیقانش آرزو می کردند بلکه بدان سان که خودش آرزو داشت... استاد فخرایی گذشته از سردار جنگل آثار ارزشمند دیگری نیز دارد و چه در آثار و چه در زندگی همواره از استقلال رأی، صمیمیت، نزاکت و خصلت های خوب یک مسلمان ایرانی و آزاده به اندازه ...