نشنال اینترست: ایران درباره پیشرفت های موشکی خود مذاکره نمی کند
سایر منابع:
سایر خبرها
تله هایی که متحدان ترامپ برای وی کار می گذارند
مشکوک وشیطنت های ایالات متحده در منطقه، اشاره و اظهار داشته مسئولیت عواقب هرگونه ماجراجویی احتمالی بر عهده واشنگتن خواهد بود. ظریف امروز هم در هشداری به ترامپ تاکید کرد که هرگونه آتش بازی، پاسخ متقابل جدی همراه خواهد داشت. وزیر امور خارجه عصر روز شنبه در حساب توییتری خود نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش افروز اسراییل در حال توطئه چینی برای حمله به آمریکایی ها هستند
ضرورت و لزوم توجه به هشدارهای ظریف
شده است. تحت این شرایط تهران بهتر است در شرایط حاضر و نظر به تزاحم های فزاینده متحدان منطقه ای واشنگتن در واکنش متقابل خویشتنداری نشان دهد. در غیر این صورت و با توجه به خطرات برداشت نادرست محاسباتی چه بسا ممکن است در دامی قرار گیرد که نتانیاهو آن را برای ایران تعبیه کرده است. این خویشتنداری با توجه به خروج زودهنگام ناو هواپیمابر نیمیتز از آب های خلیج فارس و پایان ماموریت های بمب افکن استراتژیک بی-52 ضرورت آن را دوچندان می کند.
ترامپ برای حمله به ایران از سوی عربستان و اسرائیل تحت فشار است
امیدواری زیادی دارند تا ترامپ را برای انجام آن قانع کنند. در همین رابطه بخش انگلیسی الجزیره امروز یکشنبه گزارشی را درباره احتمال انجام حمله از سوی آمریکا به اهداف ایرانی با دستور دونالد ترامپ منتشر کرده است. در این گزارش، الجزیره با برخی کارشناسان گفتگو کرده است. در همین رابطه دنی پوستل نایب رئیس مرکز مطالعات منطقه ای و بین المللی دانشگاه نورث وسترن در ایلینوی آمریکا، به الجزیره
امنیت ملی از نگاه سردار سلیمانی
دارد خود را از مرکز منازعه ژئوپلیتیک منطقه خارج کند و از این لحاظ می تواند نوعی برتری در معادله روابط خود با اعراب به دست آورد که باید با آن مقابله کرد. استاد دانشگاه علوم و تحقیقات ادامه داد: این مساله منطق داشتن روابط خوب با همسایگان به ویژه در حوزه خلیج فارس را که دکتر هادیان به آن اشاره کرد توجیه می کند. چون این کشورها در حوزه فوری امنیتی ما هستند و هر کدام از آنها محل پایگاه های نظامی آمریکا به
رونمایی ایران از مین ضدزیردریایی در آبهای خلیج فارس و تنگه هرمز/ شگفتانه سپاه در سال نو برای شکار سریعتر ...
و اخطار به بیگانگان است چرا که در روزهای اخیر و با حضور زیردریایی اتمی آمریکا در منطقه خلیج فارس یا شایعه حضور زیرسطحی اسراییلی، ارتش و دولت در حال اخراج آمریکا به دنبال ارسال سیگنالی به ایران بود و حالا نیز فرمانده کل سپاه با ارسال سیگنال متقابل به آمریکا، به طور مستقیم اعلام کرده که نیروی دریایی سپاه هم به سیستم های سونار برای کشف اهداف زیر آبی و هم به مین هایی برای نابود کردن زیر سطحی ها دست
مانورهای نظامی آمریکا در منطقه ازسر استیصال است نه تهاجمی
حسن عابدینی کارشناس سیاسی در گفت و گو با قدس آنلاین درخصوص حضور آمریکا در خلیج فارس و ادعای رسانه های خارجی مبنی بر تلاش ترامپ برای آغاز جنگی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در این موضوع شکی وجود ندارد که ایالات متحده آمریکا امروز در ضعیف ترین وضعیت ممکن در طی پنج دهه گذشته قرار گرفته است. علی رغم اینکه سران آمریکایی در سالهای گذشته تلاش کردند تا با خرج هزینه های هنگفت در خاورمیانه ب
استراتژی ترامپ در قبال ایران تغییر کرده است؟
پنتاگون به طور ناگهانی تصمیم گرفت ناو هواپیمابر نیمیتز را از منطقه خاورمیانه و آفریقا به خانه فرا بخواند که این امر نشان از تغییر استراتژی طولانی مدت با رویکرد بازدارندگی از حمله احتمالی ایران به نیروها و دیپلمات های آمریکایی در خلیج فارس داشت. مقامات آمریکایی روز جمعه گفتند که کریستوفر سی. میلر، سرپرست موقت وزارت دفاع، دستور بازگشت ناو را به عنوان نشانه تنش زدایی به تهران صادر کرد تا
حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس؛ آمیزه ای از هراس و بازدارندگی
. همچنین سردار حسین دهقان مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی نیز در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در خبرها دیدم آمریکایی ها از ترس انتقام در آماده باش هستند و برای تبلیغات، دو بمب افکن B-52 هم بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورده اند. تمام پایگاه های نظامی شان در منطقه زیر پوشش موشک های ماست. به اخراجی کاخ سفید توصیه می کنم سال نو میلادی را برای آمریکایی ها به عزا تبدیل نکند.
دست پاچگی آمریکایی ها در سالگرد شهادت حاج قاسم/ خبرپراکنی لیبرال ها برای پنهان کردن ضعف نظامی یانکی ها
طور عکس سعی کردند دشمن را مقتدر نشان دهند. این درحالی بود که در سال گذشته که ایران با موشک پایگاه عین الاسد را هدف قرار داد آمریکایی ها نه تنها جرات پاسخگویی به خود ندادند بلکه تا مدت ها تلفات حمله موشکی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را کتمان می کردند اما آمارها از رسانه های مختلف درز پیدا می کرد. رسانه های ضدانقلاب از جمله بنگاه سخن پراکنی بی بی سی فارسی و همچنین رسانه سعودی
قطار هسته ای روسیه پاسخی به استقرار موشک های آمریکا در اروپا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو روز دوشنبه در مقاله ای نوشت: قطار هسته ای روسیه موسوم به بارگوزین مجهز به موشک های قاره پیما ساخته و آماده شده است. در این مقاله به نقل از الکسی لئونکوف کارشناس نظامی روسیه عنوان شده است: آمریکا از راه اندازی و بکارگیری قطار هسته ای بارگوزین روسیه به شدت هراس دارد. به گفته لئونکوف
تحرکات نظامی آمریکا در منطقه به چه معنا است؟
هیچ شخصی تصور نمی کند که پرزیدنت دونالد ترامپ بدون سر و صدا کاخ سفید را ترک کند. اما آیا دونالد ترامپ در هنگام خداحافظی از قدرت؛ آمریکا را وارد تقابل نظامی با ایران می کند؟ تحرکات نظامی پنتاگون در منطقه غرب آسیا به همراه روایت رسانه ای اسرائیل در مورد فشار عربستان و اسرائیل به ترامپ برای بمباران ایران ( قبل از ترک کاخ سفید) ؛ گمانه زنی در مورد این که ترامپ در روزهای پایانی قدرتش دست به اقدام
تحلیل جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و سعودی برای تحریک آمریکا علیه ایرانیان
به گزارش شهرآرانیوز ؛ حدود دو هفته تا پایان ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ایالات متحده آمریکا باقی مانده است. در مدت باقی مانده، او از هیچ اقدام داخلی و خارجی برای حضور بیشتر در کاخ سفید دریغ نخواهد کرد. متحدان منطقه ای آمریکا نظیر رژیم صهیونیستی و عربستان نیز که در چهار سال گذشته، بیشترین منفعت را از حضور ترامپ در کاخ سفید برده اند و نگران فردای بدون ترامپ هستند، در مدت باقی مانده از هیچ تلاشی
سی ان ان: سیاست ترامپ در برابر ایران یکسره ناکام ماند
شد تا شمار زیادی از دشمنان ایالات متحده در چهار سال اخیر احساس قدرت کنند. راهبرد ترامپ در مورد ایران یک شکست بود. در سالگرد ترور (سردار) قاسم سلیمانی، ایالات متحده بمب افکن هایی را به منطقه اعزام کرد. مقامات دفاعی آمریکا به سی ان ان گفتند اطلاعات نشان می دهد که ایران موشک های بالستیک کوتاه برد را به عراق منتقل کرده است. ترور (سردار) سلیمانی و عوامل خطر همراه با آن نشان می دهد که راهبرد
هشدار نشریه آتلانتیک:خطر بروز جنگ در خاورمیانه
هایش واکنش نشان خواهد داد. ایالات متحده اعلام کرده که بمب افکن هایش را با هدف بازدارندگی به منطقه می فرستد. یعنی برای جلوگیری از حمله جمهوری اسلامی ایران به منافع آمریکا و متحدان آن کشور. در شرایطی که بی تردید جمهوری اسلامی ایران می خواهد انتقام خون ژنرال سلیمانی را از آمریکا بگیرد- و ایالات متحده باید آماده نشان دادن عکس العمل در مقابل چنین اقدامی باشد؛ اما با این وجود، بسیاری این را هم
حمله ترامپ به ایران چقدر جدی است؟
اینها، اسرائیل نیز که ترور ماه گذشته دانشمند هسته ای ایران را تقریبا به عهده گرفته یک زیر دریایی هسته ای را به خلیح فارس فرستاده است. هدف تمام این اقدامات بازدارندگی است. کنت فرانک مک کنزی، فرمانده نیروی سنتکام می گوید: این اقدامات برای جلوگیری از هر گونه حمله احتمالی دشمن است و ایالات متحده می خواهد نشان دهد که آماده پاسخگویی به هرگونه تهاجمی است که متوجه منافعش باشد. جای تعجب ندارد اگر
اسرائیل و عربستان،ترامپ را به سوی آغاز حملات مهلک علیه تاسیسات هسته ای ایران سوق می دهند
یورو آسیا دیلی در گزارشی با عنوان ترامپ را به سوی آغاز حملات مهلک علیه تاسیسات هسته ای ایران سوق می دهند نوشت: اسرائیل و عربستان سعودی دونالد ترامپ را به سوی آغاز حملات مهلک علیه تاسیسات هسته ای ایران تا قبل از ورود جو بایدن به کاخ سفید در روز 20 ماه ژانویه سوق می دهند. گفتنی است که اسرائیل و عربستان سعودی فشار زیادی بر ترامپ وارد می کنند تا او با حملات هوایی، ضربه جدی به تاسیسات هسته ای ایران
هشدار ظریف به ترامپ و تقویت احتمال درگیری نظامی
ترامپ نوشت و به او نسبت به کشیده شدن به زمین جنگ با ایران هشدار داد. وزیر خارجه ایران در توییتی در این باره نوشت: اطلاعات تازه از عراق حاکی از آن است که عوامل آتش افروز اسراییل در حال توطئه چینی برای حمله به آمریکایی ها هستند- تا ترامپ در حال رفتن را به بهانه ای ساختگی به جنگ بکشانند. ایران به دنبال جنگ نیست، اما آشکارا و مستقیم از مردم، امنیت و منافع حیاتی خود دفاع خواهد کرد. وی تاکید کرد: ترامپ
نیروهای ایران در وضعیت آماده باش قرار گرفتند/ دستور عقب نشینی ناو هواپیمابر آمریکا: سیگنال تنش زدایی ...
یکا هستند یا مشغول آماده سازی دفاعی جهت مقابله احتمالی با دستور حمله ترامپ به آنان مقامات پنتاگون اعلام کرده اند که تعدادی هواپیمای جنگنده و سوخت رسان به عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس فرستاده اند تا فقدان ناو هواپیمابر USS Nimitz جبران کند. [در همین رابطه] فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در مراسم بزرگداشت ژنرال سلیمانی گفت که آمادگی کامل جهت واکنش به ه
مراقب تله باش
نیفتد. آرایش نظامی در منطقه مقام های آمریکایی مدعی شده اند، پرواز دو بمب افکن بی-52 اقدامی بازدارنده در واکنش به حمله احتمالی ایران به مواضع یا منافع آمریکا یا متحدان آن در عراق و مناطق دیگر است. برخی رسانه های جمعی خاورمیانه، ازجمله در عربستان و اسرائیل، از این احتمال سخن گفتند که دولت ترامپ قصد دارد در مهلتی که باقی است و تا پیش از به قدرت رسیدن جو بایدن در 20 ژانویه (اول بهمن) به
پشت پرده تهدید نظامی؛ خشم ویرانگر یا ترس از انتقام
کت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 1. در روز یکم دی ماه 1399 زیردریایی یو اس اس جورجیا به همراه دو کشتی کروز از تنگه هرمز عبور کرد. 2. در روز هشتم آذرماه 1399 ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز به خلیج فارس وارد شد. 3. تردد دو بمب افکن راهبردی بی 52 و جنگنده های اف 15 در منطقه استحفاظی سنتکام و مطرح شدن ادعاهایی درباره ی استقرار آنها در پایگاه های منطقه.
اهداف پیدا و پنهان رژیم صهیونیستی از اعزام زیردریایی به خلیج فارس
صهیونیست ها که همواره با مشکلات داخلی و نداشتن مشروعیت دست به گریبان هستند برای جبران این نقیصه دنبال افزایش قدرتمند نظامی اند و اخیراً رژیم صهیونیستی مدعی است تلاش می کند تا به منطقه خلیج فارس وارد شود. برای بررسی بیشتر این موضوع و هدف رژیم غاصب صهیونیستی از فرستادن زیر دریایی به سوی خلیج فارس، ایسنا با علی امیدی- استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه اصفهان به گفت وگو پرداخت. قصد دارند ایران را منشأ تهد
پشت پرده تهدید نظامی؛ خشم ویرانگر یا ترس از انتقام
فکت ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد: 1. در روز یکم دی ماه 1399 زیردریایی یو اس اس جورجیا به همراه دو کشتی کروز از تنگه هرمز عبور کرد. 2. در روز هشتم آذرماه 1399 ناو هواپیمابر یو اس اس نیمیتز به خلیج فارس وارد شد. 3. تردد دو بمب افکن راهبردی بی 52 و جنگنده های اف 15 در منطقه استحفاظی سنتکام و مطرح شدن ادعاهایی درباره ی استقرار آنها در پایگاه های منطقه. 4
گمانه زنی ها درباره علل تشدید حضور نظامی آمریکا در منطقه/ ایران راه را بر توطئه های سیاسی و نظامی بسته ...
دی ماه سال گذشته و نیز ترور چند هفته اخیر محسن فخری زاده دانشمند هسته ای به خودی خود از قصد واشنگتن و متحدان منطقه ای کاخ سفید برای ضربه زدن به هسته های دفاعی و علمی ایران خبر می دهد. آمریکا به دلایل فراوان در چهار دهه اخیر از تقابل نظامی با ایران طفره رفته است گمانه زنی اول در خصوص تحرکات ضد ایرانی آمریکایی ها در منطقه با توجه به اینکه رویکرد آمریکا در دهه های بعد از انقلاب
آتش وقوع جنگ در منطقه دامنگیر متحدان آمریکا خواهد شد
از اسرائیل سر بزند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم، این یک فرمان سراسری بود و ما باید این قدرت را ایجاد می کردیم و این تلاش سال هاست که به صورت شبانه روزی در حال انجام است. فرمانده نیروی هوافضای سپاه در خصوص موشکباران پایگاه آمریکایی عین الاسد پس از شهادت سردار سلیمانی نیز گفت: ما حتی اگر همه پایگاه های آمریکا در منطقه را هم می زدیم، جواب خون حاج قاسم نمی شد، ولی ما در زدن عین
واکنش پمپئو به توئیت مهم ظریف
اعلام کرده است که زیردریایی یواس اس جورجیا مجهز به موشک های هدایت شونده با همراهی چند کشتی جنگی آمریکایی از تنگه هرمز عبور کرده و وارد خلیج فارس شده است. ترس از انتقام ایران در آستانه ترور ناجوانمردانه سردار شهید قاسم سلیمانی موجب شد تا واشنگتن تجهیزات نظامی خود را به منطقه اعزام کند. این تحرکات از آن جا آغاز شد که روزهای قبل تر منطقه الخضراء که سفارت آمریکا در آن قرار داد هدف چند راکت
ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش کامل درآمد
گردآوری اطلاعاتی خبر دادند. روز پنج شنبه نیز سی ان ان به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد استقرار تجهیزات نظامی آمریکا در خلیج فارس به دلیل دریافت اطلاعاتی است که ایران موشک هایی را به عراق منتقل کرده است. با این حال مقامات پنتاگون اذعان کردند هیچ اطلاعات تأیید شده ای مبنی بر حمله قریب الوقوع ایران به نیرو های آمریکایی در دست نیست. با فرا رسیدن با نزدیک شدن به اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران، هراس مقامات آمریکایی و صهیونیست از اقدامات انتقامی دوباره ایران بالا گرفته است. آمریکا با توسل به این بهانه سعی در تقویت حضور نظامی خود در منطقه دارد. ...
تنش میان ایران و آمریکا در خلیج فارس فروکش کرد؟
مقابله و بازدارندگی در برابر حمله احتمالی ترامپ ارسال شده باشد. درواقع ایران به دنبال بازدارندگی برای اعمال ضربه دوم است و نه ضربه اول. اما استدلال میلر و وفاداران به ترامپ در درون پنتاگون برای این چرخش ناگهانی در استراتژی مواجهه با ایران چیست؟ اولا آن ها تهدید ایران را قریب الوقوع نمی دانند و این اقدام را به منزله نشانه ای از کاهش تنش با تهران برای جلوگیری از ورود به یک جنگ بزرگ منطقه
ترامپ عمیقا به حمله به ایران فکر می کند؟!
گفتگو با مشاوران ارشد نظامی خود، امکان حمله به تاسسات هسته ای جمهوری اسلامی ایران را به بحث گذاشت. امری که با مخالفت شدید دستیاران و مشاورانش رو به رو شد. از آن زمان تاکنون، ایالات متحده آمریکا سه مرتبه بمب افکن های بی 52 خود را برای انجام ماموریت عازم خلیج فارس کرده است. جالب توجه ترین اقدام آمریکا در این زمینه، به پروازآوردن بمب افکن های بی 52 به طور مستقیم از ایالت داکوتای شمالی به سمت خلیج