سایر منابع:
سایر خبرها
نمی گذاریم ملت ایران گروه آزمایشی شرکت های واکسن ساز شود
بحرانی کرونا نمکی یادآور شد: 2 هزار و 500 تخت آی سی یو در 40 روز راه انداختیم، سازنده و صادر کننده ونتیلاتور شدیم. حمایت های رهبری و مسئولان جواب داد اما من باز هم نگرانم که عادی پنداری مجدد در خصوص این بیماری باعث شود که دوباره به اردیبهشت و دوران سخت کرونا برگردیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقاضا دارم این تیم و وفاق را سست نکنید و کم شدن موارد ابتلاء به کرونا باعث
وزیر بهداشت: برخی کشورها پروتکل بهداشتی کرونا را از ایران کپی کردند / بسیج، سپاه، ارتش و ناجا در کنار ما ...
ها بسیار اثرگذار هستند افزود: در کرمان افاغنه زیادی است و نباید محدودیتی در پرداخت هزینه های درمانی کرونا برای آنها ایجاد شود که در کنترل بیماری بسیار موثر است. وی با بیان اینکه شبکه بهداشتی و درمانی کشور باید تکمیل و تقویت شود گفت: تعداد قابل توجهی تخت بیمارستاتی در کشور داریم که با توجه به تحریم ها 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی امسال افتتاح می شود که این تخت ها با اولویت مناطق محروم در کشور است و تکمیل پروژه های نیمه تمام بهداشت و درمان در دستور کار است که تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام برسد. ...
وزیر بهداشت: تا بهار آینده واکسن ساز معتبر دنیا خواهیم بود
دیگر در مدیریت کرونا در کشور صمیمیت و همدلی همه مسئولان و نهادها بود که این وفاق، شاه بیت پیروزی است و در هیچ جای دنیا این وضع را نداریم و این برگرفته از وفاقی است که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت. وزیر بهداشت با اشاره به اینکه نکته دیگر در مدیریت کرونا مسیری بود که ما رفتیم، گفت: یک فاز سنگرآرائی برای یورش اولیه و فاز دوم حمله به ویروس را طراحی کردیم و توانستیم مرگ ها را به کمتر از 40
افزایش حدود 50 درصدی تخت های ICU در بیمارستان های استان کرمان
دکتر"حمیدرضا رشیدی نژاد" صبح امروز 15 دی ماه در ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور وزیر بهداشت در کرمان اظهار کرد: در استان کرمان در واقع دو پیک بیماری کرونا را تجربه کردیم و اوج پیک دوم در آبان ماه بود. وی افزود: در پیک اولیه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان متوسط بستری هفتگی 86 مورد بود و در اوج پیک دوم به بیش از 100 مورد رسیدیم و مرگ و میر ناشی از کرونا در پیک اول روزانه حدود 25
تشریح اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات درمانی به ایثارگران
برگزار شده اند. معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین از تزریق 70 هزار دوز واکسن آنفولانزا به گروه های ایثارگری با ریسک بالای بیماری خبر داد. عباسپور با اشاره به افزایش تخت های بیمارستان های روان پزشکی متعلق به بنیاد شهید و امور ایثارگران به حدود 1000 تخت گفت: تخت های بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) نیز به 350 تخت افزایش یافته است که شامل تخت های بستری، ICU و CCU است و با
141 میلیارد تومان اعتبار در زمینه بیماری کرونا به لرستان پرداخت شد
، ادامه داد:در صورت تداوم بیماری کرونا در زمان پیک بیماری با کمبود تخت ای سی یو مواجه می شویم. وی عنوان کرد: 137 تخت اورژانسی با شیوع ویروس کرونا به بیمارستان های استان اضافه شد و حدود 122 تخت بازسازی شد و در بیمارستان های مختلف استان توزیع شدند. رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تلاش های شبانه روزی کادر درمان در استان بیان کرد: تاکنون 500 نفر از کادر درمان استان به
افزایش مرگ و میر کرونا، به دلیل ناکافی بودن تعداد پرستاران
توجهی عجیب به استخدام پرستاران شدیدا به چشم می خورد که خلاف تمام ضروریات، مصالح مردم، نظام سلامت و نیاز شدید بیماران مظلوم بخش های ویژه و به خصوص منویات اخیر مقام معظم رهبری است. همه مجوز استخدام 30 هزار نفری باید به پرستاران اختصاص یابد میرزابیگی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به استخدام پرستاران و وعده مسئولان دولت برای استخدام 30 هزار نفر در گروه پرستاری افزود: باید
نمکی: بهار سال آینده سازنده واکسن معتبر کرونا می شویم
ی بی سابقه اقتصادی امسال 10 هزار و 600 تخت بیمارستانی با اولویت مناطق محروم افتتاح و به ظرفیت بیمارستان های کشور اضافه می شود که بی سابقه است. وی ادامه داد: امسال 52 هزار مجوز استخدام دریافت کردیم که 20 هزار مورد مربوط به پرستاران است و آنچه برای زیرساخت شبکه بهداشت و درمان نیاز است را اعلام کنید تا تقویت شود. نمکی تاکید کرد: پروژه های نیمه کاره اعم از بهداشتی و درمانی که
تامین واکسن کرونا در کشور از سه مسیر
روز، دو هزار و 500 تخت ICU در کشور راه انداختیم کسی اینها را در دنیا باور نمی کند. تبدیل به تولید کننده و صادر کننده ونتیلاتور شدیم چه کسی این دستاوردها را برای یک کشور گرفتار تحریم باور می کند؟ غیر از شیوه بسیجی و جهادی نمی شد کشور را اداره کرد. وزیر بهداشت یادآور شد: امروز خوشبختانه در نقطه خوبی از مدیریت کرونا ایستاده ایم. عنایت پروردگار، هدایت ها و حمایت های مقام مظعم رهبری، همدلی و
با شیوه حاج قاسم خانه به خانه دنبال ویروس کرونا گشتیم
و حتی بیشتر هم شد. ما از مرگ هیچ شهروندی خوشحال نیستیم حتی دولت هایی که بدترین کینه ها را به ما ورزیدند و دارو و تجهیزات پزشکی و حداقل ها را از ملت ما دریغ کردند، به ناتندرستی و مرگ یک نفر در آن کشورها، راضی نیستیم. وی خاطرنشان کرد: آمریکا سه روز پیش تعداد مرگ و میر بیمارانش در روز از سه هزار و 500 مورد رد شد و آلمان، انگلیس و ایتالیا از هزار مورد گذشت در حالیکه این کشورها، تخت
فائوچی اظهارات اخیر ترامپ درباره تعداد قربانیان کرونا در آمریکا را رد کرد
است که به سنگر بروید، به بیمارستان بروید، ببینید کادر درمان با چه معضلی روبه روست. آن ها در بسیاری از مناطق کشور تحت شرایط بسیار استرس زا هستند. تخت های بیمارستان ها پر شده اند. پرسنل آموزش دیده ای رو به کاهش هستند و همه آنها در حال حاضر خسته شده اند. این واقعی است و جعلی نیست. بر اساس آمار دانشگاه جانزهاپکینز تاکنون بیش از 350 هزار مورد فوتی در آمریکا بر اثر ابتلا به بیماری کرونا رخ
شهادت سردار سلیمانی به بی آبرویی تروریست های بین المللی افزود/ به برکت طرح شهید سلیمانی فوتی ها به یک ...
قاسم که خانه به خانه به دنبال ویروس داعش می گشت ما به دنبال ویروس کرونا بودیم. نمکی عنوان کرد:در آمریکا 3 روز پیش مرگ ها از 3 هزار نفر رد شد در حالیکه کشورهای غربی پول، تخت و امکاناتشان بیشتر از ما شد اما در کشورمان به برکت طرح شهید سلیمانی مرگ ها یک سوم نسبت به قبل از اجرای این طرح شد. وزیر بهداشت بیان کرد: امروز مفتخریم با همراهی بسیج، نیروهای مسلح، هلال احمر، فرمانداران، استانداران و نیروهای پزشکی و بهداشت به این موفقیت بزرگ دست یافتیم. انتهای پیام/
وزیر بهداشت: همراهان حاج قاسم با مدافعان سلامت در طرح شهید سلیمانی حماسه آفریدند
مرد بزرگ فروتنی، مردم دوستی، صبوری و بی اعتنایی به دنیا بود. وزیر بهداشت اظهار کرد: سیاست زدگی جزئی از وجودش نبود و فقط زیر خیمه ولایت بود و یک عمود قبول داشت و آن هم رهبری بود. وی در ادامه با اشاره به اینکه طرحی که با نام مقدس او مزین شد چه افتخاری برای نظام آفرید، تصریح کرد: وقتی کرونا آمد در اوج تحریم های ظالمانه بودیم، دشمن همه راه ها را برای ما بسته بود. با غیرت و همت و
آمار بستری های کرونا با طرح شهید سلیمانی به 30 درصد کاهش یافت
جهان محقق شد و بیشتر هم شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما از مرگ یا بیماری کسی خوشحال نیستیم اما مرگ های آمریکا از سه هزار نفر رد شد، آلمان، انگلیس و... از یک هزار مورد در روز عبور کرد، اما در کشور ما به نسبت قبل از شروع طرح به حداکثر یک سوم رسید و میزان بستری ها به حدود 30 درصد کاهش یافت و کسانی که قبول ندارند را دعوت می کنیم به بیمارستان ها بروند و تخت های خالی را
دستاوردهای بزرگ طرح شهید سلیمانی از زبان وزیر بهداشت / میزان بستری های بیماران کرونایی به 30 درصد رسید
اظهار داشت: در تشییع جنازه شهید سلیمانی در کرمان بودم و صحنه های عظیمی از عشق و عاشقی به سردار شهید ما خلق شد. وی با بیان اینکه بعد از آنکه تعدادی از مردم در زیر دست و پا دچار مشکل شدند به دیدار کودکی در آی سی یو رفتم که در کما بود گفت: وقتی بیرون آمدم مادر کودک در حال گریه بود از من سوال کرد "آقای وزیر تو را به روح سردار بچه ام خوب می شود." وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
همراهی همراهان حاج قاسم برای مهار کرونا/ شهادت سردار سلیمانی باعث بی آبرویی تروریست ها شد
را از ویژگی های سردار سلیمانی عنوان کرد و گفت: هرگز سیاست زدگی نداشت، بلکه همواره زیر خیمه ولایت و عمود آن رهبری بود. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و افزود: در نظام سلامت، طرحی که با نام این شهید والامقام مزین شد، افتخار زیادی آفرید. نمکی تصریح کرد: وقتی کرونا آمد، ما در اوج تحریم بودیم، دشمن همه راه ها را بسته بود و ما هیچ چیزی از فرود
آمار کرونا در استان کرمان روند کاهشی دارد
پیک اول روزانه 25 مورد داشتیم که در پیک دوم بین 41 تا 46 مورد بود که در حال حاضر این آمار به شش مورد رسیده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اسفند 98 تاکنون 34 هزار و 524 مورد بستری در بیمارستان ها، 2 هزار 350 مورد فوتی و 15 هزار و 525 مورد قطعی ابتلاء به کرونا در استان داشته ایم. رشیدی نژاد تصریح کرد: تاکنون 4 هزار و 280 نفر از پرسنل حوزه بهداشت درمان در
تامین واکسن کرونا از سه مسیر
مقام معظم رهبری و حمایت های دولت و ستاد ملی کرونا جواب داد. وزیر بهداشت با اشاره به این که تست، بزرگ ترین راهکار مبارزه با ویروس است، گفت: درمانگاه های 16 ساعته را به هیچ وجه تعطیل نکنید و مردم باید به نزدیک ترین محل دسترسی داشته باشند و حتما دارو و تست رایگان به عنوان مشوق اصلی جذب مریض باشد. وزیر بهداشت بیان کرد: تامین واکسن را از سه مسیر دنبال می کنیم که یکی ساخت داخل است و
ایران در مدیریت کرونا 10 به یک جلوتر از دنیا/ تست گیری بزرگترین راهکار مبارزه با این بیماری است
با کمک بسیج کارهای بسیار خوبی انجام شد و حدود 30 میلیون و 700 هزار فشارخون کنترل کردیم. وی با بیان اینکه ما طی 50 روز از یک وارد کننده ماسک به یک تولید کننده و صادر کننذه تبدیل شدیم، افزود: بیش از 2 هزار و 500 تخت آی سی یو در کشور راه انداختیم و کسی در دنیا این را باور نمی کند و ما امروز خودمان به تولیدکننده و صادر کننده ونتیلاتور تبدیل شدیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
سرانه تخت های بیمارستانی در کرمان پایین تر از میانگین کشوری /کاهش 28 درصدی فوتی های تصادفات با اعمال ...
اقدامات ماندگاری انجام دادند و بنیادهای بهداشتی در دوران کرونا به همت خیران و مردم و کمک های دولت نه تنها تحلیل نرفت بلکه به خوبی تقویت شد. وی تصریح کرد: با همه اتفاقاتی که در حوزه بهداشت و درمان افتاده است، اما سرانه تخت های بیمارستانی در استان کرمان پایین تر از میانگین کشوری ست به طوری که در کرمان به ازای یک هزار نفر 1.5 و در کشور 1.7 است. همکاری بیش از 4000 خیر کرمانی در ستاد
زخم بی التیام بیماران ای بی در پی نبود پانسمان
در اختیار بیماران قرار گیرد، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد و جز تعداد معدودی پانسمان که ماه مهر در اختیار برخی بیماران قرار گرفت رایزنی ها برای اخذ پانسمان ها تا امروز بی نتیجه مانده است. آقای هاشمی گفت: از ابتدای تحریم های ظالمانه و ناجوانمردانه امریکا تا کنون 25 بیمار ای بی جان خود را بعلت نبود پانسمان و عفونت های حاد ناشی از زخم های متعدد از دست داده اند. وی تأکید کرد: چندین ماه است که منتظر پاسخی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هستیم تا اندکی از درد این بیماران کاسته شود، اما هنوز پاسخی به ما نداده اند. ...
آمار بالای مرگ کرونایی در آمریکا؛ از ترامپ انکار، از فائوچی اصرار
" رئیس بخش بهداشت عمومی آمریکا هم ادعای ترامپ در مورد آنکه آمار ارائه شده مبتلایان و مرگ و میر کرونا اغراق آمیز است را رد کرد. آدامز شب گذشته به شبکه سی ان ان در مورد ادعاهای ترامپ گفت: دلیلی ندارم که به این اعداد شک کنم. گفته می شود تا صبح دیروز یکشنبه، بیش از 14 میلیون دز واکسن در ایالات متحده توزیع شده است، اما بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، تنها چهار میلیون و 200
کاهش رنج بوشهری ها با توسعه زیرساخت های سلامت
مردم خدمات و اقدام های دولت تدبیر و امید در زمینه تقویت زیرساخت های بهداشتی را فراموش نخواهند کرد و با توجه به اهمیت و مقوله سلامت انتظار می رود بحث سلامت و بهداشت و درمان به عنوان اولویت نخست سایر دولت ها قلمداد شود. عملیات اجرایی احداث بیمارستان امام حسین (ع) اهرم در دهه 70 آغاز و بعد از گذشت چندین سال با نصف ظرفیت به بهره برداری رسید که پس از آن به علت تصویب و اختصاص نیافتن اعتبار
استاندار: سرانه تخت های بیمارستانی کرمان کم است
مرگ روزانه ناشی از کرونا در پیک دوم به 46 نفر رسید. رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: از ابتلای شیوع کرونا تاکنون در استان 4839 نفر از کادر درمان به کرونا مبتلا شدند. به گفته او در استان نزدیک به 50 درصد به تخت های آی سی یو اضافه شده و هم اکنون 394 تخت آی سی یو فعال است. حمیدرضا رشیدی افزود: در استان کرمان 8 آزمایشگاه تشخیص کرونا فعال است که یک از آن ها
این شهر رتبه برترکشوری در درمان بیماران مبتلا به کووید19 را کسب کرد
پرونده بیماران کووید 19 فوت شده در کمیته های مربوطه تحلیل و مورد بررسی قرار می گیرد. وی با اشاره به مراقبت و درمان مادران باردار مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان،اضافه کرد: دراین راستا روزانه روند درمان و مراقبت این بیماران توسط کارشناس مامایی پیگیری ویک ماما و پرستار اختصاصی در بخش های مراقبت ویژه برای پایش مداوم آن ها در نظر گرفته شده است. راه اندازی مراکز تشخیصی و درمانی کرونا