سایر منابع:
سایر خبرها
همه چیز درباره هند؛ غول اقتصادی آینده جهان +تصاویر و فیلم
مورد بودجه که عمدتاً در دست لوک سابها است) و در موارد اختلاف، رأی گیری با حضور اعضای هر دو مجلس صورت می گیرد. گاندی و جواهر لعل نهرو، استقلال هند را با کمک مردم به ارمغان آوردند و اکنون سیاست های حزب کنگره، تداوم ایده های این دو اندیشمند است دیوان عالی قضایی یا دادگاه عالی هند، مرکب از 26 قاضی است که توسط نخست وزیر به رئیس جمهور پیشنهاد می شوند. این دادگاه، صلاحیت عالی را در ...
مقتول پیشنهاد قتل داد!
با او خداحافظی کنم. درخواست قصاص دارم و او را نمی بخشم. سپس علی در جایگاه قرار گرفت. او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: دو سال قبل از حادثه با کیانا آشنا شدم. ماجرا از این قرار بود که او مقابل مغازه من آمد و گفت تازه از زندان آزاد شده است و می خواهد تلفن بزند. من هم موبایلم را به او دادم و زنگ زد. دوبار دیگر هم آمد که تلفن کند و بار سوم با هم دوست شدیم و صحبت کردیم. رابطه ما کم کم صمیمی ...
حادثه ها
به قتل رسانده بود، توسط پلیس آگاهی شهرستان پاکدشت دستگیر شد. سرهنگ آدینه وند، فرمانده انتظامی شهرستان پاکدشت در این باره گفت: در پی گزارش خانواده ای مبنی بر مفقودشدن پدر خانواده به مدت 14روز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت. سرهنگ آدینه وند افزود: مأموران پس از حضور در صحنه و بررسی های اولیه به سرنخ هایی دست یافتند که از به قتل رسیدن مرد میان سال نشان داشت. فرمانده ...
نبرد با تانکها
: دژ بلند و محکمیه، ولی در عوض عراقی ها به خاطر میدان مین و کانال نمی تونن او رو دور بزنن. شهبازی پرسید: پس سرو صدای این همه تانکی که میاد از اون ور خاکریزه ، نه؟ -همن طوره! واسه همین اینجا فقط آرپی جی و صد و شیش به کار میاد. – من می رم جلو... تو همدانی نیروهای کمکی رو از اینجا هدایت کنین. شهبازی با عجله پرید پشت تریل. شالی اعتراض کرد: پس من چی؟ ...
قلبی که شفا گرفت و شفیع صاحبش شد
، اما در مورد من چنین نکنید؛ چرا که فرزندانتان شهید شده و این پدیده فقط تغییر منزل است. خواهران و برادران عزیزم، از شما می خواهم که هر بدی از من حقیر دیده اید به بزرگی خودتان ببخشید و امیدوارم به راه حسین گونه و همچنین زینب وار خود ادامه دهید و از خدا بخواهید که شما عزیزان را در راه رسالتی که بر دوش دارید یاری بنماید. پروردگارا به پدر و مادر من صبری عنایت فرما تا نبودن مرا تحمل کنند. ...
واکنش ها به ماجرای فرودگاه جده/ گلایه خانواده قربانیان از مسئولان سازمان حج و وزارت خارجه
و گفت شما دیگر پیگیر این ماجرا نباش، من شخصا موضوع را رسیدگی می کنم و نتیجه را به تو اطلاع می دهم، اما تا به امروز خبری به ما نداده اند. حکم متعرضان اعدام است پدر قربانی دوم، خواستار مجازات متعرضان به فرزند خود شد و گفت: روحانی کاروان ما به من گفت که طبق قوانین عربستان، آن دو مامور حکمشان اعدام است، به ما گفته اند که فعلا این دو شرطه زندانی هستند اما نمی دانم صحت دارد یا خیر ...
پاراگراف کتاب (31)
رو / رومن گاری / مترجم: لیلی گلستان آدم همیشه به خاطر نقطه ضعف هایش تو دردسر می افتد. مگس ها باید چیزهای چسبناک را خیلی دوست داشته باشند٬ شب پره ها شعله را٬ و آدم ها عشق را...! خزه / هربر لوپوریه / مترجم: احمد شاملو وقتی نابغه حقیقی در دنیا پیدا می شود، می توانید او را از این نشانه بشناسید: تمام ابلهان علیه اش متحد می شوند...! اتحادیه ابلهان ...
همسرگزینی مجازی
این خبرها نیست. فکر نکن این سایت هم قرار است بشود یکی مثل تانگو و وایبر و سایر سایت های این طوری. نخیر. این بار تیرت به سنگ خورده. رفقای معاونت فکر همه جایش را کرده اند. اسم این سایت این است: سایت همسرگزینی تا همسری توجه فرمودید؟ دقت کردید؟ حالا دیگه صاف بشین بیخودی هم قند تو دلت آب نشه. این جا از اون خبرها نیست. این جا همه چیز برنامه ریزی شده و مدون است. یعنی رفتی تو این سایت، بی همسر بیای بیرون ...
جوک های طنز ضد پسر
...> :: :: :: فهماندن یک مساله به یک مرد،مثل این میمونه که بخوای روی چرتکه ویندوز نصب کنی ... دروغ میگم آیا؟ دختر خانوما موج مکزیکی یادتون نرهنیشخند :: :: :: یعنی پسره رو اگه بازیافت کنن به صورت دمپایی به چرخه طبیعت برمیگرده بعد تو پروفایلش زده : pm نده بلاک میشی من ماله اونم ای تو روح خودت و اونت !!! خنثی :: :: ...
"دلواپسان، امام را هم اذیت می کردند"
بخش دیگری از سخنان خویش به تاریخ ایران بعد از شهریور 1320 و رفتن رضاخان و آمدن پسر جوانش محمدرضا شاه اشاره کرد و گفت: فضا جامعه باز شده بود و حوزه قم که شدیداً سرکوب شده بود، دوباره رشد می کند. امام که از شاگردان ممتاز آیت الله مؤسس (حائری) بودند با دانش، هوش، عرفان، فلسفه و محبوبیت بالایی که داشتند، مورد توجه همه ی طلبه ها و مراجع بودند. آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که امام ...
مسابقه با خود یا دیگری؟ موفقیت یا رضایت؟ / مصطفی ملکیان
به او رایگان داده است نوعی حالت قدردانی (appreciation) و حق شناسی در او پدید می آید. ممکن است کسی بگوید تو بیش از حد بر رایگان بخشی تأکید کردی و بعد مثال بزند و بگوید من دو برادر دوقلوی همسان را در نظر می گیرم که در جنسیت یکی باشند و از یک پدر و مادر و در یک خانواده متولد شده باشند اما یکی جایزه نوبل شیمی گرفته و دیگری در خیابان ولی عصر مکانیکی اتوموبیل داشته باشد. در این صورت چگونه می توان مدعی ...
فریدون و حامد از یدالله می گویند/ سپهر سحابی از پنجره خانواده
می آورد که روزی پدرش به همراه دکتر حسابی، وزیر فرهنگ وقت، برای بازدید به مدرسه آنها می آید. فریدون، همکلاسی فریبرز پسر دکتر حسابی بود. معلمشان هم نمی دانست که اوضاع از چه قرار است. دکتر یدالله سحابی دانش آموزی را جلوی تخته می خواند و به او می گوید بنویس من پدرم را دوست دارم . دانش آموز با ترس و لرز می نویسد و پدر چندین غلط املایی از نوشته او می گیرد: واو، میم، نقطه و نون را باید این طوری نوشت و به ...
پای مادر را ببوس همه کارها درست می شود
همه ناعدالتی ها شکایت می کنم، چطور با چند جمله، آبی روی آتش غم های دلم می ریزی و وقتی از آغوشت بلند می شم انگار که دیگه هیچ مشکلی توی زندگیم ندارم، نمی دونم مگه اعجاز چه چیزی جز این می تونه باشه؟ توی این واژه ها و جمله ها که کنار هم میذاری چیه که اینطوری همه غم ها رو به امید بدل می کنه؟ مامان شاید ندونی وقتی که در می زنم و تو با اون چادر نماز سفیدت از روی سجاده بلند می شی و درو به روم وا می کنی ...
آغاز یک تغییر: نیروی انتظامی ایران برای شهدای مهاجر افغانستانی مارش نظامی می زند
شده است. حجج اسلام شهید محمود کلانی و شهید محمد رضایی از دوستان صمیمی او بودند که با هم عازم جبهه های جنگ می شوند. گویا آن اوایل ابوحامد ، را با نام آقای توسلی می شناخته و به شدت علاقمند شخصیت ایشان شده بود. مدت زیادی از حضور ایشان می گذرد و به جهت قابلیت ها و توانایی هایی که داشته است، بعد از شهادت شهید سید محمد حسینی، که اولین شهید فاطمیون بود، ایشان به عنوان جانشین فرمانده انتخاب می شود. از آن ...
مذاکرات من و خدا 1+1/ مردم یمن تاوان چه چیزی را میدهند؟/ نماز خوب است اما نه مثل پیتزا!
آرایشش را تجدید می کند. به مادر می گویم : ”خوبه تو این همه سر و صدا بیدار نمی شه.” می گوید: "عادتش دادم تا بیدار میشه آویز بالای سرش رو روشن میکنم با آهنگ اون خوابش می بره. خداروشکر زودم عادت کرد. با این بخیه ها سختم بود بچه بغلم کنم. ” یک دفعه گریه ام می گیرد. به پاشنه بلند صندل هایش نگاه می کند که لابد سختش نیست با آنها راه برود. دلم می خواهد بهش بگویم ...
می پرسند اهل کجایی می گویم اهل اسلام
است خواندن این روایت خالی از لطف نیست. نمی دانستم چرا مسیحی هستم من یک مکزیکی هستم. همان طور که می دانید 99 درصد مردم مکزیک مسیحی کاتولیک هستند. در یک شهر سنتی در جنوب مکزیک به دنیا آمدم و مادر و پدربزرگم سرپرستی مرا به عهده گرفتند. از زمانی که کودک بودم، آنها مجبورم کردند که یک مسیحی باشم و عقاید مشابه آنها را داشته باشم. به خاطر فضای این شهر سنتی و مدارس آنجا، من هم مجبور ...
سناریوی جدید داماد در دادگاه قتل مادرزن: خودکشی کرد
قاضی باقری و با حضور چهار مستشار پای میز محاکمه ایستاد و وقتی با درخواست اولیای دم مبنی بر قصاص روبه رو شد ادعا کرد، مادرزنش خودکشی کرده است. *** متهم : من برای گذران زندگی کلیه ام را فروختم چقدر درس خوانده ای؟ دیپلم دارم. چطور با همسرت ازدواج کردی؟ او همشهری مان بود. شغلت چه بود؟ راننده بودم اما وضع مالی خوبی نداشتم. به خاطر ولخرجی های همسرم ...
به جلیلی گفتم رأی نمی آوری!
کتاب در حال انتشار دارم که باید ویراستاری و تکمیل شان کنم. موضوع یکی از آن ها دربارۀ سنت است که به زودی انتشارات امیرکبیر منتشرش می کند و دیگری درباره ولی و ولایت فقیه. با توجه به شرایط و تحولات جدید منطقه، مهم ترین مسئله جهان اسلام را چه می دانید؟ چه اتفاقاتی در حال وقوع است؟ ممکن یا در حال حاضر؟ فی الحال. آن ها قوی هستند و الان هر کاری که دل شان بخواهد ...
طارمی: با لهجه بوشهری به سرمربی النصر گفتم کوکا چیزی که عوض داره گله نداره!
ببرم و از آسانسور استفاده نکن. صورتش را بوسیدم و گفتم همین که تو خوشحالی برایم میلیاردها ارزش دارد. رسیدی منزل چه کار کردی؟ قبلش به مادرم زنگ زدم. با پدرم هم حرف زدم. راستی گفتی پدر. با یکی از دوستان بوشهری حرف می زدیم می گفتیم طارمی اعتماد به نفس عجیبی دارد جواب داد پسر علیشاه طارمی باید هم همین باشد. می گفت پدرت دفاع آخر بوده. از آن دفاع آخرهای تکنیکی که روی خط دروازه ...
منتظر افزایش اجاره بها باشیم؟
یا تحلیل مسکن ؟ با این همه خونه خالی چه می کنید؟ مثل بهزاد باد میکنه رو دستشون خدا یک عقل به این یارو که همه رو بهزاد دلال میبینه بده ما پول نخواستیم من خودم مستاجر دارم 30 درصد گذاشتم رو اجاره اش چرا نگیرم وقتی بانک فلان 25 درصد سود میده حلاله اونوقت ملک ما اخه؟!! ببین بهزاد دلال خودتی. این فیلمارم نیا. کسی که 30 درصد اجاره به تو داده باشه زیادتر خیلی ...
سیلی زدن شاپور علیرضا به گوش کاردار سعودی دروغ است
...:در روزهای اخیر شایعه ای با این مضمون منتشر شده که سال 1338 شرطه عرب تو همین فرودگاه جده میزنه توگوش ی نفر پیرمرد زایر ترک ارومیه ای. میاد پیش شاه شکایت، شاه بی درنگ سفیرعربستان رو میخواد، که سفیرشون ایران نبوده!! میگه سرکنسولشون بیاد، طرف میاد کاخ مرمر؛ تو سالن انتظار، شاپور علیرضا برادرشاه و پسر رضاشاه که خیلی هم قلدر بوده داشته تنیس بازی میکرده، شاه صداش میکنه، میگه برو بزن تو گوش ...
روایت فرزند شهید شرفخانلو از حکایت ناتمام و شگفت پدر شهیدش
قرص می کنی... و من در همهٔ سال های زندگی ام، عطشی به وسعت میل دانستن و شوق شنیدن نام تو نداشته ام و همیشه از تو فهمیدن و تو را دیدن و شبیه تو بودن، حدّ اعلای آرزو هایم بوده و هست و من در تمام این سال ها که بی تو بزرگ شدم، راهی را جُستم که به تو ختم شود و دستی را فشردم که گرمی دست تو را داشته باشد و والله که تو تمام این ها را از آن بالا که نشسته ای، می بینی! روایت مکرر تو، حکایت ...
نظر رهبری در خصوص حج عمره/ یارگیری وزیر بهداشت از برادران لاریجانی/ حمله مجدد یک اصلاح طلب به دولت ...
شایعه ای با این مضمون منتشر شده که سال 1338 شرطه عرب تو همین فرودگاه جده میزنه توگوش ی نفر پیرمرد زایر ترک ارومیه ای. میاد پیش شاه شکایت، شاه بی درنگ سفیرعربستان رو میخواد، که سفیرشون ایران نبوده!! میگه سرکنسولشون بیاد، طرف میاد کاخ مرمر؛ تو سالن انتظار، شاپور علیرضا برادرشاه و پسر رضاشاه که خیلی هم قلدر بوده داشته تنیس بازی میکرده، شاه صداش میکنه، میگه برو بزن تو گوش سرکنسول عربستان؛ شاهپور میگه ولی ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
تبریک هایی از هنرمندان در روز مادر +عکس
فراموش میکنی. گفت: انگار خودتم همین بیماری را داری. گفت: چطور؟ گفت: انگار یادت رفته با چه زحمتی بزرگت کردم، چقدر سختیکشیدم تا بزرگ بشی، قامت خم کردم تا قد راست کنی... پسر رفت توی فکر ... برگشت به مادرش گفت: مادر منو ببخش گفت: برای چی؟ گفت: به خاطر کاری که میخواستم بکنم مادر گفت: من که چیزی یادم نمیاد. مهدی پاکدل، بازیگر نیز نوشته است: روزت مبارک مادر، روزت مبارک ای معنای هر آنچه خوب است ...
ورژن جدید همسر در سال 94
هر فرد است. تا وقتی مجرد هستیم همه ما به این موضوع اعتقاد داریم. دغدغه خیلی از ما این است که یک همسر خوب پیدا کنیم و یک ازدواج موفق داشته باشیم، اما این مال زمانی است که هنوز ازدواج نکرده ایم. وقتی صفحه دوم شناسنامه مان پر شد، انگار خیالمان راحت می شود و آن وقت سراغ کارهای مهم تر می رویم. کارهایی که هیچ رد پایی در شناسنامه ما نخواهد گذاشت. اما آنها می شوند اولویت زندگی مان و این بزرگ ترین خطای ...
چه قومی “خونخواران تاریخ بشریت” لقب گرفته اند؟ + تصاویر و فیلم
بودند تا او را برای کشتن آماده کنند، مردم توانستند به این کودک دست یابند و او را از خطر مرگ نجات دهند. یهودیان در سال 1255 کودک دیگری را از محله Lincoln ربودند. این ایام مصادف با عید فصح بود. یهودیان طفل را شکنجه داده و به صلیب کشیدند و خونش را بیرون کشیدند. پدر و مادر این کودک ، جسد فرزندشان را در چاهی نزدیک منزل یک فرد یهودی به نام Joppin پیدا کردند. این فرد یهودی در مراحل بازجویی اعتراف ...
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما (42)
ماندگارترین دیالوگ های تاریخ سینما پورشیا: اندرو اصلا هیچ دوستی داری؟ اندرو: نه ؛(اشاره به سگش) فقط ووفی که خیلی شیرینه ولی مهارتی تو صحبت کردن نداره! پورشیا: خب حالا کسی می خوای که باهاش حرف بزنی؟ اندرو: با کی؟ پورشیا: حتی اگه اون شخص ازت خوشش نیاد؟ اندرو: می دونم که نمی تونی همه چی با هم داشته باشی Bicentennial Man ...
روایتی ازتجاوزبه2نوجوان ایرانی+گفتگوباخانواده ها
قضیه اثبات شد. این عضو خانواده قربانی اول گفت: من پریروز با کنسولگری صحبت کردم، آنها گفتند دادگاه اول ماموران خاطی برگزار شده است. مادر قربانی اول گفت: انقدر استرس بهم وارد شده است که نمی تونم در این مورد صحبت کنم. پدر قربانی اول در شرایطی که بغض شدید مانع از سخن گفتنش می شد، اظهار داشت: چطور برایتان بگویم، فعلا هیچی نمی توام بگوییم قول داده اند پیگیری کنند، البته ...
مادری که سه نقطه ای شد
از مکثی کوتاه بغض کرد و گفت: دخترانم هم فرش می بافتند اما آنقدر داشتیم که بیشتر وقت ها سیر نمی شدند یا اینکه سر گرسنه روی بالش می گذاشتند اما وقتی برادرشان می آمد وانمود می کردند که همه چیز رو به راه است اما چهره زرد و بی حالشان از همه چیز خبر می داد. *چه چیزی بیشتر از همه شما را آزار می داد؟ اشک روی گونه هایش سرازیر شد و ادامه داد خاری و مظلومیت فرزندانم. همسرم انسان یتیم ...