سایر منابع:
سایر خبرها
تیر سه شعبه BBC به عزاداران حسینی
حکومتی و مردمی از این دسته بندی ها استخراج کرده و در مقابل هم قرار دهد زیرا اولاً اساساً فرض مسئله که بی بی سی به عنوان شبهه مراسم محرم مطرح می کند، یک باور صحیح و پذیرفته شده از محرم بوده و بر همین اساس انقلاب اسلامی ایران و حتی پیروزی در دفاع مقدس بدست آمده است. ثانیاً از سال ها پیش نظریه پردازان غربی به این مسئله اعتراف کرده اند که عاشورا و فرهنگ آن ضامن ثبات و قوام نظام ...
وزیر اقتصاد با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کرد
به گزارش یوپنا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا با اشاره به قرارداشتن در ماه محرم که یادآور از خودگذشتگی های امام حسین (ع) و یاران ایشان می باشد اظهار داشت: با فداکاری و از خودگذشتگی می توان در برابر ارتش های ظالم دنیا ایستاد و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نیز با الهام از نهضت حسینی و با الگوگیری جوانان از قیام حسینی و با پیروی از دستورات و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی ...
760 دانش آموز شادگانی از مناطق عملیاتی بازدید می کنند
آمادگی دفاعی دانش آموزان برای مقابله با جنگ نرم دشمن از اهداف اصلی اعزام کاروان های راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است . فرج اللهی تاکید کرد: سفر به مناطق عملیاتی در قالب راهیان نور حرکتی ارزشمند است که انقلاب و نظام را در مقابل دشمنان بیمه می کند . وی در پایان، با بیان اینکه دانش آموزان وارثان شهدا و سرمایه های انقلاب هستند، گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور یکی از بهترین راههای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و آشنایی بیشتر نسل جوان با رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است . ...
خصوصیات و صفات رفتاری راگمافن
کنار بیایند و با آنها رابطه خوبی برقرار کنند حتی ممکن است شما آنها را در مهمانی چایی دختر کوچکتان بین بقیه عروسک ها ببینید یا در حال بازی و سواری کالسکه کودکتان. آنها خیلی باهوش و با استعداد هستند و حتی در مواردی صاحبان آنها گزارش دادند که آنها بعضی بازی ها رو یاد گرفتند. آنها همچنین برای افرادی که تنها زندگی میکنند بسیار فوق العاده هستند زیرا آنها بسیار همدم و پشتیبان شما میشوند. آنها به حرف های شما ...
چه کسانی حادثه عاشورا را به وجود آوردند؟
فرمایید که رسول خدا روز غدیر را مبدأ جریان شناسی فتنه و نهضت بصیرت افزایی نسبت به دوست و دشمن قرار داده اند. بنابراین اگر مردم عصر رسالت مفاهیم عمیق و درعین حال روشن پیامبر را می فهمیدند و به کار می بستند، سرنوشت شان به کربلای سال 61 هجری نمی رسید و پرونده ی آنان با ننگ سیاه بنی امیه ممهور نمی شد. شما اگر با دقت به زوایای تاریخ نگاه کنید و قدم به قدم با اصحاب رسول اکرم و نسل اول و دوم و سوم اسلام همراهی ...
اولویت شورا ساخت فیلم های مفرح و شاد/ دریافت وام کلان برای متون ضعیف عادت شده/ در حوزه ادبیات آثار ...
مایلیم که این اتفاق بیافتد، البته به شرط آنکه فیلمنامه نهایی از جذابیت لازم برای جذب مخاطب مورد نظر برخوردار باشد و شیوه ساخت آن نیز در توان تهیه کننده باشد. ما در میان داستان هایی که در فضای دفاع مقدس نوشته شده اند هم آثار دراماتیکی داریم که قابلیت فیلم شدن دارند، اما واقعیت اینست که در مجموع، برخلاف ادبیات انگلیس و روسیه و فرانسه و آلمان و چین، از داستان ها و یا افسانه هایی که استعداد فیلم شدن داشته ...
باباحاجی عزیز همه بود / همه عزاداران هیئت را غذا می داد و خودش گرسنه به خانه می رفت / نیازمندان را به ...
زبان آنها یعنی محبوب و مردمی اما حاج محمد در شهر حماء هم نتوانست به عنوان یک مستشار نظامی به انجام وظایفش بسنده کند: حاج محمد فعالیت های فرهنگی زیادی برای مردم سوریه انجام داد. او در روز معلم از معلمان آنجا تقدیرکرد یا در روز میلاد حضرت معصومه(س) با هزینه خودش برای دختران همسایه های سوری ما هدیه خرید و با هم به خانه هایشان بردیم. پیش از این کسی برای مردم شهر حماء چنین کارهایی نکرده بود و این چیزها ...
همایش عاشورایی نهضت ما زنده ایم با حضور 5500دانش آموز دختر دزفولی برگزار شد +تصاویر
کنونی وجود نداشت. عبدالمحمد جرجانی افزود: ملت ایران امنیت خود را مرهون شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و شهدایی است که جان خود را در راه تعالیم اسلام فدا کردند. وی با تأکید بر رعایت حفظ حجاب توسط دانش آموزان دختر، گفت: دختران سرزمین ما باید برای پاسداشت خون شهدا حجاب خود را حفظ کنند. جرجانی خاطرنشان کرد: دشمن فقط از طریق تهاجم فرهنگی می تواند به اهداف خود ...
45 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد زنان سرپرست خانوار هستند
محمد نظری امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد 31 هزار و 100 خانوار هستند، گفت: از این تعداد 14 هزار و 86 خانوار زنان سرپرست خانواده هستند. معاون حمایت و سلامت کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فوت همسر و طلاق دو عامل سرپرست شدن زنان است که 12 هزار و 36 خانوار به دلیل فوت سرپرست و یک هزار و 502 زن مطلقه تحت پوشش امداد ...
خودساختگان راهیان نور در تهران گرد هم می آیند
برگزاری نشست ها و همایش های دانشگاهی و دانش آموزی و برگزاری نشست های خاطره گویی ماحصل برگزاری این جشنواره خواهد بود. رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: ارسال فراخوان جشنواره به دانشگاه های سراسر کشور، ارسال پوستر همایش به دانشگاه های مختلف، جمع آوری فیلم، کتاب و مقاله در میان جامعه هدف و هدایت گری هیجانات اجتماعی و فرهنگی در میان جوانان نیز از دیگر برنامه های اجرایی این جشنواره به شمار می رود. در پایان مراسم نمایندگان تام الاختیار ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ها در خصوص محتوای برگزاری این جشنواره نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کردند. انتهای پیام ...
بی سرپرستی پایان دنیا نیست
اشتباه برخی افراد را بازتاب داده است و از طرف دیگر، به نگاه درست به موضوع بی سرپرستی پرداخته است. من اصلا با کسی دوست نمی شوم. تنهایی بهتر است. از وقتی که خودم را شناختم پر از عقده بودم. از دوران مدرسه بگیر تا الان که 27 ساله هستم و دارم با کار کردن در خانه های مردم خرج زندگی ام را در می آورم. این حرف های دختری است که دوست دارد آیسان صدایش کنیم. از او شرح حالش را می خواهیم که می گوید: می ...
نمونه های تلخ تنهایی ولی در تاریخ
سلب آزادی ها!، گفت وگوی آزادی با دختران سوئدی، پوشش زنان و مهار مردان، طرح های رهایی بخش برای زنان و مردان، جداسازی مدارس دخترانه و پسرانه در آمریکا، فروپاشی خانواده، اعتیاد، ناپاکی و اشتغال زنان، از ریاست خانه به استخدام کارخانه و فروش و قاچاق جهانی زنان آشنا می شوند. یوسف غلامی، نویسنده کتاب راز یک فریب با اشاره به تحقیقات هجده ساله خود درباره رفتارهای اجتماعی دختران و زنان و تحقیق و ...
اعزام نخستین کاروان دانش آموزی شهرستان فارسان به سرزمین نور
کلاس درس احکام، ادعیه، مسابقات فرهنگی و بصیرت افزایی را از دیگر بخش های اردوی راهیان نور ذکرکرد. سرهنگ انصاری توضیح داد: برگزاری اردوهای راهیان نور نیز، تجدید میثاق نسل جوان امروز با آرمان های شهدای هشت سال دفاع مقدس است. وی، ادامه داد: در راستای تکمیل درس آمادگی دفاعی دانش آموزان و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت، از دیگر اهداف اردوهای راهیان نور دانش آموزی عنوان کرد. شهرستان فارسان از توابع چهارمحال وبختیاری در 35 کیلومتری شهرکرد واقع است. انتشاردهنده: مرتضی شاهوردی 6199/ انتهای پیام /* + 1 - 0 ...
هزینه ای که رهبر انقلاب پرداخت کردند در عدم صلاح دید ثبت نام رییس دولت نهم و دهم ناشی از کم کاری بود که ...
انقلاب الهی پاسداری کند را داشته باشد. فرض کنید که ارتش امیرالمؤمنین چه ویژگی هایی داشت؟ مالک اشتر چه ویژگی هایی داشت؟ این شاخص ها و این ویژگی ها را باید درباره سپاه کاملاً رصد کنیم و پاسداری کنیم تا بتواند از انقلاب اسلامی پاسداری کند. سپاه تابعی از مأموریت ها و رسالت هاست گاهی تهدید؛ تهدید سخت است و سپاه باید وارد عرصه سخت افزاری شود مثل همان عرصه دفاع مقدس که 94 ماه طول کشید. گاهی ...
دانش آموزان میاندوآبی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند
رشادت مردان و زنان این مرز و بوم در زمان هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند. مدیر آموزش و پرورش میاندوآب اظهار داشت: تقویت روحیه ایثار و شهادت در بین جوانان، معرفی شهدایی که در هست سال دفاع مقدس از جان خود گذشتند و بیان وقایع از دوران جنگ تحمیلی ا دیگر اهداف اعزام این کاروان هاست. این مسؤول صریح کرد: لازم است تا جوانان بیش از پیش با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و سیره و روش زندگی شهدا را در زندگی خود الگو قرار دهند. انتهای پیام/61001/ ...
کشتی گرفتن بهداد سلیمی با ببر بنگال + عکس و فیلم
به گزارش جام جم آنلاین ، مایا تنها ببر بنگال موجود در ایران است که اسفند سال گذشته از اسپانیا خریداری شد. این ببر در فیلم سینمایی مایا ساخته هادی رحیمی خواص بدون هیچ جلوه ویژه ای همبازی نفیسه روشن شد. بهداد سلیمی با انتشار عکس خود در اینستاگرامش نوشت: اینم یه تمرینه خوب بعد چندوقت ...
مصایب ورزش حرفه ای زنان در جامعه سنتی
جدا شدن از مسیر مقدس درس خواندن به سبک عادی مدرسه و دانشگاه بود. یعنی اگر در رشته ورزشی متخصص بودی باز احتیاج داشتی که مدرکی در یک رشته درست و حسابی دانشگاهی داشته باشی – اگرچه کماکان چنین تفکری وجود دارد- یا اگر در رشته ای هنری فعالیت داشتی ، درس خواندن در یک دانشگاه و تحصیلات به قول معروف عالیه ضروری و الزامی بود. اما این محدودیت ها و باورهای سخت گاهی برای دختران شدیدتر می شد. پسرها ...
رویدادهای مهم خاورمیانه در هفته گذشته(16الی23 مهر 1395)
حائز اهمیت است که این گروه و کتیبه از جمله گروه های مورد حمایت آمریکا به عنوان گروه های مسلح میانه رو هستند و از کمک های نظامی آمریکا بهره می برند. هفته گذشته نیز سه گروه تروریستی صقور الجبل ، الفرقة الشمالیة و گردان 51 با یکدیگر ملحق شدند و ارتش آزاد ادلب را تشکیل دادند. 6 روز شنبه (17مهر) گروه مسلح ارتش آزاد، با پشتیبانی نیروی هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا و برخورداری ...
اعزام دانش آموزان ایرانشهر به اردوی راهیان نور+ تصاویر
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پهره ؛ سرهنگ دوم پاسدار فداحسین سرگلزایی در مراسم بدرقه دانش آموزان گفت: تعداد 180 دانش آموز امروز به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند. وی گفت: دانش آموزان به مدت پنج روز با حضور در مناطق جنگی جنوب کشور از نزدیک با حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آشنا خواهند شد. جانشین سپاه ناحیه مقاومت ایرانشهر تصریح کرد ...
سرخط ...
...> ازدواج بدون ارتباط و واسطه صورت نمی گیرد یا باید دختر و پسر و زن و مرد به نحوی مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند یا حتی به صورت اتفاقی در جایی در ارتباط قرار گیرند یا آنکه واسطه ها چنین وظیفه ای را انجام دهند. در گذشته مادران و خواهران و سایر زنان خانواده نقش واسطه گری یا همسریابی را ایفا می کردند و پیش از آن نیز چون ازدواج ها درون جوامع کوچک مثل روستا انجام می شد، ارتباطات کامل بود و دختر و پسر ...
خبرهایی از سینما و تئاتر
شنبه 27 مهرماه از ساعت 17 الی 19 در محل مدرسه ملی سینمای ایران واقع در اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک 3 برگزار خواهد شد و ورود به آن برای عموم علاقه مندان آزاد است . *** نمایش "آخه اینجا نزدیک تره به خدا" به نویسندگی و کارگردانی حامد هوشیاری از امروز 25 مهرماه در خانه نمایش اداره تئاتر روی صحنه می رود . به گزارش روابط عمومی این نمایش، "آخه اینجا نزدیک ...
نگاهی به زندگی اینستاگرامی ایرانیان/ من این نیستم!
فرهنگ ثابت امّا متغیر است این یکی از سه جمله ی ابتدایی مانیفست فرهنگ شناسان است که دانشجویان این رشته احتمالاً در اولین واحد درس فرهنگ شناسی آن را می آموزند. برای توضیح این جمله باید گفت موضوع که بر اساس عقاید دانشمندان این حوزه، فرهنگ ها بر اثر تغییر شرایط محیطی اعم از جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیک و... تغییر [...] فرهنگ ثابت امّا متغیر است این یکی از سه جمله ی ابتدایی مانیفست فرهنگ شناسان است که دانشجویان این رشته احتمالاً در اولین واحد درس فرهنگ شناسی آن را می آموزند. برای توضیح این جمله باید گفت موضوع که بر اساس عقاید دانشمندان این حوزه، فرهنگ ها بر اثر تغییر شرایط محیطی اعم از جغرافیایی، اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیک و... تغییر می کنند و به نوعی با آن انطباق می یابند و فرهنگی که نتواند متناسب با شرایط محیط، خود را تغییر داده و بیشترین مطلوبیت را برای تابعین خود فراهم آورد، فرهنگ بیماری به حساب می آید که بخشی از کارکردهای خود را از دست داده است. در عین حال این عبارت که فرهنگ ثابت است، اشاره ای کنایی است به آرام و زمان بر بودن این تغییرات در طول زمان. در واقع تغییر فرهنگ به قدری آرام و بطئی صورت می گیرد که آن را نمی توان دید و تنها در بازه زمانی بلند مدّت است که می توان این تحولات را احساس کرد. این اصل یعنی ثابت بودن فرهنگ در مورد مولفه های زیربنایی و خطوط قرمزی که فرهنگ ها بر اساس آن بنا شده اند بسیار بیشتر به چشم می آید. در این عرصه تغییرات به قدری کند رخ می دهند که با قاطعیت می توان گفت که غیر قابل تغییر هستند. اما اگر فرهنگ ثابت امّا متغیر است را یکی از جملات سه گانه ی ابتدایی درس فرهنگ شناسی بدانیم جمله ی چهارم احتمالاً این خواهد بود که فرهنگ ها محترم اند و هیچ فرهنگی را نمی توان قبیح دانست. چرا که اصولاً سبک های زندگی یا همان فرهنگ ها در فرایند انطباق انسان ها با شرایط محیطی به وجود آمده اند و هر فرهنگی برای مردم یک سرزمین بهترین سبک زندگی در همان شرایط است. لذا همه انسان ها به فرهنگ مناطق خود عشق ورزیده و آن را عادی، طبیعی و حتی مقدس می دانند؛ بنابراین هیچ انسانی را نمی توان به این دلیل که عنصری از سبک زندگی اش برای ما ناپسند یا غیرعادی است محکوم دانست. با این مقدمه و دانستن این دو موضوع که اولاً فرهنگ ها به آرامی و بر اساس شرایط و اقتضائات طبیعی و نه اجبار و شرایط مصنوعی، تغییر می کنند و هدف از این تغییر نیز راحت تر زندگی کردن و ایجاد مطلوبیت و آسایش است و دوم این که فرهنگ هر منطقه، ملیّت و قومیّتی برای مردم آن محترم بوده و دارای کارکرد است و کسی نمی تواند بر پایه ی تجربیات و آموزه های فرهنگ خودی در مورد فرهنگ های دیگر قضاوت کند، به موضوعی مهم و حیاتی در زمینه تغییرات فرهنگی در ایران می پردازیم. تغییرات فرهنگ ایرانی؛ سریع و از بیرون بسیاری هنوز سال های ابتدایی و حتی میانی سده حاضر شمسی را به خاطر دارند. سال هایی که فرهنگ خاص ایرانی که تابعی است از فرهنگ شرقی با همه ویژگی ها و مختصاتش برای مردم محترم بود و این مقبولیت سبب شده بود که تضادها در زندگی ایرانی به حداقل برسد. روزگاری کوبه های دوتایی درب منازل زنان و مردان را از هم متمایز می کرد و خانه هایی که اندرونی و بیرونی شان مجزا بود حریمی کاملاً خصوصی را برای ساکنان فراهم می آوردند. روزگاری که شرم آمیخته با حیای معصومانه، رابطه ی میان دختران و پسران را هم تنظیم می کرد و هم جذاب. این ها و بسیاری موارد دیگر نمودی بود از فرهنگ اصیل ایرانی که در طول اعصار و قرون با فرهنگ اسلامی آمیزشی مسالمت آمیز یافته بود و برای همین بیشترین مطلوبیت را برای مردم این سرزمین ایجاد می کرد. اینک امّا این نوع سبک زندگی در اندک زمانی چنان متحول شده است که دیگر نمی توان آن را در قالب تغییر طبیعی فرهنگ ها تعریف کرد. این روزها با نگاهی به نحوه حضور ایرانیان در جوامع حقیقی و مجازی، تغییرات برق آسا در اصول و بنیان های فرهنگی ایرانی – اسلامی چنان به چشم می آید که دیگر نمی توان از واژه ی تغییر برای معرفی آن استفاده کرد. این یک دگرگونی فرهنگی است که نه بر پایه نیازهای بومی که بر اساس اجبارهای محیطی در زندگی ایرانیان در حال رخ دادن است و انبوهی از تضاد، تناقض و سوء تفاهم را در سبک زندگی ایرانیان به وجود آورده است. از میان رفتن حریم خصوصی در زندگی ما تحت تاثیر استفاده ناصحیح از فناوری های ارتباطی و رسانه ها، به هم خوردن تنظیم روابط میان افراد جامعه و کاریکاتوری شدن ارتباطات میان فردی مخصوصاً در میان دو جنس مخالف، فردگرایی افسارگسیخته و مضمحل شدن مختصات فرهنگ ملّی از جمله هم دردی، حیا، توجه به دیگران، از خودگذشتگی، احترام به والدین و بزرگان و بسیاری دیگر، شیوه نوینی از زندگی است که این روزها بخش وسیعی از جامعه ما را درگیر کرده و بسیاری تعارضات را در آن به وجود آورده است. حالا با نگاهی به تصاویر حضور ایرانیان در نرم افزاری مثل اینستاگرام و مقایسه آن با سبک اصیل زندگی ایرانی، این تفاوت فاحش به خوبی دیده می شود. گویی هیچ گاه در این سرزمین حریم خصوصی و پوشیدگی آمیخته با عفاف که همواره مورد توجه مستشرقان و دانشمندان غربی نیز بوده معنایی نداشته است. تقویت کننده های فرهنگی شکی نیست که این تحولات سریع و عمیق در سایه رشد و نفوذ روزافزون رسانه ها حاصل شده است. سطح وسیع ارتباط با فرهنگ های دیگر به ویژه فرهنگ غربی و آمریکایی که بر اثر استفاده از محصولات رسانه ای به وجود آمده است عامل این دگرگونی و یا شاید انحطاط است. واقعیت این است که برخی از ما بر اثر تماس بیش از اندازه با محصولات رسانه ای که فرهنگ دیگری را تقوبت می کنند از آن سوی بام غربی شدن افتاده ایم و در ایران، آمریکایی تر از آمریکایی ها زندگی می کنیم. این همه ماجرا نیست و ما حتی فرهنگ غربی را نیز درست درک نکرده ایم، بلکه تحت القائات و تاثیرات رسانه هایی که تصویری ساختگی از غرب می سازند و آن را به مصرف کنندگان عرضه می کنند در مورد سبک زندگی آمریکایی و غربی دچار سوء تفاهمات فراوانی شده ایم و گمان می کنیم غربی شدن سبک زندگی در بی توجهی به عناصر فرهنگی همچون مذهب، خانواده، حرمت ها، اخلاق و... بوده و این خواست فرد است که اصالت دارد و بقیه ی موضوعات و موارد حول محور من هویت می یابند و قضاوت می شوند. متاسفانه باید گفت در این میان رسانه های ایرانی نه تنها نتوانسته اند آن گونه که باید فرهنگی بومی و ملّی را تقویت کنند بلکه به درونی شدن فرهنگ غربی در میان مخاطبان خود کمک هم کرده اند. نتیجه این ترکیب نامتوازن رسانه ای، ضعف مولفه های فرهنگ ملّی و بومی و تقویت عناصر فرهنگ دیگر در بین ایرانیان است و بدتر از همه اینکه این روند رو به تزاید بوده و اگر با همین شیب ادامه یابد لطمات جبران ناپذیری به سبک زندگی ایرانی – اسلامی وارد خواهد آورد. نرخ روبه رشد طلاق، نارضایتی و تنش در درون خانواده ها، فرار نوجوانان، خیانت، خشونت، عدم احساس رضایت از زندگی، بدبینی و بسیاری از معضلات اجتماعی، نشانه ای است از مشکلات فرهنگی که این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنیم و متاسفانه در بسیاری موارد به جای درمان اصولی، زیربنایی و علمی، تنها به اقدامات روبنایی همچون برخورد، حذف، سانسور، فیلتر و... پرداخته ایم. واقعیت این است که هدف گیری ما در مبارزه با تهاجم فرهنگی خطا داشته است. ما گمان کرده ایم که با حذف صحنه هایی از فیلم های غربی و فیلتر کردن چند سایت و پخش نویز روی چند کانال ماهواره ای با این چالش مقابله کرده ایم. غافل از این که فرهنگ یا همان سبک زندگی غربی به صورت پنهان در ناخودآگاه ذهن و روح ما رسوخ کرده و باعث شده است بنیان های فرهنگی چند هزار ساله ی ما در معرض لطمه و آسیب قرار گیرند. بی توجهی به آثار روانی استفاده از محصولات رسانه ای و ملاک قرار دادن مساحت بیرون مانده از دست و پای بازیگران زن به عنوان مصداق تهاجم فرهنگی، تولید محصولات رسانه ای مبتنی بر نظریه ی تزریق پیام، غافل ماندن از سازوکار تاثیرات رسانه ها در ناخودآگاه مخاطب و بسیاری دیگر از نقاط ضعف سیستم دفاع رسانه ای ما است که می بایست هرچه سریع تر با استفاده از همه ی توان و ظرفیت علمی و مدیریتی کشور در جهت اصلاح آن کوشید و از وارد آمدن لطمه های بیشتر به فرهنگ ناب و اصیل ایرانی – اسلامی جلوگیری کرد. نسیم عباسی /کارشناس ارشد رسانه منبع: روزنامه ابتکار درج شده توسط : دبیر سرویس خبر و رسانه ...
دموکراسی بر مدار خشونت، قدرت، شهوت
الملل در نیویورک گفت: نوع برخورد هیئت حاکمه آمریکا با تظاهرات جنبش تسخیر وال استریت نشان می دهد که احساس خطر کرده است دموکراسی امروز در غرب ابزاری برای قدرت است که برایشان کارکردهای پرشماری دارد. جایی که منافعاشان اقتضا کند به بهانه ی آن جنگ های خونین به راه می اندازند و کلی سلاح و مهمات به کشورهای منطقه می فروشند، اگر لازم شد برای تحقق آن انقلاب های مخملی و کودتا برپا می کنند و حتی آشکارا به نام ...
بنیاد در آینه مطبوعات
می شد و در عملیات طریق القدس ایشان به عنوان فرمانده گردان از تیپ25 کربلا، ظاهر شد. در رخدادهای کردستان (سال های 58 و 59) و در غایله گنبد کاووس در سال های (58 و 59) ایشان رزمنده ای بود که کیلومترها از خانه خود مهاجرت کرده و در خط مقدم انقلاب حاضر می شد و از انقلاب و تمامیت ارضی کشورش دفاع می کرد و در حقیقت اوج بزرگی آقای شوشتری، در دفاع مقدس پیدا شد. وی همین نقش را در عملیات های فتح المبین و ...
دانش آموزان اصفهانی به عنوان "سفیران راهیان نور" در مدارس فعالیت می کنند
والفجر 4 و دریاچه زریوار مریوان مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفته است. رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان اضافه کرد: همراهی خادمان شهدا در طول مسیر و در یادمان ها، اجرای برنامه های فرهنگی در مسیر و در داخل اتوبوس، پخش فیلم سینمایی دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و برنامه های ویژه یادمان ها با حضور راویان دوران دفاع مقدس و برگزاری یادواره شهدا در اردوگاه ها از جمله برنامه های ...
بنیاد در آینه مطبوعات
شهید بهشتی مشهد برگزار می شود. وی با اشاره به اینکه در این مراسم از شهدای مدافع حرم نیز تحلیل خواهد شد، افزود: رونمایی از کتاب مدال شهادت و ارایه پلاکی با عنوان پلاکشان مدالشان شد به هماره تندیس ویژه شهادت با حضور خوانندگان دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های شهدای ورزشکار از مهم ترین برنامه های این یادواره است. مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی این برنامه را پاسداشت مقام والای شهدا و معرفی ...
رئیس اداره آموزش و پرورش و روسای دانشگاه های لارستان مخاطب این سوالند..
آنها برده شده است. ضمناً مسئولین محترم به دلیل نام بردن اسامی شان بر ما خرده نگیرند : جناب آقای فیاض پور، رئیس محترم اداره آموزش و پرورش لارسنان : برخی گزارش کرده اند که تعدادی از معلمان مدارس دخترانه با پوشش نامناسب و گاها متاسفانه آرایش کرده در سرکلاس درس حاضر می شوند. جای سوال مهم باقی است که در این صورت اگر دانش آموز بخواهد از معلم خویش الگو بگیرد دیگر جایی برای دفاع از ...
انقلاب در اینستاگرام توسط یک دختر +تصاویر
...، سلبریتی این روزهای فضای مجازی در پایگاه اینترنتی شخصی و شبکه های اجتماعی پرطرفدار به آموزش نکات مهم به خلبانان تازه کار و دانش جویان این رشته و گزارش وقایع سفر خود بپردازد. گفتگوی روزنامه دنیای خودرو با ماریا پترسون را در ادامه می خوانیم: آیا پیش از ایجاد حساب کاربری اینستاگرام، انتظار این همه استقبال را داشتید؟ صادقانه بگویم، خیر! انتظار داشتم به عنوان یک خلبان زن ...
رد چکمه های فرانکو بر پیشانی ادبیات اسپانیا
جدید همچنان ادامه دارد و نتیجه آن در اسپانیای امروز و ادبیات این کشور مشهود است. در این میان، ادبیات راه خودش را می جوید و با وجود اینکه جنبش ادبی خاصی به وجود نیامده، اما در این دوران انتشار کارهای ادبی افزایش یافته و ادبیات در تلاش است تا دوران پس از جنگ و زخم های ناشی از آن را التیام بخشد. ادبیات اسپانیا در دوره پس از جنگ داخلی جنگ داخلی اسپانیا یک رویداد بسیار مهم در تاریخ این کشور ...
سواد رسانه ای، ضرورتی برای مخاطبان امروز
نگاه انتقادی، ثمره سواد رسانه ای دکتر گیتا علی آبادی رئیس دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها به صورت کلی می توان سواد رسانه ای را درکی دانست که متکی بر مهارت باشد؛ یعنی شما مهارت آن را داشته باشید که بفهمید از میان پیام رسان ها، کدام یکی واقعا رسانه هستند، چه چیزی تولید می کنند و چه محتوایی دارند. به عبارتی سواد رسانه ای توانایی تشخیص رسانه از پیام رسان را در اختیار کاربران قرار می دهد و این دو را تفکیک می کند. در تشریح کارکرد سواد رسانه ای می توان گفت این سواد، هوشمندی ویژه ای برای هر فرد به وجود می آورد که بتواند در برابر رسانه ها و انواع محتوای رسانه ای، رفتار هوشمندانه و درستی داشته باشد. سواد رسانه ای به مخاطبان رسانه ها و پیام رسان ها یاد می دهد در برابر هیچ محصول و محتوایی از هر نوعی که هست، منفعل نباشند و براحتی تحت تاثیر قرار نگیرند. سواد رسانه ای ابزاری است برای مواجهه با انواع رسانه ها؛ از رسانه هایی مانند رادیو و تلویزیون گرفته تا تبلیغات بازرگانی، پوستر، سینما، روزنامه، شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی. هرکدام از این رسانه ها محتوا یا پیامی منتقل می کنند و اگر شما به عنوان مخاطب سواد رسانه ای داشته باشید، می توانید به هر پیام و محتوای این رسانه ها نگاه انتقادی داشته باشید و درستی و نادرستی آنها را به کمک الفبای سواد رسانه ای تشخیص بدهید. به عبارتی سواد رسانه ای ابزاری است برای درک درستی یا نادرستی محتوا و پیامی که از طریق رسانه ها به مخاطبان ارائه می شود؛ محتوایی که می تواند صوتی یا بصری باشد یا به صورت فیلم منتقل شود و مخاطب را به شیوه های رفتار هوشمندانه در قبال محتوای رسانه ها مسلح کند. ارتقای قوه تشخیص مخاطب نتیجه سواد رسانه ای است و ابزاری برای ایجاد ارتباط بین موضوعات و علت نشر آنها. ممکن است نتیجه یک تحقیق یا پژوهش موافقان و مخالفانی داشته باشد اما کسی که به سواد رسانه ای تجهیز شده، می تواند تشخیص بدهد که تحقیق مورد نظر صرف نظر از مخالفت ها و موافقت ها آیا توانسته به نتیجه مطلوب برسد یا نه! در واقع سواد رسانه ای این هوشمندی را ایجاد می کند که رابطه ای بین محتوا و نتیجه وجود دارد یا نه، این رابطه چگونه و به چه سمت و سویی است. 5 سوال کلیدی دکتر حسین افخمی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی سواد رسانه ای تعاریف متعددی دارد، اما به صورت کلی به معنی توانمند کردن شهروندان در ارتباط با رسانه هاست و این توانمندی در پاسخ به پنج سوال ایجاد می شود: یک: این پیام از چه فرآیندی عبور کرده است؟ دو: رسانه ای که این پیام را پخش می کند چه ویژگی هایی دارد و مالکیت آن را چه کسی یا کسانی دارا هستند؟ سه: ویژگی های خود رسانه چیست و چه نوع بیانی دارد؟ به عبارتی پیام های این رسانه در چه قالب ها و ژانرهایی ارائه می شود؟ چهار: رسانه مذکور چه بردی دارد و چه گروهی از مخاطبان را در بر می گیرد و آیا من در این گروه مخاطبان جای می گیرم یا خیر؟ پنج: هر پیام از رسانه مذکور با ویژگی های خاص خودش چه تاثیراتی بر من خواهد داشت؟ هر مخاطب به عنوان کسی که در معرض پیام قرار می گیرد، به کمک پاسخ این سوالات می تواند حق انتخاب داشته باشد که چه پیامی را بپذیرد و چه پیامی را نپذیرد و این همان سواد رسانه ای است. همچنین قابل ذکر است که سواد رسانه ای حق دسترسی ایجاد می کند و در بسیاری از کشورها این حق به رسمیت شناخته شده است. حق دسترسی به دو معناست: یکی این که رسانه ها حق دسترسی و انتشار آزادانه اطلاعات را داشته باشند و دوم این که، امکان اظهار نظر برای مخاطب وجود داشته و زمینه بیان نظراتش در دسترس او قرار گرفته باشد. این همان چیزی که تعاملی شدن نام گرفته است، مثلا اگر در تلویزیون درباره مخاطبانی صحبت می شود که دانشجو هستند و دیگرانی درباره این مخاطبان که من هم جزئی از آنها هستم، تصمیم می گیرند، خودم به عنوان دانشجو نیز حق اظهار نظر داشته باشم و این امکان برایم فراهم شده باشد که نظرم را بگویم. قابل ذکر است که سواد رسانه ای در رسانه های چاپی، الکترونیکی و مجازی اشکال متفاوت دارد و در دنیای مجازی سواد رسانه ای با سواد اطلاعاتی ترکیب شده است. از سال ها پیش و با گسترش نفوذ رسانه ها، سواد رسانه ای و سواد اطلاعاتی در بسیاری از کشورهای دنیا تدریس می شود. واکسیناسیون رسانه ای ...