سایر خبرها
مشروح سخنان رئیس جمهور درباره برجام، اقتصاد، فرهنگ، جوانان و رفع حصر
ایران با عظمت مطرح شد، امروز نام ایران به عنوان یک کشور صلح طلب در افکار عمومی جهان مطرح می شود. تقریبا ایران هراسی شرایط وخیمی را می گذارند. البته می خواهند با اکسیژن آن را زنده نگه دارند. در زمینه هسته ای ، پرونده پیچیده ای که روی میز روابط بین الملل قرار گرفته بود، ملت ایران توانست با یک حرکت بسیار خوب و منسجم به یک نقطه مطلوب برسد. ما در همه زمینه و سیاست خارجی آنچه که باعث موفقیت ما بوده است ...
انتخابات در ایران همیشه سالم برگزار شده است/ معاهده ای امضا نکرده ایم که نیاز به تصویب مجلس داشته باشد
ای که روی میز روابط بین الملل قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت : ملت ایران توانست با یک حرکت بسیار خوب و منسجم به نقطه بسیار مطلوبی برسد. آنچه باعث موفقیت ما در تمام زمینه ها از جمله در زمینه سیاست خارجی شده است این بوده که از اتخاذ تصمیمات عجولانه و یک شبه پرهیز کرده ایم . با صاحب نظران مشورت کرده و از خرد جمعی استفاده کردیم. هر جا هم پیروز شدیم ناشی از خرد جمعی ، وحدت ملی، مشارکت مردم و حضور مردم ...
روحانی در نشست خبری: قصد دعوا با هیچ نهاد و کسی را نداریم/ چند ماه طول می کشد تا آثار توافق را در جامعه ...
...، احزاب، گروه ها، اقوام، مذاهب، ادیان در کشور روابطی آشتی جویانه، مسالمت آمیز و برادرانه باشد و اگر شکاف اجتماعی وجود دارد تا احد امکان ترمیم شود. دولت در زمینه فرهنگی سعی کرد فضا را برای خلاقیت ها و احیای اخلاق ، هنر و فرهنگ بهبود بخشد، در این دو سال فضای آرام تری برای اصحاب فرهنگ و هنر، رسانه ها و دانشگاه ها و مراکز علمی و همچنین رابطه آنها با مراکز علمی جهانی فراهم شد تا در مسیر تعالی علم ...
در انتخابات قصد دعوا با هیچ نهادی نداریم/ اگر برجام را به مجلس ببریم، کار را به نفع 1+5 انجام داده ایم
می گذراند و برخی ها تلاش دارند با اکسیژن و با بهانه های واهی پدیده ایران هراسی را نجات دهند اما ایران هراسی در حال مرگ همیشگی است. ایران امروز جایگاه خود را در دنیا پیدا کرده است و امیدواریم راه را تا مقصد نهایی علیه ایران هراسی و اسلام هراسی ادامه دهیم . رییس شورای عالی امنیت ملی سپس به مسأله هسته ای و پرونده پیچیده ای که روی میز روابط بین الملل قرار گرفته بود اشاره کرد و گفت : ملت ...
واردات میوه در این فصل باچه هدفی صورت می گیرد؟
ها و معدود فسادهای اقتصادی اشاره دارند. در حالی که برخی فعالیت ها، اگرچه به شکل قانونی انجام می شود و باصدور مجوز واردات کالا همراه است، اما درعمل دسترنج زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان را نابود می کند و لذا لازم است که در حمایت از چارچوب اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و مدیریت جهادی، با انتقاد از برخی فعالیت ها مانند واردات بی رویه و بی موقع محصولات کشاورزی، نسبت به تضعیف توان تولید ...
می گذاریم ایران بازار مصرف 80 میلیونی خارجی ها شود
دولت برای افزایش پوشش بیمه بهداشت و سلامت عنوان کرد: امروز متخصصان و پزشکان در اقصی نقاط کشور حضور دارند. رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته ای تصریح کرد: در زمینه هسته ای پرونده بسیار پیچیده ای روی میز قرار گرفته بود. ملت ایران توانست با حرکت خوب و منسجم به نقطه مطلوبی در این خصوص دست یابد. در سیاست خارجی تصمیم عجولانه و یک شبه اتخاذ نکردیم ...
علیرضا قزوه، از نخلستان تا خیابان
، تلاش کرد که از این فرصتِ ناب و نایاب برای تثبیتِ ادبیاتِ انقلاب و معرّفیِ شاعرانِ متعهّد، شناسنامه دار و جریان ساز استفاده کند تا از رهگذرِ این دیدارها، کاروانِ شعر و ادبِ انقلاب در مسیرِ باروری و بالندگیِ بیشتر حرکت کند و زمینۀ رشد و اعتلای شعرِ باشکوهِ پارسی - بیش از پیش - فراهم گردد. حضورِ کوتاه مدّتِ قزوه در مقامِ دبیریِ شورای شعرِ وزارتِ فرهنگ و ارشادِ اسلامی نیز از دیگر عرصه هایی بود ...
مشروح اظهارات روحانی در نشست خبری امروز
همین خصوص از رسانه ها، متخصصین و دانشگاهیان خواست کار دولت را خوب نظارت کنند و هم به صراحت دولت را نقد کنند. وی با اشاره به تصمیم دولت برای دوران بعد از تحریم گفت: من در دولت و در جلسه ستاد اقتصادی بارها این مطلب را گفتم که بعد از تحریم، ما برای حضور بنگاه های خارجی، شرکت های خارجی و دولت های خارجی اگر ذهن آنان این باشد که ایران بازار 80 میلیونی در اختیار آنان قرار می دهد، خطا می کند و ...
پاسخ روحانی به پرسشی درباره رفع حصر
اینکه مردم احساس کردند موضوع هسته ای، جناحی و حزبی نیست، خاطرنشان کرد: موفقیت در این پرونده به نفع همه کشور است. رئیس جمهور ادامه داد: پرونده هسته ای در حال نهایی شدن است و قدم های نهایی را برمی داریم. روحانی با اشاره به پرسش برخی افراد مبنی بر اینکه اثرات حل پرونده هسته ای را در اقتصاد و جامعه مشاهده نمی کنند، اذعان کرد: اثر توافق هسته ای در فضای امروز منطقه و جهان دیده می شود. هنوز نهایی نشده و وقتی ...
کاهش مصرف روغن پالم/ حذف خمیر مرغ از سوسیس و کالباس
روغن پالم که نتیجه آن کاهش بیش از 42 درصد در واردات سالانه انواع روغن پالم در سال 93 نسبت به سال 92 بوده است. لازم به ذکر است که اعمال محدودیت در واردات روغن پالم و بازنگری در مصرف این روغن کماکان دردست اجرا می باشد. 3- تشکیل جلسات کارشناسی و مدیریتی با انجمن صنایع فرآورده های لبنی با حضور اساتید دانشگاه، مدیران نظارت بر مواد غذایی و کارشناسان صنعت لبنی در قالب کمیته کاهش مصرف پالم در ...
روحانی: نیمه نخست راه دولت، ایجاد آرامش و ثبات در جامعه بود/ایران هراسی شرایط وخیمی را می گذراند
حاشیه است، رانت و بی عدالتی، متن می شود. روحانی درباره سفر هیات های خارجی به ایران و رابطه اقتصاد مقاومتی و تعامل با غرب گفت: در گذشته ، درآمد ارزی خوبی در اختیار داشتیم، بیش از 700 میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم اما حاصل آن تعطیلی 2000 بنگاه صنعتی و بازماندن 500 هزار نفر در بخش صنعت بود. رییس جمهوری افزود: تقریبا اشتغال خالص حدود صفر بود و ایران بهشت مهندسان و کارگران خارجی ...
تک جمله 511 شخصیت درباره روحانی/ از هاشمی و حسن خمینی تا انتظامی و مشایخی
آرامش با ثباتی را در جامعه ایجاد کرده است. 41** مهدی شفیعی مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: اصالت بخشی به آرمان های انقلاب، اعتلای وجهه جهانی ایران اسلامی، جلب اعتماد نخبگان و ارتقای سرمایه اجتماعی و ارتقای اعتماد عمومی به نظام با تلاش برای سامان بخشی وضعیت اقتصادی مهمترین تعاریفی است که برای بازه زمانی دو ساله فعالیت دولت تدبیر و امید می توان به آنها اشاره کرد ...
فرصت ایجاد ارتباطات فرهنگی با حضور در نمایشگاه کتاب مسکو
. معاون فرهنگی ارشاد تصریح کرد: مهمان ویژه شدن ایران در مسکو به عنوان یک گام مهم تلقی می شود و چند تفاهم نامه در حاشیه این نمایشگاه امضا خواهد شد. وی مهمان شدن در نمایشگاه مسکو را از آن جهت حائز اهمیت دانست که سال هاست مبادلات فرهنگی میان تهران و مسکو در حال انجام است. صالحی افزود: ارتباطات گسترده چاپ، فونت و زبان فارسی از طریق این کشور وارد ایران شده ، سه قرن است که ...
دولت یازدهم برنامه محور است نه شخص محور/همه فعالیت های دولت را نظارت و نقد کنند
کرد شکاف های اجتماعی ترمیم شود روحانی با بیان اینکه در این دولت تلاش شد تا روابط جناح ها، احزاب، اقوام، ادیان یک روابط آشتی جویانه و برادرانه باشد، بیان داشت: این دولت تلاش کرد تا اگر شکاف اجتماعی در جامعه وجود دارد، این شکاف حدالامکان ترمیم شود. رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش های فرهنگی گفت: این دولت تلاش کرد فضای مناسبی را برای خلاقیت، احیای اخلاق، هنر، فرهنگ ...
مسیری در جهت افزایش سطح امنیت تغذیه
های مصرفی خانوار اعمال شود تا نتایج مورد انتظار تامین گردد. طی بررسی های کارشناسی صورت گرفته به منظور ارتقاء ترکیب ساختاری روغن های خوراکی فرموله شده در اولویت اول موضوع کاهش ترانس محصول، نسبت میزان قبلی و تعدیل اسیدهای چرب اشباع در اولویت دوم مورد توجه قرار گرفته است که نتایج به دست آمده در ابتدا از طریق ابلاغ آن در قالب بخشنامه های مربوطه و سپس درخواست اصلاح و تجدیدنظر استانداردهای ملی ...
ایران هراسی در حال مرگ است/دولتی تلاش کرد زخم جدید ایجاد نکند
آرامش بود.افزود:ما ازدولتی که با التهاب در بخش های سیاسی و اقتصادی رویرو بود به سمت دولتی با ثبات حرکت کنیم. دولتی که در سیاست داخلی تلاش کرد زخم جدید ایجاد نکند و زخم های قبلی را التیام ببخشد و در زمینه فرهنگی فضا برای احیا اخلاق و فرهنگ و هنر ایجاد کند. وی با اشاره به اینکه دولت در حوزه اقتصادی تلاش بر آرامش بازار داشته تا نوسان های شدید و تند را در بازار شاهد نباشیم، خاطرنشان کرد: تورم ...
رییس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران از اجرای 5 برنامه برای توسعه صنعت پوشاک کشور خبر داد
پوشاک اشاره کرد و گفت: نمایشگاه پوشاک امسال همزمان با نمایشگاه نساجی ایران تکس برگزار می شود که قطعا حضور تامین کنندگان اصلی ما یعنی تولیدکنندگان نخ و پارچه موجب تقویت ارتباط زنجیره های مختلف صنایع نساجی خواهد شد. سومین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران، بصورت بین المللی و با حضور تولیدکنندگان و واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی، دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور و شرکت های مختلف خارجی، از 13 تا 16 شهریور ماه به ...
کلاهبرداری سیاسی بنام طایفه داری
محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائسیصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالیمن تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر [...] محمد سوری / میرملاس : تبیین جامعه شناختی پیامدهای نامطلوب طایفه گرایی در جریان مشارکت سیاسی خاصه در عرصه انتخابات اخذت سریر الملک بالقهر منکم علی رغم أنف من مسوس و سائس یصیب عقابی معشراً فیبیرهم و ینعش قوماً آخرین نوالی من تخت شاهی را با بخاک مالیدن بینی سیاستمداران و رعیت ، و به قهر ، از شما بدست آورده ام . عذاب و قهر من به قومی می رسد و آنها نابود می سازد و بخشش من بر قومی دیگر می رسد و به آنها زندگی و نشاط می آورد.( 1 ) بر محققین و تاریخ پژوهان پوشیده نیست که بخش عمده تاریخ سیاسی گذشته کشور ما را کشمکش های قبیله ای و طایفه ای تشکیل داده و هریک از سلسله های قدرت با پشتوانه قبیله ای و طایفه ای خود توانسته است برای مدتی سایر طوایف را سرکوب و سیطره خود را بر آنان بگسترانند تا اینکه طایفه ی قویتر سر بر آورد و طومار طایفه حاکم را بپیچد و بدین منوال ظهور و سقوط سلسله های حاکم در چرخه قدرت سیاسی گذشته ایران جریان داشت لذا این وضعیت بر ذهنیت تاریخی و فرهنگ سیاسی ما اثری ژرف گذاشته است بطوری که استمرار این فرهنگ سیاسی با وجود بیش از سی وشش سال از عمر پر برکت انقلاب که با تأسی از ارزشهای اصیل و اسلام ناب و تربیت نسل جدید بر اساس باورهای دینی و طرد باورها و پندارهای غلط از جمله طایفه مداری این دشمن اتحاد و انسجام ملی هنوز سایه ی کریه آن در بعضی از شهرها و مناطق که بافت طایفه ای و قبیله ای خود را حفظ کرده اند گسترانده و جهت دهنده رفتار سیاسی مردم در عرصه ی انتخابات بوده و نشان می دهد که این وضعیت سد راه تفکر، تحلیل و تصمیم گیری درست سیاسی است به طوری که نزد عده ای مناقع قبیله ای و طایفه ای خود بر مصالح جامعه و ملت برتری می یابد. لذا تفکر طایفه مداری به عنوان یکی از منابع قدرت، مانعی جدی بر سر راه انتخاب نمایندگان و مسئولین شایسته که بتوانند گره از مشکلات سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی جامعه بگشایند گردیده و در چنین شرایطی تعصبات کور طایفه ای مانع از وفاق اجتماعی و مشارکت ها و رقابت های اجتماعی و سیاسی سالم شده است . این وضعیت بیگمان با فرهنگ اسلامی و تمدن و دنیای مدرن در تناقض آشکار است. عصبیت و برتری طلبی طایفه ای جریانهای فکری و سیاسی را در مسیر طایفه گرایی و قبیله گرایی قرار داده بطوریکه در جریان انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی، شوراهای شهر و روستا و یا گزینش ها و عزل و نصب های مدیران با وضوح بیشتری آشکار می شود. بی شک فعالیت سیاسی بر اساس چنین تفکر و میزانی راه را برای برگزیدن افراد توانمند و شایسته دشوار می سازد و افکار و اندیشه های پویا و منتقد را بر نمی تاید . لذا در صدد بر آمدیم تا از سر دردمندی آفتها و آسیبهای پندار غلط طایفه مداری بعنوان اسلوب نادرست و معیار باطل مشارکت سیاسی را در چند سطر در محضر مخاطبین محترم ارائه نمایم تا راه تحقیق و پژوهش عزیزان تحصیل کرده در خصوص نقش طایفه گرایی در مدار توسعه نیافتگی سیاسی و اقتصادی شهرستان عزیزمان هموار نمایم چکیده: مرکز و محور فعالیتهای سیاسی و اجتماعی در طایفه گرایی از راه تحریک عواطف و هیجان های جمعی شکل می گیرد که این امر به عوام فریبی می انجامد طایفه گرایی چون بر مدار عوام گرایی است نخبگان ، خردمندان و افراد تحصیل کرده و دانشگاه رفته نادیده گرفته می شود و خرد ورزی زیر چکمه های طایفه مداری خرد می شود ، اعضاء را تنگ نظر و متعصب بار می آورد ، نقادی علمی و بی طرفی چون با منش طایفه اندیشی سازگاری ندارد سخت سرکوب می کند قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد در طایفه گرایی منافع طایفه بر منافع سایر طوایف و حتی مصالح ملت ترجیح داده می شود زیرا اعضاء خود محور و انحصار طلب اند اگرطایفه اندیشی برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی چون موجب تحریک سایر طوایف می شود ضررهای بسی بدتر از منافع آن نظیر تخریب وحدت و انسجام و ترویج بداخلاقی و کاهش آستانه تحمل برای آنها همراه خواهد داشت طایفه مداری سخت با ضوابط و هنجارهای رسمی اداری مخالف است و انجام امور بر اساس سفارش و پارتی بازی ترویج می نماید بنابراین قانون گریزی یک امر رایج بوده و کسانیکه در چنین جامعه ای در عرصه مدیریت قرار می گیرند قانون گریزترند لذا اینان در چشم طایفه محبوبتر و عزیزترند تا کسانیکه به قانون و ضوابط پایبندند در طایفه گرایی آنچه مطمح نظرمردم است این است که در انتخاب یک نماینده نه بر اساس شایستگی و صلاحیت علمی و اخلاقی بلکه بر اساس میزان تعلقات و درجه وفاداری به طایفه داری مبادرت به حمایت و پشتیبانی از آنها می نمایند لذا کاندیداهایی که به تعلقات طایفه ای وقعی نمی نهند و صرفاً بر معیار حق و در نظر گرفتن ضوابط قانونی و شرعی عمل می کنند و دلالان سودجو طوایف در تصمیماتشان جایگاهی ندارند مقبول واقع نشده و از دایره انتخاب طایفه مداری خارج می شوند طایفه مداری در تقابل با دین مداری است زیرا در طایفه مداری رفتار مردم بر محور خون و تبارمشترک شکل می گیرد لذا رضایت طایفه هدف غایی است ولی در دین مداری رفتار مردم بر محور توحید و کلام وحی شکل می گیرد و صرفاً رضایت خدای تبارک و تعالی مورد نظر است بنابراین از دیدگاه دینداران همه انسانها از هر قوم و طایفه با هر رنگ و نژادی برابر و بنده خدا محسوب می شوند . لذا عدالت و حق محوری رفتار غالب دینداران است ولی رعایت عدالت و جاری کردن حق در طایفه مداری جایگاهی ندارد طایفه مداری در تقابل با جامعه مدنی است زیرا در طایفه مداری فرد و استعدادهایش نه تنها نادیده گرفته می شود بلکه در طایفه هضم می شود ولی در جامعه مدنی فرد به معنای واقعی خود موجودیت دارد و زیر چرخ اجتماع خرد نمی شود . در طایفه مداری غرایز بر جامعه حاکم است و مدیریت جامعه بر مدار غرایز می چرخد اما در جامعه مدنی عقل به رسمیت شناخته می شود و لذا نه تنها مدیریت جامعه در دست عقلا بوده و عقلانیت و خرد ورزی محور فعالیت آنها خواهد بود بلکه مردم در چنین جامعه ای عقلایی می اندیشند و عمل می کنند . طایفه مداری و حذف شایسته سالاری امروزه بر کسی پوشیده نیست که کاربرد های عملی علم در مهندسی ، صنعت ، پزشکی و رشته های مختلف علوم انسانی از جمله مدیریت ، اقتصاد و تعلیم و تربیت و ... بیش از پیش بر زندگی ملتها امروزی تأثیر شگرفی بر جای گذاشته است البته باید توجه داشت که آنچه جوامع پیشرفته غربی در مقایسه با کشورهای عقب مانده در خصوص اثرات و خدمات علم در این دو جوامع متفاوت کرده است ارج نهادن جوامع پیشرفته به مقام عالمان و متخصصین در عرصه های مختلف علوم و واگذاری امور به ایشان است به همین دلیل است که دکتر سمیعی متخصص مغز و اعصاب بی توجه به ملیت ایشان جانشین استاد خود پروفسور کورت شورمن در بیمارستان جراحی مغز و اعصاب در آلمان می شود. ولی در جامعه ما بویژه استانهای با بافت طایفه ای در واگذاری مدیریت جامعه به متخصصین و نخبگان علمی خساست بخرج داده و جامعه را از دانششان محروم می نمایند زیرا در طایفه گرایی تبار و نسب بی توجه به توانایی ها و شایستگی ها ی ناشی از تلاش خود فرد به عنوان یک امتیاز شناخته می شود بنابراین دانش و خردمندی در مدیریت جامعه جایگاهی ندارد بلکه این پایگاه اجتماعی و نفوذ طایفه ای است که نقش محوری در عزل و نصب ها ایفا می کند لذا انتصاب سلسله مراتب اداری در نهادهای دولتی متأثر از آن است بطوریکه عواقب منفی اینگونه عزل و نصب ها بر سرنوشت مردم ، تأثیرات نامطلوبی بجای گذاشته است. حاکم شدن جاهلان در قالب طایفه گرایی و محروم کردن جامعه از مدیریت خردمندان و افراد شایسته و کاردان دو پیامد نامطلوب به دنبال دارد اولاً انتصاب افرادنالایق موجب می شود آینده جامعه بویژه جوانان که سرمایه های کشور محسوب می شوند تلف و بودجه و اعتبارات را بدلیل سوء مدیریتشان ضایع می کنند ثانیاً ناکار آمدی جاهلان در عرصه مدیریت جامعه موجب سست شدن پایه ها و ارکان نظام سیاسی گردیده و بدبینی مردم را نسبت به حکومت بر می انگیزند که این امر در دراز مدت زمینه زوال و فروپاشی حکومت را فراهم می کنند علامه جوادی عاملی در این خصوص چنین بیان می فرمایند : بدترین صفت برای کار گزاران یک نظام همان تحجر فکری و نابخردی عملی آنان است که باعث فروریختن آن نظام می گردد ، زیرا یک کار گزار جاهل یا طرح باطل و برنامه غلط تدوین و تهیه می کند ، یا در اجرای طرح و برنامه صحیح به افراط و تفریط می گراید و کار را از مسیر اصلی خود منحرف می سازد و باطلی را حق و حقی را باطل قرار می دهد و هرگاه باطل در یک نظام راه یافت و غلط در یک قانون رخنه کرد وسایل فرو ریختگی آن نظام و محو این قانون فراهم می گردد ) ( 2 ) امام صادق ( ع ) در خصوص بکار گیری جاهلان در عرصه مدیریت جامعه می فرماید : لا ابالی الی من ائتمنت : خائنا او مضیعاً در نظر من فرق نمی کند که کار را به آدم خائن بسپارم یا آدم ناشی ( ناپخته ، غیر متخصص ، کار ضایع کن ) .( 3 ) زیرا در هر حالت موجب تباهی جامعه و سقوط در فساد می شود . کلاهبرداری سیاسی و عوام فریبی بنام طایفه گرایی: در زبان سیاسی جدید، دماگوژی به معنای عوام فریبی و مردم فریبی به کار میرود، یعنی بهرهگیری نادرست از احساسات و تعصبهای عامه مردم. ( 4 ) در واقع طایفه گرایی همان کلاهبرداری سیاسی است که شخص به جای بهره گیری از ادله عقلی و بهره گیری از خردجمعی برای تحقق عقاید و نیات خود و یا رسیدن به مقاصد سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی خود سعی می کند از راه تحریک عواطف و هیجان های طایفه ای و با بهرهگیری نادرست از فوران احساسات و تعصبات عامه مردم و جوّ حاکم بر طوایف به نوعی تصدیق جمعی نسبت به هدفٔ مطلوب دست یافته و با رنگ و لعاب مشروع و در کسوت حق عمل کرده به شیوه ای که آحاد طایفه چنین می اندیشند که آن ها با پذیرش این عقیده، به نوعی یگانگی با گروه و طایفه می رسند و این یگانگی به آن ها امنیت و قدرت می بخشد و اگر کسی با این ایده مخالفت کند، به او بر چسب بی تعصب و ضد طایفه داری زده می شود فلذا از امتیازات و توفیقات آن که ناشی از قدرت مکتسبه است محروم گردیده و مورد بی مهری شدید قرار خواهد گرفت.ا تیره بختی اینجاست که عده ای از اقشار تحصیل کرده و دانشگاه رفته که باید مدیریت راهبری جامعه و طایفه خود در مسیر درست را بدست گیرند، از یک طرف بدلیل گریز از بی مهری و طرد شدن از سوی طایفه اندیشان و از طرف دیگر بدلیل رسوب فرهنگ طایفه گرایی در جریان اجتماعی شدنشان در طوفان خانمان سوز اقیانوس طایفه گرایی گرفتار شده و عوام زده می شوند و متعصب تر از عوام و با بهره گیری از اندوخته های علمی و دانشگاهی شان در توجیه رفتارهای طایفه مداری جانبداری می نمایند و در واقع ابزار دست سود جویان و دلالانی می شود که با کلاهبرداری خاص خودشان صرفاً به مقاصد نامشروع خود می اندیشند و لاغیر و بقول سنایی چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا طایفه گرایی و عوام باوری یکی دیگر از پیامدهای طایفه گرایی در فعالیتهای سیاسی و انتخاباتی عوام باوری یا پوپولیسم است ؛ پوپولیسم در فارسی معادل واژه های عوام گرایی و مردم باوری استعمال شده است این واژه در مقابل خردگرایی، عقلانیت و نخبه گرایی است؛ در عوام گرایی فرد برای جلب پشتیبانی مردم به شعارهای عامه پسند و کلی گویی روی می آورد و برای پیشبرد اهداف شخصی و گروهی خود و مستقل از نهادها و احزاب موجود، گام برمی دارد. امروزه عده ای فرصت طلب سیاسی در استانها و شهرستانهای با بافت طایفه ای که از مجراهای پذیرفته شده نظیر احزاب و انجمنها و .... قادر به جلب آراء و نظر مردم نیستند با دامن زدن به طایفه گرایی و شعارهایی که مورد پسند طوایف است به پوپولیسم و عوام باوری روی می آورند این اینگونه افراد اگر بخواهند درباره موضوعی تصمیم بگیرند به جای این که سراغ خردمندان، بزرگان فکر و اهل اندیشه و کارشناسان و افراد دارای تخصص بروند، بر اساس جو روانی حاکم بر طوایف تصمیم می گیرند. لذا به گفتمانهای روزمره میان عوام مراجعه می کنند و آنچه مورد پسند و رضایت آنان است صرف نظر از اینکه حق باشد یا باطل معیار فعالیت خود قرار می دهند و در واقع بجای اینکه عوام از خواص پیرو ی نمایند این خواص اند که از عوام پیروی می کنند وپوپولیسم با بی توجهی به خرد و فکر و برنامه ریزی و آینده نگری موجب می شود که آینده را از دست بدهیم و از گذشته عبرت نگیریم. پوپولیسم در واقع چارچوب های منطقی تصمیم گیری را مختل می کند؛ مردم را برای یک دوره زمانی کوتاه راضی نگاه می دارد و منابع و سرمایه های اقتصادی و اجتماعی را تلف می کند از آنجا که پوپولیست ها به دنبال حفظ وضع موجود و بهره برداری از امکانات برای منافع فردی و گروهی خود هستند با هر نوع افکار و عقایدی که منافع آنها را به مخاطره اندازد سخت مخالفت می کنند. کسانی که امروزه به عنوان کاندیدا به طایفه گرایی دامن می زنند و خود را مرید و خدمتگزار طایفه می دانند و در قالب این طرز تفکر برای جلب آرا مردم فعالیت می نماید خود نوعی عوامفریبی است اینگونه کاندیداها در فعالیتها و شعارهای انتخاباتی خود به تحریکات گمراه کننده و هدایت آنان در دالانهای فکری خود دست می زنند و تلاش دارند مردم را تحت تاثیر قرار دهند تملق گویی از طوایف را سرلوحه کار خویش قرار می دهند. بنابراین مخاطبش احساسات و غرایز و پیشداوری ها طایفه ای است و با بهره گیری از این احساسات از طوایف بی مزد سواری می گیرند. طایفه مداری و نژادگرایی یکی از پیامدهای ناگوار طایفه گرایی ترویج برتری طلبی نژادی و طایفه ای است مراد از نژادپرستی آن است که شخص؛ گروه ، قبیله و یا طایفه ای که به آن تعلق دارد معیار حق و باطل قرار میدهد.و در واقع حق در تعلق خاطر طایفه می داند و باطل در تنفر و بیزاری آن خلاصه می کند در واقع فلسفه ی طایفه گرایی بر پایه ی رجحان و اصیل دانستن یک طایفه بر سایر طوایف و اقوام قرار دارد نتیجه نهایی این عقیده شکل گیری نژاد پرستی است ؛ در نژاد پرستی انسانها به دلیل پاره ای تعلقها و وابستگی ها؛ از قبیل خون، نژاد و نظیر اینها، خود را از دیگران جدا می شمارند و به قومی خاص، احساس تعلق و وابستگی می کند و توجه خود را به تأمین منافع طایفه ای و قومی، حتی اگر مستلزم زیان دیگران هم باشد، معطوف می گرداند. هیچ کس منکر میهن دوستی، و دوستی هم طایفه ، همشهری و خویشان نیست و حتی در ادیان آسمانی بویژه اسلام مذموم محسوب نمی شود، بلکه بدان هم سفارش شده است. اکثر علمای اجتماعی معتقدند که وطن دوستی غیر از وطن پرستی است. وطن پرستی یک انحراف است،زیرا به برتری نژادی و خونی و تحقیر سایر اقوام و نژادها می انجامد و این مذموم است. ولی وطن دوستی، عشق به دفاع از سرزمین و خدمت گذاری و تلاش در راه اعتلا و پیشرفت همه جانبه و زدودن چهره فقر و بیکاری در سطح جامعه و ارج نهادن به آن است . لذا در جامعه ای که حب وطن وجود نداشته باشد ، طمع تجاوز همه جانبه اجانب در بخشهای مختلف سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی را فراهم می نماید لذا باید میان حب وطن و وطن پرستی که یک انحراف است تفاوت قائل شد. تحلیل پتانسیل و انرژی جامعه (غلبه محوری ) تهلیل پتانسیل و نیروهای جامعه در مسیرهای غیر ضروری و انحرافی و صرف انرژی مردم در راه مقاصد شخصی و درگیر کردن مردم با مسائل چالش برانگیز نظیر غلبه محوری و برتری طلبی طایفه ای در رقابتهای سیاسی و انتخاباتی بجای صرف انرژی مردم در خدمت گذاری و رقابت بر سر ارائه بهترین راه حلهای معضلات اجتماعی نظیر بیکاری ، فقر و توسعه اقتصادی صرفاً انرژی مردم در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و تغلب طوایف به بهای حاکم کردن فرصت طلبان سیاسی است امروزه معتقدین به طایفه مداری به عنوان یک گروه فشار و متعصب در جریان فعالیتهای سیاسی و عرصه انتخابات با تلاش در راه غلبه یک طایفه بر طوایف دیگر دارای ریشه تاریخی بلندی به قدمت شکل گیری اقوام بشری در روی این کره خاکی است این خوی غلبه گرایی در گفتار فارابی در تبیین خصایص انواع مدینه چنین بیان شده است (( مردم در مدینة تغلب در راه تحقق بخشیدن به چیرگیها و غلبت ها به یکدیگر معاونت می نمایند و این وضع هنگامی پیش می آید که همة مردم آن شیفتة غلبه بر اقوام دیگر شوند ... به هر حال هدف و شیفتگی آنان در همة انواع چیرگیها خوار کردن و مقهور کردن دیگران است )) ( 5 ) لذا بدلیل در گیر شدن در اختلافات طایفه ای مشاهده می شود که افراد متشخص و تحصیل کرده و حتی نخبگان سیاسی در افکار اصلاح طلب و یا اصول گرایند ولی در عمل طایفه طلب و پای بند به اصول طایفه ای است زیرای برای این عده رقابت در قالب طایفه گرایی از رقابت در قالب جریانهای سیاسی و حزبی مهمتر است .در اینجاست که در عرصه انتخابات مشاهده می شود افرادی اصلاح طلب هستند اما برخلاف گرایش سیاسی و حزبی خود به اصول گرایان طایفه خود رأی میدهند و یا برعکس اصولگرایان از اصلاح طلبان طایفه خود حمایت می کنند لذا آنچه برای توجیه چنین رفتارهای متناقض و متلون به نظر می رسد صرفاً طایفه مداری و منفعت طلبی شخصی چنین افرادی است که باعث نوعی ساختار شکنی جدید سیاسی و حزبی در عرصه جامعه شده است بدلیل غالب بودن رقابتهای قومی و طایفه ای به تجربه مشخص است که نقش غالب جهت دهی سیاسی به نفع یک کاندیدای خاص را نه تحصیل کرده ها و نخبگان سیاسی و یا لیدر های حزبی بر عهده دارند بلکه متنفذین طوایف و قبایل هستند که چنین نفوذ و قدرتی دارند لذا در این شرایط دیگر این فعالین سیاسی نیستند که باهم رقابت می کنند بلکه این متنفذین قبایل و طوایف اند که در مقابل هم صف آرایی می کنند و هر کدام به نفع کاندیدایی با یکدیگر مبارزه می نمایند اینجاست که پس از انتخابات دیگر مردم طوایف و بویژه جوانان برای حل مشکلات و گرفتاریهای خود و یافتن شغل نه اینکه بر اساس ضوابط به افراد ذی صلاح مراجعه می کنند بلکه به سراغ متنفذین طایفه ی خود می روند که در مبارزات طایفه ای توانسته زمینه استیلای یک کاندیدا را فراهم نماید و او را وامدار خود نموده. از این رو، افراد صاحب نفوذ یک طایفه یا خانواده گسترده نقش تعیین کننده ای همچون لابی کردن ، فراهم آوری فرصتهای شغلی، تسهیل فرایندهای اداری اخذ یک وام بانکی ، و بوی ژه صعود سلسله مراتب اداری مدیریتی کارکنان دوایر دولتی را بر عهده دارند. تبعیض در ارائه خدمات عمومی و محرومیت اغیار جامعه شناسان، مورخان و انسان شناسان معتقدند وقتی دو گروه با قومیت های متفاوت با هم در تماس قرار می گیرند و بر سر یک موضوع رقابت می کنند تبعیض نژادی با شدت و خشونت بیشتری بروز می کند. اما جوامعی که عاری از هر گونه درگیری قومی و طایفه ای هستند از پتانسیل همه ی شهروندان خود بهره برده و بسوی حذف این تعصبات گام بر می دارند. تبعیض به فعالیتی اطلاق می شود که حق اعضای یک گروه [و طایفه و قوم] را برای استفاده از فرصتهایی که در برابر دیگران گشوده است سلب می کند.( 6 ) تبعیض تهدیدی جدی برای دمکراسی بویژه نظام جمهوری اسلامی بشمار می رود و در تعارض با ارزشهای بنیادی هر جامعه دمکراتیک و دینی قرار دارد، تبعیض به شیوه مستقیمی نمایانگر عدم قائل شدن ارزش برابر و یا برابری حقوقی انسانها می باشد. ممنوعیت عمومی تبعیض بعنوان یکی از ستون بنیادی حقوق مردم در قانون اساسی جمهوری اسلامی در اصل سوم بند نهم به صراحت برای رسیدن به اهداف خود بر )) رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه های مادی و معنوی)) تأکید شده است. از منظر جامعه شناختی صیانت و حمایت از اقلیتهای ملی، قومی و دینی یکی از وجوه مهم امنیت ملی و بین المللی می باشد. و هر کس با هر نامی و تحت هر عنوانی [ طایفه مداری ] آنرا خدشه دار نماید ضد امنیت ملی عمل کرده و خائن به ملت شناخته می شود. ابرام و اصرار بر قوم گرایی و طایفه مداری خواه ناخواه با تبعیض و مثله کردن عدالت در جامعه همراه است زیرا قوم مداری رفتاری اجتماعی و آن طرز تلقی عاطفی است که به رجحان بخسشیدن و ارزش نهادن مفرط به آن گروه اجتماعی ، محلی یا ملی که به آن تعلق داریم می انجامد ( 7 )قوم مداری و طایفه گرایی به تبعیض در برخورداری از امکانات و فرصتها منجر می شود لذا همراهی اقوام و طوایف همدوش جریانهای سیاسی که خود بعد از پایان رقابتهای انتخاباتی و حاکم شدن در عرصه قدرت که به محروم کردن رقبای سیاسی خود از خردترین تا کلان ترین امتیازات و حقوق اجتماعی مبادرت می ورزند به تبعیض های قومی مشروعیت بخشیده و به آن رنگ ولعاب سیاسی می دهند . صیانت و حمایت برابر و هم ارج از همه گروهها و طوایف مختلف جامعه و همچنین تامین رابطه ای مطلوب بین اجتماعات و گروههای ملی و قومی داخل آن، و توزیع عادلانه بودجه و اعتبارات بی توجه به قوم و طایفه خاصی همواره بعنوان یکی از اهداف امنیت ملی و یکپارچگی کشور نگریسته می شوند لذا هر نوع طایفه گرایی در جذب اعتبارات و استخدام های دولتی و رفع محرومیت ها و ... گامهایی بر علیه امنیت ملی محسوب می شود تخریب وحدت و انسجام اگر چه طایفه مداری برای قائلین آن منافعی در بر دارد ولی بیش از آنچه برای آنها منفعت داشته باشد به زیان آنها و کل جامعه خواهد بود زیرا دامن زدن به طایفه گرایی موجب تحریک عواطف و احساسات آنها شده و هر طایفه خود را برتر از دیگر طوایف می داند لذا برتری طلبی طوایف که با تحقیر دیگر طوایف همراه است موجب جریحه دار شدن طرف مقابل شده و این امر زمینه ظهور تنشها و درگیریها را در سطح جامعه فراهم می کند و این موجب ترویج تضاد و اختلاف میان طوایف خواهد شد و وحدت و انسجام جامعه را به عنوان یک امر ضروری در شرایط کنونی خدشه دار خواهد کرد آنچه امروز در افغانستان ، عراق و سوریه شاهد آن هستیم نتیجه همین اختلافات طایفه ای است که دشمن بیگانه به آن دامن زد تا شرایط فعلی در این کشورها پدیدار شد بطوریکه جبران خسارات ناشی از این اختلافات به سادگی میسر نخواهد بود در این خصوص رهبر معظم انقلاب فرمودند : امروزه انگیزه تحریک قومیت ها جدی است. دشمن مشغول تحریکات است. دشمن را نباید دست کم گرفت. مراقب باشید. این از جمله چیزهای بسیار مهم است. احساس می شود دستهایی در جریان هستند برای اینکه زمام این کار را از دست دولت خارج کنند. ترویج بداخلاقی و پرخاشگری طایفه ای در طایفه گرایی که از مصادیق دماگوژی یا عوام فریبی است ، شخص گروه زیادی از مردم را مخاطب قرار داده، با انحراف افکار عمومی از واقعیات پیش روی جامعه نظیر مشکل مسکن ، بیکاری ، فقر ، اعتیاد با شعار طایفه گرایی هیجانات و شور طایفه ای احساسات و عواطف مردم بویژه جوانان و نوجوانان را تحریک می کند و با تکیه بر همین شور و هیجان ، آن ها را نسبت به نتیجه و مدعای خود که همان طایفه داری است متقاعد می کند در اینجاست که اخلاق محوری و منطق فکری جای خود به غریزه محوری و احساسی می دهد بطوریکه هریک مخالفین خود را با الفاظ رکیک و توهین آمیز نظیر خائن ، وطن فروش بی تعصب بی غیرت مبادرت به جریحه دار کردن رقبا شده و بدینوسیله به بد اخلاقی و پرخاشگری در عرصه اتتخابات دامن می زنند اینجاست که رقابت سیاسی به تنش و درگیری طایفه ای مبدل می شود. افراد اینگونه جوامع ، دارای آستانه ی تحمل بسیار پایین بوده و قادر به تحمل آرا و اندیشه های رقبا ندارند لذا گاهی شعارهای حقی را بیان میکنند ولی مراد باطلی از آن مستفاد می نمایند نظیر شعار ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند . در واقع این شعار ؛ کسانی سر می دهند که از حقانیت مولای متقیان و تنهایی او در احیاء و جاری کردن ارزشهای متعالی و مترقی اسلام ناب که داشت در مدیریت جامعه به دست فراموشی سپرده می شد و داشت سنتهای قومی و طایفه ای دوران جاهلیت را بر جامعه مسلط می کردند ابراز می نمایند و لذا رهبرانی که در هر زمان و برهه ای قیام به اقامه ارزشهای با محوریت حق نمایند حامیان ایشان این شعار را برای حمایت از آنها بیان می دارند ولی طوایفی که برای اعلام پشتیبانی از کاندیدای طایفه ای شان از این شعار فحش گونه چون پتکی بر علیه رقبا خود فارغ از هر حقی و هر نوع شایستگی و لیاقتی فقط به صرف اینکه فلان کاندیدا از هم طایفه ای شان است استفاده می کنند . اینان شور طایفه گرایی چنان شعله ور می نمایند که از مصادیق فعالیت های جماعت مورد نظر لوبن در نظر می می آید. لوبن این موقعیتها را چنین تحلیل می کند ((هنگامی که مردم در جریان هیجان جمعی قرار می گیرند که توسط جماعت بوجود آمده ، موقتاً برخی قوای تعقل منطقی ای را که در زندگی عادی دارند از دست می دهند . آنها فوق العاده تلقین پذیر گردیده و به آسانی تحت تأثیر اصرار و ترغیب رهبران غوغا یا عوامفریبان قرار می گیرند . تحت تأثیر جماعت افراد دستخوش سیر قهقرایی به سوی انواع واکنش ابتدایی تر می شوند.......یعنی موجودی که بر اساس غریزه عمل می کند)) ( 8 ) منابع: 1-داود فیروحی قدرت ، دانش و مشروعیت در اسلام ص 211 2-علامه جوادی عاملی ، اخلاق کار گزاران در حکومت اسلامی ، ص 189 3- محمد رضا حکیمی ، حکومت اسلامی ( بخشی از کتاب الحیات ) ص 119 4-داریوش آشوری ، دانشنامه سیاسی ،157 5-ابونصر فارابی سیاست مدنیه ، ترجمه سید جعفر سجادی ص 180 6-آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 281 7- ساروخانی ، فرهنگ علوم اجتماعی ص 120)) 8 -آنتونی گیدنز ، جامعه شناسی، ترجمه منوچهر صبوری ، ص 677 درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت ) ...
شکایت ها علیه تصمیمات دولتی به طور چشم گیری کم شده است
در هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایت ها در استان خود مورد بررسی قرار گیرند. وی گفت: فعالیت هیات حل اختلاف و رسیدگی به شکایت های مناقصات در استان ها، موجب می شود که استان ها بتوانند امنیت حقوقی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم کنند. معاون حقوقی رییس جمهور افزود: از دیگر اقدامات، تشکیل کمیته ماده 76، در راستای رسیدگی به قوانین مزاحم کسب و کار است. در شرایطی که بخش دولتی فربه ...
آینده تهران را شهری جهانی ترسیم کرده ایم
، مسائل و مشکلات موجود پیچیده تر شوند. وی تاکید کرد: نگاه امروزین ما به فرهنگ و پیشنیه تمدنی مشترک و جایگزین کردن ارتباط متقابل شهرهای آسیایی باهم به عوض رابطه یک سویه قبلی در حالی اتفاق می افتد که همه ما به آسیب های اشاره شده واقفیم و این همگرایی را یک ضرورت تاریخی، سیاسی و اجتماعی می دانیم. واقعیت غیرقابل انکار این است که رجوع به هر نسخه دیگری غیر از همگرایی و همکاری منطقه ای و عدم رجوع به ...
تحریم خودروی داخلی یا آب ریختن به آسیاب تولید کننده های خارجی
اقداماتی را به انجام برساند. حال این موضوع در مورد صنعت خودرو که لقب صنعت صنعت را گرفته بیشتر صدق می کند زیرا این صنعت به لحاظ اشتغال در رده بزرگ قرار می گیرد و علاوه بر این تعداد زیادی از اصناف و کارخانجات تولیدی با این صنعت ارتباط داشته و ملزومات قبل و بعد از تولید خودرو را فراهم می آورند و با توجه به اینکه میزان زیادی شغل به واسطهآنها ایجاد می شود اهمیت فراوانی در توسعه اقتصاد پیدا ...
نمایندگان مجلس درجشنواره صنعت چاپ استانها شرکت می کنند
فرهنگی با اشاره به پیگیری های نمایندگان مجلس در خصوص مساله کاغذ افزود: آخرین کمیته کمیسیون با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و معاونان و مسئولان برگزار شد که مسائل مختلف طرح و برای برطرف کردن مشکلات صنعت چاپ به ویژه کاغذ و پایین آمدن هزینه آن گفت وگو شد. وی اضافه کرد: مساله کاغذ را باید مدیریت کنیم چرا که به تبع آن، کاغذ با قیمت کمتری عرضه خواهد شد ...
وزیر ارشاد زمینه برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان را فراهم کند
همچنین تعهدات دولت نسبت پروژه های ملی در اصفهان نیز انجام پذیرد و اعتبارات آن تخصیص پیدا کند. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر اصفهان درباره ضرورت وجود نگاهی نو در زمینهٔ جذب سرمایه گذاری و مشارکت در شهر افزود: از جمله ظرفیت های مؤثر برای توسعه، پیشرفت و پویایی اقتصاد شهر حرکت در راستای جذب سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی برای آبادانی شهر است. وی خاطرنشان کرد: رویکرد ...
رسانه های وابسته، سخنگویان فرمایشی
...> محمدجواد حق شناس روزنامه نگار و مدرس دانشگاه نیز در گفت وگو با گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا با اشاره به گسترش رسانه های وابسته به نهادهای رسمی در ایران، آغاز این روند را سال های پیش از انقلاب اسلامی دانست و گفت: در کشور ما رسانه ها از قبل از انقلاب اسلامی دارای محدودیت خاص خود بودند. با توجه به رویکرد و حساسیتی که دولت قبل از انقلاب نسبت به رسانه داشت همواره شاهد برخوردهای آمرانه و مداخله جویانه از ...
کوچ یک دانشکده با تمام خاطرات
همواره به دانشکده علوم ارتباطات وارد بوده و است ارتباط ضعیف آموزش دیدگان این مرکز با محیط های حرفه ای روزنامه نگاری و روابط عمومی است. آیا می توان گفت استقلال آغازی بر پایان این اشکال بزرگ است؟ - یکی از اولویت های ما برقراری ارتباط با صنعت است که البته تاکید می کنم باید این ارتباط دو سویه باشد یعنی اگر قرار است ما برای این مملکت روزنامه نگار و کارشناس روابط عمومی و کارشناس ارتباطات تربیت کنیم باید ...
جنس مدیران سیاسی استان از جنس اصلاح طلبی است
بعد از گذشت حدود 18ماه از عمر دولت در این باره کوتاهی شده است؟ در انتصاب مدیران کل، استاندار تصمیم گیرنده اول و آخر نیست، از همین رو خود وزارتخانه ذی ربط باید در جابه جایی افراد متقاعد شود. هرچند بعضی مدیران هستند که از قبل بوده اند و انصافا هم خوب عمل کرده اند که ما آنها را نگه داشته ایم. منظورتان یکی از معاونانتان در استانداری است. بله؛ معاون استاندار قبلی را مدیرکل صنعت ...
می کشم پس هستم
...، همواره کسانی که به این اعمال دست یازیده اند، تروریست خوانده شده و نکوهش شده اند. اما وقتی این تروریست ها در شکل و شمایل وسترنر و کابوی و اسطوره های فرهنگ آمریکایی قرار می گیرند، رنگ و بوی قهرمان می یابند و به صورت مثبت بر پرده ی سینما نقش می بندند. فیلم سرقت بزرگ قطار را می توان سرآغاز ژانر وسترن به شمار آورد؛ ژانری که از دیرپاترین ژانرهای سینمایی محسوب می شود. داستان این فیلم از ...
فرماندار کرج: در هشت سال دفاع مقدس و توافق هسته ای اجازه ندادیم دشمن به اهداف شوم خود برسد
ورشکسته داده بود، با تمام توان تلاش کرد. ایرانی ادامه داد: به طوری که امروز با دیپلماسی فعال دولت تدبیر و امید، برجام هسته ای موجب ایجاد اعتماد جهانیان نسبت به ایران و گشوده شدن درهای تعامل با جهان شده است و بسیاری از کارخانه های تعطیل شده در اثر تحریم های کشور، به چرخه ی اقتصاد کشور بازخواهند گشت، نرخ تورم از 40 درصد به 15 درصد کاهش یافته و نرخ بیکاری نیز کاهش یافته است. وی با اشاره به ...
وزارت ارشاد میزبان نخستین کارگروه اقتصاد خلاق
های کارگروه، برنامه ریزی و با همکاری مرکز آمار ایران نسبت به تهیه ارقام و آمار مربوطه و نیز تعیین مصادیق اقتصاد خلاق اقدام لازم به عمل آید. پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی ، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر را به عنوان متولی پیگیری 'اقتصاد خلاق' منصوب کرد.جلسات کارگروه اقتصاد خلاق به صورت منظم و ماهیانه با حضور اعضا برگزار می شود. فراهنگ **9338**1601** ...
لویاتان بوروکراسی؛ تحمیلی ذهنی توام با ساختاری مجسم
طریق بوروکراسی است که مأموریت ها و آرمانهای یک جامعه در قالب های اداری و اجرایی (administrative structure) و به واسطۀ برنامه ها و اهداف ( بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت )، با اتخاذ استراتژی ها، تخصیص منابع، و نظام های ارزیابی و سنجش نسبت به دو محیط داخلی و خارجی در تعامل با دولت قرار می گیرند. فلذا بوروکراسی و ساختار بوروکراتیک در هر جامعه، به صورت های عیان و نهان، در برگیرندۀ سازوکارهای خاصی برای ...