سایر منابع:
سایر خبرها
حقایقی کمتر شنیده شده و جالب درباره اَجِنه/ جن در کجای زمین قرار دارد؟
اذیت و یا این که به اشکال و چهره های مختلف حضور پیدا می کند و انسان ها را می ترساند، نمی باشد، البته همان طور که قبلا اشاره شد جن وجود دارد، اما وجود جن دو نوع خوب و بد دارند، یعنی بنابر آن چه در روایات آمده اجنه مثل انسان ها دارای مؤمن و کافر می باشند، پس جن مؤمن با انسان های مؤمن، خوب است و کاری با آن ها ندارد، اما جن کافر، انسان های بد را ضرر می رساند و آن ها را اذیت می کند. [13] با ...
مساجد محل تربیت جوان مومن انقلابی است
بیت بروید و به بچه های خود یاد بدهیم. حجت الاسلام اسماعیل پور وحدت رویه را مستلزم وحدت فکر دانست و خاطرنشان کرد: همه تلاش اهل بیت (علیه السلام) این بود که عقل امت را رشد دهند که این عقل رشد یافته بر جهل غلبه کند که بین امام و امت خلاء ایجاد نشود ولی متاسفانه اکنون این خلاء ایجاد شده است مردم آنطور که باید در زمان امام معصوم(ع) به آن رشد نرسیدند و طبیعتا در زمان غیر معصوم این مشکلات نیز ...
صیانت و حفاظت از محتوای فاخر دفاع مقدس ضروری است/ دولت سیزدهم باید الگویی جذاب و اثربخش از "حکمرانی ...
بر جدی گرفتن مردمی شدن نظارت تأکید و بیان کرد: علت اصلی فسادهای مالی و اداری موجود به خاطر فقدان یک نظام نظارت مردمی است. آقاملایی تصریح کرد: گام اول و مهم در این راه آغاز شفاف سازی عملکرد دولت و دولتمردان در همه عرصه ها و سطوح است. وی در پایان خواستار رسیدگی به فوریت های خدمتی مردم شد و گفت: حقیقت آن است بدلیل سختی ها و دشواری های ناشی از سوء عملکرد و ضعف عملکرد مسئولان حال مردم عزیز و نجیب چندان خوب نیست. خطیب جمعه فهرج تصریح کرد: دولت سیزدهم باید با اقدامات فوری و سنجیده شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد به گونه ای که مردم تغییر را احساس کنند. انتهای پیام/ ...
آیا رجوع به مجتهد، رجوع به متخصّص است؟| محمّدرضا ایران منش
پرسش اصلی که در این مقاله به دنبال پاسخ گویی به آن هستم این است که آیا رابطه مرجع تقلید- مقلد به شکلی که اکنون رواج دارد، همان رجوع به متخصص است؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا با توضیح این که متخصص کیست و از چه راه هایی شناخته می شود و دلیل اعتماد به سخنان و گواهی های او چیست و رجوع به او چه تفاوتی با تعبدورزی یا مرجعیت باوری (belief authority) دارد، تلاش می کنم نشان دهم که رابطه مرجع تقلید – مقلد به شکل کنونی، نوعی مرجعیت باوری است تا رجوع به متخصص. ...
دعا و اعمال روز پنجشنبه
... اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا وَلِیَّ اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ وَخالِصَتَهُ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااِمامَ الْمُؤْمِنینَ وَوارِثَ الْمُرْسَلینَ وَحُجَّةَ رَبِّ الْعالَمینَ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ وَعَلی آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ یا مَوْلایَ یا اَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ اَنَا مَوْلیً لَکَ وَلِالِ بَیْتِکَ وَهذا یَوْمُکَ وَهُوَ یَوْمُ ...
پرچم دار بصیرت
در حضرت امیر علیه السلام و یارانش شدیداً اثر گذاشت و آنان را غمگین ساخت, ولی در تزلزل روحیة سپاه شام و رسوا نمودن معاویه هم بسیار مؤثر بود. چون رسول خدا صلی الله علیه وآله بارها درباره او فرموده بود: گروه ستمکار و اهل بغی, او را می کشند و ثابت شد که این گروه, همان سپاه شامند که به فرمان معاویه، به جنگ با علی علیه السلام آمده اند. محمد بن عمّاره بن خُزیمه بن ثابت می گوید: جدّم [خزیمه] در ...
■ امام خمینی (ره)؛ تحصیل اخلاص
برای قضای شهوت؟ آیا این صعق و محو از جلال، یعنی محو در جمال زنهای بهشتی است؟ آیا این جذبه ها و غشوه ها که برای رسول خدا صلی اللَّه علیه و آله در نماز معراج دست می داده و آن انوار عظمت و بالاتر از آن را که مشاهده می کرده در آن محفلی که اعظم ملائکة اللَّه که جبرئیل امین علیه السلام است محرم سرّ نبود و جرأت پیش رفت انمله ای نداشت، جذبه برای یکی از زنهای خیلی خوب بوده؟ یا انواری مثل نور شمس و قمر و ...
انتظار؛ یعنی دل سرشار از امید بودن نسبت به پایان راه زندگی بشر
؟ ما که دیگر نمی توانیم! اعتقاد به مهدویت، به وجود مقدس مهدی موعود (ارواحنا فداه)، امید را در دل ها زنده می کند. هیچ وقت انسانی که معتقد به این اصل است، ناامید نمی شود. چرا؟ چون می داند یک پایان روشن حتمی وجود دارد، برو برگرد ندارد. سعی می کند که خودش را به آن برساند. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم 1376/09/25 عید همه انسان های پاک و آزاده عالم روز ولادت مهدی موعود (ارواحنا ...
اندر حکایات برکات کرونا
دینی را در خود تقویت کند. وقتی انسان گرفتار محدودیت شود، بیدار شده و از غفلت خارج می شود؛ انسان، طغیان گر است چون خیال می کند همه ی کارها از دستش بر می آید ولی در ایام کرونا متوجه شد که همه چیز در دست او نیست، متوجه شد که یک ویروس می تواند دنیا را دچار چالش کند و این ها جلوی غرور و تکبر انسان را می گیرد. در این ایام باید بستر جرقه های معنوی را بزنیم چرا که در بستر بیماری همه ...
استاد مرتضوی: آیت الله صانعی قائل به عدل شرعی نیست
از عدالت، در همان معنای عام خود است؛ چنانکه عدالت در بحث امامت و رهبری، ناظر به شایستگی ای است که وجودش در امام و رهبر جامعه، بایسته است. یا اگر افلاطون عدالت را مادر همه فضائل شمرده نیز به همین معنا نظر داشته. از آنجا که این بحث به لحاظ ارتباطش با فعل انسان، به بخش فقه نیز مربوط می شود، یک سری مناصب، مسؤولیت ها و برخی از امور را منوط به عدالت کرده اند و این همان عدالت مربوط به فعل ...
دانشگاه قوه عاقله کشور است/ لزوم به کارگیری اساتید در مسائل مهم کشور
ذهنیت استادان، دانشجویان و کارکنان نسبت به این موضوع حل شود. یعنی اگر بناست از ساختارشکنی و قانون شکنی جلوگیری شود، قانون باید اجرا شود. قانونی که نخواهد اجرا شود اصلاً نوشته نشود بهتر است. البته قبل از اینکه قانونی اجرا شود و اثرات بد اجتماعی نداشته باشد، باید درست و خوب اجرا شود تا بتواند ثمراتی داشته باشد. برای این رویکرد می توان سلبی یا ایجابی عمل کرد. مثلاً سلبی اش همین گران شدن بنزین ...
کتاب ماجراجویی در فلسفه برای دختران و پسران بلندپرواز چاپ شد
.../ شجاعت ، شماره چهار/ رویابینی ، شماره پنج/ بیداری از خواب ، شماره شش/ واقعیت ، شماره هفت/ من کجا هستم؟ ، شماره هشت/ جدایی از حیوانات و شماره نه/یادآوری . یک قهرمان متفاوت، انسان چیست؟، ثروت، سیاست، علم به خوب و بد، هوش مصنوعی (AI)، معرفت، غذای فکر، موسیقی هم عنوان 9 فصل دومین بخش کتاب هستند. در بخش سوم هم مخاطب با این 9 فصل روبرو می شود: نشستن (ذاذِن)، مردمی همنوا با طبیعت، هنر نقاشی ...
شر شک را چطور از زندگی کم کنیم؟
افراد منع شده اند و از انسان ها خواسته شده تا زمانی که به مسئله ای یقین و علم پیدا نکرده اند، درباره آن قضاوت نکنند چرا که بنای آسیب و نابودی جامعه در همین است. حضرت علی(ع) می فرمایند: سوء الظن یفسد الامور و یبعث علی السرور؛ گمان بد کارها را فاسد کرده و انسان را بر کارهای زشت وا می دارد از پیامبر (ص) نیز نقل شده کسی که به برادر خود سوء ظن داشته باشد به تحقیق به خداوند بدی کرده است، زیرا خداوند ...
دعای کارساز امام حسن (ع) برای در امان ماندن از خطرات و بیماری ها / چرا امام مجتبی (ع) شجاع ترین چهره ...
بار حج کرد، پیاده، در حالی که اسب های نجیب را با او یدک می کشیدند. هرگاه از مرگ یاد می کرد می گریست و هرگاه از قبر یاد می کرد می گریست، هرگاه به یاد ایستادن به پای حساب می افتاد آن چنان نعره می زد که بیهوش می شد و، چون به یاد بهشت و دوزخ می افتاد؛ همچون مار گزیده به خود می پیچید. از خدا طلب بهشت می کرد و به او از آتش جهنم پناه می برد. چون وضو می ساخت و به نماز می ایستاد بدنش به لرزه می افتاد و ...
رهرو حقیقت
پیامبر و اهل بیت، نه فقط از سر ذوق و احساس قلبی، بلکه برخاسته از معرفتی عمیق بود؛ معرفتی که طی یک قرن جست وجوگری و با مطالعه ژرف در همه ادیان و کتب الهی به دست آورده بود. سلمان بعد از ایمان آوردن به اسلام هم دست از پژوهش برنداشت و یک مثلث معرفتی برای خود شکل داد؛ شب ها در محضر رسول خدا تلمذ می کرد و روزها در زمان های فراغت، خود را نزد علی علیه السلام می رساند. سایر وقت ها هم به مباحثه با ابوذر می ...