سایر منابع:
سایر خبرها
شیب صعودی کرونا در مدارس بویراحمد/ آموزش و پرورش بسته پیشنهادی ارائه دهد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، شهرام مهدوی مطلق در نشست اضطراری ستاد کرونای شهرستان گفت: آمار مبتلایان به کرونا به ویژه سویه جدید اُمیکرون در بویراحمد افزایش داشته است. فرماندار بویراحمد با بیان اینکه تنها مرجع قابل اظهارنظر در خصوص بیماری کرونا مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی است، افزود: تقاضا می کنم مردم موضوع را جدی بگیرند و با توجه به اینکه وضعیت خوبی در آمار بستری ها نداریم به
ارائه درخواست تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در کرمانشاه/ 10 درصد مردم استان هنوز دز اول واکسن را نزده اند
اینکه تزریق واکسن به ویژه دز سوم یکی از مهمترین راه های مقابله با کرونا است گفت: بررسی ها نشان داده چنانچه فاصله زمانی بین دز دوم و سوم افزایش یابد مقاومت بدن در برابر امیکرون کاهش می یابد. معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 10 درصد از افراد جامعه هنوز دز اول را هم دریافت نکرده اند افزود: برخی نیز دز دوم را دریافت نکرده اند و این بسیار جای نگرانی دارد.
به فکر سلامتی دانش آموزان باشید
با اشاره به شیوه ویروس امیکرون در کشور گفت: با توجه به آغاز شیوع ویروس امیکرون و ابتلای گسترده مردم به خصوص جوانان و نوجوانان به آن، خواهشمندیم اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع ویروس امیکرون در بین دانش آموزان و اولیای آنها انجام شود و هر جا که نیازمند تعطیلی مدارس بود، مدارس به طور موقت تعطیل شوند. *خبرنگار دانش آموز پانا؛ مجید سعیدی گرکانی
محمودزاده: معلم عنصر اصلی اجرای سند تحول بنیادین است
کشوری مأموریت تعلیم و تربیت برعهده یک مجموعه صرف نیست و مشارکت در بخش های مختلف را می طلبد؛ در نظام آموزش و پرورش ایران نیز مدارس غیردولتی موضوع مشارکت را اجرا می کنند. هم اکنون حدود 13 درصد از کل دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند. محمودزاده گفت: توسعه کمی و کیفی در بخش های مختلف به خصوص توسعه رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و کیفیت بخشی موضوعات تربیتی در کنار استقرار سند تحول
ممنوع بودن همایش های بدون مجوز ستاد کرونا در بویراحمد
بیماری کرونا هستند به مدارس راه داده نشوند . وی ادامه داد: دانشگاه ها مرکز استان نیز بسته پیشنهادی خود را به فرمانداری در همین خصوص ارائه بدهند همچنین هر اداره ای که در شهرستان مستقر است باید از مرکز بهداشت شهرستان در خصوص بیماری کرونا تبعیت کند. مهدوی مطلق افزود : با توجه به شرایط کرونایی که در شهرستان با آن رو به رو هستیم به نمایشگاه ها مجوز داده نشود و در خصوص مجوز مراسمات
افزایش 61 درصدی بستری های کرونا در استان تهران
محسن منصوری در نشست خبری امروز چهارشنبه در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص آخرین اقدامات استانداری تهران در روند کنترل شیوع گسترده اُمیکرون به ویژه در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: متأسفانه سویه جدید اُمیکرون در سطح کشور و تهران گسترش قابل توجهی داشته که بخشی از آن ناشی از ساده انگاری ها است. ساده انگاری هایی که نسبت به دستورالعمل هاو رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شده است. بر همین اساس روز گذشته
مایل به مجازی شدن دانشگاه ها و مدارس استان تهران نیستیم
، اگر سویه گسترش پیدا کند، محدودیت ها جدی تر و جدیدتر می شود. منصوری عنوان داشت: 78 درصد تعداد مراجعین به مراکز درمانی افزایش پیدا کرده و تعداد بستری هم افزایش 61 درصدی داشته است. وی در خصوص وضعیت حضوری و یا مجازی شدن دانشگاه ها نیز افزود: در مورد دانشگاه ها و مدارس هنوز تصمیمی نگرفتیم، مایل نیستیم مجازی شود چون با افت تحصیلی مواجه می شویم، باید شیوه نامه ها را رعایت کنیم تا مجبور به برگزاری مجازی نشویم. کد خبر 5415153
برگزاری کلاس های حضوری در مراکز آموزشی آذربایجان غربی نگران کننده است
سید جلیل موسوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه ، با توجه به زمزمه حضوری شدن آموزش در دانشگاه ها از ترم بعد و شدت گرفتن سویه جدید بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: قرارگاه دانشگاهی پیشنهادات خود را به صورت شفاف و هدفمند در رابطه با حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها به ستاد استانی کنترل و مدیریت کرونا ارسال کرده که در صورت تصویب، این تصمیمات ابلاغ و اجرا خواهند شد. وی افزود: نگرانی ما
والدین از حضور دانش آموزان دارای علائم سرماخوردگی در مدرسه خودداری کنند
تعطیلی می گیرد. عباسی گفت: فعلا مدارس همچنان دایر هستند و علاوه بر فعالیت حضوری در بستر شاد نیز تدریس ادامه دارد. او گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا به کرونا، همه دستگاه های مسوول امکانات خود را برای شیوع گسترده مهیا کنند. سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کارمندان تزریق دز سوم واکسن کرونا را جدی بگیرند، زیرا بر اساس گزارش های دانشگاه علوم
تمام مدارس استان خراسان جنوبی غیرحضوری شد
حاضر 8.8 درصد جمعیت استان در وضعیت زرد (خطر متوسط)، 51 درصد در وضعیت نارنجی (پرخطر) و 39.9 درصد در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) هستند. وی گفت: یکی از مهمترین شاخص هایی که درخصوص کرونا مورد توجه بوده، بازه زمانی 2 برابر شدن موارد مثبت است، از 10 تا 12 بهمن ماه تعداد مبتلایان به کرونا در استان 2 برابر شده که در موج قبلی این زمان بین پنج تا هفت روز بود. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی
واکسیناسیون دانش آموزان در خراسان رضوی سه هفته زمان می برد
ستند. این مسوول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون دو هزار و 500 نفر از دانش آموزان این گروه سنی واکسن کرونا را تزریق کرده اند. وی همچنین به شیوه فعالیت مدارس در شرایط ششمین دور طغیان ویروس کرونا اشاره و بیان کرد: پیرو مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا از امروز 13 بهمن به مدت دو هفته فعالیت آموزشی در مدارس همه مقاطع تحصیلی واقع در شهرهای قرمز و نارنجی غیرحضوری خواهد بود.
13 بهمن ماه و آخرین خبرهای کرونایی استان ها
می شود. جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز اعلام کرد با توجه به وضعیت شیوع کرونا و تصمیم ستاد استانی، فعالیت مدارس خراسان جنوبی در مناطق قرمز و نارنجی به مدت 2 هفته غیرحضوری است. با این حال نتایج اطلاعات موجود نشان می دهد که سرعت واکسیناسیون به خصوص دز سوم تا حدودی می تواند از سرعت انتقال سویه جدید اومیکرون جلوگیری کند، در کشورهایی که در تزریق دز سوم واکسن کرونا موفق تر عمل
1200 میلیارد تومان اعتبار برای تحقق سرانه آموزشی نیاز است
استاندارد لازم را دارند و 24 درصد استاندارد امّا فرسوده است و 23 درصد از مدارس هم از بخاری گازی بهره مند هستند . وی در خصوص عملکرد استاندارد سازی مدارس در طول مدت شیوع بیماری کرونا بیان کرد: 65 پروژه با 399 کلاس درس در سال 98 و 37 پروژه با 385 کلاس درس در سال 99 استاندارد سازی شد و مجموعا از ابتدای طرح استاندارد سازی تا امروز 231 پروژه با 2052 کلاس درس معادل 30 درصد مدارس غیر استاندارد استان
هفته های سخت کرونایی در پیش است/تصمیم گیری در خصوص غیر حضوری شدن کلاس ها درس
خواهند کرد. او ادامه داد: در حوزه بازار نیز بحث ما تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی هم از سوی مردم و هم از سوی کسبه است، اداره ها نیز در این مسیر باید مشارکت داشته باشند تا طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرایی شود. رییس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در پایان افزود: باورهای غلطی در خصوص سویه اُمیکرون برای مردم ایجاد شده ولی در واقع با توجه به اینکه افراد زیادی با این سویه درگیر خواهند شد در
مدارس تمامی شهرستان های خراسان جنوبی مجازی شد
سرویس : خراسان جنوبی - زمان : شناسه خبر : 1143904 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، هشتاد و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا شامگاه ( 12 بهمن) در استانداری خراسان جنوبی تشکیل و در خصوص موضوعات مختلف مقابله با این ویروس منحوس تصمیم گیری شد. مهمترین مصوبه این ستاد در خصوص تعطیلی مدارس بود که به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، با توجه به شیوع انفجاری
استاندار همدان: کلاس دانشگاه ها و مدارس استان همدان تا روز شنبه غیرحضوری برگزار می شود
لازم را بیندیشند و تصمیمات جدیدی اتخاذ کند با این وجود برگزاری مراسم ها با حداکثر 25 درصد ظرفیت در همه مجموعه و ارکان های نظام در استان باید رعایت شود. قاسمی فرزاد با درخواست برای رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، افزود: با توجه به تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی شهرستانهای استان همدان از آبی به زرد، مردم باید از برگزاری هرگونه دورهمی های خانوادگی پرهیز کنند. انتهای پیام نویسنده: حسین بحیرایی وبگردی همدان استاندار همدان علیرضا قاسمی فرزاد ...
اغلب مبتلایان جدید به کرونا در خراسان جنوبی سرپایی هستند
عمومی در خراسان جنوبی گفت: تاکنون در استان 90.2 درصد دز اول، 81.4 درصد دز دوم و 24.6 درصد دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند. وی اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون جوانان به خصوص دانش آموزان 12 تا 18 سال هم در استان افزایش یافته است و تاکنون 98.2 درصد دز اول و 83.5 درصد نوبت دوم را دریافت کردند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اما روند ابتلا به کرونا در بین دانش آموزان و
وزیر کشور: ممکن است دُز سوم الزامی شود
ترددها تصمیم خاصی گرفته نشده البته بنایی هم فعلا برای اعمال محدودیت ها وجود ندارد. وی در خصوص تعطیلی مدارس و اختیار استانداران نیز گفت: به استانداران این اختیار داده شده که اگر در مدرسه خاصی معلوم شد که بیماری پیدا شده اولا نباید فرد حضور پیدا کند و باید خود قرنطینه را برای مدت 5 روز انجام دهد اما اگر تعداد مبتلایان بیشتر شد استاندار اختیار دارد برای تعطیلی تا مدت خاصی برای آن مدرسه تصمیم
برگزاری کنسرت ها و تجمعات غیر ضروری حداکثر با 30 درصد ظرفیت
باید توقف آنها اعلام شود، اطلاع رسانی رسانی در خصوص آنها انجام خواهد شد. وزیر کشور بررسی منابع لازم برای بیمارستان ها را یکی دیگر از دستورکارهای جلسه امروز خواند و افزود: مقرر شد سازمان برنامه و بودجه و بیمه ها و تامین اجتماعی موضوع تامین بودجه برای بیمارستان ها را دنبال کند تا آنها برای ادامه ارائه خدمات خود با مشکلی مواجه نشوند. تصمیم درباره برگزاری راهپیمایی فردی در روز 22
آموزش در بعضی از مناطق خوزستان مجازی شود
به گزارش رهیاب ، سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز امروز در قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خصوص افزایش سریع موارد بیماری در پیک جدید کرونا، اظهار کرد: افزایش میزان مراجعات به مراکز منتخب، اورژانس ها و بیمارستان ها سیر غیرقابل تصوری داشته است. وی با بیان اینکه قطعا هفته آینده موارد مرگ ناشی از کرونا افزایش می یابد، گفت: روز گذشته 70 تا 80 درصد
تصمیم گیری در خصوص حضور دانش آموزان به عهده کمیته سلامت مدارس خواهد بود
دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص موضوعات و چالش های موجود پیرامون اقناع سازی کارکنان ،والدین و دانش آموزان در مورد تلقیح واکسن نوبت سوم(کارکنان) و توجه به حضوری شدن مدارس و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی و ایجاد بستری مناسب جهت تهویه مطلوب در مدارس، آموزش مراقبت سندرومیک دانش آموزان، در نظر گرفتن شرایط جسمی کارکنان دارای بیماری زمینه ای و مادران باردار در محیط کار به تبادل نظر پرداختند.
مدیران مدارس مواظب شیوع سویه جدید کرونا باشند
استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه پنج هزار بازدید از مدارس استان انجام شده، گفت: در تمامی این بازدید ها که بر اساس شاخص های تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده، رضایت از اجرای شیوه نامه های بهداشتی در مدارس در وضعیت مطلوبی قرار دارد. منصور صاحب افزود: 95 درصد از فرهنگیان استان دز اول و 90 درصد دز دوم را دریافت کرده اند و دانش آموزان استان نیز به ترتیب 94.20 دز اول و 82 درصد
کلاس های ترم جدید به شکل ترکیبی برگزار می شود/ استفاده از ظرفیت خوابگاه های خودگردان در صورت نیاز
اصفهان در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند بازگشایی دانشگاه ها در نیمسال دوم 1400 گفت: هم اکنون نمی توان برای روند برگزاری کلاس ها در ترم جدید اظهار نظر کرد، چون وضعیت کرونا، سویه امیکرون و مبتلایان قابل پیش بینی نیست. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قاعدتا مطابق برنامه ریزی های انجام شده نحوه برگزاری کلاس ها به شکل حضوری یا مجازی 60 درصد و 40 درصد (با توجه به فراهم بودن
دوگانه کرونا و بازگشایی مدارس اردبیل
و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه با بیان اینکه پنج هزار بازدید از مدارس استان انجام شده، گفت: در تمامی این بازدیدها که بر اساس شاخص های تعیین شده دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده، رضایت از اجرای شیوه نامه های بهداشتی در مدارس در وضعیت مطلوبی قرار دارد. منصور صاحب معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اردبیل نیز افزود: 95 درصد از فرهنگیان استان دز اول
کرونا مدارس کدام استان ها را تعطیل کرد؟
بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و با استناد به تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش حضوری برای شهرهایی که در وضعیت نارنجی و قرمز کرونایی قرار گرفته اند، از جمله مدارس شهرستان های مشهد، تربت حیدریه، بینالود، نیشابور، سبزوار، تایباد و بردسکن تعطیل و آموزش دو هفته مجازی خواهد بود. وضعیت فعالیت مدارس استان بوشهر در شرایط کرونایی با توجه به شیوع مجدد بیماری
مدارس کدام استان ها غیرحضوری شد؟
مشهد به علت مثبت بودن تست کرونای تعدادی از دانش آموزان و نسبت افزایش این تعداد، در حال حاضر تعطیل شده و آموزش ها به صورت مجازی انجام می شود. مجیدی فر همچنین در خصوص مدارس شهرستان تایباد، قوچان و تربت حیدریه نیز اظهار کرد: به طور کلی تمام مدارس شهرستان تعطیل نیست بلکه به صورت مدرسه به مدرسه در این شهرستان ها تعطیلی صورت گرفته است. آموزش در مدارس استان سمنان با توجه به شیوع
هشدار وزارت بهداشت به کارمندانی که کرونا را جدی نمی گیرند
زمینه ای دارند بر طبق مصوبه قبلی سازمان امور استخدامی البته با مدیریت و تصویب معاونت های توسعه و نیروی انسانی دستگاه ها رفتار کنند. نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه ها در شهر های قرمز وی در خصوص نحوه فعالیت مراکر آموزشی در موج ششم افزود: قرار بر این شد که برای اینکه به سیستم آموزشی کشور لطمه وارد نشود با همه نقاط کشور در رابطه با نحوه فعالیت فضا های آموزشی از جمله دانشگاه ها و مدارس
اُمیکرون، فوران آتش زیر خاکستر روزهای آبی کرونا
اقدامات مقابله با آن هستند. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: :سه میلیون و 100 هزار دُز واکسن کرونا وارد استان و از این تعداد 2 میلیون و 717 هزار و 817 دُز تزریق شده است. به گزارش ایرنا دکتر مریم کوشکی روز یکشنبه در نشست خبری اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی با اصحاب رسانه بیان کرد: با توجه به اینکه جمعیت هدف واکسن کرونا بالای 12 سال هستند 87.7 درصد از واجدین