سایر منابع:
سایر خبرها
با آخرین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر؛ درب و نمور پایانی نامطلوب برای جشنواره چهلم
به گزارش خبرگزاری حوزه ، آخرین روز جشنواره فیلم فجر میزبان دو فیلم درب و نمور بود؛ کارهایی که مطمئناً دیدنش را نمی توان به دیگران توصیه کرد. فیلم اول، اثری سینمایی نیست بلکه از آن می توان به عنوان کاری مستند نام برد. اما سوال اینجاست هیئت انتخاب بر پایه کدام معیار اثری مستند را در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آورند؟ آیا جشنواره مستند نداریم که باید اثری اینچنینی را در فستیوالی ...
نگاهی به دیدگاه های منتقدان خراسان شمالی در باره جشنواره فیلم فجر
.... وی افزود: همچنین با برگزیده شدن فیلم های جشنواره، فیلم سازان موضوع هایی را که امسال انتخاب شده اند در نظر گرفته و سال بعد نیز به همان موضوع ها می پردازند. وی با اشاره به اینکه داوران در انتخاب فیلم های جشنواره باید چندین مورد را در نظر بگیرند گفت: فقط به موضوع فیلم اکتفا نکنند مواردی چون فیلم نامه و شاخص های یک فیلم خوب را در نظر داشته باشند. وی افزود: فیلم ...
مرزهایی که جواد عزتی در مرد بازنده جابه جا کرد/حرکت روی خط قرمز
قضاوت با مخاطب است و امیدوارم از کلیت فیلم راضی باشد. وی درباره ویژگی این فیلم که محمدحسین مهدویان گفته بود شاید این بهترین فیلمم باشد، گفت: فیلم به شدت در ژانر است. مهدویان خیلی سینما را کلاسیک و دانشگاهی بلد است و خیلی دلش می خواست یک فیلم در ژانر بسازد. مرد بازنده یک فیلم پلیسی معمایی است که درام معمایی دارد، نوآر است، لحنش صریح و ساده است، اما در عین حال پیچیدگی دارد و این کار همه ...
درب ؛ مستندی که جایش در فیلم فجر نیست/ نمور ؛ زیر استاندارد + فیلم
در آخرین روز جشنواره فیلم فجر، دو فیلم درب و نمور به نمایش درآمدند؛ آثاری که بابت ندیدنش مخاطب چیزی از دست نمی دهد. نقد فیلم اول را با یک سوال از هیئت انتخاب جشنواره آغاز می کنیم. تعریف آنها از سینما چیست؟ آیا یک فیلم مستند خوب به واسطه داشتن تصاویر زیبا می تواند کاری سینمایی محسوب شود؟ آیا ذات سینمای داستانی معرف کارهایی نظیر درب است؟ درب فیلم سینمایی نیست اما یک مستند زیبا به لحاظ ...
منتقدان درباره 2888 چه گفتند؟
ژانر دفاع مقدس را هرچه بیشتر از پیش به صندوقچه فراموشی سوق داده ایم. فیلم سینمایی عقاب ها درباره خلبانان این سرزمین است از ساخت آن نزدیک به 40 سال زمان می گذرد اما هنوز هم دیدن آن جذاب و زیبا چون کارگردان سلیقه مخاطب عام را مد نظر قرار داده اما در 2888 کارگردان با توجیهات روشنفکرانه تنها خود و اطرافیانش را راضی می کند. بازی های فیلم یکی از دیگری بدتر است حتی که به ذات بازیگر ...
گزارش نشست رسانه ای فیلم سینمایی درب در خانه جشنواره
حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: فیلم درب برای جشنواره است. این فیلم بخاطر شرافت انسانی که دارد ، بهترین جایی که می توانستم آن را نمایش دهم جشنواره فجر امسال بود. رضا محقق ادامه داد: من از سال 1388 با برادرم کار می کنم و با فیلم سینمایی او خوب سنگ می زند در جشنواره حضور داشتیم . آن چیزی که در ذهن هادی محقق است بر گرفته از خودش بوده و به فرد دیگری تعلق ندارد. هادی ...
شادروان روایت قصه اجتماعی و دغدغه مند در سینماهای زنجان
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در ششمین روز از اکران فیلم های جشنواره فیلم فجرفیلم سینمایی شادروان در سینما بهمن زنجان در سانس 18 و در سینما روشای زنجان در سانس 20 و 30 دقیقه اکران خواهد شد. این فیلم به نویسنده و کارگردانی حسین نمازی و تهیه کنندگی عباس نادران است. این فیلم محصول سال 1399 و در ژانر درام، کمدی و اجتماعی ساخته شده است. شادروان ...
محمدرضا مصباح: در سینمای ایران، یا از این وَرِ بام می افتیم یا از آن طرف
بر بی مادر ، چرا این قدر تلخ است؟ فیلم یک سری چالش ها برای شخصیت هایش دارد که در پایان به امید ختم می شود. قهرمانی دارد که ما داستان او را دنبال می کنیم و مخاطب با آن ارتباط برقرار می کند. اصرار بنده این بود که اگر فیلمی قرار است ساخته شود که روایتی تلخ دارد، دست کم امیدی هم برای مخاطب داشته باشد، چون تماشاگر هنگام بیرون رفتن از سینما، حس خوبی با خود ببرد. به نظرتان، تعداد ...
نقد فیلم های جشنواره فیلم فجر| دسته دختران؛ بلاتکلیف از فرم تا محتوا
که در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردان فعالانه و کنشگرایانه حضور داشتند و توانسته بودند در خلق حماسه های بزرگ نقش آفرینی کنند؛ اما قیدی ژانر اصلی خود را گم می کند و به نامعین گویی و جلوهای ویژه میدانی و بصری روی می آورد و فیلم را به یک اثر شلخته بدل می کند. انبوه زیاد مجروحین، اعضا و جوارح قطع شده و فوکوس دوربین بر آن، حجم زیاد کشته و جنازه ها بر روی زمین، انفجار آدم ها، فرار دسته جمعی مردان و جوانان ...
گزارش نشست مولفه های جذب مخاطب در خانه جشنواره
.... ساداتیان توضیح داد: ما همه چیز را در ایران با نگاه ایدئولوژیک می بینیم و هیچ دیدگاه استراتژیکی وجود ندارد. اکبر نبوی عنوان کرد: ما ژانر ملودرام، پلیسی و ... نداریم. اگر قرار است دغدغه ما مخاطب باشد باید الگوی داستان گویی شبیه به هالیوود داشته باشیم. یکی از مهم تریم مطالبات مردم رفتن به سینما با آسودگی خاطر است؛ وقتی با عصاب خورد به سینما می روند با حال بدتر از سالن بیرون نیایند ...
نمی خواستم فیلمم جواب همه سؤالات را بدهد
انتخاب این متن و نوع پرداخت فیلم را می شود واکنشی به سینمای روز ایران دانست؟ اصولا فیلمسازی برای من با چالش اش تعریف می شود. چند سال قبل امکانش مهیا بود که فیلمی بسازم، ولی آن را نساختم؛ چون احساس می کردم چالش خاصی برای من نداشت. من ریسک ساخت بی رؤیا را پذیرفتم و برایم جالب است که تماشاگران آن به دو سر طیف موافق و مخالف تعلق دارند. فیلم مشهوری بود که در نوشتن این فیلمنامه روی شما اثر ...
فیلم موقعیت مهدی، رونمایی از بخش گمشده دفاع مقدس
وجود دارد. بیشتر فیلمها هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ مضمون ناامید کننده هستند و برای مخاطب جهانی را که از عزم و اراده بسازد، ارائه نمی دهند. مسئول انجمن سینمای دفاع مقدس درباره رضایت مخاطبان از فیلم موقعیت مهدی، عنوان کرد: فیلم موقعیت مهدی شرایطی را ایجاد کرد که هرکس هنگام خروج از سالن، راضی بود. افراد با دیدن این فیلم آشنایی نسبی با برادران باکری پیدا می کردند؛ شهدای بزرگی که ما ...
هادی محقق: اگر تماشاگران درب زیاد بودند شک می کردم
به گزارش شفاف، در آخرین روز جشنواره فیلم فجر بعد از ظهر پنجشنبه 21 بهمن ماه، فیلم درب به کارگردانی سیدهادی محقق نمایش داده شد که البته برخلاف روزهای دیگر جشنواره مخاطبان زیادی به تماشای آن نیامدند اما مهمانان غیررسانه ای زیادی همراه با کودکان خود در سالن نمایش حضور داشتند. فیلم دِرب که در گویش لری به معنای زمین سفت است، با وجود نمایش تصاویری بکر از طبیعت، قصه کندی داشت که برای بعضی ها ...
روایت دیگری از دوران مصدق در خائن کشی است/ ضد ؛ فیلمی درست از تاریخ + فیلم
نامنسجم برای برخی نقش هاست. البته این اتفاق تا اندازه ای طبیعی است چون فیلم هایی که تا به این اندازه پرسوناژ دارند عموماً در شخصیت پردازی لنگ می زنند. درباره مسائل فنی، باید به کارگردانی، موسیقی، تصویرپردازی خوب کار هم اشاره کرد در انتها باید گفت قطعاً خائن کشی جز کارهای خوب جشنواره چهلم است، هرچند مشخص است عموماً هیئت داوران فیلم فجر نگاهی ناعادلانه به کارهای کیمیایی دارند! انتهای پیام ...
دهمین روز جشنواره فیلم فجر؛ روزی شلوغ و پرسوژه برای عکاس ها
سازمان منافقین بود که با پیشینه بازی در نقش های طنز ایفاگر یک رُل متفاوت در ضد شده است. سلیمانی می گفت وقتی پیشنهاد کار به او به شده قبل از هر چیزی پرسیده که چرا او را انتخاب کرده اند و پاسخ شنیده که با وجود بازیگری در نقش های طنز، پتانسیل حضور در یک کار جدی را هم دارد. سلیمانی بازی در فیلم ضد را برای خود بسیار سخت عنوان کرد چون باید قالب می شکست. * دومین فیلمی که در روز دهم جشنواره به ...
بهاره کیان افشار : نقشم می تواند کاندیدای سیمرغ شود
.... من نمی توانم این نقش را با کارهای قبلی ام مقایسه کرده و آن ها را در یک دسته قرار دهم. این نقش چیزی بود که تا به حال تجربه اش نکرده بودم. من تمام تلاش خود را برای ایفای هرچه بهتر این نقش انجام دادم. جعفری درخصوص موقعیت مکانی نمور توضیح داد: قصه این فیلم در شمال می گذشت و از آن جایی که بیست روز در شهر انزلی باران می بارید ما این شهر را برای فیلمبرداری انتخاب کردیم. بیدل ...
نمور با موازین شرعی مغایرتی نداشت + فیلم
(طراح لباس)، مهدی ایل بیگی (فیلمبردار) حضور داشتند. در ابتدای این جلسه بیدل، کارگردان اثر اظهار کرد: این اثر یک ملودرام قصه گو است که مخاطب را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این اثر به نظرم جذابیت زیادی برای مخاطب دارد. نمایش این فیلم را در سینماهای مردمی دیده ام و می دانم که می تواند در جذب تماشاگر موفق باشد. وی ادامه داد: موضوع و محور این فیلم خانواده است چون معتقدم اگر به مسائل ...
شهرک و 2888 تجربه هایی که امیدواریم تکرار نشود + فیلم
از داشته های بازیگر نشأت می گیرد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فیلم دوم 2888 فاجعه ای بدتر از شهرک است. این فیلم با محور قرار دادن موضوعی مهم و ارزشمند بزرگترین خیانت را به معنا کرده است چون با پرداخت بسیار بد و نامانوس خود، باعث شده مخاطب از اثر فراری شود. فیلم درباره رشادت خلبانان هشت سال دفاع مقدس است اما افسوس این معنا به هیچ وجه خوب از کار در نیامده است ...
پر شورترین و محبوب ترین فیلم جشنواره مشخص شد
به نمایش می گذارند. نگاه ها، اشک ها و لبخندهای به جا و قابل باور این 2 بازیگر، مخاطب را به درستی با تلخی و شیرینی های سرنوشت این زوج نیز همراه می کند. نوسان داستان برای مخاطب لذت بخش است. سقوط از بلندی و ایستادن دوباره، روند همیشگی و واقعی زندگی است؛ در این فیلم احساس می شود و تماشاگر با همین حقیقی بودن داستان به خوبی ارتباط برقرار می کند. فیلم ملاقات خصوصی با 723 میلیون تومان فروش اکنون در صدر جدول فیلم های پرمخاطب چهلمین جشنواره فجر قرار دارد. ...
لایه های یک جشنواره متنوع
دیوار و آدم بدهای روزگار مشت و لگد بزند و او دلش در حالی که روی صندلی چیبس می خورد، خنک شود. تماشاگری که در اوضاع فعلی اگر هم به سالن سینمایی پای بگذارد، آن جا سالن جشنواره فیلم فجر نیست و حتی این نمایش های زود هنگام جشنواره ای و قضاوت شدن به ضرر اکران اصلی فیلم هم خواهد بود. البته در میانه جشنواره، رییس سازمان سینمایی احتمالا در توضیح حضور برخی از فیلم ها، تنوع در ژانر را یکی از خروجی های خوب هیات انتخاب دانسته بود. خب پس مشکلی نیست، اگر می خواهید با همین فرمان پیش روید به عنوان پیشنهاد از سری بعد، فیلم های ساخته شده ت ...
منتقدان درباره بی رویا چه نوشتند؟
بی شک از مهمترین چالش های فیلم است که به شدت مخاطب خود را تحت تاثیر قرار می دهد. بی رویا از معدود فیلم های جشنواره چهلم است که صاحب ایده و پیرنگ قابل توجهی است، انسان هایی که معلوم نیست به کجا تعلق دارند و تردید در هویت آن ها از نقاط عطف فیلم است اما فیلمنامه در پرداخت نهایی با ضعف جدی روبروست، فیلم دارای چندین پایان است و به نظر می رسید سکانس آب دادن گلدان ها توسط رویا (طناز طباطبایی ...
ژانری مظلوم همچون مخاطبانش / عبدالهی: یک سوم مخاطبان گیشه را در جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته ایم + فیلم
فجر ارسال می شود یا خیر؟ بیشتر فیلم هایی که در ژانر کودک و نوجوان به دبیرخانه فرستاده می شوند آثاری اند که در جشنواره بین المللی فیلم کودک هم حضور داشته و حتی گاهی منتخب شده اند. میان صخره ها عنوان اثری است که در سی وچهارمین جشنواره بین المللی فیلم های کودک و نوجوان به عنوان اثر منتخب شناخته شد و امسال به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر نیز ارسال شد.این اثر مورد بررسی قرار گرفت و نمره قابل ...
فیلم برای جشنواره های خارجی نمی سازم
فیلم با مخاطبش ارتباط برقرار کرده و هنوز می شود امیدوار بود که مخاطب عام این جنس از سینما علاقه مند است که تصاویر بدیع و تصاویر و بازی های متفاوت در سینما ببیند؛ فارغ از اینکه در نهایت از فیلم خوشش بیاید یا نه. به هر حال برف آخر فیلمی است که مخاطب را وارد فضاهایی می کند که گاهی فارغ از سرگرمی نیاز دارد که راجع به لحظات فیلم فکر کند. تماشای فیلم همراه با مردم در سالن بسیار برایم جذاب بود و احساس ...
از فیگورهای ساعد و گلوریا تا اشک های کیوان علی محمدی برای 2888 و خلبانان
مخاطب و رای ها به ترتیب در رتبه های اول تا پنجم قرار دارند. در روز نهم، فیلم های سینمایی شهرک ساخته علی حضرتی و 2888 ساخته مشترک کیوان علی محمدی و علی اکبر حیدری روی پرده رفت که هر دو فیلم، مهمانان خاصی داشت که خانه جشنواره آنها را میزبانی کرد. برای تماشای فیلم شهرک خانواده سهیلی اعم از سعید، سینا و صدف سهیلی به علاوه گلوریا هاردی همسر ساعد سهیلی در برج میلاد حضور یافتند و ...
احسان ذبیحی فر: اصالت، کمیت و خلاقیت برایمان مهم بود|فجر37
.... براساس تصمیم مسئولان برگزاری، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته و سالن ها برای حفظ فاصله گذاری با سی درصد ظرفیت پذیرای مخاطبان خواهند بود. یکی از مواردی که در جشنواره امسال بیش از قبل مورد توجه است، کیفیت آثار است. احسان ذبیحی (نوازنده و آهنگساز) عضو هیئت انتخاب سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر درباره چند و چون ارزیابی ها و داوری ها گفت: ما در این دوره از جشنواره ...
جشنواره فجر امسال ضعیف ترین جشنواره دو دهه اخیر است
لایه های دروغ با ژانر اکشن مخاطب را پس زد. تیموری درمورد فیلم شهرک نیز اینطور گفت: این فیلم، ایده خوب و جسوری داشت اما در اجرا به شدت خام بود و با توجه به ساختاری که در طول قصه داشت اسیر باج دادن به مخاطبِ عادت کرده به فیلم های عوامانه ی روز سینمای ایران شده بود و نتوانست ایده جسور خود را گسترده کند. مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه فیلم کاو تصریح کرد: خیلی از سوژه ها و درون مایه ...
بیداری حقیقی/ نگاهی به فیلم بی رویا
، فضای سوررئال فیلم را تقویت می کند، همه و همه تکه های یک پازل گسترده و پیچیده هستند که برای شکل گرفتن این اثر به زیبایی در کنار هم نشسته اند. بی رویا از منظر انتخاب سوژه و پرداخت جزئیات پیچیده ی بیشمارش، کارگردانی درخشان آرین وزیر دفتری را به نمایش می گذارد که هرچند ممکن است از سوی مخاطب عام، چندان مورد استقبال قرار نگیرد اما بدون شک پدیده ی جشنواره جشنواره چهلم است. ...
حسن معجونی: از کار با فیلمسازان جوان راضی تر بودم تا بازی برای کارگردانان سرشناس | سر فیلمبرداری شب ...
نوعی خود را نشان می داد یا اینکه شب طلایی کاری است کاملا مستقل که چندان هم به دغدغه های او درباره جنگ و مستند ارتباط پیدا نمی کند؟ تصور نمی کنم که باید تفکیک کنیم. چون در هر صورت هر یک از این تجربه ها نشستی در آدمی دارند ولی این فیلم در حوزه ای است که ربط مستقیمی به تجربیات یوسف حاتمی کیا در زمینه فیلم های مستند و کوتاه ندارد. در هر صورت تجربه قبلی هر کسی بر حال و هوای کارهای بعدی اش تأثیر می ...
آیا سمفا در خصوص شمارش آرای مردمی جشنواره فیلم فجر تخلف کرده است؟ سیمرغ مردمی در غبار
هنگام ورود به سالن پاره شده از آن ها گرفتیم. بعد از طریق دبیرخانه جشنواره با مسئولان مربوطه در سامانه سمفا ارتباط گرفتیم و به آن ها گفتم که فهرست همه آن چند نفری را که می گویند در سینما کورش فیلم را دیدند برایم بفرستند و آن ها برای اولین و آخرین بار سوتی دادند و این لیست را در اختیار من گذاشتند، چون دو ساعت بعد که کامران حجازی (تهیه کننده مرد بازنده) و چند روز بعد خود من لیست را خواستیم تحت هیچ ...