سایر منابع:
سایر خبرها
مخالف روایتگری آزار جنسی در سینما نیستم/ ورود مراجع قانونی
به گزارش خبرنگار مهر ، نشست خبری فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما به کارگردانی علیرضا صمدی و تهیه کنندگی مجید رضابالا شامگاه امشب دوشنبه 17 بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. در ابتدای این نشست، علیرضا صمدی درباره این فیلم سینمایی گفت: نگاه من به سینما این است که هر فیلمی که می سازم نسبت به خودم چند گام جلو بروم و هیچ ادعایی در فیلمسازی ندارم، تا امروز 3 فیلم سینمایی ساخته ام که ...
روایت ناتمام سیما مفهومی انسانی را مطرح می کند/ نگاه فیلم یکسویه نیست
مجید رضابالا، تهیه کننده سینما، که امسال با فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما به کارگردانی علیرضا صمدی در بخش سودای سیمرغ چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره قصه و مفهومی که در این فیلم مطرح است، اظهار داشت: فیلم روایت ناتمام سیما شاید یک فیلم اجتماعی به حساب آید اما مفهومی انسانی نیز در آن وجود دارد که من بیشتر به آن مفهوم انسانی توجه دارم و فکر می کنم تحت هیچ ...
علیرضا صمدی: برایم قصه گویی مهم است، به جایزه فکر نمیکنم
مخاطب تا پایان با فیلم همراهی کند. من واقعا برایم قصه گویی مهم است، به جایزه فکر نمیکنم. وی درباره روایتگری در فضای مجازی گفت: به هیچ وجه مخالف روایتگری در فضای مجازی نیستم ولی باید مرجعی وجود داشته باشد و قوانین اصلاح شوند. من در این فیلم هم روایت دروغ گذاشته ام و هم روایت درست، به نظر من باید مرجعی برای رسیدگی به این موضوع وجود داشته باشد. این کارگردان در ادامه تاکید کرد: واقعا ...
توضیحات تهیه کننده روایت ناتمام سیما درباره پایان نامشخص فیلم/ شخصیت زن محور اصلی قصه + فیلم
نقدهایی که به فیلم درباره نداشتن قصه و پایان نامشخص شد، عنوان کرد: در نقد فیلم اگر محور قصه را تغییر دهید، جایگاه های نقطه عطف و نقطه بحران تغییر می کند. تهیه کننده روایت ناتمام سیما ادامه داد: اگر شما قصه این فیلم را در زمینه فضای مجازی بدانید، نقطه عطف این قصه جابجا می شود و می توان گفت که به اندازه کافی به آن پرداخته نشده است. و اگر قصه را در مورد آرش ثمین بدانید بازهم نقاط عطف قابل قبول نیست، اما اگر این فیلم را یک ملودرام اجتماعی بدانید که شخصیت زن را محور قرار داده به نظرم قصه درست و کاملی است. انتهای پیام/ ...
صمدی: مساله تجاوز دغدغه جهانی است
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، علیرضا صمدی کارگردان فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما به تهیه کنندگی مجید رضابالا درباره اکران این فیلم در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: می توانم گواه دهم که مخاطب پس از تماشای فیلم ناراضی از سالن بیرون نمی آید. وی در پاسخ به این پرسش که چرا چند فیلم امسال در جشنواره به موضوع تجاوز به زنان و جنبش می تو می پردازند، توضیح داد: زمانی که اتفاق مهمی ...
آن روی سکه "شهرت" در "روایت ناتمام سیما"! + عکس
می دهد و بدین ترتیب، مخاطب را در پایان با ابهامات و گره های گشوده نشده تنها می گذارد. برای مثال، روایت زندگی سیما (با بازی غزل شاکری) اساسا در میان روایت های مربوط به زندگی آرش سمین گم و هضم می شود و سیما که دست کم براساس نام فیلم قرار است در متن قصه قرار داشته باشد، در حاشیه قرار می گیرد. بدین ترتیب، فیلمنامه از ارائه جزئیات کافی درباره کاراکتر سیما سر بازمی زند و مخاطب جز نیل به یک لایه شناخت ...
نشست خبری روایت ناتمام سیما / صمدی: امیدوارم که فیلم مخاطبان را اذیت نکرده باشد
تقریبا دوسال پیش نوشته بودم. فیلمسازی برای من رساندن پیام نیست بلکه قصه گویی است. وی عنوان کرد: من نمیتوانم بگویم که روایت نا تمام سیما تحت تاثیر هیچ فیلم و داستانی نبوده هدف دنبال کردن داستان از سوی مخاطب بوده است. کارگردان فیلم روایت ناتمام سیما درباره جوایز اختتامیه جشنواره فیلم فجر، گفت: خیلی به جایزه فکر نمی کنم و مخاطب برای من اهمیت دارد. صمدی تصریح کرد: من در ...
ششمین روز جشنواره فیلم فجر
در تمام کار همراه ما بود و بسیار به من کمک کرد به خصوص در انتخاب شعرها که در فیلم می خوانند. من ژانر فیلم را خیلی دوست دارم، روایت یک ملودرام عاشقانه است . بیش از صدبار آن را دیدم و احساس می کنم همه چیز در فیلم درست است. و فیلم دیگر روایت ناتمام سیما جدیدترین فیلم علیرضا صمدی است که: آزاده صمدی، سیدحامد کمیلی، غزل شاکری، مهران احمدی، مسعود کرامتی، مریم سعادت، دانیال نوروش ...
با هرگونه مسأله ای که جلوی آزادی بیان را بگیرد مخالفم
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و هنر برنا ؛ علیرضا صمدی کارگردان فیلم روایت ناتمام سیما در نشست رسانه ای درباره آسیب شناسی فیلم درباره فضای مجازی گفت: فیلم اسپانسر نداشت، اما مسائلی هست برای مدیران که به من ارتباطی ندارد و آقای رضابالا هم مصاحبه کردند و بعد از آن ماجراهایی پیش آمد (میخندد) من در این فیلم آسیب شناسی نداشتم و حرفم این است که فضای مجازی بخشی از زندگی ماست. مجید رضا بالا تهیه ...
می تو پربحث بود، فیلمش را ساختم/ برخی اینفلوئنسرها از دختران سوء استفاده می کنند
شما پر رنگ بود که تصمیم گرفتید آن را در قالب یک فیلم سینمایی به نمایش دربیاورید؟ فضای مجازی بخشی از روزمره ماست. تلفن همراه از زندگی ما جدا نمی شود و تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. باید کنشی که در فضای مجازی وجود دارد را در نظر داشت. برای من همواره این سوال طرح می شد که آیا نسبتی بین گناه ، جرم و مکافات عمل وجود دارد؟ فضای مجازی در این فیلم بیشتر برای من یک مک کافین است ...
روز ششم جشنواره فجر چهل و یکم در سینما رسانه، فیلم ها و حاشیه ها
از زندگی شده، این مسئله را برایم جدی کرد که آیا در فضای مجازی نسبتی بین جرم و مکافات وجود دارد؟ * او درباره پرداختن به ماجراهای برخی روایتگری ها در فضای مجازی گفت: فیلمنامه را دو سال قبل نوشته بودم و در آن زمان بیشتر این حاشیه ها در فضای مجازی در خارج از کشور بود و می شد پیش بینی کرد که موج آن به ایران هم برسد و به همین دلیل می توان گفت که تحت تاثیر اتفاق های فضای مجازی بوده است. ...
بی حوصلگی بر شب ششم جشنواره فیلم فجر حاکم بود
کمیلی است که برایش حاشیه های به وجود می آید به نحوی که زندگی وی در آستانه فروپاشی قرار می گیرد. فیلم سناریویی بسیار سطحی دارد که آدم ها در آن تیپ هستند و هیچگونه شخصیت پردازی را در فیلم نمی توان مشاهده کرد. کارگردانی بسیار ناشیانه و بازی هم در حد ابتدایی نیز نیستند. درباره مضمون چنین فیلم هایی حرفی برای گفتن وجود ندارد چون نه تنها سبک زندگی ایرانی اسلامی در این تولیدات به هیچ وجه مدنظر ...
آثار جشنواره فیلم فجر در کافه کتاب به نقد کشیده شد/ استقبال 6 فیلم در روز دوم جشنواره
سپس به عنوان همکار حضور موفقی را در نگارش فیلمنامه های شنای پروانه و یاغی نشان دادند. این دو کارگردان جوان این بار به سراغ روایت قصه ای چندلایه و پرتعلیق رفته اند. یادگار جنوب روایتی برآمده از متن زندگی است؛ روایتی آکنده از حرمان و فقدان، ناکامی و کامیابی، دلدادگی و شیدایی، بیم و امید، رفاقت و عداوت، عشق و نفرت، کینه و انتقام... امیری دوماری و پورامیری برای شرح داستان تازه خود ...
رضا پورحسین: جامعه به ستاره کاریزماتیک نیازمندست
، مردم هستند و شاید آن ها دوست نداشته باشند این تصاویر را ببینند. بهرامی درباره این موضوع تصریح کرد: شاید بتوان گفت این اقدام واکنشی ست در زمان هایی قصه نیاز داشته است که این تصاویر باشد و به جبر محروم می شده است. به هر حال این نشانه ها بر اساس تجربه و احترام و حتی توجه به قشر معترض و جذب آن ها به اثر هنری اتفاق افتاده است. مافی در ادامه گفت: زیبایی شناسی سینما پس از انقلاب اسلامی ...
روح امید در فیلم های جشنواره فجر امسال
تقدیر های لازم از آن به عمل آید. منقد سینما در رابطه با فیلمی که شایسته بهترین فیلمنامه است گفت: به نظر من فیلم نامه کت چرمی به استانداردی که در قصه گویی باید رعایت شود رسیده است و از بین فیلم های اکران شده شایسته دریافت جایزه بهترین فیلم نامه است. وی در پایان در رابطه با بهترین فیلمی که تا کنون نمایش داده شده، ابرازکرد: با توجه به فیلم های خوبی که در جشنواره وجود دارد قضاوت کردن در مورد فیلم ها کار سختی است ولی خیلی دوست دارم انیمیشن بچه زرنگ جایزه بهترین فیلم را به خود اختصاص دهد. ...
روایت حال درونی آدم ها در دومین فیلم بلند یک فیلم نامه نویس سربه زیر
اثر عاشقانه یا ملودرام نبود. ملودرام و عاشقانه می تواند برای یک فیلم از حیث فرهنگی یا برخورد مخاطب مزیت باشد؛ همانطور که اطلاق عنوان طنز یا ترسناک یا هیجان انگیز برای مخاطب یک مزیت است. ملودرام و عاشقانه یک رویکرد سینمایی است که کمتر به آن توجه می شود؛ درحالی که این گونه هم نیاز مخاطب است و هم آن را می پسندد. شما بیشتر از اینکه کارگردانی کنید به عنوان فیلمنامه نویس فعالیت داشته اید و ...
همه چیز متوسط در نیمه جشنواره
این وضعیت شامل چند کار مفرح بوده یا دو فیلم بچه زرنگ و سرهنگ ثریا که کمی بالاتر از متوسط ایستاده اند. نظر کوتاه درباره چند فیلم دیگر را بخوانید: تو فیلمساز می شی؛ عطرآلود (ارزشگذاری) هادی مقدم دوست در فیلم عطرآلود با توجه به برخی جزئیات نسبت به کار اولش، یعنی سر به مهر جلو کشیده است. در جایی از فیلم گفته می شود که تو نه عطرسازی و نه عطرساز میشی ولی مقدم دوست با این فیلم نشان ...
نگاهی به فیلم جنگل پرتقال
به گزارش گروه فرهنگ و هنر یکتا، آرمان خوانساریان فیلم ساز جوان سینمای ایران که پیشتر تجربه های موفقی در عرصه ساخت فیلم کوتاه را نیز در کارنامه خود دارد، امسال با همراهی رسول صدر عاملی با جنگل پرتقال در جشنواره حضور دارد. رد پای سبک فیلمسازی صدرعاملی چه از لحاظ محتوا و چه کارگردانی در فیلم کاملا مشهود است. صدرعاملی در این فیلم همچون فیلم های من ترانه 15 سال دارم ، دختری با کفش های کتانی ...
فیلم های فجر | جنگل پرتقال ؛ با سرنوشت و آبروی دیگران چه می کنیم؟
گروه زندگی دوست داشته باشند آثار سینمایی جشنواره فجر را از نگاه زندگی بررسی کنند و بعضی از آنها را برای تماشا در اکران عمومی انتخاب کنند. ضمناً ما تا همان حدی قصه را باز می کنیم که عوامل فیلم در نشست خبری دربارهٔ قصه گفته اند. تلاش مان این است نکات را طوری بررسی کنیم که ماجرای فیلم لو نرود. با این توضیحات اجازه بدهید به سراغ دومین فیلم جشنواره برویم: جنگل پرتقال . ...
صمدی: هیچ ادعایی در سینما ندارم
که نسبت به خودم چند گام جلوتر روم. هیچ ادعایی هم ندارم و قصد ندارم سینما را اختراع کنم؛ همین که مخاطب تا آخر به تماشای داستان بنشیند و سالن را ترک نکند کار بزرگی است. وی درباره پررنگ بودن فضای مجازی و آسیب هایش بیان کرد: فضای مجازی بخش بزرگی از زندگی روزمره ماست و این موبایل که عضو لاینفکی از زندگی شده، این مسئله را برایم جدی کرد که آیا در فضای مجازی نسبتی بین جرم و مکافات وجود دارد؟ ...
نشست خبری فیلم "روایت ناتمام سیما"| کارگردان: خودم هم نسخه نهایی را ندیدم / وظیفه ملودرام نگهداشتن مخاطب ...
باشد و ژانرهای مختلف را تجربه کنم. تجربه در ژانرها برای من مسأله است. این کارگردان درباره فضای مجازی که محور فیلم بود گفت: فضای مجازی بخشی از روزمره ماست. موبایل از زندگی ما جدا نمی شود و تمام زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است. باید کنشی که در فضای مجازی هست را در نظر داشت. برای من این سوال وجود داشت که آیا نسبتی بین گناه و جرم و مکافات عمل وجود دارد؟ فضای مجازی در این فیلم بیشتر برای من ...
نشست خبری روایت ناتمام سیما / صمدی: امیدوارم که فیلم مخاطبان را اذیت نکرده باشد
تقریبا دوسال پیش نوشته بودم. فیلمسازی برای من رساندن پیام نیست بلکه قصه گویی است. وی عنوان کرد: من نمیتوانم بگویم که روایت نا تمام سیما تحت تاثیر هیچ فیلم و داستانی نبوده هدف دنبال کردن داستان از سوی مخاطب بوده است. کارگردان فیلم روایت ناتمام سیما درباره جوایز اختتامیه جشنواره فیلم فجر، گفت: خیلی به جایزه فکر نمی کنم و مخاطب برای من اهمیت دارد. صمدی تصریح کرد: من در ...
کارگردان روایت ناتمام سیما : به جایزه کمتر فکر می کنم
تجربه ژانرهای مختلف بسیار مهم است. صمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی بخشی از زندگی روزمره ما است، بیان کرد: این فیلمنامه را 2 سال پیش نوشتم، فیلم سازی برای من قصه گویی است. نمیتوانم بگویم تحت تاثیر فیلمی نبوده ام، مهم این است که مخاطب تا پایان فیلم همراه باشد. کارگردان این فیلم سینمایی گفت: مخاطب برای بنده مهم است و به جایزه کمتر فکر میکنم. فکر میکنم در این فیلم یک وضعیت ر ...
بازگشت علی نصیریان بر پرده سینما / ترکیب هیات داوران جشنواره لو رفت؟
ان را در طول کار هفت هشت ساعت بیشتر نداشتیم چون ایشان سحرخیز هستند و باید تا ظهر کار را تمام می کردیم. این فیلم متناسب جشنواره است نه فروش، فکر می کنم فیلم شریفی ساخته ایم چندان به فروشش فکر نمی کنم اما به نظرم پول خودش را درمی آورد. این کارگردان مطرح کرد: هیچ فشاری برای این نبود که فیلم را در مدیوم بلند بسازیم به نظرم فیلمی درست است که تماشاچی حین تماشا در صندلی خود جابه جا نشود و ب ...
بازگشت علی نصیریان بر پرده سینما / ترکیب هیات داوران جشنواره لو رفت؟
فرشاد گل سفیدی کارگردان فیلم سینمایی هفت بهار نارنج درباره تنالیته روشن رنگها در تصویر گفت: ما در این فیلم با یک رویا مواجه هستیم. با توجه به فصلی که فیلمبرداری کردیم دلم می خواست که هیچ چیزی در فیلم از بازی آقای علی نصیریان و دیگر بازیگرها جلوتر نزند. وی افزود: به دنبال این نبودم که زیبایی آن محیط با رنگ سبز درخت هایش غالب شود و بر بازی ها سایه بیندازد. همچنین درباره حرکا ...
ماجراجویی در ژانر درام/ خوش نشینی در ذهن مخاطب
دست به گریبان و در جستجویش بوده، پرده برمی دارد اما این افشا چنانچه در طول داستان طی می شود و مخاطب را تشنه رمزگشایی اش می کند، صورت نمی گیرد. در واقع این راز در یک سکانس و طی دیالوگی بین مونا با بازی سارا بهرامی و آرش با بازی صابر ابر مطرح می شود. با این وجود فیلم بعد از رفتن را باید از منظر طرح مساله رحم اجاره ای و بحث ها و نقطه نظرات درباره آن یک اثر نوآورانه در حوزه مضمونی دانست. ...
عطرآلود ؛ عاشقانه ای سرطانی
می کشی تا بالاخره یک روز تمام شود ولی همه چیز همان لحظه تمام شده است. این ها تجربه ای نیست که به همه دست دهد، اما عطرش همه جا را می گیرد چرا گفتم عطر برایتان توضیح می دهم در فیلم عطرآلود سوژه اصلا عطرسازی نیست سوژه حول محور سرطان می گردد، عطر بهانه شده که بگوید چه چیزی همه چیز را بلعیده و عطرش را پراکنده کرده است. پیرنگ سرطان شده است عطرآلود آلوده ای از عطر زندگی که باید هم ...
درامی که گنجایش این همه شلوغی را ندارد
؛ حفره هایی که باعث شده یادگار جنوب فارغ از منطق روایی مقدمه بلند بالایی داشته باشد؛ اطلاعات قطره چکانی که قرار بوده باعث جذابیت و هیجانی شدن فیلم شود، اما نشده است. با یک مقدمه سروکار داریم که نمی تواند مخاطب را همراه کند. به رغم اینکه این مقدمه قرار بوده باعث شناخت جهان فیلم و معرفی شخصیت ها باشد و عنصر تعلیق باعث شود رکب هایی که شخصیت ها به هم می زنند یک شوک برای مخاطب باشد که البته ...