شتاب زدگی در نمایش دنیای فانتزی
سایر منابع:
سایر خبرها
داستان زندگی این 10 نفر همه ایران را تحت تاثیر قرار داد
میلیون تومان فروخت و 417 هزار مخاطب جذب کرد. پریناز ایزدیار و محسن تنابنده بازیگران اصلی این فیلم هستند که در دام فروش مواد مخدر می افتند. ایزدیار در این فیلم نقش زن رنج کشیده قصه را به خوبی ایفا کرده و به واسطه بازی خوب خود و جایگاه فیلم در گیشه، در جمع موفق ها قرار گرفته است. محسن تنابنده نیمه اول سال 1402 با دو فیلم جنگ جهانی سوم و سه کام حبس حضور پررنگی در سینما داشت و ...
نگاهی به فیلم نامه متفاوت سریال حیثیت گم شده ، ساخته سجاد پهلوان زاده | روایتی از قصه پرشتاب امیر
سریال جمشید محمودی، نه از ستاره های برجسته سینمایی بهره می برد و نه به واسطه ماجرا های عاطفی، رنگ ملودرام به خودش گرفت. حیثیت گم شده هیچ خرده داستان عاشقانه ای نداشت و از همان لحظات ابتدایی، مستقیما به سراغ سوژه اصلی رفت. عملکرد نویسندگان این سریال از جهات مختلفی قابل بررسی است. خط اصلی قصه با تشریح یک پیوند به سردی گراییده بین امیر و هاجر آغاز می شود و کمی بعد، با مرگ مرموز هاجر، امیر، به ...
سریال پرمخاطب سیما به روایت سازندگانش بازپرس ایستاده در برابر تندباد
آن نرسد؛ کما اینکه گاهی اوقات ارزش یک کلام قصار، بیش از همه حرف های طول عمر است؛ آن عبارت یا واژه یا کلمه ای که در جای خودش به کار برده می شود، گاهی چنان ارزش و تأثیری دارد که مثال زدنی است و بعضاً فردی را از سال ها گمراهی و ضلالت می رهاند. رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت وگوی صمیمانه خود با عوامل سریال بازپرس با اشاره به مشقت ها و سختی هایی که عوامل و دست اندرکاران کارهای هنری متحمل می ...
بازخوانی یک میزگرد با نیما جاویدی و هومن بهمنش درباره سرخپوست | نیما جاویدی: وودی آلن مسیر کاری من را ...
گران جدی سینما شنیده شد این جمله بود که سرخپوست به شدت سینماست . همین ویژگی که هرکس به سبک خودش تلاش در تبیین و توضیحش داشت باعث شد تا سرخپوست اثری متمایز نسبت به غالب آثار به نمایش درآمده در چند سال اخیر سینمای ایران تلقی شود. اثری که سراغ رویه های سینمای کلاسیک آمریکا و سینمای استودیویی مبتنی بر قصه را گرفته و تداعی کننده حال و هوای خاطرات نوستالژیک مخاطب سینماست با رگه هایی از به روز شدن و طعم ...
بعد از رفتن نه ابتدا دارد نه وسط نه انتها!
و دوباره دیالوگ هایی می گویند مشابه نمایش رادیویی و در این میان کاوه می شود مقصر و مونا تبرئه می شود، چه عالی! چرا اینقدر سینما برای کارگردان ساده و بی کارکرد است؟ چرا فیلمساز فکر می کند مخاطب می تواند با این فیلم ارتباط برقرار کند؟ بعد از رفتن در خوش بینانه ترین حالت ممکن می تواند یک تله فیلم باشد، این فیلم روی پرده سینما نابلدی کارگردانش را لو می دهد؛ کارگردانی که نه پرداخت و نه پردازش می داند ...
رویاپردازی به سبک تصور
او و رفتارهای درونی اش یعنی متانت و تواضع دیده می شود اما این بروز خود واقعی برای مخاطب آزاردهنده نیست چون او با عشق ورزی و فروتنی این نقش ها را از آن خود می کند. از این رو بازی خوب لیلا حاتمی یکی از دلایل مهمی است که آدم های قصه باورپذیر می شوند و مخاطب با روایت هایشان از دل شهر همراه می شود. مهرداد صدیقیان هم هرچند بازی قابل توجهی در فیلم ندارد اما پابه پای حاتمی جلو می آید و سعی می کند خودش را ...
زیرخاکی بازهم ساخته می شود
مند و فارغ از کمدی هایی که این سال های اخیر پخش شده است توانست مخاطب جذب کند. این مجموعه در 3 فصل روی آنتن رفت و پژمان جمشیدی و ژاله صامتی زوج بازیگر این سریال یکی از برگ برنده های آن بودند. بازی گرفتن از بازیگران کمتر دیده شده در هر فصل یکی از شاخصه های این اثر و توانمندی هایی است که جلیل سامان از خود نشان داده است. در هر فصل تغییراتی در بازیگران فرعی نیز وجود داشت و تهیه کنندگی سریال بر ...
عشق کوفی؛ تجسم یک رویا در بستر روایت تاریخی
از یک ماجرای عاشقانه در سال 61 هجری و دعوت کوفیان از امام حسین (ع) است. روایت داستان دعوت کوفیان در خلال موضوعی عاشقانه پیش می رود. اکنون نویسندگان در ایران با استفاده از قصه های عاشقانه در هر نوع ژانری مخاطب خود را جذب می کنند. داستان با افتتاحیه ای متفاوت به دور از آفت طولانی شدن درست در نقطه اوج ماجرا شروع می شود. راهزنان جان تمام کاروانیان را می گیرند و هلال به عنوان کماندار کاروان ...
قصه های بدون گره!
بدون قصه را فراموش می کنیم. هرکدام از پستی و بلندی های مسیر استادیوم ملبورن را کنار بگذاریم قصه شل و شل تر می شود. امتحان کنید! ما بارها در طول زندگی مان برده ایم، از پله های سکو بالا رفته ایم و آن بالا پرچم را روی قله نصب کرده ایم، بارها با هم سرود قهرمانی خواندیم و برای آنها که پایین ایستاده بودند و بالا رفتن ما را نگاه می کردند دست تکان دادیم. اما توی همان قهرمانی ها، توی ...
کارگردان سریال بازپرس : کسی جرئت ندارد درباره این موضوع حرف بزند!
عادی زندگی می کند، به این مسائل تاکنون پرداخته نشده است. یکی از دلایل ترغیبم به ساخت بازپرس این بود که موضوع آن متفاوت از آثار قبلی ام بود و سوژه نابی داشت. سریال قرار بود موضوع اختلاس را از زاویه ای تعریف کند که برای تماشاگر جذاب و سرگرم کننده باشد. آن قدر مخاطب برایمان مهم بود که در طول فیلم برداری، نویسنده اثر مشغول بازنویسی بود. به نظرم قصه در جذاب شدن هر اثری حرف اول را می زند و پس از آن ...
سازمان سینمایی سوره امسال 6 اثر قهرمان محور تولید می کند
. طراحی هایی در یکی دو سریال داریم که اطلاعی ندارم اقتباس مستقیم از شاهنامه بوده است یا خیر. بخشی به دلیل پیچیدگی های تولید است. در فضای سینما پیچیدگی تولید و هزینه ها بالاست. اما در زمینه ساخت آثار از قهرمان های اساطیری، تا 200 سال قبل را داریم و به قهرمانان ملی تاریخی هم توجه شده است. وی افزود: در خصوص آثار با محوریت قصه های قرآنی، ساخت اثر پیچیدگی های درونی خاصی می طلبد و اثری در دست ...
مینی سریال خائن کشی چگونه به پایان رسید؟
ماندگار کارنامه اش است. کیمیایی در زمان ساخت سرب نشان داد که این فضا را به درستی می شناسد از همین رو توقع می رفت تا خائن کشی به اثر در خوری تبدیل شود. او در سن 81 سالگی این فیلم را جلوی دوربین برد، اما از پلان به پلان فیلم طروات و جوانی بیرون می زند. کیمیایی انگار در اینجا بیشتر از کارهای قبلی اش به خودش سخت گرفته از همین رو در تک تک پلان هایش توجه به کوچکترین جزییات دیده می شود. سکانس های ابتدایی ...
بازخوانی یک گفتگو با کمال تبریزی | سینما مثل بانجی جامپینگ است
از ترس رها کنید و پیش بروید. خیلی ها در همان لحظه پرش می ایستند و جلو نمی روند. شما باید با یک جنون جسارت بخش خودتان را رها کنید. این شرایط ممکن است شما را دچار فراز و فرود بسیاری کند اما این شهامت جزء لاینفک هنر است. در همه جای دنیا اغلب کارهایی ماندگار شده اند که برای خالق اثر خطرناک هم بوده اند! برای همین هم با آن ها در زمان خودشان مخالفت شده است. برعکسش هم وجود دارد. کارگردان ها خودشان ...
بچه زرنگ با 15 محصول جنبی در اکران
های انیمیشن بچه زرنگ بودیم که یک اقدام حرفه ای در راستای تکمیل چرخه قهرمان سازی برای مخاطب محسوب می شود، در این مورد توضیح می دهید. بچه ها با قهرمان اثر از طریق قوه تخیل خودش ارتباط برقرار می کنند که این مسئله باعث ایجاد یک همزیستی بین آن ها و کاراکتر قهرمان می شود که در نهایت تلاش می کنند آن چیزی را که در عالم ذهنی خودشان داشته اند به عالم واقع بیاورند و اینجا همان نقطه ای است که صنعت ...
از لغزش قطار تا لرزش دل
با استقبال خوبی هم روبه رو شد. این نمایش در جشنواره ملی تئاتر رضوی برگزیده شد، همچنین حائز رتبه برتر در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و جشنواره بسیج و جشنواره ایثار شد. همچنین رتبه های اول کارگردانی و اول بازیگری را هم از آن خود کرد. دلیل ارتباط خوبی که این نمایش با مخاطبان پیدا کرد چیست؟ به نظر من نمایش دل لرزه توانسته است ارتباط خیلی خوبی با مخاطب برقرار کند. قاطعانه می توانم ...
پوراندخت مهیمن: به من لقب خوش قدم دادند!
جای تاسف دارد که وقتی خودمان چند شبکه داخلی داریم چرا باید اینها را رد کنیم و برویم شبکه های خارجی را ببینیم. چند سال پیش یک سریال به نام جزیره برای شبکه خانگی بازی کردم که به دلایلی نیمه کاره رها و پخش نشد. برای من و بسیاری از بازیگران فرق نمی کند که در تلویزیون بازی کنیم یا شبکه نمایش خانگی؛ اگر قصه خوب و پرکشش باشد و مجموعه کارگردانی و فنی هم حرفه ای باشند، بازی می کنیم. ...
ترکه بازی در تلاطم تاریخ
کوتاه کوتاه روایت می شود که تقریباً هر بخش با یک پرش، مخاطب را به زندگی یکی از افراد رمان و یک قطعه از قصه وارد می کند و همین شیوه روایتگری، نقطه ضعفی را در دل اثر می کارد. تعدد شخصیت های داستان به علاوه موارد قبلی باعث شده است بعضی از شخصیت های کتاب نمره قابل قبولی در حوزه شخصیت پردازی نگیرند و همین موضوع خواننده را در مسیر همذات پنداری و ارتباط با اشخاص قصه با مشکل روبه رو می کند. ترکه ...
واکاوی جنایت با رویکرد روانشناختی
گذاشته است. به مرور شخصیت های اصلی داستان وارد ماجراها شده و جایگاه هر کدام از آن ها در روند قصه تا حدودی مشخص می شود. در یک ضلع داستان که پلیس و کارآگاهان جنایی ایستاده اند، بازپرس سعید مهجور و دستیارش سروان حسین کریمی قرار دارند که بسیاری از مولفه های نقش خود را دارند؛ هر دو عضوهایی از اعضای خانواده خود را در طول سال ها فعالیت در پلیس از دست داده و بنابر این، در زندگی شخصی به نوعی تنها محسوب می ...
نیاز است آیین های عاشورایی را با بهترین داستان ها به تصویر بکشیم/ رحیل مطلوب مخاطبان علاقه مند به تاریخ ...
کارنامه خودم زمانی که سقوط یک فرشته را تولید کردیم بسیاری از الهامات ماورایی را به تصویر تبدیل کردیم تا مخاطب، حس کند در حال ارتباط با ماوراست. در سریال رحیل از همان زمان نگارش اولیه داستان اینکه بتوانیم تهران آن دوره را بازسازی تصویری کنیم برایم اهمیت داشت. می توانستیم بخش عمده داستان را داخلی کنیم و کارمان راحت شود، ولی سعی کردم داستان را جسورانه گسترش داده و در عین نما های داخلی ...
صحبت های محمدرضا سرشار در مشهد درباره داستان تاریخی مذهبی | پیش از رسیدن به اوج نویسندگی، داستان دینی ...
کتاب به نشر برگزار شد. میهمان برنامه که در فضای ادبیات کشور به رضا رهگذر معروف است، ضمن پرداختن به مقوله داستان دینی، از باید ها و نباید های داستان تاریخی مذهبی گفت که چکیده ای از این گفته ها را در گزارش پیش رو می توانید بخوانید. سرشار پس از انقلاب سال ها برنامه رادیویی قصه ظهر جمعه را اجرا می کرد و تا کنون کتاب های متعددی اعم از داستان و نقد و پژوهش ادبی به چاپ رسانده است. کتاب هایی ...
اساس فیلم کوتاه، قصه گویی است
مهدی میرزاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در فیلم کوتاه به دلیل اینکه یک اثر بسیار هنرمندانه تری نسبت به فیلم بلند است، آزادی عمل بیشتری در پرداخت هنری وجود دارد. فیلم سازی که فیلم کوتاه می سازد، تلاش می کند حرفش را درست بزند تا اینکه بخواهد تحت تأثیر عوامل دیگر باشد. این فیلم ساز با بیان اینکه به دلیل عدم وجود بیزینس در فیلم کوتاه خلوص بیشتری وجود دارد، بیان کرد: در اصفهان به این ...
اثر جدید جعفر توزنده جانی با موضوع کنترل عصبانیت کودکان در کتابفروشی ها
.... نکته اصلی داستان سمانه و آقاشیره موضوع کنترل خشم است. نویسنده تلاش دارد مخاطب را متوجه کند که بهتر است در هنگام عصبانیت، درباره دیگران قضاوت نکنیم؛ چرا که ممکن است دچار اشتباه شویم و ناخواسته آنها را متهم و ناراحت کنیم. در این صورت، ممکن است زمان را از دست بدهم و فرصت جبران کردن نداشته باشیم. در بخشی از متن کتاب می خوانیم : آقا شیره دوست من بود. یک روز، او را از خواب بیدار ...
آخرین نگهبان انگلیسی شبکه چهار
در یک فضای بسته روی دریا را با پیوند مفاهیم محیط زیستی و ضد جنگ به مخاطب ارائه دهد که در این مورد موفق عمل می کند و ضمن آن که در پیشبرد قصه می تواند تعلیق و دلهره ی مناسب را بسازد، می تواند مفاهیم موجود در زیر متنش را نیز به خوبی بپروراند و از آن ها در پرداخت داستان خود کمک بگیرد. واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین الملل و شبکه ی چهار، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است از شبکه ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود. ...
آخرین نگهبان انگلیسی شبکه چهار
قصه می تواند تعلیق و دلهره ی مناسب را بسازد، می تواند مفاهیم موجود در زیر متنش را نیز به خوبی بپروراند و از آن ها در پرداخت داستان خود کمک بگیرد. واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین الملل و شبکه ی چهار، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است از شبکه ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود. ...
فیلم سینمایی آخرین نگهبان از شبکه چهار
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این سینمایی در گونه درام، علمی و تخیلی و هیجانی محصول انگلیس در سال 2023، قرار است پنج شنبه 30 شهریور ماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش شود. خلاصه داستان این اثر از این قرار است که: در آینده ای خیالی در سال 2063 که فجایع محیط زیستی باعث بالا آمدن آب دریا ها شده چهار شخص باید در یک قایق نگهبانی داده و منتظر اتفاقات بعدی باشند، اما تنش هایی بین آن ها شکل ...
ادبیات داستانی ایران برای اقتباس، جنبه تصویری و دراماتیک کمتری دارد
شخصیت ها رعایت شود قطعا هم خودش جذاب تر می شود و هم قصه. ما بدون شخصیت هیچ درام و کشمکشی نداریم. وقتی که کشمکش نداریم قصه ای هم نداریم و وقتی قصه ای نداریم اثر جذابی نیز نخواهیم داشت. بحث خیلی مفصل و طولانی است، قاعده و فرمول نیست که بشود گفت چه کار می شود کرد که شخصیت ها جذاب تر شوند؛ به هرحال باید شخصیت به فضای داستان بخورد و فضای داستان هم شخصیت جذابی ارائه کند. به نظر من این موضوع قاعده و ...
نیازمند دراماتیک کردن آیین هستیم!
، حس کند در حال ارتباط با ماوراست. در سریال رحیل از همان زمان نگارش اولیه داستان اینکه بتوانیم تهران آن دوره را بازسازی تصویری کنیم برایم اهمیت داشت. وی ادامه داد: می توانستیم بخش عمده داستان را داخلی کنیم و کارمان راحت شود، ولی سعی کردم داستان را جسورانه گسترش داده و در عین نما های داخلی برای نما های بیرونی جایی ویژه باز کنم تا مخاطب خسته و دلزده نشود. در عین حال در عرصه ترکیب نما های رئال با ...
تفریق ؛ معلق میان پرسش های ناتمام
اتفاقی با همزادهای خود ملاقات می کنند آنهم در جهانی که از همان ابتدا نشانه های عادی بودنش نقض شده است. فیلمی که قرار است از فضایی رئالیستی آغاز و به مرور مرزهای سورئال را طی کند. تفریق در ابتدا تلاش خوبی برای همراه کردن مخاطب دارد اما در ادامه نشانه ها و قراردادهای فیلمنامه به خوبی پرداخت نمی شود و مخاطب بین اینکه با چه فضایی و چه فیلمی روبروست معلق می ماند. یکی از بزرگترین ...
نگاهی به مهم ترین آثار سینمایی و تلویزیونی با موضوع امام رضا(ع)
به گزارش قم پرس ؛"هر شب تنهایی" عنوان یکی از فیلم های مهم در این باره است که سال 86 به کارگردانی چهره نام آشنا، رسول صدرعاملی ساخته شده است. در این اثر به شکل زیرپوستی، کرامات ثامن الحجج (ع) بر زندگی شخصیت های اصلی قصه، آشکار می شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده: "عطیه، نویسنده و مجری یک برنامه خانوادگی رادیو است. او هر روز به سوالات شنوندگان این برنامه پاسخ می دهد و به آنها توصیه می ...