جلوتر از علفزار؛ بی بدن
سایر منابع:
سایر خبرها
بی بدن؛ فیلمی شریف، دغدغه مند و انسانی/ بی مهری مدیران نسبت به یکی از مهم ترین آثار این دوره از جشنواره
لحاظ ساختاری غلط دانست. بی بدن اساسا فیلم مادر مقتول است که نقش آن را الناز شاکردوست به بهترین شکل ممکن ایفا می کند. با این حال شروع داستان با شخصیت بازپرس در قامت یک قهرمان شکل می گیرد و انتظار مخاطب این است که در ادامه نیز کنش گر اصلی ماجرا او باشد. اما در ادامه و با ورود مادر داغ دیده ی داستان، مخاطب با او همراه می شود. مادری که دختر خود را از دست داده و در تلاش برای یافتن حقیقت و احقاق حق خود ...
بی بدن قصه مستقلی دارد
بستر اجتماعی، مورد اقبال مخاطبان قرار می گیرد چون با شرایط جامعه امروز، سنخیت دارد، در واقع نمودی از التهاب جامعه است و برای مخاطب، آشناتر. شما چه پرونده هایی را برای ایده فیلمتان بررسی کردید، چون به دلیل شباهت ها، قصه فیلم را به پرونده غزاله و آرمان ارتباط می دهند، آیا به این پرونده هم نظر داشتید؟ فیلم نامه بی بدن قصه مستقلی دارد و به هیچ پرونده خاصی اشاره مستقیم و غیرمستقیم ندارد ...
وقتی جنجال قاتل می شود
تا افکار عمومی را به سمت آزادی جباری سوق دهند. داستان هایی که در برخی موارد جباری را قربانی آزار و اذیت قاتل معرفی کردند و نوشتند جباری برای دفاع از خودش مجبور به انجام قتل شده است. موضوعی که خانواده مقتول را تحت فشار رسانه ای زیادی گذاشت و خوراک جذابی برای رسانه های ضدایرانی بود تا حسابی روی این پرونده مانور بدهند و با کلیدواژه هایی نظیر دفاع از شرافت به جای همدردی با خانواده مقتول و در تلاش ...
بی بدن نان خور حاشیه
، شبیه رباتی است که از روی سروش صحت ساخته باشند و پژمان جمشیدی که دیگر باید کم کم نگران تکراری شدن بیش از حد او در قالب های یکسان باشیم، به رغم اینکه اینجا نقش مثله کننده جنازه یک نوجوان را بازی می کرد، با جمشیدی علفزار که دادستان بود یا حتی جمشیدی خوب، بد، جلف فرق چندانی ندارد. فیلم با وجود تمام این ضعف های فاحش، تنها به دلیل غوغاها و حواشی توانست تا این اندازه مطرح شود و نشان داد که نمی شود گفت مردم دیگر این کلک ها را فوت آب شده اند و گولش را نمی خورند. اگر هم مردم در این زمینه آبدیده شده باشند درمورد مخاطبان جشنواره نمی توان به راحتی چنین قضاوتی کرد. ...
اینجا چراغی روشن است!
دادگاهی که شخصیت های متعددش با ارائه اطلاعات تازه در طول فیلم، می کوشند معمای شکل گرفته در ابتدای اثر را به مجراهای مختلفی وارد کرده و از این طریق ذهن مخاطب را برای کشف حقیقت ماجرایی که به وقوع پیوسته است، به بازی بگیرد. بی بدن با تاثیرپذیری از یک پرونده جنایی مشهور سعی کرده قصه بارها تعریف شده رویارویی خانواده قاتل و مقتول را با اتکا به در مرکزیت قرار دادن شخصیت های مختلف (از دوست و همکلاسی ارغوان ...
بی بدن ؛ یک فیلم جسورانه
. 2- محتوا: که شامل فیلمنامه و محتوای بیانی مورد نظر است. به نظر می رسد دانشی در ب ی بدن بر خلاف علفزار به رابطه بهتری با ضابط های قضایی دست یافته به طوری که سعی می کند میانه ماجرا را بگیرد و اسب خود را بر بدن فضای مجازی و گرداننده های نامرئی چنین صحنه هایی بتازاند. به طوری که مخاطب احساس می کند(با استناد به گفت گوی پایانی مادر ارغوان) اگر هشتگ ها و پلاکاردهای مخالفت با اعدام و اعدام ...
سودای سیمرغ/ سرافرازی مجنون در روز پنجم
مجنون به کارگردانی مهدی شامحمدی روایتی است از عملیات آزادسازی جزیره مجنون به فرماندهی شهید مهدی زین الدین که از ابتدا تکلیف اش با خود و مخاطب مشخص است. با این که سوژه به مانند بسیاری از آثار در این سبک به نظر می رسد ولی مجنون مسیر خود را به خوبی می شناسد. به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرنامه دانشجویان ایران ؛ روز پنجم جشنواره حداقل در دو اثر نوید روزِ پرباری را می داد و انتظار می رفت ...
معرفی فیلم پروین ساخته محمدرضا ورزی + خلاصه داستان و بازیگران
به گزارش شهرآرانیوز محمدرضا ورزی کارگردان مطرح تلویزیون که آثار تاریخی از جمله معمای شاه و سال های مشروطه را ساخته است در جشنواره امسال با فیلم معجزه پروین حاضر است. معجزه پروین یا در جدیدترین تغییر، فیلم پروین درباره زندگی پروین اعتصامی شاعر نامدار معاصر است که زندگی او از دوران جوانی تا لحظه درگذشتش سرشار از اتفاقات است. گروه سازنده معجزه پروین تصمیم گرفتند اسم فیلم را به پروین تغییر ...
مخاطب ادبیات دینی فقط قشر مذهبی نیست/ خلق آثار ادبی فاخر رضوی را به نویسندگان خلاق بسپاریم
چرا که پرداختن به این چنین موضوعاتی را برای خود به دغدغه ای جدی تبدیل نکرده اند. اما بخش دیگر آن به ضعف مدیران و مجموعه های فرهنگی از جمله آستان قدس رضوی در حمایت و هدایت تولید آثار فاخر رضوی مربوط می شود. وی اذعان کرد: بنده بسیار دغدغه داستان دینی دارم و معتقد هستم در این زمینه خلأ داریم یعنی در زمینه داستان های خوبی که شعار ندهند، کلیشه ای نباشند و مخاطب را دل زده نکنند خلاء داریم و ...
برای اینکه کشتی سوراخ نشود!
آثار پرفروش سال بعد سینمای ایران خواهد بود. بی بدن فیلمی نه با محوریت قصاص که با گستره ای وسیع تر درباره اهمیت و نقش خانواده در سلامت روانی جامعه ساخته شده که در موضوع قصاص در عین اولویتی که برای جان و آبروی آدمی قائل است، تصویری دقیق و منصفانه از دو طرف ماجرا (خانواده قاتل و مقتول) ارائه می دهد و اگر هوش و ذکاوت کافی در مدیریت سینمایی کشور بود، چنین فیلمی نه تنها باید حمایت می شد؛ بلکه اتفاقاً باید خودشان را هم به فیلم می چسباندند و ساختش را حاصل برنامه ریزی و ریل گذاری های خودشان می خواندند! نه اینکه با تنگ نظری آن را کنار گذاشته و برای سوراخ نشدن کشتی به زور در جشنواره نگهش دارند! ...
سیمرغ42| نگاهی به تمساح خونی ؛ سرگرمی و قصه گویی با رگه هایی از دغدغه اجتماعی
خبرگزاری فارس گروه سینما سجاد رضایی مقدم: شاید جواد عزتی یکی از محبوب ترین بازیگران دهه اخیر سینمای ایران باشد؛ بازیگری که در طنز کنار بهترین بازیگران کمدی ایستاده، در سینمای اجتماعی بهترین فیلم ها و نقش ها را بازی کرده و حتی در سینمای دفاع مقدس هم ردپای ماندگاری دارد. حالا این بازیگر خاطره ساز اولین فیلمش را ساخته است، فیلمی که شاید ژانر آن بزرگ ترین علامت سوال مخاطب قبل از تماشای اثر ...
30 شبانه روز جستجو در تهران برای کشتن یک مرد
مردی که به اتهام قتل دستگیر شده بود، مدعی شد مقتول همسر برادرش را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ؛ 14 آبان سال گذشته درگیری مرگباری در ساختمانی نیمه کاره در محدوده خانی آباد تهران به بازپرس محمد جواد شفیعی اعلام شد. با گزارش این خبر بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شده و با جسد مردی 35 ساله مواجه شدند. بررسی های اولیه حکایت از آن داشت که جسد ...
شمشیر و اندوه اولین پویانمایی هایپر رئال سینمای ایران
مقاومتی عجیب دارند. شاید در این میان مدیوم انیمیشن (پویانمایی) برای این گروه از مخاطب جذاب تر باشد، همین نکته اهمیت پویانمایی را نشان می دهد. گونه ای از سینما که بیش از هر اثری به مخاطب هدف کودک، نوجوان و جوان توجه دارد. پویانمایی سینمایی شمشیر و اندوه به کارگردانی عماد رحمانی و مهرداد محرابی با دغدغه ای مهم ساخته شده است، روایت یک حادثه تاریخی در بستری ایرانی اسلامی که با ...
آتشفشان حاشیه در فستیوال فجر
جعفر محمدشاهی، طراح صحنه فیلم آپاراتچی ، گفته است: اگر این فیلم هایی که تا الان دیدیم خوب است بقیه چه هستند! بعضی از این فیلم ها بیشتر تله فیلم و به شدت ضعیف هستند. من بعد از 23 سال کار کردن در سینما واقعا فیلم اولی هستم؟ رضا ناجی فیلم اولی است؟ اگر این طور است دیگر با کارگردان فیلم اول کار نکنیم. آخر سر هم هیات داوری که با این فیلم ها کار سختی دارد، از همین الان مشخص است سیمرغ طراحی صحنه را به چه فیلمی می دهد. او در ادامه با اشاره به تعداد فیلم های جنگی و وضعیت طراحی صحنه آنها افزود: تانک و هلی کوپتر که دیگر طراحی نمی شود. چرا در سینمای ایران دیگر مادر ساخته نمی ...
چرا همه سریال های نمایش خانگی از توطئه، قتل و جنایت حرف می زنند؟
به گزارش همشهری آنلاین ، طرح داستانی خاص در سریال های ژانر معمایی، این روزها در نمایش خانگی بسیار محبوب شده و نمونه های متعددی دارد که از قضا مخاطب قابل توجهی را نیز جذب کرده است. سریال اخیر شبکه نمایش خانگی با عنوان گناه فرشته با بازی شهاب حسینی و لادن مستوفی این روزها در فضای معمای جنایی ساخته و منتشر می شود. این سریال ساخته حامد عنقاست و داستان درباره اتهام قتل فرشته است، وقتی حامد ...
آغوش باز پیش به سوی محتوای زرد
بازی های تصنعی، صحنه های تصنعی و سکانس های خالی از مفهوم موجب شده است تا ساخته جدید شعیبی زیر تیغ انتقاد برود. شعیبی پیش از این در مورد فیلم خود گفته است که مهمترین پیام آن یادآوری هنجارهای اجتماعی است. اما باید پرسید که به تعبیر کارگردان هنجارهای خوب و بد چگونه دسته بندی شده و چگونه چارچوبی از هنجارها در این فیلم انتقال یافته است.حتی نمک طنز کیایی نیز نتوانسته جاذب مخاطب باشد و فیلمی که بتواند با آب و رنگ خود مخاطب را فریب داده و داروی هنجارها را در گلوی او بریزد، در آغوش باز حاصل لمس نمی شود. انتهای پیام/ ...
"بی بدن" داستان یک قتل جنایی/ اعدام حق اولیای دم است
شمار می رود. هرچند به گفته کارگردان، پرونده الهام گرفته از پرونده قتل غزاله شکور به دست آرمان عبدالعالی که چندین بار تا مرحله اجرای حکم رفت و برگشت نیست اما سوژه ی مهمی برای مخاطب از جمله خانواده هاست هشدار مهمی در حوزه تربیتی و اسلامی است که فاصله گرفتن از تربیت درست و زندگی سالم و الگوی درست موجب پریشانی دو خانواده و در امتداد آن یک جامعه است. هرچند روند کند داستان، ضعف ...
حاشیه های الناز شاکردوست در جشنواره فجر ادامه دارد
مسؤولان برگزاری جشنواره در حال پاسخ دادن به اتهامات علیه هم هستند. در این میان وظیفه رسانه ها چیست؟ تنها بازتاب دادن دعوای میان دو طرف یا وارد شدن به این دعوا یا جانبداری از یکی از طرفین؟ از نظر ما وظیفه رسانه گفتن حقیقت و پای فشاری بر رعایت عدالت است. از این منظر می خواهیم پرونده جنجالی عدم راه یافتن فیلم بی بدن را بررسی کنیم. 1. بی بدن، فیلم کامل، بی نقص یا شاهکاری نیست. در داستان ...
بی بدن، صحنه درخشش الناز شاکردوست
فیلم بی بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده و نویسندگی کاظم دانشی، نخستین اثر فیلمساز است. فیلم شباهت قابل توجهی به فیلم پیشین نویسنده اش کاظم دانشی یعنی علفزار دارد و حول محور یک پرونده قضایی مشهور یعنی پرونده غزاله و آرمان و با برداشت جزئیات است. با این حال به واسطه اتهاماتی که در فیلم مطرح می شود، فیلمساز نپذیرفته که این فیلم مربوط به این پرونده است و تاکید کرده این برداشت هایی از چند پرونده قضایی ...
بی بدن؛ فیلمی که فرایند رمزگشایی به خوبی در آن شکل نگرفته است
اساسا درام هایی با ژانر معمایی و جنایی برای مخاطب علاقه مند به سینما به خودی خود از جذابیت هایی برخوردار است، حال آنکه قصه بر مبنای یک داستان واقعی هم شکل گرفته باشد، جذابیتش را قطعا برای مخاطب دو چندان می کند. بی بدن اولین ساخته مرتضی علیزاده به روایت قتل مجهول دختری جوان به دست همکلاسی دانشگاهش می پردازد که البته به دلیل مفقود بودن جنازه و عدم شواهد کافی و محکمه پسند مخاطب تا انتها ...
بی بدن از پرونده غزاله و آرمان ساخته شد؟ / روایتی از جنازه دختری که هیچ گاه پیدا نشد و فریادهای الناز ...
و آرمان است؟ خیر، بی بدن بیشتر در مورد روابط اجتماعی آدم ها و همچنین اتفاقی جنایی در دل این جامعه است. بی بدن از چند پرونده مشابه این چنینی نوشته شده و شایعه هایی وجود دارد که از یک پرونده خاص نوشته شده؛ اما این طور نیست و همچون فیلمنامه علفزار از چند پرونده نوشته شده است. بی بدن از پرونده غزاله و آرمان ساخته شد؟/ روایتی از جنازه دختری که هیچ گاه پیدا نشد/ ماجرای ...
پرونده جنجالی جنایی آرمان و غزاله به فیلم درآمد؛ شکایت خانواده غزاله از بی بدن
غزاله شکور می گوید: اینکه خانواده می گویند این فیلم بر اساس پرونده آرمان و غزاله ساخته شده، درست نیست. شاید فیلم شباهت هایی به پرونده داشته باشد، اما برداشتی از آن نشده است. قهرمان قصه بی بدن ، مادر مقتول است و در آخر مخاطب با مادر مقتول همزادپنداری می کند. یک سری حدس و گمان هایی بر اساس عنوان فیلم زده شد که آن هم درست نیست. پدر غزاله با من تماس گرفت و گفت پرونده غزاله و آرمان تنها پرونده ای بود ...
بی بدن ؛ روایت پدران شکست خورده
اون این بار هم به سراغ پرونده های جنایی رفته و داستان این بار شباهات زیادی به ماجرای غزاله و آرمان مربوط به سال 92 دارد. اما قصه فیلم را در سه بخش می توان بررسی کرد. پدر دختر تصویر پدر دختر، پدری تعصبی است که رابطه چندان صمیمی و خوبی با دخترش ندارد، عموما مسایل مرتبط با دختر را از او مخفی می کنند و دست آخر هم محکوم است به اینکه دخترش را نمی شناخته و او را درک نمی کرده. در واقع با پدری ...
خنده و دست و هورا برای اولین فیلم جواد عزتی
فیلمی که از مدت ها قبل با برچسب برگرفته گی از یک پرونده واقعی مشهور شهرت یافته بود و بعد از تماشا خط بطلانی تقریبی به تکذیب کارگردان مبنی بر صحت نداشتن این ادعا می کشید. بی بدن کاملا مشابه با پرونده مشهور آرمان و غزاله ساخته و گریزی تمام به یکی از پرهیاهوترین مباحث یعنی قتل و قصاص زده بود. از آنجاییکه گونه واقع گرا در سینما همیشه مخاطبان خاص و عمده خود را دارد صف طولانی مخاطبان بی بدن در ...
نگاهی به فیلم آغوش باز | در جستجوی آغوش باز گیشه
اما خیلی سنگین در آغوش باز گنجانده و می خواهد مخاطب را ترغیب به تماشای فیلم کند. همچنین انتخاب محسن کیایی را باید در راستای آینده نگری شعیبی برای فیلم خود در روز اکران ارزیابی کرد. به هر روی آغوش باز حال خوبی دارد اما باید دید تلاش های شعیبی که فیلم های قبلی وی چندان موفقیتی در گیشه نداشته اند در آخرین ساخته او به ثمر می نشیند که در فهرست پر فروش های اکران 1403 قرار گیرد یا نه. انتهای پیام/ ...
نگاهی به فیلم بی بدن | دوپاره میان حادثه و اجتماع
خبرگزاری تسنیم -مرتضی رنجبران فیلم سینمایی بی بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده از جمله آثاری است که این روزها جنجال های متعددی را پشت سر گذاشته و در نهایت سهم این اثر، حضور در بخش سودای سیمرغ نبوده است. از این حواشی که بگذریم بی بدن بر اساس یک روایت حقیقی تلاش می کند فراز و فرودهای یک جنایت حقیقی را بیان کند اما در این راه دچار دوپارگی می شود. اگر بخواهیم بی بدن را ...
سیمرغ 42| به بهانه قلب رقه ؛ نگاهی به آثاری که با محوریت داعش ساخته شدند
/ سیروس مقدم سری پنجم پایتخت با سرمایه گذاری سازمان هنری رسانه ای اوج ساخته شد. شروع داستان پر است از اتفاقات کمدی و خنده آور و قسمت های پایانی و فصل مواجهه با داعش، لرزره بر تن مخاطب می اندازد! سیروس مقدم با این تمهید توانسته است، خطر داعش و چهره مخوف آن ها را در قالب یک اثر کمدی نشان دهد. پایتخت به شکل زیرپوستی اما روشن، اشاره می کند اگر مدافعان حرم مقابل داعش نمی ایستادند، چگونه شادی و خوشی و امنیت ایرانی ها بر باد می رفت. از آن سو این حس خوشایند را دارد که به پشتوانه نیروهای امنیتی و مدافعان حرم، آرامش برقرار است. ...
دوربین جواد عزتی هنوز کمدی نشده است
و خلاقیت تمام بازیگران سر صحنه تغییرات کوچکی در فیلمنامه ایجاد شد که من دوستش داشتم و از نتیجه حال حاضر بسیار راضی ام. افشار درباره نوع کمدی فیلم گفت: من فیلم را تلفیق دو ژانر کمدی و اکشن می دانم با رگه هایی از کمدی روماتیک. کمدی موقعیت در روند داستان به هر حال رخ می دهد. وی درباره روند فروش کمدی در سینمای ایران و اختصاص بازار به فیلم های کمدی بیان کرد: ذائقه مخاطب همواره ...
شکایت پدر و مادر غزاله از سازندگان فیلم سینمایی بی بدن!
. این در حالی است که فیلمنامه نویس فیلم بی بدن در واکنش به ادعای مطرح شده مبنی بر اینکه فیلم بی بدن با استناد به پرونده جنایی آرمان و غزاله ساخته شده را رد می کند. پدر غزاله می گوید: منتظریم وکیل مان این فیلم را ببیند اگر او تایید کند که فیلم بی بدن طبق پرونده غزاله و آرمان ساخته شده، ما حتما شکایت خواهیم کرد. / رکنا ...