سایر منابع:
سایر خبرها
نگاهی به فیلم بی بدن | گزارش یک قتل
این بخش توجه ویژه ای به فضای مجازی و آثار تخریبی آن روی سرنوشت پرونده یک قتل دارد که البته بیش از اندازه و تا حدودی گل درشت و اغراق شده به نظر می رسد. به موازات آنها، بازپرس هم به شیوه برخی از فیلم های هالیوودی در دفاع از خانواده مقتول و تعرضی که در فضای مجازی با برنامه ریزی پدر سروش انجام گرفته، وارد عمل شده و بار تنش حاکم بر داستان را افزایش می دهد. در فیلم هایی از این جنس، اغلب انتقام تم اصلی ...
هنرمندانه اسم کتاب زرد را دیالوگ طنز فیلم خود کنید/ جواد عزتی و قورباغه ات را قورت بده
سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – علیرضا خلیل زاده ؛ تمساح خونی اولین حضور جواد عزتی در قامت کارگردان، از آغاز جشنواره تاکنون حواشی و صحبت های بسیاری داشته است. این فیلم، تنها فیلمی است که همه دوست دارند آن را تماشا کنند و درباره موفقیت یا شکست جواد عزتی اظهار نظر کنند. این فیلم یک کمدی خاص با چاشنی اکشن بود که نشان داد جواد عزتی هنرمندی همه فن حریف است. این فیلم داستان فردی را ...
شمشیر و اندوه به روزترین اثر جشنواره فیلم فجر
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا کاظمی- انیمیشن به عنوان یک ژانر که در تاریخ سینما جایگاه مهمی داشته و قدمت آن به حدود یک قرن می رسد، صنعتی نوپا در سینمای ایران به حساب می آید. به ویژه انیمیشن های بلند سینمایی که همواره نیاز به سرمایه گذاری کلان داشته و باید به لحاظ کیفی برای جذب مخاطب به سطح متوسط استاندارد های جهانی برسد. در سال های اخیر در این بخش از ...
نشست خبری باغ کیانوش برگزار شد/ هیچ برنامه ای برای نوجوانان وجود ندارد
که ظرفیت قصه گویی در این ژانر را داشت. قصه ای که در فضای نوجوانی و دهه شصتی می گذشت و یک داستان واقعی نیز در آن وجود داشت. من بسیاری از رمانهای ایرانی که می خوانم در آن ظرفیت اقتباس را می بینیم اما هیچکدام ژانر کاری من نبوده است. درباره کتاب باغ کیانوش خط اصلی قصه را پیش گرفته و سعی کردم به مخاطب امروزی نوجوان نزدیک کنم. موحد گفت: این کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری است و زمانی که با ...
مهاجرت دغدغه نبودنت / فضای قصه فیلم ابری و پر از دود بود
... کارگردان فیلم سینمایی نبودنت مطرح کرد: نبودنت از جمله مستقل ترین فیلم های این دوره از جشنواره است و از پروانه ساخت گرفته تا نمایش و... تنها بودم و هیچ ارگانی پشت این اثر نیست. وی با اشاره به محور اصلی قصه توضیح داد: در همه کارهایم، مسئله مهاجرت همواره مطرح بوده است. زمانی که فقدان در زندگی مطرح شود، کسالت و رخوت کاراکتر ها را به دنبال خودش می آورد. سجادی حسینی درباره نسخه ...
شه سوار و امضایی که پای آثار حسین نمازی ثبت شده است
امر در نقاط مختلف داستان نظر مخاطب را به خود جلب می کند؛ امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های مطرح در کشور موضوع ازدواج است و بر همین اساس شاهدیم که نمازی در تازه ترین اثر خود این دغدغه اجتماعی را مدنظر قرار داده و در تلاش است با تمام موانع و مسائلی که در فیلم بر سر خانواده می آید، مراسم عروسی چند تازه عروس و داماد را برگزار کند که دغدغه ای قابل تحسین است؛ نکته دیگر آنکه هرچند داستان فیلم با فراز و ...
ادبیات عامه پسند روایت را ساده ارایه می دهد
چون خبر خبرگزاری ها، گفت وگوها، گزارش ها و مستندها و ... که از دل همه اینها یک شاکله ایجاد می شد که بناست به هدفی برسد که آن هدف ارزشمندی مقاومت بود. برای رسیدن به هدف نیاز به شخصیت هایی داشتیم که نماد گروه های حاضر در آن ماجرا باشند و قطعه هایی از قصه که ما را مانند یک پازل به هدف نهایی برساند. ولی نژاد گفت: در نوشتن رمان هم باید کشش ها و جذابیت ها رعایت شود تا با چالش ها و گره ها مخاطب ...
پوستر باغ کیانوش رونمایی شد
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم سینمایی باغ کیانوش به کارگردانی رضا کشاورز حداد و تهیه کنندگی محمدجواد موحد این روزها در سینماهای مردمی اکران می شود و نمایش آن در خانه جشنواره هم روز پنجشنبه 19 بهمن خواهد بود. باغ کیانوش یک قصه اقتباسی از دهه 60 است که فضایی ماجراجویانه با رگه هایی فانتزی دارد و نوجوانان محور اصلی آن هستند. در متنی که به عنوان خلاصه داستان ...
طراح صحنه فیلم: تمساح خونی تاریخ مصرف ندارد
همکاری داشتم در صورتی که پیش از این به عنوان بازیگر در دیگر کارها همراه بودیم. از سوی دیگر فیلمنامه هم باعث می شد فضایی را به وجود آوریم که قبلا تجربه نکرده بودم. تمامی این فضاها یک نوع بازسازی نیاز داشتند و به نوعی بخش هایی هم از صفر تا صد ایجاد و ساخته شدند. امیدوارم فیلم برای مخاطب جذاب باشد و باید بگویم که این اثر تاریخ مصرف ندارد. می خواهم یادی کنم از کامران حجازی تهیه کننده که در این شرایط اقتصادی در زمینه ساخت دکور و فضاسازی کنار من بود و خوشبختانه چالشی در این زمینه نداشتم. ...
فیلم بی بدن را دوست داشتم/ مجنون از پس نشان دادن پیچیدگی های عملیات خیبر برآمد
داشتم و فکر می کنم اینکه این اثر در بخش سودای سیمرغ نیست، از اتفاقات عجیب است. فیلم جواد عزتی را بسیار دوست داشتم. جواد عزتی نشان داد که می توان در فیلم، بی ادب و سخیف نبود اما مخاطب را همراه کرد و این اثر، یک پیشنهاد درست در سینمای کمدی ما داشت. لواسانی در پایان در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه بسته پیشنهادی خود خاطرنشان کرد:این برنامه در فصل دوم خود از دی ماه شروع به کار کرده و از شبکه دو ...
بازی های خوب در فیلم خوب/ نگاهی به تمساح خونی
سینماسینما ، پگاه هوشنگی تمساح خونی اولین ساخته جواد عزتی یک طنز موقعیت است که داستانش را با هیجان و انرژی جلو می برد طنزی که به دور از هرگونه لودگی تماشاگر را به موقع می خنداند. بازی عزتی و جمشیدی فر یک دست است و هیچ یک بر دیگری سبقت نمی گیرد. بده و بستانهای این دو کاراکتر چه در دیالوگ و چه در اکتها در موقعیت های مختلف به بار کمدی فیلم و باورپذیری شخصیت ها کمک کرده و جلب مخاطب را باعث ...
جای فیلم های مطرح در جشنواره فجر اصفهان خالی است
هم اثر قوی و قدرتمندی از جشنواره فیلم فجر نصیب سینمای اصفهان نشده است، درحالی که اثر جواد عزتی ( تمساح خونی) می توانست جذابیت بیشتری برای مخاطبان داشته باشد. تمساح خونی اولین فیلم روز دوم جشنواره فجر بود که در خانه جشنواره در برج میلاد اکران شد، فیلمی در ژانر کمدی به تهیه کنندگی کامران حجازی و نویسندگی پدرام افشار. اثری که نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی است. در خلاصه داستان ...
نگاهی به فیلم تمساح خونی جواد عزتی | فیلمی خوش آب و رنگ، مخاطب پسند و خوش ساخت است
جانب جهان پرشور و سرحال و شاد مورد علاقه اش را بگیرد. اکران تمساح خونی به تمام این سوالات پاسخ داد؛ عزتی در نخستین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی اش نشان داد که همچنان جانب لذت بردن از سینما و توجه به مخاطب را می گیرد. او همزمان نشان داد که علاوه بر مهارت در عرصه بازیگری، در بخش کارگردانی هم نگاه دقیق و نکته سنج دارد. عزتی در تمساح خونی سراغ ساخت یک کمدی اکشن جذاب، پر تب و تاب و ...
جواد عزتی سخت گیر و ریزبین است
هستم که عضو کوچکی از تمساح خونی بودم و در اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی این افتخار را داشتم که کنارش باشم. در خلاصه داستان تمساح خونی آمده است: من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره ... ولی باز دلش ریسک های بزرگ می خواد! در این اثر سینمایی علاوه بر جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج و شبنم قربانی نیز ...
عزتی بی ادعا در بازیگری/تمرکز بر گیشه تمساح خونی
وقتی در مورد این فیلم فکر می کنیم، می توانیم فقط به جمع آوری درآمد از نمایش این فیلم فکر کنیم و تمامی ویژگی های ژانر کمدی را کنار بگذاریم. همچنین، می توانیم ریتم و داستان را به عنوان ویژگی های یک فیلمنامه خوب فراموش کنیم و نقدهای اساسی نسبت به فیلمنامه، به خصوص پس از جدایی دو قهرمان اصلی داستان، را کنار بگذاریم. در نتیجه، می توان گفت که این فیلم، یک اثر خوب از کارگردانی جواد عزتی است و او را در ...
بازگشت جذاب جواد عزتی به ژانر کمدی با تمساح خونی
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین ، ژانر کمدی با اینکه مخاطب پر و پا قرص خود را دارد و بسیاری از علاقه مندان را به پای پرده نقره ای سینما می کشاند اما در جشنواره فیلم فجر آن طور که باید جدی گرفته نمی شود و ژانرهای دیگر شانس بیشتری را برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم سال دارند، اما تمساح خونی با وجود ژانر کمدی خود توانسته با قدرت این قاعده و باور را بر هم بزند و با موضوعی خاص و نگاهی جدید ...
بیست ویکمین جشنواره فیلم فجر مشهد در پله دوم
سینما کشانده بود. آغوش باز، گره داستانی را آنچنان که باید در میان مخاطبین نمی اندازد و مخاطب در هر لحظه منتظر اتفاقی برای همراه شدن با داستان است. اما ریتم یکنواخت فیلم از یک جایی به بعد به بیننده می فهماند که آرام به صندلی سینما تکیه بدهد و تا پایان انتظار اتفاقی غیرقابل پیش بینی را نکشد. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده است: سه قصه از سه زوج در فراز و نشیب روابط عاطفی که ...
غزالی دیگر | یادداشتی بر کتاب زندگی در روز های قرمز
نویسنده قرار است کرونا را تلطیف کند، اما تالیف نویسنده به جنبه های مختلف این مسأله در آن روز ها پرداخته، به کمبود امکانات بیمارستان، به پیش بینی هایی که بعد اتفاقا اتفاق افتاد، به جدید بودن این ویروس حتی برای کادر درمان، تلاش های شان و عوارض کرونا. قصه حتی مرگ هم دارد. داستان مادربزرگ نگین کتاب من را یاد کتاب خانه ادریسی های غزاله علیزاده انداخت؛ قلم، توصیفات، و لمحه ای از داستانش. مخاطب زندگی در روز ...
اتفاق عجیب در جشنواره فیلم فجر؛ شکست رکورد سانس فوق العاده با چه فیلم هایی؟
خود استقبال از فیلم خای جشنواره جای تحسین دارد، چون نشان از استقبال مخاطبان و همچنین ساختار مناسب فیلم ها و عناصر جذاب دارد. اما این رکورد از جانب چه فیلم هایی بوده؟ غیر از فیلم تمساح خونی جواد عزتی که بسیاری از کارشناسان سینما پیش بینی فروش بالای این فیلم را دارند و استقبال از فیلم محمود کلاری و بهروز شعیبی را هم قبول می کنیم، به نام بقیه فیلم ها و سازندگان توجه کنید: ...
نقد فیلم صبحانه با زرافه ها؛ لیسانسه ها با طمع مواد
ماجراهای بعدی قصه را شکل می دهد. صحت صبحانه با زرافه ها را در یک فضای پست مدرن روایت می کند. فضای که اغلب حالت انتزاعی به خود گرفته و می کوشد مخاطب را در دنیای پوچ و بی هدف شخصیت هایش همراه سازد. محوریت موضوع به گفته صحت، بخشش است اما روز مسائل دیگر در این فیلم انقدر بالاست که بخشش به حاشیه فیلم بدل شده است. او در رگه های از قصه تنها به صورت مستقیم به بخشش اشاره دارد. بخششی ...
جایزه کتاب سال به نویسندگان انگیزه می دهد کتاب خوب تولید کنند
محمد میرکیانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا ) درباره داستان کتاب دشت مرموز که یکی از نامزدهای بخش داستان تألیف گروه کودک و نوجوان چهل ویکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران است، گفت: داستان دشت مرموز یک سه گانه است. معمولاً در سه گانه ها هر جلدی مستقل است. عنوان کلی آن ماجرای دشت مرموز است و زیرشاخه های اصلی جشن خرگوش ها ، ملکه موش ها و بازی بازها برای گروه سنی نوجوان ...
سودای سیمرغ/ سرافرازی مجنون در روز پنجم
...، وطن پرستان و ملی شدن صنعت نفت که یکی از درس های اختصاصی مسعود کیمیایی است، این بار به دست مسعود جعفری جوزانی افتاده تا از دلِ آن بهشت تبهکاران را روی پرده بیاورد. بهشت تبهکاران نه دبدبه و کبکبه فیلم های کیمیایی را دارد نه امضای جعفری جوزانی را، تیمی اشتباه در قصه ای اشتباه و شعار زده، بیش از دو ساعت تلاش می کنند تا داستانِ جدیدی از دلِ سیاهی نفت بیرون بی اورند. بعد از پرونده باز است ...
مخاطب ادبیات دینی فقط قشر مذهبی نیست/ خلق آثار ادبی فاخر رضوی را به نویسندگان خلاق بسپاریم
چرا که پرداختن به این چنین موضوعاتی را برای خود به دغدغه ای جدی تبدیل نکرده اند. اما بخش دیگر آن به ضعف مدیران و مجموعه های فرهنگی از جمله آستان قدس رضوی در حمایت و هدایت تولید آثار فاخر رضوی مربوط می شود. وی اذعان کرد: بنده بسیار دغدغه داستان دینی دارم و معتقد هستم در این زمینه خلأ داریم یعنی در زمینه داستان های خوبی که شعار ندهند، کلیشه ای نباشند و مخاطب را دل زده نکنند خلاء داریم و ف ...
نقد فیلم نپتون؛ خورشید باشیم نه نپتون
... این زوج مرتب به یکدیگر پرخاشگری کرده و این، آن یکی را به بی مسئولیتی محکوم می کند و این کیان است که همچنان از بی اختیاری ادرار رنج می برد و فرش خانه همسایه را آلوده می کند. توجه کنید؛ همین روایت یک خطی به اندازه کافی این پتانسیل را دارد که از درون آن فیلمی ملودرام مخاطب پسند بیرون آید اما غفاریان تلاش کرده با خلق شخصیت و داستان هایی ذیل این ماجرا، به اثر خود وسعت ببخشد که هیچ ضرورتی ندارد ...
نقد فیلم پرویز خان ؛ برانگیخته کردن غرور ملی در درامی ورزشی-تاریخی
به گزارش رکنا، ثقفی در قالبی دراماتیک، مقطعی پر چالش از زندگی ورزشی این در دهه 60 و روزگار مربیگری اش در تیم ملی را روایت می کند و با درایت و خلاقیت خاص خود تلاش می کند احساس همذات پنداری مخاطب را برانگیخته سازد. نکته قابل تأمل اینکه پرویز خان با درام قوی خود می تواند حتی مخاطبانی را که کمترین علاقه ای به ورزش فوتبال ندارند را درگیر داستان فیلمش کند. این اثر سینمایی کاملا در راستای ...
نگاهی به آبی روشن / از ملودرام اخلاقی تا موسیقی که میزانسن می چیند
شروع کرد و در دهه هشتاد رضا میرکریمی ادامه داد اما به مرور به واسطه فشار گیشه فراموش شد. گذشته از هر قضاوتی راجع به کیفیت آن در زمینه های مختلف مثل کارگردانی، فیلمنامه، بازی ها و موسیقی، از این جهت مورد توجه است که جزو اولین قدم های سینمای ایران به سمت ملودرام مذهبی با هدف گیری مخاطب عام محسوب می شود و مخاطب با قصه ای طرف است که به سیاق عمومی ژانر ملودرام، به صورت سرراست و واضح مرزهای ...
انیمیشن مهاجرت 2023، تجربه ای بی نظیر از ناشناخته ها
می اندازد. انیمیشن مهاجرت، داستان خانواده ای از مرغابی ها را دنبال می کند که در تلاشند تا پدر بیش از حد محافظه کار خود را متقاعد سازند برای تعطیلات مهاجرت کنند، مسیری که از دل نیویورک سیتی می گذرد. این انیمیشن با تلفیق زیبایی از عناصر ماجراجویانه و طنز، به یک اثر به یادماندنی و سرگرم کننده تبدیل شده است. مهاجرت نه در پی شاهکاری برای تعریف منتقدان بوده و نه برای جلب توجه بی اندازه بلکه ...
یک دهه سینمای مقاومت/ ناگفته های به وقت شام ، ایرانیان را به قلب رقه کشاند؟
. همچنین در سومین دهه پس از جنگ، فیلم های دیگری نیز بر پرده نقره ای سینمای ایران نمایش داده شد که محور مقاومت در منطقه را هدف می گرفت. فیلم هایی که بیشتر بر اساس داستان های واقعی روایت می شدند و تمرکز خود را بر بخش های ناگفته جنگ منطقه گذاشته بودند. به علاوه نقش ایرانیان در روایت این قصه ها پررنگ تر می شود و حضور موثرتری به خود می گیرد. فیلم جشن تولد به کارگردانی عباس لاجوردی ...
صبحانه با زرافه ها دلچسب بود!
من برقص با چنان ملاحت و ظرافتی داستان را به خورد مخاطب می دهد که تماشاچی نمی فهمد که اولین و آخرین چک را کی خورده! اگر بخواهیم در مورد تیم بازیگری این اثر صحبت کنیم، صحت در این مورد هم گل کاشته است، ترکیب جذاب و متفاوت بازیگران دومین فیلم سروش صحت باعث می شود صبحانه با زرافه در گیشه هم موفق باشد. حضور پژمان جمشیدی بعد از تجربه بازی در سریال پژمان و درخشش در فیلم سینمایی جهان ...
نسیم ادبی و الناز حبیبی پرکارترین بازیگران زن
سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی و شه سوار به کارگردانی حسین نمازی حضور دارد. الناز حبیبی این بار با سعید آقاخانی، جواد عزتی و عباس جمشیدی فر هم بازی است. این فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران حضور دارد. حبیبی در یک کمدی اجتماعی از دیگر فیلم هایی که الناز حبیبی بازی می کند، شه سوار حسین نمازی است. شه سوار دومین فیلم کمدی اجتماعی نمازی بعد از فیلم شادروان است که فضای کمدی ...