سایر منابع:
سایر خبرها
جزئیات تشکیل سازمان مقابله با آسیب های اجتماعی/ رئیس انجمن مددکاری: سال ها جرات حرف زدن نداشتیم
انقلاب فرهنگی کار می کند. این شورا در این آسیبها می خواهد چه کند؟ محبویی: این سازمان در حوزه صف نباید وارد شود. در حوزه صف، بسیج، کمیته امداد، بهزیستی و سایر نهادها باید وظایف خود را دنبال کنند. دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره طلاق در حوزه مشاوره و آموزش کار می کرد. البته در استانها اداره کل فرهنگ و ارشاد این کار را می کند. از همه مهمتر پیگیری تحقق این امور و تکان خوردن شاخصهاست ...
رویارویی پدیده اصولگرایان با کاندیدای واحد اصلاح طلبان در انتخابات 96
ریاست جمهوری چندی است که آشکارا یا پنهان آغاز شده است. اظهارنظرها و گمانه های انتخاباتی اما تا به این جای کار منجر به آن نشده که هر دو جریان اصولگرا یا اصلاح طلب چهره ای را به طور شاخص وارد گود انتخاباتی کنند.اصولگرایان مدعی اند که همچنان در حال بررسی بر روی نامزدهای مورد نظر خود هستند و اصلاح طلبان نیز چهره ای را مشخصا به غیر از روحانی برای کاندیداتوری هنوز رو نکرده اند. در ...
ژاله صامتی: قاطی جنجال ها نمی شوم
به من گفتند که متن آماده ای را انتخاب کن و همان را کار کن اما من این قصه را دوست داشتم و به دنبال کاری رئال بودم که در آن همه چیز از آدم ها گرفته تا قصه واقعی باشند. کدام بازیگران را پیش از فاطمه گودرزی در نظر داشتید که امکانش فراهم نشد؟ از ابتدا ایرج سنجری برای نقش جهان و پژمان جمشیدی برای نقش عطا انتخاب شده بودند اما قصد نداشتم خودم نقش نازی را بازی کنم که نشد و طی جریان ...
شهید ابراهیم هادی الگوی فرمانده ارتش
و به شهادت رسید. ساعتی بعد از جلسه خارج شدیم و از اعضای جلسه معذرت خواهی کردیم و بعد به سمت تهران حرکت کردیم. بین راه به اتفاقات آن روز فکر می کردم. به هر حال ابراهیم اسلحه کمری پرماجرا رو تحویل سپاه داد و به همراه سی نفر از بچه های اندرزگو راهی جنوب شدند و به خوزستان آمدند. دوران تقریباً چهارده ماهه گیلان غرب با همه خاطرات تلخ و شیرین تمام شد. دورانی که حماسه های بزرگی را با خود به همراه داشت. در این مدت سه تیپ مکانیزه ارتش عراق زمین گیر حملات یک گروه کوچک چریکی بودند. کتاب سلام بر ابراهیم – ص 147 زندگی نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی ...
امن ترین سیستم عامل تلفن های هوشمند کدام است؟
نفوذ به آی کلاد همه جا پیچید. دیگر آی او اس از جمله سیستم عامل ها امن به شمار نمی رفت و کاربران هم از خطرات امنیتی آن با خبر شدند. اما مشکلات امنیتی آی او اس واقعا تا چه حد بحرانی است؟ از نظر محبوبیت، آی او اس بعد از اندروید بیشترین تعداد کاربران را دارد، اما همانند اندروید به راحتی گرفتار ویرویس و بدافزار نمی شود. چرا؟ اولا آس او اس برخلاف اندروید سیستم عاملی است متن بسته. در ثانی در ...
اجرا در حوزه های مختلف نقطه ضعف نیست/ در شیدایی نماینده مجردها بودم
عهده دارید؟ بستگی به طرح و و البته تهیه کنندگان آن برنامه دارد. بعضی از برنامه ها از صفر تا صدشان برنامه ریزی شده است و جایی برای پیشنهاد مجری وجود ندارد اما در عین حال مجری می تواند با خلاقیت در هنگام اجرا ایده هایی خوبش را عملی کند. من شخصا در حوزه فعالیتم هر زمان احساس کردم نکته ای باعث جذاب تر شدن برنامه می شود اضافه کرده ام اما در حوزه فرا اجرایی، یعنی بیش از فعالیت یک مجری، همه چیز بستگی ...
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند؟
) مالک بن انس که یکی از ائمه مذاهب چهارگانه اهل تسنن است می گوید: من کراراً به حضور امام صادق (علیه السلام) می رسیدم او را پیوسته در یکی از سه حال می دیدم: یا نماز می گزارد و یا روزه دار بود و قرآن می خواند و هرگز چشمی مانند او را ندیده و گوشی نظیر آن را نشنیده و هرگز بر قلب انسانی برتر از جعفر بن محمد از نظر دانش و عبادت و پرهیزگاری خطور نکرده است(2). * پاسخ امام صادق (ع) به ...
از تابستان گذشته به فکر لباس مراسم بودم
رسانه ای و غیررسانه ای کشیده می شود. برگزاری تازه ترین دوره جشن حافظ با تأخیری چند روزه و انتقال از برج میلاد به تالار وحدت، مانند تمامی جشن های سینمایی سالیان اخیر پوشش بعضی بازیگران را با حاشیه هایی مواجه ساخت. اگر در جشنواره سال گذشته برخی هنرپیشه های مرد مانند میلاد کی مرام و نوید محمدزاده مورد انتقاد قرار گرفتند این بار بعضی چهره ها و هنرپیشه های خانم بودند که پوشش آنها مورد توجه ...
اظهارنطر عارف درباره نمایش مصدق
دست دهیم ممکن است اتفاق هایی مانند کودتای 28 مرداد تکرار شود. البته حضور جوانان آگاه سرزمینمان بدون شک مانع ایجاد چنین رویدادهایی خواهد شد، بنابراین توصیه می کنم نسل جوان به تماشای این اثر بنشینند. همچنین عباس احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از میهمانان ویژه این نمایش بعد از اجرای این نمایش در گفت وگویی دوستانه با عوامل اجرایی آن اظهار کرد: این نمایش بخش مهمی از تاریخ ایران را ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
صف آرایی ارتش هالیوود علیه سپاه پاسداران
که سینمای غرب علاوه بر آنکه می خواهد سبد تولیداتش از آثار ضد ایرانی خالی نماند سعی دارد با تعدد آثار ذهن مخاطبان جهان را نسبت به ایران دچار بدبینی کند. پیکان سینمای غرب علیه سپاه پاسداران همه رویدادهایی که سعی شده با موضوع انقلاب اسلامی ایران و پیامدهای آن در فیلم های آمریکایی به نمایش گذاشته شود شکست خورده است. موضوع بارها و بارها دستمایه فیلم قرار گرفته اما حاصل کار به ...
زن مظهر خلاقیت الله
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ندای اصفهان ، بانو علویه همایونی از اساتید پیشکسوت حوزه و شاگرد بانو مجتهده امین است، که در 10تیرماه 1395 در سن 99 سالگی به علت کهولت سن در اصفهان درگذشت. مقام معظم رهبری در پیامی به همایش زن نمونه و موفق از دیدگاه اسلام (فروردین 1390) که در تجلیل از چهره ماندگار زینت السادات علویه همایونی برگزار شد از وی یاد و تجلیل کردند. متن زیر برگرفته ...
نازهای 30 ساله یک دختر، امشب خریدار دارد/ پدر شهید در آغوش دختر
بعد سایه پدرم رخ نمایان کرده و پرده از چهره کنار زده..... عزیزم، بهترینم رسیدنت بخیر. به گزارش خبرنگار رودآور، پیکر مطهر هفت شهید تازه تفحص شده از عصر چهارشنبه هفته ای که گذشت از معراج الشهدا به همدان انتقال یافت، پیکرهای مطهر این شهیدان در عملیات های اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، کشف شده است. از میان این تعداد، سه پیکر مطهر شهیدان "مهدی نیرپناه"، "حمیدرضا حبیب نیا" و "محمد ضرابی" شناسایی شده است. قرار است پیکر این هفت شهید فردا و همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) در همدان تشییع و به خاک سپرده شود. انتهای پیام/ ...
دوستی با غول نجیب و سخنور
و اکشن تماشایی است، ویژه مخاطبان نوجوان و خوراک درجه اول کودکان ندانیم و به صرف اکشن بودن آن را به طبقه میانسالان و بزرگان نسبت بدهیم و امپراتوری خورشید را هم که در سال 1986 به نمایش درآمد به رغم متمرکز بودن بر کاراکتر یک نوجوان 12 ساله از ژانر سینمای کودک دور بدانیم و بیشتر به سمت ژانر سینمای جنگ سوق بدهیم که البته غیر از این نیز نیست. در همه حال اسپیلبرگ کوشیده است در دنیای بزرگسالانه خود نیز از ...
بغض حافظ ناظری در جشن تولدش +عکس
قرار بگیرد. حافظ همچنین از توانمندی های انسان گفت و اظهار کرد: اگر آدم واقعا به خودش و درون خودش باور داشته باشد امکان ندارد به جایی نرسد. خود من واقعا از زیر صفر شروع کردم، همیشه مثل سرباز و جنگجو بودم، الان روزی 22 ساعت کار می کنم. حال بازهم می گویم هیچ وقت یاس و ناامیدی را جلو خودتان نبینید، تو تا وقتی قدرت نفس کشیدن داری، قدرت همه چیز را داری. بعد از این صحبت ها و یک رفت ...
فرهادی؛ روایتگر بدیعترین سبک واقعگرایی در سینما
نظر مثبت منتقدان و مخاطبان جهانی را جلب کرد. فرهادی در فیلم درباره الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا موج تازه ای در سینمای ایران رقم بخورد. یکی از ویژگی های مهم آثار فرهادی این است که نتیجه گیری و قضاوت درست و غلط رخدادهای فیلم هایش را بر عهده تماشگر می گذارد و وظیفه خود به عنوان دریچه و واسطه ای میان بیننده و جهان اش را به بهترین شکل نشان می دهد. ***نقد و بررسی ...
عبدالله اسکندری قالب صورت مدیری را به موزه دورهمی اهدا کرد/ 22، عدد شانس افسانه چهره آزاد
تا کنون به کسی آزار نرساندم و سه پسر و یک نوه دختر دارم. اسکندری در پایان گفت: دوست دارم قالب چهره مدیری را بسازم و آن را به موزه دورهمی تقدیم کنم که زحمت این برنامه را می کشند. دیگر مهمان شب گذشته دورهمی ، افسانه چهره آزاد بازیگر سینما و تلویزیون بود. این بازیگر بعد از احوال پرسی با مخاطبان در خصوص مادربزرگش رقیه چهره آزاد که بازیگر نقش مادر در فیلم سینمایی مادر بود، اظهار ...
اعلام جزئیات مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان/ رادیو قرآن در غم هجران دوست
گذاشته بود تا چهره از عابران بپوشاند در یکی از سایت های خبری منتشر شد. انتشار این فیلم واکنش های زیادی را در بین جامعه قرآنی به دنبال داشت. بسیاری از مخاطبانی که این فیلم را مشاهده کرده بودند انتشار این فیلم را نشان دیگری از مهجوریت قرآن دانسته و خواهان کمک به این نوجوان شده بودند. مردمی ترین طرح نیازمند مصحف روز سه شنبه نیز معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد ...
مروری بر کمدی های تلویزیون از دهه 70 تا امروز
...> موفقیتی نظیر نوروز 72 کافی بود مسئولان شبکه یک بار دیگر تولید برنامه دیگری را به گروه جوان مهران مدیری بسپارند. او همراه برخی بازیگران نوروز 72 و اضافه کردن چند چهره جدید ازجمله رضا عطاران و...، پرواز 57 را برای دهه فجر سال 72 ساخت؛ کاری موفق تر و حتی بهتر از نوروز 72. مدیری با تیز هوشی توانست نظر مردمی را که این بار از او و گروهش شناخت پیدا کرده بودند به خوبی تامین کند. نوروز 73 ...
جام جم نشینان جم را جدی بگیرند!
دارند و در این بین معمولاً به تعداد مخاطبان آن اضافه می شود که کاسته نمی شود. درگیر شدن مخاطب با سریال های طولانی مدت هر چند سخیف و ضعیف از یک سو، تبلیغات فیلم های سینمایی با هر شیوه و راهکاری از سوی دیگر، نشان از آن دارد که شبکه های تلویزیونی جم تاثیر خود را گذاشته اند و به هدف خود تا جایی که مورد نیاز است نزدیک شده اند. آسیب اجتماعی به هر حال خارج شدن از چهارچوب رفتار، اخلاق و عرف ...
چگونه حق تألیف و ترجمه کتاب های خود را به کشورهای دیگر بفروشیم
طرف خارجی اجازه بگیرید نسخه ایی از کتاب را برایش پست کنید. اگر مخاطب شما ناشر خارجی است از او بخواهید آدرس ایمیل آژانس ادبی اش را در اختیار شما بگذارد . 2- تهیه حداقل بیست یا سی صفحه از متن کتاب به زبان انگلیسی: به عنوان صفحات نمونه حداقل 20 تا 30 صفحه از کتابتان را به زبان انگلیسی برگردانید تا ناشر یا آژانس ادبی خارجی بتواند نوع ادبیات قلم شما و کتابتان را ملاحظه و بررسی نماید. البته ...
الهام چرخنده: سفیر حجابم
.... مردی سبزه و عرق کرده همه چیز را زیر نظر دارد و برای هر کاری نظر او را می پرسند. اسمش محمد بالیده است. خودش می گوید دبیر اجرایی برنامه در منطقه ده است. اصرار دارد که آنها یک نهاد مردمی هستند به نام ستاد امر به معروف و نهی از منکر و هیچ سازمان و ارگان دولتی از تجمع آنها حمایت نمی کند. می پرسم بدون حمایت دستگاه ها چطور می شود خیابان را بست و مدرسه را کرد ستاد اجرایی تجمع؟ جواب می دهد ...
کودک سرطانی 12 نامه برای خدا نوشت/ میدانی برای 72 ملیت خلق کردم
آماتور اعتقاد و باور دارم؛ در کار پچپچه ها هم بازیگر نامی نداشتم اما حس و حال نقش ها به خوبی درآمد. ولی آن کاری موقعیتی بود اما این نه. درواقع اسکار و خانوم صورتی پوش یک کار لحظه ای است و تجربه بازیگر در آن خیلی مهم است. بنابراین سعی می کنم از بازیگرانی استفاده کنم که تجربه کاری بیشتری دارند؛ البته این نمایش پرسوناژ زیاد دارد اما قصد دارم حتما از چند چهره مطرح در کار استفاده کنم. این ...
خاطره گویی نجفقلی حبیبی از حال و هوای شورای بازنگری قانون اساسی
ششم مرداد سال 68 همزمان با پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، بازنگری در قانون اساسی به همه پرسی گذاشته شد و با اکثریت آرا 97 ٫ 38 ٪ به تصویب رسید . نجفقلی حبیبی که آن زمان در کنار چهار نماینده دیگر به این شورا معرفی شده بود درباره حال و هوای آن روزها، مفاد تغییر در قانون اساسی از حذف مرجعیت و پست نخست وزیری تا افزایش اختیارات شورای نگهبان ، دستور تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام به ...
فلسطینی ها با کمک های تسلیحاتی ایران رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده اند/صهیونیست ها توان مقابله با ...
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از " آرمان کرمان " پیرامون مسائل فلسطین در منطقه گفتگویی با سید محمد حسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی داشته ایم که مشروح آن را در ادامه می خوانید. حمایت از مردم فلسطین چه مبنایی دارد و چرا باید ادا مه داشته باشد؟ -در طول سالیان طولانی به مردم فلسطین ظلم شده است، و وظیفه ما دفاع از مظلوم است، امام علی علیه السلام نیز در آخرین وصیت خود به موضوع ظلم ستیزی اشاره کردند. نمونه هایی از این ظلم ها در کشورهای ...
آغاز ترجمه شهر آینه ها تنها 40 روز بعداز انتشار جهانی/ جدال سرخپوست ها با سنت و مدرنیته توسط بویدن
آمریکایی را نیز در دست دارد، درباره این اثر گفت: ترجمه سومین مجلد از سه گانه جاستین کرونین با نام شهر آینه ها که تازه نزدیک به 40 روز است در دنیا و به زبان اصلی شده را نیز بلافاصه بعد از رسیدن کتاب به دستم آغاز کرده ام. با توجه به استقبالی که از دو مجلد قبلی این سه گانه یعنی دوازده و گذرگاه در دنیا و ایران شده بود به نظر می رسد خیلی ها منتظر قسمت جدید این رمان 700 صفحه ای که به نوعی متصل با دو رمان قبلی ...
عمل گرایی در ذات انقلابی گری است/ بی تفاوت ها غیرانقلابی هستند
معرفی کردند. حال این صفت افراطی برای عملگرایی می تواند برای ما محل بحث باشد . اینجا سوال پیش می آید که نسبت انقلابی گری با عمل گرایی چیست؟ البته بستگی به این دارد که عمل گرایی را چگونه تعریف کنیم. ممکن است این واژه به درستی معنا نشود همانطور که خیلی از واژه هایی که در علوم اجتماعی و علوم انسانی در کشور به کار می رود ، معنای درستش استفاده نمی شود. باید ببینیم آیا عمل گرایی یعنی واقع بینی ...
واکنش های شدید به توهین نشریه یالثارات
کاریکاتور یا توهین به کل جامعه و مردم یا توهین به نیروهای رزمنده است.به گزارش ایسنا، سیدمحمد حسینی در جریان بازدید از ... محسن چاوشی به انتقاد طرفدارانش عکس العمل نشان داد تاریخ انتشار: 29 June 2016 | 8:00 am محسن چاوشی در واکنش به انتقادات طرفدارانش, تمام پست های صفحه شخصی اش را پاک کرد! ... سایت نشریه هتاک فرانسوی هک شد جام جم آنلاین: وب سایت یک نشریه فرانسوی به دنبال انتشار کاریکاتورهای موهن علیه ...
مقایسه بازیکنان "استقلال و پرسپولیس": نقاط قوت کجاست؟
هم به کارش نیایند. بانک ورزش تصمیم گرفت به طور کلی ترکیب این دو تیم را مقایسه کند تا مشخص شود کدام تیم بهتر بسته شده است. ناگفته نماند که با اعلام سازمان لیگ مشخص شد استقلال چند میلیارد گران تر از پرسپولیس است اما این موضوع دلیلی بر بهتر بودن بازیکنان این تیم نیست. دروازه بان؛ استقلال؛ سید مهدی رحمتی؛ او سابقه77 بازی ملی دارد و پس از با نظر کی روش کنار گذاشته شد و ...
یادداشتهای سفر به غرب افریقا/هوای ابری ساحل و خنکای نسیم دلپذیر صبح
از زیر آوار خشن و جدی بودن حرفه شان بیرون بکشند. شاید به همین دلیل است که زور می زنند سوژه ای برای لطیف کردن فضا بتراشند. یکی از خبرنگاران گروه که سعی می کند حتی تعارفات عادی مذاکرات را هم مخابره کند خیلی زود از سوی سایر همکاران متهم میشود که حقوقش را بر اساس تعداد کلمات خبرهایی که مخابره می کند می گیرد. همکاری دیگر که کم حرفی ویژگی اصلیش هست و به "آقای سایلنت" معروف شده در ...