سایر منابع:
سایر خبرها
"ماجرای نیمروز" مهدویان با حضور بازیگر پایتخت +عکس
...: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، صدابردار: هادی ساعد محکم، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس: سحاب زری باف، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، مجری طرح: کامران حجازی و تهیه کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد. ماجرای نیمروز محصول موسسه سیمای مهر است. ...
من تکنوکرات هستم به جشنواره هفتم رسید/ کتاب فروشی ها پاتوق جدید اکران ها
دوره در عمار، متوجه نوع نگاه خاص این جشنواره و حرکت مشخصی که در حال پیگیری است، شدند و به همین دلیل، نگاهشان به عمار، مثل دیگر جشنواره ها نیست. طاهرفر افزود: اتفاق نامبارکی که در عرصه جشنواره ها و فعالیت هنرمندان می بینیم این است که نویسندگان و فیلمنامه نویسان، به هر نحوی تلاش می کنند آثار خود را در جشنواره های مختلف، محک بزنند، بدون آنکه به اولویت ها و محورهای آنها دقت کنند. ...
دورهمی امشب پخش نمی شود
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مجموعه تلویزیونی دورهمی به کارگردانی مهران مدیری که به زودی وارد مرحله تولید سری جدید خود خواهد شد، به دلیل تعداد کم قسمت های از پیش ضبط شده و نیاز به زمان کافی برای تولید قسمت های جدید، از این پس به صورت دو شب در هفته (پنجشنبه و جمعه شب ها) روی آنتن می رود. هاشم رضایت، یکی از تهیه کنندگان این مجموعه درباره روند فعلی تولید پروژه گفت: با توجه به حضور مهران مدیری در پروژه سینمایی ساعت پنج عصر و تعداد قسمت های کمی که از سری قبل باقی مانده است، با نظر مدیران شبکه به این نتیجه رسیدیم که مجموعه تا یک ماه آینده به صورت دو شب در هفته روی آنتن رود تا زمان کافی برای آغاز ضبط سری جدید داشته باشیم. وی افزود: پیش تولید سری جدید دورهمی از ماه گذشته آغاز شده و با تغییرات جزئی در دکور و گروه بازیگران ضبط مجموعه نیز به زودی آغاز می شود. اطلاعات تکمیلی تر درباره بازیگران سری جدید و تغییرات مجموعه در روزهای آینده اعلام خواهد شد. ...
سه نقش از حادثه در ویشی را زنانه کردم
نوشته آرتور میلر است که جزو سه کتابی به حساب می آید که من از نمایشنامه های میلر ترجمه کرده ام و هر کدام شامل دو نمایشنامه می شود. تا به حال نیز از این نمایشنامه ها 2 اثر پس از سقوط و چشم اندازی از پل را به صحنه برده ام. وی درباره گروه بازیگران نمایش عنوان کرد: بازیگران این اثر نمایشی از اعضای گروه پیوند هستند. مهوش افشارپناه، محمد اسکندری، فرناز رهنما، محمد نادری، هومن کیایی، سام کبودوند ...
طنز جدید ازاینجا تا اونجا برای شبکه یک +عکس
مهمان مقابل دوربین رضا مقصودی و محمود رضایی خواهند رفت. در لوکیشن دوران رئال بازیگرانی چون: داریوش سلیمی، افشین نخعی، مجید شهریاری، امیر زریوند، علی ابوالحسنی، محمود راسخ فر،آرش عبدالعظیمی، لیلا سعیدی، سعید آهنج، مجید نظیمی، مهدی حسینی، ماریا زینالی، مختار سائقی و با حضور آرش نوذری به ایفای نقش خواهند پرداخت. ضمن این که در این لوکیشن هفتاد بازیگر مهمان نیز درکنار بازیگران اصلی به هنرنمایی خواهند ...
مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی چه کار کنند؟
آن موارد حضور در صحنه اقتصادی کشور به لحاظ تذکر به مسئولین در ارتباط با غفلت ها و هشدارهاست که باید به صورت مطالبات مردمی صورت گیرد. این نقش در موارد زیر باید به طور جدی از طرف مردم تا حد بازخواست پیش رود. مصادیق این نقش می تواند موارد زیر باشد: 1-سوء استفاده از بیت المال 2- استفاده از اجناس خارجی 3- تبلیغ اجناس خارجی 4- بالابودن سطح حقوق مسئولین و حق جلسات و ماموریتها ...
باید فرهنگ را همپای اقتصاد به سمت مردمی شدن سوق دهیم
ها در توسعه فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه فرهنگی هم نهادهای مدنی و مستقل و سمن ها، و هم رسانه ها، مراکز آموزشی و دولت باید وارد صحنه شوند. این کارگردان و منتقد تئاتر افزود: گروه یاران به عنوان یک نهاد مدنی و مستقل در جهت توسعه فرهنگی تلاش می کند. وی افزود: ما امروز به بهانه روز دانشجو در کنار هم جمع شده ایم. 16 آذر روزی است که همه نگاه ها معطوف به دانشجو و ...
فیلم/ بخشی از پشت صحنه مادری رونمایی شد
، تدوین: هایده صفی یاری، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: سیدروزبه سجادی حسینی، صدابردار: محمد شیوندی، موسیقی: ستار اورکی، طراح و ترکیب صدا: سیدعلیرضا علویان، جلوه های ویژه: امیر سحرخیز، اتالوناژ: نیما دبیرزاده، طراح لباس: مهرناز اکبری، طراح صحنه: محمود کشفی پور، عکس: محمدهادی آخوندی، جانشین تولید: علی محمد منتظری هدش، ترجمه فیلم: حسن شرف الدین، مدیر تدارکات: حسن محمدی و علی حصاری، مدیر رسانه ای: سیدمحمدصادق لواسانی. ...
ادامه ساخت سینمایی 360 درجه به کاپیلا در قم
کاملاً برعکس شد و این عوامل در قم حضور پیدا کردند و از این حضور نیز بسیار راضی هستند . کبیری با اشاره به اینکه پس از طی مراحل پایانی این فیلم بلافاصله فیلم سینمایی زخم باد را با بازی آقایان محمود پاک نیت و مجید مشیری در بندرعباس کلید می زنیم افزود: فعالیت مؤثر در عرصه سینمایی کشور بسیار مهمتر از فعالیت کمی است و به همین دلیل سعی داریم که فعالیتی که می کنیم مؤثر باشد و در حال بررسی ...
وفاداری به بکت و استفاده از ایده های اجرایی جدی در آخر بازی محمدمهدی شاهی
یاران و ... شده است. دیگر عوامل این نمایش عبارت اند از: دستیار کارگردان: محمود هدایتی و محمد روحانی زاده، طراح گریم: آرزو سلطانی، منشی صحنه: ملیکا خزاعی، مشاور رسانه ای: مینا صفار، تبلیغات مجازی: گروه هنر مدرن، طراح پوستر و بروشور: سعید رضوانی (استودیو وهمن) و عکاس: هیلار حسینی
جمال میرصادقی؛ داستان شصت ساله ادبیات ایران
هفته نامه کرگدن – محمد بادپر: گفت و گو با جمال میرصادقی درباره تعدادی از کسانی که نامشان در ادبیات داستانی ایران ماندگار شده است. جمال میرصادقی چند دهه است که در عرصه داستان و داستان نویسی ایران حضوری پررنگ دارد. باید باور کرد که حضور مداوم شصت ساله چیز کمی نیست. او این روزها از ماندنش در ایران آن چنان که باید راضی نیست، با این حال هیچ وقت هم دل و پای رفتن نداشته است. میرصادقی می گوید ...
ماجان با مهتاب کرامتی و فرهاد اصلانی به نیمه رسید
...: محمد مهدی احدی، بازیگران خردسال: عرفان برزین و سارا میرایی به ایفای نقش می پردازند. ماجان روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند. عوامل تولید این فیلم عبارتند از:نویسنده: لیلا لاریجانی، کارگردان: رحمان سیفی آزاد، مشاور کارگردان:همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری:محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری:سعید بجنوردی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه و ...
احتمال محرومیت برای ستاره مشت زن تراکتورسازی+عکس
چشم داور دور مانده در یک برنامه تلوزیونی به بازیکن خطا کاری اشاره کرد که منجر به محرومیت این بازیکن در هفته سیزدهم شد.این اتفاق البته در فوتسال هم رخ داد و دو بازیکن گیتی پسند به خاطر تخلفاتی که دور از چشم داور انجام دادند توسط کمیته انضباطی محروم شدند.
تدوین ماجان آغاز شد
...، فرهاد اصلانی، سیما تیرانداز، بابک انصاری، محمد مهدی احدی، عرفان برزین و سارا میرایی به ایفای نقش می پردازند. ماجان روایتگر قصه زوجی است که با چالش بزرگی در مواجه با فرزند خود روبرو هستند. عوامل تولید این فیلم عبارتند از نویسنده: لیلا لاریجانی، کارگردان: رحمان سیفی آزاد، مشاور کارگردان: همایون اسعدیان، مدیر فیلمبرداری: محمد آلادپوش، مدیر صدابرداری: سعید بجنوردی، طراح ...
از تحرک انتخاباتی قالیباف تا برخورد اشتباه با تلگرام
ندارد این اتفاق مجددا برای قالیباف رخ بدهد. آن هم در زمانه ای که رویکرد دو نهاد روحانیت و نظامیان در حال تغییر است و هریک از این نهادها امکان حضور در سیاست را در وفاق بیشتر می بینند. گویا تأکید قالیباف بر اتوریته نظامی اش در انتخابات سال 92 آگاهانه بود، او می دانست چه کس یا کسانی را خطاب قرار داده است. تنها بداقبالی او احمدی نژاد بود که تمام پل های پشت سر را خراب کرده و اصولگرایان را از سکه ...
قالیباف در اندیشه روزهای پس از بهشت
آرامی ها را کنترل نکند وارد عمل خواهند شد. نام محمد باقر قالیباف هم در میان امضا کنندگان دیده می شد. هرچند آنها وارد عمل نشدند، اما این نامه و نام قالیباف پای آن، در تاریخ ثبت شد و پس از 14 سال، در بزنگاه انتخابات ریاست جمهوری گذشته، وقتی قالیباف تلاش کرد از ماجرای کوی دانشگاه در آن سال به عنوان برگ برنده ای در مناظرات انتخاباتی در مقابل حسن روحانی استفاده کند، با واکنش روحانی با شاه بیت پیشنهاد ...
شهرکی ها هر شب روایتی برای مردم دارند
و یاور او بوده و در حل مشکلات، مشاور بهرام است که البته همیشه محاسباتش اشتباه از آب در می آید ... در طول قصه وقایع و اتفاقاتی در خصوص این خانواده ها رخ می دهد که با نگاهی انتقادی و مضامین و سوژه های روز جامعه، به آن پرداخته شده است. مجری طرح و مدیر تولید این طنز غلامرضا هاشم زاده ،مدیر تصویر برداری جمال شمس، مدیر صدا برداری احمد پولی بابایی، طراح گریم شهرام خلج، طراح صحنه و ...
سعیدی: مصاحبه در تاریخ شفاهی بازجویی از افراد نیست/ ارائه تصویر اسطوره ای از راویان اشتباه است
از کشور با عنوان استاد دانشگاه که صاحب یک موقعیت علمی و بی طرفانه بودم در زمان حضور در انگلستان به عنوان یک محقق دانشگاه لندن سراغ این طرح رفتم و موسساتی که به من مجوز گفت وگو با کنشگران را داده بودند موسسات معتبری بودند. عامل دیگری که برای جلب توجه مصاحبه شونده به کار گرفتم بستن قراردادی بود که بر طبق آن مصاحبه ها در کتابخانه دانشگاه لندن آرشیو می شد. برای جلب اعتماد کنشگران حاضر بودم با مصاحبه ...
احمد مهران فر مقابل دوربین مهدویان رفت
، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیر احمد قزوینی، امیرحسین هاشمی و جواد عزتی با حضور مهدی پاکدل به ایفای نقش می پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در محله های پر آشوب تهران، در پیچاپیچ خیایان ها و کوچه ها و در پستوی خانه ها سرگردان و حیران. آیا این جستجو را فرجامی هست؟ از عوامل تولید ماجرای نیمروز می توان به: فیلمنامه نویس: محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی ...
عملیات مطلع الفجر
57 قهرمانانه شرکت داشت و در خلع سلاح پادگانها نقش مؤثری ایفا نمود. پس از پیروزی انقلاب در جهاد سازندگی و سپاه پاسداران مشغول به خدمت شد و در صحنه های مختلف به انجام وظیفه پرداخت. با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران غلامعلی به سر پل ذهاب رفت، به لحاظ لیاقت و شایستگی که از خود نشان داد در جنگهای کردستان به سمت فرماندهی منطقه منصوب شد. پیچک فرماندهی بود که بر قلب نیروهایش حکومت می کرد و در سال 1360 ...
تشخیص واقعیت با سواد رسانه ای
اولین نشست مشترک موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با عنوان بررسی تبلیغات سیاسی و سواد رسانه ای با حضور دکتر محمد کمال زاده، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی و شراره عبدالحسین زاده، دانشجوی دکترای جامعه شناسی سیاسی و پژوهشگر کمپین های انتخاباتی برگزار شد. در این نشست اهمیت سواد رسانه ای در تاثیرپذیری از تبلیغات سیاسی و سهم کمپین ها و اقدامات رسانه ای در تغییر نتایج انتخابات با نگاهی به انتخابات اخیر آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. سواد رسانه ای؛ درک مبتنی بر مهارت شراره عبدالحسین زاده، دانش آموخته رشته جامعه شناسی و پژوهشگر کمپین های انتخاباتی معتقد است: پیام های رسانه ای از انواع رسانه ها به سراغ ما می آیند؛ از دیوار های شهری، عرشه ها، نوشته های روی لباس ها، تصاویر، نرم افزارها، گوشی ها، رادیو و تلویزیون، تبلیغات تجاری، فرهنگی، سیاسی و هر آنچه در رسانه ساخته می شود، قطعا محصولی است که بینش و تفکری در پس آن قرار دارد و باید این بینش و تفکر را شناخت. وی با تاکید بر این نکته که براساس اطلاعیه یونسکو، سواد رسانه ای در کنار سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، تربیتی و رایانه ای از ضرورت های زندگی قرن بیستم است؛ سواد رسانه ای را این طور تعریف کرد: این که بدانیم کدام رسانه معتبر است و کدام نامعتبر، مهارت تشخیص وثوق اخبار و دیگر پیام های رسانه را بشناسیم و این که بدانیم از سفره رسانه ای چه غذایی را برداریم و چگونه تغذیه شویم، یعنی به سواد رسانه ای تجهیز شده ایم. تفاوت اطلاعات و تبلیغات عبدالحسین زاده پس از تعریف سواد رسانه ای، به تشریح تفاوت اطلاعات و تبلیغات پرداخت و توضیح داد: تبلیغات یک شیوه ارتباطی است که در همه انواع آن از جمله تبلیغات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تجاری پیام طراحی می شود و هدفمند است. در اطلاع رسانی ممکن است جانبداری صورت نگیرد، اما در تبلیغات حتما جانبداری وجود دارد. وی ضمن نمایش چند فیلم تبلیغاتی و ارائه تاریخچه ای درباره شکل گیری تبلیغات سیاسی، به لغت پروپاگاندا اشاره کرد که به صورت مستقل برای تبلیغات سیاسی مورد استفاده قرار می گیرد. این پژوهشگر کمپین های تبلیغاتی درباره اهداف تبلیغات سیاسی توضیح داد: دادن اطلاعات برای نفوذ در مخاطب، تلاش آگاهانه برای کنترل و تغییر یا شکل دادن نگرش دیگر گروه ها، ایجاد واکنش های احساسی، بازنمایی گزینشی واقعیت برای ایجاد احساسات و رسیدن به مقصود از مولفه هایی است که به تبلیغات سیاسی هدف و معنا می دهد. عبدالحسین زاده در همین رابطه دو کتاب نبرد من و هنر و القای ایدئولوژی را به عنوان کتاب های تبلیغات سیاسی معرفی کرد. تبلیغات سیاسی منفی تبلیغات سیاسی ملی و فنون ترویجی دولت ها و رژیم های سیاسی برای افزایش مشروعیت و حیثیت از دیگر مواردی بود که در این نشست تعریف شد و نیز شراره عبدالحسین زاده تبلیغات سیاسی منفی را تشریح کرد. وی درباره تاریخچه تبلیغات منفی توضیح داد: این نوع تبلیغ در آمریکا پایه گذاری شده و بعد در کل دنیا رواج پیدا کرد. براساس تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، در این نوع تبلیغ، جنبه های نامطلوب محصولات، خدمات یا ایده های رقیب مطرح می شود و حمله به سیاستمداران، اندیشه های سیاسی رقیب، حمله به نامزد رقیب و مواردی از این دست، دستمایه ساخت این دست تبلیغات قرار می گیرد. براساس اظهارات عبدالحسین زاده، تبلیغات سیاسی حمله یکجانبه و پرخاشگرانه را شامل می شود که در 11 انتخاب اخیر آمریکا، بیشتر از سوی دموکرات ها صورت گرفته است. این پژوهشگر توضیح داد: با وجود این که مک کین به عنوان رقیب بارها در جمع سفیدپوستان بر سیاهپوست بودن اوباما تاکید داشت، اما در جمع سیاهان اظهار می کرد که اوباما به اندازه کافی سیاهپوست نیست، به اندازه کافی مسیحی یا آمریکایی نیست و او را یک سلبریتی لقب داده بود که از پس کشور داری برنمی آید، اما با این حال نتوانست بر فعالیت های اینترنتی و کمپین های اوباما تاثیر بگذارد. روز مرگ رسانه های رسمی آمریکا دکتر کمالی زاده در ادامه توضیحات عبدالحسین زاده، فهرستی از مهم ترین رسانه های جهان را نام برد و توضیح داد: در انتخابات 2016 آمریکا، عموم رسانه های مطرح جهان طرفدار اوباما بودند، بجز فاکس نیوز. چنین اجماعی تقریبا کم نظیر است و زمانی که ترامپ انتخاب شد، روز سخت این رسانه ها بود؛ چراکه این انتخابات نشان می داد نه تنها رسانه های آمریکا درست پیش بینی نکرده بودند، بلکه نتوانسته بودند بر افکار عمومی آمریکا تاثیر بگذارند. به اعتقاد وی، در انتخابات اخیر آمریکا شبکه های اجتماعی کارکرد و اهمیت بیشتری داشتند. اخبار از طریق این شبکه ها در اختیار مردم قرار می گرفت و ترامپ توانست با شبکه های اجتماعی بر پیام های تبلیغاتی رسانه های رسمی آمریکا غلبه کند. این پژوهشگر کمپین های انتخاباتی، با تاکید بر این که اسلحه رسانه ای ترامپ با کمترین هزینه بهترین نتیجه را برای او به همراه داشت، توضیح داد: ترامپ در سخنانش بارها گفته که فیس بوک و توییتر مرا پیروز کرده و این نشان می دهد که در کمپین های سیاسی انتخابات اخیر آمریکا، مشاوران تبلیغاتی او می دانستند که رسانه های مورد نظر مردم عوض شده است. سیاستمدار محصول رسانه دکتر کمالی زاده بر این عقیده است که سیاستمدار یک محصول رسانه ای است و اگر رسانه نباشد، سیاستمدار هم وجود نخواهد داشت. این پژوهشگر کمپین های انتخاباتی تاکید کرد: سال 2004 اوباما با فعالیت اینترنتی و به خدمت گرفتن دو میلیون نفر در کمپین های اینترنتی توانست در انتخابات سناتوری رای به دست بیاورد. این عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، اوباما را سیاستمدار ساخته اینترنت دانست و گفت: براساس مقاله ای از هافینگتن پست، اگر اینترنت نبود، اوباما حتی نمی توانست کاندیدا بشود. توییتر، یوتیوب و فیس بوک اوباما را ساختند و این یعنی برندسازی انتخاباتی. این استاد دانشگاه تاکید کرد: نقش و تاثیرگذاری رسانه ها در هر انتخاباتی از اهمیت سواد رسانه ای خبر می دهد و این که سواد رسانه ای مرز بین واقعیت و دروغ را مشخص می کند و فرصتی به دست می دهد که لااقل بسادگی فریب نخوریم. عبدالحسین زاده: سواد رسانه ای درک مبتنی بر مهارت است که به ما بینش انتقادی می دهد و براساس آن می توان رسانه ها را شناخت و تفکیک کرد. این دانش، مخاطب را از انفعال خارج می کند؛ مانع تاثیرپذیری می شود و نسبت محتوای رسانه ب ...
نگاهی تحلیلی به دربی خوزستان
را در یک رفت و برگشت با کوبیدن به مدافع فولاد ، تبدیل به گل نکرد تا طالب لو بخاطر اشتباهش ، مقصر این گل شناخته نشود . توپ برگشتی نیز ، با خوش شانسی طالب لو 34 ساله ، با برخورد مجدد به مدافع فولاد ، راهی به دروازه پیدا نکرد . پس از این صحنه بود که در دقیقه 70 ، عقیل کعبی تازه نفس بجای عاشوری خسته وارد بازی شد و همزمان در فولاد نیز ، عبدالله ناصری جای خود را به محمود مطلق جوانی داد که در انتهای بازی ...
از صدر تا ذیل همایش دو روزه اسلام و حقوق بشردوستانه بین المللی
احکامی را در حوزه حقوق بشردوستانه عرضه کرده است. استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: برای بسیاری امروزه آشکار شده است که دین به صورت تعهدآورتر، موج آفرین تر و کیفی تری می تواند در جهت کنترل جنگ ایفای نقش کند، حوزه علمیه، این توفیق حاصل آمده برای دین را ارج می نهد. او ادامه داد: توفیقی که به موجب آن، دین در یکی از عرصه های ملموس بشری یعنی حقوق بشردوستانه، حضوری متعالی پیدا کرده و نوعی از ...
از ویرانگر تا یتیم خانه ایران
او در یتیم خانه سراغ برهه ای از تاریخ گمشده ایران رفته است؛ سال های 1295 تا 1300 که مصادف با دوران احمدشاه آخرین پادشاه سلسله قاجار است. در سایه سیاست های استثماری بیگانگان و بی کفایتی پادشاه و دولت در این برهه، کشور دچار خشکسالی و قحطی عظیم می شود و در کوران جنگ جهانی اول، اشغال ایران توسط قوای بیگانه روس و انگلیس راحت تر صورت می گیرد. در این قحطی بیش از 9 میلیون نفر از جمعیت ایران به کام مرگ فرو می روند و قدرت های بیگانه، زمینه روی کار آمدن دیکتاتوری جدید به نام رضاخان را فراهم می کنند. یتیم خانه ایران را می توان فیلمی فاخر دانست. من مطلع هستم که طالبی زحمات زیادی برای ساخت این کار متحمل شده و کتاب ها و منابع مختلفی را طی چند سال فراهم آورد تا بتواند روایتی واقعی را به تصویر بکشد. طالبی از سال 1374 با ساخت ویرانگر که فیلمی سیاسی، پلیسی و اکشن بود، کارش را در فیلمسازی شروع کرد و طی 20 سال مسیر رشد و تعالی را طی کرد و به یتیم خانه رسید. قهرمان واقعی این فیلم مردم هستند و از شاه و دربار بی کفایت خبری نیست! فیلم راوی صادقی است برای اشغالگری انگلیس در سال های 1295 1297 هجری شمسی. به ابوالقاسم طالبی، رفیق قدیمی ام و هنرمند انقلابی کشور و سایر عوامل خداقوت می گویم. اگر می خواهید داستان مقابله با سلطه بیگانگان توسط ایرانیان را ببینید و به ایرانی بودن خود ببالید و افتخار کنید حتما به تماشای یتیم خانه ایران بنشینید. دکتر علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهار محال و بختیاری از نمایش 'الست' در شهرکرد دیدن کرد
انصاری و تفسیر تبیان و قصص الانبیاء است . در ابن اثر نمایشی پگاه فرج زاده، پگاه بلالی پور، حدیث صفاریان، زهرا صفری، زهرا رئیسی، صبا آل مومن، سمانه بخشیان، ستاره موسوی، سروش حبیبیان، شیرین مختارپور، فائزه نظیفی، مائده سرداری، محسن قاسمی، مسعود زیلابی، نوید جعفر زاده، نرجس کاظمی و وحید حبیبی بابادی ایفای نقش می کنند . طراح حرکت و طراحی لباس این اثر را سید مهدی حسام الذاکرین انجام داده و ...
ستاره بی نظیر فوتسال ایران رسما بازیگر شد +عکس
روز نو : پیکسل عنوان نخستین سریال تعاملی ایران است که این روزها با حضور جمعی از ستاره های سینما و تلویزیون مراحل تصویر برداری اش را در تهران پشت سر می گذارد. در این سریال که تولید فاز اولش به کارگردانی محمود معظمی روبه پایان است ، وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال و ستاره فوتسال آسیا هم به عنوان بازیگر حضور دارد. نقش شمسایی در این سریال کلیدی است و بخشی از گره های قصه توسط کاراکتری که او نقش آن را بر عهده دارد ایجاد می شود. ...
احمد مهران فر مقابل دوربین مهدویان رفت
... از عوامل تولید "ماجرای نیمروز" می توان به: فیلمنامه نویس: محمد حسین مهدویان و ابراهیم امینی، مدیر فیلمبرداری: هادی بهروز، طراح گریم: محسن دارسنج، طراح صحنه و لباس: بهزاد جعفری، صدابردار: هادی ساعد محکم، مدیر تولید: سعید شرفی کیا، جلوه های ویژه: محسن روزبهانی، برنامه ریز: وحید کاشی، دستیار اول کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، عکاس: سحاب زری باف، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی، مجری طرح: کامران حجازی و تهیه کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد. ...
رستاخیز یک فیلم زیرزمینی نیست
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی چشم شب روشن احمدرضا درویش در گفتگو با اکبر نبوی در نخستین قسمت سینمایی چشم شب روشن توضیحات مفصلی درباره آنچه بر فیلم رستاخیز گذشت ارائه داد و از نکاتی همچون داشتن 9 پروانه ساخت و 2 پروانه نمایش، اینکه این فیلم زیرزمینی نیست و برای تحت الشعاع قرار نگرفتن جشن هسته ای، از اکران آن صرف نظر شده و او شخص رییس جمهور را در این مسئله دخیل می داند، سخن گفت. رستاخیز یک فیلم زیرزمینی نیست احمدرضا درویش گفت: درباره رستاخیز باید بگویم که این فیلم نه تنها فیلم زیرزمینی است، حتی روی زمین هم نیست. رستاخیز یک فیلم آسمانی است و کسی که این توفیق را داشته که پیشانی خود را به آسمان دهد و چشم و گوش و خیالش را میان کواکب و معانی هستی شناسانه رها کند حتما بهره های فراوانی برده و محصول گرانبهایی برداشت کرده است. درویش ادامه داد: این فیلم محصول سینمای ایران است. آن چیزی که مربوط به شخص من می شود خیلی اندک و کوچک است در مقابل اندوهی که بر من مستولی می شود. رستاخیز محصول باغ سینمای ایران و تجمیع تجربه های سینمای ایران بوده و جمعی فرهیخته و بلندنظر عمر خود را در این کار سرمایه گذاری کرده اند اما این فیلم در شرایطی قرار گرفته که این پرسش بزرگ درباره اش مطرح است. امیدوارم رستاخیز ششمین وزیر فرهنگ را تجربه نکند! این فیلمساز افزود: از سال 63 مبانی این فیلم شکل گرفت. وزیر محترم جدیدی که تشریف آوردند پنجمین وزیری هستند که رستاخیز تجربه کرده. من از شخص ایشان سوال می کنم از زیر مجموعه خود سوال کنند و گزارش بخواهند چرا فیلمی 5 وزیر عوض شده و این مسیر ادامه پیدا کرده و به ایشان رسیده؟ امیدوارم آرزوهای سازندگان به وزیر ششم نکشد اما اگر بکشد بر عزم خود راسخ هستند. رستاخیز 9 سیمرغ بلورین جشنواره سی و دوم فجر را گرفت/ وزارت ارشاد مرا به مراسم رونمایی فیلم دعوت کرد وی تأکید کرد: رستاخیز بهترین فیلم جشنواره سی و دوم شد و سیمرغش را به تهیه کننده دادند. بهترین کارگردانی از آن من شد که آن را به بازیگر فیلم هدیه دادم و در مجموع این فیلم 9 سیمرغ بلورین گرفت. مراسم رونمایی آن توسط وزیر سابق ارشاد برگزار شد و اربعین سه سال پیش من به سینما فرهنگ دعوت شدم. آقای جنتی در آن مراسم خصوصیات این فیلم را مطرح کردند و آن را امید تازه ای در سینمای ایران دانستند که جریانی در بین شیعه ایجاد خواهد کرد. شاخص های تولید رستاخیز چه بود؟ درویش یادآور شد: فیلم رستاخیز از ابتدای امر مبانی و سه چهار شاخص داشته است که به انها اشاره می کنم. اول اینکه تلاش شده در شان و در قامت بلند فضای عاشورایی حرکت کند. دوم اینکه این فیلم به لحاظ سرمایه گذاری بر بخش خصوصی متکی بوده و از بیت المال استفاده نشده است. حتی ریالی. سوم بنا بود فیلم محدود به مرزهای داخلی نباشد. همانطور که نام سیدالشهدا علیه السلام و قیام ایشان جهانی است، این فیلم هم بتواند فراتر از مرزهای ملی حرکت کند. نکته سوم نسبت این فیلم با عمود خیمه شریعت و مراجع عالی قدر و اهمیتی که تشخیص آنها برایمان داشت است. شاخص دیگر این بود که در این اثر مسائل سیاسی و جناحی و دسته بندی های رایج وجود نداشته باشد. موضوع مربوط به همه نهله ها و افکار و اذهان است و قابل دسته بندی در یک جریان خاص نیست. وی تصریح کرد: در چهار پنج موردی که عرض کردم در جایی شاید قصوری صورت گرفته باشد از جمله وجه کیفی فیلم که آن را بنده برعهده میگیریم. ما در زمینه شاخص ها و خطوط قرمز، ذره ای کوتاه نیامدیم و نه تنها ریالی از بیت المال هزینه نشده، بلکه فیلم با سرمایه خارج از مرزهای ایران ساخته شده است. معذورم بگویم چه کسانی فیلمنامه را خواندند و مرا مورد تفقد قرار دادند درویش درباره نقش مراجع دینی در تولید این اثر توضیح داد: اگر با نگاه کارشناسانه به همین دقایق از فیلم که در برنامه پخش شد بنگریم در می یابیم این فیلم نمی تواند بدون مشاوره در همه ابعاد ساخته شده باشد. من از اسم بردن پرهیز می کنم اما وقت زیادی برای ارائه گزارش و ارائه آنچه که می خواهد اتفاق بیفتد گذاشته شد، من معذورم از اینکه بگویم متن توسط چه کسانی خوانده شده و من بارها مورد تفقد قرار گرفتم. به غیر از کسانی که اسامی شان در تیتراژ فیلم است چنین فیلمی بدون ارتباط با کارشناسان زمینه های فقهی، تاریخی و... نمی تواند ساخته شود. چنین فیلمهایی برای رسیدن به عمق بهتر و کیفیت بهتر به لحاظ بار معنوی که دارند، نیاز دارند این ارتباطات را داشته باشند. وی ادامه داد: یکی از مسئولیت های مدیریت فرهنگی، ایجاد پل بین سازندگان فیلم، افرادی که با هر نیتی تلاش می کنند به این عرصه های جدی نزدیک شوند، با مدیریت فرهنگی است که باید پل ارتباطی را به صورت نهادینه ایجاد کند. یکی ارتباط مستقیم یا غیرمستقیم با متخصصان و عالمان دینی برای رسیدن به عمق معنایی ماجرا و دیگری رعایت قوانین است و چنین فیلمهایی باید نعل به نعل با قوانین همراه باشد. رستاخیز 9 پروانه ساخت دارد! درویش یادآوری کرد: رستاخیز 9 پروانه ساخت دارد و 9 سال که طول کشیده سال به سال و دولت به دولت پروانه ساخت آن تمدید شده است. وقتی رستاخیز در شورای پروانه ساخت تایید می شود یعنی فیلمنامه تایید شده است. شورای پروانه ساخت فقط مجوز اداری نیست بلکه یک محتوا را تایید می کند. وقتی دولت های مختلف نسبت به اهمیت تولید این فیلم صحه گذاشته اند و قراردادهای ما با دو کشور خارجی مورد تایید وزارت امور خارجه و وزارت ارشاد است، معانی دارد. فیلمی با دو پروانه نمایش، با مدیریت پخش حوزه هنری و تبلیغات گسترده از تلویزیون وی تصریح کرد: وقتی فیلم در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید معنی اش این است که شورای انتخاب دیده اند. وقتی دو پروانه نمایش رسمی با مهر وزارت ارشاد به فیلم داده می شود که یکی مربوط به نسخه کوتاه و دیگری ...
وحید شمسایی ستاره فوتسال آسیا هم وارد دنیای بازیگری شد
به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی پروژه، پیکسل عنوان نخستین سریال تعاملی ایران است که این روزها با حضور جمعی از ستاره های سینما و تلویزیون مراحل تصویر برداری اش را در تهران پشت سر می گذارد. در این سریال که تولید فاز اولش به کارگردانی محمود معظمی روبه پایان است ، وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال و ستاره فوتسال آسیا هم به عنوان بازیگر حضور دارد. نقش شمسایی در این سریال کلیدی است ...
بابک احمدی: می خواهند غیرسیاسی تان کنند
حرف مخالفی وجود داشته باشد. ولی دوباره دانشجویان در سال 92 مثل ققنوس از خاکستر متولد شدند و به حسن روحانی رأی دادندجنبش دانشجویی قصه فیل شهر قصه است که هرکسی می خواهد گوشه ای از آن را جدا کند و ببرد. کجای دنیا این همه فشار از طریق نهادهای امنیتی و نظارتی وجود دارد؟ دانشجو باید به چه کسی پاسخ بدهد؟ دانشجو می خواهد درس بخواند. کسی که اینجا به دنیا می اید دارای حق درس خواندن است. اما وقتی وارد ...