پاسخ نویسنده فارین پالیسی به درخواست های وزیر خارجه آمریکا از ایران: باش ...
سایر خبرها
روحانی باید از مردم عذرخواهی کند/ من اگر جای رئیس جمهور بودم دستور غنی سازی 20 درصد را می دادم/ جمنا ...
به این توافق پشت پا می کند، عملا برجام معنایی ندارد. در مقابل چنین موضع تندی از جانب ترامپ، دنیا منتظر دیدن و شنیدن موضع جمهوری اسلامی است. کسی نمی گوید آقای روحانی هرروز بیاید عذرخواهی کند، بلکه منظور مواقعی است که طرف احساس کند دقیقا مسیر را غلط رفته است. از آقای یامین پورِ اصولگرا گرفته تا روزنامه های اصلاح طلب به من انتقاد می کنند که چرا پس از انتخابات 88، آنتن زنده و فردی در
عراقچی: آمریکا و اروپا متحد استراتژیک هستند
/> عراقچی اضافه کرد: وقتی خروج آمریکا از برجام قطعی شد و مشخص شد ترامپ قصد دارد از برجام خارج شود اروپایی ها از ما خواستند به آنها فرصتی بدهیم که تلا ششان را بکنند بلکه بتوانند خواسته های ایران را تامین کنند. وی ادامه داد: این پیام در سطوح عالی منتقل شد و رئیس جمهوری محترم تصمیم گرفتند این فرصت را در حد چند هفته در اختیار اروپا قرار بدهند و به همین خاطر است که ما الان مشغول مذاکره هستیم.
نگاهی به کارنامه سیاهِ قاره سبز!/هدیه های پسابرجامی اروپا!
اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد و تنها در عوض آن، با قول های انجام نشده و درخواست های بیشتر روبه رو شد . دولت روحانی روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم-سال 92- در توضیح چرایی اولویت مذاکره با آمریکایی ها در مقابل تروئیکای اروپایی گفت: بنده معتقدم مذاکره با آمریکا راحت تر از مذاکره با اروپاست چرا که اروپایی ها به دنبال آقا اجازه از آمریکا هستند
ضرغامی: رفتار رسانه ملی در 88، صد درصد درست بود
موضع تندی از جانب ترامپ، دنیا منتظر دیدن و شنیدن موضع جمهوری اسلامی است ولی ترجمان موضعی که رییس جمهور اعلام کرد این است که گرچه امریکا از توافق رفت ولی ما به اروپا و سخنان خانم موگرینی دل بستیم. به لحاظ جنگ روانی، این دقیقا همان چیزی است که آنها می خواهند. آنها اعتقاد دارند وقتی خشم مردم ایران فروکش کرد، مواضع اروپا هم تغییر می کند. ولی مذاکره با اروپایی ها بیشتر از آنکه دل بستن باشد
نسخه ذلت نپیچید! / پایان دلواپسی ها
مذاکره با اوبامای مودب چه گلی به سر ملت ایران زدند که حالا می خواهند با مذاکره با ترامپ، این مردک بی نزاکت بزنند!؟ ثانیا این نسخه پیچی ذلت نشان می دهد جماعت لیبرالی همچون برجام بسیار بعید است در آزمون بزرگ حفظِ عزّت و اقتدارِ ملّت عزیز ایران موفق باشند. 2- بعد از اینکه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد دنیا خواهد دید که ایرانی ها توافق بهتری با ما امضاء خواهند کرد! رئیس شورای سیاستگذاری یکی
تسلیم یاوه گویی های آمریکا نمی شویم
سال های بعد از پیروزی انقلاب به کرات ثابت کرده که هرگز تسلیم این نوع یاوه گویی ها و زیاده طلبی ها نمی شود. اصولا اگر به ریشه بیان این حرفها وحتی دلایل خروج آمریکا از برجام توجه کنیم خواهیم دید که همه این اقدامات به تسلیم نشدن ایران در برابر خواست آمریکا بر می گردد. این گونه رفتار صرفا مربوط به رییس جمهور فعلی آمریکا نیست، اوباما هم همین حرفها را می زد؛ اوباما هم برای توجیه افکار عمومی آمریکا به
افکار خطرناک سیاسی و روشنفکران غیر سیاسی
قرار دارد. اما آیا ما از این ابزارهای رسانه ای در جهت دعوت به تامل درباره امر عمومی دعوت کرده ایم؟ به نظر من این طور نبوده است. البته در وضعیت امروز ما تنها نظام سیاسی دخیل نبوده بلکه روشنفکران ما هم دخیل هستند. به بیان دیگر اگر نظام سیاسی اکراه و امتناع شدیدی از باز شدن راه تبادل گفتمانی دارد بخشی از علت آن به این مساله بر می گردد که طرف مقابل خود را خوب می شناسد و می داند اگر چنین کند ممکن است
مخالفت امام خمینی با اعتصاب غذا
داد که من راضی نیستم هیچ کسی از مرجعیت من تبلیغ کند. امام برای زعامت حوزه علمیه نجف که آیت الله خویی و قبل از ایشان آیت الله حکیم بود، احترام قائل بود. در موارد دیگر هم امام این احترام را حفظ کردند وضعیت امام قبل و بعد از آقای حکیم همواره رو به رشد و تحسین بود، هیچ وقت امام در نجف افول نکرد امام شهریه ها را بالا بردند و فرمودند هر یک عمامه به سری که در خیابان در مقابل رژیم بعث عراق راه می رود مانند
آیا آمریکا به جنگ ایران خواهد رفت؟
تر در آینده کرده است. نشنال اینترست در مطلب خود می نویسد: مایک پمپئو، وزیر امور خارجه دولت آمریکا بدون نام بردن از تنگه هرمز، جایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال های اخیر در آن دست به ارعاب ناوهای جنگی آمریکا زده است، گفته است که دولت ایالات متحده آمریکا از آزادی آب های منطقه مراقبت خواهد کرد! پمپئو 12 خواسته آمریکا از ایران را فهرست کرده است؛ خواسته هایی که شامل پایان دادن به
اژه ای: جلسه شورای عالی امنیت ملی برای رفع حصر تشکیل نشده/ اگر مردم اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر ...
منفورترین افراد و تروریست هایی که دستشان به خون بیش از 17 هزار نفر مردم ما آلوده است متوسل شدند، گفت آن زمان که این ها در دهه اول انقلاب در ایران بودند و جمهوری اسلامی نوپا بود و مردم ترفندهای شیطان بزرگ را متوجه نشده بودند و هنوز نیروهای نظامی و امنیتی و انتظامی و قضایی ما انسجام پیدا نکرده بود چه غلطی توانستند بکنند که امروز شیطان بزرگ و امثال ترامپ به ضدانقلاب خارج نشین دلخوش کردند. وی
رفتار رسانه ملی در ماجرای سال 88 صد درصد درست بود
برجام پذیرفته است. می خواهم بگویم در مقابل چنین موضع تندی از جانب ترامپ، دنیا منتظر دیدن و شنیدن موضع جمهوری اسلامی است ولی ترجمان موضعی که رییس جمهور اعلام کرد این است که گرچه امریکا از توافق رفت ولی ما به اروپا و سخنان خانم موگرینی دل بستیم. به لحاظ جنگ روانی، این دقیقا همان چیزی است که آنها می خواهند. آنها اعتقاد دارند وقتی خشم مردم ایران فروکش کرد، مواضع اروپا هم تغییر می کند. ولی
اژه ای: شکنجه و به کما رفتن بقایی و مشایی صحت ندارد
این ها که بدون شناسایی اموال برای مردم پول نمی شود. نمایندگان وزرات اطلاعات در جهت نقد کردن اموال برخی موسسات جهت مزایده کمک خواسته اند. وحدت و همدلی از ابتدای انقلاب مورد تاکید همه مسئولان و دلسوزان بوده است. الحمدالله امروز همه در مقابل دشمنان یک صدا هستند. هیچکس نیست که نگوید آمریکا خصم ما نیست، هیچ کسی نیست که نگوید آمریکا در حال جنگ با ما نیست. قوه قضائیه تمام تلاش خود
پرداخت مبلغ قابل توجهی به سپرده گذاران موسسات اعتباری
اطلاعات خواسته اند که برای شناسایی اموال این موسسات اقدام ویژه ای صورت بگیرد که اگر این بخش انجام شود محاکمه نیز سریعتر انجام می شود. همه مسئولان در مقابل شیطنت های دشمنان وحدت نظر دارند سخنگوی قوه قضائیه گفت: امروز همه مردم، همه قوا و همه مسئولان در مقابل دشمن یک صدا هستند و در مقابل شیطنت های دشمنان وحدت نظر دارند. محسنی اژه ای در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه
برخورد قاطعانه با هر گروه و جریان و فردی که بخواهد امنیت کشور را به هم بریزد
را مختل کند و در مقابل نیرو های نظامی و انتظامی و پلیس ایستادگی کند، قاطعانه برخورد می کنند. وی تصریح کرد: از مردم عزیز و خانواده های محترم این تقاضا را دارم که قدری مراقب بچه هایشان باشند که فریب جنگ روانی که دشمن راه انداخته و حرف هایی که عمدتاً سرویس های بیگانه و بخصوص صهیونیست ها و امریکایی ها پشت سر آن هستند نخورند و اجازه ندهند اگر یک وقت جمعیتی از کشورمان یک خواسته و یا اعتراض
شکنجه بقایی و مشایی صحت ندارد/خروج 17 میلیون ایرانی از تلگرام
نکرده بودند چه غلطی توانستد بکنند که امروز ترامپ به این افراد دل خوش کرده است. وی افزود: خواسته های آنها تامین نشد و آرزهایشان را به گور می برند زیرا دستگاه های قضایی و امنیتی هوشیار هستند و با هر گروهی که بخواهد امنیت مردم را مختل کند و به مقابله با نیروهای نظامی بپردازد برخورد می کنند. اژه ای با بیان اینکه خانواده ها مراقب بچه ها باشند تا فریب نخورند، افزود: اجازه ندهند
اگر مردم اطلاعی از اموال خاوری دارند، خبر بدهند/ درباره گرین کارت خلاء قانونی داریم
دارند، افراد ضد انقلاب، فرصت طلبان و تروریست ها وارد جمعیت مردم معترض به حق خودمان شوند و سوء استفاده کنند. سخنگوی قوه قضاییه یادآور شد: آن زمان که اینها در دهه اول انقلاب ایران بودند و هنوز جمهوری اسلامی نوپا بود و مردم همه ترفندهای شیطان بزرگ را متوجه نشده بودند و هنوز نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی انسجام را لازم را نداشتند، چه غلطی توانستند بکنند که امروز شیطان بزرگ و امثال ترامپ به
در ریاست صداوسیما هیچ مسیر راهبردی را اشتباه نرفتم!
ناطقان: عزت الله ضرغامی، رئیس پیشین رسانه ملی گفت وگویی داشته که مهم ترین بخش های آن در ادامه می آید: *(من اگر رئیس جمهور بودم) دستور ازسرگیری غنی سازی 20 درصد را می دادم. برجام یعنی امریکا وگرنه از قبل با دیگران هم گفت وگو می شد. وقتی امریکا به این توافق پشت پا می کند، عملا برجام معنایی ندارد. *من اگر جای آقای روحانی بودم، اصلا به ترامپ توجه نمی کردم و حرف های او را با یک
دولت های اروپایی دست شرکت های کوچک را بگیرند
شرایط برابر؛ به این معنا که اگر در زمینه اقتصادی، امتیازی به طرف مقابل می دهیم، در قبال دریافت امتیازی متقابل و برابر باشد. وی معتقد است اینکه اروپایی ها به بهانه محدودیت های تجاری، فقط به دنبال منافع خود از طریق توسعه میدان های نفت و گاز، صنایع سنگین مثل فولاد و خودرو باشند و مثل توتال با عقد قرارداد IPC وارد و با تهدید ترامپ خارج شوند و ترک ها فقط به دنبال تسخیر بازاری مثل پوشاک ایران باشند تا
ارز هنوز هم تک نرخی نیست/ خودرو از لیست کالاهای اولویت دار برای دریافت ارز خارج شد/ مرغداری ها تعطیل می ...
جامعه می شویم. حتی اگر به مکالمات روزانه اقشار مختلف در کوچه و خیابان ها توجه کنیم، نگرانی از گرانی کالاهای مصرفی و اقلام ضروری یکی از بازخوردهای اقتصادی است که تحت لوای سیاست های ارزی ماه های قبلش رو به انزوا رفته بود. همان زمان که دولت دست به سیاست های کوتاه مدت ارزی می زد و هر بار با چالش جدیدی با گرانی های ارزی مواجه می شد، به دنبال راهکارهایی می گشت که حتی برای چند روز هم که شده
زه بغل برای پراید آپشن شد!/ سراب توتال از وعده سرمایه گذاری تا سرقت اطلاعات نفتی/ چرا باید مدیران ...
قرار است رخ دهد خودمان در حال باختن خودمان هستیم . وی این را هم اضافه کرد که به دلیل خاطره بدی که از گذشته داریم و به دلیل تجربیاتی که در این زمینه کسب کرده ایم می توانیم به دنبال راه هایی برای دور زدن تحریم ها بگردیم، کمااینکه طرف مقابل هم به دلیل تجربیات قبلی اش می داند چگونه سد راه ما شود بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم در صحنه دیپلماسی چه تصمیماتی گرفته خواهد شد. نایب رییس اتاق
شمخانی: تسلیم یاوه گویی های آمریکا نمی شویم/ تا دولت دمشق بخواهد در سوریه می مانیم
در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب به کرات ثابت کرده که هرگز تسلیم این نوع یاوه گویی ها و زیاده طلبی ها نمی شود. اصولا اگر به ریشه بیان این حرفها وحتی دلایل خروج آمریکا از برجام توجه کنیم خواهیم دید که همه این اقدامات به تسلیم نشدن ایران در برابر خواست آمریکا بر می گردد. این گونه رفتار صرفا مربوط به رییس جمهور فعلی آمریکا نیست، اوباما هم همین حرفها را می زد؛ اوباما هم برای توجیه افکار عمومی آمریکا
درس های ضد تحریمی از معمار تحریم ها/ چرا به برجام اروپایی اطمینان نداریم؟
ابتدای حضور ترامپ تاکنون) به آمریکا اثبات کرده در راستای بازی منفعت محور با برگ برنده برجام از هیچ گونه اقدام و همراهی ای دریغ نمی کند. نباید فراموش کرد تا حدود یک ماه قبل، مذاکرات مخفیانه دیپلمات های 3 کشور اروپایی و آمریکا بر سر تغییر کامل برجام در جریان بود و حتی طرف اروپایی در این مذاکرات، با همه خواسته های رئیس جمهور آمریکا در قبال ماندن در سند توافق هسته ای موافقت کرده بود. در حال حاضر با گذشت
دو روز پس از لغو ملاقات رهبران آمریکا و کره شمالی، ترامپ از احتمال دیدار با اون در 22 خرداد خبر داد
مذاکرات نشان می دهد اگر می خواهید در جهان فعلی از قدرت های هژمون امتیاز بگیرد باید تمامی خط قرمزها را زیر سوال ببرید. چرا مذاکرات ترامپ با اون خطرناک است؟ در همین رابطه چندی قبل یورو نیوز در گزارشی آورده بود: در حالی که ایران با رعایت تمامی موازین بین المللی در برجام، حالا شاهد بهانه جویی و خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای است، در نقطه مقابل کره شمالی به عنوان یک بازیگر شرور بین
کیهان: ضرب الاجل 7 روزه را تمدید نکنید/ اروپا زمان می خرد
هیچ امتیازی به ایران نداده اند . در توافق سعدآباد، ایران موفق به اخذ هیچ امتیازی از طرف مقابل نشد و در عین حال در زمینه های مختلفی از حقوق خود عقب نشینی کرد و امتیازات زیادی را به طرف مقابل داد. ماحصل مذاکرات سعدآباد، صدور توافقنامه مشترک میان تروئیکای اروپایی(انگلیس، فرانسه و آلمان) و ایران با محتوای کم سابقه ای بود؛ توافقنامه ای که روحانی- در جایگاه دبیر شورای عالی امنیت
روایت ظریف از روند مذاکرات با اروپایی ها
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم درخصوص مذاکره اخیر هیات ایرانی با هیات اروپایی و نتایج این نشست و اینکه اگر هیات اروپایی نتواند تضمین لازم برای ادامه برجام را بدهد واکنش وزارت خارجه چه خواهد بود، گفت: این شرایط یعنی مذاکره های صورت گرفته با اروپا سیاه و سفید نیست و باید ببینیم اروپاپی ها در نهایت چه چیزهایی را ارائه می دهند. ظریف ادامه داد: تا اینجا پیش رفتیم و هنوز نمی توانیم بگوییم بد یا خوب بوده است. وی افزود: ما نتایج یا همان موضوعات مطرح شده در مذاکره را در کشور ارائه می دهیم و درباره آن تصمیم گیری می شود اما الان ما نمی دانیم آنها چه چیزی ارائه می دهند. وزیر امور خارجه ادامه داد: اروپایی ها در آن 9 بندی که اعلام کردند به همه حوزه های مهمی که باید در برجام انجام شود اشاره کرده اند، حالا موضوع سر این است که هرکدام از این بندها را چگونه عملیاتی می کنند؟ باید ببینیم و نتیجه آن را ...
خیزش روسوفیل ها در لانه خرس
تروریسم راسازنده می دانند؛ با این وجود با مثلث آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در مقابل ایران مواجهند که از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دریغ نمی کنند. نمونه بارز این اقدامات، زیرپا گذاشتن حیثیت آمریکا توسط دونالد ترامپ در توافق هسته ای با ایران است، زیرا حاضر شد برخلاف نظر فرانسه، انگلیس، آلمان و چین برای ماندن واشنگتن در برجام، زیر تعهدات خود بزند و بیش از 10 گزارش آژانس بین
روسیه چه برنامه ای برای سوریه دارد؟
ایران و حزب الله از سوریه در کنار آمریکا، ترکیه و سایرین بوده است. هر چند که در چند ماه گذشته مقام های روسی از جمله سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه ازعملکرد کشورها در سوریه انتقاد کرده بودند و همواره نوک پیکان این انتقادها به سمت آمریکا و نیروهای ائتلاف به رهبری این کشور نشانه رفته بود و در مقابل اعلام می کردند، ایران به درخواست دولت قانونی سوریه با این کشور همکاری می کند و هم اکنون در قالب
ناکامی ترامپ در مسیر ایران ستیزی
دنبال خواهد داشت. مصطفی العانی مدیر مرکز پژوهش های امنیتی در مرکز پژوهش های الخلیج عربستان گفت: ترامپ می رود و کسی دیگری خواهد آمد. او ما را با آشوب هایی در منطقه رها خواهد کرد. نشریه السیاسه الدولیه در گزارشی به قلم عمرو عبد العاطی نوشت: تصمیم آمریکا در عقب نشینی از توافق هسته ای پیامدهای ناگواری در سطح روابط نهادهای تصمیم گیری آمریکا و جایگاه این کشور در جهان و روابط آن با
فاکس نیوز تحلیل کرد؛ 3 اقدامی که ترامپ باید در قبال کره شمالی انجام دهد
طور کامل و قابل راستی آزمایی ، نابود و منهدم شود و نظارت معتبری برای اطمینان یافتن از توقف دائمی برنامه تولید سلاح های اتمی کره شمالی ایجاد گردد. ولی این بدان معنا نیست که ترامپ دیگر نمی تواند به توافقی دست یابد که به نفع آمریکا و متحدانش باشد. رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با ارسال نامه ای برای رهبر کره شمالی نوشته است:با توجه به خشم و خصومت شدید منعکس شده در اظهارات اخیر شما، من احساس
معنای 7شرط ایران برای اروپا
مختلف اعلام شد، تا آنجا که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در دولت اوباما، در روزهای آغازین دولت ترامپ از سیاست کلی آمریکا در مذاکره با ایران پرده برداشت و در یادداشتی تاکید کرد: مذاکرات با تهران برای عقب نشاندن ایران از برنامه هسته ای به نتیجه رسید و حالا دولت بعدی آمریکا باید ضمن ادامه اعمال فشار بر ایرانی ها، برای عقب نشاندن برنامه موشکی ایران تلاش کند. اروپاییان نیز از همان روزهای آغازین