سه شنبه ۰۲ تیرساعت ۰۶:۴۹Jun 2026 23
جستجوی پیشرفته
روزنامه آذربایجان ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۳:۳۸

یک نفر از هر 150 ایرانی به اوتیسم مبتلا می شود

نماینده انجمن اوتیسم ایران در ارومیه گفت: در ایران هنوز آمار دقیق و کاملی از میزان شیوع اختلال اوتیسم وجود ندارد، اما بر اساس آمار جهانی، از 48 نفر یک نفر در دنیا و در ایران نیز از 150 نفر، یک نفر به بیماری اوتیسم مبتلا هستند. صبا صابونی در گفت وگو با فارس در ارومیه، در خصوص روز جهانی اوتیسم اظهار کرد: روز دوم آوریل به نام روز اوتیسم نام گذاری شده و به خاطر مصادف شدن با روز طبیعت یا همان سنت سیزده بدر در ایران، چند سالی است که جشن اوتیسم در اردیبهشت ماه برگزار می شود. ... ... ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، "ادامه خبر" را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید ...)