سایر منابع:
سایر خبرها
درخواست 22 کارشناس امنیتی اروپایی از آمریکا/ رویکرد خود نسبت به برجام را بازبینی کنید
/> ترامپ گفته که مقررات برجام برای مسدود کردن پیشرفت ایران در جهت دستیابی به توانایی های سلاح های هسته ای کافی نیست، گسترش زرادخانه موشکی ایران را نشان نداده و کاری برای مقابله با فعالیت های ایران در خاورمیانه انجام نمی دهد. وی ادعا می کند که استراتژی فشار حداکثری تنها راه پیشروی است و در نتیجه تمام تحریم های آمریکا که تحت توافق برجام به حالت تعلیق درآمده بود از جمله هدف قرار دادن شرکت های
کلید جدید روحانی برای مذاکرات پسابرجام
پرست، قانون شکن و جنگ طلبی بر کاخ سفید مسلط شده اند [1]. او در جای دیگر می گوید: دوباره از طریق توطئه تندروهای آمریکا و صهیونیست ها و برخی از کشورهای منطقه، فشار را بر کشور و مردم ما وارد کردند. این 3 حادثه بسیار مهم در روند اقتصادی کشورمان می توانست کند کننده روند توسعه باشد [2]. به عبارت دیگر دولتمردان لزوم برجام جدید را اینگونه توجیه می کنند که ترامپ و تیم جمهوری خواه او بر خلاف اوباما
افزایش ریسک تنش در اوپک با تحریم های ایران
به گزارش ایسنا، آمریکا پس از خروج از برجام در سال 2018، صادرات نفت خام ایران را هدف تحریم قرار داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از آن زمان اوپک را مکرراً تحت فشار قرار داده و از این گروه خواسته است با بالا بردن میزان عرضه خود، روند رشد قیمت ها را کنترل کند. با این حال اگرچه اوپک ممکن است لازم است برای جبران محدود شدن صادرات نفت ایران که یکی از اعضای مؤسس این گروه است، دست به کار
تصمیم برجامی دولت و حمایت یکپارچه ملت
این رفتار را بالا خواهد برد. با توجه به نامه رییس جمهوری به کشورهای باقی مانده در برجام و مشخص نمودن اقدامات چند ماه آینده ایران توپ در زمین دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و اتحادیه اروپا است تا با تصمیمات آتی ایران چه برخوردی داشته باشند. پیش کشیدن موضوعاتی مانند مهاجران حاضر در ایران و ترانزیت مواد مخدر هم تکانه های دیپلماتکی است که ایران برای خروج اتحادیه اروپا از انفعال
آیا ظریف و روحانی در باتلاق برجام گیر کرده اند؟
و روز مردم ایران به این صورت تبدیل شود، تناقضاتی که نشان می دهد روحانی یا نمی داند دشمنی غرب با ایران چگونه است یا با اینکه می فهمد غرب با ایران دشمنی دارد ولی از همان راهی عبور می کند که در اوایل دهه هشتاد از آن عبور کرد و با دشمنی و سیلی اروپاییان روبه رو شد، راه بن بستی که در کتاب " امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" به آن اشاره کرده است و در سال 92 و به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام، باز هم وارد
واکنش های جهانی به اولتیماتوم برجامی ایران
طور همه جانبه و موثر به اجرا گذاشته شود. 'گنگ شوانگ' روز جمعه در نشست خبری روزانه خود در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی افزود: خروج آمریکا از برجام و آغاز تحریم های یکجانبه واشنگتن علیه ایران، منجر به وخامت اوضاع در منطقه شده و چین نسبت به آن متاسف است. وی با اشاره به اینکه مقابله و درگیری راه برون رفت از مساله نیست و گفت و گو و مشورت یگانه راه حل آن است از همه طرف ها دعوت
گوشی دست ترامپ آمد
خارجی آمریکا به نقل از 75 تحلیلگر در 10 کشور جهان نوشت: اگر آمریکا فرض کرده تهران تحت فشار تسلیم می شود، ثبات جمهوری اسلامی را بسیار دست کم گرفته چرا که کاهش تعهدات هسته ای تهران نشان می دهد رویکرد فشار حداکثری ترامپ پاسخگو نبوده است. هراس رژیم صهیونیستی ضرب الاجل 60 روزه دولت به کشورهای باقیمانده در برجام و هشدار درخصوص کاهش گام به گام تعهدات برجامی، هراس و عصبانیت رژیم
سبزعلیپور: برای جراحی برجام دیر نشده است؟
جناب آقای روحانی دیر به فکر جراحی برجام افتاده بلکه حالا که به فکر جراحی افتاده، متأسفانه از جراحان خوبی هم استفاده نکرده است.!! اگر دولت آقای روحانی همین جراحی را سال گذشته و همزمان با خروج ترامپ از “برجام” انجام میداد، قطعاً تأثیرش بیشتر میبود ولیکن عدم اقدام به موقع ایران طی یکسال گذشته و صبر بیش از حد کشورمان موجب شد تا نه تنها اروپائیان بلکه آمریکا و برخی از کشورهای جهان به این
گفت وگوی اختصاصی| فیتزپاتریک: دو اقدام برجامی ایران، متعادل ترین پاسخ ممکن بود
که سطح غنی سازی فورا پس از 60 روز افزایش پیدا نخواهد کرد، لذا احتمالا وقت بیشتری برای تعامل دیپلماتیک و پیدا کردن راهی به سوی جلو وجود خواهد داشت. فارس: ایران پس از خروج آمریکا از برجام نیز صبر به خرج داد تا شاهد نحوه اجرای توافق از سوی طرفهای دیگر باشد. اما در عمل کشورهای اروپایی بدعهدی کردند و به تعهدات خود عمل نکردند و حالا هم ژست طلبکارانه گرفته اند. دلایل لحن طلبکارانه آنها چیست
به ترامپ زنگ بزنیم و به او چه بگوییم؟
. ترامپ به دیپلماسی چند جانبه اهمیتی نمی دهد و اساسا در 2 سال و 4 ماه گذشته هر کاری کرده تا دیپلماسی چندجانبه و همکاری جویانه بین المللی را تضعیف کند و در مقابل در تلاش است دیپلماسی دوجانبه "قلدر مابانه" خاص خود را با کشورها برقرار کند. او در چارچوب همین رویکرد به جنگ تجاری دو به دو با دیگر کشورها – از جمله چین و اتحادیه اروپا- روی آورده و به دیپلماسی بی حاصل دوجانبه " عکس
تحریم های ایران می تواند ریسک تنش در اوپک را افزایش دهد
به گزارش آسوشیتدپرس، آمریکا پس از خروج از برجام در سال 2018، صادرات نفت خام ایران را هدف تحریم قرار داد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از آن زمان اوپک را مکرراً تحت فشار قرار داده و از این گروه خواسته است با بالا بردن میزان عرضه خود، روند رشد قیمت ها را کنترل کند. با این حال اگرچه اوپک ممکن است برای جبران محدود شدن صادرات نفت ایران که یکی از اعضای مؤسس این گروه است، دست به کار شود
موضع دولت؛ آغاز فرآیند پاسخگویی یا تغییر استراتژی در برابر غرب/ گام نخست برای تقابل و امتیازگیریِ کشور ...
حتی امریکایی رساند که ایران به هیچ وجه اسیر توافقات با برجام نخواهد شد. یک تصور در اروپا و آمریکا شکل گرفته بود که ایران به دلیل برخی تحولات داخلی و برخی گرایش های سیاسی در راستای تنش زدایی و تعامل، تحت هیچ شرایطی حاضر به خروج از برجام نخواهد بود. این تصور در آمریکایی ها و اروپایی ها باعث شد رویه ای را پیش بگیرند که چندان مطلوب ایران نیست و ایران نتواند منافع خودش را تامین کند و آنها هم به
دو ماه دیگر قرار است چه اتفاقی بیفتد؟!
برای دو ماه بعد، برنامه ریزی داشته باشیم. اتحادیه اروپا در واکنش به مهلت دوماهه ایران برای بازگشت به تعهدات برجامی خود اعلام کرد به حمایت از برجام ادامه می دهد اما ضرب الاجل ایران را قبول نخواهند کرد. حمایت از برجام بدون انجام تعهدات خود (مقابله با تحریم ها) یعنی چه؟ کجای این فرآیند به توافق و تعامل و معامله دوطرفه شباهت دارد. بامزه تر اینکه مکرون رئیس جمهور فرانسه می گوید توافق هسته ای با ایران خوب
اتفاقاتی درباره برجام در حال رخ دادن است
کشورهای اسلامی بوده که همواره زیر چکمه های نظامی آمریکا و اسرائیل و وابستگان غرب و شرق، تحت فشار قرار گرفته اند و از طرفی خود کشور ایران بوده که در طول تاریخ از خاک و مرز خود دفاع نموده و هیچ وقت چهره متخاصم از خود نشان نداده است. اینکه چرا جمهوری اسلامی می خواهد مدافع حقوق مظلومان باشد را باید در اصل جمهوری اسلامی ایران که دفاع و حمایت از مظلومان جهان است جستجو کرد. کشور ایران
حرکت به سوی تولید محصولات معدنی با ارزش افزوده
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره این تحریم ها گفت: امروز فرمانی اجرایی را صادر می کنم که براساس آن تحریم هایی علیه صنعت فولاد، آهن، آلومینیوم و مس ایران اعمال می شود. تصمیم دولت آمریکا برای تحریم های جدید در یک سالگی خروج آمریکا از برجام اعلام شد. همچنین خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد که وزارت خزانه داری آمریکا مهلت 90 روزه ای را برای پایان دادن به معاملات و روابط تجاری شرکت های خارجی
رویکرد روسیه و چین در خصوص اقدامات عملی ایران در برابر نقض برجام
ابراهیم متقی در یادداشتی در روزنامه فرهیختگان نوشت : دونالد ترامپ 18 اردیبهشت 1397 سیاست جدید آمریکا برای خروج از برجام را اعلام کرد. دستورالعمل اجرایی رئیس جمهور آمریکا معطوف به توقف همکاری های آمریکا در ارتباط با برجام بوده است. مفهوم چنین سیاستی را می توان اعاده تحریم های اقتصادی آمریکا برابر ایران دانست. سیاست ترامپ منجر به واکنش کشورهای مختلف شد و ایران تلاش کرد زمینه های لازم را برای انجام
استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای رفع موانع برجام
گفتگونیوز: با خروج آمریکا از برجام و برهم زدن توافقاتی که انجام آن مدتها به طول انجامیده بود، ترامپ ریٔیس ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفت با تشدید، بازگشت و اعمال تحریمهای جدید اقتصادی، جمهوری اسلامی را تحت فشارهای مضاعف قرار دهد تا به این واسطه بتواند امتیازاتی از ایران بگیرد که مدنظر او است. ولی ایران پس از یک سال تحمل شرایط تحریمی و دادن فرصت به طرفهای اروپایی برای جبران خسارت خروج آمریکا از
ترامپ و خطای محاسباتی درباره ایران
خروج بی دلیل ایالات متحده از توافق هسته ای ایران و 1+5 آغازی بر این بحران بود. این اقدام آمریکا به اندازه ای غیرمنطقی بود که از آن زمان تاکنون مورد انتقاد دیگر کشورها و حتی متحدان اروپایی کاخ سفید هم قرار گرفته است. افزایش تدریجی فشار تحریم های یکجانبه کاخ سفید بر ایران و بی تحرکی دیگر امضاکنندگان برجام به ویژه اتحادیه اروپا، به تدریج تحولات را به مرحله ای رساند که ایران ضمن کاستن از میزان
آمریکا به دنبال چیست؟ / جنگ یا مذاکره؟
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان ، دونالد ترامپ با رویای تسلیم ایران ابتدا از برجام خارج شد و سپس سخت ترین تحریم های اقتصادی و سیاسی علیه تهران را اجرایی کرد. اما با گذشت دو سال از فشارها بر ایران، تهران هنوز بر مقاومت خود ادامه داده و تسلیم زورگویی های ترامپ نشده است. این مقاومت تهران، واشنگتن را دچار سردرگمی کرده و بلاتکلیفی آمریکا در برابر ایران را افزایش داده است. از
تیترها به درخواست تماس تلفنی ترامپ پاسخ دادند
روزنامه در مطلبی دیگر هزینه تحریم های آمریکا و اثرات آن را بر تهیدستان بررسی کرده است و نوشته که هزینه تحریم های جدید بر دوش فقراست. روزنامه آفتاب یزد هم به تحلیل صحبت های اخیر ترامپ با دو کارشناس پرداخت و در تیتر عنوان کرد جنگ روانی تازه ترامپ و در زیر تیتر نوشت،آیا اولتیماتوم تهران درباره خروج از برجام باعث شده رویکرد آمریکا تغییر کند؟ ترامپ مجددا از مذاکره سخن گفته و وزارت خارجه این کشور
رضا نصری: ایران اروپا را وادار ساخته میان یک رویکرد موقتی و کوته بینانه و یک نگاه عاقبت اندیشانه و ...
خوشنود سازی جناح تندرو در آمریکا به بهای به مخاطره انداختن نظام عدم اشاعه و پایبندی به اصول برای تضمین یک ثبات بین المللی ماناتر و پایدارتر انتخاب کند. به بیان دیگر، ایران اروپا را وادار ساخته میان یک رویکرد موقتی و کوته بینانه که شاید عمر آن به کوتاهی دوره ترامپ باشد و یک نگاه عاقبت اندیشانه و بلندمدت تصمیم بگیرد. عاقبت برجام بستگی به این دارد که اروپا کدام رویکرد را انتخاب کند. *برجام
افزایش حملات به آمریکا در محافل سیاسی و مطبوعاتی غرب
تلاش کردند تا این پیمان را حفظ کنند و ایران برغم خروج آمریکا و افزایش فشار های آن کشور، به تعهدات خود ادامه داد، اما اکنون به نظر می رسد زمان و صبر ایران به پایان رسیده است. لیندزی جرمن چهره مشهورائتلاف ضد جنگ با خطرناک خواندن اقدامات ترامپ گفت: دوست دارم به مردم ایران و جوانان ایرانی بگویم از واکنش آنان به دونالد ترامپ و خشمشان نسبت به رئیس جمهور آمریکا را که برجام را نقض کرد، کاملا آگاهم
آیا ظریف و روحانی در باتلاق برجام گیر کرده اند؟/ دیپلمات ها هنوز در آرزوی مذاکره با غرب و آمریکا هستند
است حال و روز مردم ایران به این صورت تبدیل شود، تناقضاتی که نشان می دهد روحانی یا نمی داند دشمنی غرب با ایران چگونه است یا با اینکه می فهمد غرب با ایران دشمنی دارد ولی از همان راهی عبور می کند که در اوایل دهه هشتاد از آن عبور کرد و با دشمنی و سیلی اروپاییان روبه رو شد، راه بن بستی که در کتاب " امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای" به آن اشاره کرده است و در سال 92 و به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام، باز
گوشی دست ترامپ آمد
آمریکا فرض کرده تهران تحت فشار تسلیم می شود، ثبات جمهوری اسلامی را بسیار دست کم گرفته چرا که کاهش تعهدات هسته ای تهران نشان می دهد رویکرد فشار حداکثری ترامپ پاسخگو نبوده است. هراس رژیم صهیونیستی ضرب الاجل 60 روزه دولت به کشورهای باقیمانده در برجام و هشدار درخصوص کاهش گام به گام تعهدات برجامی،هراس و عصبانیت رژیم صهیونیستی را نیز در برداشت. در همین رابطه پایگاه تحلیلی
شلیک به استراتژی تعلیق و شرطی سازی برجامی غرب
به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم ، پس از گذشت یک سال از خروج مهندسی شده و هماهنگ شیطان بزرگ با اروپا و وعده های پوچ و نسیه اروپایی ها و نگه داشتن ایران در برزخ تعلیق، انتظار، تشدید تحریم ها و فشار و زیاده خواهی نظام سلطه، بالاخره ایران (در حالی که در برابر تهدید ترامپ وعده داده بود که در صورت پاره کردن برجام توسط شیطان بزرگ، آن را آتش خواهدزد) تصمیم خود را در باره استفاده از بند های 26 و 36
استیضاح ترامپ رکود امضا را شکست /ساعت شنی صبر ایران به پایان رسید/مردم گوشهای ترامپ را برای پیام انقلاب ...
در واکنش به تهدیدی نامشخص از سوی ایران به خلیج فارس می فرستد.ادعای آمریکایی ها در حالی بود که منبع اطلاعاتی آن ها برای تهدید ادعایی از سوی ایران، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.این در حالی است که ایران روز چهارشنبه گذشته، همزمان با سالگرد خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام، تهدید کرد که برخی از فعالیت های مرتبط با غنی سازی خود را که بر اساس توافقنامه هسته ای سال 2015 میلادی
ابداً و یک روز
رویکرد قابل قبول اما تصمیمی دیرهنگام بود، چرا که با توجه به بی عملی اروپا در یک سال گذشته و اینکه 3 کشور انگلیس، فرانسه و آلمان به رغم وعده های متعدد، اقدامی مؤثر برای جبران تبعات خروج آمریکا از برجام بویژه در حوزه های نفتی و بانکی انجام ندادند، کاهش تعهدات هسته ای ایران می توانست ماه ها زودتر انجام شود و به همین خاطر هم بود که در پی اعلام تصمیم جدید ایران، بسیاری از کشورها نظیر روسیه، چین و حتی
اجماع ملی برای ایستادگی
در حال تبلیغات علیه کشورمان هستند و با حرکت دادن یکی از رزم ناوهای شان به سمت منطقه، به ما این گونه القا کرده اند که اگر جمهوری اسلامی بخواهد کاری انجام دهد، ما واکنش جدی خواهیم داشت. راهبرد آمریکایی ها؛ به خیابان کشاندن مردم در اینجا داشتن یک تحلیل بسیار مهم است و آن، اینکه راهبرد آمریکایی ها تحت تأثیر قرار دادن اقتصاد ایران و در پی آن در تنگنا قرار دادن معیشت مردم است تا
واکنش ظریف به بیانیه اتحادیه اروپا
به توافقی چندجانبه پایبند باشد باید به تعهدات خود از جمله عادی سازی روابط اقتصادی عمل کند. شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه (18 اردیبهشت ماه) در بیانیه ای اعلام کرد قصد دارد در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران، و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام برخی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف کند. جمهوری اسلامی در این بیانیه که در اولین سالگرد خروج
اروپا زیر فشار ضرب الاجل تهران
خواست طبق قواعد NPT عمل کند که تاکنون به هیچ یک از وعده های خود دربرابر ایران که خرید مستمر نفت و برقراری روابط بانکی بخشی از آن ها بوده، عمل نکرده است. تنها اقدامی که اروپا پیش از خروج آمریکا از برجام انجام داد، گسیل داشتن شرکت های سرمایه گذاری خود به ایران بود که آن هم با اقدام ترامپ در خروج از برجام، متوقف و زائل شد. آقای محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان، در توییتی به رد ضرب