قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس بر اساس 70 درصد قیمت CIS
سایر منابع:
سایر خبرها
تعیین قیمت پایه شمش فولادی در بورس برمبنای 70 درصد کشورهای همسود
آنها را مبنا قرار دهیم. وزیر صنعت افزود: امروز ایران در جنگ اقتصادی تمام عیاری قرار دارد و تصمیم ها برای عبور از این شرایط جنگی باید سریع، قاطعانه و بر اساس مقتضیات زمانی گرفته شود. وی ضمن تأکید بر ضرورت اجرای کامل شیوه نامه عرضه محصولات فولادی در بورس از تمامی دستگاه های مرتبط و نظارتی خواست که در این حوزه اقدام های لازم را با تعامل و هم افزایی انجام دهند. رزم حسینی
کاهش قیمت پایه شمش فولاد به 70درصد CIS
این در حالی است که روز گذشته رزم حسینی تعیین قیمت های پایه را عامل افزایش قیمت محصولات فولادی اعلام کرده بود و مشخص نیست این اعداد بر چه مبنایی تعیین می شوند. گفتنی است وزارت صمت تعیین کننده فرمول قیمت پایه محصولات فولادی در بورس کالاست. لازم به یادآوری است که این اقدام بر خلاف قیمت تعیین شده در شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد است.
تصمیمات خلق الساعه/ صحبت های وزیر صمت فولاد را به سمت صف فروش برد
فولاد ابلاغ کرد که این شیوه نامه به صورت گسترده مورد اعتراض فعالان صنعت فولاد و بازار سرمایه و همین طور تشکل های بخش خصوصی نظیر انجمن فولاد و اتاق بازرگانی تهران قرار گرفته بود. در شیوه نامه جنجالی ابلاغ شده توسط معاون اقتصادی رئیس جمهور، قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا، 80 درصد شمش CIS اعلام شده بود. حالا وزیر صمت اصرار دارد که قیمت پایه باید 10 درصد دیگر هم کاهش یابد! آیا این اقدام
نامه آقای وزیر آتش به پا کرد/ نگاه ها به شورای عالی بورس
/> وزارت صمت طی نامه ای اعلام کرده است: تعیین قیمت شمش فولادی در بورس بر اساس 70 درصد قیمت CIS است که این موضوع را به بورس کالا ابلاغ کرد و از تمامی دستگاه های مرتبط و دستگاه های نظارتی خواست که در این حوزه اقدامات لازم را با تعامل و هم افزایی انجام دهند. رزم حسینی همچنین از دستگاه های نظارتی و بازرسان وزارت صمت خواست تا بازرسی از انبارها را برای جلوگیری از احتکار شمش، میلگرد و دیگر
سود 60 هزارمیلیاردتومانی فولادی ها از اختلاف 2 وزارتخانه
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: در ادامه افزایش قیمت فولاد و محصولات فولادی در ماه های اخیر، معاونت اقتصادی رئیس جمهور با همکاری وزارت صمت شیوه نامه ای برای معاملات محصولات فولادی در بورس کالا تدوین کرد و تمامی کارخانجات موظف به عرضه داخل بورس شدند. همچنین براساس آن قیمت پایه باید 80 درصد قیمت منطقه تعیین می شد. با ابلاغ این شیوه نامه کارخانجات فولادی که صادراتشان به خطر افتاده بود، شروع به انتقاد کردند و خواستار اصلاح آن شدند. همزمان با ابلاغ این
وزیر اقتصاد جواب گرانی محصولات فولادی را به مردم بدهد
قیمت پایه شمش فولادی در بورس وزیر صمت، قیمت پایه شمش فولادی در بورس را بر اساس 70 درصد قیمت CIS (اتحادیه کشور های مستقل مشترک المنافع) اعلام کرد. آقای علیرضا رزم حسینی، در قرارگاه جهش تولید که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی برگزار شد، گفت: این قیمت پایه باید امروز در نامه ای به بورس ابلاغ و اعلام شود. وی افزود: در جنگ
دعوای نامه ای وزارت صمت و بورس کالا +عکس
به گزارش اقتصادنیوز، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه قرارگاه جهش تولید که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی برگزار شد، اظهار داشت: قیمت پایه شمش فولادی در بورس بر اساس 70 درصد قیمت CIS است و این قیمت پایه فردا طی نامه ای به بورس باید ابلاغ و اعلام شود. با انتشار خبر دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر قیمت گذاری
فروش فولاد خارج از بورس، عرضه خارج از شبکه است/ با واحدهایی که محصولات خود را عرضه نکنند، برخورد قانونی ...
CIS را سبب رسیدن محصولات با قیمت مناسب به دست مردم دانست. قیمت پایه محصولات فولادی برای عرضه در بورس کالا از 80 درصد بر اساس دستور وزیر صنعت به 70 درصد برای ابلاغ به بورس اعلام شد. وی با اشاره به اینکه فروش خارج از بورس، عرضه خارج از شبکه محسوب می شود، گفت: بر اساس شیوه نامه عرضه محصولات فولادی فروش خارج از بورس، فروش خارج از شبکه محسوب می شود و واحدهایی که محصول خود
رزم حسینی: ساماندهی بازار فولاد در دستور کار وزارت صمت
های سهام داران در این بازار باشد. قیمت پایه عرضه فولاد در بورس افزایش یافت اسماعیلی معاون معادن و امور معدنی وزارت صمت در حاشیه این نشست اظهار کرد: در این جلسه نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای فولاد مورد بررسی قرار گرفت که به شکل سرسام آوری گران شده که دلیل آن افزایش نرخ جهانی این محصول و نرخ ارز در داخل است. وی افزود: قیمت پایه محصولات فولادی در بورس
بورس کالا به ابلاغیه وزیر جواب رد داد
بورس را بر اساس 70 درصد قیمت CIS اعلام کرد و اظهار داشت: هماهنگی تمامی دستگاه ها برای اجرای کامل شیوه نامه عرضه محصولات فولادی ضروری است. بر اساس گزارشی از ایسنا، بورس کالا به این ابلاغیه واکنش نشان داد و رضا محتشمی پور در نامه ای به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرده است: در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با شرکت بورس کالای ایران، قوانین و مقررات
سایه افکندن تصمیمات غیر کارشناسی بر معاملات بورس/تصمیمات یک شبه بلای جان بازار/ اتاق امن رانت خواران
دهد محصولات خود را ولو به صورت خام و نیمه خام به خارج از کشور صادر کند. ماه گذشته بود که شیوه نامه فولادی وزارت صمت حاشیه ساز شد و داد تولیدکنندگان و فعالان بورسی را بلند کرد. حال وزارت صمت نه تنها از تصمیم غیرکارشناسانه خود عقب ننشسته بلکه تصمیم گرفته قیمت پایه را 10 درصد دیگر کاهش دهد. از این رو قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا که پیش تر 80 درصد شمش CIS اعلام شده بود، در نامه جدید این
فرود دستوری بورس
داد تولیدکنندگان و فعالان بورسی را بلند کرد. حال وزارت صمت نه تنها از تصمیم غیرکارشناسانه خود عقب ننشسته بلکه تصمیم گرفته قیمت پایه را 10 درصد دیگر کاهش دهد. از این رو قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس کالا که پیش تر 80 درصد شمش CIS اعلام شده بود، در نامه جدید این وزارتخانه 70 درصد شده است. اتاق امنی برای رانت خواران بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر قیمت پایه شمش فولادی در
اقتصاد آزاد دستور بردار نیست
و موضوع جهت تصمیم گیری به شورای عالی بورس ارجاع می شود.رضا محتشمی پور قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران در واکنش به ابلاغیه امروز وزارت صمت مبنی بر تصویب قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بر اساس 70 درصد CIS، تلویحاً اعلام کرد از این ابلاغیه تبعیت نخواهد کرد. در نامه محتشمی پور به معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت آمده است: در روابط میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم
پشت پرده دعوای وزیر صمت با بورس کالا
بین رفتن بازار صادراتی. چرا که در قیمت فولاد در بازارهای داخلی آنقدر جذاب است که کسی حاضر نیست تن به صادرات بدهد. بر همین اساس ، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت روز سه شنبه 16 دیماه 1399 در جلسه قرارگاه جهش تولید که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی برگزار شد، در اظهاراتی عنوان کرد که قیمت پایه شمش فولادی در بورس بر اساس 70 درصد قیمت CIS است و
پشت پرده دعوای وزیر صمت با بورس کالا
پس از دستور وزیر صمت مبنی بر قیمت گذاری شمش فولاد، بورس کالای ایران در نامه ای به معاون وزیر صمت دستور وزیر مبنی بر کاهش قیمت پایه فولاد در بورس کالا را نپذیرفت و آن را به شورای عالی بورس ارجاع داد. اما حقیقت ماجرا چیست؟ در گزارش پیش روز، به پشت پرده دعوای وزارت صمت و بورس کالا که طی روزهای اخیر رسانه ای شده، خواهیم پرداخت.
دغدغه تازه برای صنعت خودرو
روز گذشته قیمت پایه عرضه شمش فولادی در بورس را بر اساس 70 درصد قیمت CIS اعلام کرد که این اقدام بر خلاف قیمت تعیین شده در شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد است. این در حالی است که رزم حسینی به تازگی تعیین قیمت های پایه را عامل افزایش قیمت محصولات فولادی اعلام و تاکید کرده بود که مشخص نیست این اعداد بر چه مبنایی تعیین می شوند. او همچنین در اظهاراتی بدون در نظر گرفتن اثر افزایش
جهش قیمت آهن در بازار
به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در شرایطی که همه نورد کاران و بازاریان آهن فهمیده اند که قیمت شمش بلوم نیز در معاملات فردای بورس کالا بر مبنای ضریب 80 درصد قیمت محصولات صادراتی منطقه CIS تعیین شده است و به زودی قیمت پایه میلگرد در بورس کالا نیز با احتساب مالیات به حدود 14 هزار و 250 تومان خواهد رسید، موج جدیدی از گرانی مقاطع طویل فولادی در بازار آزاد آغاز شده و دراین بین وزیر صمت قیمت های
جواب رد بورس کالا به ابلاغیه وزیر
قیمت گذاری دستوری فولاد در بورس کالا مدت ها است که به چالش جدی بین وزات صمت و بورسی ها تبدیل شده است. موضوعی که بارها از سوی وزارت صمت مطرح شده و واکنش های انتقاد آمیز زیادی را در پی داشته است. تا جایی که اعلام شد قیمت گذاری دستوری منتفی شده است اما به نظر می رسد عمر این موضوع چندان طولانی نبود و وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز قیمت پایه شمش فولادی در بورس را بر اساس 70 درصد قیمت CIS اعلام کرد و
سیگنال خطرناک وزیر صمت برای بورس
به گزارش صبحانه ، از فردا قرار است قیمت گذاری محصولات فولادی در بورس بر اساس 70 درصد قیمت CIS (کشورهای مستقل همسود) اعمال شود. این اعلام وزیر صمت درحالیست که فعالان بازار سهام به این قیمت گذاری دستوری انتقاد شدیدی دارند. صنعت فولاد به عنوان یکی از معدود صنایع ارزآور در دوره تحریم عملکرد خوبی داشته اما اختلاف قیمت فولاد در بورس کالا و بازار آزاد باعث انتقاداتی شده و رضا شهرستانی، عضو
سکون بازار معاملاتی بیلت CISو سردرگمی در بورس کالای ایران
ایران و از آنجایی که قرار بود مبنای تعیین نرخ شمش فولاد بر اساس 70 درصد بهای بیلت سی آی اس قرار گیرد، بورس کالا زیر بار دستور وزارت صمت نرفت و قائم مقام مدیرعامل بورس کالای ایران طی نامه ای خطاب به معاون معدنی صمت، تغییر قیمت پایه محصولات فولادی را نپذیرفت و با استناد به قانون، مصوبه الزام آور وزارت صمت را برای بررسی و تصمیم گیری به شورای عالی بورس ارجاع داد. وزیر صمت در واکنش به این اقدام بورس
وزیر صمت و نقض شیوه نامه فولاد
حجم ویدیو: 6.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:14 دانلود ویدیو
بورس کالا زیر بار ابلاغیه وزارت صنعت نرفت
بورس کالا در واکنش به ابلاغیه وزارت صنعت درباره قیمت گذاری دستوری فولاد، اعلام کرد از این ابلاغیه تبعیت نخواهد کرد. *** نامه قائم مقام مدیرعامل بورس کالا به وزارت صنعت به گزارش خبرگزاری صنایع ، رضا محتشمی پور در واکنش به ابلاغیه امروز وزارت صنعت مبنی بر تصویب قیمت پایه عرضه محصولات فولادی در بورس کالا بر اساس 70 درصد CIS، تلویحاً اعلام کرد از این ابلاغیه تبعیت نخواهد کرد
طرح مجلس برای بازگشت آرامش به بازار فولاد
بود که قیمت محصولات فولادی در بورس کالا به اندازه 80 درصد قیمت کشورهای آسیای میانه CIS باشد، اما اخیراً وزیر صنعت بدون هماهنگی با هیئت دولت ابلاغیه ای و دستورالعملی نوشته که قیمت محصولات فولادی به مأخذ 70 درصد قیمت CIS باشد، در حالی که از نظر حقوقی چنین اختیاری برای وزیر صنعت وجود ندارد. سید جواد جهرمی، معاون عملیات و نظارت بورس کالا هم گفت: قیمت گذاری در حوزه اختیارات وزارت صمت نیست از این
نوسان ضرایب قیمتی فولاد
به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، خبرها و نامه نگاری ها از تصمیم وزارت صمت برای کاهش مجدد قیمت های پایه محصولات فولادی در بورس کالا حکایت دارد. به صورت دقیق تر در شیوه نامه مدیریت بازار فولاد قیمت های پایه برای عرضه محصولات فولادی در بورس کالا به صورت کلی 80 درصد بهای فوب منطقه CIS تعیین شده بود که همین رقم هم به انتقادات بسیاری منتهی شد ولی در اظهارنظر اخیر وزیر صمت، این میزان به 70درصد کاهش
آتش فولاد، دامن سهام داران را می گیرد؟
همسود) 13 دلار بود و در بورس کالا 10 دلار عرضه میشد، درحال حاضر قیمت در CIS به 850 دلار رسیده که رقمی چشم گیری است و به همین دلیل وزیر صمت اعلام کرد که قیمت پایه شمش فولادی در بورس کالا، بر اساس 70 درصد قیمت CIS (کشورهای مستقل همسود) خواهد بود. این درحالی است که همه شرکت هایی که این محصولات را در بورس کالا میخرند، محصول نهایی را در بازار آزاد میفروشند، بنابراین حاشیه سود آن ها افزایش یافته است
معامله شمش فولاد در بورس کالا بر اساس 70 درصد سی آی اس انجام نشد/سرپیچی بورس کالا از دستور وزیر
بر اساس نامه داریوش اسماعیلی به مدیر عامل بورس کالا آمده که پیرو جلسه مورخ 15 دی ماه قرارگاه جهش تولید و به دستور وزیر صمت لازم است قیمت پایه محصولات فولادی از معاملات روز سه شنبه بر اساس 70 درصد نرخ شمش سی آی اس تعیین شود اما با نگاهی به معاملات بورس کالا مشخص است که این امر صورت نگرفته البته به نظر میرسد با توجه به انجام کلیه امور معاملات و تعیین پایه از روز قبل این امکان برای بورس کالا میسر
نزول شاخص بورس
که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی برگزار شد، اظهار داشت: قیمت پایه شمش فولادی در بورس بر اساس 70 درصد قیمت CIS است و این قیمت پایه فردا طی نامه ای به بورس باید ابلاغ و اعلام شود. پس از انتشار این خبر سهام شرکت های فولادی با صف فروش و افت قیمت مواجه شدند. قیمت سهام فولاد مبارکه (با نماد معاملاتی فولاد) 4.9 درصد کاهش یافت و به تنهایی هزار و
وزیر صنعت به وظایف خود عمل نمی کند و به دنبال اختیارات فراقانونی است/ اجازه مداخله در معاملات بورس کالا ...
که با محوریت بررسی نظارت بر اجرای شیوه نامه ساماندهی عرضه و تقاضای محصولات فولادی برگزار شد در حمله ای تند به مثلث وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان، ضمن انتقاد از سود های هزاران میلیاردی فولادسازان، وزیر اقتصاد و بورس را عامل گرانی فولاد دانست که باید نسبت به آن پاسخگو باشند. بیشتر بخوانید: حمله تند وزیر صنعت به مثلث وزارت اقتصاد، بورس کالا و فولادسازان/ وزیر اقتصاد باید
افزایش قیمت شمش فولاد از میلگرد در بورس
: نوردکاران پیشنهاد کرده اند، قیمت ها به شکل ریالی و براساس قیمت تمام شده و برابر قانون با در نظر گرفتن نقطه نظرات کارشناسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و دیگر نهادهای ذیربط باشد. سقف تعهدات عرضه شمش فولادی براساس آخرین بخشنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت مبنی بر عرضه 680 هزار تن ماهانه در بورس کالا در نظر گرفته شده است. همچنین سقف تعهدات نوردکاران برمبنای 60 درصد شمش فروخته شده در بورس کالا تعیین شد.