تمساح خونی؛ یک کمدی-اکشن سرحال و خوش ریتم/ جواد عزتی، همه فن حریف در ...
سایر منابع:
سایر خبرها
بازگشت جذاب جواد عزتی به ژانر کمدی با تمساح خونی
برای مخاطب قابل قبول کنند. یکی از نقاط قوت فیلم سینمایی تمساح خونی را می توان موسیقی درست و استفاده از آن در موقعیت های به جا و مناسب دانست، خیلی از فیلم های سینمایی با موسیقی خود هنوز در ذهن مخاطب جای دارند و به یاد ماندنی می شوند. در تمساح خونی با استفاده از سبک های مختلف موسیقیایی همچون جز، راک و موسیقی ایرانی فیلم با ریتم خوبی پیش می رود و از حوصله خارج نمی شود. با این اوصاف ...
جواد عزتی: می خواستم یک فیلم تماشاچی پسند بسازم
نیز درباره تجربه همکاری با جواد عزتی به عنوان کارگردان، توضیح داد: برای من چیز عجیبی نبود، زیرا تجربه همکاری با آقای عزتی را داشته ام و او 90 درصد حواسشان به پارتنرش است. به همه عوامل این کار خسته نباشید می گویم. عباس جمشیدی فر بازیگر تمساح خونی عباس جمشیدی فر دیگر بازیگر تمساح خونی درباره همکاری با جواد عزتی، بیان کرد: من تجربه کارکردن با آقای عزتی را در جایگاه کارگردان داشتم ...
جواد عزتی سخت گیر و ریزبین است
هستم که عضو کوچکی از تمساح خونی بودم و در اولین تجربه کارگردانی جواد عزتی این افتخار را داشتم که کنارش باشم. در خلاصه داستان تمساح خونی آمده است: من یه تمساحم، یه تمساح خونی! یه آدم زخمی که کل زندگیش فقط باخته و چیزی برای از دست دادن نداره ... ولی باز دلش ریسک های بزرگ می خواد! در این اثر سینمایی علاوه بر جواد عزتی، عباس جمشیدی فر، سعید آقاخانی، الناز حبیبی، بهزاد خلج و شبنم قربانی نیز ...
تمساح خونی؛ سرگرمی، گیشه و دیگر هیچ
جواد عزتی یکی از پرکارهای این عرصه است فقط به سرگرم کردن مخاطب خود می اندیشند و در این میان اصلا مهم نیست که فیلم پیامی داشته باشد یا خوش ساخت باشد و حرفی برای گفتن این وسط پیدا شود! بی شک نقطه قوت فیلم بازی بازیگران آن است؛ گرچه هرکدام ساز خود را می زنند و هر آنچه در چنته داشته اند رو کرده اند و بازی ها هماهنگ نیست اما همه در نقش های خود فرو رفته اند و در این میان البته خود عزتی و عباس ...
ملاک و معیار ما، خنده بیشتر نبود/فجر، بزرگترین تابلوی هنر انقلاب است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، در روز پنجم از چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجرقربانعلی طاهرفر، کارگردان فیلم آپاراتچی پس از نشست خبری این فیلم در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: در این اثر، نشانه گذاری ما برای خلق موقعیت کمدی نبود؛ خنده ها در دل همان حوادث جدی قرار داشت. پارادوکس داخل داستان، اینکه یک نقاش ساده ساختمان که سواد ندارد، آرزوی ساختن یک فیلم سینمایی و حضور در جشنواره بین ...
نقد فیلم صبحانه با زرافه ها؛ لیسانسه ها با طمع مواد
ها یکسر و گردن بالاتر از آن ها باشد اما ازنظر تکه پراکنی جنسی، ترویج مصرف مواد مخدر و مشروبات الکی، روابط ناشایست چیزی کم ندارد. فیلم یک اثر بشدت ضد فرهنگ و جامعه ایرانی می توان شمرد. در این فیلم مردان ایرانی بشدت موردحمله قرار می گیرند و کارگران تصویری وارونه از آن ها به مخاطب خود عرضه می کنند. مردان این فیلم همگی زن باره، عیاش و خیانت کارند. کسانی که باوجود داشتن همسر خود را مجاز به ارتباط با ...
سریال چرخ گردون ؛ چرخی که قرار است شادی آفرین باشد
روزهای طنز سینمای ایران که رکورد تازه ای را در باب فروش های چند صد میلیارد تومانی به ثبت رساندند ؛ دیگر سلیقه مخاطب همچون گذشته راضی به طنزهای معمولی نیست و بی شک ، انتظار کیفیت بالاتری را از تولیدات کمدی و طنز دارد و دیگر شوخی های بی مزه ، سطحی ، سخیف و گاها خارج از عرف ، او را راضی نمی کند و حتما این سلیقه رو به افزایش نیز مورد توجه دست اندرکاران تلویزیون هم بوده است و اینجاست که مخاطب از ...
اینجا چراغی روشن است!
را در خود دارد . مهم ترین مشکل فیلم را قطعا باید در فیلمنامه اثر جست وجو کرد؛ فیلمنامه ای که به شدت از هم گسیخته است، نه درامش شکل می گیرد، نه شخصیت هایش باورپذیر می شوند، نه چالش هایش جدی می شوند و نه شعارهایش حتی مخاطب خود را ذره ای قلقلک می دهند. در شکار حلزون همه چیز در یک روایت سطحی و نامطمئن شکل می گیرد و اساسا بن مایه اصلی اثر چیزی نیست که بتوان از آن انتظار معجزه ای در خلق یک اثر ...
صبحانه با زرافه ها ، شگفتانه کمدی در جشنواره فجر
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین ، یک اثر هنری کمدی وقتی موفق است که در قدم اول مخاطب را میخکوب کند و اصطلاحاً چک اول را محکم بزند. سروش صحت به جرات استاد این نوع کمدی هاست. کسی که بعد از سال ها تجربه در زمینه های بازیگری، نویسندگی، کارگردانی و اجرا به بلوغی رسیده که هم اکنون به جرات می توان او را کارگردانی صاحب سبک دانست که امضایش در تمام آثار هنریش دیده می شود. اکنون می توان صحت را مسلط ...
گزارشی از شب چهارم جشنواره فیلم فجر
ای روایت می کند که تا به حال در سینمای دفاع مقدس کمتر نمونه آن را شاهد بوده ایم، چنین کارهایی نشان می دهد هنوز می توان در حوزه سینمای دفاع مقدس اثر تولید کرد، کارگردانی ریگی قابل قبول و استاندارد است، بازی ها از جنس واقعیت است به ویژه که همه هنرمندان بومی هستند، این کار در صورت تبلیغات مناسب می تواند مخاطب خوبی در اکران داشته باشد. فیلم سینمایی آغوش باز ساخته بهروز شعیبی یک اثر اجتماعی ...
تقابل خنده و گریه در میدان نبرد
یکی از همین سفرها گرفتار عشق می شود. عشقی که در نگاه اول به مسافر اتوبوسش پیدا می کند، گره های پی درپی را به همراه می آورد و برای مخاطب تداعی کننده شاه بیت حافظ می شود که عشق آسان نمود اول / ولی افتاد مشکل ها عطاالله با تمام روح لیطف و قلب رئوفش، صاحب روحیه جنگنده ای هم بود. او برای به دست آوردن دختر موردعلاقه اش از پا ننشست و خود را به وصال یار رسانید. همان طور که بعدها با سلاح خنده به جبهه های ...
صبحانه با زرافه ها ؛ در امتداد همان سبک و نبوغ همیشگی
بیان روایت و این سبک از قصه گویی را با این فیلم تثبیت کرد و انتظار مخاطبش را برای خلق های تازه با زبان سینما بالاتر برد و استانداردهای سلیقه مخاطب را جابجا کرد. این فیلم یادمان انداخت که هنوز می توان به این جنس از سینما امیدوار بود. ای کاش سروش صحت سالی یک بار فیلم بسازد و در این سینما بماند چون ذائقه مخاطبش را به خوبی می شناسد و می تواند بدون ادعا فیلم خوب بسازد. ...
تمساح خونی یک فیلم تماشاگرپسند با اتفاقاتی جذاب/ صبحانه با زرافه ها خالی از هدف و محتوا
در تمساح خونی شما ترکیبی از جواد عزتی قهوه تلخ و زخم کاری را در بازی عزتی مشاهده می کنید که این گاهی در فیلم نخ نما و تکراری شده است اما در کل قابل قبول است. به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران ؛ اگر میخواهید 2 ساعت را خوش بگذرانید و با خاطره ای خوش از سالن سینما بیرون بیایید حتما دیدن فیلم اول جواد عزتی "تمساح خونی" را از دست ندهید. جواد عزتی به معنای واقعی کلمه مرد سینما و وفادار به ...
تمساح خونی بامزه و خوش ساخت با سکانس های هالیوودی!
.... بخش های قابل توجهی از فیلم تمساح خونی مربوط به سکانس های تعقیب و گریز ماشینی است، بخش هایی که فیلمبرداری جذابی دارد و پلان هایی از آن شبیه به آثار اکشن هالیوودی فیلمبرداری شده است. نکته ای که در زمان اکران فیلم در کاخ جشنواره نیز بسیار مورد توجه منتقدان و خبرنگاران قرار گرفت. جواد عزتی برای فیلم نخستش تلاش زیادی کرده و برای خنداندن مخاطبش تقریبا دست به هر کاری زده است. به همین ...
موفق در سرگرم سازی/ نگاهی به فیلم تمساح خونی
سینماسینما ، فریبا اشوئی تمساح خونی اولین فیلم جواد عزتی در مقام کارگردان، فیلم قابل قبولی از آب درآمده است. فیلمی که خیلی درگیر خودنمایی و تکنیک بازی های فیلم اولی ها نیست. یک درام اجتماعی با چاشنی نه چندان کم از جنس کمدی موقعیت و دیالوگ و البته ماجرا محور که در زیر متن خود انتقادات ریزی هم به شرایط ناامن اقتصادی، شیوه های کسب درآمدهای نامشروع در قلب پایتخت، خشونت پنهان زیر پوست شهر و ...
خنده و دست و هورا برای اولین فیلم جواد عزتی
جایی که به ترافیک مخاطبان در اکران و نشست ها منجر شد. اولین نشست به توضیحات عوامل دست اندرکار بخش بین الملل و البته عذرخواهی روابط عمومی جشنواره بابت برخی کاستی های روز نخست و تاخیر ها گذشت که در روز دوم تقریبا جایش را به نظم و برنامه ریزی مدون داده بود. اما اکران های دومین روز با نقش تمساح خونی بر پرده و خنده و دست و هورا برای اولین ساخته جواد عزتی به عنوان یک شخصیت محبوب ...
دوربین جواد عزتی هنوز کمدی نشده است
. پس اگر سازمان ها، مانده بودجه های خود را خرج ساخت یک فیلم سازنده بکنند، قطعا اتفاق خوبی است. در حقیقت یک سیاست گذاری و مدیریت کلانی در اینجا نیاز است که هم بودجه ها و هم موضوعات را توزیع بند. این منتقد درباره تمساح خوبی بیان کرد: من این اثر را با وجود انتقادهایی که بدان دارم، اثر خوش ساختی می دانم که بازی جواد عزتی هم مانند همیشه قابل قبول بود. وی درباره تابستان همان سال گفت ...
تمساح خونی تلفیق دو ژانر اکشن و کمدی است
...: از آنجایی که بازیگران اصلی فیلم قریحه کمدی دارند، طبیعتاً در صحنه و در زمان دورخوانی ها این اتفاق می افتد. به هر حال شما شوخی ای را در کاغذ طراحی کردی، که وقتی می بینی این شوخی قابل ارتقاست، باید استقبال هم کنی. از روز اول هدفمان این بود که فیلمی در شان مردم ایران ساخته شود و در عین اینکه مردم می خندند، فکر هم کنند. وی در پاسخ به این سوال فیلم را کمدی موقعیت می دانید؟ گفت: من تمساح ...
حواشی های روز سوم جشنواره فیلم فجر/ مهم ترین فستیوال سینمای ایران با پخش فوتبال جنجالی ایران و ژاپن
خوبی فهمیدند چرا که وقتی برای نشست خبری فیلمش، صبح اعدام مقابل آنها قرار گرفت، با خنده های هیستریک و پاسخ های کوتاه و سربالا تلاش کرد به مسئولان جشنواره بفهماند که برگزاری منظم نشست خبری فیلمش مهم تر از پخش بازی ایران و ژاپن است. * او حتی در مواردی به نقدهای خبرنگاران نسبت به فیلمش خنده های معناداری تحویل داد؛ خنده هایی که بی شباهت به مسخره کردن نبود. * افخمی به چند نکته هم ...
جشنواره فیلم فجر/ فیلم بی بدن ؛ تلنگری برای خانواده ها!
...> این فیلم به خانواده ها تأکید می کند باید به فرزندان شان نزدیک باشند تا بعدها حسرت بی توجهی خود به شیوه زندگی جگرگوشه های شان را نخورند. همچنین بدیهی است وقتی یکی از پیچیده ترین پرونده های جنایی ایران دستمایه تولید یک اثر سینمایی قرار می گیرد باید انتظار داشت با فیلمی ملتهب و متفاوت روبرو شویم به ویژه آنکه کاظم دانشی که تجربه ساخت علفزار را در کارنامه اش دارد و سربلند از ساخت آن اثر ...
روایتی از روزها و وقایع تلخ و شیرین انقلاب/ 70 اثر انقلابی در قالب های جوان پسند
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، مسعود فرزانه در این باره گفت: آثار به نشر ویژه گروه های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال در موضوع تاریخ انقلاب، ارزش های انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن از رمان، داستان و شعر تا طرح قالب های اندیشه ای و آموزشی البته با زبان و ادبیاتی جذاب و مخاطب پسند منتشر شده؛ اغلب آنها به دلیل استقبال مخاطبان، در نوبت های متعدد چاپ و منتشر شده است و در جشنواره های مختلف ادبی خوش ...
بی بدن، صحنه درخشش الناز شاکردوست
فیلم بی بدن به کارگردانی مرتضی علیزاده و نویسندگی کاظم دانشی، نخستین اثر فیلمساز است. فیلم شباهت قابل توجهی به فیلم پیشین نویسنده اش کاظم دانشی یعنی علفزار دارد و حول محور یک پرونده قضایی مشهور یعنی پرونده غزاله و آرمان و با برداشت جزئیات است. با این حال به واسطه اتهاماتی که در فیلم مطرح می شود، فیلمساز نپذیرفته که این فیلم مربوط به این پرونده است و تاکید کرده این برداشت هایی از چند پرونده قضایی ...
سرگشتگی در عین خودشیفتگی | نگاهی به چرا گریه نمی کنی؟ ، دومین فیلم علیرضا معتمدی
محمد عنبرسوز | شهرآرانیوز؛ یکی از عناوین شکست خورده اکران سینما های ایران در نیمه دوم سال 1402، چرا گریه نمی کنی؟ به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معتمدی است؛ فیلم خوش رنگ و بامزه ای که ادعا های بزرگش مخاطب را پس می زند و چهره هایی، چون علی مصفا، مانی حقیقی، فرشته حسینی، باران کوثری و هانیه توسلی هم نمی توانند نجاتش دهند. چرا گریه نمی کنی؟ که اولین بار در جشنواره فیلم فجر سال گذشته، با ...
فیلم های چهارمین روز جشنواره فجر؛ از دست های ناپیدا تا آغوش باز
عده ای زن ایثارگر آشنا شده و سرنوشتش دچار تغییر می شود... روز فریماه فرجامی در فیلم فجر/ جشنواره با جواد عزتی به خنده افتاد بازیگران و عوامل فیلم دست ناپیدا : کارگردان: انسیه شاه حسینی، تهیه کننده: سید سعید سیدزاده، بازیگران: معصومه بافنده، نسرین احمدخانی، اعظم سادات موسوی، زیبا عسکری- و... فیلم سینمایی میرو به کارگردانی حسین ریگی و تهیه کنندگی سعید ...
روایتی از آزمون وخطاهای عاطفی در آغوش باز /حرکت در جهت جذب مخاطب
جایی که الزامات جذب مخاطب در سینمای بخش خصوصی اجازه می دهد، از حرکت صرف در مسیر جذب مخاطبان سهل پسند هم خودداری کند. به همین دلیل هم در یکی از روایت ها، سعی می کند بیش از آن که به سوالات مخاطب پاسخ دهد، برای شان سوال ایجاد کند تا بتواند از راهی میان بر به هدفی برسد که یک سویش جلب رضایت مخاطب طرفدار امید و خوش بینی است و سوی دیگرش تأملی بر تلخی هایی که پشت صحنه تلاش برای ساختن یک شب خوب برای هنر ...
به کیارستمی، مجیدی و فرهادی علاقه دارم، اما فیلم من شبیه هیچکس نیست
... نگرانی ای بابت ارتباط گرفتن با مخاطب ندارید؟ به هر حال هر فیلمی مخاطب خودش را دارد و ما هم نمی توانیم فیلمی بسازیم که همه مخاطبان را راضی کند، ولی اصولا فیلمی که با نهاد و سرشت و احساس آدم ارتباط دارد، صد در صد بالاخره روی مخاطب اثر می گذارد. البته نمی شود توقع داشت همه از فیلم خوش شان بیاید. نکته آخر؟ از آقای مجید مجیدی تشکر می کنم که خیلی من را کمک و راهنمایی کردند. ...
نمایش اعدام طیب حاج رضایی به جرم حمایت از امام خمینی (ره)/ قلب رقه تقدیم به سردار شهید سید رضی موسوی
فیلم کمدی جشنواره چهل و دوم پس از تمساح خونی و شه سوار است. صحت در جدیدترین فیلم خود نیز همانند آثار قبلی اش طنزی فاخر، متفاوت و در عین حال مخاطب پسند را ارائه کرده است. صبحانه با زرافه ها قابل توجه مخاطبین قرار گرفت. سید مصطفی احمدی تهیه کننده خوشنام سینما و تلویزیون، تهیه کنندگی صبحانه با زرافه ها را بر عهده دارد و بهرام رادان ، پژمان جمشیدی ، هوتن شکیبا ، بیژن بنفشه خواه ، هادی حجازی ...
دومین قسمت فارسینما | پروینی: برای قهرمان هایمان کاری نکردیم
نمازی این است که مخاطب را جذب می کند. شهسوار فیلمی است که مخاطب با خیال راحت بدون اینکه با شوخی جنسی در آن مواجه شود می تواند ببیند. قصه شروع، پایان و میانه خوبی دارد. وی افزود: جنس کمدی که حسین نمازی روی آن دست گذاشته تلخ است اما سیاه نمایی ندارد. در تحلیل این کمدی می توان مسئله دار بودن آن را بیان کرد یعنی در شهسوار دغدغه وجود دارد. زمانی که مخاطب این فیلم را می بیند با حال خوش از سینما ...
تیستو، پسری با انگشتان معجزه گر
جنس گل! تجارت جدید به شکل چشمگیری رشد می کند؛ البته با کمک قلب مهربان و انگشتان گلستان کننده ی تیستو. نویسنده در این اثر به انتقاد از شیوه های غلط تربیتی آموزشی می پردازد. مخاطب را به تفکر وا می دارد و او را وادار می کند بیندیشد و بعد عمل کند و چشم بسته و بدون چون و چرا دنباله روِ گذشتگان نباشد. بلکه با شناخت و آگاهی قدم بردارد و همچون تیستو زندگی بخش، یاری رسان و فرشته باشد. حتی اگر انگشتانی سبز کننده نداشته باشد. ...