موفق در سرگرم سازی/ نگاهی به فیلم تمساح خونی
سایر منابع:
سایر خبرها
درباره فیلم نبودنت / نگاهی نخ نما به مهاجرت
را از اثر گرفته است. اگرچه ناپدید شدن ناگهانی فرهاد و تلاش مرضیه برای یافتن شوهرش، تعلیقی است که از ابتدا تا انتهای فیلم وجود دارد اما اتفاقات فیلم تا یک سوم پایانی، اطلاعات افزوده ای به مخاطب نمی دهد و قصه های فرعی هم به منطق روایی درام کمک نمی کنند. گاهی بی دقتی در برخی جزئیات به اثر ضربه می زند مثلا پسر نوجوانی که رپر است و با وجود یک میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، پول ...
اینجا چراغی روشن است!
زارعیان] تمساح خونی نخستین تجربه جواد عزتی در قامت کارگردان، یک فیلم قصه گوی کمدی است که از الگوهای ژانریک تبعیت می کند و یک تجربه مهیج کمدی اکشن ممتاز برای مخاطب خسته از فیلم های کمدی مبتذل و درام های اجتماعی بی سروته معمول در سینمای ایران فراهم می کند. یکی از همان تک وتوک فیلم هایی که هر سال در جشنواره می بینیم و به خاطر وجود همین تک وتوک فیلم ها می توانیم خودمان را قانع کنیم که آمدن به جشنواره ...
جواد عزتی سخت گیر و ریزبین است/ثبت یک تجربه شیرین در تمساح خونی
آرتا ماهان طراح لباس فیلم سینمایی تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی و تهیه کنندگی کامران حجازی که در بخش سودای سیمرغ چهل ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور دارد، در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصولا برای انتخاب کار، فیلمنامه و عوامل مهم هستند، بیان کرد: البته اینکه من به عنوان طراح لباس چه کمکی می توانم به بهتر شدن کار کنم نیز بسیار تاثیر دارد. اما درباره تمساح خونی قبل از همه ...
نگاهی به فیلم آبی روشن / جای درست خیر و شر کجاست؟
شصت مجید مجیدی شروع کرد و در دهه هشتاد رضا میرکریمی ادامه داد اما به مرور به واسطه فشار گیشه فراموش شد. فیلم سینمایی آبی روشن گذشته از هر قضاوتی راجع به کیفیت آن در زمینه های مختلف مثل کارگردانی، فیلمنامه، بازی ها و موسیقی، از این جهت مورد توجه است که جزو اولین قدم های سینمای ایران به سمت ملودرام مذهبی با هدف گیری مخاطب عام محسوب می شود و مخاطب با قصه ای طرف است که به سیاق عمومی ژانر ...
خانه مادربزرگ/ نگاهی به فیلم تابستان همان سال
سینماسینما ، نغمه خدابخش تابستان همان سال ساخته نابغه سینمای ایران در حرفه فیلمبرداری، محمود کلاری، اثری است قصه گو از جنس سینما. فیلمی که آشفته بازار این روزهای سینما بشدت به آن نیاز دارد و از مهمترین فیلم های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به حساب می آید. حدیث نفسی است از سازنده که مخاطب هم نسل او را به گذشته های دور برده و خاطراتی که دیده و تجربه کرده و یا از زبان بزرگترها شنیده را در ...
عنایتی: هدف اصلی ما این بود که قصه، مخاطب بزرگسال را نیز درگیر کند
، مخاطب بزرگسال را نیز درگیر کند. در بخش دیگری از این نشست بهزاد عبدی آهنگساز انیمیشن گفت: چون موسیقی را به ذات خود دوست دارم و همه چیز وقتی بار درام به خود می گیرد بسیار ارزشمند است دوست داشتم در این کار و در کنار این گروه دوست داشتنی باشم. بعد از همکاری های گذشته باز به من لطف داشتند و من هم تلاش کردم با فانتزی کار را همراه کنم. این انیمیشن نزدیک به 50 دقیقه موسیقی اورجینال داشت. ...
روشن شدن چراغ جشنواره فجر در گیلان با نمایش 5 فیلم
نیز نشان داده است که سینمای قصه گو را به خوبی می شناسد و طعم لذت دیدن پلان های خود را به دل مخاطب نمی گذارد، دوربین کلاری به شدت مستحکم است و چیدمان عناصر صحنه به گونه ای است که همه چیز در خدمت ساختار و محتوای اثر است. فیلم میرو به کارگردانی حسین ریگی یک فیلم مادرانه است، این فیلم سومین اثر سینمایی ریگی از فیلمسازان بلوچ کشور پس از فیلم های تحسین شده لیپار و هوک است که در ژانر کودک و ...
سریال تاریخی سنجر خان از شبکه یک سیما؛ به زودی
مصادف با زمان پادشاهی احمد شاه قاجار، زمان حمله روس ها و انگلیس ها به ایران، که خیلی از ایالات و ولایات و طوایف بر اثر ضعف حکومت مرکزی، گا ها تشکل هایی ایجاد می شد، از جنوب رئیسعلی دلواری از شمال میرزا کوچک خان جنگلی و غرب سنجر خان وزیری، این اتفاقات موجود واقعی و سنجر خان شخصیت مبتنی بر تاریخ است و مثل خیلی از پروژه های دیگر فیلمنامه نویس و کارگردان، چون کار صرف تاریخی ممکن است در حوصله مخاطب امروز ...
اگر بازیگر زن سلبریتی کنار کارون رخت می شست، همه می خندیدند | فیلمم در اکران پرفروش خواهد بود
ندارند و فقط به دنبال جلب تماشاگر هستند، ولی من فیلم من قائم به قصه است. موضوع است که برای من مهم است و هر بازیگری می تواند این نقش را بازی کند، کما اینکه در این فیلم بیش از 10 بازیگر ناشناس را که تا به حال بازی نکرده بودند، به سینما معرفی کردم. چون درست سر جای خودشان در فیلم نشسته اند و درست بازی کرده اند و من استفاده درستی از آنها کردم، غیر از اینکه فیلم من را قابل باور کردند، چند هنرپیشه خوب هم ...
نقدی بر تمساح خونی؛ سرگرمی، گیشه و دیگر هیچ
جواد عزتی بازیگر خوبی است، به ویژه در عرصه کمدی، یک بازی کاملا بیرونی با هماهنگی کامل فن بیان و حرکات بدن که اتفاقا برای بیننده هم شیرین و لذت بخش است، اما این بار به بازیگری بسنده نکرده و پشت دوربین اولین اثرش در مقام کارگردان ایستاده است. به گزارش ایرنا، می توان فقط به گیشه فکر کرد و هر آنچه درباره ژانر کمدی می دانیم را کنار بگذاریم و ریتم و داستان را به دور از ویژگی های یک فیلمنامه خوب ...
تمساح خونی؛ یک کمدی-اکشن سرحال و خوش ریتم/ جواد عزتی، همه فن حریف در سینمای ایران
گروه فرهنگ-رجانیوز: تمساح خونی اولین اثر جواد عزتی در مقام کارگردان، کمدی اکشن سر حالی است که می تواند مخاطب را به خوبی با فیلم همراه کند. عزتی در اولین تجربه کارگردانی خود، اثر قابل قبولی را به مخاطبان عرضه کرده است. به گزارش رجانیوز ؛ کمدی اکشن یا حادثه ای، ژانری است که در سینمای ایران کم تر به آن پرداخته شده و از این منظر، تمساح خونی شاید اتفاق ویژه ای در چند سال گذشته ی سینماست ...
قلب رقه ؛ فیلم متوسطی رو به خوب + فیلم
فیلم قلب رقه روایتی جدید از سینمای ایران درباره اتفاقات گروه های تروریستی در کشور سوریه است. خیرالله تقیانی پور کارگردان این اثر است. موضوع فیلم قلب رقه همانطور که از نامش پیداست بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده و درباره محور مقاومت و رویدادهای منحصر به فردی است که در این عرصه اتفاق می افتد. داستان قصه فیلم درباره یکی از نیروهای سپاه است که در رقه عملیاتی را انجام می ...
توجه به مخاطب عام در ادبیات پایداری اتفاق خوبی است
این اثر هم می تواند رصد شود؟ زبانش سر راست، ساده و بدون پیچیدگی های ادبی و بدون استفاده از فنون و صناعات خاص و سبک های پیچیده ادبی است و یک روایت ساده ارائه می دهد؛ همین می تواند عاملی برای برقراری ارتباط با مخاطب عام باشد. احسان عباسلو گفت: ما دو دسته مخاطب داریم؛ مخاطب خاص و مخاطب عام. مخاطب تخصصی ترجیحش بر این است که داستانی بخواند که دارای پیچیدگی های زبانی و نگارشی، تکنیک و لایه ...
آغوش باز؛ ملودرامی بی تعلیق
اعضای خانواده آگاه هستیم اما حداقل انتظارهای مان از فیلمسازی با تجربه های شعیبی قدری بیشتر با زوایه نگاهی متفاوت تر و یا حداقل خلاقانه تر است. آغوش باز اگر چه فیلمی پیچیده و پرماجرا نیست اما در ریتم و ضرباهنگ مخاطب خود را آزار نمی دهد، بازی بازیگران فیلم روان است و رنگ و لعاب فیلم نیز تا اندازه ای هست که بتواند مخاطب عام خود را در سالن سینما سرگرم کند. ...
عنوان فیلم اولی چالش برانگیز است/ توجه آپاراتچی به مخاطب کد خبر: 914633 / 16-11-1402, 13:02 / فرهنگ و هنر
نیمه دوم سال قبل شروع کردیم که به دلیل شرایط اجتماعی پیش آمده، متوقف شد. البته حکمتی در این اتفاق بود و دریچه های جدیدی به روی ما باز شد و به لطف خدا و شهدا بود که ما به یک ترکیب رویایی در بازیگری برای فیلم رسیدیم. طاهرفر درباره دغدغه خود برای پرداختن به دهه 60 و اتفاقات پیرامون آن، تاکید کرد: دهه 60 برای خود من یکی از شریف ترین، اصیل ترین و صادق ترین دهه های بعد از انقلاب است. نوع آدم ها ...
شمایل دلنشین شهید زین الدین/ مجنون آغاز یک مسیر است
: نمایش شمایل شهید مهدی زین الدین به عنوان چهره ای مهم از دوران دفاع مقدس که متاسفانه قاطبه مردم شناختی کامل از او ندارند. (مثل بسیاری از رزمندگان و فرماندهان آن ایام) . وجه دیگر فیلم، دلاوری لشگر 17 علی بن ابی طالب (ع) را در برمی گیرد. آن چه مجنون را تبدیل به اثری قابل احترام کرده، این است که در هر دو بخش موفق عمل است. مخاطب از همان سکانس ابتدایی می تواند با قهرمان اصلی فیلم همراه شود ...
رقه و شهسوار دو فیلم قابل تأمل شب سوم
...> کارگردانی حسین نمازی همچون فیلم قبلیش خوب و روان است بازی ها همگی نمره قبولی می گیرند فیلمنامه قصه ای ساده دارد اما این سادگی فیلم را قابل پیش بینی نکرده است این فیلم جدا از اینکه در مباحث سینمایی به استانداردهای لازم دست پیدا کرده است توانسته ج رضایت مخاطبان را جذب کند. سینمای ایران نیازمند چنین کارهایی است که در عین شریف بودن بتواند رضایت مخاطب را هم جلب کند. فیلم سوم رقه به کارگردانی ...
همه برای تمساح خونی جواد عزتی جیغ و دست و هورا کشیدند اما این فیلم یک مشکل بزرگ دارد کد خبر: 914371 / ...
محمدحسین گودرزی منتقد سینما گفت: یک مشکل بزرگ تمساح خونی فیلم نامه آن است. زمانی که عباس جمشیدی و جواد عزتی در طول قصه از هم جدا می شوند، فیلم نامه برنامه ی مشخصی ندارد. تا قبل از آن روایت سرپا است. اما جلوتر، فیلم نامه نویس نمی تواند برای هر کدام از کاراکترها قصه ای جلو ببرد. به گزارش رویداد ایران و به نقل از خبرآنلاین به نقل از همشهری روز گذشته، فیلم سینمایی تمساح خونی؛ اولین تجربه ...
دوربین جواد عزتی هنوز کمدی نشده است
...> پدرام افشار درباره ایده اولیه فیلم مطرح کرد: طرح اولیه قصه مختص علی دادرس است که در واقع عوامل سازمنده طرح را در اختیار من قرار دادند و بازنویسی آن را انجام دادم. نویسنده تمساح خونی درباره همکاری اش با جواد عزتی اظهار کرد: ما کاملا باهم پیش رفتیم و دیالوگ به دیالوگ را باهم چک کردیم. همکاری من با جواد عزتی فراتر از کنترل نگارش بود چرا که او ایده پرداز درجه یکی است. با توجه به کمدی بودن ...
بی بدن؛ فیلمی که فرایند رمزگشایی به خوبی در آن شکل نگرفته است
اساسا درام هایی با ژانر معمایی و جنایی برای مخاطب علاقه مند به سینما به خودی خود از جذابیت هایی برخوردار است، حال آنکه قصه بر مبنای یک داستان واقعی هم شکل گرفته باشد، جذابیتش را قطعا برای مخاطب دو چندان می کند. بی بدن اولین ساخته مرتضی علیزاده به روایت قتل مجهول دختری جوان به دست همکلاسی دانشگاهش می پردازد که البته به دلیل مفقود بودن جنازه و عدم شواهد کافی و محکمه پسند مخاطب تا انتها ...
دومین قسمت فارسینما | پروینی: برای قهرمان هایمان کاری نکردیم
اگر کاری انجام می دهند خروجی با اطمینان نیست؛ الان می توان گفت قلب رقه یکی از معدود خروجی های مجموعه های سینمایی است که در صورت مناسب بودن زمان آن مخاطب از تماشای آن لذت خواهد برد. این منتقد روزنامه نگار با اشاره به فیلم شهسوار گفت: شهسوار فیلم کاملا کیفی بود که جزء بدنه سینما حساب می شود. قصه ای را در ادامه فیلم شادروان حسین نمازی با بلوغ فکری بیشتر بازگو می کند. ویژگی فیلم های حسین ...
روایت بهروز شعیبی- چهره روز چهارم جشنواره- از فیلمش
...> بهروز شعیبی می گوید که آغوش باز جزو ژانر کمدی-درام است: ژانر کمدی فقط قصه بامزه و مفرح تعریف می کند. در ژانر درام، قصه لحن شیرین ندارد و با عمیق ترین نوع هنجارها فیلم به نمایش گذاشته می شود. اما وقتی فیلم کمدی-درام می شود، یعنی که لحن آن خوب و بشاش است، اما موضوعی جدی را تعریف می کند. در آغوش باز دنبال این بودیم که با لحن مفرح، قصه دلپذیری را برای مخاطب تعریف کنیم. امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد و مخاطب آن را دوست داشته باشد. ...
تمساح خونی یک فیلم تماشاگرپسند با اتفاقاتی جذاب/ صبحانه با زرافه ها خالی از هدف و محتوا
است اما در کل قابل قبول است. این فیلم از آن دست فیلم هایی است که با توجه به ژانر آن به خوبی از عهده اتفاقات رخ داده برآمده است و هیچگاه از ریتم نمی افتد و مخاطب را تا آخر با خود همراه می کند. برگ برنده ی دیگر فیلم بازی درجه یک عباس جمشیدی فر است که به خوبی توانسته در کنار عزتی کار را جلو ببرد. استفاده درست از زبان بدن در کنار شاخصه های بازی این دو نفر که بر روی تکرار جملات و ادای ...
جسور باش؛ اقتباس تبلور می کند
در سالن تماشای فیلم آزاردهنده بود، خنده مخاطبین به صحنه های درام اصلی فیلم بود؛ فیلمی که باید اشک مخاطب را جاری می کرد خنده آن ها را برانگیخت. دو نکته وجود دارد که اشاره نکردن به آن ها در این یادداشت، کم لطفی است. اول بازی مرحوم حسام محمودی که بی نظیر در این فیلم ظاهر شد و می توان گفت بازی او تنها مولفه ای بود که مخاطب را تا پایان بر روی صندلی سینما نگه می داشت. ...
فیلمی درباره مردمی که سخت و شریف زندگی می کنند| ثابت کرده ایم در سختی ها عملکرد بهتری داریم
خانواده گفتم و آنجا نیز کودکی ناشنوا که برای من نماد معصومیت و فطرت جامعه بود، همه را متوجه فطرت شان می کرد. فیلم من فیلم امیدوارانه ای است، نه مأیوس کننده. البته این چیزها در فیلم خیلی نامحسوس است و این طور نیست که مخاطب واضح دریافتش کند. قصه فیلم به نظرم برای مخاطب جذاب است. ایده اولیه فیلم از کجا آمد؟ من نویسنده ام، پر از ایده و طرح و داستانم. چند طرح داستانی داشتم که یکی ...
گفت وگو با رضا کشاورز حداد، نویسنده و کارگردان باغ کیانوش | کار کودک و نوجوان نیاز به سرمایه گذاری جدی ...
با مخاطب آن مقطع ارتباط برقرار می کند. گویش آدم ها بومی نیست. سعی کردیم فضا را خیلی نزدیک تر به مخاطب امروزی کنیم. اتفاقات رخ داده شده آن مقطع بر اساس واقعیت است. قصه را با یک سری المان ها امروزی تر کردم تا مخاطب امروزی ما یعنی قشر کودک و نوجوان بتوانند با فیلمم ارتباط برقرار کند. سوژه اولیه نخستین ساخته سینمایی تان از کجا آمد؟ در مقطعی روی طرح سریالی کار می کردم که کتاب باغ ...
تمساح خونی تلفیق دو ژانر اکشن و کمدی است
دخیل بود؟ گفت: ما در پروسه فیلمنامه با هم پیش رفتیم و پلان به پلان و دیالوگ به دیالوگ با هم چک می کردیم و جلو می رفتیم. بالاخره آقای عزتی ایده پرداز درجه یکی است. نویسنده فیلم سینمایی تمساح خونی در پاسخ به این سوال که امثال آقای جمشیدی فر، عزتی و خلج جزو افرادی هستند که سر صحنه دیالوگ هایی را خودشان اضافه می کنند، چقدر به متن وفادار بودند، یا لحظاتی را به صورت بداهه ایجاد کردند؟ توضیح ...
سینما و سریال های تلویزیونی ما قهرمان ندارند
، این مزیت را دارند که همزمان با دیدن یک قصه و یک فیلم مخاطب با یک جغرافیای متفاوت و جدیدی مواجه می شود؛ چه جغرافیای شهری و چه جغرافیایی به وسعتِ پهنه ایران. عباسیان ادامه داد: اتفاق مهم دیگر در آثار امسال تنوع گونه های فیلم ها است. در دوره هایی فیلم ها تنها با موضوعات آپارتمانی و درام و اجتماعی صرف بوده، اما امسال تنوع آثار در اجتماعی، طنز، دفاع مقدس تاریخی، انیمیشن و ... به خوبی دیده ...
نقدی مثبت بر فیلم تابستان همان سال با بازی مهران مدیری
را خوب بلد است؛ قاب بندی دوربین، مخاطب را به وجد می آورد و هیچ عجله ای برای میزانسن های آشفته و درهم ریخته و شلوغ ندارد. تابستان همان سال به شدت اثری آرام بخش است و ریتم و ضرباهنگ فیلم می تواند فضایی برای تامل در مخاطب خود ایجاد کند، فضایی که سینمای امروز ایران به شدت از آن دور شده است. کلاری در دکوپاژ خود در مقام کارگردان نیز نشان داده است که سینمای قصه گو را به خوبی می شناسد و طعم ...