نگاهی به فیلم آبی روشن / جای درست خیر و شر کجاست؟
سایر منابع:
سایر خبرها
فیلم آبی روشن امروز در دو سینمای مشهد اکران می شود
از شخصیت های قصه هم ایجاد می شود. یعنی هم شناخت کسانی که سفر می کنند و هم کسانی که این مسافران به دنبال شان می گردند، بهتر معرفی می شوند . فیلم سینمایی آبی روشن گذشته از هر قضاوتی راجع به کیفیت آن در زمینه های مختلف مثل کارگردانی، فیلمنامه، بازی ها و موسیقی، از این جهت مورد توجه است که جزو اولین قدم های سینمای ایران به سمت ملودرام مذهبی با هدف گیری مخاطب عام محسوب می شود و مخاطب با قصه ...
آغوش باز؛ ملودرامی بی تعلیق
و بدون منطق کلاسیک از دیگر مواردی است در ژانر ملودرام همیشه مورد توجه فیلمسازان بوده است و اگر در این ساختار بخواهیم آخرین ساخته بهروز شعیبی را مورد ارزیابی قرار دهیم باید بگوییم که قواعد بازی را می شناسد و در مسیر ژانر فیلم حرکت کرده است جز عنصر تعلیق که از مهمترین عناصر اصلی ژانر ملودرام است. آغوش باز همانطور که گفته شد فیلمی بی تعلیق است و اگرچه در لحظاتی احساسات مخاطب خود را به بازی ...
بیست و یکمین جشنواره فیلم فجر مشهد با اکران پنج فیلم آغاز شد
سال دومین فیلم اکران شده در پردیس سینمایی سیمرغ بود، این فیلم به کارگردانی محمود کلاری، تهیه کنندگی علی اوجی و بازی سمیرا حسن پور، فریبا نادری، رایان سرلک و رونیکا بهرام زاده ساخته شده است. این فیلم در ژانر ملودرام به داستان یک خانواده در دهه 30 می پردازد. نبودنت فیلمی که در جذب مخاطب ضعیف عمل کرد فیلم سینمایی نبودنت اولین فیلمی است که در جشنواره فیلم مشهد در ...
اینجا چراغی روشن است!
... آغوش باز قواعد بازی! احساسگرایی، اخلاق و ضداخلاق، اتفاقات تصادفی و بدون منطق کلاسیک از دیگر مواردی است در ژانر ملودرام همیشه مورد توجه فیلمسازان بوده است و بهروز شعیبی این قواعد بازی را می شناسد و در مسیر ژانر فیلم حرکت کرده، جز عنصر تعلیق که از مهم ترین عناصر اصلی ژانر ملودرام است. آغوش باز یک ملودرام خانوادگی است که به روایت زندگی سه زوج می پردازد که در ارتباط های عاطفی و خانوادگی خود با چالش هایی روبه رو هستند. اما اصلی ترین مشکل آغوش باز این است که دست شعیبی در بیان روایت خود کاملا رو است و تمامی حوادث و وقایع داستان قابل پیش بینی است. ...
معرفی فیلم باغ کیانوش؛ روایتی جنگی برای مخاطبان نوجوان
. زبان کودکان و نوجوانان ، زبان تخیل و قصه است که سینما چیزی نیست به جز همین دو عنصر تخیل و قصه. فیلم های دنیای امروز، باید ریتم خاصی داشته باشند که بتوانند مخاطب را ترغیب به تماشا کنند. رضا کشاورز حداد در ادامه افزود: باعث افتخار من است که برای فیلم می سازم. سینمای کودک و نوجوان در کشور ما، متاسفانه مظلوم واقع شده و توجه کافی به آن نشده است. هرچند کشور در حوزه انیمیشن در حال رشد است؛ اما ...
صبحانه با زرافه ها ، شگفتانه کمدی در جشنواره فجر
توان حضور او در این فیلک سینمایی را اتفاق خوب این فیلم نامید. اما حضور بهرام رادان در این پروژه سینمایی را باید یک شگفتانه دانست چرا که تا کنون این بازیگر بجز فیلم بی پولی نقش دیگری در ژانر کمدی بازی نکرده و همین موضوع باعث شده تا اولین تجربه کاری وی با سروش صحت مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. در انتهای این لیست بازیگران مخاطب پسند نام هادی حجازی فر نیز مشاهده می شود. بازگری که ...
بی بدن قصه مستقلی دارد
بستر اجتماعی، مورد اقبال مخاطبان قرار می گیرد چون با شرایط جامعه امروز، سنخیت دارد، در واقع نمودی از التهاب جامعه است و برای مخاطب، آشناتر. شما چه پرونده هایی را برای ایده فیلمتان بررسی کردید، چون به دلیل شباهت ها، قصه فیلم را به پرونده غزاله و آرمان ارتباط می دهند، آیا به این پرونده هم نظر داشتید؟ فیلم نامه بی بدن قصه مستقلی دارد و به هیچ پرونده خاصی اشاره مستقیم و غیرمستقیم ندارد ...
اگر بازیگر زن سلبریتی کنار کارون رخت می شست، همه می خندیدند | فیلمم در اکران پرفروش خواهد بود
در این مدت خیلی فیلمنامه نوشتم، ولی خب دولت وقت می گفت اینها در اولویت ما نیست و بنابراین دوست نداشتند و کمک نکردند و فیلم های ما نوشته شده باقی ماند. تا اینکه دولت جدید آمد و ما اولین فیلمنامه ای را که در دست داشتیم، ساختنش را شروع کردیم. شما در این سال ها همیشه اصرار داشتید که فیلمساز دفاع مقدس باشید، ژانر دیگری مثل درام اجتماعی نیست که علاقه مند باشید در آن کار کنید؟ صرفا به ساخت ...
سیمای جاسوسان در سیما
اسرائیل در ایران زندانی شده بود. او به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس و دوری از وفا، دختر مورد علاقه اش در تیمارستان بستری و به مرور قصه با پیچ و خم های مختلفی همراه می شود. چهره ژوبین در سریال وفا، نمایانگر یک شخصیت واقعی و قابل باور برای مخاطب بود که از حال و هوای کلیشه ای فاصله گرفته و توانسته بود بر بستر درام، شکل بگیرد. کارگردان این کار محمدحسین ...
انیمیشن مهاجرت 2023، تجربه ای بی نظیر از ناشناخته ها
. حتی شخصیت های فرعی نیز به نوبه خود جذاب هستند اما به اندازه ای که فراموش نشدنی باشند، نیستند. شخصیت منفی داستان، با وجود حضور مقطعی، بیشتر به صورت غیرمنطقی و بی هدف ظاهر می شود و ترسی را در مخاطب ایجاد نمی کند. از نظر بصری، مهاجرت 2023 یک شاهکار است. استفاده از تکنیک های انیمیشن پیشرفته و طراحی های بصری خلاقانه، به این فیلم اجازه می دهد تا مفاهیم و احساسات پیچیده را به طور موثر به بیننده ...
بازیگر فیلم احمد : با تلفیق طنز در فیلم های دفاع مقدس بهتر می شود حرف زد+ فیلم
ابوالفضل همراه در حاشیه چهل و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی ایرنا در قیاس ایفای نقش خود در اخراجی ها و فیلم های سینمایی میرو و احمد اظهار داشت: ژانر مورد علاقه من، دفاع مقدس است و معمولا کارهایی که در این ژانر ساخته و به من پیشنهاد می شود را با اغماض قبول می کنم، حتی اگر فیلمنامه، عوامل و قصه شرایطی داشته باشند. بر خلاف دیگر ژانرها که سعی می کنم خیلی گزیده ...
فراری، ایران زیبا و شاه قیچی؛ نمایشنامه های کلاسی مجلات رشد در بهمن ماه 1402
به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و به نقل از واحد خبر و رسانه دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، ماهنامه های آموزشی و تربیتی ، و از گروه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی، که به عنوان جزئی از بسته های تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تولید و منتشر شدند. در شماره پنجم از سال تحصیلی جاری، که در بهمن ماه به دست مخاطبان خود رسیده است، مطالبی با محوریت موضوع چهل وپنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و موضوع مقاومت چاپ و ...
انیمیشن می تواند برای کودک و نوجوان وحتی بزرگسال جذابیت داشته باشد
و نوجوان امسال را هم داشتیم، بازخوردی که از مخاطب گرفتیم این بود که اسم این انیمیشن بار منفی دارد و ازآنجایی که اکثریت مخاطبان ما کودک و نوجوان هستند بهتر از است اسم دیگری را انتخاب کنیم و ساعت جادویی، در دقایق پایانی تصویب شد. وی درباره قصه و داستان انیمیشن ساعت جادویی گفت: محوریت اصلی قصه، درباره مشاغل و فرهنگ هایی بوده که در زمان های قدیم رواج داشته است اما به مرورزمان از بین رفته ...
سیمرغ 42| به بهانه قلب رقه ؛ نگاهی به آثاری که با محوریت داعش ساخته شدند
/ سیروس مقدم سری پنجم پایتخت با سرمایه گذاری سازمان هنری رسانه ای اوج ساخته شد. شروع داستان پر است از اتفاقات کمدی و خنده آور و قسمت های پایانی و فصل مواجهه با داعش، لرزره بر تن مخاطب می اندازد! سیروس مقدم با این تمهید توانسته است، خطر داعش و چهره مخوف آن ها را در قالب یک اثر کمدی نشان دهد. پایتخت به شکل زیرپوستی اما روشن، اشاره می کند اگر مدافعان حرم مقابل داعش نمی ایستادند، چگونه شادی و خوشی و امنیت ایرانی ها بر باد می رفت. از آن سو این حس خوشایند را دارد که به پشتوانه نیروهای امنیتی و مدافعان حرم، آرامش برقرار است. ...
امروز فیلم آغوش باز در سینما هویزه اکران می شود
آزمون و خطاهای عاطفی، به دام ملودرام های صرفاً خوش بینانه و به دور از هرگونه واقع نگری نیفتد و تا جایی که الزامات جذب مخاطب در سینمای بخش خصوصی اجازه می دهد، از حرکت صرف در مسیر جذب مخاطبان سهل پسند هم خودداری کند . ولی آیا موفق عمل کرده است؟! تازه ترین اثر شعیبی، سردرگم است، پر حرف است، بی ارتباط است، آشفته است، نامتوازن است. فیلم سکانس های خوب هم دارد، برعکس حرف های قشنگی هم دارد ولی ...
امروز فیلم آغوش باز در سینما هویزه اکران می شود
ملودرام های صرفاً خوش بینانه و به دور از هرگونه واقع نگری نیفتد و تا جایی که الزامات جذب مخاطب در سینمای بخش خصوصی اجازه می دهد، از حرکت صرف در مسیر جذب مخاطبان سهل پسند هم خودداری کند. ولی آیا موفق عمل کرده است؟! تازه ترین اثر شعیبی، سردرگم است، پر حرف است، بی ارتباط است، آشفته است، نامتوازن است. فیلم سکانس های خوب هم دارد، برعکس حرف های قشنگی هم دارد ولی دغدغه پسِ فیلم گم است. شخصیت اصلی ...
بازگشت جذاب جواد عزتی به ژانر کمدی با تمساح خونی
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایران آنلاین ، ژانر کمدی با اینکه مخاطب پر و پا قرص خود را دارد و بسیاری از علاقه مندان را به پای پرده نقره ای سینما می کشاند اما در جشنواره فیلم فجر آن طور که باید جدی گرفته نمی شود و ژانرهای دیگر شانس بیشتری را برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین فیلم سال دارند، اما تمساح خونی با وجود ژانر کمدی خود توانسته با قدرت این قاعده و باور را بر هم بزند و با موضوعی خاص و نگاهی جدید ...
فیلمبردار- کارگردانی که محتوا را فدای تصویرمی کند
داشته باشد؟ بی شک فیلم ساز ابتدا باید تصویر راوی فیلم را نمایش می داد و علت این که چرا می خواهد داستانی از گذشته اش تعریف کند را عنوان می کرد تا کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. حداقل حلقه وصلی میان آینده و لزوم روایت گذشته ارائه می داد مثلاً اینکه عطای بزرگ سال به دنبال مصی معصومه می گردد و این داستان را برای شخص سومی تعریف می کرد. یا مثلاً داستان سوءتفاهم گذشته را برای مصی تعریف و سپس وارد قصه می شد ...
تمساح خونی؛ یک کمدی-اکشن سرحال و خوش ریتم/ جواد عزتی، همه فن حریف در سینمای ایران
. فیلمی که پس از آن مخاطب با حال خوب از سینما خارج شود. تمساح خونی از این جنس سینماست. انتظار می رود این فیلم در فصل جوایز این دوره از جشنواره مورد اقبال قرار گیرد. اگر چه سوابق ادوار پیشین جشنواره نشان می دهد فیلم های کمدی غالبا در این رویداد نادیده گرفته می شوند. انتهای پیام/
آپاراتچی؛ شریف، سلامت، بی ادا
شده و طراوت بیشتری از بابت این پرداخت، بر فضای فیلم سوار باشد. این سیاست سبب شد تا فیلم، درگاه های متعدد و مختلفی برای قصه پردازی داشته باشد. در زیرلایه می تواند آسیب شناسی جزئی تری از مناسبات دهه 60 و ضوابط حاکم به عمل بیاورد. همچنین به خوبی تصمیم گرفت تا تنها در مقام راوی، یک داستان پرریتم را روایت کرده و از تاکید بر درست یا اشتباه بودن تصمیمات جلوگیری کند. این عملکرد سبب شد ...
بهروز شعیبی: نمی توانیم کنشگری زنان را نادیده بگیریم کد خبر: 914630 / دیروز, 13:16 / فرهنگ و هنر
تواند به سلیقه سازی برای مخاطبان در انواع ژانرها کمک کند؟ به نظرم شاید خیلی درست نباشد که بار را به تنهایی به دوش جشنواره بیندازیم. چیزی که مهم است این است که همه ما زمانی که در حال انجام کار تحلیلی روی فیلم ها هستیم نباید تحت تاثیر فضایی که تبلیغات روی فیلم ها به وجود می آورند قرارگیریم و باید سعی کنیم به مخاطب ژانرهای مختلف را بشناسانیم. متاسفانه ما با پرداختن به یکی دو گونه خاص از ...
نقد و بررسی انیمیشن شمشیر و اندوه
الی ماشاالله در نظم، شاهدان مثالی بر غنای ادبیات داستانی است. حال با در نظر داشتن این موارد، می توانیم با دیدی عمیق تر آثار تولید شده اخیر را، بالااخص داستان شمشیر و اندوه که در این نوشته قصد پرداخت به آن را داریم، مورد نقد قرار داد. ماهان در انیمیشن شمشیر و اندوه داستان انیمیشن شمشیر و اندوه از حیاط خانه ای آغاز می شود که در آن جوانی مشغول تمرین شمشیر است و در ادامه زنی که ...
برنامه دومین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ شعیبی با آغوش باز به سینما ونوس می آید
جشنواره فیلم فجر شد که مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. نمازی در این میان، سریال حوالی پاییز را برای تلویزیون با موضوع شهدای منا ساخت و حالا در سومین تجربه فیلمسازی بلندش فیلم شه سوار را با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی و بخش خصوصی به جشنواره چهل ودوم آورده که به مانند شادروان ، روایتی شیرین از یک ملودرام اجتماعی است. در خلاصه داستان فیلم شه سوار آمده است: به دنبال ...
توجه به مخاطب عام در ادبیات پایداری اتفاق خوبی است
ها و جذابیت ها رعایت شود تا با چالش ها و گره ها مخاطب را به دنبال خودش بکشد. بر اساس مستنداتی که جست وجو شد، شخصیت هایی را طراحی کردم و قطعه هایی از قصه که ما را به هدف نهایی برساند و قصه به این شکل رقم خورد.
نبود تجهیزات فیلمبردار را خلاق می کند/ چالش های تولید احمد
ای بر اساس حوادثی است که قابل پیش بینی نیست و ویژگی این ژانر، تعلیق و غیرقابل پیش بینی بودن قصه است. زلزله بم مساله آشنایی برای مخاطبان است اما امیرعباس ربیعی با درایتی که داشت، توانست با تعلیق مخاطب را پیگیر داستان کند. خرده قصه های احمد برای مخاطب کشش و جذابیت دارد و این فیلم حادثه ای پس از پخش می تواند جزو فیلم های خوب سینمای ایران شود. * کدام یک از این موارد در فیلمبرداری یک اثر ...
روایتی از آزمون وخطاهای عاطفی در آغوش باز /حرکت در جهت جذب مخاطب
داشته در اولین همکاری جدی خود با حیطه دیگری از بدنه بخش خصوصی سینمای ایران، توانایی های خود را در عبور از دغدغه های سینمای شخصی و ورود به دنیایی با مخاطبان بیشتر به اثبات برساند؛ آن هم با بهره گیری از جاذبه های تعلیق در قصه پردازی با موضوعی اجتماعی- عاشقانه. شعیبی در آغوش باز همچنان راوی دل مشغولی های اجتماعی و انسانی خود باقی می ماند. ولی این بار ضمن طرح مضامین انسانی مورد علاقه اش، با ...
استشمام رایحه ای کم رمق از ژانر استراتژیک در فضای سرگردان تا به امروز فجر چهل و دوم
در تنظیم منطق روایت گری خود است. اثری که عملا در چیدمان صحیح پیرنگ های اصلی و فرعی تا به آخر ناکام می ماند و در اصلی و فرعی سازی پرداخت های خود آنچنان به داستان عشقی خود ضریب می دهد که نه تنها عموم مخاطبان، بلکه عملا حتی مخاطب علاقمند و مشتاق دیدن و شنیدن از هفت سال دفاع از حرم را دچار سردرگمی می سازد و در این میان یکی از عوامل اصلی این ضعف را می توان در روحیه سریال ساز و عدم توان عوامل برای خلق ...
روایت بهروز شعیبی- چهره روز چهارم جشنواره- از فیلمش
شرکت کرده ام. امسال هم با این فیلم در جشنواره هستم. بعد از فیلم سینمایی بدون قرار قبلی تلاشم این بود که فیلم متفاوتی کار کنم که شبیه فیلم های گذشته ام نباشد و با روزگار امروز هم همخوانی داشته باشد. عشقی متفاوت به گفته بهروز شعیبی، داستان فیلم آغوش باز به عشق می پردازد. کار ما قصه گویی است و مخاطب را باید پای داستان نگه داریم. فیلم آغوش باز عاشقانه است و نگاهی متفاوت به مبحث عشق ...
گفت وگو با رضا کشاورز حداد، نویسنده و کارگردان باغ کیانوش | کار کودک و نوجوان نیاز به سرمایه گذاری جدی ...
کلی خط اصلی قصه مبتی بر اتفاق اصلی کتاب پیش رفت. از اینکه اولین ساخته بلند سینمایی تان در چهل ودومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد چه حسی دارید؟ برای بسیاری از فیلمسازان ورود به جشنواره ملی کشور اهمیت دارد. اینکه شما بتوانید در سیل عظیم آثار تولیدی امسال جایی داشته باشی و فیلمت مورد قضاوت و نقد مخاطبان حرفه ای سینما قرار بگیرد، اتفاق ویژه ای است. به ویژه فیلم من که در ژانر نوجوان ...