سایر منابع:
سایر خبرها
تشدید عملیات نظامی در تمامی جبهه ها پاسخ یمنی ها به پیمان شکنی سعودی هاست
پایبندی به توافق های صورت گرفته به سعودی ها هشدار داد و گفت: خبرهایی که از میدان نبرد به گوش می رسد خوشحال کننده است و نیروهای یمنی موفق به کسب پیروزی های بزرگی شده اند، کشورهای متجاوز اگر به توافق های صورت گرفته پایبند نبوده و گفتگو را نپذیرد ضربه سختی از ملت یمن دریافت خواهد کرد و نیروهایشان به رهبر عربستان و آمریکا درهم شکسته خواهند شد. گفتگو ها به نقطه آغازین خود بازگشته اند ...
قافله غائله "حسین فریدون" به منزل آرامش می رسد؟
ها اعلام کرد: "بر اساس اخبار رسیده، آقای فریدون در انتصاب مدیران عامل بانک ها اختیاراتی داشته و با لابی گری، آن ها را در جایگاه مدیر عاملی می نشانده است. وی با این لابی گری، موجب سوءظن ها شده و چهره دولت را مخدوش کرده است. خانه ملت، مسئولیت این موضوع را به عهده کمیسیون اصل 90 گذاشته و این کمیسیون در نظر دارد تا همه ابعاد مسئله را بررسی و نتیجه را برای مردم بازگو کند. انتصاب مدیر عامل بانک رفاه بر ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
وزنه برداران ایرانی در المپیک را بیشتر بشناسیم
به گزارش گروه ورزش رویکرد ، وزنه برداری یکی از پر امیدترین رشته های ایران در المپیک های گذشته بوده است و ایران از 2000 سیدنی به بعد تنها در یک المپیک موفق به کسب طلا در این رشته نشده است. حسین توکلی، حسین رضا زاده و بهداد سلیمی در ادورا گذشته توانسته اند با طلاهای خود ایران را در رده بندی مدال آوران بالا بکشند و برای المپیک پیش رو حالا وزنه برداران بسیار آماده نشان داده اند، از بهداد که به روزهای ...
- جناب خان - رهبر ارکستر موسیقی شد
در مورد خواسته اش اظهار کرد: خواسته های من مثل پوست مار هستند، مدام نو می شوند و در یک موضوع نمی مانم چرا که نباید به چیزی که بدست می آوریم بسنده کنیم. این نگاه باعث می شود تا ابد مدام بالا و بالاتر بروی. اما در 10 ثانیه لبخندی که برگزیده این بارش حسن رفیعی شده بود ناظری سعی کرد متفاوت این کار را انجامد دهد و با چشمش این خنده را به مردم برساند. حافظ ناظری همچنین در ادامه گفت ...
شهادت اساس فرهنگ و تفکر شیعی است
از آراستن تن معنا می دهد. وی افزود: هر فرد مسلمان در هر جامعه ای که لباس جهاد و شهادت را بر تن کند، قطعا لباس عزت و سر بلندی را برخود پوشانده و همانطور که شهدای ما با شهادت خود امروز سربلند و سرافراز شدند، برای خود، جامعه و میهن اسلامی اش افتخار کسب کرده است. شهدا زنده هستند استاندار سمنان با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص)، گفت: بالاتر از هر کار خیری، خیر و نیکی ...
اظهارات اوباما در گردهمایی دموکرات ها درباره ایران
: ما تعداد نظامیان بیشتری را به خانه و نزد خانواده هایشان بازگردانیم و عدالت را برای اسامه بن لادن اجرا کردیم. ما فصل جدیدی را با مردم کوبا آغاز کردیم و حدود 200 کشور را در زمینه توافق آب و هوایی گرد هم آوردیم تا بتوانیم این سیاره را برای فرزندانمان نجات دهیم . اوباما همچون همسرش میشل به شعار دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی آمریکا مبنی بر اینکه بار دیگر آمریکا را بزرگ کنیم ...
چرا روزنامه های حامی دولت به جای معیشت مردم دغدغه انتخابات دارند؟
به عرصه تاخت و تاز علیه داخلی ها منجر می شود. دوقطبی سازی و سیاسی کاری دوای درد جامعه نیست سیاست نمی تواند و نباید به عنوان سرگرمی توده ها به کار رود. اصلاح طلبان همواره منادی شعارها و مطالبات سیاسی بوده اند، به راست و دروغ و صحیح و غلط این شعار بازی ها کاری نداریم اما آنکه خود را به واسطه مطالبات اینگونه فرهیخته می داند و نگاه به مشکلات معیشتی ملت را دون شأن خود می داند ...
افکار عمومی هنوز منتظر عزم دولت
اقدام قاطع دولت در این زمینه است. البته ماجرای حقوق های نامتعارف به مرور ابعاد دیگری هم پیدا کرد تاجائیکه اطلاعات سپاه نیز وارد گود شد و پرده از یک باند سازمان یافته فساد بانکی برداشت. سازمان اطلاعات سپاه پاسداران که به دستور مرجع قضایی در قضیه فیش های حقوقی وارد شده بود موفق به کشف باند سازمان یافته فساد بانکی شد که رستگار سرخه ای مدیرعامل معزول بانک ملت و معاونش از اعضای اصلی ...
زن مظهر خلاقیت الله
وجود مرد نمی داند، در مقررات خاص خود درباره زن و مرد به این مطلب نظر نداشته است [41] . در کتاب روش خوشبختی بانوی ایرانی (ره) آمده است: چنانچه که تاریخ نشان می دهد، در اکثر ملل و اقوام، زنان را یک موجود ضعیف و ناچیز به شمار می آوردند. به دختران ارث نمی دادند و بعضی او را از افراد بشر و انسانیت به شمار نمی آوردند، فقط زن را برای خدمت به مردان و اطفای شهوت جنسی برای مردها نگاه می ...
قانون مداری را از خودمان شروع کنیم/ دور زدن در خیابان های شلوغ آران و بیدگل ممنوع است!
در عامه مردم ما چنین خلق و خویی اصلاً معمول نیست. برای این که علل و عوامل این مسئله مشخص شود، لازم است دلسوزان علوم انسانی این مسئله را به طور میدانی و علمی بررسی کنند؛ البته اگر جستجویی در فضای وب انجام بدهید، به نتایج و تحقیقاتی خواهید رسید؛ اما به نظر می رسد این مسئله جدی تر و مهم تر از آن است که تا به حال به آن نگاه شده؛ چه آنکه یکی از پایه های جامعه، از کوچکترین واحد آن که خانواده ...
جنگ قوانین برای عارضه فیش های حقوقی/ پرداخت های نامتعارف در نطفه خفه می شوند!
قوانینی چون قانون رسیدگی به دارایی مقامات و خدمات کشوری نگاه جدی تر و دغدغه مندتری را نشان می دهد. البته باید تاکید داشت تنها تصویب و وضع قوانین منجر به حرکت درست چرخه نظام مالی نخواهد شد بلکه قوانین درست نظارت درست و دقیق را می طلبد که در نهایت اعتماد مردم را نیز به همراه خواهد داشت.
از تیر اندازی به دختر 14 ساله و ربودن وی تا بازداشت 30 زن به جرم فعالیت در شبکه های اجتماعی
همراه بوده است . اعتراضات و تجمعات مردمی و درگیری ها همچنان در بیشتر روستاها و اردوگاه های آوارگان و شهرهای مختلف در سرزمین های اشغالی ادامه پیدا کرده است. نکته قابل توجه در این انتفاضه این است که موتور محرک اصلی آن نسل پس از توافق نامة اوسلو است، یعنی نسلی که بعد از دهه نود قرن گذشته میلادی متولد شده و امروز مرکزیت انتفاضه را در دست گرفته است . انتفاضه به صورت مستمر در استان الخلیل ...
وزیر کشور: ثبات اقتصادی اولویت ماست
: گزارش هایی که از استان شده است نوید بهبود وضعیت آن است و نشان می دهد گام بلندی برداشته شده است. در حال حاضر طرح هایی که نتوانسته اند به سودآوری برسند به رونق دست یافته اند و همه این شرایط اولیه از اولویت های نزدیک ماست. وی با بیان اینکه شاخص 24 گانه مقام معظم رهبری منشور کاری ماست و باید طبق آن پیش رویم، افزود: هم اکنون در ابتدای مسیر هستیم و باید تلاش کنیم که جلو برویم و البته در این راستا ...
فرهادی؛ روایتگر بدیعترین سبک واقعگرایی در سینما
تربیت مدرس تهران ادامه دهد. فرهادی از ابتدای فعالیت های نمایشی خود، وارد تلویزیون شد. در این سال ها بیشتر به نگارش فیلمنامه پرداخت؛ تجربه ای که بعدها در نوع نگاه ویژه او در زمینه کارگردانی اثر گذاشت. وی فیلمنامه نویسی را با فیلم ارتفاع پست (1380) ساخته ابراهیم حاتمی کیا آغاز کرد. پس از این فیلم، فرهادی، خود فیلمنامه همه آثار خود را نگاشت. فرهادی کمتر از یک سال پس از اکران ارتفاع پست ...
موضع مبهم اتاق بازرگانی در قبال واردات
به گزارش افکارنیوز ، مدتهاست مقام معظم رهبری فرمان داده اند که باید برای ناکارآمد کردن تحریم ها مقوله مهمی به نام اقتصاد مقاومتی در کشور تحقق یابد و این مهم میسر نخواهد بود مگر با همدلی و مشارکت همه ارکان دولتی و خصوصی و حمایت مردم عزیز که جز به اقتدار و عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران نمی اندیشند. در این مسیر نکات مهمی را باید مورد توجه قرار داد که برخی از آن عبارت است از ...
"گسترش شیعه و نهضت علمی" در دوران بنی امیه و بنی عباس
بلند امام معصوم ( ع ) را فراهم می کرده اند ، و دو نفر از خلفای عباسی ( سفاح و منصور ) نیز در زمان امام ( ع ) مسند خلافت را تصاحب کردند و نشان دادند که در بیداد و ستم بر امویان پیشی گرفته اند ، چنانکه امام صادق ( ع ) در 10 سال آخر عمر شریفش در ناامنی و ناراحتی بیشتری بسر می برد . * عصر امام صادق (ع) عصر امام صادق ( ع ) یکی از طوفانی ترین ادوار تاریخ اسلام است که از یک سو اغتشاش ...
برخی مصاحبه های کتاب جنبه تبلیغاتی دارند/ لزوم بررسی نحوه رسیدن زنان نماینده به خواسته هایشان
...> عدم هم گرایی زنان منجر به سرکوب آن ها می شود/ زنان زیرمجموعه احزاب مردانه او با بیان این که 150 صفحه اول کتاب تحلیلی – سیاسی است، ادامه داد: در این بخش نشان داده شده است که بخش اعظمی از سرکوب ها به خود زنان مربوط است؛ زیرا خلأ هم گرایی زنان در بسیاری از مقاطع تاریخی احساس می شود. این عدم هم گرایی باعث شده است زنان همیشه در سیاست شکست بخورند. البته در کنار آن، علل دیگری نیز وجود دارد. بعد از ...
پای لنگ سازمان های حقوق بشری در پیگیری حادثه تروریستی کابل
دهمزنگ کابل را به عهده می گیرد. عمق فاجعه به قدری زیاد است که واکنش مسئولان ملی و جهانی را در پی دارد. مسئولان دولتی نیز به نوبه خود با ملت شریف و دردکشیده افغانستان ابراز همدردی کردند. عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با شماری از بزرگان ولایت بامیان حادثه خونین و تروریستی دهمزنگ کابل را تلاش دشمنان برای صدمه زدن به اتحاد و وحدت مردم افغانستان عنوان کرد. ...
برخی می خواهند ایران را به اسپانیایی دیگر تبدیل کنند/ تا کجا باید تأسیسات هسته ای را تعطیل کنیم
به گزارش سراج24 ،حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیزاده ظهر امروز در همایش نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه متعلق به همه افراد جامعه بوده و وصل به امام و نظام است که همه باید این معجزه انقلاب را از خود بدانند. وی با بیان اینکه برای طراحی بهترین برنامه ها باید ساز وکار و پشتوانه داشته باشیم افزود: این سازوکار را باید برای اجرای طرح ها فراهم سازیم و در این راستا باید نتایج خود را محک ...
تیموریان: امکانات لوکس قطر و چین را نداریم
مرحله یک نقطه مثبت برای ایران بود. هرچند کسانی که از بیرون به این بازی ها نگاه می کنند پیش خودشان فکر می کنند که بازی ها به مراتب خیلی آسان هستند. البته این را باید بگویم که رقابت های انتخابی جام جهانی از این مرحله شروع می شود. سوال: از زمان جام ملت های آسیا 2015 چهره های جدید زیادی به تیم ملی ایران اضافه شدند. شما رشد و پیشرفت تیم ملی را در 18 ماه گذشته چطور بررسی می کنید؟ ...
با جوان ترین ایرانی گلزن لیگ قهرمانان اروپا از قلبی که نشان داد تا پا قدم خوب پدر و مادرش
مادرم ظهر بازی به شهر رسیدند ولی نشد همدیگر را ببینیم چون من در اردوی تیم بودم ولی در استادیوم آنها را دیدم و قلبی هم که بعد از گل نشان دادم، برای پدر و مادرم بود. مادرم همیشه بازی های من را با استرس نگاه می کند و بعد از اینکه گل زدم، در ورزشگاه گریه کرد. بعد از بازی او و پدرم را دیدم که واقعا خوشحال بودند. انگار همه دنیا را به من داده بودند. تو در کنار دایی، هاشمیان و کریمی چهارمین گلزن ...
مروری بر کمدی های تلویزیون از دهه 70 تا امروز
...> موفقیتی نظیر نوروز 72 کافی بود مسئولان شبکه یک بار دیگر تولید برنامه دیگری را به گروه جوان مهران مدیری بسپارند. او همراه برخی بازیگران نوروز 72 و اضافه کردن چند چهره جدید ازجمله رضا عطاران و...، پرواز 57 را برای دهه فجر سال 72 ساخت؛ کاری موفق تر و حتی بهتر از نوروز 72. مدیری با تیز هوشی توانست نظر مردمی را که این بار از او و گروهش شناخت پیدا کرده بودند به خوبی تامین کند. نوروز 73 ...
چرا مردم کمتر با تورهای گردشگری سفر می کنند؟
انفرادی را بر سفر با تور ترجیح می دهند. وی ادامه می دهد: ما با یک جامعه درونگرا مواجهیم علاوه بر آن، تعصبات خانوادگی و همچنین نگاه خودی و ناخودی حاکم بر اذهان، در کنار دور بودن از فرهنگ تقسیم کار، مدیریت زمان و عدم نگاه بلندمدت که در شکل برنامه ریزی های ما خود را نشان می دهد، سبب می شود طرف عرضه وارد میدان نشود و با کمبود سطح عرضه و شکل نگرفتن بازار رقابتی، قیمت بسته های سفر که در قالب تور عرضه می ...
جام جم نشینان جم را جدی بگیرند!
مقابله با شبکه های جم که هر کدام با هدفی معین راه اندازی شده و جلب نظر می کنند نداریم. این خطر جدی بیخ گوش ماست و مسوولان فرهنگی کشور از مجلس و وزارت ارشاد گرفته تا تلویزیون باید برای آن یک آماده باش طولانی مدت اعلام کنند. جم لایف، یکی از شبکه های تلویزیونی گروه جم است که برنامه های مستند و جذابی در زمینه های گردشگری، حیات وحش، سلامت و بهداشت، مد و لباس و زیبایی تهیه و پخش می کند. شبکه جم ...
چرا امام صادق(ع) به مدعیان قیام پاسخ ندادند
منصور نشسته است. سلام کردم و نشستم، آنگاه منصور مرا معرفی کرد، سپس به امر منصور مسائل را یکی پس از دیگری مطرح کردم و او یکایک را پاسخ گفت. او در هر مسئله آراء و نظریات اهل مدینه و اهل عراق و سپس نظریه خود را نیز بیان می کرد، گاهی با نظریه آنها موافق بود و گاهی مخالف؛ آنگاه ابو حنیفه می گوید: من او را داناترین فرد تشخیص دادم. زیرا او داناترین فرد، آگاه ترین آنها به عقاید مردم زمان خود می باشد.(3) ...
فیلمهای سینمایی تلویزیون در تعطیلات آخر هفته
قدیم پدر مرحوم جک است و به همین خاطر جک پرونده او را بلافاصله قبول می کند. ابتدا به نظر می رسد که گری یک تاجر فعال است که ماهی چند بار به اقصا نقاط جهان سفر می کند و در یکی از این سفرها ناپدید شده است اما تحقیقات جک نشان می دهد که گری در واقع یک قاچاقچی مواد مخدر است که با همکاری یک کارتل تجاری بزرگ در استرالیا اقدام به این کار می کرده است. پس از این تحقیقات شخصی به نام دیوید از اداره پلیس با جک ...
بزرگترین چالش امروز وجود برخی مسئولان بی باور به مکتب امام است
...> نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، گفت: در دهه 40 امام خمینی(ره) اسلام ناب را برای رهایی مردم از استبداد داخلی و نظام سلطه عرضه کرد. نیاز ملت در آن زمان مشخص بود و حضرت امام(ره) آن را در نظر گرفت و امکانی را ایجاد کرد که تحول مادی و معنوی در تمام ابعاد در انسانها شکل گیرد. زاکانی با بیان این که تاکنون اولویت نظام اسلامی دفع تهدیدات بوده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه ما تاکنون دائماً آفت ...
امضای 10سند همکاری اقتصادی در سفر ظریف به گینه/ کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور بزودی تشکیل می شود
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فصل دیگری از فعالیت های دستگاه دیپلماسی، توجه خود را به آفریقا معطوف کرد و در سفری 6 روزه راهی غرب این قاره شد. گینه کوناکری سومین مقصد ظریف در این سفر دوره ای بود. ظریف در ششم مردادماه وارد کوناکری پایتخت گینه شد. کشوری که با کشورهای مالی ؛ لیبریا؛ سیرالئون؛ سنگال ؛ساحل عاج و گینه بیسائو هم مرز است و رژیم سیاسی آن، جمهوری – لائیک. حدود 95 درصد مردم ...
برداشتی از فیلم دختر ساخته تحسین برانگیز رضا میرکریمی
مرکز اصلی روایتهای میرکریمی است فیلم هایش را ستودنی کرده است. جامعه ایران متشکل از خانواده هایی است که پدر خانواده اگرچه در مواقعی مستبد است اما برای حفظ ارکان خانواده حاضر است کیلومترها مسیر را برای بازگرداندن دختر بپیماید. این نگاه در دیالوگ های دخترانی که برای مهمانی خداحافظی پونه دور هم جمع شده بودند نیز نشان داده می شود. پونه مهمترین دغدغه اش دلتنگی پدرش است و مجدانه قصد بازگشت دارد ...