سایر منابع:
سایر خبرها
بیماری ایدز چگونه وارد ایران شد
ایدز که از تماس جنسی مهارگسیخته ناشی خواهد شد، جای خود را در جامعه بویژه در میان جوانان و نوجوانان باز کرده و مشکلات جدیدی را برای کشور به وجود آورد. لازمه موفقیت در مبارزه با اچ آی وی و ایدز ایجاد عزم ملی، همکاری قوی بین بخشی، مشارکت فعال جامعه، وضع قوانین لازم برای حمایت از افراد مبتلا به اچ آی وی و ایدز به منظور جلوگیری از انگ و تبعیض، همکاری نزدیک بخش خصوصی و سازمان های غیر دولتی ...
بجای فکر به انتخابات، حقوق های نجومی را شجاعانه جمع می کردید
از نوع زمینه سازی برای تولید در جامعه است. آیت الله مکارم شیرازی متذکر شد: جوانان در دانشگاه پس از دیپلم، دو سال، چهار و نهایت تا 10 سال که مشغول فراگیری علم باشند مدرکی متناسب با آن دوره دریافت می کنند؛ فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس تا دکترا و فوق تخصص. اما یک فرد دیپلم در حوزه علمیه باید 16 سال درس بخواند تا به اولین مرحله اجتهاد برسد بنابراین چاره ای جز استفاده از بیت المال در این ...
رئیس انجمن مددکاری: جرات حرف زدن درباره آسیب ها را نداشتیم /نمی خواهیم آسیبهای اجتماعی را به عنوان یک ...
جامعه اسلامی هستیم و آسیب نداریم. اوایل می گفتند زندان می خواهیم چه کنیم. امروز مجبوریم زندانها را گسترش بدهیم. مراکز نگهداری دختران زیر 18 سال را گسترش دهیم. بخش دوم، امور اجتماعی ما همیشه در حاشیه بوده. در تمام برنامه های توسعه مسایل اجتماعی رها شده. تنها در برنامه چهارم، یک برنامه نوشته شد ولی اجرا نشد چون اعتقادی بر آن نداشتیم. سال گذشته در مجلس جلسه ای بود و نایب رئیس جلسه حضور داشت. بعد از ...
چگونه عربستان در پوشش بنیادهای خیریه، تروریست پرورش می دهد؟
بررسی است. پس از 11 سپتامبر 2001، القادحین .......... (ادامه پاراگراف به طور کامل سیاه شده است) . مأمور اف بی آی در فینیکس طی مصاحبه ها اظهار داشت که القادحین در آمریکا به تحصیل مشغول بوده و منبع درآمد مشخصی نداشته است. وی به طور مرتب با مقامات سعودی در آمریکا در ارتباط بوده و در امور مربوط به جامعه سعودی ها در آمریکا، فعال بوده است. وی مدیر یک کلوپ سعودی در فینیکس بوده و به ...
گزارشی از بازار نصب تجهیزات ایمنی و صوتی خودرو
فروشی در تعدادی از فروشگاه های این خیابان اقلام به صورت تک نیز فروخته و نصب می شود.یکی از فروشنده ها که خودش کار نصب را انجام می دهد، می گوید: اینجا یکی از مراکز اصلی این قبیل کارهاست و تجهیزات مختلف و متعددی را می توان خریداری و روی ماشین ها نصب کرد. وی می گوید: بیشتر کسانی که اینجا می آیند از طبقه متوسط به بالا هستند، ولی نصب تجهیزات اضافی روی ماشین مربوط به قشر و طبقه خاصی نیست. او در ...
گودرزی: عده ای آشکارا دزدی می کنند و اسمش را حقوق می گذارند؛ دفاع از انقلاب به معنای حفظ وضع موجود نیست
. رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه افق های پیش بینی شده در انقلاب اسلامی تشکیل دولت، نظام اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن سازی اسلامی است، افزود: اصول و مبانی رسیدن به افق های پیش بینی شده اصول و اهداف مبانی اسلام است و برای رسیدن به 5 هدف استکبارستیزی، عدالت اجتماعی، استقلال، کرامت انسانی و آزادی قیام کرده ایم. گودرزی بابیان اینکه برای رسیدن به 5 هدف ذکر شده با چالش ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
وجود داشته باشد در واقع امکان مقاومت و دفاع از منافع ملی تمامیت ارضی وجود ندارد و همین خط وابستگی در دوره محمدرضاشاه در تجزیه بحرین خودش را بروز می دهد. با وجود اینکه محمدرضاشاه ابتدا بحرین را استان چهاردهم ایران اعلام می کند و مواضع خوبی دارد بر حاکمیت ایران بر بحرین. ولی چون عناصر نفوذی در دربار زیاد بودند، امثال عباس مسعودی ها که وابسته به انگلیس و از طرفی وابسته به عرب ها بودند؛ اینها در واقع ...
دهه شصتی ها چرا تن به ازدواج نمی دهند؟
پیشرفتهای امروزی جامعه، مدیون تلاشهای بچه های همین نسل و البته نسلهای قبل و بعد است. دهه شصتی ها علی رغم مشکلاتی که تحمل کرده و می کنند، نسل موفق و تکرار ناشدنی هستند. همان نسلی هستند که چالشها، کاستی ها و مسایل را با موفقیت پشت سر گذاشتند و نقشه راه روشنی پیش روی والدین و صاحب نظران این نسل قرار داده اند. شاید خیلی از تصمیمات خوب و به جایی که برای کودکان، نوجوانان و جوانان این دوره گرفته می شود، در جبران مشکلات جدی بود که دهه شصتی ها متحمل شدند. قدر دهه شصتی ها را بیشتر بدانیم. منبع: تبیان انتهای پیام/ ...
انجام 6360 سخنرانی برای سالگرد شهادت امام صادق (ع) در تهران
. وی، هدف از اجرای این برنامه را تبیین سیره علمی و فقهی امام، تبیین جایگاه ولایت فقیه، جامعیت ولی فقیه در مدیریت و مهار بحران ها، تشریح فرهنگ مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت (ع) و توجه دادن آحاد جامعه به شعار سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل برشمرد . مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران، اعلام کرد: مبلغین علاوه بر طرح مباحث مختلف و بررسی و تحلیل آنها و پاسخگویی به سوالات مخاطبین به ویژه ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
دکتر محسن جلیلوند: شکاف های اجتماعی مهاجران در آلمان تبدیل به شکاف های امنیتی شده است
آلمان بدون برنامه ریزی نیست. وی درباره اینکه آیا مرکل برای منافع شخصی اش و رسیدن به مسائلی چون جایزه صلح نوبل بی محابا دست به مهاجرپذیری زده است، گفت: کسی مثل مرکل در نقش صدراعظم آلمان هرگز به خاطر منافع خودش منافع ملی کشورش را به خطر نمی اندازد. جلیلوند درباره اینکه رفتار مرکل بعد از این حملات و همینطور جو سنگین مخالفان علیه او چگونه خواهد بود، پاسخ داد: خانم مرکل به روش قبل خود ادامه می دهد ولی مسائل امنیتی کشورش را در کوتاه مدت افزایش می دهد اما بعدازمدتی جو امنیتی خود را نیز کاهش خواهد داد ." ...
افزایش 192 درصدی آموزش های مهارتی در گنبدکاووس/ شعار ما هر گنبدی یک مهارت و هر خانه یک کارخانه است
یحیی عباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، با اشاره به ضرورت افزایش مهارت در جامعه به ویژه در جوانان و نوجوانان با توجه به معضلات عدیده در حوزه اشتغال و افزایش بیکاری ها اظهار کرد: در سال های اخیر سازمان فنی وحرفه ای بر اساس رسالت خود با تمام توان برای آموزش یک حرفه و شغل به جوانان وارد عرصه شده و تلاش کرده است بخشی از حجم انبوه معضل بیکاری را حل کند. وی با بیان اینکه ...
زن مظهر خلاقیت الله
.... زن نمی تواند به مقام قرب الهی آن طور که مردان می رسند برسد. قرآن در آیات فراوانی تصریح کرده است که پاداش اخروی و قرب الهی به جنسیت مربوط نیست بلکه به ایمان و عمل مربوط است؛ خواه از طرف زن باشد یا از طرف مرد. قرآن در کنار هر مرد بزرگ و قدیسی، از یک زن بزرگ و قدیسه یاد می کند، از همسران آدم و ابراهیم و از مادران موسی و عیسی در نهایت تجلیل یاد کرده است. اگر همسران نوح و لوط را به عنوان ...
قانون مداری را از خودمان شروع کنیم/ دور زدن در خیابان های شلوغ آران و بیدگل ممنوع است!
...> و تا دلتان بخواهد، دسته بندی از این مسئله می توان ذکر کرد! قانون گریزی و قانون شکنی! همان عنکبوتی که هزاران دست و پا دارد که مدام در حال تنیدن تارهایی به دور زندگی بشر است تا در یک بی نظمی و نابسامانی، استعدادهای جامعه را به دام بیاندازند و سرمایه ها را هرز ببرد! اما این عنکبوت در کشور ما ایران چطور راه خودش را پیدا کرد؟ چه می شود که تخلفات غیرقانونی هم در بین مردم ما ...
جنگ قوانین برای عارضه فیش های حقوقی/ پرداخت های نامتعارف در نطفه خفه می شوند!
صراحتا به این ماجرا ورود کرده تا جنجال سازی که بعد از افشای چند فیش حقوقی در کشور ایجاد شده است را تدبیر کنند. سخنان مقام معظم رهبری درباره فراگیر نبودن این نوع از حقوق ها در بین مدیران و مسئولان و تاکیدشان بر برخورد و مجازات با مدیران متخلف نقطه امیدی در میانه حاشیه سازی ها بود. در کنار آن رییس قوه مجریه ضمن ورود زودهنگام به این موضوع، طی چند هفته اخیر با اقداماتی چون برکناری ...
فرهادی؛ روایتگر بدیعترین سبک واقعگرایی در سینما
، کارگردانی را با فیلم سینمایی رقص در غبار که مورد استقبال عمومی قرار گرفت، شروع کرد. این فیلم، جایزه های گوناگونی را چون بهترین کارگردانی از جشنواره آسیا پاسیفیک در سال 2003، بهترین فیلم از جشنواره فیلم فجر در سال 1381 و بهترین فیلمنامه از جشن خانه سینما، دریافت کرد. دومین کارگردانی فرهادی با فیلم سینمایی شهر زیبا (1382) ادامه یافت. این فیلم، داستان خود را از دل جامعه وام گرفته است و درونمایه ...
ولنگاری فرهنگی به ضعف در انتقال آموزه های اخلاقی و تاکتیکی به جوانان مربوط است
درستی حفظ و نشر شوند بعنوان افتخار برای ایران و حتی ملتهای آینده است، افزود: اگر در جامعه نظررسنجی، بررسی و تحقیق کارشناسانه صورت گیرد که کدام مقطع از حیات ایران و انقلاب اسلامی مهم بود و چون خورشیدی می درخشید همگان قطعا هشت سال دفاع مقدس را عنوان می کنند. رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار کرد: دوران دفاع در سال 67 تمام نشده است و هنوز که هنوز است ادامه ...
کلونی خانوادگی!
...> 1- فیلم اظهارات شاذ و سطحی دختر آیت الله هاشمی درباره حکومت دینی و آثار و نتایج آن روی جامعه را که دیدم ناخودآگاه یاد فیلم تبلیغاتی شیخ مهدی کروبی در انتخابات 88 افتادم که در آن همسر یکی از وزرای بافرهنگ و مدرن دولت اصلاحات که از قضا از منتقدان سنت و منتفعان جدی برخی احکام آن از جمله نکاح و تعدد زوجات است و همواره سعی داشته همه اوربیتال های خود را پر نگه دارد! از قوانین مربوط به ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
...> محرم که می آمد حسین به همراه دیگر جوانان محل، کارش راه اندازی دسته های زنجیر زنی و برپایی مراسم عزاداری سید الشهدا (ع) بود، خودش هم مداحی می کرد و مجلس را گرم نگه می داشت. * خطر از بیخ گوشش گذشت آرام و قرار نداشت و همیشه در تکاپو بود، یک شب رفته بود بالای سقف شیروانی مسجد تا پرچم را نصب کند که سیم برق روی شیروانی لخت بود، دست حسین به سیم خورد و همان بالا خشکش زد. ...
گناه اصلی که ظهور را به تأخیر می اندازد، ناتوانی مدعیان ولایت مداری در زندگی دسته جمعی است
به گزارش اصفهان شرق ،به نقل از صاحب نیوز-سرویس دین و اندیشه/ تحقق شرایط ظهور حضرت امام زمان (عج) و این که چه زمانی حکومت عدل جهانی مهدوی برپا می شود یکی از مهم ترین مسائل مربوط به مهدویت است. اگر چه در منابع روایی مختلف تعیین زمان ظهور توسط افراد مختلف رد شده ولی در روایات گوناگون شرایط و لوازم ظهور حضرت مهدی (عج) به درستی ترسیم شده است. عدم تبیین صحیح این موضوع باعث می شود دوستداران ظهور حضرت ...
دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه حق خبرنگاران است
نوجوانان را به عهده دارد. امام جمعه دیر در همین ارتباط عنوان کرد: نماز جمعه سنگر مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و سنگر توانمندی برای ایجاد تفکرات انقلابی برای جوانان و نوجوانان است. وی به تشریح فعالیت های ائمه جمعه پرداخت و گفت: حضور امام جمعه در مراسمات و جلسات، بازدید از ادارات، حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت، برنامه ریزی برای مناسبت های مختلف و تقویت وحدت و همدلی در جامعه ...
نگاهی انفسی به فلسفه سهروردی - تحول نوری در سهروردی مقدمه فهم است
شناختی و انسان شناختی به دست می دهند. از طایفة اخیر نیز هستند عده ای که نوآوری های او را در حد نوآوری های مفهومی می شناسند و او را پایه گذار مکتب نوینی می دانند با واحدهای سازوار اما از فلز مفهوم. دسته دیگر از سهروردی شناسان اما، شاهکار او را بسی فراتر از دگردیسی واژگانی و ابتکارهای مفهومی می دانند. آنها حکمت سهروردی را نوعی تحول نوری و در پی آن ترجمه، تعبیر و تبیین تجربه های زیسته معرفی می کنند و همه ...
مراسم تجلیل از چهره های قرآنی ماماهان/ قرآن نجاتگر است و به لطف قرآن، دشمنان ناکام خواهند بود
چند سال آینده، باید برای تأمین آب شرب نسل آینده نیز تلاش کرد. با این تفاسیر و حکایت بی آبی منطقه و با تأکید مسئولین، این دغدغه کشاورزان که نیاز به آب دارند و پلمپ چاه از مشکلات اساسی آنهاست. بحث اشتغال در فامنین که بیشتر با کشاورزی مربوط است و با نیود مجتمع های صنعتی و نبود زمینه اشتغال جوانان چه خواهد شد؟ و چه کسی باید برای مشکلات مردم پاسخگو باشد!؟ خجسته با توجه به سوال ...
لازمه های خروج از رکود
سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روزنامه اعتماد در یادداشتی می نویسد: چه زمانی مشکلات اقتصادی حل می شود؟ این سوال بخش مهمی از جامعه ایران است. جوانان، بیکاران، طلبکاران از دولت، پیمانکاران بخش خصوصی، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی و... در ادامه این مطلب که در شماره چهارشنبه ششم مرداد منتشر شد، می خوانیم: همه این سوال را می پرسند؛ چه زمانی مشکلات اقتصادی حل ...
منتظر بخشنامه های دولتی نمی شویم/ لزوم کار چریکی در عرصه فرهنگ و اندیشه
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از ندای اصفهان ، نشر تفکرات انقلاب اسلامی به خصوص میان نوجوانان و جوانان که نسل آینده کشور را تشکیل می دهند از مباحث مهم و استراتژیکی است که آینده انقلاب اسلامی به آن وابسته است؛ آینده ای که نباید دچار تحریف و انحراف به هر شکل شود. در این مسیر موسسات و نهادهایی که به این امر اهتمام دارند از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. کانون اندیشه جوان( + ) ازجمله ...
فلسطینی ها با کمک های تسلیحاتی ایران رژیم صهیونیستی را زمین گیر کرده اند/صهیونیست ها توان مقابله با ...
میدادند که فلسطینی ها تروریست و خشن هستند و طبیعی است که باید سرکوب شوند. با ابزارهای جدید و فضای مجازی هر فلسطینی می تواند یک رسانه باشد و هرکسی که حامی مردم مظلوم فلسطین در هرجای دنیا است می تواند مثل یک رسانه عمل کند و اخبار مربوط به فلسطین را به دنیا منعکس کند. می توان در قالب عکس در قالب فیلم در قالب گزارش های مختلف چهره پلید، سفاک،خون خوار و بی رحم صهیونیست ها را به ...
عمل گرایی در ذات انقلابی گری است/ بی تفاوت ها غیرانقلابی هستند
...، دکتر حسین محمدی، دکتر مجید بهستانی و دکتر روح الامین سعیدی برگزار شد . مشروح بخش اول این میزگرد که شامل مباحث نظری و اندیشه ای در حوزه تفاوت ها و نسبت میان انقلابی گری و عمل گرایی افراطی می شود، به شرح زیر است : سعیدی: در ابتدا باید عرض کنم که معنای دقیق واژه عملگرایی در علوم سیاسی، هم معنای واژه پراگماتیسم pragmatism است، چون خیلی از این واژه ها همانطور که گفتم درست ...
وقتی زنان یک استان نمی توانند چند شکایت را در دادگاه های خانواده و عمومی ثبت کنند
ای که در دادگستری کرمانشاه تجربه شده بود به نظر می رسد ماجرای عدم ثبت شکایاتی چون مطالبه مهریه و اعسار از هزینه دادرسی به نوع نگاه مردی که اینک رییس کل دادگستری خراسان رضوی است برگردد زیرا در زمان ریاست او بر اداره کل دادگستری کرمانشاه نیز بخشنامه ای مبنی بر عدم ثبت مطالبه مهریه و اعسار از هزینه دادرسی در این استان صادر شده بود. حجت الاسلام علی مظفری از نیمه شهریور 1393 سکان ...
مجموعه های مردم نهاد مذهبی در عرصه هنر رغبت کمی دارند/ تربیت هنرمند متعهد انقلابی را از اصلی ترین وظایف ...
های خودجوش مردمی در شهری مثل اصفهان بخوبی شناخته شده اند و نوع فعالیتشان مشخص است. اما ملاک هایی که برای حمایت مدنظر ما بوده است حمایت از مجموعه های مستقل و گمنامی است که هیچ حمایتی از آن ها نمی شوند و مثل برخی از مجموعه ها اسما مردم نهاد نیستند! ملاک بعدی انتخاب ما فعالیت آن مجموعه در حیطه هنر و تولید محصولات هنری با موضوعات ارزشی است. ندای اصفهان- تاکید شما بر عدم استقبال مجموعه های ...
حکایت فرش فروشی که با رکود بازار، پسته کار نمونه کویر شد/ 500 اصله درخت، نتیجه تلاش کشاورز دستجردی
از ورود به این شغل، کمک به اقتصاد جامعه و کشور، تشویق جوانان و کشاورزان به کاشت محصولات سازگار با منطقه، ایجاد اشتغال و مهمتر از همه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی که امروزه مسئله بسیار مهمی است، بود و در این راه تلاش کردم، در فصول برداشت محصول جوانان را وارد این حرفه کنم تا در کنار کشاورزی ام، خانواده هایی بتوانند بهره مند شوند. احمدی ...