سایر منابع:
سایر خبرها
قافله غائله "حسین فریدون" به منزل آرامش می رسد؟
ادعا کرده که پول را طبق این فیش دریافت نکرده در حالی که این مبالغ به حساب او واریز شده است. مگر می شود فردی که مشکل دارد، در جای دیگری مشکل ایجاد نکند؟" این مسئله واکنش تند و تیز برخی از نمایندگان مجلس را در پی داشت و بی محابا دست آنان را در اعتراض و افشای آنچه اسرار فریدونش خواندند، بازتر کرد. سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، درباره اخبار منتشره مبنی بر لابی گری حسین ...
حمله مهناز آرمین به کامران بختیاری و جناب خان! +عکس
وظیفه طراحی لباس را به یک طراح مبتدی داده اند که فکر نکنم به اندازه سال های طراحی بنده حتی درس خوانده باشد و پارتی و باند بازی و تغییر طراحی جای بنده را به عنوان طراح گرفت واقعا برای شما مردم و مسئولین متاسفم که هیچ فهم و درکی از دیزاین ندارید واقعا متاسفم ... و واسه آقایی که با برنامه بسیار بی مزه و لوسش با اون عروسک من رو مسخره میکنه. کاش حداقل در یک نظر سنجی مشخص میشد که چه طرحی انتخاب بشه نه اینکه مردم بدون فهم از مد و فشن برن و زیر پست یه طراح لباس ایران را انتخاب کنند. ...
تغییر نام جبهه النصره حرکتی راهبردی برای نجات تروریست ها است
به عنوان نمونه بارز حکومت مهدوی یاد و تصریح کرد: حفظ روحیه دینی بعد از این مراسم از ضروریات امر بوده که می تواند زمینه را برای اجرای عدالت و رغایت حقوق دیگران و دیگر فرائض فراهم کند. امام جمعه قشم: ممانعت از فریضه حج مردم سبب نزول عذاب الیم می شود حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه قشم با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: هر کس مانع از مراسم حج مردم شود خداوند عذاب الیم ...
لباس نفیسه روشن با طرح برج آزادی+عکس
باشد و طرح های گوناگونی را دیدیم و اتود زدیم و در نهایت این طرح را انتخاب کردیم. هدف من این بود که مخاطبان با دیدن این مانتو یاد برج آزادی بیفتند که یکی از آثار فرهنگی ماست و نمی توانیم از آن فرار کنیم. این طرح از میان چند طرح انتخاب شد و چون شباهت بسیار به برج آزادی داشت من هم آن را انتخاب کردم. توهین به طراحان لباس المپیک را قبول ندارم اما... این بازیگر 34 ساله که فارغ التحصیل ...
امام صادق(ع) هیچگاه به افراطی ها و تفریطی ها روی خوش نشان نداد
خطاب به او گفت ان الناس قد فتنوا بجعفر بن محمّد مردم شیفته امام جعفر صادق (ع) شدند، و باید فکری کرده، این ابهت را شکست، لذا توطئه ای علیه امام طرح ریزی کرد و چهل سؤال آماده کردند و ابوحنیفه در جمع مطرح کرد و امام همه را جواب داد و ابوحنیفه اقرار کرد که ما رأیت أفقه من جعفر بن محمّد . جالب این است که امام (ع) به کسانی که می خواستند در آن برهه از زمان دست به سلاح ببرند روی خوش نشان نمی ...
رژه سالاد شیرازی در المپیک ریو
ورزش ایران ایجاد کرده و انصافا این طرح نهایی با دوخت آستین ها، حذف پارچه پفی و رفع ایرادها معقول تر و مطلوب تر شده اما شوخی های مردم در فضای مجازی تمامی ندارد! در یکی از جالب ترین شوخی ها، برخی کاربران عکسی از یک ظرف سالاد شیرازی را از نمای بالا منتشر کرده و نوشته اند وقتی کاروان ورزش ایران در ریو رژه برود و دوربین ها از بالا تصویر رژه را نشان بدهند کاروان ورزش ایران با این رنگ های سبز و سفید و قرمز و پف های سر آستین خانم ها و کت های بدون آستین آقایان تبدیل به سالاد شیرازی می شود! ...
برای لباس ها از مشارکت جمعی استفاده نشده
به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، سیدمناف هاشمی در برنامه ورزش و مردم در خصوص لباس های کاروان ایران در المپیک اظهار داشت: لباس ها نماد یک کشور هستند و بعد از 4 سال نمایندگان ما باید در میان 206 کشور آنها را بر تن کرده و رژه بروند. میلیاردها انسان هم این مراسم را خواهند دید. باید یک کار جمعی و مشارکتی باشد و تیم های طراحی حضور پیدا کنند. تصورم این بود که کمیته ملی المپیک این کار را کرده اما ...
بر اساس قوانین مملکت دریافت شهریه در مدارس دولتی ممنوع است
ضابطه ایجاد می شود و عده ای هم اعتراض کردند و ما هم برای مدیریت جریان یک سرمایه مخفی در این خصوص در نظر گرفتیم که ده درصد هر مدرسه ویژه فرهنگیان باشد اما اسمی از آن نباشد. چراغی اظهار داشت: سال گذشته در یکی از مدارس حاشیه شهر صفر درصد قبولی داشتیم که از مدیر مدرسه دعوت کردیم و به آن اعلام شما هم مثل مدرسه تیزهوشان می توانید معلم انتخاب کنید و معلمان خوب را انتخاب کرد و به 67 درصد قبولی رسید ...
در محدوده 100 میلیون تومان نیسان تینا یا هیوندای آزرا ؟
را نادیده گرفت. همچنین مجموعه داشبورد نیز که به رنگ روشن است پس از مدتی از قیافه می افتد که البته در صورت داشتن مالکی وسواسی این مشکل به خوبی مرتفع خواهد شد. اما این محصول هیوندای لیاقت خود را در آرگونومی فوق العاده اش نشان می دهد؛ جایی که پس از گذشت حدود 5 تا 6 سال کارکرد مداوم حتی کوچکترین تغییری در آرگونومی این اتومبیل حس نمی شود. در کل "آزرا" از نظر وسعت و زیبایی در میان رقبای خود حرف اول را ...
داستان ادامه دار لباس کاروان المپیک +(تصاویر)
کمیته ملی المپیک پس از انتقاداتی که نسبت به لباس رژه کاروان ایران در المپیک ریو شد، با طراح دیگری وارد مذاکره شد پس از توافق کار اندازه گیری مجدد از از ورزشکاران ایرانی انجام گرفت. امروز طرح لباس جدید کاروان ایران که قراراست در مراسم افتتاحیه برتن ورزشکاران المپیکی باشد، مشخص شد. در طرح جدید از رنگ های سفید، سبز و قرمز مناسب با پرچم ایران استفاده شده است. مهسا جاور و احسان ...
پاسخ روحانی به گلایه های عارف
.... درباره نقش و عملکرد دوستانی که در شورای چهارم هستند پیشنهاد می کنم که این بحث را با خودشان طرح کنید؛ مثلا آقای دکتر انصاری، آقای دوستی و مسجدجامعی هم خوب است که بیایند و گزارش های خود را بدهند. در نمای بیرونی من هم با شما هم عقیده هستم ولی چون من کمتر مداخله کارشناسی در این حوزه دارم، اجازه دهید اظهارنظری نکنم؛ ولی در اینکه انتخابات شوراها در سال 96 را باید جدی بگیریم فکر می کنم که همه ظرفیت های اصلاح طلبی اعم از رهبران و احزاب اصلاحات و مجامعی مثل شورای عالی اتفاق نظر دارند و امیدوارم که این اتفاق بیفتد. ...
نفیسه روشن علت پوشیدن لباس برج آزادی را اعلام کرد! +عکس
از برج آزادی بازدید کردم و از طبقات و از موزه آن دیدن کردم و فکر می کنم جا دارد بکوشیم در جهت حفظ چنین بنایی. بازیگر سریالهایی نظیر خوش رکاب و ماه عسل خاطرنشان ساخت: ما و بچه های طراح از پارسال تابستان به فکر این بودیم که طرح لباس امسال چه شکلی باشد و طرح های مختلفی را دیدیم و اتود زدیم و در نهایت این طرح را انتخاب کردیم. هدف من این بود که مخاطبان با دیدن این مانتو یاد برج آزادی بیفتند که یکی از آثار فرهنگی ماست و نمی توانیم از آن فرار کنیم. این طرح از میان چند طرح انتخاب شد و چون شباهت بسیار به برج آزادی داشت من هم آن را انتخاب کردم. ...
کاربران دست از سر لباس جدید المپیکی ها برنداشتند +کامنت
باشگاه خبرنگاران جوان: بعد از رونمایی طرح نهایی لباس کاروان المپیک ایران در صفحه اینستاگرام کامران بختیاری برخی کاربران موج طنز جدیدی برای این لباس در شبکه های اجتماعی به راه انداختند. **"نمیشه همون لباس اولی را برگردونن؟ من به سهم خودم از اون خانمه معذرت خواهی می کنم" **"بابا این لباس جدیده که طراحی کرده چیه!!!!همون قبلی رو بیارین! لباس سراشپزه مگه " **"لباس ...
در طراحی لباس مشارکت جمعی صورت نگرفت - از نظر تشویق ششم جهان هستیم
سرویس ورزش جوان ایرانی به نقل از مهر ؛ بخش سایر: به گزارش خبرنگار مهر ، مناف هاشمی با حضور در برنامه ورزش و مردم در خصوص لباس کاروان المپیک ایران گفت: من نباید در این خصوص خیلی اظهارنظر کنم چون یک امر تخصصی است، اما لباس هر کاروان، نماد آن کشور محسوب می شود و پس از چهار سال قرار است نمایندگان کشورها در این رقابت ها حضور پیدا کنند و چشم میلیاردها نفر به لباس کاروان کشورها دوخته شده است ...
کمتر از 10 روز مانده به المپیک، خیاط دست به کار شد
بررسی است اما آنچه مهمتر به نظر می رسد بلاتکلیفی در طرح و مدل لباس است . حدود سه هفته مانده به المپیک از لباسی برای کاروان ایران رونمایی شد که انتقادهای زیادی را چه از نظر طرح ، رنگ و مدل برانگیخت . البته ناگفته نماند دفاعیات طراح قبلی این لباس قدری جنبه طنز به خود گرفت و در جایی دیگر هم مسئولیت را از خود سلب و به گردن مسئولان انداخت و گفت طرح ما چیز دیگری بود . طرح قبلی لباس ...
از حال و هوای تابستانی تئاتر اصفهان با خبر شوید
جاری تا 12 مرداد ماه توسط گروه تئاتر جلفا با همکاری مجتمع فرهنگی هنری فرشچیان هرشب راس ساعت 20:30 دقیقه به روی صحنه می رود. نمایشنامه این تئاتر به دست شهرام زرگر ترجمه و موسیقی آن توسط فریدالدین سلیمانی انتخاب شده است، امیرحسین مشتاقیان مدیریت اجرای این نمایش را برعهده دارد و طراح گریم آن شکوفه توانگر است؛ دستیار کارگردان این نمایش عارف محمودی و منشی صحنه آن بهناز بهادری است. ...
اجرا در حوزه های مختلف نقطه ضعف نیست/ در شیدایی نماینده مجردها بودم
.... البته این برنامه با وجود پیش تولید کوتاه، برنامه ای موفق بود و بازتابی که از مردم گرفتیم خیلی مثبت و خوب بود. وقتی من به این برنامه اضافه شدم مدت زیادی به پخش آن نمانده بود و همه گروه به شدت تلاش کردیم تا آن را به شکلی آبرومندانه و جذاب به مخاطب ارائه دهیم. میهمانان این برنامه چطور انتخاب می شدند؟ میهمانان بر اساس رویکرد و هدف برنلامه انتخاب شدند. قرار بود در این برنامه درباره ...
رضاشاه چگونه بدون جنگ چوب حراج به خاک ایران زد
ایران که به کنفرانس 1919 می رود این قرارداد را امضا می کند. نه دولت و وزارت خارجه این را قبول دارند و نه مجلس شورای ملی. اما رضاشاه که دز این زمان قدرت دارد به توصیه محمدعلی فروغی که در هر دو قرارداد دست داشته، در مورد مرزهای ایران و ترکیه از آن پروتکل مرزی که به نفع ایران بوده صرف نظر می کند و اجازه بازنگری این پروتکل به سود ترکیه را می دهد و آن قسمت مرز ایران و عراق که کاملا به ضرر ایران بوده را ...
سه طرح لباس ورزشکاران المپیکی نهایی شد
در شبکه های مجازی مطرح شد به همین دلیل طراح این لباس باز هم تغییراتی در لباس ورزشکاران ایجاد کرد و بالاخره سه طرح برگزیده برای ورزشکاران نهایی شد. کامران بختیاری طراح این لباس در اینستاگرام نوشت: از بین نظرات مردم این سه طرح را برای کاروان ورزشی ایران انتخاب کردیم و باتوجه به اینکه زمان کمی داریم این سه طرح نهایی شد و به دنبال ادامه کار می رویم. ...
خط قرمز ایران برای از سرگیری مذاکره با عربستان
انتظار تشرف بود ند. اوحدی افزود: ما بارها در طول مذاکرات اعلام کردیم که اگر ادعا دارید که حج از روابط سیاسی جداست بیایید همان قراردادی که 20 سال تجربه امضای آن بین سازمان حج و زیارت و وزارت حج عربستان را داریم ، امضاء کنیم اما آنها قبول نکردند و روابط سیاسی را یکطرفه قطع کردند. وی با اشاره به حوادث هفته گذشته در عربستان که بازهم به دلیل ازدحام جمعیت در مسجد الحرام عده ای زیر دست و پا ماندند و حادثه ...
ماشینی که مردم ایران دیوانه اش خواهند شد!
... گزینه های سفارشی برای الیز S: انتخاب پکیج های POWER،TOURING،SPORT و BLACKSTYLE – سقف محکم و ثابت – رنگ متالیک و..... الیز 220 CUP: تودوزی با چرم اتم و چرم جیر SUEDTEX با صندلی های اسپرت با رنگ های سفید و درج آرم ” اس کاپ ” سفید و قرمز بر روی پشتی آن – بخاری – شیشه های برقی – زنگ هشدار فعال و ایموبلایزر – صفحه موتور اسپرت لوتوس – شکاف دهنده هوا در جلو کامپوزیتی ...
رژه بی تدبیری
مایه تأسف است که کمیته المپیک، آنچنان که باید و شاید کارگروه مد و لباس را قبول ندارد. این نشان می دهد حتی سازمان های دولتی هم جزیره ای عمل می کنند و پیوستگی لازم را با یکدیگر ندارند در صورتی که کارگروه مد و لباس در این سال ها توانسته اعتماد بهترین طراحان و تولیدکنندگان را جلب کند و از همکاری آنها بهره ببرد. اینها بخشی از گلایه های نسبتاً تند دبیر کارگروه مد و لباس کشور است که ضمن اشاره ...
یادداشتی از مطهری: پیامی که نتوانستیم به سست حجابان برسانیم!
من به عنوان یک روحانی وقتی از مسجد خارج می شوم، اگر دختر بدحجابی را ببینم که همزمان از یک پارتی مختلط با دوستان پسرش بیرون می آید، باید میان دو موضوع تفکیک کنم: اینکه او با بدپوششی خود و شرکت در مجلس آنچنانی، گناهان بزرگی مرتکب شده یک موضوع است، اما نمی توانم موضوع دومی را نتیجه بگیرم که من چون این گناهان را مرتکب نشده ام لزوما نزد خداوند از او عزیزترم. من شاید عاق پدر و مادر باشم، یا در حق کسی ظلمی نابخشودنی کرده باشم و یا همنشین گناه بزرگتری باشم و اینها چه بسا نزد خداوند باعث سقوط بسیار بیشتری برای من شده باشد. لذا هیچ مرجع تقلید واقعی وجود ندارد که خود را نزد خدا از مقلدانش برتر بداند. ولی آیا وقتی یک بدحجاب به روحانیون و یا ناهیان از منکر به طور کلی می اندیشد چنین تصوری از برداشت آنان از خودش دارد که: آنان در عین اینکه کار او را حرام می دانند هرگز خود را از نظر معنوی بهتر از او نمی دانند ؟ اجازه دهید پس از ذکر یک مقدمه، درباره این مطلب و نقش آن در پیام رسانی به بدحجابان بیشتر توضیح دهم. دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب ناکامی آشکار در ترویج حجاب اسلامی در جامعه ما معلول عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مختلفی است که حتی برشماری عناوین این عوامل در اینجا مورد نظر نیست. اما از جهت فرهنگی می توان گفت بخشی از این ناکامی، در نهایت به دو نگاه تفریطی و افراطی به حجاب باز می گردد. نگاه اول که یک نگرش تفریطی است و طرفدارانی نیز در میان مسئولان داشته و دارد، با ابزارهای اندازه گیری فیزیکی مانند خط کش و گونیا درباره اهمیت حکم الهی حجاب به داوری می نشیند. کم ندیده و نشنیده ایم که عده ای با موضعی حق به جانب می گویند بدحجابی یا بی حجابی یعنی بیرون بودن چند دسته و یا چند تار مو ، و بلافاصله اضافه می کنند که چرا بیرون بودن این چند تار مو اینقدر بزرگ شده و به آن حساسیت نشان داده می شود؟ در مقابل، ضربه دوم بر حجاب از ناحیه یک دیدگاه افراطی حاصل شده است که این نگاه، جذابیت زیادی نزد گروه دیگری از مسئولان دارد. این گروه هر گاه صحبت از گناه و بلکه نابسامانیهای اجتماعی می شود فقط به یاد گناهان تصویری می افتند که در آنها حتما پای زنان هم در میان است. تعریف آنان از گناه، مخصوصا در سخنرانیها، فقط گناهانی مانند بدحجابی و مجلس مختلط را شامل می شود، اما معاصی مهمی مانند پارتی بازی، نشخوار بیت المال، هتک آبرو و سکوت در برابر ظلم، عملا در ردیف مباحات است و عکس العملی از سوی آنها – مگر پس از رسواییها - نشان داده نمی شود. این دو گروه، ناخواسته دست به دست هم داده و به ترویج بدحجابی کمک کرده و می کنند. گروه اول این تلقی را برای بسیاری از افراد بدحجاب پدید آورده اند که بدحجابی، چند سانتیمتر عقب تر بودن روسری و امری کم اهمیت است که عده ای حزب اللهی روی حساسیت شخصی آن را بزرگ کرده اند. گروه دوم که گویی گناهی غیر از بدحجابی نمی بینند این تصور را نزد بدحجابان به وجود آورده اند که افرادی که به آنان تذکر می دهند چون تنها حرام اجتماعی را همین امر می دانند، خود را از نظر معنوی در موضعی برتر می بینند و می خواهند به عنوان ناجی، آنان را از جهنم نجات داده و به زور به بهشت ببرند. در واقع گروه اول اهمیت حجاب را خدشه دار می کنند و گروه دوم بستر تبلیغ آن را خراب می کنند. بدحجابی و چند سانتیمتر مو؟ در نقد دیدگاه تفریطی باید گفت که مایه شگفتی است که میزان اهتمام دین به حجاب از راه اندازه گیری حجم موهای بیرون از زیر روسری کشف شود و ظاهرا باید اسلام شناسی با خط کش و یا اسلام خط کشی را به انواع برداشتهای عجیب از اسلام اضافه کرد. اگر قرار باشد با خط کش و شماره انداز و زمان سنج درباره احکام دینی سخن بگوییم باید نعوذ بالله بسیاری از احکام شرعی را نه تنها بی مورد بلکه مضحک بدانیم. مثلا با چنین نگاهی می توان کفاره شکستن عمدی روزه را به سخره گرفت. کسی که زودتر از وقت اذان افطار کند باید شصت روز روزه بگیرد. مگر می شود یک شخص، هزار دقیقه (طول متوسط یک روز گرم) تشنگی و گرسنگی بکشد ولی به خاطر اینکه عمدا نیم دقیقه قبل از اذان افطار کرده است، شصت روز (شصت هزار دقیقه) روزه بگیرد؟! شصت هزار دقیقه گرسنگی و تشنگی به خاطر نیم دقیقه زودتر افطار کردن؟ به همین دلیل آشامیدن پنج قطره آب و یا یک پرس غذای کامل از نظر شرعی به یک میزان روزه را باطل می کند. نمی توان با محاسبه سانتیمتر و دقیقه و حجم و مقدار به تبیین احکام در دینی بپردازیم که در قرآنش (اتفاقا پس از سخن از یک حکم الهی) تأکید می کند که چه بسا اموری را که شما کوچک و ساده می شمارید نزد خداوند امری بزرگ و مهم باشد (وَتَحْسَبُونَهُ هَیِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِیمٌ؛ نور/15). اهمیت رعایت حجاب در جامعه را باید از دل قرآن و سیره و سخن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) به دست آورد نه با تبیین سانتیمتری. باید توجه داشت که اسلام در مورد گناهان، آن هنگام که در خفا انجام می گیرد، همگان را از تجسس باز می دارد ولی آنجا که حرمت احکام دین به طور علنی زیر پا گذاشته می شود و مثلا روزه خواری شکل علنی به خود می گیرد صورت مسأله به کلی فرق می کند. حال اگر عملی مانند بدحجابی باشد که هم حرمت شکنی نسبت به حکم الهی را در خود دارد و هم زمینه ساز گناهان بعدی است، کار سخت تر می شود. در اینجا مجال بیشتری برای نقد این نگاه تفریطی به حجاب نیست. حساسیت فقط به گناهان تصویری! اما به طرفداران افراطی حجاب که اجرای احکام دین را صرفا در رعایت حجاب می بینند باید گفت که جز با یک نقد همه جانبه و روشن از حرامهای اجتماعی، و از موضعی متواضعانه، نمی توان بر بدحجابان تأثیر گذاشت. متأسفانه گاهی طوری یک جانبه به حجاب پرداخته می شود که در نهایت برای بدحجابان روشن نیست که این ابراز نگرانی نسبت به وضع حجاب – که کاملا درست و بجاست - دقیقا برای چیست؟ اگر این اعتراض، نسبت به اجرای یک حکم اجتماعی اسلامی در جامعه است جای این پرسش هست که آیا گناه اجتماعی حتما باید تصویری باشد و به چشم بیاید تا نسبت به آن حساسیت نشان داده شود؟ از بدحجابی می توان عکس گرفت اما از متلک گویی نسبت به محجبه و غیر محجبه چطور؟ چرا وقتی مواردی از تعرضات ناموسی صورت می گیرد برخی از این افراد به فکر بانوان جامعه اعم از خوش حجاب و بدحجاب نیستند؟ چرا در میان احکام متعدد اجتماعی اسلام فقط از لزوم رعایت حجاب می گویند؟ در اسلام نگفته اند که اگر کسی به بدحجابی اعتراض نکند مسلمان نیست ولی گفته اند که اگر کسی فریاد یا للمسلمین مظلومی را بشنود و اقدامی نکند مسلمان نیست و کم نیست این ندا در جامعه ما. (برخی متأسفانه به جای آنکه به فریادهای یا للمسلمین – مانند فریادهای محیط بانان مظلوم که باید میان کشته شدن و اعدام شدن یکی را انتخاب کنند - پاسخ دهند دنبال این هستند که چه کسی به عملکرد یا نظر آنان انتقادی کرده تا فورا حقش را کف دستش بگذارند). بنابراین برای خنثی سازی این تفریط و افراط دو کار باید انجام داد. یکی بیان جایگاه مهم حجاب و پرهیز از تفسیرهای سانتیمتری از این واجب الهی، و دیگر رساندن پیام حجاب از جایگاهی درست به بدحجابان، که دغدغه اصلی این نوشتار است. احساس نادرست سست حجاب نسبت به تذکردهنده پیامی که نتوانسته ایم به سست حجابها و خانواده هایشان منتقل کنیم این است که تذکر دربارۀ حجاب یک تذکر از بالا به پایین نیست و تذکردهنده هرگز ادعا ندارد – و نمی تواند و نباید داشته باشد – که انسان بهتری است. حجاب هر اندازه که مهم باشد نمی توان نتیجه گرفت مقام معنوی هر فرد مقید به حجاب لزوما از هر فرد بدحجاب بالاتر است . نهی کننده از منکر، تنها می تواند شاکر خداوند باشد که این حرام خاص را که مخاطب او مرتکب می شود به توفیق الهی در حال حاضر انجام نمی دهد. به همین دلیل است که اگر کسی بگوید خداوند در قیامت به جای رسیدگی به اعمال افراد به نحو مثقال ذره ، همۀ گناهان دیگر از جمله دروغ، غیبت، حرامخوری، توهین، تهمت، ظلم و تمسخر و نیز امور ثواب و صواب از قبیل نماز، روزه، انفاق، خمس و اخلاق نیکو را به کناری گذاشته و یک مرتبه چنین حکم خواهد کرد که مقامهای بهشتی تنها بر اساس نحوه رعایت حجاب تقسیم می شود، هیچ فرد آشنا با اسلام این مطلب را نمی پذیرد. البته اکثریت تذکردهندگان، خود به این مسئله واقف هستند اما نکته اینجاست که این باور در مخاطب آنها وجود ندارد. اینکه می گویند نمی خواهیم به زور ما را به بهشت ببرید تا حدی ناشی از این تصور نادرست است که فکر می کنند که ناهی از منکر، با حجاب و یا ظاهر مذهبی که دارد خود را قطعا اهل بهشت قلمداد کرده است و اصرار دارد که طرف مقابل را هم به بهشت ببرد. اگر این پیام، درست منتقل شود محیط دوستانه و دلنشینی در هنگام امر به معروف و نهی از منکر پدید می آید. البته این نکته نه فقط نسبت به حجاب بلکه در مورد هر امر به معروف و نهی از منکری صادق است. مثلا یک جوان انقلابی هنگام انتقاد از فرد نیمه انقلابی و حتی ضد انقلاب هرگز نباید ذره ای خود برتربینی نسبت به آنان در خود احساس کند. در پایان ذکر سه نکته کوتاه خالی از فایده نیست: امکان همکاری بدحجاب در طرح حجاب و عفاف! 1. فرد بدحجاب لزوما همیشه تذکرگیرنده نیست و نباید باشد و می تواند در امر به معروف و نهی از منکر حتی در مسائل مربوط به عفاف و حجاب، همکاری کند چه رسد به مسائل دیگر مثل حفظ حقوق مردم، نظافت جامعه یا نهی از غیبت و مانند آن. بی تردید اکثر قاطع افراد چادری، با وقار هستند و حریم مناسبی با نامحرم نگه می دارند. حال فرض کنیم یک فرد بدحجاب که فقط بدحجاب است ولی آرایش نکرده و با نامحرم با رعایت حد و حدود و عفیفانه برخورد می کند، با یک چادری مواجه شود که رنگ مقنعه را با رنگ آرایشهای صورت ست کرده و با نامحرم مانند محرم خوش و بش می کند. آیا این فرد بدحجاب حق تذکر به او را ندارد؟ بدحجابی یک امر است و عفت و وقار در برخورد با نامحرم چیز دیگر، گر چه متأسفانه بدحجاب لااقل با ظاهر خود بر خلاف فرد چادری باوقار، دورباشی به نامحرم اعلام نمی کند. پیامدهای نادرست استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد 2. نمی فهمم چه اصراری است که در گشت ارشاد از بانوان چادری استفاده شود. استفاده از افراد چادری در گشت ارشاد، امری است توجیه ناپذیر با پیامدهای ناگوار. مثلا وقتی در مواردی ولو نادر، ارشاد زبانی به مقاومت و درگیری می انجامد در برخی از افراد جامعه نسبت به چادر بغض و کینه پیدا می شود و نوعی دو دستگی در اجتماع پدید می آورد. آیا کودک همراه آن خانم سست حجاب، در آینده چادری خواهد شد یا مُبلغی بر ضد چادر؟ استفاده از بانوان چادری در گشت ارشاد همان میزان اشتباه است که قرار دادن روحانیون در خودروهای گشت ارشاد. حتی اگر لباس رسمی بانوان در نیروی انتظامی چادر است در مورد گشت ارشاد این استثنا لازم است. چه ایرادی دارد خانمهایی با حجاب کامل و حتی رنگ مانتوی روشن و شکیل (در حدود شرعی) در گشت ارشاد فعالیت کنند؟ این پیام باید رسانده شود که پوشش چادر، ملاک جمهوری اسلامی برای رعایت حجاب نیست و صرفا حفظ حدود شرعی پوشش، مدنظر است. تصاویر متعدد از برخورد افراد چادری با بدحجابان این تصور را به ویژه برای بیننده خارجی پدید می آورد که گویی اشکال کار این است که چرا مانند من چادر نداری. روشن است که این پیشنهاد، با اعتقاد به اینکه چادر آنهم به رنگ مشکی را برترین حجاب بدانیم منافاتی ندارد. سخنی با مخالفان گشت ارشاد 3. در روشهای مواجهه با بدحجابی ایراداتی هست و از جمله در کار گشت ارشاد که مجال توضیح آن نیست، ولی از این نکته نگذرم که بد نیست مخالفان وجود گشت ارشاد، این روزها به فضای مجازی که گشت ارشاد ندارد نظری بیندازند و انفجار ناسزاهای بسیار رکیک از طرف دهها و صدهاهزار کاربر ایرانی و بعضا خانم را - که اکثر آنان با نام و تصویر واقعی در صفحه اینستاگرام کامنت می گذارند - ببینند. بوی تعفن این اقدام که سابقه هم دارد به حدی بود که به سرعت در رسانه های خبری جهان انعکاس یافت. بیشتر فکر کنیم: دادن فحشهای رکیک و ناموسی – که برخی از آنها از نظر شرعی چنان قبیح است که دهها ضربه شلاق برای آن تشریع شده است - آنهم فحش دادن نه به صورت درِ گوشی و یا درون خانه و جمع دوستان و یا حتی جمع خیابانی، بلکه در حضور میلیونها کاربر ایرانی از کودک و نوجوان و زن و مرد؛ آنهم نه فحشی که فقط گفته شود بلکه الفاظ لجنی که ثبت می شود؛ برای چه؟ برای اینکه یک بازیکن، مقداری خشن به سوی توپ یا پای حریف رفته است! برخی از حرمت شکنان فضای مجازی اگر در فضای حقیقی مانعی نبینند در کجا توقف خواهند کرد؟ خلاصه نکته اصلی برای کسانی که تمام مطلب را نمی خوانند این است: اهمیت هیچ واجبی به پایه نماز نمی رسد. ولی آیا می توان قاطعانه نتیجه گرفت که همیشه جایگاه هر انسان نمازخوانی نزد خداوند از جایگاه هر انسانی که نماز نمی خواند بالاتر است؟ خیر. ابن ملجم و شمر هر دو نمازخوان بودند ولی یقینا جایگاه یک جوان تارک نماز نزد خدا از ایندو بهتر است. پس نباید دو مطلب را با هم اشتباه کرد. اهمیت یک واجب شرعی یک مسأله است و مقام معنوی کسی که آن امر واجب را انجام می دهد مسأله ای دیگر. فرد باحجاب و خانواده اش هرگز نمی توانند خود را نزد خداوند از فرد سست حجاب بهتر بدانند. پس تذکر درباره حجاب یا هر امر شرعی دیگری از بالا به پایین نیست و این درست خلاف احساسی است که یک فرد سست حجاب در مواجهه با تذکردهنده دارد. با اصلاح این احساس، فضای حاکم بر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و نیز میزان کارآیی آن بهبود می یابد. پیامی که نتوانستیم به سست حجابان رسانده و بلکه در ذهن و قلب خود به عنوان تذکردهنده جایگیر کنیم همان است که امام خمینی (ره) به بیان دیگری در کتاب چهل حدیث خود به آن اشاره می کنند و این فراز، حسن ختام این نوشتار است: به نفس و شیطان بگویید ممکن است این شخصی که مبتلاست به معصیت، دارای ملکه ای باشد یا اعمال دیگری داشته باشد که خدای تعالی او را به رحمت خود مستغرق کند و نور آن خُلق و ملکه، او را هدایت کند و منجر شود کار او به حسن عاقبت، و شاید به واسطه همین بدبینی تو، کارت منجر به بدی عاقبت شود (چهل حدیث، ص67). ...
آقایان مبادا شهدای گمنام غریب تر از فکه و طلائیه بمانند
می کنند. همه می آیند، این بار هم کمتر فضای شهر را بوی شهید و شهادت گرفته است، اما مردم آماده استقبالی بزرگ هستند. ای کاش می گذاشتند شهدا در همان بیابان های خشک و بی آب و علف می ماندند. قبول نکردن مهمان بهتر از میزبانی بد از اوست. شاید مردم از شهدایی که این سال ها به شهرمان آورده اند کمتر خبر داشته باشند. چند سالی است که رسم شده شهدا را در جاهایی دفن می کنند که دیگر حال و هوای قبل را ندارد. دیگر گذر ...
زن مظهر خلاقیت الله
سکوت نکرده و به یاوه گویان مجال نداده است که از پیش خود برای مقررات مربوط به زن و مرد فلسفه بتراشند و مبنای این مقررات را نظر تحقیرآمیز اسلام نسبت به زن معرفی کنند اسلام پیشاپیش نظر خود را درباره زن بیان کرده است. اگر بخواهیم ببینیم نظر قرآن درباره خلقت زن و مرد چیست، لازم است به مسئله سرشت زن و مرد که در سایر کتب مذهبی نیز مطرح است، توجه کنیم که قرآن نیز در این موضوع سکوت نکرده است ...
طرح جدید و نهایی لباس رژه کاروان ایران در افتتاحیه المپیک
مجله اینترنتی کمونه (Kamooneh.com) : بعد از انتقادات زیادی که علیه طرح اولیه لباس کاروان ایران در مراسم افتتاحیه بازی های ریو صورت گرفت، کمیته ملی المپیک با طراح جدیدی وارد مذاکره شد و در نهایت نیز طرح نهایی مشخص شد.مراسم افتتاحیه 15 مرداد برگزار می شود و کاروان ورزشی ایران 64 سهمیه المپیک دارد. کامران بختیاری، طراح لباس فرم کاروان المپیکی ایران در این خصوص گفت: از انجایی که وقت ...
رونمایی از لباس های جدید کاروان ایران در المپیک 2016 + عکس
اتمام رسیده است و دوخته شده است و جالب اینجاست که احسان روزبهانی(بوکسور المپیکی) و مهسا جاور(بانوی قایقران ایران)هم این لباس ها را به تن کرده اند که تصویر آن را مشاهده می کنید: این در حالی است که لباس بقیه اعضای کاروان هم ظرف امروز و فردا آماده می شود. کامران بختیاری طراح این لباس ها توصیحاتی را درباره دوخت و طراحی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام داده است. ...
از نبردهای چریکی در افغانستان تا رقص عاشقی بر قله های ماؤوت
...> چند نفری که در آن حوالی بودند دیدند که جوان از جایش تکان نمی خورد و با تکه ای چوب او را از سیم جدا کردند و او را کف خیابان زیر شن و ماسه بردند تا جریان برق را از تن حسین خارج کنند، تنها دکتر شهر که به بالینش آمد به مردم آفرین گفت و از اقدام به موقع آنها تشکر کرد که اگر کمی دیرتر متوجه حسین می شدند همان سال، سال عزای حسین بصیر می شد. * داماد لباس مناسب دامادی ندارد جوان رشید ...
تمام شریان های امدادرسانی تروریستها در شمال حلب قطع شد/ عناصر تروریستی ارتش آزاد خود را تسلیم ارتش سوریه ...
از زمان صدور این فرمان در دادگاه مطرح کند ولی پس از این مدت دیگر حق طرح چنین دعوایی را در دادگاه جزایی ندارد، بلکه فقط حق دارد آن را در دادگاه مدنی مربوط این مسائل مطرح کند. بند چهارم؛ این فرمان، در روزنامه رسمی منتشر خواهد شد و از زمان انتشار لازم الاجراست. در همین راستا، رئیس جمهور سوریه در گفت و گو با شبکه ای تی یونان چهارشنبه گفت که به بازگشت تروریست ها به زندگی عادی خود ...