سایر منابع:
سایر خبرها
شواهد تاریخی خباثت های BBC در ایران از سال 1320 تا 1394
به فاصله حدود یک سال انگلیس رادیویی به زبان فارسی راه اندازی کردند. آلمان هیتلری نیز برای بهره گیری از سلاح تبلیغات، رادیو برلین را پایه ریزی کرده بود تا افکار عمومی ایرانیان را به سود کشور متبوع خود سوق دهد. بنابراین، در سال های پایانی عصر رضاشاه رادیو مهم ترین رسانه تاثیرگذار در حیات سیاسی و اجتماعی ایران و جهان به شمار می رفت. این مسئله درست مقطعی بود که تنها 2 سال از ورود رادیو به ایران سپری ...
در 20 سال گذشته چند لغت فارسی تصویب شده است؟
موجب اعتلای زبان فارسی شود چراکه حاصل تمدنی بزرگ است و گذشته ای با عظمت دارد. وی همچنین گفت: زبان دریچه ای است بین ملت ها، که با رنگ ها و فرهنگ های مختلف در این جهان مشغول به زندگی هستند. طهرانچی در ادامه خطاب به فارسی آموزان خارجی شرکت کننده در این دوره دانش افزایی گفت: شمایی که همت کرده و تصمیم گرفته اید زبان فارسی را نیک بیاموزید، انسان هایی شریف هستید که در شناخت تمدن بزرگ این کشور ...
شرافت و کرامت انسانی دستاورد حقوق بشر اسلامی
شمار می رود. امام خمینی(ره) درباره ی کرامت انسانی و حقوق بشر در اسلام فرموده اند: ...اشخاص غنی و غیر غنی، اشخاص سفید و سیاه، گروه های مختلف سنی و شیعه، عرب و عجم و ترک و غیر ترک به هیچ وجه امتیازی ندارند... در اسلام ما بین اقشار ملت ها هیچ فرق نیست، در اسلام حقوق همه ملت ها مراعات شده است، حقوق مسیحیان مراعات شده است، حقوق یهود و زرتشتیان مراعات شده است، تمام افراد عالم را بشر می داند و حق بشری ...
علی (ع) تنهاست
محمد منصوری/سرویس منتظران بسم الله الرحمن الرحیم ” به کلک بی زبان قرطاس سپید پناه می آورم ” تا در این هول عظیم ابتذال روزمرگی لحظه ای تجربه کنم اینجا ” نبودن ” را . باور این نکته مشکل است که سالهای سال همچنان به زنده ماندنم به طول انجامید ، کاری خواهد شد [...] محمد منصوری/سرویس منتظران بسم الله الرحمن الرحیم ” به کلک بی زبان قرطاس سپید پناه می آورم ” تا در این هول عظیم ابتذال روزمرگی لحظه ای تجربه کنم اینجا ” نبودن ” را . باور این نکته مشکل است که سالهای سال همچنان به زنده ماندنم به طول انجامید ، کاری خواهد شد زیستن مشکل شده است و لحظات چنان به سختی و سنگینی بر من گام می نهد که احساس می کنم خفه می شوم ، اما می دانم کَسی درون من پا گذاشته و اوست که مرا بی طاقت کرده است ، نمی توانم در خود بگنجم و در خود بیارامم از ” بودن ِ” خویش بزرگتر شده ام و این جامه بر من تنگی می کنم . آه چه می کشم چه جان بخش است اینجا ” نبودن ” ، چه دامنی می کشد خیال ! و چه گسترشی می گیرد روح ! . از خواننده گان محترم عذر می خواهم که من به نقطه ای رسیده ام که باید از ” علی ” بنویسم و این مسئله برای من نهایت عجز است و شرمندگی . . . . وارد کردن علم و صنعت در یک اجتماع بی ایمان همچون فرو کردن درخت های بزرگ و میوه دار است در زمین نا مساعد و در فصل نا مناسب ؛ اما در عین حال آنچه که ما فاقد آن هستیم قدرت ایمان نیست بلکه عدم معرفت درست و منطقی و علمی به مسائلی است که بدان ایمان داریم . چرا اگر یک دانشجو بخواهد درباره ” بتهوون” که یک موسیقی دان آلمانی است و در خود اروپا هم سبک موزیک او را نمی نویسند می توان حد اقل سه کتاب مستقل بسیار عمیق ، درست و زیبا و بیش از صد ها مقاله و کنفرانس و مصاحبه های علمی و خواندنی پیدا کند . اما درباره ” علی ” یک کتاب که بتوان ادعا کرد که این بزرگمرد لااقل برای دانش پژوهان و دانش آموزان و طبقه کتاب خوان و روشنفکر به خوبی بشناساند ، یافت نمی شود !؟ همه اش ستایش و مدح و شعر . . . ! ملت ها سالهای فراوان محبت او را به قیمت زندان ها و شکنجه ها در دل خود مشتعل نگه داشته ، اما مردی که اینهمه تجلیل می شود و این همه دلها برایش می تپد ، کیست ؟ نمی دانیم و این درد است ! . قبل از هر شعر ، هر ستایش و هر تجلیل از ” علی ” و حتی محبت به او ، معرفت به ” علی ” ست که نیاز زمانه ی ما و جامعه ی ماست ، محبت بی معرفت ارزشی ندارد ، بت پرستی است . موضوع بی نهایت مهم است . سخن گفتن درباره ” علی ” بی نهایت دشوار است . ” علی ” تنها یک قهرمان و یک شخصیت تاریخی نیست . هرکس درباره “علی ” از ابعاد و جهات مختلف بررسی می کند ، خود را نه در برابر یک فرد برجسته انسانی در تاریخ می بیند بلکه خود را در برابر معجزه ای حتی در برابر مسئله ای علمی این خلقت احساس می کند . بنابراین درباره ” علی ” نوشتن و سخن گفتن برخلاف آنچه در وهله ی اول به ذهن می آید ، درباره یک شخصیت بزرگ سخن گفتن نیست بلکه درباره یک معجزه ای که به نام انسان و به صورت انسان و در تاریخ متجلی شده است ، هست . ” علی ” را باید از جهات مختلف دید و در ابعاد مختلف باید شناخت . یک بار به عنوان شیعه از نظر اعتقادی ما و گاه به عنوان مورخ ” علی ” را می خواهیم بشناسیم یعنی نقشی که “علی”در دوره های مهم و حساس بشر یعنی تاریخ اسلام داشته است . رُلی که “علی ” داشته ، پیروزی ها و شکست هایش ، موقعیتش در جامعه ای که در آن جامعه بوده و رهبری سیاسی و اجتماعی اش ، رابطه اش با مردم ، آزادی خواهی اش ، شخصیت سیاسی و اجتماعی اش در مقایسه با رقبایش و همچنین مقام و موقعیتی که حضور او و وجودش در تاریخ اسلام در زمان حیاتش و همچنین حیاتی که پس از تاریخ مماتش شروع شد در تاریخ اسلام . . . اینها مسائلی هست که در برابر محقق مطرح می شود و باید به صورت خاص رسیدگی شود . مسئله سوم که از آن دیدگاه ” علی ” را باید رسیدگی کرد تا شناختش ، به عنوان یک دید و نگاه انسان شناسی است . ما نه شخصیت اورا در تاریخ و تاریخ اسلام و نه حق و مقام و حقیتش را در تاریخ اسلام به عنوان یک شیعه بلکه از یک دیدگاه دیگر یک موجود شگفتی به نام ” علی ” در بشریت می بینیم و می خواهیم و می کوشیم تا او را بشناسیم . در اینجا مسائلی که دربرابر ما مطرح است با مسائلی که در برابر یک مورخ یا یک مسلمان در برابر محقق مطرح است شبیه نیست ، یک سلسله مسائلی است که باید از نظر روانشناسی ، فلسفه و بالاخص از نظر انسان شناسی مورد رسیدگی واقع بشود از این جهت است که متاسفانه تاکنون این بُعد کار نشده است . این شخصیت بزرگ و معجزه آُسا به نام “علی” موقعیت ویژه خودش را دارد . از این جهت پاسخ گفتن به این مسئله مهم و اینکه ” علی ” در انسانیت چه مقام خاصی دارد بسیار مشکل است زیرا مقدمتا هم باید “علی” را شناخت به عنوان یک معمای علمی و معضل فلسفی نه فقظ صرف شرح حال نویسی و بیوگرافی از یک شخصیت بزرگ و دوم موکول به شناختن یک موجود پیچیده و مجهول دیگر به نام ” انسان ” است که مجهول ترین موجود در علم ” انسان ” است . در حدیث آمد که یزدان مجید / جمله خلق را سه گونه آفرید . . . وان سوم هست آدمیزاد و بشر / از فرشته نیمی و نیمی ز خر نیم خر خود مایه ی سفلی بود / نیم دگر مایه ی علوی بود آن دو قوم آسوده از جنگ و حراب / وین بشر با دو مخالف در عذاب به قول الکسیس کارل ؛ انسان همواره به بیرون پرداخته و همواره در جستجوی سر در آوردن از عالم از اشیاء و از پدیده های مادی بوده و هرگز متوجه این نشده که قبل از شناختن بیرون ، درون را باید شناخت . مقصود از درون معنای صوفیانه آن نیست ، منظور اصالت وجودی انسان است . ما درون را بنگریم و حال را / نی برون را بنگریم و قال را قبل از اینکه هر تمدنی را بسازیم یا فرهنگ یا مکتبی را وضع کنیم باید “انسان ” را بشناسیم . هدف فلسفه ها و علوم سابق معرفت انسان بود به عالم اما هدف علم امروز منجر شدن آن به کوشش های علمی به ” صنعت ” است . انحصار علم در چنین رسالتی ، خیانتی به علم و خیانتی به انسان است ، چنانکه امروز عواقب چنین حصری برای علم و برای اندیشه ی انسانی کاملا پدیدار شده ؛ زیرا : رسالت مقدس تر از مقتدر شدن انسان در زندگی ، خوبتر شدن انسان در زندگی است و علم چنانکه _ بیکن می گوید : _ به قدرتمند کردن انسان در زندگی و طبیعت کمک می کند و هرگز برای اینکه انسان چگونه خوبتر شود هیچ چاره ای نیاندیشیده است . از همه ی دوره های تاریخ ، انسان آشنا تر است نسبت به طبیعت و همچنین مقتدر تر و از همه دوره های تاریخ نا آگاه تر و نادان تر است نسبت به خودش !!؟ اگر قبل از اینکه انسان را اصلاح کنیم ، به او خدمت کنیم با این خدمت به انحراف بیشتری کمک کرده ایم . احساس و اعتقاد انسان به اینکه “انسان” آنچه هست ، کمش است و احساس به اینکه در این چهارچوب عالم مادی که او می بیند زندانی است ، غریب است ، این احساس غریب در اینجا ، ناله و درد و اندوه را در او به وجود آورده است ! . یک غم مبهم در آن حالاتی که دچار احساس عمیق تر و انسانی تر و خودآگاهی تر است ، بیشتر است . و ” علی ” یکی از آن شخصیت های بزرگی است که پیغمبر را باید از او سوا کرد که از همه وقت ناشناخته تر است و کاش ناشناخته تر بود ؛ بد شناخته تر است . هرگز نمی توان این نکته را قبول کرد که رنج های مدینه و رنج های عرب و جامعه ی عرب و حتی جامعه ی اسلامی و حتی یارانش ، این روحی را که این همه از آفرینش بزرگتر است ، آن درد خیلی باید درد نیرومندی باشد که این روح را به این اندازه بیتاب بکند مسلما این همان دردی است که انسان خود را در این عالم زندانی می بیند . هر کسی انسان تر است از ” آنچه هست ” بیشتر در خود احساس نیاز می کند زیرا به میزانی که برخوردار است انسان نیست بلکه به میزانی که خود را نیازمند تر احساس کند انسان است . چه بگویم ! زبان قاصر من عاجزتر از آنست که بتواند این شخصیت عظیم را بشناساند و بسط دهد و همه ی ویژگی ها و صفات ایشان را بر شمارم . لیکن آن شاعر عارف واصل و جامعه شناس ؛ مولانا جلال الدین رومی به روشنی شخصیت آن بزرگوار را بر روی این لوح سپید به وضوح هر چه تمام تر نگاره گر بوده است که می فرماید : ای علی که جمله عقل و دیده ای / شمه ای وا گو از آنچه دیده ای بازگو دانم که این اسرار هوست / زانکه بی شمشیر کشتن کار اوست چشم تو ادراک غیب آموخته / چشم های حاظران بر دوخته سحر عین است این عجب لطف خفی ست / بر تو نقش گرگ و بر من یوسفی ست یا تو واگو آنچه عقلت یافته ست / یا بگویم آنچه بر من تافته ست در محل قهر این رحمت ز چیست ؟ / اژدها را دست دادن کار کیست ؟ گفت : من تیغ از پی حق می زنم / بنده ی حقم نه مامور تنم شیر حقم نیستم شیر هوا / فعل من بر دین من باشد گواه من چو تیغم پر گهر های وصال / زنده گردانم نه کشته در قتال کَه نیم ، کوهم ز صبر و حلم و داد / کوه را کی در رباید تند باد ؟ خشم بر شاهان شَه و ما را غلام / خشم را هم بسته ام زیر لگام تیغ حلمم گردن خشمم زدست / خشم حق بر من چو رحمت آمده ست تو منی و من توام ای محتشم / تو علی بودی علی را چون کشم معصیت کردی به از هر طاعتی / آسمان پیموده ای در ساعتی مر جفاگر را چنین ها می دهم / پیش پای چپ چه سان سر می نهم پس وفاگر را چه بخشم تو بدان / گنج ها و ملک های جاودان الگوی ما بهتر از ” دموستنس ” سخن می گوید اما نه برای احقاق حق خویش ، او بهتر از” بوسئه ِ”ی خطیب سخن می گوید اما نه در باره ی لوئی بلکه پیشاپیش قدرتمندان است که فریاد می کشد ، او بهتر از “سقراط “می اندیشد اما نه برای اثبات فضایل اخلاقی اشرافیتی که بردگان از آن محروم اند بلکه برای اثبات ارزش های انسانی که در ما بیشتر است . برخلاف حکیمان دیگر و برخلاف نوابغ و اندیشمندان دیگر که اگر نابغه اند مرد کار نیستند و اگر مرد کارند مرد اندیشه و فهم نیستند و اگر هر دو هستند مرد شمشیر و جهاد نیستند و اگر هر سه هستند مرد پارسایی و پاکدامنی نیستند و اگر هر چهار هستند مرد عشق و احساس و روح نیستند و اگر همه هستند خدا را خوب نمی شناسند . اما ” علی ” قربانیِ خویشاندِ پیغمبر بودن است چرا که در جامعه قبایلی عرب روابط قبیله ای نیرومند تر از اسلام است . ” علی ” کسی بود که با جامعه یثرت هیچ گونه پیوندی نداشت مگر شمشیر هایی که به خاطر حق زده و خطر هایی که به خاطر حقیقت کشیده ...... و رنج ها و همین شمشیر ها او را تنها گذاشته است . بنابراین او در ” مدینه ” تنهاست از این دردناکتر اینکه ” علی ” در میان پیروان عاشقش نیز تنهاست . به همین خاطر بزرگترین عاملی که ما را از دست یافتن به سر چشمه ی نخستین حقیقت باز می دارد جنگ بی سر انجام دو گروه ؛ متقدمِ منجمدِ کهنه پرست سنت گرا از یک طرف و نسلِ جوانِ متجدد مآّب از طرفی دیگر . و ما باز دوباره شاهدیم که مارهای زخمی اشرافیت جاهلی به تدبیر پیغمبر کوفته و افسرده شده بودند در گرمای خودخواهی اصحاب پیامبر دوباره جان گرفته و بیدار شده اند و به همین دلیل است که بارها گفته اند : امروز به شناخت ” علی ” نیازمندیم نه به محبت او زیرا که عشق و محبت بدون شناخت نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه هیچ جهلی سنگین تر از این نیست که یک نوع معرفت کاذب پیدا کند . که عمر ” علی ” به سه دسته تقسیم می شود : 23 سال مبارزه برای مکتب 25 سال سکوت برای وحدت 5 سال حکومت برای عدالت و در آخِر ؛ ای خدای کعبه این مردمی را که هر صبح و شام رو به خانه ی تو دارند و رو به خانه ی تو میزی اند و رو به خانه ی تو می میرند ، این مردمی را که بر گرد خانه ی ابراهیم تو طواف می کنند قربانی جهل شرک و در بند جور نمرود مپسند . و السلام علی حقیقتی بر گونه های اساطیر ؛ دکتر علی شریعتی علی تنهاست ؛ دکتر علی شریعتی آری این چنین بود برادر ؛ دکتر علی شریعتی انسان در قرآن – انسان و ایمان ؛ استاد مرتضی مطهری مثنوی معنوی ؛ دفتر دوم درج شده توسط : بهزاد باقری / دبیر سرویس شهدا و منتظران " میرملاس نیوز "bagheri1348@yahoo. ...
جهاددانشگاهی حاصل نسیم روح بخش کلام خمینی(ره) بزرگ است
خویش فرمود: کونا للظالم خصماً و للمظلوم عوناً حمایت خویش را از مظلومان سراسر این زمین خاکی، خصوصاً مظلومان فلسطین، سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان اعلام می نمائیم و تلاش جهادی خود را نیز در راستای مقابله با ظلم و رفع مظلومیت سازماندهی خواهیم نمود. 6- وحدت داخلی و وحدت جهان اسلام، از ضروریات حفظ اسلام، و بقای انقلاب اسلامی و از پیش نیازهای اساس تمدن نوین اسلامی است. بر این اساس، تمام ...
ساخت 50 هزار معادل فارسی برای کلمات خارجی
نام فارسی باستان. تولد فارسی امروز، همزمان با ورود اسلام به ایران بوده است، به همین خاطر آشنایی با آن آشنایی با جهان ایران اسلامی است. حداد عادل تاکید کرد: زبان فارسی بعد از عربی زبان دوم عالم اسلام است و شما با آشنایی با این زبان، با ملتی آشنا می شوید که نزدیک به 7 هزار سال در این سرزمین سابقه زندگی تمدن و فرهنگ دارد، با ملتی آشنا می شوید که 1400 سال پیش باپذیرش دین اسلام از آن مدد ...
معادل سازی 50 هزار واژه فارسی برای کلمات خارجی
...> حداد عادل تاکید کرد: زبان فارسی بعد از عربی زبان دوم عالم اسلام است و شما با آشنایی با این زبان، با ملتی آشنا می شوید که نزدیک به 7 هزار سال در این سرزمین سابقه زندگی تمدن و فرهنگ دارد، با ملتی آشنا می شوید که 1400 سال پیش با پذیرش دین اسلام از آن مدد گرفت و آن را گسترش داد. وی افزود: شما با یادگیری زبان فارسی، با ملتی آشنا می شوید که نزدیک به 37 سال است که با انقلاب اسلامی خود، پرچم ...
ائتلاف برای بحران؛ از سوریه تا یمن
کشور های منطقه پیش ببرد. ظرافت طراحان این برنامه همانطور که در کنفرانس هرتزیلیای سال 2014 مطرح شد، منتقل نمودن معرکه به سرزمین دشمن و پنهان شدن در پس منازعات درونی کشورها و گروه های اسلامی بود؛ یعنی مقابله با اسلام با هزینه کردن از جان و اموال مسلمانان. بنابراین از همان مراحل آغازین بحران، حداقل نقش کشورهایی همچون عربستان، قطر و ترکیه در تأمین مالی، تسلیحاتی و لجستیکی نیرو های ...
گزارشی از دوره آموزشی سربازان تازه نفس امام زمان(عج)
مقاطع مختلف تحصیلی؛ اعم از سیکل تا دکتری، قطعا دارای خواص و آثار مثبت و ارزشمندی است. در نشست و برخاست با شیفتگان و علاقه مندان ورود به حوزه در مقاطع گوناگون سنی و علمی، دریافتیم که برگزاری این طرح از ضروریات بوده و بحمدلله با درایت بزرگان و دست اندرکاران امر تحصیل در حوزه این حرکت عظیم رقم خورد. در طرح میثاق بنا نیست دوره اعتقادات، اخلاق، احکام، ادبیات عرب تدریس شود؛ بلکه هدف ...
امام جمعه بخش غلامان شهرستان راز و جرگلان منصوب شد
حضرات آقایان علما اعلام ایدهم الله تعالی، جنابعالی از طرف مقام معظم ولی فقیه؛ حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به سمت امامت آن بخش به مدت سه سال منصوب می شوید. این حکم در ادامه می افزاید: انشاء الله ضمن برگزاری این فریضه بزرگ الهی مردم را نسبت به وظایف خطیر و حساسی که در رابطه با اسلام عزیز و انقلاب خونبار ملت شریف ایران دارند، آشنا ساخته و به وحدت و همبستگی دعوت و از تفرقه و اختلاف بر ...
مدیریت آب کشاورزی به چند وام خلاصه شده
برخی بر این باورند که با صرفه جویی میتوان بر بحران اب غلبه کرد ؛ این درحالی است که اب شرب مصرفی درتمام شهرهای کشور فقط مقدار اندکی از اب مصرفی کشور را تشکیل میدهدو عمده مصرف یا دربخش کشاورزی است یا درسایر بخشها اتلاف میشود وبا صرفه جویی فقط بار دولت برای تامین اب شرب برداشته میشود و هزینه های وزارت نیرو کاهش میابد پس درعمل هم میبینیم که شاهد تبلیغاتی جزیره ای هستیم که دولت فقط به منافع خودش ونه ...
اعلام عدم حمایت ایران از متحدین خود، یک جنگ روانی است/ می بایست ظریف سفری به سوریه برای جلوگیری از جنگ ...
...> زنگنه افزود: توان تبلیغاتی ما ضعیف است اما دل ملت های منطقه و جهان اسلام با ما است. اسداللهی در ادامه برنامه با اشاره به این که نظام بین الملل بر اساس عدالت و حق شکل نگرفته است، گفت: این نظام بر اساس قدرت به وجود آمده است. وی با بیان این که ادعای کشورهای غربی برای مبارزه با تروریسم ریاکارانه است خاطرنشان کرد: ایران و متحدانش در این مسیر خون می دهند. آمریکا در مراحل ...
دیپلماسی منطقه ای ظریف و خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای
اهداف این سفر و مواضع اصولی که از طریق وزیر امور خارجه در چندین رسانه عربی انعکاس یافت را در دو گزینه اصلی می توان خلاصه کرد: 1- وابستگی کشورهای منطقه به خود از طریق همکاری منطقه ای. 2- عدم وابستگی آنها به حمایت های فرا منطقه ای. البته شرط اصلی گشایش در روابط منطقه ای و زدودن تجربیات تلخ گذشته و منفی از اذهان افکار عمومی و ایجاد حسن نیت و اعتماد چند سویه هست. یکی از پیش نیازهای هر طرح موفق برای ایجاد سازوکار ...
تبعات ورود انگلیس به ماجرای مشروطه/ بگوئیم عدالتخانه نه مشروطه
امام رضا و خاک نجف بر تمام شاهان و سکندر نیز افتخار می کند. اگر قرار به استبداد بود استبداد قاجار بهتر بود چون یک اعتقاد ظاهری به اسلام داشتند ولی پهلوی این گونه نبود. پهلوی با حجاب زنان و روزه داری مسلمانان مشکل داشت و با چکمه وارد حرم امام رضا(ص) می شد. *نسبت شیخ فضل الله با عدالت خانه و مشروطه چگونه بود؟ شیخ فضل الله در ابتدا جزو سران و رهبران عدالت خانه بود که ...
چرخش تقی زاده از مانیفست خود در دو خطابه / مبارز تندروی مشروطه که روشنفکر و سیاستمداری میانه رو شد!
بالجمله تبدیل غالب سنن و آداب موجود در مملکت عثمانی حتی خط و بعضی لغات زبان به آداب اروپایی به دست حکومت نظامی بعد از جنگ اول جهانی که آن نیز قسما ناشی از همان میل شدید هیأت حاکمه وقت به ترک اصول و آداب شرقی و استحاله در مغرب بود که به قول خودشان می گویند ما غربیدیم (ص 7) در همین خطابه، تقی زاده با مهم شمردن مشروطه در کشور ابراز امیدواری می کند که آزادی به تمام نقاط کشور نفوذ کند و تعصبات ...
دشمن به دنبال تبدیل افتخار ایران از توافق هسته ای به اختلاف است
داشتند روی وحدت کلمه کار عملی صورت گیرد. امام جمعه اسلام آباد غرب، تاکید کرد: د شمن همواره به دنبال تفرقه افکنی بین مسلمانان و جوامع اسلامی است و یکی از موارد تفرقه انگیز را که همان اختلافات فرقه ای است را ابزار خود برای رسیدن به این هدف قرار داده است. وی تصریح کرد: ما همه امت خاتم الانبیا هستیم و اشتراکات فراوانی داریم و باید با بهره گیری از این اشتراکات امت اسلامی را به هدف ...
از حق حیات تا صلح بین الملل در تعریف اسلام از حقوق بشر
اختلاف می ورزند داوری کند. . . " 21 بسیاری از آیات قرآن کریم خطاب به جمیع بشر است؛ مانند "یا بنی آدم"22 و "یا ایها الانسان". 23 این خطاب ها و تعبیرها به این اشاره دارد که انسانیت یک معنای مشترک بین تمام ساکنین زمین است. افراد مناطق مختلف از حیث انسانیت هیچ فرقی با یک دیگر ندارند. بشر در طول تاریخ از حیث زبان، رنگ، نژاد و. . . مختلف بوده است، ولی از نظر اسلام، همه فرزندان یک پدر و مادر (آدم ...
نگاهی به دستاوردهای انقلاب مشروطه یک قرن پس از صدور فرمان مشروطیت
ناصری تعداد تحصیل کرده های فرهنگ دیده و روشنفکران آشنا به غرب افزایش یافت، راه حلهایی که آ نان ارائه می دادند، حاصل انتقال بدون تعمق اندیشه ها و تجربیات دیگران به شمار می رفت. آخوندزاده منتقد جامعه عصر قاجار از اولین روشنفکران ایرانی که به انتقاد از جامعه ایرانی عصر خود پرداخت و مفاهیم جدیدی را مطرح کرد و برای توسعه ایران پیشنهادهایی ارائه داد، او از تبعه روس به شمار می رفت و ...
تهدید اردوغان از سوی پوتین
حملات توسط ترکهای غاصب و متجاوز بوده اند، تروریست میگید. مثل اینکه از نظر شما همه تروریستن، جز کسانیکه که الان دارن سر کودکان رو میبرن یا کودک میسوزانن... از این رفتار منحصر به فرد پوتین خوشحال شدم. خوب حال اردوغان بیشرف رو گرفت. ما کوردها برای هر نوع جانفشانی برای نجات ملت مظلوم سوریه و نابودی کامل وحشیان و دزدهای داعش و ترک آماده ایم و با هر رادمردی پیمان یاری می بندیم. ...
جریان تکفیر، تکمیل کننده ی پازل نظام سلطه
اهدایی آمریکا و سایر دول استعماری قتل و غارت می کنند. گروه های تکفیری با فراغ بال تمام در شهرها و بیابان ها گشت وگذار دارند، بدون آنکه توسط آمریکا و ائتلاف به اصطلاح ضدداعش آسیبی ببینند. حتی برای تکفیری هایی که محاصره می شوند، تجهیزات ارسال می شود. از سوی دیگر، دیده می شود جریان تکفیر با ظاهر اسلامی خود، نسبت به وقایع مهم جهانِ اسلام کاملاً سکوت می کند و اصلاً کاری با قضایای مهم جهان ...
مصر نتوانست مانند ایران در زمینه تسلیحاتی خودکفا شود
تجربه بپردازم. پس مصر به واسطه جایگاه خود حتی با صرف نظر از کانال سوئز و به خاطر جایگاه آن میان عرب و مسلمانان و تمدنی که دارد به گونه ای است که جهان نمی تواند آن را نادیده بگیرد و در نتیجه مصر دائما بر سر یک دوراهی حیرت انگیز است که راه وسطی میان آنها نیست: یا بنده قدرت های بزرگ، یا اینکه رهبر منطقه عربی باشد. و هر انسان مصری آزاده یا مسلمانی که عقیده خود را می شناسد، باید گزینه دوم ...
کوچک ترین اقدام برای ناامنی در حوزه رصد نیروهای امنیتی است/هوشیاری اهل سنت در برابر سر برآوردن خطر ...
...> علوی با تصریح بر اینکه علمای شیعه و سنی متوجه این شده اند که تفرقه به نفع دشمن است و باید وحدت را حفظ کرد، افزود: طبق تعالیم قرآنی تفرقه افکنان را باید سرکوب کرد. این مسئول به هوشیاری اهل سنت در برابر سر برآوردن خطر وهابیت در جهان اسلام اشاره کرد و ادامه داد: وهابیت امروز با پیوند علمای شیعه و سنی جایی در ایران اسلامی ندارد و علمای شیعه و سنی برای حفظ وحدت و اعلام برائت از تکفیری ها ...
آخرین خبرها پس از توافق هسته ای
کشور می توانند با توسعه روابط و گسترش همکاری ها، گام های موثری در جهت منافع دو ملت بردارند. 16:16: نتانیاهو: بیشتر کشورهای عرب منطقه به من اعلام کرده اند که از توافق ایران وحشت زده اند / مخالفت مردم امریکا با توافق در حال افزایش است. 12:38: رویترز گزارش داد: کمیسیون اروپا انتظار دارد تا پایان سال جاری میلادی ( ابتدای دی ماه)، تاثیر رفع تحریم های ایران نمایان شود. ...
دیدار با گنجینه 92 ساله ورزش ایران
ورزش را با علم آشنا می کرد. او در ذیل تمامی صفحات کتب انتشار داده خود موضوعات مهمی درباره لزوم توجه هر چه بیشتر مردم به سلامت خود با روی آوردن به ورزش و دوری از عوامل بیماری زا را درج کرد تا در این راه نیز به وظیفه خود عمل کند. کیومرث ابوالملوکی کیومرث ابوالملوکی در سال 1303 در تهران دیده به جهان گشود. او با 92 سال سن و کوله باری از تجربه روبرویمان نشست تا از خاطرات تلخ و ...
29 سال انتظار مادر از فرزندی که کمک حال پدر بود/ همرزمان، دلتنگ لبخند حسین خط شکن
، دستان مادر شهید به علامت رضایت کامل از فرزند دردانه اش بالا رفت و در همین بین با صدایی پرصلابت گفت: حسین جانم از دستت راضی هستم و خدا را شکر میکنم که به راه دین و اسلام و رهبر رفتی و امروز من و پدر پیرت را سربلند کردی. رضایت مادر انقدر زیبا بود که تا پایان گفتگو چندین مرتبه این جملات را باعشق به حسین شهیدش تکرار می کرد و گاهی اشک شوق بر روی صورتش که از انتظار و سختی روزگار چین و چروک ...
شنا خلاف جهت رودخانه تمدن غرب
دارد و چون فعالیت های فرهنگی و فکری دیر بازده هستند به نظر می رسد مناسب شروع حرکت یک ملت نباشد. اما در عین حال حرکت ها و موفقیت های مادی و ابزاری، زودبازده و ملموسند و می توانند روحیه امید به آینده و خودباوری را در ملت و نخبگان تقویت کنند. 3- در تحلیل دستاوردهای یک تمدن نمی توان هرچه در آن زایش پیدا می کند را منحصر به همان فضای فکری دانست بلکه مقتضیات انسانی هم بر هر پدیده ای در جهان ...
فابیوس درپی نزدیک کردن فرانسه به ایران با استفاده از مشترکات است
و سیاسی یکی از عوامل تاثیر گذار در به نتیجه رسیدنن توافق هسته ای ایران اوضاع منطقه خاورمیانه بود. بعد از پیدایش داعش که یک تهدید امنیتی برای تمام جهان محسوب می شود ما شاهد گسترش بی سابقه بی ثباتی در منطقه بودیم و برای آنکه کل منطقه و جهان گرفتار این بی ثباتی نشوند شاهد بودیم که آمریکا و حتی اروپا تلاش زیادی را برای جلوگیری از حمایت اعراب خلیج فارس از داعش انجام دادند. هیچ شکی نیست که یکی از دلایل ...
رسانه های همسو با استکبار به دنبال حذف شعار مرگ بر آمریکا هستند
به گزارش صاحب نیوز به نقل از نطنزنا ، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار کرد: اگر به آموزه های قرآنی و مبنایی اسلام توجه کنیم می بینیم مبنای اسلام مبارزه با استکبار و استکبار ستیزی است؛ قرآن همه بشر را دعوت می کند به مقاتله برای رفع فتنه یعنی جنگ جنگ تا رفع فتنه درعالم. ابراهیم احمدی به سخنان امام راحل در این زمینه اشاره کرد که ایشان می فرمایند باید کسانی که تبعیت از ...
ایران : چرخش نگاه اعراب به توافق هسته ای و دیپلماسی فعال دولت
دستاوردهای توافق وین، مطالب متعددی دراین زمینه مطرح شده اما گویا یک نکته مهم مغفول مانده است. به باورنگارنده، علاوه بر خروج کشور از یک بحران هزینه ساز و ورود ایران به صحنه تعامل با جهان، مذاکرات نتیجه بخش 23 ماهه ایران با 6 قدرت بزرگ دنیا، دستاورد بسیار مهم دیگری نیز داشته است که بیشتر از آنچه در داخل کشوراحساس می شود، در صحنه بین المللی خود را به نمایش گذاشته است. خبرهای داغ اجلاس بزرگ ...
صدور انقلاب و ضعف وجود نیروی انسانی
خون دل ها خوردیم تا نهال انقلاب اسلامی به ثمر نشست و 36 ساله شد، در تمام این سال ها که گذشت، اتفاقات زیادی در گوشه گوشه جهان به وقوع پیوست، از بیداری اسلامی گرفته تا جنگ و خونریزی و کشتار مردان و زنان بی گناه اما به هر تقدیر نباید از خاطر برد که انقلاب ما در همین شرایط به بسیاری از نقاط جهان قدم گذاشته و اصلا سرمنشاء پدیده بیداری اسلامی، بوده است. سالهاست امپریالیسم رسانه ای در دست ایادی استکبار ...