سایر منابع:
سایر خبرها
نوجوان تئاتری تسلیم بیماری نمی شود/ آقای وزیر برای بیمه کاری کنید
مصرف داروهای درمانی کرد ولی بعد از مدتی قلب او به اصطلاح آب آورد ولی این مشکل با مصرف داروها کنترل شد. از آن زمان تا کنون، حمیدرضا از دردهای شدیدی رنج می برد و قادر نیست دست، زانو، مچ و انگشتان خود را به خوبی خم و راست کند و جلوی رشد طبیعی جسم او گرفته شده است. با دیدن این نوجوان 13 ساله هنرمند و بازیگر تئاتر، بار دیگر یادمان می افتد که بزرگی به سن و سال نیست و صبر و بردباری ...
نگاهی به سبک زندگی رئیس مکتب شیعه در آیینه روایات
امر وفات اسماعیل بر همه مردم مکشوف شود و دفع شبهه شود از کسانی که معتقد به حیات اسماعیل و خلافت او بعد از پدر می باشند. وفات حضرت امام جعفرصادق(ع) وفات کرد حضرت امام جعفر صادق(ع) در ماه شوال، سال 148 به سبب انگور زهرآلوده که منصور به آن حضرت خورانید. در وقت شهادت از سن مبارکش شصت و پنج سال گذشته بود. در کتب معتبره معین نکرده اند که کدام روز از شوال بود، بلکه صاحب جنات الخلود ...
شهیدغیوری زاده؛روستازاده ای که12سال مفقودالاثربود
به گزارش ایلام بیدار به نقل از ملکشاهی آنلاین ، سردار شهید علی غیوری زاده در سال 1332 در روستای میدان پاریاب شهرستان ملکشاهی استان ایلام بدنیا آمد. دوران کودکی وی در محیط پاک و بی آلایش روستا سپری شد. در همان محیط روستایی و عشایری با تیراندازی، شکار و کوهنوردی که پدرش و برادرش مهارت خاصی داشتند آشنا شد آمیختگی این روح با آن جوهره پاک و اصیل پایه های ایمان و زندگی معنوی علی را پی ریزی ...
درد دل یکی از خانوادهایی که سه عزیز خود را از دست داد/خانواده محترم بیطرف و طالبی
خانواده که بمب خنده بود هر جا که بود انگار آنجا جنگ شادی برگزار شده بود.اصلا خود سیدجواد آقا که همیشه با آن متانت خوبش خنده از لبش کنار نمیرفت.چه اتفاقی یا بهتر بگویم چه بلایی برسر این خانواده آمده که دیگر از آن آدمهای سر زنده خبری نیست. همه در شک رفتن و نبودن مادر و دو کودک شیرین زبانش هستند و جای خالیشان را باور ندارند . خانه حاج رضا در و دیوارش بوی زینب السادات و سید محمد میداد.دیگر از آن های و ...
زنان چگونه در ارتش انگلیس آموزش می بینند +عکس
به گزارش "سپاس"، افزایش تحولات در جهان و به طور خاص در خاورمیانه باعث شده است فشار بیش تری روی دوش انگلیس به عنوان یکی از اصلی ترین متحدین آمریکا برای مشارکت بیش تر در پروژه های نظامی باشد. این مسئله باعث شده است تا دولت انگلیس مجبور شود برای جبران کمبود نیروی نظامی خود اقدام به جذب نوجوانان و زنان در ارتش خود کند. سربازان زن انگلیسی قرار است برای اولین بار در تاریخ این کشور در خط مقدم جبهه ...
دل در گروی ولایت به خط زدند و امروز سبک بال به مشهدالرضا(ع) آمدند
...> پیر و جوان، زن و مرد، کودک و بزرگسال با حضور گسترده، نگاه همگان را به خود معطوف کرده بودند؛ همه با پرچم هایی که در دست گرفته بودند و روی آن نام یاحسین (ع) و یا زهرا (س) خودنمایی می کرد، با روضه خوانی مداحان، هم نوا شده بودند و اشک در چشمانشان موج می زد. 10 شهید گمنام به همراه شهید محمد و محمدباقر حصاری و شهید محمدرضا قائمی یکشنبه به مشهد آمدند، خیل عظیم جمعیت نشان از دلدادگی مردم به ...
آیین وداع با پیکر مطهر شهید غواص در فردیس برگزارشد
به گزارش ایرنا، این آیین با استقبال پرشور مردم شهید پرور شهرستان فردیس همراه بود و خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و اقشار مختلف مردم در کنار پیکر مطهر این شهید گمنام با مداحی مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه سرایی در سوگ این شهید و دیگر شهدای بزرگوار پرداختند. مدیرکل اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: زنده نگهداشتن یاد و خاطره ...
مروری بر مواضع شهید دکتر عبدالحمید دیالمه در مجلس، نسبت به بنی صدر
احتماًل میدهد روزی در مقابل فشار قدرت ها تسلیم نامه امضا کند. خطی که فریاد بحث آزادش گوش فلک را کر کرده در حالی که بیش از همه از بحث آزاد وحشت دارد و بالاخره خطی که امام را نه به عنوان رهبر انقلاب که به عنوان پدر خطاب می کند تا از استقرار ولایت فقیه در جمهوری اسلامی سرباز زده باشد و بسیاری از خصوصیات دیگر از این خط. رئیس- یک دقیقه دیگر وقت دارید. دیالمه- و این است که آقایان و خانم ...
سیره سردار شهید "علی اصغر انتظاری" در کلام همسر شهید
؛ ولی پدرم نپذیرفتند. قرار شد تا تابستان سال بعد صبر کنیم. دیگر اصغر را ندیدم تا زمانی که می خواستیم برای خرید عروسی به بازار برویم، بعضی اوقات آنقدر دلتنگش می شدم که می گفتم ای کاش از کوچه ما می گذشت! به هر حال من سرگرم درس و امتحانات نهایی چهارم متوسطه بودم و اصغر هم بیشتر مواقع در جبهه بود. اگر خبری هم می شد از طریق طیبه مطلع می شدم. چند روز مانده به عروسی، پدر و ...
خبرنگاری که نابغه جنگ شد +تصاویر
فرمانده نیروی زمینی سپاه و طراح بسیاری از عملیات های دوران دفاع مقدس، خبرنگاری به نام "غلامحسین افشردی" است. او اولین خبرنگار جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب بود که در سفر خارجی مسئولان به الجزایر حضور داشت و در حادثه طبس به عنوان اولین خبرنگار در محل حادثه بود. حسن باقری در تحریریه روزنامه جمهوری اسلامی حسن باقری در جمع خبرنگاران روزنامه جمهوری اسلامی ...
تداول ثروت میان اغنیا به معنای گردش سلطه و استیلا بر اموال جامعه است
مرفه تر به طور تصاعدی بر اموال خود بیفزایند و فاصله خود را با دیگر طبقات اجتماعی بیشتر کنند. این روش سبب می شود در بلند مدت میان مناطق مختلف جغرافیایی در یک کشور نیز تفاوت های اقتصادی چشمگیر شود؛ مثلاً در سال 1391 با وجود اینکه نسبت جمعیت استان تهران به کل کشور 2/16 درصد جمعیت کشور را تشکیل می داد، اما سهم تسهیلات استان تهران 2/57 درصد بوده است در حالی که در استان خراسان جنوبی کمتر از ...
سرباز عراقی ای که عاشق خمینی بود
به گزارش افکارخبر ، شب خاطره عنوان برنامه و سنتی چندساله در حوزه هنری است که در آن، رزمندگان و شاهدان جنگ به دور هم جمع شده و به بیان خاطرات خود می پردازند. انتشارات سوره مهر اقدام به انتشار این سلسله جلسات در دو جلد کرده که در آن نام هنرمندان، شاعران و نویسندگان را هم می توان در کنار نام فرماندهان جنگ و سربازان آن دوران دید. نگاه به جنگ از دید و روایت یک نویسنده و یا کارگردان شاید برای آنان که ...
سیاست ورزی به شیوه رجایی
صورت گیرد. این نوشتار با توجه به این امر و تأکید بر گفتار، کردار، روش و منش شهید رجایی، سعی در صراحت بخشیدن به مرزهای شخصیتی این بزرگوار دارد. مروری بر زندگی نامه ی سیاسی شهید شهید محمدعلی رجایی از مبارزین انقلابی، عضو نهضت آزادی و از سازمان دهندگان هیئت مؤتلفه بود. وی قبل از انقلاب، برای پرورش افرادی که بتوانند نبردی مسلحانه را اداره نمایند، به اعزام داوطلبانی به جبهه ی فلسطین دست زد ...
مروری بر زندگی اسدالله علم
آمریکا و عضو فراماسونری بوده است. در سال 1331 بیانیه ای از جانب اهالی قائنات تحت عنوان مردم قائنات محاکمه و طرد علم را از ایران خواهانند در روزنامه های آزادی قائنات و طوفان اجتماع به چاپ رسید. در این بیانیه آمده است: ما اهالی شهرستان بیرجند به نمایندگی از طرف سیصد هزار نفر مردم قائنات و بعنوان مظهر مبارزات یک میلیون نفر ساکنین شرق خراسان اعلامیه فوق را صادر می نمائیم، در اثر یکصد سال نفوذ ظالمانه ...
بیشه زار (گذشته, حال و آینده همه چیزهای روستایی در استرالیا)
گذاشتند و بعد از گذشت بیش از 200 سال این ساختمان قدیمی ترین ساختمان اروپایی استرالیاست. در اواخر سال 1795 ، مک آرتور دارای 50 راس گاو ، 1000 گوسفند و یک دوجین اسب بود و کم کم داشت به عنوان پدر پشم استرالیا شناخته میشد. همچنین او اولین کسی بود که در سال 1800، از خیش شخم زنی که توسط گاوها یا اسبها در زمین کشیده میشد ، استفاده کرد. علیرغم موفقیتهای مک آرتور، بقیه کشاورزان در وضعیت ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
راز سالم ماندن جسد لنین !!و همه چیز از لنین تا تصمیم به خاکسپاری توسط روسها +تصاویر
یزدفردا :بنیان گذار اتحادیه جماهیر شوروی که در سال 1924 درگذشته در این هفته 145 ساله می شود، و شگفتی اینجاست که طی این سال ها جسد و پوست او کاملا سالم و طبیعی باقی مانده است. به گزارش ساینتیفیک امریکن، به نظر می آید یکی از بهترین شیوه های جوان ماندن در سن 145 سالگی، جایگزین کردن سلول های پوستی با ذرات پلاستیکی و شیمیایی است، دست کم این تکنیک روی جسد ولادیمیر لنین اثر خوبی داشته است ...
فوتبال به رغم داعش
...، مربی اربیل و ملی پوش سابق تیم ملی عراق، که سابقه چهار عنوان قهرمانی در کارنامه دارند، چهار روز بعد به مصاف رقیب رفتند و با وجود برتری 2بریک نتوانستند جواز صعود از مرحله گروهی AFC کاپ را به دست آورند، یک ناکامی بزرگ برای اربیلی ها که سال پیش در فینال همین رقابت ها به همین تیم القادسیه در ضربات پنالتی باختند و قهرمانی را ازدست دادند. در سال 2012 هم اربیلی ها یک بار دیگر به فینال رسیده بودند ولی ...
بسته اخبار گوناگون استان گلستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نرخ بیکاری در استان در پایان سال 92 ، 5.8 درصد اعلام شده بود ولی با توجه به این که وضعیت اشتغال در جامعه خوب نبود و جامعه این آمار را قبول نداشت لذا بازنگری و تحقیق میدانی در میزان اشتغال استان انجام شد. امراله عباسی افزود: بر اساس این بازنگری نرخ بیکاری در سال 92 ، 13.8 درصد بوده که با تلاش جمعی و همدلی و همزبانی بین جامعه کارگری و کارفرمایی توانستیم در پایان سال 93 و بهار امسال نرخ بیکاری را به 12.8 درصد کاهش دهیم. *** مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: در سال تح ...
یک سال پس از سقوط ایران 140
سقوطی که به مرگ 41نفر منجر شد. حالا یک سال بعد از این حادثه هنوز دلایل اصلی سقوط هواپیما و مقصران احتمالی آن اعلام نشده اند و افکار عمومی، به خصوص خانواده های داغدار همچنان در انتظار انتشار رسمی پشت پرده این سقوط هستند. اما این حادثه چگونه رخ داد و در این مدت چه بر سر خانواده های داغدار آمد ؟ پرواز شماره 5916 شرکت هواپیمایی سپاهان ساعت9و18دقیقه روز 19مرداد سال93 با 48سرنشین در حوالی ...
هوشمندسازی مدارس، مدیریت هوشمند می خواهد
اردوی کشوری این موضوع را با دانش آموزان استانهای گوناگون در میان گذاشته است. هوشمندسازی نصفه و نیمه براساس آخرین آمار ها، 30 درصد مدارس خراسان رضوی هوشمند سازی شده است. مونا ساعدی مادر 33 ساله ای از همین استان می گوید: سال گذشته فرزندم در مدرسه ای دولتی تحصیل می کرد که فقط یک کلاس مجهز به رایانه و پروژکتور بود، اما امسال در مدرسه غیرانتفاعی همه کلاسها یک رایانه و تخته هوشمند ...
نقش عوامل نامرئی در تربیت از نظر اسلام
لِیُریَهُما سَوء تِهِما اِنًّهُ یریکم هوَ و قبِیله مِن حیثُ لاتَرَونَهُم اِنّا جَعَلنا الشَّیطین أولیَاءَ لِلَّذینَ لایُومنون (سوره اعراف، آیه 27). ای فرزند آدم شیطان شما را نفریبد چنانکه پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، لباس ایشان را از تنشان می کند تا عورتشان را به ایشان بنمایاند، شیطان و دسته وی شما را از آنجایی می بینند که شیطان را سرپرست کسانی قرار دادیم که ایمان نمی آورند. ...
فروش قرنیه چشم در مشهد تکذیب شد
هزینه جراحی پیوند حدود دو میلیون ریال برآورد می گردد. شماره روز یکشنبه روزنامه محلی 'شهرآرا' در مشهد مبادرت به انتشار گزارشی جنجالی با عنوان 'فروش قرنیه چشم' در این کلانشهر نموده است. در این گزارش نگارنده توصیفی از بازار داغ آگهی ها و تبلیغات فروش قرنیه چشم در اینترنت و برخی از خیابان های مشهد داشته و سپس با افرادی که به گفته وی ناچار به فروش قرنیه خود برای تامین مایحتاج زندگی شده اند، گفت و گو کرده است. ...
آه... فرزند عاشق من! دوری تو و چشم به راهی ما، قصه بلندی است
ای امانت الهی، خوش آمدی... تسبیح زردت را به کدام نیت ، پیش پیش برایمان فرستادی؟ فرستادی بهشهرمان را ببری کربلای چهار... ببری ام الرّصاص... سی سال حرف ناگفته با هم داریم. سی سال است صدایت را نشنیده ایم مادر جان... می دانی چه سالها که با یک مشت عکس و خاطره سر کردیم تا بیایی، با اشکهایی که تصمیم شان را گرفتند که خویشتنداری نکنند؟ آه... مسافر دلبندم ! دستهای بسته ات را دیدیم ...
علم الهدی: رسانه عرصه قربانی شدن است نه کاسبی
آیت الله سیداحمدعلم الهدی در دیدار با فعالان رسانه ای خراسان رضوی که ظهر امروز در دفتر امام جمعه برگزار شد، نامگذاری روز شهادت یک شهید از تبار خبرنگاران به نام روز خبرنگار را دارای یک پیام سازنده دانست و افزود: اگر بناست روز خبرنگار روز شهادت، جان دادن و فدایی شدن در راه دین و اطلاع رسانی باشد، پس قداست خبرنگاری تا لحظه ی جان دادن باید مورد توجه قرار گیرد. وی ادامه داد: اختصاص این روز ...
اختلافات اصلاح طلبان با اعتدال تشدید شد
خود گرفته به گونه ای که انگار دولت و شخص رئیس جمهور بدون حمایت های این جریان نمی تواند در آوردگاه های انتخاباتی پیش رو کاری از پیش ببرد، چنین نگاهی را می توان در سخنان ابراهیم اصغرزاده، فعال سیاسی اصلاح طلب در بخشی از گفت وگوی اخیر خود با روزنامه آفتاب یزد جست وجو کرد که عنوان می کند: دولت ناچار است زمینه ساز بازگشت اصلاح طلبان به عرصه قدرت باشد. امیدواری من به تلاش دولت جهت برگزاری انتخابات خوب و ...
پدر امام جمعه اهواز که بود؟+ عکس
عقیق :مرحوم آیت الله سید محمد موسوی جزایری از علما برجسته خوزستان و پدر آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، نقش مهمی در هدایت فکری و گسترش فرهنگ دینی در این استان ایفا کردند. وی با آغاز نهضت امام خمینی(ره) به حمایت جدی از ایشان پرداخته و جزء متحصنین حرم عبدالعظیم حسنی بودند و در ایام جنگ نیز در ترغیب و تشویق مردم به حضور در جبهه های حق علیه باطل همت می گماردند. ...
رسانه عرصه قربانی شدن است، نه کاسبی
به گزارش عصر امروز، آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از مدیران، خبرنگاران و اصحاب رسانه خراسان رضوی بیان کرد: نامگذاری سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نشانگر قداست و اهمیت کار خبرنگار در ایفای رسالت تبلیغ دینی و اطلاع رسانی است . وی افزود: تامین سود و منافع و قدرت طلبی نباید به عنوان یک هدف در رسانه ها باشد و رسانه های ارزشی تنها سنگر محکم در ...
عکس/دیدارخواهربابرادرشهیدپس از29سال
عقیق : شهید محمدرضا سهرابی متولد هفتم خردادماه سال 1340 است که از ژاندارمری شهرستان کاشمر به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام شد و در فروردین ماه سال 1365 در سن 25 سالگی در منطقه زبیدات به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید طی عملیات تفحص برون مرزی اخیر در این منطقه کشف و از طریق کارت و مدارک شناسایی هویت او احراز شد. وی سه برادر و پنج خواهر دارد که همگی ساکن استان خراسان شمالی هستند ...
جلوگیری محمود عباس ازشروع انتفاضه سوم
به گزارش دیدبان به نقل از العالم ، ایهود حیمو، خبرنگار شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی که اخبار مربوط به اراضی اشغالی را پوشش می دهد و قبلا هم یک مصاحبه طولانی با محمود عباس انجام داده بود، به نقل از منابع فلسطینی نزدیک به محمود عباس که از روند حوادث مطلع هستند، گفت که عباس بعد از شهادت پدر شهید علی الدوابشه کودک شیر 18 ماهه و شیرخوار فلسطینی، به دستگاههای امنیتی دستور داد که خشم مردم را کنترل ...