سایر منابع:
سایر خبرها
ظریف: متن نهایی توافق متوازن است
برخورد جامعه بین الملل با ایران وجود داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: در واقع از روز اول برجام، برنامه هسته ای ایران تهدید علیه صلح نیست و زمانی هم کل موضوع از شورای امنیت خارج می شود. ** بزرگ ترین خیانت این است که به مردم بگوییم شما شکست خوردید محمد جواد ظریف در سخنان پایانی خود در نشست دیپلماسی ایران در پاسخ به سوال سیروس ناصری مذاکره کننده سابق کشورمان مبنی بر این که چرا به ...
الناز شاکردوست در یک نگاه
به گزارش پایگاه خبری شباویز ،الناز فرزند دوم خانواده است که یک برادر بزرگتر و یک خواهر کوچکتر از خودش دارد. البته شباهت الناز و برادرش بسیار زیاد است. پدر وی تاجر ابزارآلات صنعتی و الکترود و مادرش خانه دار است. او فارغ التحصیل تئاتر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران می باشد. الناز علاقه بسیار عجیبی به مادرش دارد. او در سال (1383) با بازی در فیلم گل یخ به کارگردانی کیومرث ...
تاریخچه و طرح اصلی اسکار از آغاز تا کنون
. تالبرگ را از آکادمی گرفت. او در موقع دریافت جایزه فقط گفت: متشکرم! استنلی کوبریک، رابرت آلتمن، سرجیو لئونه، اورسن ولز، جیمز دین از دیگر مشاهیری هستند که هیچ وقت به عنوان کارگردان به آنها جایزه اسکار داده نشد. آنهایی که اسکار را تحویل نگرفتند! مشهورترین ماجرا درباره کسانی که حاضر نشدند جایزه اسکار را بگیرند مربوط به مارلون براندو است که بعضی ها آن را مهمترین نقطه بازیگری او هم می دانند. در ...
بازیگران توافق همه پیروز شدند جز جنگ طلبان
طلبان بر جنگ طلبان وزیر امورخارجه ادامه داد: اگر توافق وین یا برجام موفقیت آمیز بود برای این است که در دنیا ثابت شد پارادایم حذف و محروم کردن ناکارآمد است. ظریف گفت: به دنیا می گوییم که با روش جدید می خواهیم تعامل کنیم و مبنای گفت وگوی تمدن ها این بود که بازی برد و باخت را کنار بگذاریم چرا که بازی برد و باخت برای هیچ کسی منفعت ندارد و حتی برای بزرگ ترین قدرت جهان به 11 سپتامبر ختم شد. ظریف ...
ظریف: بزرگ ترین خیانت این است که به مردم بگویند شکست خوردید
ایران را به پیش بردند و ما هم از لحاظ علمی و فنی توانی را ذخیره کرده بودیم و نشان دادیم که طرف مقابل نمی تواند با فشار خواسته ها و دیدگاه های خود را به ملت تحمیل کند. ظریف همچنین از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای قدردانی کرد و افزود: اعضای تیم مذاکره کننده دو سال شب و روز نداشتند. وزیر خارجه در ادامه سخنانش با بیان اینکه داده های غرب امنیتی کردن برنامه هسته ای ایران بود ...
ظریف: حضور مردم در انتخابات مذاکرات را به ثمر رساند
....اگرچه بهتر از این می شد کار را دنبال کرد. وی ادامه داد: بازی با حاصل جمع صفر مساوی با حذف یک طرف است که در آن حتما باید یک طرف ببازد و حاصلش جنگ است و بر همین مبنا بود که ما بازی برد - برد را پیشنهاد و دنبال کردیم و آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل این ادبیات و گفتمان را مطرح کرد. مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان گفت: حتی برای بزرگ ترین قدرت نظامی دنیا شاهد بودیم که در 11 سپتامبر بازی برد - باخت نتیجه ای جز شکست نداشت. در این بازی برد - برد همه پیروز شدند به جز جنگ طلبان. ...
دفاع تمام قد مردان هسته ای از توافق/ برجام بارابطه اقتصادی تضمین می شود
مختومه می شود و همین موضوع از دستور کار حذف خواهد شد. ظریف با اشاره به دیگر ویژگی برجام گفت: از روز پایان مذاکرات برخورد دنیا با ایران در موضوع هسته ای بر اساس متن برجام و قطعنامه تغییر کرد. وی افزود: در مقدمه قطعنامه آمده است روزی که ما به جمع بندی در مورد برجام رسیدیم، و نه به اجرای کامل، اظهار کرد: یعنی از همان روز اول فعالیت هسته ای ایران دیگر تهدید علیه صلح و امنیت جهانی ...
آلمان به کشورهای شرق ناتو نیروی نظامی اعزام می کند
نیروهای آمریکایی در پادگانی در لیتوانی اسکان یافته بودند. بر اساس اعلان های رسمی، در 15 آگوست 150 پیاده نظام آلمانی دیگر برای حدود سه ماه برای اهداف آموزشی به لتونی اعزام می شوند. ظاهرا در پس این اقدام آلمان ترس کشورهای حوزه بالکان و لهستان قرار دارد که به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه و کمک های نظامی مسکو به جدایی طلبان شرق اوکراین خود را در معرض تهدید احساس می کنند. ناتو در نشست ولز ...
ظریف: تنها بازندگان برجام جنگ طلب ها هستند
کاملا اجرایی می شود. لذا از روز اول دیگر برنامه هسته ای ایران موضوع تهدید امنیت بین المللی دیگر نیست و یک زمانی نیز دارد که کل این موضوع از برنامه کاری شورای امنیت خارج می شد. در این نشست علاوه بر وزیر امور خارجه، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و عراقچی و روانچی معاونین وزارت امور خارجه حضور دارند. وی در مورد برنامه موشکی ایران گفت: قطعنامه 929 هر نوع فعالیتی در حوزه موشک ...
دفاع تمام قد مردان هسته ای از برجام
بخش از سخنان خود به طرح گفت وگوی تمدن ها که در سال 2000 از سوی آقای خاتمی، رییس جمهور وقت به سازمان ملل ارائه شد اشاره کرد و گفت: این طرح نیز از این بابت ارائه شد که پارادایم جدیدی را به جهان ارائه کند و این که بازی برد – باخت باید کنار گذاشته شود. ظریف حوادث 11 سپتامبر را نتیجه بازی برد - باخت عنوان کرد و گفت: در جریان توافق وین همه کسانی که تلاش کردند پیروز شدند به جز جنگ طلبان. همه ...
گفته ها و ناگفته های شنیدنی فیلم محمد(ص)-ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) و خبرهای مرتبط با فیلم ...
ناگفته های شنیدنی آهنگساز فیلم محمد(ص) آی.آر. رحمان ،آهنگساز هندی فیلم سینمایی محمد رسول الله به کارگردانی مجیدی مجیدی ، همکاری با مجیدی را پرچالش ترین پروژه کاری خود دانسته و در این باره گفت: فقط 6 ماه طول کشید تا متوجه شوم که مجیدی از من چه می خواهد. به گزارش مشرق، آی. آر. رحمان ، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هند که فیلم های موفقی چون میلیونر زاغه نشین ، 127 ساعت و الیزابت: دوران طلایی را در کارنامه کاری خود دارد، همکاری با مجید مجیدی در پروژه محمد رسول الله را یکی از خاطره انگیزترین، پرچالش ترین و سخت ترین پروژه کاری خود می داند. رحمان در این باره گفت: تمام کارگردانانی که من تاکنون با آنها کار کرده ام با سبک کاری من آشنا هستند و حدود 25-20 سال از آشنایی ماها می گذرد...ولی مجیدی آنچه را که انجام می دادم را متوجه نمی شد و در واقع هیچ چیز راجب به من نمی دانست. وی افزود: به همین خاطر اگر چیزی می نواختم، این سؤال برایش پیش می آمد که این دیگر چیست؟ این مسئله حدود دو فصل طول کشید تا اینکه من بالاخره متوجه شوم که او چه انتظاری از من دارد. سپس از او پرسیدم که دیگر چه دوست دارد، به همین خاطر از او خواستم که به آثار دیگران گوش دهد و بر همین اساس یک فهرست از اولویت های مورد نظر او برای خود ساخت و اینگونه شد که سرانجام پس از 6 ماه توانستم به ذائقه او و آنچه که خواسته اوست پی ببرم. وی متذکر شد: عاشق کار با مجیدی هستم و کار با او رویای من برای کار در سینمای ایران را محقق کرد. همیشه شیفته سینمای ایران بودم، در حقیقت این علاقه را نسبت به هر سینما دیگری خارج از مرزهای هند هم دارم چون آنها علی رغم محدودیت های موجود، چنین آثار زیبایی را خلق می کنند. همیشه می خواستم که در ایران کار کنم ولی خوب متاسفانه مشغله کاری اجازه چنین کاری را به من نمی داد. رحمان در ادامه این مصاحبه درباره موسیقی مجبوبش در میان نامزدهای اسکار امسال گفت: موسیقی متن فیلم ضربه شلاق را خیلی دوست داشتم، چون موسیقی آن یک موسیقی جاز بود، نوعی از موسیقی که تعداد اندکی از مردم با آن در ارتباطند. به گزارش فارس، این آهنگساز 48 ساله در مصاحبه چند هفته پیش خود با روزنامه تایمز آف ایندیا، نیز عنوان کرده بود که استاندارهای فیلم محمد (ص) بسیار بالاست و همکاری با مجیدی برای او تجربه فوق العاده ای بوده است. وی در این مصاحبه گفت: علی رغم استرس های زیادی که داشتم، در نهایت مجیدی از موسیقی فیلم راضی و خوشحال بود، رضایت او به حدی بود که مرا در آغوش کشید و به من تبریک گفت. حقیقتا تجربه بسیار تکان دهنده ای بود. بنا بر این گزارش، آی.آر. رحمن با نام دیلیپ کومار در خانواده ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به الله راخا رحمان تغییر داد. رحمن از 16 سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال 1990 ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد. نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای. آر. رحمان فروش بیش از صد میلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می دهد. مجلهٔ تایم در سال 2009 رحمان را در لیست تایم 100 به عنوان یکی از صد فرد تأثیرگذار در جهان معرفی کرده است. او تاکنون برنده جوایز بسیاری چون چهار جایزه ملی فیلم هند، یک جایزه بفتا، یک جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار شده است. جلیل رسولی توضیح داد: جلیل رسولی توضیح داد: مجید مجیدی فیلم محمد(ص) را به امام رضا(ع) تقدیم کرد غبطه سید محمود رضوی به عوامل فیلم محمد رسول الله(ص) هفت دلیل برای رکورد شکنی فروش فیلم محمد کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. به گزارش مشرق، با اکران پنج فیلم نوروزی از چهارشنبه هفته گذشته، اکران سینمایی سال 94 رسماً آغاز شد. اکرانی که به نظر اکثر صاحب نظران، با توجه به تعدد آثار ضدمخاطب و بی قصه در جشنواره ی سی و سوم، چندان افق روشنی ندارد؛ اما در این میان، یک فیلم هست که می تواند معادلات سینمای ایران در سال 94 را تغییر دهد. چند روزی است که زمزمه ها حکایت از تکاپوی مدیران سینمایی و عوامل فیلم محمد مجید مجیدی (ص) برای اکران این فیلم دارد. چه آنکه عده ای از قطعی شدن اکران عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران در عید فطر خبر داده اند و برخی نیز، از تلاش بنیاد مستضعفان برای تجهیز سینماها جهت اکران فیلم محمد با سیستم پخش D خبر داده اند. زمزمه هایی که گمانه زنی پیرامون میزان فروش این فیلم را داغ تر از همیشه کرده است و باعث طرح یک سوال مهم شده است: آیا فیلم محمد می تواند رکوردهای فروش سینمای ایران را جابجا کند؟ از همین رو، گرچه هنوز کمی زود به نظر می رسد، اما بر آن شدیم تا در واپسین روزهای سال 93، این گمانه را که آیا اکران فیلم مجیدی می تواند مهم ترین اتفاق سال 94 را رقم بزند، بررسی کنیم. چه آنکه به نظر می رسد آخرین دستاورد سینمای مجیدی به دلایل زیر قابلیت فروش بسیار بالا و جذب مخاطب در حد رکوردشکنی را داراست: محمد بر خلاف غالب فیلم ها و سریال های تاریخی، روایتگر یک داستان بکر و کمتر شنیده شده است. چرا که مقطع کودکی رسول الله (ص) از آن برهه های تاریخی مهمی است که معمولاً در روایت های تاریخی جا می افتند. حکایت گروهی از اهل کتاب که زودتر از تولد پیامبر آخر مطلع می شوند و در صدد تدبیر و چاره جویی برمی آیند در کنار همه ی فراز و نشیب های زندگی پیامبر خاتم (ص) در کودکی. به خصوص که این بخش دوم با سکانس های درخشانی چون سکانس رم کردن شتر در بازار و نحوه ی آشنایی حلیمه (دایه ی پیامبر) با آمنه (مادر پیامبر) همراه شده است که چه از حیث حسی و چه از حیث تکنیکی، یکی از نقاط عطف فیلم به شمار می رود. فارغ از این، کمبود آثار هنری پیرامون زندگی پیامبر (ص)، نیاز مخاطبین به دانستن بیشتر در این رابطه را بیش از پیش دامن زده است؛ چه آنکه سال ها از تولید و نمایش فیلم محمد رسوال الله ساخته ی مصطفی عقاد به عنوان تنها اثر سینمایی پیرامون زندگی رسول خاتم می گذرد و این حس نیاز دانستن درباره ی زندگی ایشان، به افزایش مخاطب این فیلم کمک خواهد کرد. به ویژه که مجیدی دست روی مقطعی گذاشته که در فیلم عقاد اصلاً به آن اشاره نمی شود. 2-آخرین فیلم مجیدی ، از حیث بصری و تکنیکی، جذابیت های فوق العاده ای دارد و استانداردهای سینمای ایران را از هر حیث ارتقا داده است؛ چه آنکه به جز سکانس های بخش ابرهه و ماجرای اصحاب فیل ، جلوه های ویژه ی فیلم، دیدنی و جذاب از آب درآمده است و به طور مثال، در سکانس هایی مثل شهر ساحلی ، فیلم از حیث تکنیکی چیزی از فیلم های روز هالیوود کمتر ندارد. علاوه بر این، قاب بندی های مجیدی در فیلم، در قامت سینمای ایران بی نظیر است. تک تک سکانس های این فیلم به یک قاب نقاشی می مانند که انگار کارگردان همچون نقاشی چیره دست، آن ها را طراحی کرده است. از همین رو، فیلم با هیچ فیلم دیگری در سینمای ایران قابل مقایسه نیست و به فیلم های درجه یک هالیوودی پهلو می زند. شاعرانگی فیلم نیز که تناسب درستی با نقطه نظر کودکانه ی پیامبر در داستان برقرار کرده است، تا حدی محصول همین قاب بندی های زیبا و واجد حس است. 3-فیلم قابلیت آن را دارد که بسیاری از اقشار قهر کرده با سینما و مخاطبین خاموش سینمای ایران را چه به واسطه ی عظمت ساختاری و تکنیکی و چه از حیث ارزش های مضمونی، به سینما بیاورد که البته این دومی، قطعاً مهم تر از اولی است. فیلم مجیدی در صورت اکران درست و تبلیغات صحیح، به راحتی قادر است مردمی را که سال هاست به دلیل بیراهه رفتن آثار داخلی از ارزش های دینی و مضمونی، به سینما نرفته اند، دوباره با سالن های سینمای وطنی آشتی دهد. به خصوص خانواده های ایرانی که حالا کمتر از هر وقت دیگری، سینما رفتن را به عنوان یک تفریح پیش روی خود می بینند. تاثیر این خیزش مخاطبین خاموش را در همین اکران سال 93، در مورد فیلمی مثل شیار 143 به وضح می توان دید؛ فیلمی که با وجود اکران در آبان ماه، توانست 4 میلیارد تومان فروش کند و با وجود مولفه های روستایی و غیرکمیک و عدم بهره گیری از ستاره های بفروش، از بسیاری از آثار پرمدعای سینمای ایران در گیشه موفق تر ظاهر شود. 4-فیلم مجیدی به معنای حقیقی کلمه سینماست. از آن دست فیلم هایی که دیدن آنها روی پرده به شدت با دیدن شان در پلیرهای خانگی توفیر می کنند. آن هم در میانه ی اکران فیلم های سال 94 که غالباً آنها رامی توان با سه ویژگی مینی مال، آپارتمانی و شخصی توصیف کرد و احتمالاً دیدن آنها روی پرده تفاوت چندانی با تماشای آنها در خانه ندارد. اما قاب بندی های فکر شده و چشم نواز فیلم مجیدی ، عظمت سپاه وحوش انسان نمای ابرهه، حس هیجان سکانس شهر ساحلی و زیبایی حیرت انگیز فصل سفر به یثرب این فیلم را جز در سینما نمی توان درک کرد. به همین دلیل، احتمالاً این عامل باعث حضور جمع بیشتری از مخاطبین در سینماها خواهد شد. 5- محمد بر خلاف ظاهر عظیم و صرفاً تکنیکی اش، فیلمی مملو از حس است؛ تا جایی که بسیاری از سکانس های فیلم قابلیت آنکه احساس مخاطب را تحریک کند و او را به گریستن وادارد، داراست. عاملی که در جوامع احساسی چون ایران، همیشه موجب فروش بالای فیلم ها شده است. 6- زمانه ی وقوع رویدادهای فیلم محمد گرچه مربوط به زمانه ی جاهلیت عربی در صدر اسلام است، اما با این حال، کارگردان نسبت درستی با زمانه ی حال و وضعیت حاضر جهان اسلام و به خصوص ایران برقرار می کند و با پیوند زدن تاریخ اسلام به عصرحاضر، فیلم را از تاریخ محض شدن نجات می دهد؛ به خصوص که آغاز و پایان فیلم با فرازهای مربوط به شعب ابی طالب و تحریم کفار و نیز نقش تقابلی صهیونیست های موعودگرا در وقایع دوران کودکی پیامبر (ص) (که به درستی در فیلم از یهودیان راستین تفکیک شده اند)، در زمانه ی تحریم ایران و اوج تقابل ایران و رژیم صهیونیستی در صحنه ی بین الملل، باعث شده تا فیلم امکان تأویل و تفسیرهای فرامتنی برای مخاطب خاص را نیز فراهم کند. 7-دلیل هفتم یک دلیل فرامتنی است؛ زیرا هیچ فیلم ایرانی تا همین امروز از نخستین مراحل تولید تا مراحل پخش و ساخت، به اندازه ی فیلم محمد در جوامع بین المللی حساسیت برانگیز نبوده اند و مورد بحث و بررسی رسانه ای به خصوص از جانب کشورهای عربی قرار نگرفته اند. به ویژه که از همین حالا، علمای الازهر تحت تأثیر فضاسازی رسانه ای و خبرهایی مبنی بر نمایش تصویر پیامبر در این فیلم، فتاوایی در حرمت تماشای این فیلم صادر کرده اند. علاوه بر این، پیش بینی می شود که با آغاز اکران احتمالی این فیلم در جشنواره های بین المللی و دیده شدن اثر، حواشی پیرامونی عظیم ترین فیلم تاریخ سینمای ایران دوچندان گردد. حواشی و حرف و حدیث هایی که معمولاً در ایران به فروش فیلم ها کمک می کنند. از طرفی در ایران نیز، بعد از چند نمایش محدود فیلم، محمد حامیان و مخالفان جدی و دوآتشه ای پیدا کرده است که بدیهی است با نزدیک تر شدن به تایم نمایش فیلم، این جبهه بندی گسترده تر شود و فضای رسانه ای پیرامون این فیلم را داغ تر خواهد کرد. به خصوص که احتمالاً جدال رسانه ای پیرامون هزینه های فیلم و کیفیت فیلمنامه، همین حالا هم به بستر بحث های جدی درباره ی این فیلم تبدیل شده است و این امکانی است که هر فیلمی از آن بهره مند نخواهد شد. اما با همه ی این ها باید صبر کرد و منتظر شد؛ به ویژه که نوع مواجهه ی مسئولان با این دستاورد ملی سینمای ایران در مهیا کردن امکان اکران آن، در تحقق فروش بالای این فیلم ارزشمند تاثیرگذار خواهد بود. کمیته اکران فیلم محمد رسول الله تشکیل میشود کمیته اکران فیلم محمد رسول الله در شرکت سینمایی نور تابان تشکیل می شود تا بهترین شرایط را برای نمایش این اثر فراهم کند. آنها اظهار امیدواری کردند با توجه به عزم وی در تکمیل حرکت قبلی بنیاد مستضعفان مبنی بر استمرار توجه فرهنگی به حوزه سینما که با دستور سعیدی کیا برای اکران مناسب فیلم سینمایی محمد رسول الله (ص) صورت گرفته از کمک های بنیاد مستضعفان به حوزه زیرساخت فرهنگ و مخصوصاً سالن های سینما که قرار است به زودی انجام شود، قدردانی کردند. آنان همچنین از تلاش برای اکران مناسب داخل و خارج فیلم که همچنان با پشتیبانی صادقیان معاون هماهنگی بنیاد سیاستگذاری و برنامه ریزی بنیاد صورت خواهد گرفت، خبر دادند و اضافه کردند بناست کمیته اکران این فیلم در شرکت سینمایی نور تابان که علاوه بر مالکیت و تهیه کنندگی، پخش فیلم را هم به عهده دارد تشکیل و پیش بینی های لازم را انجام دهند. کارگردان و مدیر پروژه فیلم محمد رسول الله (ص) در پایان سال فرصت را مغتنم دانستند تا از مجموعه بنیاد مستضعفان و فروزنده و سعیدی کیا و صادقیان به جهت تلاش ها و کمک هایشان تشکر کنند. این خبر در حالی به دست رسانه ها رسید که ایمیلی از شرکت نور تابان نیز به رسید که در آن تاکید شده بود منبع رسمی همه اخبار مربوط به پروژه سینمایی محمد رسول الله این شرکت است. در ایمیل رسیده آمده است: نظر به مصاحبه جناب آقای حیدریان مدیر محترم پروژه فیلم سینمایی محمد(ص) در خصوص اکران این فیلم در عید سعید فطر و ضرورت اطلاع یافتن اصحاب محترم رسانه و افکار عمومی از زمان دقیق اکران این فیلم سینمایی فاخر، به اطلاع می رساند همان گونه که سابقا بعرض رسید مرجع انتشار کلیه اخبار رسمی و موثق این فیلم شرکت سینمایی نور تابان بعنوان تهیه کننده رسمی این فیلم سینمایی است و هرگونه انتشار و نشر اخبار توسط سایر دست اندرکاران عزیز این فیلم فاقد اعتبار است. سنگ تمام سیدمهدی شجاعی برای فیلم محمد(ص) سید مهدی شجاعی یادداشتی بر فیلم محمد(ص) ساخته مجید مجیدی نگاشته است، او در یادداشت خود مجیدی را آغازگر یک حرکت یا تحول در سینمای دینی می داند و می نویسد: فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. فیلم پیامبر، بدون شک، کاری سترگ، تأثیرگذار و ماندگار است. مجیدی و تیم همراهش برای این کار، تمام دقت، خلاقیت، تجربه و توان خود را در طبق اخلاص نهاده اند و این ظرف اخلاص است که به همه عناصر فیلم، هویت و برکت بخشیده است. مهمترین هنر این فیلم پاسخ گفتن به یک نیاز یا خلاء تاریخی است. و آن خلاء در یکی – دو جمله این است: یک روایت صحیح و صادقانه از پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله و سلم، روایتی که از اغراض و امراض و تحریف ها به دور باشد و با حقیقت نسبتی درست برقرار کرده باشد. روایتی که در عین پای بندی اش به مستندات، از زبان و بیانی بلیغ و هنرمندانه بهره برده باشد. جای چنین نگاه و روایتی در مورد پیامبر خاتم، در تاریخ سینمای ایران و جهان خالی بوده است. در ساختمان هنر در همه رشته ها و شاخه های آن هر آجر تازه ای، بر آجرهای قبلی قرار می گیرد و استوار می شود و هیچ اثر هنری را نمی توان معلق میان زمین و آسمان تصور کرد. یا ارتباط و اتصالش با تجربه های پیشین را منکر شد. ولی برخی از آثار هنری در مسیر تکوین خود به نحو متداول و مرسوم قدم برنمی دارند، انگار که چند پله را با یک جهش پشت سر می گذارند. و فیلم محمد (ص) به گمان من اثری از این دست است. فیلم هایی که سینمای جهان با محتوای تاریخ و سیره پیامبران، در آرشیو خود دارد، عموماً آمیخته به تحریف یا لااقل برداشت های نادرست، از اندیشه و سیره و سلوک انبیاست. مقصود من بخش های تخیلی نیست، دخالت های هنری سناریست و کارگردان نیست، دراماتیزه کردن روایت های تاریخی هم نیست. مقصودم اساس اندیشه و بنیان جهان بینی در این آثار است. مقصودم فقدان درک صحیح از جهان بینی توحیدی و رسالت انبیاست. بروز اشکال محتوایی در فیلم ها و سریال های ایرانی به گونه دیگری است. شاید تعبیر سطحی نگری و سهل انگاری بر آنچه تا امروز اتفاق افتاده انطباق داشته باشد. متاسفانه این دو خصیصه یا نقطه ضعف در همه شئون آثار خودش را نشان می دهد. در تحقیق و پژوهش، در تألیف و نگارش، در کارگردانی، در طراحی صحنه، در گریم، در فیلمبرداری، در موسیقی و حتی در تدوین و صداگذاری، آنچه فیلم محمد (ص) را نسبت به آثار پیشین متمایز می کند، تأمل و دقت بر تمامی این وجوه و عناصر است. در تمام این موارد، ممکن است کسانی اختلاف نظر یا اختلاف سلیقه داشته باشند ولی کسی نمی تواند منکر تأملات و دقت های وسواس آمیز در مورد تک تک این وجوه و عناصر بشود. به عبارتی در این فیلم، هیچ حرکتی را نمی شود گفت که بی فکر و فلسفه صورت گرفته. جدی ترین اشکالی که تا به حال در مورد این فیلم مطرح شده، گران تمام شدن آن است، یعنی هزینه زیادی که صرف تولید آن شده. این اشکال تا چه حد وارد است؟ اولاً باید دید که این کم و زیاد یا گران و ارزان بودن، بر چه اساسی و با چه قیاسی مطرح می شود؟ اگر گفته شود که در قیاس با دیگر تولیدات داخلی سینما در ژانر تاریخی مذهبی، عرض می کنم که کدام وجه از این فیلم، قابل قیاس با تولیدات داخلی است که این وجه آن قابل قیاس باشد!؟ نمی شود که شما عزمتان را برای یک سفر خارجی جزم کنید ولی برآورد هزینه ها و تدارکاتتان را برمبنای سفر داخلی داشته باشید. اگر گفته شود که در قیاس با دیگر فیلم های تاریخی در عرصه های جهان و بین الملل عرض می کنم که فقط یک فیلم را در این سطح، نام ببرند که با کمتر از چند برابر هزینه این فیلم، ساخته شده باشد. و اگر گفته شود که در قیاس با مجموعه بودجه فرهنگی و هنری کشور، عرض می کنم که با آنچه فقط در سال های اخیر از بودجه فرهنگی و هنری نفله و حیف و میل شده، ده فیلم دیگر با همین اشل و هزینه می توانسته ساخته شود و نشده، پولهایی که ردّشان را در هر کجای عالم می توان گرفت جز عالم فرهنگ و هنر و سینما. و اگر گفته شود که در قیاس با بودجه هایی که صرف دیگر افتخارات ملی می شود، مثل فوتبال و... عرض می کنم که ... از شدت شرمساری چیزی نمی توانم عرض کنم. بگذریم. ثانیاً: سخیف ترین نوع برخورد با یک اثر هنری فاخر، بخصوص در ساحت دینی، ارزیابی سمسارگری یا بساز و بفروشی نسبت به آن است. درست مثل این است که شما بخواهید مسجد شیخ لطف الله یا مسجد گوهرشاد را با محاسبه قیمت مصالح و گچ و سیمان، ارزیابی کنید یا هزینه و منفعت آن را با مدل آپارتمان سازی بسنجید. در مواجه با آثار فاخر دینی، تنها مسأله ای که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد، این است که آیا اثر در انجام رسالت خود موفق بوده یا نه. اگر اثر چنان که باید و شاید از کار در آمده باشد و مأموریتش را درست به سرانجام رسانده باشد و به ارتباط مطلوبش با مخاطب رسیده باشد، مسأله کم و زیادی هزینه یا ارزانی و گرانی، جایی برای طرح ندارد. ولی اگر کار به اهلش سپرده نشده باشد، اگر خالق اثر، اهلیت لازم برای خلق اثر را نداشته باشد و اگر به هردلیل اثر در انجام مأموریتش موفق نشده باشدء هر مقدار بودجه ای که صرف شده- ولو کمترین مقدار ممکن- هدر رفته و تباه شده. اشتباه نشود. اسراف و تبذیر یعنی صرف هزینه در غیر جای خود، همیشه و در هرکاری مذموم است. ولی هزینه ای که به اعتلای اثر کمک می کند، بر شکوه و فخامت اثر می افزاید، هزینه ای که تأثیرش در کار به چشم می آید، هرچقدر که باشد قابل نکوهش نیست. ثالثاً و فارغ از بحث هنر و سینما و متعلقات آن، صرفاً در فضای معرفتی و عقیدتی بعضی از حرکات و اتفاقات هست که با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست. به عنوان مثال زدودن گرد و غبار تحریف از چهره ملکوتی حضرت ابوطالب علیه السلام- مطلبی نیست که بشود ...
دفاع تمام قد ظریف، صالحی، عراقچی، روانچی و ناصری از توافق
و دیدگاه های خود را به ملت ایران تحمیل کند. ظریف در ادامه با تشکر از تلاش های آقایان صالحی، عراقچی و تخت روانچی به عنوان اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، گفت: دو سال این دوستان و دیگر همکارانشان شبانه روز نداشتند. رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان این که متن نهایی توافق حاصله بین ایران و گروه 1+5 یک متن متوازن است، ادامه داد: این متن طوری نیست که یک طرف توانسته باشد ...
بزرگترین خیانت این است که به مردم ما بگویند در وین شکست خوردید
پروژه امنیتی سازی پرونده ایران را به پیش برده بودند. از دیگر سو ما هم از نظر علمی و فنی یک توانی را ذخیره کرده بودیم و نشان داده بودیم که طرف مقابل نمی تواند با فشار خواسته ها و دیدگاه های خود را به ملت ایران تحمیل کند. ظریف در ادامه با تشکر از تلاش های آقایان صالحی، عراقچی و تخت روانچی به عنوان اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، گفت: دو سال این دوستان و دیگر همکارانشان شبانه روز ...
وقتی 1929 تصویب شد چرا فریاد وااسلاما سر ندادید؟
دولت و وزارت خانه قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه هم در راس آنها فعالیت خواهد کرد. مبنای گفت وگوی تمدن ها بازی برد-برد بود رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه های انجام شده طی سال های گذشته به اندازه دستاورد کنونی بوده؟ عنوان کرد: هزینه ما تنها در چارچوب ساخت سانتریفیوژ نیست و ما به دنیا ثابت کردیم که نمی توانند به ایرانی ها زور بگویند. اگرچه بهتر از این هم ...
دهه فجر فرصتی برای یادآوری ارزش ها و آرمان هاست
به موقع در صحنه مورد نیاز انقلاب است. این مقام مسئول حق انقلاب را دفاع از ستون خیمه انقلاب، که همانا ولایت فقیه است دانست و عنوان کرد: انقلاب ما دارای ماهیت فرهنگی است و احیای دین و ارزش های دینی را شامل شد،که از آثار و برکات انقلاب توسعه و ترویج فرهنگ ناب اسلام بود. عسگری گفت: دشمن پس از انقلاب با تمام تاکتیک ها و توطئه ها علیه انقلاب و اسلام به میدان آمده است که به حول ...
نشست ویژه بررسی توافق هسته ای با حضور صالحی، ظریف، عراقچی، تخت روانچی و خرازی
هسته ای تلاش کند. آنچه که ما هزینه دادیم هزینه سانتریفیوژ نبود ما هزینه دادیم تا به دنیا بفهمانیم نمی توانند حتی منع کنند. اینکه اصطلاح برد برد را به کار می برم به خاطر این است که ما در دنیا روش جدیدی را استفاده کردیم، حتی آنچه که به عنوان گفت و گوی تمدن ها مطرح شد به این معنی بود که باید بازی برد و باخت را کنار بگذاریم. بازی برد و باخت به حادثه 11 سپتامبر ختم می شد. پس من اصرار دارم بگویم در این ...
ظریف:حضور مردم مذاکرات را به نتیجه رساند
....اگرچه بهتر از این می شد کار را دنبال کرد. وی ادامه داد: بازی با حاصل جمع صفر مساوی با حذف یک طرف است که در آن حتما باید یک طرف ببازد و حاصلش جنگ است و بر همین مبنا بود که ما بازی برد - برد را پیشنهاد و دنبال کردیم و آقای روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل این ادبیات و گفتمان را مطرح کرد. مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان گفت: حتی برای بزرگ ترین قدرت نظامی دنیا شاهد بودیم که در 11 سپتامبر بازی برد - باخت نتیجه ای جز شکست نداشت. در این بازی برد - برد همه پیروز شدند به جز جنگ طلبان. فارس ...
ظریف: در برجام هیچ محدودیتی برای ساخت موشک نیست
که در برجام هیچ ممنوعیت و محدودیت موشکی وجود ندارد، اعلام کرده ایم در برجام که توان دفاعی ما ادامه خواهد داشت، وزیر امورخارجه با بیان اینکه عده ای در مورد بحث موشکی آن زمانی که قطعنامه 1929 تصویب شد هیچ واکنشی نداشتند اما الان فریاد واسلاما برمی آورند گفت: اکنون شرایط کشور از نظر حقوقی نسبت به قبل زیر رو شده است؛ قطعنامه 1929 یکی از بدترین قطعنامه ها علیه ملت ما و 2231 یکی دستاورد بزرگ ...
در مناظره انتخاباتی جمهوری خواهان چه گذشت؟
اودانل این گونه است. این جمله موجب خنده حضار شد. مسئله مهاجرت به طور گسترده ای در مناظره مورد بررسی قرار گرفت. موضوعی که ترامپ توجه کشور را به آن جلب کرده است. بوش اول بحثش درباره مهاجرت را با گفتن این که حامی عفو عمومی نیست، آغاز کرد. وی در این رابطه گفت: ما به دیدی استراتژیکتر در رابطه با اقدامات و امنیت مرزی نیاز داریم. ما نیاز به حذف شهرهایی که در این کشور به عنوان پناهگاه ...
دیگران درباره آل پاچینو چه می گویند؟
فیلم هایش آل پاچینو فراموش نشدنی است و کاملا در نقش ذوب می شود. همهٔ تناقض های حضور بزرگ بر پرده را دارد: جزئیات دقیق است، توانش مغلوب کننده، ماحصل کار اغلب نفس را بند می آورد، گاه آزار دهنده می نماید، اما همواره فراموش نشدنی است. جایی که رابرت دنیرو قیمتی است آل پاچینو احساساتی یا وسواسی است و به شدت غریزی. سیدنی لومت: روزی از او خواستم دیوانه باشد، تمام روز دیوانه بود !/ و آن چه خودش می ...
از دفاع تمام قد "عراقچی" تا منوط دانستن توافق به انتخابات از سوی "ظریف"
مذاکرات برخورد ایران در موضوع هسته ای بر اساس متن برجام و قطعنامه در برخورد دنیا با ایران تغییر کرده است. وزیر امورخارجه کشورمان اضافه کرد: در سپتامبر 2003 شورای حکام وضعیت ایران را یک وضعیت استثنایی کرد؛ به مدت 12 سال اما یک وضعیت دیگر داشتیم که این قطعنامه ایران را به فصل 7 برد از روز انعقاد توافق یعنی 14 جولای یک تغییر اساسی در برخورد جامعه جهانی با موضوع هستی جهان ایجاد میشود و این برنامه ...
زمان تصویب قطعنامه 1929 اعتراض نشد اما امروز فریاد وا اسلاما سر می دهند
تلاش های آقایان صالحی، عراقچی و تخت روانچی به عنوان اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، گفت: دو سال این دوستان و دیگر همکارانشان شبانه روز نداشتند. رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با بیان این که متن نهایی توافق حاصله بین ایران و گروه 1+5 یک متن متوازن است، ادامه داد: این متن طوری نیست که یک طرف توانسته باشد تمام خواسته های خود را به طرف مقابل تحمیل کند. دیگر چنین چیزی اسمش توافق نیست بلکه ...
از دفاع تمام قد "عراقچی" تا منوط دانستن توافق به انتخابات از سوی "ظریف"
مشخص و این یعنی توازن در برجام از روز پایان مذاکرات برخورد ایران در موضوع هسته ای بر اساس متن برجام و قطعنامه در برخورد دنیا با ایران تغییر کرده است. وزیر امورخارجه کشورمان اضافه کرد: در سپتامبر 2003 شورای حکام وضعیت ایران را یک وضعیت استثنایی کرد؛ به مدت 12 سال اما یک وضعیت دیگر داشتیم که این قطعنامه ایران را به فصل 7 برد از روز انعقاد توافق یعنی 14 جولای یک تغییر اساسی در برخورد جامعه ...
زرند در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی کشور
... مورد استفاده قرار می گیرد و امیدواریم بتوانیم این روند را همچنان ادامه دهیم. نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه شهرستان های مختلف استان کرمان درحال تبدیل به یک کارگاه و قطب صنعتی است، ضمن اینکه سعی می کنیم بخش کشاورزی را در جهتی هدفمند حفظ کنیم. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنچه که هم زمینه کار و هم چالش است، بحث تامین آب است و ...
انتقال پایتخت راهکار کاهش آلودگی هوا نیست
، کارنامه عملکرد زیست محیطی دستگاه های دولتی را ارائه دهیم. این مسئله در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز مورد تاکید بوده و به نظر ما گام مهمی در زمینه انضباط دستگاه ها در تعامل با محیط زیست خواهد بود. وی از برگزاری جشنواره مردمی فیلم سبز در آینده نزدیک خبر داد و افزود: لایحه توقف بهره برداری از جنگل ها را نیز مطرح کرده ایم که امیدواریم نهایی شود. معاون رییس جمهور همچنین با اشاره به روز هفدهم مرداد به ...
ظریف: بزرگ ترین خیانت این است که به مردم بگویند در وین شکست خوردید
قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پروژه امنیتی سازی پرونده ایران را به پیش برده بودند. از دیگر سو ما هم از نظر علمی و فنی یک توانی را ذخیره کرده بودیم و نشان داده بودیم که طرف مقابل نمی تواند با فشار خواسته ها و دیدگاه های خود را به ملت ایران تحمیل کند. ظریف در ادامه با تشکر از تلاش های آقایان صالحی، عراقچی و تخت روانچی به عنوان اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای کشور، گفت: دو سال این ...
مراسم روز خبرنگار با حضور ظریف و جنتی برگزار شد(تصاویر)
های کشور وزیر را مورد سوال خود قرار دهند.اسمی داخل یک گوی شیشه ای ریخته شد و سپس رضارفیع یک به یک اسامی را قرعه می کشید.در میان سوالات خبرنگاران بیشترین نسبت پرسش ها بعد از بیمه و وضعیت کاری اهالی رسانه، به بازگشایی انجمن صنفی روزنامه نگاران اختصاص داشت.در ادامه برخی از سوالات حول بحث نشریات شهرستانی و خبرنگاران ممنوع القلمی بود که همکاران آنها به این روند اعتراض داشتند. ما شاکی نیستیم ...
مروری بر دنیای بازی های ویدیویی در هفته ای که گذشت [ویژه گیمزکام 2015]
این موجودات قرار گیرند. همه ی ما تقریبا با سری بازی های Dead Island آشنایی داریم؛ بازی هایی که می توان آن ها را نسخه ی اول شخص عنوان Dead Rising دانست. اما این بار Dead Island: Epidemic، زامبی ها را با ظاهری متفاوت تر به دنیای بازی های ویدیویی معرفی نموده. برای خواندن مقاله کلیک کنید. چطور Doom بعد از 22 سال، هنوز غافلگیر کننده است؟ روی صفحه ی بزرگ ...
نشست نمایندگان1+5 باسناتورهای آمریکایی
پاسخگویی به سئوالات درباره توافقنامه هسته ای در آستانه رای گیری ماه سپتامبر کنگره بود. در این رای گیری مشخص خواهد شد آیا تحریم های کنونی آمریکا بر ضد ایران ادامه خواهد یافت و توافق هسته ای وین نابود خواهد شد یا اجازه داده می شود تحریمها بر اساس توافقنامه هسته ای به ازای محدودیت برنامه هسته ای ایران به تدریج لغو شود ؟ در طول برگزاری این نشست که سناتور دیک دوربین برپایی آن را تایید کرد ، برخی از ...
دیدار دیپلمات های 1+5 با دموکرات های آمریکا درباره "برجام"
توافق هسته ای در کنگره ما را نگران می کند. رد این توافق برای کشورهای اروپایی می تواند یک کابوس باشد. کنگره آمریکا قرار است در ماه سپتامبر در رد یا تأیید توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 که اواسط ماه ژوییه در وین حاصل شد رأی گیری کند. در این نشست غیرعلنی انتقادات به توافق مطرح و پاسخ های لازم به آن داده شده است. پیتر وست ماکوت، سفیر لندن در واشنگتن در واکنش به اظهارات برخی ...