چهارشنبه ۱۲ اردیبهشتساعت ۱۱:۵۲May 2024 1
جستجوی پیشرفته

خبرهای ایران اکونومیست 24 اسفند 1394 - iraneconomist.com

ایران اکونومیست 29 اسفند 1393 ایران اکونومیست 31 فروردین 1394 ایران اکونومیست 30 اردیبهشت 1394 ایران اکونومیست 31 خرداد 1394 ایران اکونومیست 31 تیر 1394 ایران اکونومیست 31 مرداد 1394 ایران اکونومیست 31 شهریور 1394 ایران اکونومیست 30 مهر 1394 ایران اکونومیست 30 آبان 1394 ایران اکونومیست 30 آذر 1394 ایران اکونومیست 30 دی 1394 ایران اکونومیست 30 بهمن 1394 ایران اکونومیست 1 اسفند 1394 ایران اکونومیست 2 اسفند 1394 ایران اکونومیست 8 اسفند 1394 ایران اکونومیست 9 اسفند 1394 ایران اکونومیست 10 اسفند 1394 ایران اکونومیست 11 اسفند 1394 ایران اکونومیست 12 اسفند 1394 ایران اکونومیست 13 اسفند 1394 ایران اکونومیست 14 اسفند 1394 ایران اکونومیست 15 اسفند 1394 ایران اکونومیست 16 اسفند 1394 ایران اکونومیست 17 اسفند 1394 ایران اکونومیست 18 اسفند 1394 ایران اکونومیست 19 اسفند 1394 ایران اکونومیست 20 اسفند 1394 ایران اکونومیست 21 اسفند 1394 ایران اکونومیست 22 اسفند 1394 ایران اکونومیست 23 اسفند 1394 ایران اکونومیست 24 اسفند 1394 ایران اکونومیست 25 اسفند 1394 ایران اکونومیست 26 اسفند 1394 ایران اکونومیست 27 اسفند 1394 ایران اکونومیست 28 اسفند 1394 ایران اکونومیست 29 اسفند 1394 
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۵۲    
وزیر نفت گفت: مواضع روسیه درباره بازگشت ایران و بازگرداندن ثبات به بازار نفت دلگرم کننده و بسیار مثبت بود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۴۹    
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: پارسال پنج میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند که سفر این گردشگران معادل 7.5 تا هشت میلیارد دلار برای کشور ارزآوری داشت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۴۳    
فرستاده سازمان ملل به سوریه می گوید: نگرانی همه در این باره رو به افزایش است که تنها کسی که از جنگ سود می برد داعش خواهد بود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۴۰    
مدیرعامل شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی از بهره برداری از 29 طرح تحول خدمات فرودگاهی با هزینه ای معادل 400 میلیون ریال در هفت فرودگاه کشور خبر داد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۷    
سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: ایران نباید برای پرتاب موشک بالستیک با تحریم های جدید روبه رو شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۳۴    
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: به سعودی ها هشدار می دهیم از سکوت و خویشتنداری ایران بترسد و درصورتی که عربستان به این تجاوزگری ها ادامه دهد به شدت تنبیه خواهد شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۲۸    
وزیر ورزش و جوانان با تاکید به این نکته که فدراسیون های ورزشی عملکرد موفقی در سال 94 داشتند، گفت: فدراسیون های ورزشی به رغم مشکلات مالی موجود توانستند با عملکرد خوب ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۲۵    
وزیر امورخارجه انگلیس در سخنانی از بررسی بیشتر فرصت های ارتباطی با ایران خبر داد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۲۵    
وزیر امور خارجه روسیه می گوید آمریکایی ها پیشنهاد تقسیم کار در شرق سوریه را داده اند و مسکو هم آماده همکاری با آنها برای بیرون راندن داعش از استان الرقه است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۹:۱۹    
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی تعداد کل واحدهای مسکن مهر به بهره برداری رسیده تا اسفند امسال را در کشور یک میلیون و 611 هزار و 686 واحد اعلام کرد و گفت: 21 هزار و 638 واحد دیگر نیز آماده افتتاح است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۸:۴۶    
مجید موافق قدیری گفت: توسعه تعاملات بین المللی در حوزه خوراک دام از اولویت های این انجمن در راستای ایفای حضور موثرتر کارخانجات تولید کننده خوراک دام، طیور و آبزیان در سطح بین الملل صنعت دامپروری است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۴۷    
مدیرعامل فرابورس ایران از پرداخت مبلغ اسمی مرحله نخست اسناد خزانه اسلامی از سوی دولت، یک روز پیش از سررسید خبر داد و این امر را گام موثری در راستای اثبات انضباط مالی دولت به اهالی بازار سرمایه عنوان ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۳۵    
در حالی چهار سال پیش فرابورس ایران پای صنعت گردشگری را با بازگشایی نماد سرمایه گذاری میراث فرهنگی به بازار سرمایه باز کرد که هم اکنون شرکت هتل بین المللی پارسیان کوثر اصفهان نیز در فرابورس ایران ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۶    
در واپسین روزهای سال 1394 با مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در خصوص شرایط شرکت های سنگ آهنی و اوضاع سنگ آهن در سال 95 گفت و گویی انجام دادیم که در ذیل می خوانید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۳    
پول گردشگران ایرانی به جیب حامیان داعش می رود و گلوله ای می شود که علیه مسلمانان به کار می گیرند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۰۹    
نشست هم اندیشی مسئولیت اجتماعی با حضور فعالان اجتماعی، محیط زیست و نمایندگان بنگاه های اقتصادی مطرح کشور به میزبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به همت سازمان بهزیستی کشور ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۶:۰۶    
وزیر نیرو گفت: همکاری های روسیه با جمهوری اسلامی در حوزه نیرو توسعه پیدا می کند و قرارداد احداث نیروگاه حرارتی 1400 مگاواتی توسط این کشور در ایران تا پایان هفته جاری نهایی و امضا می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۵۴    
بعد از خبر ازدواج یکتا ناصر و منوچهر هادی بازیگر و کارگردان سینما، حالا خبر رسیده که بابک حمیدیان با مینا ساداتی بازیگر نقش “آمنه” در فیلم “محمد” مجیدی ازدواج کرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۲    
تفاهم نامه همکاری های دوجانبه بانک های تجارت و پارسیان عصر روز شنبه 22 اسفندماه درمراسمی با حضورمدیران عامل این دو بانک به امضا رسید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۴۲    
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کارگروه های ویژه برای اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی خبر داد و گفت: اتصال به این بازار می تواند دستاورد بزرگی برای بازار سرمایه ایران باشد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۳۳    
صادرات نفت خام ایران به ژاپن در ماه ژانویه (آذر-دی ماه) بیش از 10 درصد افزایش یافت و به 195 هزار بشکه در روز رسید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۳۰    
ایران اکونومیست - عکس از پگاه گلدوست
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۲۲    
بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، میزان بدهی های خارجی (تعهدات بالفعل) کشور در پایان دی ماه امسال به رقم پنج میلیارد و 552 میلیون دلار رسیده که پنج میلیارد و 201 میلیون دلار آن بلندمدت و 351 میلیون ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۵:۰۱    
دلار آمریکا در بازار امروز - دوشنبه - با روند کاهشی نسبت به اولین روز هفته 3421 تومان عرضه می شود و سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 13 هزار تومان فروخته می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۴۹    
به منظور تعویض و تقویت خط لوله 30 اینچ اهواز- ری در مرکز انتقال نفت شهید چمران، نفت خام موجود درخط لوله مذکور با حجم 14 میلیون لیتر به صورت ثقلی در این مرکز ذخیره گردید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۷    
ماهی قرمز از فرهنگ چینی ها وارد سفره های ایرانیان شد و هر ساله شاهد تجارت بزرگ این ماهی های خوشرنگ در روزهای نزدیک به نوروز هستیم.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۷    
با گذشت 50 روز از اجرایی شدن برجام ، بانک های ایرانی از طریق بانک تجارتی ایران و اروپا افزون بر مبلغ 480 میلیون یورو اعتبار گشایش کردند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۴    
با هدف پاسداشت آیین های ملی و مشارکت کودکان و نوجوانان در چرخه فعالیت های اقتصادی کشور بانک صادرات ایران مبادرت به فعال سازی طرح هفت سین سپهر نموده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۴    
مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده صاحبان سهام شرکت ایران خودرو صبح روز شنبه برگزار و طی آن ترکیب حقوقی هیات مدیره برای یک دوره دیگر تعیین شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۴    
جشنواره خدمات نوروزی ایران خودرو، از 25 اسفند 94 تا 16 فروردین 95 در سراسر کشور به اجرا در می آید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۳۱    
گزارش عملکرد یک سال گذشته سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با حضور اصحاب رسانه ارائه شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۲۵    
چرا پرخوری موجب کاهش کیفیت زندگی و طول عمر می شود؟ چرا باید حد و اندازه را در مصرف غذا رعایت کنیم؟
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۱۰    
مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارکسوارهای شهرداری تهران از مسافران نوروزی خواست برای خرید بلیت، از سایت های معتبر فروش اینترنتی یا گیشه های فروش بلیت مستقر در پایانه و سطح شهر اقدام کنند و هرگز به ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۴    
ایران اکونومیست -
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۱    
نرخ حق الوکاله بانک ملی ایران در سال 95 اعلام شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۴۹    
بلند کردن صدای رادیو یا موسیقی ، خوردن چای و نسکافه، جویدن آدامس یا پایین کشیدن شیشه ها هم تنها خودفریبی هستند ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۳۱    
در صورت آتش افروزی، خانواده ها باید توجه داشته باشند شیلنگ آب را در نزدیکی آتش قرار دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکل به راحتی به آب دسترسی داشته باشند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۲۲    
اخیرا بخشنامه ای به شبکه بانکی ابلاغ شد که بیانگر تهدید هکرها و نفوذ آنها به نرم افزارهای بانکی تلفن همراه و انجام برداشت های غیرمجاز از حسابها و به تبع آن ایجاد نگرانی سازمان های ذیربط در این رابطه ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۱۶    
در اختتامیه جشنوراه مد و لباس فجر, آزاده صمدی با لباس زیبای خود توانست به عنوان خوش پوش ترین بازیگر زن در میان نیکی کریمی, شقایق فراهانی و شبنم مقدمی انتخاب شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۳:۰۷    
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از امضای قرارداد تجاری و سواری با شرکت مرسدس بنز در دو بخش خودروهای تجاری و سواری در سال آینده خبر داد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۵۲    
در ادامه پرداخت مرحله ای وجوه سپرده گذاران تعاونی اعتباری ثامن الحجج، سقف پرداخت ها تا سپرده های با مبلغ 20 میلیون تومان افزایش یافت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۹    
روند صعودی بورس و اوراق بهادار با اجرایی شدن برجام، همچنان ادامه دارد به گونه ای که در معاملات صبح امروز(دوشنبه) شاخص کل تاکنون با رشد 904 واحدی از مرز 80 هزار واحد گذشت و بالاترین رکورد در دو سال ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۴۳    
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در تعطیلات نوروزی بیش از 650 راهدار خانه ثابت و سیار با 12 هزار راهدار در راه های مواصلاتی کشور به هموطنان خدمت رسانی می کنند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۱۶    
امسال نیز با نزدیک شدن به روزها ی پایانی سال قیمت برخی اقلام از جمله شیرینی به دلیل افزایش تقاضا با افزایش مواجه شده است .
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۲:۰۴    
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با تاکید براین که گوشت قرمز مورد نیاز کشور تامین است گفت: هیچ افزایش قیمتی درسه هفته اخیر در عرضه گوشت گوسفندی رخ نداده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۴۱    
مربی تیم والیبال پیکان تهران درگذشت.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۸    
مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی از اتخاذ تمهیدات ویژه نوروزی بانک ها خبر داد و گفت: تقاضای نقدینگی در شب عید بالا رفته است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۳۲    
شاید برای تان جالب باشد که این بار بدانید با کمترین بودجه در کدام شهرهای جهان می توانید زندگی کنید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۲۶    
رئیس بانک مرکزی عراق با اتصال سیستم های عابر بانک میان ایران و عراق موافقت کرد که با راه اندازی این سیستم، از این پس شهروندان دو کشور قادر خواهند بود بصورت مستقیم با استفاده از کارت های بانکی ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۱۴    
از ابتدای سال تا نوزدهم اسفند ماه سال جاری، شاخص کل بورس (ارزش وزنی) تعدیل شده بر حسب دلار مبادله ای 16 درصد و تعدیل شده بر حسب یورو مبادله ای 12 درصد رشد داشته است
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۰۵    
به گفته محققان، بیماری های لثه با کاهش حافظه در بیماری آلزایمر مرتبط هستند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۰۲    
گمرک اصلی ترین دروازه اقتصادی کشور به شمار می رود و در دو سال و نیم گذشته با الکترونیکی کردن 34 عملیات، امر واردات و صادرات کشور را تسریع کرده است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۷    
زلاتان ابراهیموویچ بعد از آنکه به چهارمین قهرمانی پیاپی پاری سن ژرمن در لیگ فرانسه کمک کرد، گفت که احتمالا تابستان آینده از این باشگاه خداحافظی می کند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۷    
فیلمبرداری یک روز بخصوص به کارگردانی و تهیه کنندگی همایون اسعدیان 22 اسفند ماه در شمال تهران به پایان رسید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۷    
دانشجوی واحد علوم تحقیقات در روند انجام پایان نامه کارشناسی ارشد خود توانست گونه ماهی کور جدیدی را شناسایی و نام گذاری کند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۵۴    
قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به چهارم مارس (14 اسفندماه) با دو دلار و 21 سنت افزایش نسبت به هفته گذشته به 31 دلار و 77 سنت رسید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۴۸    
وزیر نفت گفت: با راه اندازی مرحله نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان نیمه نخست سال 1395 و تولید 12 میلیون لیتر بنزین یورو4 در روز، ایران در تولید بنزین خودکفا می شود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۴۲    
مطالعات محققان نشان می دهد یکی از عوارض جانبی آپنه خواب حالتی به نام هیپوکسی نام دارد که با سرطان مرتبط است.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۳۹    
گریم متفاوت و جالب از هومن حاجی عبداللهی بازیگر و مجری برنامه های کودک را مشاهده کنید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۲۷    
سازمان هواپیمایی اشکال در سامانه کنترل الکترونیکی موتور هواپیمای ایران 140 را عامل موثر نارسایی در هشدار به موقع به خلبان از کارافتادن موتور و سقوط این هواپیما دانست.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۲۱    
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت از تداوم قیمت گذاری دولتی خودرو در سال 95 خبرداد و گفت: خارجی ها موافق قیمت گذاری دستوری خودرو در ایران نیست.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۱۸    
قاچاق کالا در کشور ما نه امروزی نه دیروزی که سابقه ای به قدر یک قرن دارد. گرچه از تاریخچه تدوین اولین مجموعه قوانین و مقررات داد و ستد با محوریت مبارزه با قاچاق کالا بیش از 80 سال می گذرد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۹    
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با هدف پیشبرد تفاهم نامه دوجانبه ای که با بورس کره جنوبی در مهرماه سال 94 به امضا رسیده بود به همراه هیأتی از مقامات بازار سرمایه عازم کره جنوبی شد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۷    
مدیرعامل فروشگاه های زنجیره ای رفاه ضمن انتقاد شدید از ضعف سیستم مالی این فروشگاه در سال های گذشته، از اختلاس چند میلیاردی در این مجموعه در اواخر دولت قبل خبر داد.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۷    
با تصمیم شورای عالی کار پرداخت بن نقدی کارگران در سال 95 نیز بدون افزایش نسبت به سال جاری ماهیانه 110 هزار تومان است و در مجموع 1.3 میلیون تومان بابت 12 ماه کارکرد قابل پرداخت خواهد بود.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۴    
تنظیم بازار همواره یکی از دغدغه های جدی و اساسی مسئولان کشور در مواقع خاص سال است که اوج آن به ایام عید باز می گردد و هر ساله نیز مشکلات خاص خود را دارد ...
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۰۱    
روزهای سخت بازار خودرو در سال 94 رو به پایان است. رکود همچنان در بازار حکمران است و لجبازی خریداران گویا قرار است به سال 95 برسد. همه چیز مهیای آن است که رکود بازار خودرو پابرجا باقی بماند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۹:۵۸    
مدیرعامل موسسه تبیان و عضو کارگروه فیلترینگ نگرانی نادرست کاربران از نقض حریم شخصی را یکی از دلایل این پرسش که چرا ایرانی ها به شبکه های اجتماعی داخلی تمایل ندارند؟ دانست.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۹:۵۲    
حجم نقدینگی در 12 ماه منتهی به دی ماه امسال با 27.2 درصد رشد به 949 هزار و 390 میلیارد تومان رسید.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۹:۲۳    
سخنگوی وزارت خارجه حکم دادگاهی در آمریکا علیه ایران را مضحک و بی معنا خواند که هم اصل عدالت را به سخره می گیرد و هم وجهه و اعتبار دستگاه قضایی آمریکا را بیش از پیش مخدوش می کند.
ایران اکونومیست   ۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۹:۱۷    
یکی از واقعیت های آشکار در مباحث پولی آن است که تابع تقاضای پول، تابعی بی ثبات است.