انتقاد از مرد بازنده؛ شباهت بازی جواد عزتی به بابا اتی !
سایر منابع:
سایر خبرها
تماشاگر بازنده
فیلم همه را به مشکلات اخلاقی و فردی فرو کاستن، برای فیلم امتیازی نمی شود. گره ای که البته مانند فیلم هایی از این نوع، به دست کارآگاه باز نشده و سرانجام همه چیز با اعتراف متهمین آشکار می شود. حالا بدون این امتیاز، مرد بازنده یک کپی شتابزده از فیلم های مشابه آمریکایی است؛ کپی هایی که سالهاست سینمای کره و هند بدون هیچ ادعایی فقط به قصد سرگرمی برای تماشاگران می سازند. تماشاگری که آن فیلم ها را ...
خط داستانی موقعیت مهدی متفاوت ازسریالش است
سینمایی هم گفت: مرد بازنده فیلم نامه ای است که از 2 سال قبل با محمدحسین روی آن کار کرده بودیم و اساساً شکل گیری آن پیش از نگارش و ساخت سریال زخم کاری بود. مباحثی که درباره شباهت این 2 پروژه مطرح می شود شاید به دلیل اشتراک بازیگران باشد. درباره تأثیر این 2 پروژه روی هم منتقدان باید نظر بدهند اما فیلمنامه مرد بازنده پیش از زخم کاری نوشته شد و تنها تولیدش به بعد از آن سریال افتاد. وی ...
معرفی فیلم مرد بازنده محمدحسین مهدویان
بود اگر فیلمی که این همه دوست اش دارم، به چشم شما نیز بیاید و به دل تان بنشیند. نظر منتقدان سیدآریا قریشی مرد بازنده می تواند انتظارات اولیه ای را که از یک فیلم ژانر داریم برآورده کند. فیلم از نظر مصالح داستانی چندان کم نمی آورد و می تواند مخاطب را برای مدتی طولانی (کمی بیش از 2 ساعت) مشتاق دنبال کردن فیلم نگاه دارد. همچنین مهدویان و دو همکار فیلمنامه نویسش در خلق شخصیتی ...
انتقاد تند مسعود فراستی به مرد بازنده/ مرد بازنده فیلمی مفلوک است
که فیلمنامه های قبلی مهدویان با پشتوانه های تاریخی فیلم می سازد. اتفاقی که از پیشفرض مخاطب استفاده می کند. چیزی که در فیلم های غیر تاریخی جواب نمی دهد. مخاطب چیزی از شخصیت اول نمی داند. جز اسم فیلم که نشان می دهد قهرمان یک بازنده است. رابطه اش با خانواده اش خوب نیست. در کار هم یک تیم موازی با او رقابت می کند که هیچ کدام از اتفاقات فیلم عمیق نمی شود. شخصیت پردازی شخصیت اول نقص دارد و همین باعث نقص در همه افعال او می شود و داستان پر می شود از ابهامات. فراستی در پایان انتقاداتش درباره فیلم گفت: مرد بازنده یک فیلم مفلوک است. ...
پرونده بازِ مردِ بازنده
؛ اما در فیلم مرد بازنده وقتی مأمور امنیتی از خسروی می خواهد ادامه ندهد دیگر لزومی ندارد که او این مسیر را برود. همه چهره های امنیتی و رئیسش عظیمی که می خواهند جلوی مسیر تحقیقات را بگیرند آدم های خوب قصه معرفی می شوند و خسروی که قصد دارد حتی در شرایطی که پرونده از او گرفته شد بازهم این مسیر را تا انتها برود مرد بازنده است. داستان فیلم از ابتدا دو محور را به پیش می برد پرونده یک قتل و ...
مهدویان در فیلم مرد بازنده نشانه هایی از زخم کاری استفاده کرده است
حسین سلطان محمدی، منتقد سینما و تلویزیون، درخصوص فیلم سینمایی مرد بازنده اظهار داشت: با محمدحسین مهدویان و کارهایش تقریبا همه آشنا هستیم و کارگردان فیلم اولی یا فیلم دومی نیست، به همین خاطر توقع از آن هرسال بیشتر می شود و وقتی با فیلمی روبرو می شویم که یکی از بازیگران آن جواد عزتی است و تجربه همکاری شان در زخم کاری ، تجربه خوبی بوده که در اینجا هم ادامه پیدا می کند، انتظارات افزایش می یابد. ...
علفزار؛ تابویی که شکسته شد
اول جشنواره رفع شد. علفزار جای خالی دیگری را پر کرد. یک درام دادگاهی را تقدیم مخاطبان کرد که کم داشتیم، نه می توانستیم شبیه عدالت برای همه را نشان دهیم و نه دوازده مرد خشمگین را؛ اما علفزار در داستانی یک روزه در فضای دادگستری توانست قدمی رو به جلو باشد. گمان می رود این تابو بادکنکی که نمی تواند درباره مشاغل حساس فیلم ساخت با علفزار شکسته شد و حالا علفزار هم نقد اجتماعی دارد و هم نقد فساد در ...
آغاز فروش بلیت جشنواره فیلم فجر در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، مدیر امور سینمایی حوزه هنری استان کرمانشاه با بیان اینکه فیلمهای این جشنواره در دو سانس 18 و 20:30 به نمایش در خواهد آمد افزود: بنابر ابلاغیه های وزارت ارشاد فیلم های جشنواره با 50 درصد ظرفیت و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی اکران خواهد شد. محمد جواد کنجوری گفت: در این دوره 17 فیلم سودای سیمرغ در سه سینمای آزادی، بیستون (هتل پارسیان) و فرهنگ به ...
پرونده کامل چهلمین جشنواره فیلم فجر در قم
.... گرچه آزادی ور نقش کوتاهی در این فیلم دارد و قصه بر محور کاراکتر احمد خسروی افسر 56 ساله اداره آگاهی با بازی جواد عزتی روایت می شود. افسری که مأمور رسیدگی به پرونده قتل پر رمز و رازی شده که به آقازاده سیاسی وصل است و در عین حالی نگاهی به روابط خانوادگی او نیز دارد. مهدویان که سال ها قبل فیلمسازی را در ژانرهای سیاسی و جنگی و اجتماعی و حتی طنز تجربه کرده بود، گفته می شود مرد بازنده را ...
پایان مبهم شادروان و علفزار
گذرد و لذا تمام ضربه ای که شادروان می خورد از فیلم نامه است. وی همچنین به مقایسه نقش جواد عزتی در مرد بازنده با نقش پژمان جمشیدی در علفزار پرداخت و تشریح کرد: با نگاه واقع گرایانه، بازی و نقش جواد عزتی اساساً اشتباه است درحالی که پژمان جمشیدی یکی از درخشان ترین و باورپذیرترین بازی های خود را ارائه داد. خبرنگار : فرزانه مرادی کلمات کلیدی: #جشنواره فیلم فجر #دهه_فجر #سودای سیمرغ #سینما 1399 تمامی حقوق سایت متعلق به صدای جمهوری اسلامی ایران است ...
20 دقیقه پایانی فیلم مرد بازنده به قوتِ باقی فیلم نامه نیست / در این جشنواره باید جواد عزتی را جدی بگیریم
...> این منتقد سینمایی ادامه داد: به نظرم فیلم مرد بازنده تا پیش از 20 دقیقه پایانی یکی از بهترین کار های محمدحسین مهدویان را دیدیم و همچنین یکی از بهترین فیلم هایی که در سینمای معمایی و پلیسی می توان پیگیری کرد، اما انتظارم دربراه پایان بندی فیلم و جمع بندی همه مواردی که در کل فیلم ارائه شده بود، خیلی بیشتر از این بود. مقدسیان با اشاره به تازگی اکران آثار و عدم امکان ارائه نظرات کارشناسی ...
شمایل کارآگاهی خسته اما پرهیاهو
سینما را به سر آورده و ثابت کرد می شود نقش های متفاوت را متفاوت بازی کرد. بد نیست به گفته امیر دژاکام مدرس و کارگردان تئاتر که در مرد بازنده همبازی اوست اشاره کنیم که تعریف جالبی از بازیگری دارد و معتقد است بازیگر در عین حال که باید متفاوت بازی کند، باید باورپذیر هم باشد. امتیاز مهمی که جواد عزتی به درستی از آن برخوردار است و از معدود بازیگرانی است که چند دقیقه پس از نخستین پلان هایش نقش را می ...
یک پلیس که شخصیت نشده است
مناسب نبوده و گریم یا لحن بیان او به شدت تصنعی است. چهره اش ما را یاد بابا اتی می اندازد و نگاه های ریزبینانه اش نمی تواند از عزتی یک کاراکتر پلیسی بسازد. دوربین مهدویان همچنان می لرزد و هنوز زوایای دوربینش برای مستندنگاری مناسب است. به هر شکل اگر چه مرد بازنده می تواند از فیلم قبلی او بهتر باشد، اما جذابیتی برای دیدن دوباره ندارد و این به دلیل ساده انگاری مهدویان در ساخت یک اثر معمایی پلیسی است. ...
مرد بازنده یک ایده هدررفته است/ حضور بیرو در جشنواره جای سؤال دارد
...: گویی مرد بازنده ساخته شده تا جواد عزتی بتواند اولین جایزه خود را دریافت نماید. کارگردان این فیلم باید بین فیلم های خود فاصله گذاری کند و با صبر و حوصله بیشتری به کار بپردازد. این منتقد همچنین در مورد فیلم بیرو بیان کرد: تدوین و قصه این فیلم مانند آن بود که چندین کلیپ تبلیغاتی را به هم چسبانده اند و شبیه فیلم سینمایی نبود. بیرو در حد صداوسیمای استانی بود و حضور چنین آثاری برای ...
نگاهی به فیلم "مرد بازنده"| در ستایش عدالت طلبی
با محوریت موضوع های یاد شده کشانده و به سینمای سیاسی جان تازه ای بخشیده است. در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر و در نخستین روز نمایش برای اهالی رسانه، فیلم سینمایی (مرد بازنده) به کارگردانی محمدحسین مهدویان به نمایش درآمد که درونمایه جنایی-پلیسی داشته و در لایه های زیرین آن می توان به مولفه های سینمای سیاسی دست پیدا کرد. قصه قتل جوان ثروتمندی که ظرف سه سال از هیچ به همه جا رسیده و فعالیت ...
جواد عزتی در یک نقش عجیب، در فیلم نوآر مهدویان +عکس
مدیریت قبلی بنیاد فارابی (علیرضا تابش) مصوب و ساخته شده است. | بیشتر بخوانید: | روزنامچه فجر 6/ یک فیلم نمادپرداز سیاسی از مجید برزگر، با بودجۀ مرکز گسترش! فیلم نوآر مرد بازنده/ محمدحسین مهدویان/ *** (خوب) خلاصه داستان: احمد خسروی (جواد عزتی) یک کارآگاه ویژۀ قتل است که پروندۀ قتل مدیر یک شرکت را پیگیری می کند. امسال هفتمین سال پیاپی است ...
مردی که میخواست برنده باشد
. اما مرد بازنده علیرغم تازگی در انتخاب قهرمان و بستر درام، کارگردانی همواره حساب شده و استاندارد مهدویان، بازی های خوب و قابل تأمل بازیگران که در رأس آنها جواد عزتی قرار می گیرد، در رقابت با خود مهدویان عقب می ماند. کاراکتر تلخ و سرخورده و به انتها رسیده احمد خسروی در میان نقش های به یاد ماندنی و دوست داشتنی که عزتی بخصوص با تفاوت سنی ایفا کرده، در ذهن مخاطب می ماند. بخصوص با میمیک و ...
با اولین روز از جشنواره چهلم فیلم فجر؛ بیرو و مرد بازنده میهمانان روز اول جشنواره
مرد بازنده ساخته محمد حسین مهدویان بود. در این فیلم زندگی یک سرهنگ اداره آگاهی روایت می شد که تلاش می کرد پرده از راز یک قتل بردارد. در این فیلم جواد عزتی ایفاگر نقش نخست بود و همانند دیگر آثارش بازی خوبی از خود ارائه داد. نشست خبری فیلم مرد بازنده با حاشیه های فراوان روبرو بود، چرا که به دلیل ازدیاد جمعیت، عکاسان بابت اینکه نمی توانستند عکس خبری تهیه کنند اعتراض کردند و برخی آنها نیز ...
این بازیگر با انتخاب های هوشمندانه به سیمرغ فجر نزدیک است
این گزاره در تقریباً همه نقش آفرینی هایش به چشم خورده و ملموس است. جواد عزتی اکنون در برهه طلایی از فعالیت های هنری خود قرار دارد. برهه ای که کسب سیمرغ می تواند آن را خاطره آمیزتر کند. او در حال حاضر، مصداق بارزی از بازیگری با انتخاب های درست و هوشمندانه است. جایگاه امروز او، بیش از هر چیز، مرهون این انتخاب هاست. جایگاهی که در ادامه راه، نیاز به مراقب و حفاظت بیشتری دارد. به ...
مرد بازنده ؛ سرخی زیر خاکستر
داستان لایه لایه و سر و شکل پیچیده ی مرد بازنده را چندان نباید جدی گرفت. خود فیلم هم در ساختار و طراحی مسیر پیش روی قهرمانش و از همه مهم تر شیوه ی باز کردن گره های داستانی اش، علیرغم حساسیت سازندگان فیلم از منظر فضاسازی چرک و خفقان آور و نزدیک کردن فیلم به گونه نوآر (مثل بارانی چرک آلود که قطع نمی شود و فیلم هفت را به یاد می آورد و پرهیز از به کارگیری اشباع رنگی در تصاویر تا جای ممکن) و از سویی ...
نوآر سیاسی منهای لینو ونتورا
ر این راه داستان به آقازاده یک وزیر گره خورده و رنگ و بوی سیاسی و امنیتی پیدا می کند. مأمور 56 ساله که رابطه خوبی با فرزندانش ندارد و از سوی قدرت های پشت پرده تهدید و محدود می شود پا در راه سختی برای رسیدن به حقیقت می گذارد و با اینکه پرونده از او گرفته شده و به طور صریح به او گفته شده پا پس بکشد با وجود تهدیدهای مختلف تا افشای حقیقت پیش می رود. جواد عزتی در ایفای نقش اول فیلم بازی مقب ...
پاشنه آشیل؛ کار کردن با یک گروه ثابت/ نگاهی به فیلم مرد بازنده
داستان را رقم می زند، به خوبی برآید. در میان بازیگران تنها آناهیتا درگاهی، مجید نوروزی و بابک کریمی حضوری بجا و درخور توجه دارند که همین تفاوت کیفی در مقایسه با دیگر بازیگران، نقش آنها را برجسته میسازد. نکته دیگری که نمی توان نادیده گرفت این است که فیلم از فقدان موسیقی متن لطمه دیده و موسیقی پرحجم تیتراژ پایانی نتوانسته خلاء موسیقی متن را پر کند. مهدویان با مرد بازنده نشان داد که کار کردن ...
برش هایی بدون شتابزدگی/ نگاهی به تدوین فیلم مرد بازنده
پختگی رسیده است. برش های نرم و به دور از شتابزدگی روند داستان را به خوبی روایت می کند، حس بازیگرها فدای برش های منطقی نشده است و لطمه ای به قصه وارد نمی کند، صحنه ی تصادف و تعقیب و گریز از سکانس های خوب و قابل بحث قصه است که تبحر تدوینگر را به نمایش می گذارد. در این گونه از ژانر سینمایی که گره های داستان یک به یک در حال باز شدن است ایجاد یک ریتم و ضرباهنگ مناسب که به قواره ی فیلم اندازه باشد بسیار ...
مرد بازنده با ستاره های منتقدان در جایگاه بالاتر از فیلم بیرو
جشنواره فیلم فجر را تجربه می کند. نقش های اصلی فیلم مرد بازنده را زوج جواد عزتی–رعنا آزادی ور ایفا کرده اند که در سریال محبوب زخم کاری نیز با یکدیگر هم بازی بودند و توانستند به خوبی از عهده نقش خود بر بیایند. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به بابک کریمی، آناهیتا درگاهی، مهدی زمین پرداز و امیرحسین هاشمی اشاره کرد. فیلم بیرو که به عنوان نخستین فیلم و در افتتاحیه ...
چهره واقعی دادگاه ها تا ارائه شمایلی جدید از جواد عزتی
و نزاع که هر کدام داستان های مجزا و عجیب و غریب دارند؛ شنیدن فریادهای مادری که برای نجات فرزندانش از اعدام روی پای اولیای دم افتاده است یا شناسنامه گرفتن برای دختر 10 ساله ای که به دلیل بی مبالاتی 2 نفر، سه سال از تحصیل محروم شده است، همه در علف زار نمایش داده شد. هرچند داستان، محتوایی تلخ و دیوانه کننده دارد، اما کارگردان سعی می کند، ضمن بیان بخش های غیر قابل باور پرونده ها آن را طوری ...
اخبار مهم فرهنگ و هنر برنا
ایران به شرایط نامناسب نشست های خبری چهلمین جشنواره فیلم فجر روز گذشته جمعی از عکاسان در چهلمین جشنواره فیلم فجر، به دلیل نبود شرایط مناسب نشست های خبری و عدم جایگاه مناسب آن ها نشست فیلم "مرد بازنده" را به نشانه اعتراض ترک کردند و با نامه ای به دبیر جشنواره اعتراض خود را به ثبت رساندند. انتهای پیام// وبگردی کتاب ادبیات بهداشت درمان و ...
مروری بر فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر/ 1 بیرو ، تصویر یک اسطوره / مرد بازنده ؛ مهدویان، همچنان سیاسی
موضوعات خاص و وِیژه را هموار می کنند و هم به خاطر بازی های خوب بازیگران فیلم هایش است. موضوع مرد بازنده که نقش اول آن را همچنان جواد عزتی بازی می کند و همچنان مثل نقش های دیگرش می درخشد، سیاست، اقتصاد و دست های پنهان روابطی مبهم و رمزآلود است که نمی گذارند حقیقت و واقعیت برملا شود. دست هایی که می کشند، زندانی آزاد می کنند و مامور آگاهی پرونده را جابه جا می کنند و... ابهامی که حتی اجازه نمی ...
مرد همیشه بازنده
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روز نخست جشنواره چهلم فیلم فجر درحالی با پخش دو فیلم بیرو و مرد بازنده رقم خورد که هر دو فیلم با موضوعی متفاوت نسبت به فیلم های معمول جشنواره بودند. مرتضی علی عباس میرزایی در بیرو مقطعی از زندگی علیرضا بیرانوند، سنگربان تیم ملی را به تصویر کشیده بود. اساسا فیلم های زندگی نامه ای اگر به درستی و با جزئیات روایت نشوند و نتوانند فراز و فرودهای شخصیت ...
مرد بازنده برگ برنده مهدویان شد
فیلم های مهدویان شخصیت اصلی آثار اوست و همه شخصیت های فرعی باید نسبت خود را با شخصیت اصلی پیدا کنند و این رویکرد کارگردان سبب می شود که شخصیت اصلی بار اصلی درام را بر دوش بکشد. خسروی کاراگاه فیلم مهدویان با بازی جواد عزتی دارای جزئیاتی درونی و دارای روان پیچیده ای است که هر بازیگری این نقش را با این طراحی در جزئیات بازی می کرد قطعا فیلم تبدیل به اثر شکست خورده ای می شد اما طراوات، تسلط و ...