آفتاب یزد نوشت: مسئولین دست از لجبازی بردارند
سایر منابع:
سایر خبرها
ایران نوشت: رکورد موارد ابتلا و بستری در کشور زده می شود
شفقنا – روزنامه ایران در مطلبی با عنوان محدودیت لازم است تعطیلی نه! این گونه آورده است: 48 روز از ورود سویه اُمیکرون به کشور می گذرد و حالا آنطور که گزارش های رسیده از کادر درمان شاغل در بخش های عفونی بیمارستان ها نشان می دهد، آمار موارد بستری جدید کرونایی و بیماران بدحال با روند تصاعدی پیشروی می کند. برخی از رؤسای بیمارستان ها در استان های قرمز اعلام کرده اند، در شهرهایی با رنگ قرمز
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: هرچه اعضای کمیته درباره خطرات بازگشایی کلاس ها هشدار دادند، ستاد ...
طبعا یک ترم از زمان تحصیل خود عقب خواهند افتاد. این فوق تخصص بیماری های عفونی و گرمسیری، تصریح کرد: دانشجویانی را داشتیم که به رغم ابتلا به کرونا در خوابگاه دانشگاه حاضر شده و تن به اجبار برگزاری امتحانات به شکل حضوری داده بودند. همه این مسائل سبب شد تا بیماری به شکل فزاینده ای گسترش پیدا کند. عمادی، خاطرنشان کرد: الان هم سویه اومیکرون ویروس کرونا به شکل شدیدی در حال گسترش و
زنگ خطر بستری کودکان مبتلا به کرونا در همدان به صدا درآمد
ابتلای یک دانش آموز به کرونا کل کلاس توسط مدیر مدرسه تعطیل می شود، افزود: همچنین اگر در یک مدرسه بیش از 2 کلاس درس به این دلیل تعطیل شود، با هماهنگی مسئولان ذیربط مدرسه نیز به مدت معین در دستورالعمل های ابلاغی تعطیل خواهد شد. جعفری با اشاره به اینکه درصد واکسیناسیون دانش آموزان و فرهنگیان رضایت بخش است، گفت: تشویق همکاران فرهنگی و دانش آموزان به دریافت نوبت های مقرر واکسن و رعایت اصول
وزیر پرورش کرونا؟
... پنجم: این همه اصرار جهت بازگشایی مدارس برای چیست؟ نمره مثبتی در کارنامه شما ثبت خواهد شد؟ در تاریخ به خاطر این کار از شما به نیکی یاد می کنند؟ بهتر نیست حالا که مدارس به جبر کرونا تعطیل هستند، به فکر بازسازی آن ها باشید تا وقتی بچه های مردم به مدارس بازگشتند، بدون مشکل سخت افزاری درس بخوانند؟ یا بهتر نیست به فکر اصلاح سیستم آموزشی کشور باشید تا این همه بی سواد به جامعه تزریق نشود؟ در انتهای این نوشتار بازهم خدا را شکر می کنم که شما در زمان آغاز کرونا وزیر نبودید آقای یوسف نوری! ...
بحران در میان کادر درمان؛ موج جدید ابتلای پرستاران به کرونا
کرده و حالا تعداد مرگ ها هم رو به افزایش است؛ تنها در 24 ساعت اخیر، 64 نفر جانشان را از دست داده اند که نسبت به 50 روز گذشته، عدد بالایی است. هشدار ها نسبت به بحران قریب الوقوع در مراکز درمانی، افزایش پیدا کرده و با ورود به پیک ششم، نگرانی از تکرار وضعیت قرمز پیک های قبلی هم جدی تر از قبل شده است. حالا در این وضعیت، کادر درمان بار دیگر، دچار بحران شده است؛ نیرو هایی که پس از پیک پنجم، استراحت چند
ایلام در آستانه خیز ششم کرونا
. صدای دکتر از لابلای آن همه هیاهو به گوش می رسد، از ابتدای صبح تا الان بیش از 90 نفر را معاینه کرده ام، انگار همه یک شبه بیمار شده اند. حالا موج ششم کرونا دوباره وضعیت پایدار شهرهای کشور و استان را ناپایدار کرده و رنگ ها به سرعتی از آبی و زرد به نارنجی و قرمز در حال تغییر است. این در حالی است که بر اساس گزارش خبرنگاران از گوشه و کنار شهرهای استان حاکی از تکرار همین
جوان نوشت: آمار های کرونایی با شیبی تند رو به افزایش است
شفقنا- روزنامه جوان در مطلبی با عنوان از آبی آبی تا قرمز قرمز! این گونه آورده است: رنگ بند ی نقشه های کرونایی که تا همین یک ماه پیش آبی آبی بود و آمار فوتی های روزانه کم کم می رفت تا به یک رقمی شد ن برسد، حالا با اوج گیری اومیکرون این نقشه قرمز قرمز شده است. آمار های کرونایی هم با شیبی تند رو به افزایش است و سه رقمی شدن آمار فوتی ها د ر روز های آینده دور از انتظار نیست. طبق فرمول
افزایش خطر بازگشایی مدارس با بی اطلاعی وزیر از خطرات اُمیکرون
آموزان به ویژه در گروه سنی 5 تا 12 سال به دلیل عدم دریافت واکسن، جامعه خطر پذیری هستند و بازگشایی مدارس برای آن ها خطر آفرین بود. در صورت تزریق واکسن به این گروه سنی حداقل 45 روز زمان برای ایجاد ایمنی لازم است و راه مقابله برای پیک ششم نخواهد بود، بنابر این باید از رفت و آمد دانش آموزان به مدارس جلوگیری شود. شنبه 16 بهمن هم رئیس بیمارستان کودکان علی اصغر (ع) تهران با تاکید بر افزایش موارد
مصوبات کرونایی تهران اعلام شد!
شوند و با توجه به بالا رفتن سرعت شیوع این سویه مدارس و دانشگاه ها فعلا به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه دهند تا ببینیم اوضاع چگونه پیش می رود. اما در مصوبه کرونایی تهران به تعطیلی ادارات و آموزش مجازی دانشگاه ها و مدارس اشاره ای نشده است. البته روز گذشته هم وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: سویه امیکرون خطر چندانی برای دانش آموزان ندارد. او گفته: واقعیت این است که سویه امیکرون
ضرورت افزایش نظارت بر اماکن و اصناف اهواز برای پیشگیری از اُمیکرون
به گزارش ایرنا سید مجید صالحی روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا اهواز که در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس جهش یافته اُمیکرون در این شهرستان بیان کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دُز سوم واکسن، با هدف پیشگیری از موج بعدی کرونا، باید در دستور کار قرار بگیرد. وی افزود: با توجه به افزایش تعداد مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و درمانی، باید هشدار
ساعت هوشمندی که جلوی مرگتان را می گیرد
اضافه شده، قادر است دمای فعلی بدن کاربر را تخمین بزند. تا زمانی که دما در حد مناسب باشد، ساعت یک علامت شست به سمت بالا را در پس زمینه سبز نشان می دهد که به معنای شرایط مطلوب است. اگر دمای بدن کمی بیش از حد گرم شود، نمایشگر علامت خطر را در پس زمینه زرد نمایش می دهد. اگر درجه حرارت خیلی بالا باشد، یک علامت توقف در پس زمینه قرمز نمایش داده می شود و یک زنگ هشدار صوتی نیز به صدا درمی آید
شرق نوشت: صدها زن کارتن خواب در خیابان زندگی می کنند
، خرجش باید درمیومد . خرج اعتیاد شوهرش به اندازه یک عمر چوب حراج به زندگی سیماست. دو تا دختر و یک پسر دارد و حدود هفت سالی هست که از هیچ کدامشان خبر ندارد؛ یعنی از وقتی همدم خرابه ها شده، نه خودش خواسته و نه آنها که از یکدیگر خبر داشته باشند. همان موقع ها بوده که همدمش کنج خرابه و پایپ و دود شده است. او حالا 10سالی می شود که زندگی اش را با همه متعلقاتی که داشته، گم کرده است. به قول خودش یکی
اینجا شعله های اُمیکرون روز به روز زبانه می کشد
، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مورد تاکید است. برای پیشگیری از ایجاد موج سنگین و جدید کرونا در استان، مشارکت علما، روحانیون، معتمدین، متنفذین، اصحاب رسانه و همراهی مردم بسیار مهم است و بهداشت و درمان به تنهایی قادر به پیشگیری و مهار موج جدید نخواهد بود در واقع باید با انجام واکسیناسیون سراسری در وضعیت بهتری قرار گیریم تا موج بعدی نسبت به موج قبل سبک تر باشد هرچند پرسنل، پزشکان، پرستاران و کمیته های علمی در حال آمادگی هستند و با تجربیاتی که از گذشته به دست آمده نگرانی از نظر درمان وجود ندارد. انتهای پیام/3139/ ق ...
شانزدهم بهمن ماه و آخرین اخبار کرونایی استان ها
به گزارش روز شنبه گروه اخبار استان ها ، پیک ششم کرونا با شیوع سویه اومیکرون در کشور در حال همه گیر شدن است و مردم برای جلوگیری از این اپیدمی باید شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند. به گفته کارشناسان بهداشت و درمان ، سرعت انتقال اومیکرون نسبت به سویه های قبلی کرونا بسیار بالا است و روند شیوع موج ششم کرونا در کشور نگران کننده و غیرقابل پیش بینی شده است.
حمله هولناک اُمیکرون به مشهد
در وضعیت قرمز هستند، درحالی که تا سه روز پیش و براساس اعلام آخرین رنگ بندی فقط 77 شهر در این وضعیت قرار داشتند. اوضاع در مشهد و استان هم اصلا مساعد نیست و آمار مبتلایان به شدت افزایشی است و آن طور که دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده، 3800 مبتلا به کرونا دیروز در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی شده اند. آمار مبتلایان تصاعدی بالا می رود محمد پهلوان
آمریکا با کشتن سرکرده داعش چه اهدافی را در عراق و سوریه دنبال می کند؟ / گفت وگو با افقهی
درباره حضور آمریکایی ها در حال افزایش است. افقهی با اشاره به سخنان اخیر فرمانده نظامیان آمریکا در غرب آسیا سنتکام که گفته بود، حضور حشد شعبی برای آمریکا خطرناک و ممکن است هر لحظه نظامیان ما هدف حملات این نیرو قرار بگیرند، تصریح کرد: مقاومت اجتماعی در عراق برای آمریکا خطر است لذا آمریکایی ها برای اینکه مردم را بترسانند تا از پافشاری برای خروج آنان از عراق دست بردارند ، داعش را دوباره فعال می
اوج گیری کرونا در استان کرمان/ تکمیل واکسیناسیون جلوی وخیم تر شدن بیماری را می گیرد
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، زنگ خطر شیوع موج ششم کرونا در استان کرمان به صدا درآمده و در حال حاضر از 23 شهرستان استان کرمان 10 شهرستان کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، انار، سیرجان، بافت، رابر، جیرفت و فهرج در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند؛ شهرستان هایی که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرستان های استان را شامل می شود. به گفته مسئولان در حال حاضر 600 تخت بیمارستانی استان کرمان در اشغال
خدا را شکر در آغاز کرونا وزیر نبودید آقای نوری!
ثبت خواهد شد؟ در تاریخ به خاطر این کار از شما به نیکی یاد می کنند؟ بهتر نیست حالا که مدارس به جبر کرونا تعطیل هستند، به فکر بازسازی آنها باشید تا وقتی بچه های مردم به مدارس بازگشتند، بدون مشکل سخت افزاری درس بخوانند. یا بهتر نیست به فکر اصلاح سیستم آموزشی کشور باشید تا این همه بی سواد به جامعه تزریق نشود؟ در انتهای این نوشتار بازهم خدا را شکر می کنم که شما در زمان آغاز کرونا وزیر نبودید آقای یوسف نوری! به کانال عصر ایران در تلگرام بپیوندید نظرات کاربران
زیرساخت های درمانی استان مرکزی توان قبلی را ندارند/12 شهرستان قرمز شد
بیشترین خطر ابتلا را دارند، گفت: به والدین و مسئولان مدارس توصیه می کنیم مراقب سلامت کودکان و نوجوانان باشند و نظارت و دقت ویژه ای بر میزان رعایت نکات بهداشتی توسط کودکان و دانش آموزان داشته باشند. جمالین افزود: زیرساخت های درمانی در استان با وجود گذشت حدود دو سال از شیوع این بیماری، مستهلک شده و نیروی انسانی موجود توان و انرژی روزهای نخست را ندارد و نیاز است مردم با هوشیاری و درایت با موج ششم و برخورد کنند. انتهای پیام
پیک وحشتناک امیکرون در ایران؛ کمتر از 2 هفته دیگر
مینو محرز عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص لزوم افزایش محدودیت های کرونایی با توجه به شدت گرفتن موج ششم این بیماری در کشور گفت: با توجه به ویژگی های سویه امیکرون بهتر است تا جایی که امکان دارد از حضور در تجمعات و عدم استفاده از ماسک خودداری شود، همچنین تاکید فراوانی به دریافت واکسن و تکمیل واکسیناسیون با تزریق دز یادآور می شود. بازگشایی مدارس سبب ابتلای تعداد زیادی از دانش آموزان
کودکان کمتر از 12 سال و نوزادان؛ بیشترین قربانیان کرونا!
ه داده اند که قرار است واکسیناسیون زیر 9 سال را آغاز کنند اما هنوز تاریخ دقیقی را برای آغاز این کار اعلام نکرده اند. واکسینه نبودن کودکان ایرانی در شرایطی است که مدارس همچنان به فعالیت حضوری خود ادامه می دهند. این در حالی است که رعایت نکردن موازین بهداشتی در مراکز آموزشی با تعداد 213 مورد، دومین فراوانی شکایات از فعالیت های صنفی است که احتمال افزایش ابتلای دانش آموزان به اومیکرون را بالا می برد. روز جمعه 15 بهمن، وزارت
افزایش مراجعات کودکان به بیمارستان ها / با کمبود تخت های اطفال مواجه خواهیم شد؟
به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، با وجود تاکید مقامات بهداشتی بر خطر ابتلای کودکان به کرونا در موج ششم، وزیر آموزش وپرورش می گوید دانش آموزان در خطر کرونا نیستند.موج ششم تاکنون 120 شهرستان را در وضعیت قرمز قرار داده است. اومیکرون در کشور به سرعت در حال انتشار است. اما کودکان و نوجوان بیشتر در خطر ابتلا به این سویه هستند. افزایش مراجعات کودکان به بیمارستان ها آنطور که
/غفلت خطرناک مسوولان در خیز سهمگین موج ششم کرونا/ عضو ستاد کرونایی جهاد دانشگاهی هشدار داد: تعلل در ...
جشنواره فیلم فجر به سلامت شهروندان مقدم دانسته شد و سینماها شاهد حضور خیل هنردوستان بی اعتنا به سلامت خود و جامعه بودند! وی ادامه داد: عجیب تر از آن تاخیر ستاد ملی کرونا در ابلاغ دستورات لازم بود که به روز شنبه موکول شد، در حالی که متخصصان میدانند که در یک همه گیری، کنترل سریع در مراحل اولیه شروع آن – که زمان طلایی مقابله با آن تلقی می شود – می تواند چاره ساز باشد و بعد از آن چندان موثر نیست
ویترین روزنامه ها/ هشدار آفتاب یزد به بیمارستان ها برای پیک ششم کرونا/انتقاد آرمان ملی به خلأ محدودیت ...
گزارش جامعی به بیمارستان ها هشدار داد که آماده موج ششم کرونا باشند و نوشت شیوع گسترده امیکرون، کشور را با خطر بزرگی مواجه ساخته است. تغییر رنگ نقشه مناطق و همچنین آمار بالای مبتلایان حاکی از روزهای سخت آینده کشور است. در این خصوص برخی از کارشناسان می گویند سرعت انتشار امیکرون در کشور فراتر از پیش بینی ها است و عده ای دیگر نیز معتقدند با توجه به شرایط جدید بیمارستان ها باید برای موج ششم کرونا آماده
کرونا، کلاس های حضوری مدارس بروجرد و اضطراب والدین
های مجازی شده اند. یکی از والدین دانش آموزان در این باره به ایرنا گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط نگران کننده است،دانش آموزان اکنون در معرض خطر هستند و ممکن است در صورت ابتلا خانواده و اطرافیان را نیز مبتلا کنند. یوسف گودرزی افزود: با توجه به انتشار سریع اُمیکرون باید هرچه سریع تر نسبت به کلاس های حضوری تجدید نظر کرد و آموزش مجازی را دوباره در دستور کار قرار داد.
واکسن نزده ها بیشتر در معرض خطر کرونا قرار دارند
نباید چنین تصور کنند که اومیکرون خطر ندارد و جدی نیست. افرادی که واکسن نزده اند بیشتر در معرض خطر قرار دارند و امکان این که شرایط سختی برای شان ایجاد شود وجود دارد، البته به این معنا نیست که افراد واکسن زده می توانند پروتکل ها را رعایت نکنند. در شرایط حساس کنونی، رعایت پروتکل ها بر همه افراد ضروری است . عضو کمیته ستاد پیشگیری کرونا مطرح کرد: با توجه به آسیب پذیری کودکان بهتر است همچنان
افزایش 3 برابری بستری بیماران کرونایی در گچساران
شیوع امیکرون و موج ششم کرونا برخی از مردم هشدار ها را نادیده گرفته و دستور العمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و همین امر باعث نواخته شدن زنگ خطر کرونا در شهرستان گچساران شده است. پاکدل با بیان اینکه تاکنون در این شهرستان 206 هزار و 520 مورد انواع واکسن کرونا در سه نوبت با جامعه هدف تزیق شده است اضافه کرد: از این تعداد بیش از 90 هزار و 734 مورد دُز اول ، 84 هزار و 586 مورد دُز دوم و بیش از
خیز مجدد کرونا در آذربایجان غربی/افزایش نگران کننده آمارها
هشدار به افزایش مراجعات سرپایی در روزهای اخیر ادامه داد: هم اکنون ثبات نسبی در خصوص بستری و فوتی در استان وجود دارد. وی با بیان اینکه آذربایجان غربی وارد موج ششم شده و سویه امیکرون آتش زیر خاکستر است، تاکید کرد: انجام واکسیناسیون همراه با رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی مهمترین اقدامات برای پیشگیری و مقابله با کرونا هستند. امیدواری ها برای بهبود وضعیت طی روزها و هفته های آینده با افزایش رقم واکسیناسیون و توجه به رعایت پروتکل ها بیشتر می شود که البته در این خصوص همراهی همه مسئولان و اقشار مختلف ضروری است. کد خبر 5416560 ...
جولان امیکرون و غصه هایش در خراسان جنوبی
باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - 29 دی ماه امسال بود که سویه جدید ویروس کرونا با نام امیکرون وارد خراسان جنوبی شد. در ابتدای ورود این سویه به خراسان جنوبی، 7 مبتلا به امیکرون در استان شناسایی شدند و زنگ خطر در خراسان جنوبی به صدا در آمد. حالا با شیوع این سویه در جای جای استان، 9 شهرستان خراسان جنوبی در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند و 2 شهر هم وضعیت زرد دارند.
بیم و امیدهای آموزش حضوری
نگران کننده ای رسیده است. درحالی که هفته گذشته، وضعیت بسیاری از استان های کشور از بابت تعداد بستری های کرونا به رنگ های زرد، نارنجی و قرمز درآمده بود، روز گذشته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، از اوج گیری پیک ششم با ویروس اومیکرون در تمام کشور خبر داد. اواخر دی ماه امسال بود که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با صراحت بر بازگشایی آموزش حضو