/نقد فیلم های جشنواره/ جنگل پرتقال ؛ سینما یا کلاس درس؟
سایر منابع:
سایر خبرها
(18) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ هوک
...> (17) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ چرا گریه نمی کنی؟ (16) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ پرونده باز است (15) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (14) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ عطرآلود (13) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (12) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (11) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ پرونده باز است (10) ی ...
(14) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ عطرآلود
چگونه گفتن مضامین مورد نظر نائل شوند. حالا عطرآلود نیز ماحصل همبن رویکرد فیلمساز در تجربه چنین سینمایی است که حسن بزرگ اش همراه ساختن مخاطب با پیگیری قصه و سرنوشت آدم ها و به خصوص کاراکتر محوری آن است. خوشبختانه فیلم در فیلمنامه و دست کم تا دو سوم پایانی خوب پیش می رود و از حیث ریتم و تمپو سرپا و موزون است. سبک بصری و نگاه زیبایی شناسی مقدم دوست در دکوپاژ و تصویرهای روزبه رایگا نیز تکمیل کننده ...
(16) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ پرونده باز است
جشنواره فجر 41؛ عطرآلود (13) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (12) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (11) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ پرونده باز است (10) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال (9) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ آه سرد (8) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ یادگار جنوب (7) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال (6) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال (5) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ آه سرد (4) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ شماره 10 (3) یادداشت های کوتاه از جشنوار ...
احیای مسیر استعدادیابی در باشگاه فیلم اولی های فارابی
به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سه فیلم از سه فیلمساز جوان و درخشان به نمایندگی از باشگاه فیلم اولی های بنیاد سینمایی فارابی به چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر راه یافته. رضا نجاتی کارگردان بعد از رفتن ، آرمان خوانساریان کارگردان جنگل پرتقال و حسین میرزامحمدی کارگردان کت چرمی سه فیلمسازی هستند که در ساخت اولین فیلم بلند سینمایی خود با بنیاد سینمایی فارابی به عنوان نهاد ملی ...
تلخ و شیرین های جنگل پرتقال
گروه فرهنگی ایسکانیوز - "جنگل پرتقال" شاید نه داستان پیچیده و عجیب و غریبی داشته باشد و نه حتی شاید بتواند دست پر از جشنواره چهل و یکم برود اما قطعا فیلمی است که مخاطب را با خود همراه می کند و می تواند هنگام خروج از سالن سینما رضایت بیننده را همراه داشته باشد، اصلا دلیل این همراهی دقیقا به دلیل همین سادگی و قابل لمس بودن فیلم است. عمده تصویربرداری فیلم جنگل پرتقال در شمال ضبط شده؛ یعنی ...
(15) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا
ه فجر 41؛ سرهنگ ثریا (11) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ پرونده باز است (10) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال (9) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ آه سرد (8) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ یادگار جنوب (7) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال (6) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال (5) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ آه سرد (4) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ شماره 10 (3) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ ا ...
(17) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ چرا گریه نمی کنی؟
جشنواره چهل و یکم می باشد که ما را با خود همراه می کند. سینماخانه / حمید عبدالحسینی در همین زمینه بخوانید: (16) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ پرونده باز است (15) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (14) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ عطرآلود (13) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا (12) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ سرهنگ ثریا ...
شانس سیمرغ برای ژاله صامتی و مجید صالحی
پرتقال اولین فیلم آرمان خوانساریان که پس از چند سال از سینمای کوتاه به سینمای بلند رفته، اثری عاشقانه است که در شمال کشور فیلم برداری شده و با حضور میرسعید مولویان و سارا بهرامی در نقش های نخست، ساخته شده. جنگل پرتقال از جمله آثاری بود که در 3 روز نخست جشنواره، همراه با شماره 10 نقدهای مثبت بیشتری نسبت به دیگر فیلم ها گرفت. ندا الماسیان طهرانی عضو انجمن منتقدان درباره این اثر نوشت: داستان ...
نقد فیلم های جشنواره
تحت خشونت زندگی و تحمیل دشواری های تقدیر، با روش خود به جنگ اجزاء هستی می رود؛ یک نوع بی محلی توام با به چالش کشیدن و زیر سؤال بردن آنچه که برای زندگی انسان مدرن ارزش محسوب می شود. فیلم چرا گریه نمی کنی؟ حاضر در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر، هم در سناریو و هم در ساخت، تقریبا تمامی نشانه های یک فیلم فانتزی را دارد اما درواقع اثری است فلسفی با مطالعه نحله های عرفانی و مبانی خودشناسی. شخصیت ...
جشنواره چهل و یکم فیلم فجر؛ از سرهنگ ثریا تا جنگل پرتقال
...، کمدی درامی گرم و دلچسب جنگل پرتقال اولین ساخته آرمان خوانساریان با تهیه کنندگی رسول صدرعاملی نه دم دستی بود نه شاهکار، فیلمنامه ای که از ابتدا چشم و ذهن مخاطب را به خود معطوف می کند و در کل مدت اکران با کشش متناسبی سعی در همراه کردن ببیننده دارد که باید بگوییم کارگردان به خوبی از پس این کار برآمده بود.اثری گرم و دلنشین که با بازی قابل قبول میرسعید مولویان به عنوان کاراکتر اصلی فیلم، ...
"سارا بهرامی" اولین انتخاب کارگردان بود+عکس های اختصاصی برنا از نشست رسانه ای فیلم جنگل پرتقال
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، رسول صدرعاملی تهیه کننده فیلم "جنگل پرتقال" پس از اکران این فیلم در دومین روز از جشنواره فیلم فجر در نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ داد. صدرعاملی در پاسخ به خبرگزاری برنا گفت: "سارا بهرامی" اولین انتخاب کارگردان بود و ما به انتخاب کارگردان احترام گذاشتیم و سعی کردیم این اتقاق بیفتد و سارا خیلی خیلی خوب با قصه ارتباط گرفت و آقای مولویان و ...
جنگل پرتقال بهترین فیلم تا پایان روز دوم جشنواره + تصاویر جدید
و مخاطب کامل با او همذات پنداری می کند؛ انگار که سال هاست او را می شناسد. بازی خوب میرسعید مولویان هم یکی از شاخصه های این فیلم است که به باورپذیری نقش برای مخاطب کمک بسیاری کرده است. جنگل پرتقال از یک نقطه آغاز درست به یک نقطه پایان درست می رسد و در طول فیلم مخاطب را با خود همراه می کند؛ فیلمی که هم به تلخی ها اشاره دارد و هم عشق را به تصویر می کشد و پیامش این است که عشق در ...
رقابت تنگاتنگ سیمرغ داران/ از آه سرد تا جنگل پرتقال
به گزارش راهبرد معاصر ؛ دومین روز چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شاهد حضور و رقابت تنگاتنگ سیمرغ دارانی بود که در جشنواره های فجر گذشته حائز دریافت سیمرغ بلورین شده بودند. سالن سینمای رسانه در پردیس ملت میزبان نمایش سه اثر سینمایی آه سرد به کارگردانی ناهید صدیق، جنگل پرتقال به کارگردانی آرمان خوانساریان و تهیه کنندگی رسول صدرعاملی و یادگار جنوب ساخته حسین دوماری و پدرام پورامیری بود. ...
در دومین روز از اکران آثار فارابی در فجر چهل و یکم چه گذشت؟
وجود داشته باشد. فیلم سینمایی جنگل پرتقال از تازه ترین آثار بنیاد سینمایی فارابی است که در باشگاه فیلم اولی ها ساخته شده است. *صدرنشینی کت چرمی در بلیت فروشی مردمی در دومین روز از جشنواره فیلم فجر 41، فیلم سینمایی کت چرمی از آثار بنیاد سینمایی فارابی همچنان در صدر جدول فروش بلیت مردمی قرار گرفت. این فیلم که با بازی جواد عزتی، صابر ابر، ستاره پسیانی و رویا تیموریان ...
تماشای حقیقت از لابلای شاخه های "جنگل پرتقال"
ترین چیزی است که باید نویسنده فیلمنامه یا نمایش نامه به آن توجه کند. برخی از درام ها با هراس و تعلیق و حوادث این گره را ایجاد می کنند و به طور کلی با فراز و فرود داستان و بالا و پایین رفتن شخصیت اصلی در آن و برخی دیگر مانند جنگل پرتقال با خود شخصیت و کاوش در آن و لایه برداری از گذشته و نشان دادن وجهه و ماهیت حقیقی او. ما به عنوان مخاطبین در هنگام تماشای درام رئال آرمان خانساریان آرام ...
از ژست های اپوزیسیونی آقای تهیه کننده دولتی تا عدم شفافیت در بودجه و میزان هزینه کرد از بیت المال!
به گزارش سینماپرس ، نشست خبری فیلم جنگل پرتقال در محل سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر با حضور تهیه کننده و کارگردان بدون حضور بازیگران و عوامل فیلم برگزار شد. رسول صدر عاملی در نشست خبری فیلم جنگل پرتقال در پاسخ به اینکه چرا عوامل فیلم در جشنواره حضور ندارند، گفت: خانم سارا بهرامی که مسافرت بودند و سایر عوامل خبری ندارم. وی درباره فیلم جنگل پرتقال گفت: فکر می کردم که قصه ...
یادگار جنوب؛ بازگشتی جسورانه به سینمای قصه گو و قهرمان محور/ جنگل پرتقال؛ فیلمی شخصی با هزینه دولتی!
جوایز جشنواره مورد اقبال هیئت داوران قرار گیرد. بازگشت به سینمای قصه گو و قهرمان محور راه حلی است که می تواند حال و روز نه چندان خوب این روزهای سینمای ایران را بهبود بخشد. سینمایی در مقابل آثاری چون جنگل پرتقال، دیگر اثر اکران شده در دومین روز جشنواره فیلم فجر. جنگل پرتقال ملودرام روانشناسانه ای است شخصیت محور، که از دل تجربیات شخصی سازنده اثر می آید. فیلم ساز به دنبال به تصویر ...
ماجرای بیهوشی "صابر ابر" کارگردانی که دقیقه 90 رسید و حضور یک میهمان ویژه! + فیلم
استعداد و خلاقیت ویژه دارند. الان فقط کافی نیست فیلمساز خوبی باشی الان باید بهترین باشی تا بتوانی فیلم بسازی. احسان ناظم بکایی به عنوان منتقد سینما درباره جنگل پرتقال اشاره کرد: فیلم خوش ریتمی بود. یک کار جمع و جور با بازیگران امتحان پس داده و وارد ریسک هم نمی شود. از سارا بهرامی همان نقش های قدیمی که نقش یک آدم مجنون وار را دارد گرفته اند. نکته جالب در نشست خبری جنگل پرتقال حضور ...
سه نقد برای دو فیلم جشنواره41
مطلوب مخاطب سینما در تماشای آثار عاشقانه است، را باید امتیاز دیگر این فیلم دانست. درباره جنگل پرتقال ؛ یک عاشقانه موجز در بستر دانشگاه قصیده سالک | نویسنده و منتقد سینما آرمان خوانساریان فیلمساز شناخته شده فیلم کوتاه در اولین تجربه فیلمسازی بلند خود که محصول باشگاه فیلم اولی های بنیاد سینمایی فارابی و در ژانر درام است، به سراغ یک قصه عاشقانه در بستر دانشگاه رفته است ...
تلفیق نقد و رضایت؛ تکاپوی جشنواره در روز دوم
به گزارش سراج24 ؛ پردیس سینمایی ملت این روزها مهمترین رویداد سینمایی کشور را در قلب خود رقم می زند، رویدادی که در ایستگاه چهل و یکم همچنان گرم سپری می شود. دومین روز این رویداد کمی شلوغ تر از روز نخست با حضور برخی از عوامل فیلم ها و هنرمندان همچنان میان
(6) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال
را بیان می کند؛ اما بر دل و جا مخاطب می نشیند. خوانساریان با بردن داستان فیلم به خارج از تهران و شهرستان تنکابن و به تصویر کشیدن سکانس های زیبا در دل طبیعت شمال کشور باعث می شود که بیننده خستگی شهری را برای ساعتی فراموش کند. در کلام آخر می توان گفت که جنگل پرتقال حال خوبی دارد و تماشگر پس از ترک سالن می تواند برای مدتی هر چند کوتاه به برخی سکانس ها و عینت های آن در پیرامون خود و جامعه بی اندیشد. سینماخانه / ا.ش شهابی ...
(7) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال
روایتگری موفق است. با تمرکز زدایی از پایتخت و بهره گیری از طبیعت تنکابن در انتخاب لوکیشن و قاب های تصویری، جذابیت بصری لازم برای پرده سینما را ایجاد نموده و دیالوگ ها با وجود اینکه گاها طولانی است ولی به درستی انتخاب شده است. سارا بهرامی بازی بی نقصی ارائه می کند و رضا بهبودی نقشی کوتاه و با گویش محلی ایفای نقش دلنشینی دارد. اگرچه فیلمنامه گره گشایی پیچیده ای ندارد و با فیلمی کم پرسوناژ مواجه هستیم ولی جنگل پرتقال فیلمی است که بر خلاف بسیاری از آثار سالیان اخیر بدون نشان گرفتن اعصاب مخاطب، در ملودرامی آرام چالش جدی را هم مطرح می نماید. سینماخانه/ حامد بهجتی ...
روز دوم جشنواره فجر چهل و یکم در سینما رسانه ؛ فیلم ها و حاشیه ها (+عکس)
احتمالاً خود صدرعاملی هم به دلیل کسالت در این جلسه حضور نداشته باشد اما او تاکید کرد که به احترام اهالی رسانه به پردیس سینمایی ملت آمده است. *با این حال صدرعاملی به عنوان یکی از معدود فیلمسازان باسابقه در این دوره از جشنواره به تنهایی با اظهاراتش درباره موضوع های مختلف جلسه را گرم کرده بود که در دقایق پایانی نشست مطبوعاتی، کارگردان فیلم جنگل پرتقال با صدایی گرفته و با اشاره به اینکه به دلیل ...
حقنه آموزه های سند 2030 در جنگل پرتقال !
پیشه را مورد آزار و اذیت روانی قرار داده است و ... این دانشجوی بازیگری را دچار سرخوردگی و بی آبرویی اجتماعی ساخته است و ... فیلم سینمایی جنگل پرتقال می توانست به عنوان عاشقانه کلاسیک ظاهر شود؛ اما ترجیح می دهد تا با فرار از این گونه روایتگری به سراغ تمرکز بر منحنی تحول شخصیتِ محوری خود و در کالبد آقا معلم برود و آنچنان بنای خود بر آموزش تعالیم مندرج در سند 2030 بگذارد که حتی از خوان ...
نشست تخصصی فیلم جنگل پرتقال
کند مردم هستند، چون من که نمی توانم فیلم خودمم رو تحریم کنم. هنوز نسخه اصلی فیلم آماده نیست و به خاطر نبود زمان به همین شکل فیلم را به دبیرخانه ارسال کردیم. وی در مخاطب انتخاب بهرامی هم اظهار داشت: این انتخاب کارگردان بود که خیلی خوب با نقش کنار آمد و به نظرم توانست عملکرد خوبی داشته باشد. تهیه کننده فیلم جنگل پرتقال در پاسخ به سوالی درمورد اینکه استفاده از مکان هایی که آپارتمان ...
سینما هنر پیشوا؛ میزبان جشنواره فیلم فجر
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پیشوا؛ میثم ترابعلی مدیر سینما هنر شهرستان پیشوا در خصوص میزبانی جشنواره فیلم فجر در این شهرستان گفت: در چند سال اخیر، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا فضای سینمای هنر در خور شخصیت مردم فهیم و هنر دوست پیشوا باشد و با همین طرز فکر موفق به کسب سهمیه میان شهرستان های همجوار شده ایم. امید دارم با هماهنگی و اطلاع رسانی مسئولان ...
(10) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر 41؛ جنگل پرتقال
جنگل پرتقال نشان می دهد که می توان قصه ای پرو پیمان نداشت و برمبنای یک فیلمنامه شخصیت محور فیلمی به اندازه و مفرح ساخت. نوستالژی بازی یکی از موتیف های فیلم است که در جای جای آن رخ می نماید. این خرده پیرنگ ها به شکلی متناسب و منجسم در کنار هم چیده می شود و ساختار و فضای مناسبی را پدید می آورد که ماحصل آن لحن و زبان روایی یکدستی است. یکی از شاخصه های فیلم سادگی سبک بصری و روایت اثر است. قاب ...
نقد فیلم های جشنواره
سیمرغ بلورین جشنواره امسال چند بار نامش تکرار شود، دور از ذهن نیست. جالب اینکه قصه فیلم نیز از یک روایت واقعی مربوط به یکی از آزادگان جنگ تحمیلی آمده است که جذابیت را برای مخاطب افزون می کند. هرچند اینکه کارگردان تصمیم گرفته در تیتراژ فیلم ویدیویی از روایت شخصیت واقعی کاراکتر اصلی فیلم را به عنوان سند بیاورد، شاید به این معنی تلقی شود که خودش هم تردید داشته که واقعیت پذیری ...
دل نوشته آرمان خوانساریان همزمان با نمایش جنگل پرتقال
خوانساریان در جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد و با نقب زدن به عنصر خاطرات توانست به نگاه بسیاری از مخاطبان حاضر در سالن رخنه کند . فیلم جنگل پرتقال را ورا ی روایت و الگوهای بصری اش می توان از منظری دیگر نگاه کرد. منظری که به قراردادهای نانوشته بین مخاطب و فیلم مربوط می شود. به نوعی حال و هوا -و یا موود سینمایی- که از دل خاطرات می آید. دریا، موسیقی، عشق های دانشگاهی، شرم برآمده یک نگاه ...
این فیلم باید ساخته می شد/ کارگردانی که با حال بد به ملت آمد
... این تهیه کننده سینما بیان کرد: کارگردان چندسال در دانشگاه تنکابن درس خوانده و شخصیت اصلی فیلم به نوعی شخصیت خودش است، قصه آدم های با استعدادی است که فکر می کنند هیچکس به استعداد آنها اهمیت نمی دهد و از همه انتظار دارند و در نهایت به جایی نمی رسند. فکر می کردم این قصه خیلی خوبی داشت و باید ساخته می شد و اگر ساخته نمی شد الان چنین فیلم خوبی نداشتیم، هرچند داستان آن تکراری بود. وی ...