راه تبیین دین، بازگشت به قرآن است/ پرهیز از سبّ مقدسات مذاهب
سایر منابع:
سایر خبرها
تکفیر مجوزی برای مهدور الدم خواندن و تجویزی برای قتل مسلمانان است
به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب ، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه مردم اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: خداوند بزرگ در سوره انبیاء می فرماید: ان هذه امتکم امه واحده وانا ربکم فاعبدون وتقطعوا امرهم بینهم کل الینا راجعون . امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: مفسرین صدر اسلام اعم از ابن عباس و مجاهد و سعید بن جبیر ...
امام رضا(ع) درباره ظهور امام زمان(عج) چه می فرمود؟
کسی است که پیش از خروجش غیبت می کند و آنگاه که خروج کند زمین به نورش [نور پروردگارش] روشن گردد و در میان مردم میزان عدالت را برقرار کند و هیچکس به دیگری ستم نکند واو کسی است که زمین برای او درهم پیچیده می شود و سایه ای برای او نباشد و او کسی است که از آسمان ندا کننده ای او را به نام ندا کند و به وی دعوت نماید به گونه ای که همه اهل زمین آن ندا را بشنوند، می گوید: آگاه باشید که حجت خدا در کنار خانه ...
تفاوت نگاه وهابیت با اهل سنت در مسئله حمایت از فلسطین
و نام هایی همچون اهل سنت و الجماعت استخدام کرده اند ولیکن واقعیت چیز دیگری است بدین معنا که وهابیون در بسیاری از مواضع، خلاف منهج جمهور عالمان اهل سنت عمل کرده اند. به عنوان نمونه، در مسئله حمایت از فلسطین، هرچند وهابیان در برخی از برهه ها، بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرده اند ولیکن به تدریج، بر خلاف منهج جمهور سنی مذهبان عالَم، مواضع و اقداماتی را از برخی مفتیان و سیاستمداران ...
چرخش قدرت به سمت ایران، کلید نابودی اسرائیل
...: اگر یهود را از بین ببریم منتقم تمام ائمه (ع) روی کار خواهد آمد. وی تصریح کرد: پشتیبان یهود هنگامی که امام (ره) ملت را به قیام فراخواند، آمریکا و اسرائیل و شوروی بود، لذا بنیانگذار انقلاب خواستار نابودی آنها شد. حجت الاسلام طائب گفت: اغلب علمای نجف تصور کردند زمان انقلاب نرسیده اما امام (ره) به همه آنها ثابت کرد امکان قیام وجود دارد. وی ادامه داد: امام (ره) سال ...
رابطه طهارت انسانی با بطون قرآنی از نگاه سید جلال الدین آشتیانی
حال وجودی قرائت کند و بالا برود. در حقیقت، انسان با استمساک به کلام الله، مرتبه انسانی خویش را ارتقا می دهد. بنابراین، تفاوت مراتب قرآنی ناشی از تکثر مراتب انسانی است؛ الناس معادن کمعادن الذهب و الفضه (المجلسی، 1403، ج58، ص65). این مسئله، گونه ای تضاهی و تناظر بین مراتب قرآنی و انسانی را نشان می دهد. لذا فرموده اند: کتَابُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی أَرْبَعَه أَشْیاءَ عَلَی الْعِبَارَه وَ ...
حافظ؛ شاعری که مفاهیم ادبی را ابدی کرده است
گفت که صاحب نظر است/ عشقبازی دگر و نفس پرستی دگر است . او ادامه داد: یکی از معضلات دیگری که جامعه با آن روبروست مسئله بدبینی است. در حالی که حافظ انسان ها را به خوش بینی و مثبت بینی دعوت می کند و می گوید: خیز تا بر کِلکِ آن نقاش، جان افشان کنیم/ کاین همه نقشِ عجب در گردشِ پرگار داشت یا بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم/ فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم . یک بار جمله جالبی ...
دولت قرآن؛ سبب ماندگاری اشعار حافظ در همه زمان ها
ت زندگی خود به کنایه و استعاره سخن گفته و به نوعی مفاهیم قرآنی را برای خود معادل سازی کرده است. وی ادامه داد: در بیت گر رنج پیشت آید و گر راحت ای حکیم/ نسبت مکن به غیر که این ها خدا کند با تمسک به مضمون آیاتی مانند آیه 18 سوره حج: إِنَّ ٱللَّهَ یَفعَلُ مَا یَشَاءُ ، یا آیه 16 سوره بروج: فَعَّال لِّمَا یُرِیدُ به فاعلیت مطلق حق اشاره می کند و نیز با استناد و اشاره به آیه 78 سوره نسا ...
آینده جهان از عینک واقع گرایی
به گزارش نبأخبر،در نشستی که با موضوع بررسی ماهیت نظم نوین بین الملل در موسسه انقلاب اسلامی برگزار شد، جلال دهقانی فیروزآبادی استادتمام روابط بین الملل دانشگاه علامه، روح الله قادری دانشیار روابط بین الملل دانشگاه امام حسین، مهدی زیبایی استادیار روابط بین الملل دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین و روح الامین سعیدی استاد روابط بین الملل دانشگاه امام صادق (ع) در دو بخش موضوع [...] به گزارش ...
تبیین ویژگی های رفتاری پیامبر مهربانی (ص) در برنامه یاد خدا
سنّت حضرت محمد (ص) است. اصل کتاب به زبان عربی و دارای 21 باب است که به زبان های فارسی، انگلیسی و اردو ترجمه شده است. علامه طباطبایی با الهام از آیه لَقَد کانَ لَکُم فی رَسولِ اللهِ أُسوَةٌ حَسَنَةٌ، همانا در رسول خدا (ص) اسوه ای نیکو برای شما است ، کوشید کلیاتی از اخلاق، سیر و سلوک، رفتار پیامبر اکرم(ص) و آنچه سنّت پیامبر نامیده می شود را در این کتاب به رشته تحریر درآورد. ...
سوره رعد؛ حقانیت قرآن و نبوت پیامبر اسلام (ص)
به آن را از راه عجایب جهان و نفس آدمی آشکار می سازد و آدمی را به تفکر و تأمل در احوال و سرگذشت درگذشتگان و دریافتن سنت جهان می خواند. غرض اصلی سوره بیان حقّانیّت قرآن است و اینکه قرآن معجزه و نشانه رسالت پیامبر(ص) است. مراد از تسبیح رعد آیه سیزدهم، از تسبیح رعد سخن می گوید.(وَیُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ وَالْمَلَائِکَةُ مِنْ خِیفَتِهِ ترجمه:و رعد (و برق و همه قوای عالم ...
درخت تناور انقلاب اسلامی؛ هزاران کیلومتر دورتر
...، تبلیغی، رسانه ای، فرهنگی و هنری را به عنوان یک جریان اسلامی، پویا و فعال در این مکان انجام می دادند. فعالیت ها به گونه ای بود که مسیحی ها و اهل سنت هم به آنجا رفت وآمد داشته اند. در جریان حادثه کادونا که در دسامبر 2015 روی داد، اهل سنت آنجا پیش مرگ شیعیان شدند و در مقابل حمله ارتش ایستاده بودند. اعضای نهضت اسلامی اول ماه ربیع رسم داشتند که پرچم بالای گنبد حسینیه بقیة الله را تعویض ...
مقام یقین غایت معرفت دینی
...؛ فاطر، آیه 43)؛ هرگز معارفی که در ادیان الهی از آدم(ع) تا خاتم(ص) بیان شده تغییر و تبدیلی نیافته است و همه پیامبران همان حقایق را در قالب معارف دینی مطرح کرده اند (آل عمران، آیات 19 و 85؛ مائده، آیه 3)؛ البته ممکن است در عصری پیامبری برخی از معارف را بیان نکند؛ زیرا ظرفیت فهم مردم پایین و سطح ادراکی ضعیف بوده است؛ اما همواره کلیات معارفی که نیاز بشر بوده تا فلسفه زندگی را دریابد، بیان شده ا ...
چگونه می توان به آینده تقریب امید داشت؟
...: وَلا تَکونوا کَالَّذینَ تَفَرَّقوا وَاختَلَفوا مِن بَعدِ ما جاءَهُمُ البَیِّناتُ (آل عمران - 105) مانند کسانی نباشید که بعد از آمدن نشانه های روشن [پروردگار]پراکنده شدند و با یکدیگر اختلاف ورزیدند. افزون بر این ها، در سنت رسول خدا (ص) و سیره کلامی و عملی آن حضرت، جلوه های متعددی از تأکید بر وحدت وجود دارد که انکار شدنی نیست و ائمه طاهرین (ع) نیز، با عنایت به سیره الهی پیامبراکرم (ص ...
کُتِ کُهنه ی خانم صدراعظم!
ق کلاب هاوسِ بیش از پنج ساعته! با نقل مطلب غیر مستند به نسل جدید آدرس غلط می دهند. مفروض است: جهانِ جسورِ جوان دو ویژگی دارد: در آن؛ هالیسود(هالیوود/ سیلیوود) به یاری وسایل علمی و روانی در حال تسلط بر همه ی شئون زندگی روزمره است. نباید از برخی نوبَرآوران! در مورد این که تا کجا به صدق آموزه های دینی که خود موعظه می کردند؛ معتقد بودند؟ سؤال کرد! اما امروز ما ...