اروپایی ها بهتر از عرب های منطقه می دانند جزایر سه گانه متعلق به ایران است
سایر منابع:
سایر خبرها
هشدار به کشورهای عربی منطقه درباره جزایر سه گانه
کرده و نفوذ پیدا می کردند. سردمدار این سیاست نیز انگلیسی ها بوده اند. وی در ادامه اظهار کرد: آمریکایی ها که وارثان اروپایی ها بودند این سیاست را پیش گرفتند. در شرایط حساس امروز منطقه نیز که جمهوری اسلامی ایران پرچم همگرایی را در دست گرفته است و در تلاش است بین کشورهای عربی و کشورهای منطقه اتحاد ایجاد کند، طرح این ادعاهای واهی توسط اروپایی ها گام برداشتن در مسیر تفرقه افکنی است. در حالی که
جزایر سه گانه ایرانی هستند؛ حتی روزنامه نگار عرب هم این را نی داند
تین نیوز | محمد حسنین هیکل، روزنامه نگار و نویسنده مشهور مصری که در برنامه مع هیکل شبکه الجزیره درباره مسائل مختلف خاورمیانه و جهان عرب صحبت می کرد در یکی از قسمت های این برنامه، درباره تاریخچه جزایر سه گانه (ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک) و ادعای تعلق آنها به ایران سخن گفت. به گزارش تین نیوز به نقل از عصر ایران، هیکل توضیح داد که این جزایر از نظر تاریخی و جغرافیایی متعلق به
ماجرای جزایر سه گانه عبرت انگیز است
قلم | qalamna.ir : گروه سیاسی: اقدام اخیر اتحادیه اروپا در قبال ایران و همسویی سران این اتحادیه با شورای همکاری خلیج فارس در موضوع مالکیت جزایر سه گانه با واکنش هایی همراه شده است. فرارو، سران اتحادیه اروپا، در بیانیه ای مشترک با کشور های عرب حاشیه خلیج فارسی ادعایی را علیه جزایر سه گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) مطرح کردند. در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور های عضو
سه گانه همیشه ایرانی
فرصتی برای انتقام گیری و اعمال فشار بیشتر بر ایران می داند. 2. تلاش های دیپلماتیک امارات: امارات در سال های اخیر با اهداف سیاسی و اقتصادی، به صورت تدریجی توجه کشورهای مهم از جمله اعضای شورای امنیت را به موضوع جزایر جلب کرده است. 3. تلاش برای محدود کردن نفوذ ایران: برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه کشورهای اروپایی حاشیه خلیج فارس، به دنبال محدود کردن نفوذ ایران در منطقه
جزایر سه گانه ابزار معامله پشت پرده و انحراف از مسئله فلسطین و لبنان
. در تحقیقات میدانی که در گذشته برای اثبات مالکیت ایران بر جزایر سه گانه داشتم از بیشترین منابعی که استفاده کردم، منابع عربی بود. وی با بیان این که بیانیه اخیر اتحادیه اروپا کاملا سیاسی است، گفت: کشورهای اروپایی از جمله فرانسه و آلمان حدود 90 سال قبل در زمینه افزایش حضور در منطقه خاورمیانه مطالعاتی داشته اند و به این راهکار رسیده اند که با ایجاد تفرقه در کشورهای منطقه در دو حوزه قومی و
واکاوی پشت پرده بیانیه های شورای همکاری خلیج فارس و ادعای اماراتی ها درباره جزایر ایرانی؛ وهم تملک
توهم خودساخته اماراتی ها درباره مالکیت جزایر سه گانه ایران و ماهیگیری از آب گل آلود منطقه، رویکرد جدیدی نیست اما به کنشی فراتر از محکومیت های همیشگی مسئولان کشور و احضار سفیر نیاز دارد. این ادعای باطل در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس با حمایت چینی ها آغاز شد و سپس روس ها، ژاپنی ها و حالا اتحادیه اروپا از آن حمایت کردند. واضح است که اماراتی ها حمایت اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس را نیز
خالی بندی نیابتی
در وقاحت اروپایی ها و در رأسشان انگلیس که شکی نیست، اما بالاتر و بدتر از وقاحت، فرصت طلبی دسته جمعی اتحادیه اروپا، امارات و برخی کشورهای عرب و غیرعرب است که در وضعیت و موقعیت حساس کنونی، وقتی اسرائیل دارد برای کوچک و بزرگ کشورهای منطقه نقشه می کشد، می خواهند تا وقتی تنور جنگ داغ است، هرطورهست، خمیر و فطیر تاریخ گذشته شان را بچسبانند، شاید بشود روزی نان جزایر سه گانه را از تنور دربیاورند!
احتمال ورود مجلس به مساله جزایر سه گانه
نشست های کشورهای حاشیه خلیج فارس و دیگر بازیگران خارج از منطقه مورد توجه قرار می گیرد و دلایل مختلفی دارد. بیشترین دلیل آن اقتصادی است. یعنی آن کشورها برای همراهی کردن با امارات این نوع اقدامات را انجام می دهند، اما خودشان می دانند که به لحاظ حقوقی، تاریخی و به لحاظ اسنادی که در تاریخ های مختلف وجود دارد، ماهیت و اصالت این جزایر متعلق به ایران است. او تصریح کرد: امارات متحده که در حال حاضر مدعی
توصیه ای به پزشکیان درباره جزایر سه گانه: مردم را به تجمع دعوت کنید
روزنامه اطلاعات در مطلبی خواستار تجمع مردم برای اعتراض به مواضع روسیه و چین و اروپا درباره جزایر سه گانه شد. این روزنامه نوشت: مدتی است دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل یعنی جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه با تعمیق روابط خود با کشورهای ثروتمند عرب منطقه خلیج فارس، وارد مناقشه و ادعای بی اساس مالکیت سه جزیره ایرانی تنب بزرگ و تنب کوچک و ابو موسی توسط امارت متحده عربی شده اند.
همراهی اروپا با اعراب در ادعای جزایر سه گانه برای دریافت گاز است
حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با موضوع حاکمیت ایران در جزایر سه گانه که در بیانیه اخیر اعراب و اروپایی ها مطرح شده، اظهار کرد: بیانیه سران اتحادیه اروپا و سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل، یک نمایش و شوی مضحکی است که برای فشار بر ایران و منزوی کردن کشورمان انجام دادند. وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی طی گذشت یک سال از عملیات
ادعای امارات بر جزایر سه گانه را به رسمیت نمی شناسیم
ایرانی به کجا برمی گردد، گفت: گاهی احساس می کنیم که طرح این مسائل به عنوان اهرم فشار مطرح می شود اما اینکه چقدر این ادعاها مستند باشد به نظرم خود اعراب بهتر از همه می دانند که این جزایر ایرانی و متعلق به ایران هستند. همانطور که در کتاب ها و مستندات قدیمی هم این موضوع ذکر شده است. وی افزود: هر جزیره ای که تحت مالکیت شما باشد محترم است. درخصوص بیانیه ای که اروپایی ها دادند به نظرم باید
تاریخ جزایر سه گانه در دوره قاجار: اشغال کننده هفتاد ساله جزایر سه گانه ایرانی، ادعای اشغال شدگی جزایر ...
خود را در خلیج فارس به نفع انگلیسی ها از دست دادند. در کل می توان گفت در تمام دوران سلسله صفوی، جز صد و پنجاه سال نخست آن که سواحل و جزایر خلیج فارس در اشغال قوای بحری پرتغال بود، تمامی جزایر منطقه و از جمله جزایر سه گانه خراج گزار دولت ایران به شمار می رفتند. سقوط سلسله صفویه به دست افغان ها مدتی این فرصت را به برخی دزدان دریایی داد که به تصرف برخی جزایر اقدام کنند. حکومت های محلی عرب در بخش
جزایر سه گانه جز تاریخ و عضو لاینفک ایران است
بریتانیا و پیش از خروج نیروهای نظامی انگلیس از منطقه و تأسیس کشور امارات متحده عربی، ابوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک پس از نزدیک به 70 سال شکایتهای مداوم دولت ایران علیه اشغالگری انگلیس سرانجام به ایران بازگردانده شد. در سال 1992 و پس از خاتمه جنگ خلیج فارس امارات متحده عربی بر خلاف نظر شیخ شارجه و تفاهم نامه 1971 شارجه با ایران در خصوص ابوموسی، اقدام به طرح ادعاهای مالکیت بر جزایر
ایران برای دفاع از جزایر سه گانه در برابر اتحادیه اروپا ایستاد
به گزارش یاقوت نیوز ؛ اولین اجلاس سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در بروکسل برگزار شد و در پایان این نشست ادعا هایی علیه جزایر سه گانه ایرانی مطرح شد. انگار دست گذاشتن روی اموال دیگر ملت ها حسابی به ذائقه غرب خوش آمده است. از صد ها سال قبل که قاره آمریکا را کشف کردند و بیش از ده میلیون مردم بومی آمریکا را قتل عام کردند و سرزمین شان را به یغما ببرند تا غارت خانه و اموال مردم
آیا سفر وزیر خارجه ایران برای شکستن یخ رابطه ایران و مصر کافی بود؟/ تهران و قاهره هنوز اختلاف های جدی ...
و غزه، چشم انداز نزدیکی مصر و ایران از همیشه نزدیک تر به نظر می رسد. هم ارتباطات عمومی و هم از پشت پرده ادامه دارد و اوج آن سفر عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران به مصر در روز پنجشنبه در چارچوب سفر خاورمیانه ای او بود. گفت و گوها بر راه های کاهش تنش در غزه و لبنان و همچنین کاهش تنش بین ایران و اسرائیل متمرکز بود. ایران از طریق این سفر به دنبال بهبود روابط با مصر پس از سال ها رکود بود
اسماعیلی: جزایر سه گانه جزء لاینفک ایران محسوب می شود
سه گانه از ایران اسلامی بوده است. این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضمن اینکه بابت چنین جهت گیری هایی اظهار تاسف می کنیم، از بی سوادی و بی اطلاعی مدعیان این موضوع نیز تعجب می کنیم چرا که اگر به تاریخ رجوع کنیم، به عنوان یک استناد مهم علمی و فرهنگی مشاهده می کنیم که این جزایر از قدیم الایام متعلق به ایران بوده و جزء لاینفک محدوده سرزمینی ما محسوب می شود.
پایان دوران سیاست های تفرقه بینداز در منطقه!
، تلاش کرده است تا با استفاده از فضاسازی های رسانه ای جنگ روانی تمام عیاری را به انجام برساند. از خبرسازی های کذب تا ادعاهای بی اساس درخصوص ترور و شهادت فرماندهان ایرانی در غرب آسیا و حالا اما همراهی با اتحادیه اروپا برای مطرح کردن دوباره یک ادعای بی اساس درخصوص تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران. در طول یک سال گذشته با وقوع تحولات گسترده در منطقه غرب آسیا، کشورهای عربی نه تنها
اتحادیه اروپا و کشکول گدایی
گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از سوی ایران شده است. این بیانیه مشترک در عین حال که چهره برخی سران رژیم های عرب حوزه خلیج فارس را که در کشتار مردم غزه با رژیم صهیونیستی مشارکت کرده اند نشان می دهد، روشن می کند که اتحادیه اروپا فهم سیاسی درستی از اوضاع منطقه و تاریخ و جغرافیای خلیج فارس ندارد. خلیج فارس به گستره تاریخ جهان، بخش مهمی از قلمرو دریایی ایران تلقی می شود و نه تنها جزایر سه گانه جزء جدا
تاریخ نمی خوانید یا حقوق بین الملل نمی دانید؟! /بوموسی، تنب بزرگ و کوچک جزایر استراتژیک ایران
روسیه و آمریکا نیز منعکس شده است. حال چرا چند وقت یک بار حاکمان و وزیران خارجه کشورک های حاشیه خلیج همیشه فارس خود را به فراموشی زده و در رسانه های بین المللی جنجال برای حاکمیت نسبت به جزایر سه گانه می آفریند جای سوال دارد ! یا آنان تاریخ نمی خوانند و از حقوق بین الملل علمی ندارند یا زیاده از حد تحت امر حاکمان بلوک غرب برای ایجاد تنش رسانه ای و حقوقی در منطقه هستند. در خصوص
توهمات اروپایی
سراسر پهنه خلیج فارس و جزایر آن حکم فرما بود. جزایر سه گانه در سال 1948 به طور کامل تحت اشغال امپراتوری بریتانیا به عنوان قیم رسمی امارات متصالحه درآمد اما تا سال 1971 هیچ یک از دولت های وقت ایران این اشغال را نپذیرفته و ابوموسی به همراه تنب بزرگ و تنب کوچک در تقسیمات کشوری ایران قرار داشتند. در سال 1971 پس از توافق ایران و بریتانیا و پیش از خروج نیروهای نظامی بریتانیا از منطقه و تأسیس
بیانیه اسکودا درباره مواضع اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایرانی
به گزارش راهبرد معاصر؛ متن کامل بیانیه به این شرح است: گلوی کسانی بر اختلاف گشوده می شود که آشفتگی و تفرقه را راهبرد تامین منافع نامشروع خود در منطقه می دانند. هنگامه ای که جهان شاهد هیمه آتش ترور و خشونت و صلح ستیزی و سلاخی حقوق بشر به دست یک رژیم اشغالگر علیه مردمی بی دفاع اعم از کودک و زن است، طرح موضع صلح شکن و تنش زای مالکیت دروغین امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه ایرانی توسط
جزایر سه گانه بخش لاینفک ایران
هواپیماهای بدون سرنشین و هر نوع فناوری به ادعای آنان “تهدیدکننده امنیت منطقه و خارج از آن” را متوقف کند. بیانیه همچنین از ایران می خواهد به کاهش تنش منطقه ای ادامه دهد و تاکید می کند همچنان به راه حل دیپلماتیک برای مسئله هسته ای ایران پایبند هستیم. پیش از این، چین در دسامبر 2022 در بیانیه مشترک با شورای خلیج فارس خواستار حل و فصل مناقشه سرزمینی ایران و امارات از طریق مذاکرات
نقشه ترامپ برای جزایر سه گانه ایرانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری!
به گزارش یاقوت نیوز ؛ رئیس جمهور چین و وزیر خارجه روسیه که طی یکسال گذشته چند بار با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس همنوائی کردند، با این صراحت اعلام نظر ضدایرانی نکرده بودند. لحن آمریکا و اتحادیه اروپا تندتر و صریح تر است و آنچه در بیانیه اتحادیه اروپا آمده، نهایت وقاحت و نادیده گرفتن قوانین بین المللی را نشان می دهد. روزنامه جمهوری
توهمات عربی- اروپایی/ محکومیت صرف کافی نیست
عراقچی بامداد پنجشنبه 26 مهر 1403 در شبکه ایکس نوشت: دوران سیاست خبیثانه تفرقه بینداز و حکومت کن اروپایی ها در منطقه ما مدت های مدیدی است که به سر رسیده است. بخش ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس پیام های زیادی در خود دارد. از نظر ما روشن است که مسیر همکاریِ با احترام که از سوی ما در ملاقات های مختلف از جمله در نیویورک به آنها پیشنهاد شد اکنون با تمایل اروپا برای تقابل
پس لرزه های ناگوار بحران منطقه؛ رابطه تهران-ریاض به خطر می افتد؟
خاک آن ها برای حمله به ایران استفاده کنند، غیرقابل پذیرش خواهد بود و به عواقب وخیم چنین اقدامی هشدار دادند. مقامات همه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس می دانند که اگر تهران آن ها را حامی حمله تل آویو یا واشنگتن علیه تأسیسات نفتی یا هسته ای خود ببیند، به راحتی می تواند تأسیسات نفتیشان را هدف قرار دهد. هیچ کس در خلیج فراموش نکرده که حملات سال 2019 حوثی ها به شرکت نفتی سعودی آرامکو حاکی از
خواندن تاریخ در اروپا ممنوع است؟
و امارات، در مورد جزایر سه گانه، از تلاش ها و خواسته های امارات برای حل اختلاف مرزی، از راه های مسالمت آمیز، ازجمله مذاکرات دوجانبه یا دادگاه بین المللی حمایت کردند. تیرماه سال گذشته نیز مایکل مان، سخنگوی وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، به این موضوع اشاره کرده بود که دیدگاه های اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با نشست وزرای خارجه دوطرف در سال 2010 در مورد جزایر سه گانه مطابقت