منتظر اجرای واردات گوشی آیفون باشیم؟
سایر منابع:
سایر خبرها
آیفون؛ به نام رفاه به کام خزانه
انتشار اخبار آزادسازی واردات آیفون باعث افزایش ناگهانی قیمت و تقاضا در بازار شد. در حالی که مسئولان بر لزوم بررسی دقیق ابعاد این مصوبه تأکید دارند، هنوز جزئیات اجرایی آن مشخص نیست و احتمال کاهش تعرفه وجود دارد. با توجه به تأثیر گسترده این تصمیم بر بازار موبایل و نگرانی های امنیتی و اجتماعی، به نظر می رسد اجرای آن نیازمند بررسی بیشتر و تصمیم گیری های هوشمندانه است. تعیین تعرفه واردات برای
تاثیر اخبار آزاد شدن ورود آیفون در بازار موبایل / افت بازار آیفون 13
خرید آیفون منتظر ابلاغ آیین نامه و قانون بمانند تا متضرر نشوند. وی در ادامه با اشاره به اینکه با توجه به اخبار منتشر شده، هنوز تعرفه واردات مشخص نیست، گفت: در نظر گرفتن تعرفه های خیلی بالا مثل 96 درصد که قبلا اعلام شده بود به لحاظ امنیتی مشکلاتی ایجاد می کند، چراکه این محصول برای سارقان خیلی جذاب خواهد بود. موبایل فروشان به قسطی فروشی روی آوردند رمضان در ادامه از
هنوز جزئیات رفع ممنوعیت واردات ایفون مشخص نشده است
هیئت دولت برای رفع ممنوعیت آیفون صادر شده که بر این اساس سه دستگاه شامل وزارت صمت، ارتباطات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری مامور شدند آیین نامه واردات را تدوین کنند، اما هنوز وضعیت اجرا و جزئیات تعرفه آن مشخص نیست. البته ابتدا تعرفه در مصوبه 96 درصد اعلام شده بود، اما سخنگوی دولت اعلام کرد که اشتباهی رخ داده و این موضوع اصلاح خواهد شد. 233217
ارز برای کالا های اساسی کم، برای آیفون کافی!
انتقاد کرده و دولت را زیر سؤال برده اند. در این خصوص دبیر کنگره موبایل ایران در واکنش به خبر آزاد سازی واردات گوشی های آیفون گفت: اجرای این مصوبه ذی نفعان دیگری از جمله ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، بانک مرکزی و ... را دارد که باید موافقت خود را با آن اعلام کنند. محمدرضا عالیان در گفتگو با ایسنا تصریح کرد: به نظر می رسد کاری شبیه به واردات خودرو های دست دوم صورت گرفته، اما برای اجرای آن
همه چیز درباره ممنوعیت واردات آیفون/ ردپای دولت سیزدهم در بازار گوشی آمریکایی؟
محترم خوهد رسید. او در پستی دیگر نیز تاکید کرد در مورد سایر موضوعات نظیر نرخ تعرفه واردات، دستگاه های مربوطه و ... در آینده تصمیم گرفته خواهد شد. به عبارتی وی واژه اشتباه را از پست خود پاک کرد اما باز هم سرراست مشخص نشد ماجرا چیست. اول خرداد ماه سال جاری بود که بخشنامه ای از سوی مخبر در باب سود بازرگانی برخی کالاها اعلام شد. این تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تعیین
واکنش کیهان به رجیستری آیفون: دولت به بمب های آمریکایی، مجوز رجیستری داده!
و معاونت حقوقی ریاست جمهوری مامور شدند آیین نامه واردات را تدوین کنند اما هنوز وضعیت اجرا و جزئیات آن مشخص نیست. اجرای این مصوبه ذی نفعان دیگری از جمله ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز، بانک مرکزی و غیره دارد که باید موافقت خود را با آن اعلام کنند. سوزاندن منابع ارزی برخی از بار مالی یک میلیارد دلاری واردات گوشی های آمریکایی آیفون خبر داده اند؛ آن هم در شرایطی که به بهانه های
وزیر اقتصاد: تعرفه بیش از 30 درصد برای واردات آیفون معنا ندارد
همان ارزی که گوشی های سامسونگ و سایر برندها وارد می شود آیفون هم وارد می شود. وزیر اقتصاد ادامه داد: ارز بازار آیفون با قیمت توافقی تامین خواهد شد. باید منتظر مصوبه دولت درباره تعرفه واردات آیفون و تخمین قیمت های مدل های جدید باشیم. در عین حال، این ویدئو فارنت را درهمین باره تماشا کنید .
قیمت آیفون به 105 میلیون تومان رسید | قیمت آیفون با تعرفه 30 درصد چقدر می شود؟
آنجا که آیفون های 15 و 16 که اکنون در بازار عرضه می شوند، به صورت قاچاق وارد شده خرید آنها پیشنهاد نمی شود و تاکید ما بر این است مردم در خرید این گوشی ها عجله نکنند زیرا موضوع تعرفه واردات این کالا هنوز نابه سامان است و تعیین میزان واقعی تعرفه واردات زمان می برد و نیاز به بررسی بیشتر دارد، این تعرفه باید به گونه ای وضع شود که نه دولت متضرر شود و نه مردم. سادات حسینی تصریح کرد: رقم 96 درصد
تکذیب یک اشتباه/ تعرفه 96 درصدی آیفون موبایل را چقدر گران می کند؟
آیفون های 15 و 16 که اکنون در بازار عرضه می شوند، به صورت قاچاق وارد شده خرید آنها پیشنهاد نمی شود و تاکید ما بر این است مردم در خرید این گوشی ها عجله نکنند زیرا موضوع تعرفه واردات این کالا هنوز نابه سامان است و تعیین میزان واقعی تعرفه واردات زمان می برد و نیاز به بررسی بیشتر دارد، این تعرفه باید به گونه ای وضع شود که نه دولت متضرر شود و نه مردم. سادات حسینی تصریح کرد: رقم 96 درصد برای
تعرفه واردات آیفون بالاتر از 30 درصد نخواهد بود
هفته گذشته بود که بالاخره رسما اعلام شد مشکل رجیستری آیفون در ایران حل شده است. سپس تصویر تصویب نامه هیئت وزیران منتشر شد که تعرفه 96 درصدی واردات آیفون را درصد اعلام کرده بود! طبیعتا این تعرفه غیرمنطقی اعتراض کاربران را برانگیخت. پس از آن سخنگوی دولت گفت تعرفه جدید اعلام خواهد شد. امروز وزیر اقتصاد دولت چهاردم گفته است که تعرفه واردات آیفون بالاتر از 30 درصد نخواهد بود. وزیر اقتصاد
تعرفه واردات آیفون مشخص شد
به گزارش پارس نیوز ، عبدالناصر همتی در جمع خبرنگاران در رابطه با ارز تخصیصی به واردات آیفون گفت: با همان ارزی که موبایل هایی مانند سامسونگ وارد می شود آیفون نیز وارد خواهد شد. وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تعرفه های اعلامی برای واردات آیفون گفت: تعرفه 96 درصدی برای واردات آیفون مصوبه ما نبوده و به زودی اصلاح می شود و احتمالاً نزدیک به 30 درصد باشد. سکاندار وزارت اقتصاد، همچنین در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه ارز اختصاص یافته برای واردات آیفون از چه نوعی و از چه بازاری است گفت: ارز مورد نیاز برای واردات آیفون با تعرفه و نرخ بازار ارز توافقی خواهد بود. ...
وزیر اقتصاد: تعرفه واردات آیفون بیشتر از 30 درصد نیست
...: عبدالناصر همتی اعلام کرده است که تعرفه 96 درصدی اعلام شده برای واردات گوشی های آیفون مصوبه دولت چهاردهم نبوده و حتماً اصلاح می شود. ماجرای حل شدن مشکل رجیستری آیفون و اعلام عددی که هیئت وزیران در جلسه نهم آبان خود برای سود بازرگانی این گوشی ها در نظر گرفته بود، داغ ترین بحث آخر هفته گذشته بود. هرچند پست ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر خوشی برای دوست داران تکنولوژی بود و باعث خوشحالی شد، اما چند ساعت بعد نامه ای از مصوبه هیئت دولت منتشر شد که سود بازرگانی 96 درصد برای آیفون را مجاز می دانست. حالا عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، اعلام کرده است که این عدد حتماً اصلاح می شود و تعرفه واردات آیفون بیشتر از 30 درصد نخواهد بود. همتی گفته است: 96 درصد سود بازرگانی قاعدتاً به دو برابر شدن قیمت گوشی های آیفون منجر می شد و خریداران این گوشی را مجبور می کرد برای خرید یک گوشی آیفون هزینه ...
بی تدبیری در تعرفه آیفون های لاکچری/ عوارض 2برابری در 1404
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، به تازگی با مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ رسمی معاون اول رئیس جمهور، سود بازرگانی واردات گوشی های تلفن همراه آیفون 96 درصد تعیین شد. در بخشنامه ابلاغی از سوی محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور قید شده است؛ "واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، با سود بازرگانی 96 درصد مجاز می باشد."، البته بلافاصله بعد از ابلاغ این تعرفه، سخنگوی دولت در توییتی از
واردات قانونی قیمت ها را منصفانه می کند
به گزارش ایران اکونومیست از اتاق اصناف ایران، سیدحسین سادات حسینی، امروز شنبه 12 آبان در این باره افزود: با قانونی شدن واردات و با ارائه تعرفه صحیح از سوی شرکت ها، با قیمتی منصفانه و معقول به دست مصرف کننده می رسد. وی با اشاره به اعلام تعرفه های مختلف برای واردات آیفون گفت: اعلام تعرفه 96درصدی اشتباه است و همچنان برای واردات آیفون های جدید هیچ رقمی به طور رسمی اعلام نشده، اما به نظر می
تعرفه واردات آیفون نباید بیش از 30 درصد باشد
آن تامین شده در ادامه نیز تامین خواهد شد و هر ارزی که باعث می شود سامسونگ وارد کشور شود قطعا برای آیفون هم استفاده خواهد شد. وی اظهار داشت: حتما تعرفه واردات آیفون اصلاح خواهد شد چرا که 96 درصد بی معنا است و ما چنین مصوبه ای نداشته ایم و معقول آن به نظر من این است که تعرفه بیش از 30 درصد نباشد ضمن اینکه ارز واردات آیفون حتما توافقی خواهد بود. گفتنی است، صبح چهارشنبه هفته گذشته
عقب نشینی دولت از تعرفه 96درصدی واردات آیفون
در حالی که بسیاری از کارشناسان این رفع ممنوعیت را در صورت اعمال تعرفه بالای 40 درصد در عمل بی اثر می دانستند، با فاصله چند ساعت هیات وزیران در مصوبه ای تعرفه 96 درصدی را برای واردات انواع آیفون با رویه تجاری در نظر گرفت و اعلام کرد.
سلام دوباره به آیفون یا خداحافظی برای همیشه؟
مصوبه هیئت دولت و رفع ممنوعیت، که با همراهی معاون محترم حقوقی رئیس جمهور و وزیر محترم صمت حاصل شد، جزئیات و آیین نامه مرتبط با واردات آیفون در کوتاه ترین زمان ممکن اعلام خواهد شد. ساعتی پس از این توئیت، خانم مهاجرانی سخنگوی دولت پس از جلسه هیئت وزیران گفت: منع رجیستری برطرف شده، اما سازوکار آن بعدا منتشر خواهد شد. همین جمله کافی بود تا گمانه زنی هایی در ستایش و نقد این تصمیم انجام شود.
ممنوعیت 3 ساله واردات گوشی اپل با تعرفه نجومی برطرف شد؛ بازار به چه سمت خواهد رفت؟
بی فایده خواهد بود و خرید کالای قاچاق به صرفه تر است؛ زیرا در حال حاضر هم خیلی از مصرف کنندگان به شیوه های مختلف از موبایل های آی فون استفاده می کنند. پس از این اظهارات، تصویر نامه ای از مصوبه هیات وزیران در خصوص واردات و تعرفه رجیستری آی فون منتشر شد که بر اساس آن، سود بازرگانی واردات آی فون 96 درصد تعیین شد. پیش از این نیز در اواخر دولت سیزدهم تعرفه واردات آی فون 96 درصد تعیین شده بود؛ با
آیفون در جیب دولت!
موبایل ایران، در گفت وگویی درباره مصوبه اخیر واردات گوشی های آیفون اظهار کرد: این تصمیم نیازمند موافقت دیگر ذی نفعان از جمله ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز و بانک مرکزی است. وی افزود: جزئیات مربوط به واردات آیفون، از جمله تعرفه ها، هنوز به طور کامل مشخص نشده و قرار است در آیین نامه های آتی مطرح شود. عالیان با مقایسه این وضعیت با واردات خودروهای دست دوم گفت: برای اجرای این مصوبه هم باید
افزایش نجومی تعرفه واردات آیفون بعد از خبر رجیستری!
تجدید نظر خواهد کرد یا خیر؟ آیا تولیدکنندگان داخلی می توانند از این فرصت استفاده کرده و محصولات رقابتی تری تولید کنند؟ پاسخ به این سوالات در آینده مشخص خواهد شد. در این گزارش تلاش کردیم تا جوانب مختلف تصمیم دولت در خصوص افزایش تعرفه واردات آیفون را بررسی کنیم. نظر شما در این باره چیست؟
چرا بازگشت آیفون به بازار کسی را راضی نکرد؟ | کیهان: چرا ماجرای پیجر ها را فراموش کردید | اعتماد: تعرفه ...
تعرفه خیلی بالایی برای واردات در نظر گرفته شود، برای مثال بالای 40 درصد، رفع ممنوعیت فایده ای ندارد و خرید کالای قاچاق به صرفه تر است. همین حالا هم خیلی از مصرف کنندگان با روش هایی که می دانند از موبایل آیفون استفاده می کنند. در مجموع این مصوبه اتفاق خوبی است، اما باید منتظر مدل اجرای آن باشیم.
قیمت آیفون 16 رجیستر شده چقدر خواهد بود
سرانجام محدودیت مربوط به رجیستری گوشی های آیفون 16 برداشته شد و اکنون نیز تعرفه واردات گوشی های آیفون نیز ابلاغ شده است؛ تعرفه ای که سود بازرگانی کمرشکن 96 درصدی را برای گوشی های آیفون در نظر گرفته است. در ادامه نگاهی به قیمت احتمالی گوشی های آیفون 16 در بازار ایران خواهیم داشت. سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، طی پستی در یکی از شبکه های اجتماعی از حل مشکل ممنوعیت واردات گوشی آیفون خبر
خرده جنایت آیفون در حق قانون رجیستری
مدل 14 یا 15 داشته باشد. طبق آخرین اخبار مربوط به تعرفه های گمرکی و بنابر گفته عبدالمهدی اسدی رئیس انجمن واردکنندگان موبایل، مصوبه آزادسازی واردات گوشی تلفن همراه به طور کلی در خصوص تعیین تعرفه واردات گوشی های بالاتر از 600 دلار است، اما این تعرفه ی 96 درصدی تنها به گوشی آیفون 14و 15مرتبط است و سایر گوشی هایی که قیمت بالای 600 دلار دارند، با تعرفه ی 28 درصد وارد خواهند شد. تعیین
سخنگوی دولت: تعرفه آیفون هنوز مشخص نیست
به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت دقایقی پیش در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که دولت هنوز تصمیمی در خصوص تعرفه آیفون نگرفته است. این درحالیست که مصوبه دولت قبل واردات محصولات برند اپل را با سود بازرگانی 96 درصد اعلام کرده بود. در مصوبه امروز نیز 96 درصد اعلام شد اما واکنش های منفی به این تصمیم سبب شد که دولت تصمیم به بازنگری بگیرد.
رجیستری آیفون از سر گرفته می شود – واردات با تعرفه 96 درصدی! (به روزرسانی)
صبح امروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت مشکل رجیستری آیفون حل شد. او این خبر را در حالی اعلام کرد که مصوبه هیئت دولت برای رفع ممنوعیت واردات و فروش آیفون سری 14 به بعد در جلسه هیئت دولت امضا شد. اما خرسندی مردم از خبری که ستار هاشمی اعلام کرد چند ساعت بیشتر دوام نیاورد. زیرا مشخص شد که دولت برای واردات گوشی های آیفون شرکت اپل تعرفه 96 درصدی در نظر گرفته است. اگرچه
تعرفه واردات گوشی های اپل مشخص شد
سود بازرگانی واردات آیفون 96 درصد شد با مصوبه امروز هیات وزیران و ابلاغ رسمی معاون اول رئیس جمهور، سود بازرگانی واردات گوشی های تلفن همراه ایفون 96 درصد تعیین شد. به گزارش تسنیم، با مصوبه امروز هیات وزیران و ابلاغ رسمی معاون اول رئیس جمهور، سود بازرگانی واردات گوشی های تلفن همراه ایفون 96 درصد تعیین شد. در بخشنامه ابلاغی از سوی محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور
افزایش قیمت آیفون 16 در ایران
برطرف شده، اما ساز و کار آن بعداً منتشر خواهد شد. علیرغم اینکه هنوز آیین نامه واردات آیفون اعلام نشده و ساز و کار رفع رجیستری هم مشخص نشده، اعلام خبر رفع ممنوعیت رجیستری خیلی سریع تأثیرش را روی قیمت گوشی های آیفون 14، 15 و 16 گذاشته و قیمت این گوشی ها در بازار با افزایش مواجه شده است. پیشتر رئیس انجمن تلفن همراه گفته بود که اگر آیفون 16 رجیستر شود، افزایش تعرفه واردات خواهد