بی تدبیری در تعرفه آیفون های لاکچری/ عوارض 2برابری در 1404
سایر خبرها
چشم انتظاری آیفون بازها
چالش تامین ارز و تعرفه واردات همچنان ادامه دارد چهارشنبه هفته گذشته ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ایکس نوشت، مشکل رجیستری انواع گوشی آیفون رفع شده است و جزئیات آن به زودی اعلام می شود. پس از این خبر، در فضای مجازی مصوبه ای منتشر شد که نشان می داد واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل با سود بازرگانی 96درصد مجاز خواهد بود. انتقادها از این میزان
از تعرفه 15 درصدی تا سهم پرچم دارها از واردات
متصل شوند. اما خرداد ماه امسال تصویب نامه هیئت وزیران منتشر شد که بر اساس آن با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذیصلاح، سود بازرگانی آن به میزان 96 درصد پیش بینی خواهد شد. از طرف دیگر اوایل شهریور ماه سید ستار هاشمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم - همزمان با آغاز کار خود در پاسخ به سوالی درباره
قیمت آیفون 16 در ایران با تعرفه واردات جدید چقدر خواهد بود؟
آیفون 16 رجیستر شده در ایران با تعرفه واردات جدید چقدر خواهد بود؟ اگر به دنبال قیمت سری آیفون 16 رجیستر شده در ایران بعد از اعمال تعرفه واردات و سایر هزینه های قانونی هستید، در ادامه مطلب ما بر اساس تعرفه 15 درصدی، قیمت سری آیفون 16 را تخمین زده ایم. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نرخ ارز برای محاسبه سود بازرگانی برای سال جاری 28500 تومان (برای هر دلار) در نظر گرفته
مقایسه قیمت گوشی آیفون با تعرفه 15 درصد و 96 درصد
هیئت دولت در این باره رسانه ای شد، تعیین سود بازرگانی 96 درصد برای واردات گوشی های آیفون هیاهو و جنجال زیادی به پا کرد. اما با اعلام دبیر هیئت دولت، اعلام شد حقوق ورودی گوشی اپل در سال جاری برای گوشی های بالای 600 دلار مطابق قانون بودجه در رویه تجاری 15 درصد و در سایر رویه ها 30 درصد تعیین شده است. با سود بازرگانی 15 درصد، قیمت آیفون 15 حدود 64 میلیون خواهد بود در حالی که با سود
ماجرای تعرفه واردات آیفون/ احمدنیا: دولت چهاردهم بنا ندارد دست در جیب مردم کند
مهاجرانی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت مهر تاییدی بر اظهارات هاشمی زد و اعلام کرد که دستورالعمل اجرایی آن به زودی ابلاغ می شود. اما نکته ای که در میان اخبار برداشتن رجیستری آیفون و آزادسازی آن به جلب توجه کرد، تعرفه 96 درصدی واردات آن بود. در بخشنامه ابلاغی از سوی محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور قید شده که واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، با سود بازرگانی 96 درصد
قیمت موبایل های از ما بهترون چقدر است؟
خود در شبکه ایکس اعلام کرد: مصوبه دولت در مورد رفع ممنوعیت واردات محصولات گوشی اپل بوده و در مورد نرخ تعرفه واردات، اشتباهی رخ داده که به زودی اصلاح خواهد شد. ازآنجایی که در اواخر تیرماه، هیات وزیران مصوبه ای برای کاهش حقوق ورودی گوشی های بالای 600 دلار داشت و آن را از 96 درصد به 15 درصد برای رویه تجاری و 30 درصد برای رویه پستی و مسافری کاهش داده بود، این احتمال وجود دارد که رفع ممنوعیت
تعرفه جدید واردات گوشی اپل به شکل رسمی اعلام شد: 96، 30 و الان 15 درصد!
شود. این گفته همتی در واکنش به اعلام تعرفه 96 درصدی برای محصولات ایفون بود. سود بازرگانی واردات آیفون، 96 درصد تعیین شد! در اخبار این طور منتشر شد بود که با مصوبه جلسه نهم آبان هیات وزیران و ابلاغ رسمی معاون اول رییس جمهور، سود بازرگانی واردات گوشی های تلفن همراه آیفون 96 درصد تعیین شد. آن طور که در خبرگزاری ها منتشر شد در این بخشنامه آمده بود که واردات هر
قیمت آیفون با تعرفه جدید، بین 63.4 تا 143.4 میلیون تومان
گوشی های بالای 600 دلار مطابق قانون بودجه در رویه تجاری 15 درصد و در سایر رویه ها 30 درصد تعیین شد. معاون اول، وزیر ارتباطات، سخنگوی دولت و در نهایت دبیر هیئت دولت در این مدت پیرامون مصوبه آیفون سخنرانی کردند. واردات آیفون از نسخه 14 این تلفن هوشمند ممنوع اعلام شده و گوشی ها وارد شده تا تاریخ مصوبه جدید رجیستر نمی شدند. اگر نرخ بازار ارز را مبنا قرار دهیم، با وضع
تعرفه جدید واردات گوشی اپل اعلام شد
بخشنامه ابلاغی از سوی محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور قید شده که "واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، با سود بازرگانی 96 درصد مجاز می باشد". پس از آن، سید ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در فضای مجازی نوشت: مشکل رجیستری آیفون با تدبیر دولت وفاق، حمایت رییس جمهور محترم و پیگیری فعالانه وزارت ارتباطات حل شد. معتقدم با کار کارشناسی، ایجاد وفاق، بدون
اعمال تعرفه مصوب دولت برای آیفون 14 به بالا؛ 15 درصد تجاری، 30 درصد مسافری
روش مسافری وارد کشور شدند و کمتر از 150 دلار قیمت دارند 16 درصد، از 150 تا 600 دلار 6 درصد و بالاتر از 600 دلار 60 درصد است. همچنین بر اساس این مصوبه، حقوق گمرکی واردات مسافری گوشی های تلفن همراه کمتر از 150 دلار 4 درصد، سود بازرگانی 12 درصد و مجموع تعرفه واردات این گوشی ها 16 درصد تعیین شد. برای گوشی هایی که به شیوه مسافری وارد کشور می شوند و قیمت آن ها بین 150 تا 600 دلار
تعرفه واردات آیفون بالاخره مشخص شد
تجاری 5 درصد و در سایر رویه ها 6 درصد تعیین شده است. لازم به ذکر است که چهارشنبه گذشته، مصوبه ای مبنی بر تعیین سود بازرگانی 96 درصدی برای واردات گوشی های آیفون منتشر شده بود که بعدا، فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، اعلام کرد که این موضوع به حالت تعلیق درآمد و نرخ های جدید حقوق گمرک جایگزین آن شده است. گفتنی است پیشتر عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد ضمن تکذیب تعرفه 96 درصدی برای واردات آیفون، عنوان کرده بود که احتمالاً این تعرفه در محدوده 30 درصد خواهد بود.
ابهام بزرگ در رجیستری آیفون/ جنجال بر سر یک سند مهم در دولت پزشکیان
بازرگانی واردات گوشی های تلفن همراه آیفون 96 درصد تعیین شد. در بخشنامه ابلاغی از سوی محمدرضا عارف، قید شد که واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، با سود بازرگانی 96 درصد مجاز است. به گزارش اقتصادنیوز، پیش از این هیئت وزیران در مصوبه ای در خرداد ماه با توجه به ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل اعلام کرده بود که در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع
واردات آیفون با کدام نرخ سود؛ 30 یا 96 درصد؟/ کسری بودجه سال آینده پُر می شود؟
بر نرخ سود بازرگانی 96 درصدی واردات تلفن همراه آیفون تاکید داشت. اما پیام های سخنگوی دولت پایان ماجرا نبود و در اولین روز هفته، همتی وزیر اقتصاد در این باره نکات قابل تاملی به زبان آورد. وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تعرفه واردات آیفون بیشتر از 30 درصد نیست، اظهار داشت: تعرفه 96 درصدی واردات آیفون مصوبه ما نبود و حتما اصلاح می شود. همتی در حالی مصوبه امضا شده توسط معاون
تاجگردون هم به تعرفه واردات آیفون واکنش نشان داد
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم به تعرفه درنظر گرفته شده برای واردات گوشی های آیفون واکنش نشان داد. به گزارش کاماپرس، در پی مصوبه جدید هیات دولت که با هدف رفع ممنوعیت واردات گوشی آیفون صادر شد، واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل با سود بازرگانی 96 درصد مجاز شد. تعیین تعرفه 96 درصد برای واردات و رجیستری و ثبت گوشی های آیفون با واکنش های زیادی همراه بود؛ از
آیفون وارداتی با دلار چند هزار تومانی؟ | وزیر اقتصاد بجای فرزین پاسخ داد
درصد بر اساس سازوکار تجاری و سایر است. نرخی هایی که به نرخ سود بازرگانی اضافه می شود و حقوق ورودی دولت را از محل واردات تلفن همراه بالای 600 دلار تشکیل می دهد. برخی معتقدند رویکرد دولت در جهت واردات آیفون با ارز توافقی، تقاضا در این بازار را افزایش می دهد و منجر به رشد نرخ ارز در آینده می شود. به نظر می رسد بانک مرکزی در این باره، فعلا سکوت کرده است. هرچند وزیر اقتصاد به جای رئیس کل بانک مرکزی از نرخ ارز آیفون های وارداتی خبر داده است که در نوع خود، معنادار است!
وزیر اقتصاد: تعرفه واردات آی فون بیشتر از 30 درصد نمی شود
با این حال بررسی ها از قیمت آی فون 16 با احتمال تعرفه 30 درصدی نشان می دهد که نسخه پایه این مدل آی فون برابر 60 میلیون تومان می شود. این در حالی است که همزمان با این اخبار، در روزهای اخیر بازار فروش مدل 13 خانواده آی فون داغ شده است. پس از اینکه تعرفه 96 درصدی برای واردات گوشی های آی فون رد شد، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد، در صحبت های دیروز خود از تعرفه 30 درصدی دولت برای واردات این گوشی ها گفته و تعرفه 96 درصدی را مورد تایید وزارتخانه متبوعش ندانسته و بر اصلاح آن تاکید کرده است. کارشناسان و فعالان بازار موبایل پس از آزادسازی واردات آی فون ...
آزادسازی واردات آیفون؛ بدسلیقگی یا دستاورد دولت؟
همشهری آنلاین - گروه سیاسی: مشکل رجیستری آیفون با تدبیر دولت وفاق و حمایت رئیس جمهور محترم حل شد این بخشی از متن توییت ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری دولت چهاردهم صبح روز 4 شنبه (9 آبان) است که باعث شد مصرف کنندگان برند اپل و به طور کلی مصرف کنندگان تلفن های همراه روز خود را با خبری امیدوار کننده آغاز کنند، اما دیری نپایید که با خبر مصوبه هیات دولت در همان روز مبنی بر سود بازرگانی 96 درصد
محاسبه قیمت آیفون با تعرفه 30 درصد+ جدول
کنون است. با این حال پس از آنکه مصوبه هیئت دولت در این باره رسانه ای شد، تعیین سود بازرگانی 96 درصد برای واردات گوشی های آیفون هیاهو و جنجال زیادی به پا کرد. چرا که با تعیین چنین تعرفه ای محاسبات نشان می داد که با این تعرفه قیمت آیفون در ایران به بیش از 200 میلیون تومان می رسد. حال امروز عبدالناصر همتی با تکذیب این سود، اعلام کرد که تعرفه واردات گمرک بیش از 30 درصد نخواهد بود. بدین ترتیب
قیمت آیفون 16 با تعرفه 30 درصدی بازار را به هم ریخت
عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد کشور، اعلام کرده است که تعرفه واردات انواع آیفون بیشتر از 30 درصد نخواهد بود. اعلام این تعرفه ابهاماتی را در بازار تلفن همراه به وجود آورده است. به گزارش کاماپرس، همتی اعلام کرده است که ارز بازار آیفون با قیمت توافقی خواهد بود و در حال حاضر این قیمت مشخص نیست. در حال حاضر سود بازرگانی 30 درصدی گمرک با ارز نیمایی محاسبه می شود و گوشی های آیفون طبق ارز صادراتی
قیمت احتمالی آیفون با تعرفه بالا
اعلام کرد که در مورد نرخ تعرفه واردات گوشی های اپل اشتباهی رخ داده و این تعرفه اصلاح خواهد شد. بنابراین، حقوق ورودی آیفون در سال آینده (مجموع سود بازرگانی و حقوق گمرکی) 111 درصد از طریق رویه تجاری و 126 درصد از سایر رویه ها است. ارقامی که نشان می دهد یکی از اهداف مهم دولت از موافقت با واردات آیفون های چند صد دلاری به کشور، درآمدزایی از طریق حقوق گمرکی و سود بازرگانی است، چراکه هدفگذاری دولت چهاردهم
وزیر اقتصاد: تعرفه واردات آیفون نباید بیش از 30 درصد باشد
همراه هوشمند با نشان تجاری اپل با سود بازرگانی 96 درصد مجاز خواهد بود. انتقادها از این میزان تعرفه در شبکه های اجتماعی شدت گرفت و سخنگوی دولت در واکنش به این مساله در شبکه ایکس خبر داد: در مورد نرخ تعرفه واردات محصولات گوشی اپل تصمیم گیری خواهد شد. وی افزود: آن چه امروز در هیات دولت مصوب شد رفع ممنوعیت واردات محصولات گوشی اپل بود و در مورد نرخ تعرفه واردات تصمیم گیری و در
ردپای دولت سیزدهم در تعرفه 96 درصدی واردات آیفون
ممنوعیت واردات تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، در صورت لغو ممنوعیت آن در آینده توسط مراجع ذی صلاح، سود بازرگانی آن به میزان 96 درصد پیش بینی خواهد شد. حالا هر چند برخی نامه ای را با امضای عارف، معاون اول رییس جمهوری در باب تعیین نرخ سود بازرگانی 96 درصد برای واردات گوشی تلفن همراه منتشر کردند، اما به نظر می رسد با توجه به سخنان مهاجرانی، تصمیمی در این مورد گرفته نشده است.
یک میلیون آیفون در انتظار فعال شدن!
امروز (چهارشنبه) هیأت وزیران در جلسه خود به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران تصویب کردند که واردات هر نوع تلفن همراه هوشمند با نشان تجاری اپل، با سود بازرگانی 96 درصد مجاز است. بر این اساس پس از دو سال ممنوعیت واردات گوشی های اپل به کشور و توقف ثبت سفارش آن، واردات این برند گوشی با سود بازرگانی 96 درصد از سر گرفته می شود. یادآوری می شود که ابتدای پاییز 1401 واردات
عقب نشینی دولت از تعرفه100 درصدی آیفون و ناهماهنگی بودجه ای
تصحیح نرخ سود بازرگانی این مدل از تلفن های همراه خبر داد. نکته جالب توجه اینکه در روز اول آبان ماه رئیس جمهور لایحه بوده 1404 را به مجلس ارائه کرد که بر اساس بند ق تبصره 1 این لایحه، سود بازرگانی موبایل بالای 600 دلار 15 درصد تعیین شده بود. نکته جالب توجه اینکه طبق یک رویه استاندارد در چند سال اخیر سود بازرگانی واردات از رویه مسافری دو برابر سود بازرگانی تجاری است با این اوصاف
آخرین قیمت آیفون بعد از رجیستری (11 آبان 1403)
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایونا به نقل از اتاق تجارت ؛ هیئت وزیران در جلسه 1403/8/9 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شد . واردات آیفون / اپل با سود بازگانی 96 % مجاز شد عبارت مندرج در ستون شرح کالا ردیف(226) جدول پیوست تصویب نامه شماره 50134/ت62696 ه مورخ 1403/3/23 به شرح زیر اصلاح می شود : واردات هر نوع تلفن هوشمند با نشانی تجاری اپل، با سود بازگانی(96) درصد؛ مجار می باشد. قیم
شکست زودهنگام آزادسازی آیفون
سال جاری واردات آی فون 14 به بعد همچنان ممنوع، اما تعرفه واردات تجاری و مسافری آی فون های 13 به پایین به ترتیب معادل 96 و 196 درصد بود. افزایش قابل توجه تعرفه واردات آی فون 13 در آن زمان با انتقادات زیادی مواجه شد؛ تا جایی که این نرخ ها اصلاح شدند و به حالت قبل بازگشتند. حالا با گذشت کمتر از شش ماه دوباره سود بازرگانی 96 درصدی برای آی فون تصویب شده است؛ هر چند این بار واردات آی فون های بالای 13
قیمت گوشی آیفون با سود بازرگانی چقدر میشه ؟
را با قیمت های مناسب تر به فروش می رساند. وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تعرفه 96 درصدی واردات آیفون مصوبه ما نیست، گفت: احتمالاً تعرفه واردات آیفون30 درصد باشد. با محاسبه نرخ دلار 68/000 تومان میتوان قیمتهای زیر را متصور شد :
وزیر اقتصاد: تعرفه واردات آیفون نباید بیش از 30 درصد باشد
...، گفت: تعرفه واردات آیفون نباید بیش از 30 درصد باشد. بر اساس این گزارش، چهارشنبه 9 آبان 1403 پس از اعلام خبر حل مشکل رجیستری آیفون از سوی وزیر ارتباطات، مصوبه هیئت وزیران منتشر شد که بر اساس آن سود بازرگانی واردات آیفون 96 درصد تعیین شده بود که البته این موضوع با واکنش مهاجرانی، سخنگوی دولت چهاردهم مواجه شد و وی در توییتی نوشت: آنچه امروز در هیئت دولت مصوب شد رفع ممنوعیت واردات محصولات گوشی اپل بود و در مورد نرخ تعرفه واردات تصمیم گیری و در روز های آتی به اطلاع شهروندان محترم خواهید رسید. انتهای پیام/ ...
وزیر اقتصاد: تعرفه واردات آیفون بیشتر از 30 درصد نیست
...: عبدالناصر همتی اعلام کرده است که تعرفه 96 درصدی اعلام شده برای واردات گوشی های آیفون مصوبه دولت چهاردهم نبوده و حتماً اصلاح می شود. ماجرای حل شدن مشکل رجیستری آیفون و اعلام عددی که هیئت وزیران در جلسه نهم آبان خود برای سود بازرگانی این گوشی ها در نظر گرفته بود، داغ ترین بحث آخر هفته گذشته بود. هرچند پست ستار هاشمی، وزیر ارتباطات، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) خبر خوشی برای دوست داران تکنولوژی بود و باعث خوشحالی شد، اما چند ساعت بعد نامه ای از مصوبه هیئت دولت منتشر شد که سود بازرگانی 96 درصد برای آیفون را مجاز می دانست. حالا عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد و دارایی، اعلام کرده است که این عدد حتماً اصلاح می شود و تعرفه واردات آیفون بیشتر از 30 درصد نخواهد بود. همتی گفته است: 96 درصد سود بازرگانی قاعدتاً به دو برابر شدن قیمت گوشی های آیفون منجر می شد و خریداران این گوشی را مجبور می کرد برای خرید یک گوشی آیفون هزینه ...
رجیستر آیفون یا مشکلات معیشتی مردم؛ کدام اولویت دارد؟
پیدا کرده است. قیمت گوشی آیفون 16 پرومکس 94 میلیون تومان بود بعد از مدتی به 96 میلیون تومان رسید و در حال حاضر هم با قیمت 104 میلیون تومان به فروش می رسد. ضمنا با مصوبه دولت، سود بازرگانی واردات آیفون در مصوبه هیئت وزیران 96 درصد تعیین شده است. ماجرای ممنوعیت آیفون گفتنی است، از سال 1397 و با اجرای طرح رجیستری تلفن همراه، عملاً دیگر امکان آنتن دهی به گوشی های قاچاق