رهامی: دود تضعیف سپاه، ارتش، قوه قضاییه و .. به چشم کل نظام می رود/ تخریب ...
سایر منابع:
سایر خبرها
رهامی:طبق دستور قرآن اجازه خروج از برجام را نداریم
اصولگراست از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم از آن حمایت کرده است و هنوز هم پشتیبانی خود را ادامه می دهد. او تصریح کرد: برخی دوستان اصولگرا از این بدعهدی آمریکا ابراز خوشحالی می کنند و به دولت برای خروج از برجام فشار می آورند. ما این را به حساب تشخیص ناصحیح این عزیزان می گذاریم هرچند وزن مخالفان داخلی برجام چندان زیاد نیست و بسیاری از اصولگرایان و اصلاح طلبان نظام جمهوری اسلامی دیدی واقع بینانه و دقیق نسبت به موضوع دارند و چون منافع کشور برایشان اولویت دارد خواهان حفظ برجام هستند.
ایمانی: تحرکات تندرو ها علیه دولت ادامه دار نیست
. او گفت: ما الان دو گروه تندرو در جامعه داریم؛ یک گروه تندرو در اصولگرایان و یک گرو تندرو در اصلاح طلبان. ایمانی با اظهار تاسف از حملات اخیر به دولت گفت: متاسفانه اکنون از دو سمت به دولت دوازدهم حمله می شود؛ هم از سوی برخی گروه های اصولگرا و هم از سوی برخی گروه های اصلاح طلب. هر دو طرف به خاطر منافع خود به دولت و شخص روحانی می نوازند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان
سلیمی نمین: لاریجانی پیام اصلاح طلبان را درک کند
و نمی توان دقیق گفت اما تاحدی این موضوع را قبول دارم و این انتخابات می تواند موجب یک نوع توجه دقیق تر نسبت به پیش رو باشد. سلیمی نمین در ادامه انتخابات هیات رئیسه و پیروزی لاریجانی را حاوی پیام های شفافی برای هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب دانست و گفت: اصولگرایان گاهی آنچنان اختلافات خود بر سر برخی از موضوعات را حاد می کنند که موجب ضعف آن ها می شود. البته وجود اختلاف دیدگاه بین این
زیباکلام: به ما می گویند مزدور یا سوپاپ اطمینان!
به نفع نظام عمل می کنیم. این رویکرد سیاسی را در رویدادهای دی ماه کاملا شاهد بودیم. با شعار معروف اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا اولین بار این جریان عرض اندام کرد که ضد اصلاح طلبان بود. رسما شعار علیه اصلاح طلبان به عنوان عوامل نظام داده شد. این جریان بعد از انتخاب آقای روحانی و ناامیدی ها در چینش کابینه دولت به راه افتاد. بعد از سرخوردگی ها و ناکامی هایی که نسبت به آقای
سلیمی نمین: لاریجانی ظرفیت ارشمندی برای اصولگرایان است/ بی توجهی به او خطای فاحشی است
محور لاریجانی متحد شوند؟ گفت: با انتخابات 1400 هنوز فاصله زیادی داریم و نمی توان دقیق گفت اما تاحدی این موضوع را قبول دارم و این انتخابات می تواند موجب یک نوع توجه دقیق تر نسبت به پیش رو باشد. سلیمی نمین در ادامه انتخابات هیات رئیسه و پیروزی لاریجانی را حاوی پیام های شفافی برای هر دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب دانست و گفت: اصولگرایان گاهی آنچنان اختلافات خود بر سر برخی از موضوعات را حاد می
واکنش به شعار اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا
طلبان خط مشی روشنی برای برون رفت از بحران داشته باشند، این جریانات هیچ اهمیتی ندارند. اگر مهم بودند، سعی نمی کردند با همین کارهای فیک و توییتر بازی اصلاحات را تخریب کنند. شعار اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا نیز به خودی خود خیلی مهم نیست بلکه فراگیری و پذیرش آن در جامعه باید بررسی بشود. این شعار کاملا سلبی است و خب فرضا تمومه ماجرا؛ شما چه چیزی برای گفتن دارید؟ نباید قضیه را از طریق
تکلیف ریاست مجلس را اجماع فراکسیونی مشخص کرد
بالا گرفت. او در انتخابات مجلس دهم نیز که به شکل مستقل با حمایت اصولگرایان و اصلاح طلبان از حوزه انتخابیه قم شرکت کرد، با ریزش آراء نسبت به دوره نهم، پس از احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان نفر دوم از قم به مجلس راه یافت. به اعتقاد برخی اصولگرایان، حمایت های وی از دولت تدبیر و امید به ویژه در تصویب برجام و قرار گرفتن او در صدر لیست اصلاح طلبان سبب اصلی کاهش آرای او در این دوره از
بیادی:جمنایی وجود ندارد/ دولت را به خط مقدم هدایت و از پشت به آن حمله می کنیم/ اصولگرایی و اصلاح طلبی ...
که دولت و مجلس باید از نظرات این ها استفاده کنند بنابراین مسئله برجام نباید به صورت فردی مطرح یا انتقاد شود بلکه بحث حفظ نظام است. این امر مهم مثل خرید هواپیما نیست که در آن موفقیت وجود داشته یا نداشته باشد بلکه بحثی حیاتی برای نظام تلقی می شود و همه نظام باید تصمیم بگیرد نه همه دولت. بیادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از انتقادات به دولت به تخریب گری ختم می شود، گفت: دنیا با
سه انتخاب بدون ائتلاف
است. کردند. باز هم علی لاریجانی او 11 سال است که رئیس است؛ رئیس قوه مقننه. بالا پایین های زیادی را به چشم دیده است. 11 سال تمام بر صندلی ریاست بهارستان تکیه زده و حالا برای دوازدهمین سال باید خود را در معرض رأی نمایندگان بگذارد. اما او گزینه فراکسیون ولایی نیست؛ فراکسیونی اصولگرا که از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری بیشترین نقد ها را به او و عملکردش
بیادی: جمنایی وجود ندارد
. مبارزه دولت آمریکا با نظام ما است نه با دولت. جلوی نقد منتقدین را نباید گرفت بلکه باید به آن گوش فرا داد و در این امر تصمیم گیری فردی نتیجه ای نخواهد داشت. نهادهایی مثل قوای سه گانه و شورای امنیت و حریم بیت رهبری باید با هم یک تصمیم بگیرند. اختلافات آنچنانی به ضرر مردم است و کسی توان پرداخت ضرر مردم را نخواهد داشت. یک خبرنگار با خطایی کوچک به زندان می افتد. اگر در برجام خطایی صورت گرفته و این تصمیمات
عصبانیت تندروهااز ضیافت وحدت عارف
مانند کیهان یا سایت هایی مثل جهان نیوز در ادامه توهین پراکنی خود به اصلاح طلبان، عارف و مهمانی او نوشته اند: فارغ از تله گذاری فتنه گران برای امثال ناطق نوری، یک سوال مهم تر وجود دارد: ضیافت افطار برای کسانی است که ماه مبارک رمضان را محترم می شمارند؛ با این وصف، آیا جماعتی که آشوبگران را در سال 88 تحریک به حرمت شکنی علیه مقدسات اسلامی کردند و همان ها در روز قدس ضمن کشیدن سیگار و نوشیدن علنی آب در
هدف آمریکا انزوای ایران است/دود شدن همه امکانات کشور به پای برجام
تضاد است. امام خمینی در توصیف آمریکا شیطان بزرگ و تجربه 40 سال گذشته این واقعیت را اثبات کرده است که رژیم آمریکا قابل اعتماد نیست و مذاکرات مجدد با شیطان بزرگ عقب نشینی و امتیازدهی به دشمن است. وی ادامه داد: اکنون که آمریکا با خروج از برجام آنچه که دولت و تیم هسته ای در شعارهای برجامی خود در رونق اقتصادی لغو تمام تحریم ها و بزرگترین پیروزی عنوان کردند بر باد داد و نشان داده است که هزینه چهار
بازیگر فراری را تیتر می کنند تا مردم مرگ برجام را نبینند/چرا از مقایسه برجام با ترکمنچای عصبانی می شوید؟!
لطف داشتند . متاسفانه اصلاح طلبان همصدا با رسانه های معاند با وارونه نمایی و مقصر جلوه دادن نظام، به تطهیر این بازیگر فاسد و فراری پرداخته و گذشته سیاه وی را سانسور می کنند. نکته مهمتر این است که اصلاح طلبان برای به حاشیه بردن مشکلات معیشتی مردم و انحراف افکار عمومی از مطالبه گری از دولت، به هر کاری دست می زنند. بازیگران فاسد و فراری را تیتر می کنند تا مرگ برجام و کارنامه ضعیف
سه دستاورد اخیر اصولگرایان در انتخابات هیات رئیسه مجلس/ جدا کردن حساب از لاریجانی، شکست اصلاح طلبان و ...
در بدنه اصولگرایان نداشت. اما این بار اصولگرایان با شناخت درست و دقیق از ظرفیت واقعی شان در مجلس، در گام نخست در انتخاب میان "بد: شکست نامزد مستقل ریاست مجلس" و"بدتر: تداوم مضمحل و مرده بودن جریان سیاسی اصولگرا" گزینه بدتر را انتخاب نکردند. سپس در گام دوم نیز میان دو انتخاب "بد: تداوم ریاست لاریجانی" و "بدتر: تسلط اصلاح طلبان بر مجلس" دوباره مانع از اتفاق بدتر شدند و هوشمندی خود را نشان دادند
سخنان بی لکنت دانشجوی اصولگرا در دیدار رهبری
لکنت به نیروهای امنیتی، قوه قضاییه و صداوسیما انتقاد وارد کرد. این سخنان تاکنون تقریباً هیچ بازتابی در بین رسانه های اصلاح طلب نیافته. این روند به هیچ وجه نشانه ی خوبی نیست. این بدان معنا است که اصلاح طلبان هنوز این نکته را درنیافته اند که عبور از این گردنه با گفتن حرف هایی است که به مذاق ما خوش آمده، اتفاق نمی افتد؛ بلکه به آن انداره ای میسر می شود که سمت مقابل هم آن را بپذیرد و تکرار
اصلاح طلبان در مجلس رفتار شخصی را بر فراکسیونی ترجیح دادند/ عملکرد ضعیف فراکسیون امید
: فراکسیون امید همچنین نباید از تلاش و لابی در جهت انتخابات مجلس فرو بگذارد چراکه مهم نفس رقابت و حضور فراکسیون در مجلس است که باعث توجیه رقابت می شود. تعامل بین قوه مقتته و مجریه به نفع کشور است دبیرکل حزب اراده ملت ایران در پاسخ به این سوال که از بین عارف و لاریجانی ریاست چه کسی می تواند به دولت روحانی کمک کند، گفت: تعامل بین قوه مقننه و مجریه به نفع کشور است. کلیت و جهت گیری مجلس فعلی
پروژه به استعفاکشاندن دولت محدود به الان نیست، برای خاتمی و احمدی نژاد هم اجرا شد
زندگی مردم و عدم حفظ فضای باز در شبکه های اجتماعی گفت: نواقص دولت روحانی دال بر تقویت جامعه اصولگرایی نیست چون باندهای بزرگ متصل به قدرت و ثروت، جامعه بزرگ اصولگرایی را نابود کردند. اصلاح طلبان هم نجنبند سرنوشتی بدتر از اصولگراها پیدا خواهندکرد . وی با بیان اینکه شکاف بزرگی در داخل اردوگاه اصولگرایان ایجاد شده که به هیچ وجه قابل توجیه و کتمان نیست، افزود: اگر آقای روحانی ریزش سرمایه
چه شد که علی لاریجانی باز هم رئیس مجلس شد؟
جالب آنکه در چنین روزهای سرنوشت سازی، دست جریان اصلاح طلب را خالی می گذارند! این اتفاق کم و بیش درباره افرادی که به اسم اصولگرا به مجلس راه یافتند نیز صدق می کند. افرادی که راهنما به راست می زنند اما به چپ می پیچند! از اصولگرایی دم می زنند اما به #برجام رای می دهند، نقد به دولت را بر نمی تابند و سوال از وزیر و رئیس جمهور را در ازای امتیازات گوناگون، پس می گیرند و البته هنگامی که اوضاع دگرگون
ترامپ عزمش را برای براندازی نظام جزم کرده/ گفت وگوی ملی بحث کل کشور است
رویداد24 حسن غفوری فرد، با تاکید بر ضرورت انجام گفت وگوی ملی و حفظ وحدت و انسجام در شرایط کنونی گفت: آمریکا از ابتدای انقلاب تاکنون همیشه به نحوی با ایران درگیر بوده و این درگیری تا مدت ها بعد نیز ادامه خواهد داشت. دشمنی های استکبار در زمان ترامپ روزبه روز بیشتر می شود وی با بیان اینکه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی موافق نیست، اظهار داشت: استکبار
ابداع مکتب سیاست ورزی چرخشی به نام ولایتی
به کری و اوباما، ظریف را مورد هجمه قرار داده و حتی با توسل به موضوع تصویب 20 دقیقه ای برجام، که موضوع مورد علاقه و ترجیع بند انتقادات ثابت تندروهای اصولگرا از علی لاریجانی است، رییس اصولگرای مجلس را هم مورد عتاب قرار داده است. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر مسئولان نظام ببا ایشان، در دو خرداد امسال، با اشاره به لزوم حفظ وحدت و عدم سرزش یکدیگر در موضوع برجام تاکید کردند
انتقاد یک اصولگرا از سخنان ولایتی ؛ الان وقت این حرف ها نبود
کردند همخوانی نداشت. البته این موضوع بدون در نظر گرفتن محتوای صحبت های ولایتی و درست یا نادرست بودن آن است. اما از نظر ضرورت زمانی، این زمان جای طرح این صحبت ها نبود. این تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: انتقادم نسبت به موضع آقای ولایتی از همین بعد است نه از نظر محتوا. وگرنه بنده هم در همان زمان مذاکرات، بارها و بارها به دولت به عنوان خیرخواه مطرح می کردم که گره زدن اقتصاد کشور به برجام، کار
رئیس جمهور بابت چه چیزی باید عذرخواهی کند؟
عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت وگو با ایلنا از رفتار این روزهای برخی از جریان های تندرو، رفتار جامعه در انتخابات آینده و... سخن می گوید که در ادامه بخش هایی از آن را می خوانید. *رئیس جمهور باید بابت چه چیزی عذرخواهی کند؟ آیا روحانی باید به خاطر این که یک اجماع جهانی علیه ایران را شکست عذرخواهی کند؟ اگر قرار به عذرخواهی باشد اشخاصی باید این کار را انجام دهند که هم دیروز و
عارف جانشین لاریجانی؟
انتقاد شدید جامعه مواجه شده اند. نمونه اخیر آن ماجرای آتش زدن برجام بود. شایعاتی به گوش می رسد که این افراد نمی خواهند علی لاریجانی نماد مجلس اصولگرا باشد و شاید برای رئیس مجلس رقیب معرفی کنند یا به گزینه رقیب لاریجانی رای بدهند. به این ترتیب، شانس محمدرضا عارف روی کاغذ زیاد است. البته همیشه افرادی هستند که شب آخر به نمایندگان اصولگرای مجلس دستور خواهند داد برای حفظ وحدت به لاریجانی رای
فتحی: مجلس، رئیس سالار است
رویداد 24 نوشت: محمدجواد فتحی نماینده تهران در خصوص افزایش رای عارف به نسبت سال اول مجلس و اینکه مهمترین پیام این رای چه بود، گفت: از نظر من، ساختار و آیین نامه قوه مقننه پر از ایراد و اشکال است و همین امر موجب شده مجلس به کارهای اصلی و اساسی کشور نپردازد. این روال باعث دلخوری جامعه و به تبع آن، ناراحتی نمایندگان شده است. نمایندگان از فشل بودن مجلس و پرداختن به موضوعات فرعی و نادیده
روزنامه نگاران اصلاح طلب باعث رونق بی بی سی و صدای آمریکا شده اند!
را موثر بودن این جریان در تضعیف نظام جمهوری اسلامی عنوان کرده و گفته بود : سازمان های جاسوسی غرب و رسانه های فارسی زبان وابسته به آنها با استدلال فوق به دنبال جذب و به کارگیری اصلاح طلبان و تریبون دادن به آنان می باشند . روحانی و تیم اش نمی دانند رسانه چیست ! ناصری در ادامه این گفت و گو نشست های مطبوعاتی روحانی را بی نظم و کنترل شده توصیف کرده و گفت : یکی از انتقادها به دولت آقای
غرویان: برخی اصولگرایان مدعی علم غیب هستند
شویم؟! استاد فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم تاکید کرد: از سویی اصل برجام با موافقت مقام معظم رهبری و تایید مجلس تصویب شد. بنابراین مخالفت کردن با برجام که توسط افراطیون صورت می گیرد ستیز با معاهداتی است که نظام با شرط حفظ خطوط قرمز ایران با آن موافق بوده است. او ادامه داد: در مجموع این سنخ از اصولگرایان مواضع حکیمانه ای ندارند. برای نمونه طرح سوال از رییس جمهور را مطرح می کنند و یک دفعه 50
نیازمند گفت وگوی جدی درون جریان اصلاحات هستیم
است و ما نباید با سهل انگاری از گفتمان حقیقی این جریان دور بمانیم و جریان اصلاحات به سازوکاری برای کسب قدرت و مقام و منصب در کشور تبدیل شود. وی از فراکسیون اصلاحات در مجلس شورای اسلامی خواست تا حضوری فعال تر و منسجم تر در تحولات پارلمانی داشته باشند. وی ادامه داد: ساختار تصمیم گیری و تصمیم سازی اصلاح طلبان مشکل داشته و باید مورد بازنگری قرار بگیرد تا به سمت فردگرایی و منفعت گرایی و
محسن غرویان: اصلاح طلبان به مردم بگویند، اشکال کار کجاست/ اصوالگرایان به وحدت کامل نمی رسند
تیتر امروز: جبهه اصلاحات با شروع دهه نود، به یک دهه حاشیه نشنیی و حضور کمرنگ در انتخابات پایان داد و حالا شرایط به گونه ای است که اصلاح طلبان هم دولت را همراه خود می بینند و هم در قوه ناظر و قانون گذار مقننه حرف های زیادی برای گفتن دارند و هم در تهران و شهرهای مهم اکثریت مطلق یا رایِ بیشتر شوراهای شهر را در اختیار خود می بینند. با این وجود، آنها نگران این هستند که مبادا بروز برخی از نارضایتی ها
اصلاح طلبی هنوز یک راه حل است/ باب گفت وگوی ملی باید باز شود/ در مساله سیاست و امنیت باید نگاه جدیدی در ...
بدهید من به اندازه تمام زمانی که پهلوی مدیریت کرده مردم را هدایت خواهم کرد؟ چرا مردم اگر کسی کاری می کند به پای روحانیت می نویسند؟ این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: وقتی کسی تخلف می کند چرا باید به پای روحانیت بنویسند؟ سعید طوسی چه ربطی به روحانیت دارد؟ چرا در جامعه باید باید نسبت به یک گروه یا قشر که بخشی از آن در همین جلسه ما هستند و ما آنها را می شناسیم و آدم های متشخص و محترمی
اصلاحات چگونه در حال استحاله شدن است/ تنگنای گذشته تاریک و آینده بی هویت
گروه سیاسی جهان نیوز ، امیر حمزه نژاد: اصلاحاتی ها امروز در حال استحاله شدن بر سر منافع جریانی خود هستند. استحاله ای که میان رقابت عمگرایی و ایدئولوژی گرایی این جریان به وجود آمده است. درواقع اصلاح طلبان پس از تجربه های منفی که در ایدئولوژی گرایی صرف و تند داشتند و این تندروی ها هر روز آنان را به محاق می برد، با تفوق تفکر کارگزارانی ها بر این جریان تصمیم گرفتند تندروی های ایدئولوژیک گذشته را کنار