سایر خبرها
بلایی که مین های ایرانی سر ناو آمریکایی می آورد
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، کیت جانسون در فارین پالیسی نوشت: تنها چند روز پس از تصمیم دولت ترامپ برای لغو معافیت خریداران نفت ایران، واشنگتن با اعزام یک ناو هواپیمابر به خلیج فارس با ادعای جلوگیری از اقدامات خصمانه ایران، بار دیگر بر تنش ها در روابط دو کشور افزود. جان بولتن مشاور امنیت ملی آمریکا، یک شنبه شب گفت که یک ناوگان و گروهی از بمب افکن ها در پاسخ به تعدادی از اقدامات
روزنامه آلمانی: ترامپ تنها بازنده بازی خطرناک ضدایرانی خود است
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تهران پرس روزنامه “تاگس اشپیگل” آلمان در مطلبی به مسئله شاخ و شانه کشیدن های اخیر ترامپ برای ایران پرداخته نوشت: ایران بعضی بخش های توافق هسته ای را لغو می کند و آمریکا هم در منطقه خلیج فارس تحرکاتی نظامی را انجام می دهد. در این تحولات خطرات زیادی به خصوص برای آمریکا نهفته است. این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: این یک مسئله نگران کننده است و عواقب
ناو آمریکایی یا بلوف 100 هزارتنی؟
گفته بود این اقدام واکنشی به مجموعه ای از نشانه ها و هشدارهای نگران کننده روزافزون از جانب ایران است. ایرانی ها پیشتر تهدید کردند که تنگه هرمز را خواهند بست. این نقطه ارتباط خلیج فارس با آب های آزاد است و حدود یک پنجم از تجارت نفت جهان از این محل صورت می گیرد. اگرچه قابلیت های نظامی آمریکا بالاست اما به دو دلیل موضع گیری بولتون زیر سوال می رود. نخست اینکه دولت ترامپ در گذشته هم نشان داده
فارن پالیسی: ایران گزینه های فراوانی برای تلافی اقدام آمریکا دارد
این مطلب صرفا جهت اطلاع نخبگان بازنشر شده و محتوای آن الزاما مورد تایید نیست. در این مطلب که با عنوان ‘قمار بزرگ ترامپ بر سر نفت ایران’ در نشریه فارن پالیسی انتشار یافته، آمده است: دولت دونالد ترامپ با هدف رساندن صادران نفت ایران به صفر، یک خطر بزرگ سیاست اقتصادی را پذیرفته است. تصمیم روز گذشته(دوشنبه) دولت ترامپ برای تمدید نکردن معافیت تحریم های نفتی ایران، علاوه بر اینکه
پیام های انحرافی اعزام آبراهام لینکلن به منطقه
نتایج حاصله برای تیم ترامپ خوشایند نبوده انتقادات گسترده ای را در داخل ایالات متحده و اروپا و... به همراه داشت، بر همین اساس شکست طرح صفر کردن صادرات نفت ایران باید به گونه ای جبران و تبعات مثبت آن ظاهر شود. بر همین اساس جان بولتون به حقه قدیمی امریکایی ها متوسل شد و با اعلام ناشیانه خبر اعزام ناو آبراهام لینکن به منطقه (که در واقع حسب برنامه ریزی قبلی و عادی انجام شده بود) به دنبال آن است تا
القدس العربی تحلیل کرد | ایران و آمریکا؛ بحران سازی و تهور
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تهران پرس، روزنامه القدس العربی در یادداشتی با عنوان واشنگتن و تهران؛ خطرات بازی بحران سازی و تهور ، سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران را از سر سراسیمگی و نادانی و چگونگی برخورد ایران با آن را هوشمندانه توصیف کرد. در مقدمه این یادداشت به افزایش تهدیدهای متقابل بین ایالات متحده و ایران به دنبال تحریم های دولت دونالد ترامپ علیه تهران در ماه های اخیر
دیلی بیست: تنش آفرینی آمریکا علیه ایران نتیجه عکس دارد
مشاور امنیت ملی ایالات متحده صحبت هایی درباره این اطلاعات جاسوسی انجام داده بود و یک منبع اطلاعاتی آگاه آمریکایی نقل کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به این موضوع واکنش نشان داده و در ادامه تاکید کرد که ایران می تواند نیروهای آمریکایی را مورد هدف قرار دهد. براساس گزارش این سایت خبری، در محافل اطلاعاتی و نظامی آمریکا توافقی مبنی بر اینکه تفسیر دولت ترامپ از این اطلاعات دقیق است یا نه
ناو هواپیمابر آمریکا چرا به خاورمیانه آمده است؟
آسوشیتدپرس، اشاره بولتون به منطقه فرماندهی مرکزی بدان معناست که ناو هواپیمابر لینکلن به سمت دریای سرخ و شاید پس از آن به دریای عرب و خلیج فارس حرکت کند. بعلاوه، برخی مقامهای سابق آمریکا در واکنش به بیانیه اخیر بولتون، به سیاستهای جنگ طلبانه وی اشاره کرده اند که به طور دائم به دنبال تحریک برای ایجاد تنش های مختلف در جهان است . وندی شرمن مذاکره کننده ارشد دولت اوباما در مذاکرات هسته
باید 12 شرط آمریکا را قبول کنیم، وگرنه جنگ می شود!
به گزارش عصرامروز، روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان مراقب باشیم اشتباه نکنیم به قلم یوسف مولایی نوشت: اخبار منتشره روزهای اخیر بیانگر بالاگرفتن سطح تنش بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده است و نمونه هایی مثل حرکت ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به سمت خلیج فارس و مطالبی که از سوی طرفین رد و بدل شده، حاکی از این است که ما وارد یک مرحله جدید از بحران بین ایران و آمریکا شده ایم. اینکه این بحران
حمله ایران به نیروهای آمریکا در تنگه باب المندب و خلیج فارس
دونالد ترامپ درخواست کردند نیروهای اضافی برای بازداشتن از تجاوز احتمالی به آن منطقه اعزام شود. نظامیان گویا به دلیل اخبار اطلاعاتی که آخر هفته گذشته دریافت کردند نگران شده بودند. اطلاعات دریافتی گویا گواه آن است که ایران قصد دارد به عنوان هدف، نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را مورد حمله قرار بدهد . تهران گویا قصد دارد حمله به تنگه باب المندب در نزدیکی یمن را با کمک نیروهای
نظامیان آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیستند
شرایطی ایران نیروهای مسلح خود را در حالت آماده باش قرار بدهد و برای هر نوع احتمالی آمادگی لازم را داشته باشد. فرماندهان ارشد نظامی درباره عبور نفت از تنگه هرمز اعلام موضع کرده اند. آیا این مساله می تواند آغازگر تنش نظامی بین ایران و آمریکا باشد؟ در مرحله نخست باید بین موضوع فروش نفت ایران و تنش نظامی بین ایران و آمریکا تفکیک قائل شد. جمهوری اسلامی ایران حامی امنیت خلیج فارس
کاهش یک درصدی قیمت نفت خام همزمان با تشدید تنش های تجاری بین ایالات متحده و چین
) مواجه شده و به قیمت 70 دلار و 36 سنت به ازاء هر بشکه معامله شد. همچنین هر بشکه نفت خام سبک WTI ایالات متحده، 81 سنت یا 1.3 درصد افت داشته و به قیمت 61 دلار و 44 سنت معامله شد. دونالد ترامپ، ریاست جمهوری ایالات متحده در روز یکشنبه اعلام کرد که تعرفه گمرکی وارد بر 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی را از روز جمعه، از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد. این اظهارات ترامپ بر
تردید خبرنگار آلمانی درباره دروغ صدهزار تنی آمریکا
لینکلن بسوی شبه جزیره عربی اعزام شده بود. کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران بنوبه خود اعلام نمود که تهران بعید می داند آمریکا ناوگروه را برای امتحان امکانات نیروهای مسلح ایران به نزدیکی سواحل ایران اعزام می کند. ریچارد کلارک یکی از مقامات ارشد پنتاگون در صفحه نیویورک دیلی نیوز نوشت: ناوگان آمریکا در خلیج فارس می تواند مورد حمله قایق های کوچک و سریع ایرانی قرار
فارین پالیسی: ترامپ در جاده جنگ با ایران حرکت می کند
ناکامی، دولت ترامپ دست به تغییر رویکرد نزده و فقط میزان فشار را مضاعف کرده است. در تعقیب هدف فشار بر ایران، دولت ترامپ ماه گذشته اعلام کرد که معافیت خریداران نفت ایران را دیگر تمدید نخواهد کرد. قصد کاخ سفید این است که شاهرگ تغذیه اقتصاد ایران را قطع کند. ایران نیز در پاسخ تهدید به بستن تنگه هرمز کرده است. مقامات ایرانی می گویند راههای دیگری نیز برای اخلال در صدور نفت رقبای منطقه ای خود
کمپین فشار حداکثری دولت آمریکا علیه ایران شکست خورده است/قدرت ایران در مسدود کردن رفت وآمد در تنگه هرمز
اعطا شده به چند کشور برای خرید نفت خام از ایران اشاره کرده و می نویسد: دولت آمریکا هدف از این اقدام را به صفر رساندن فروش نفت ایران اعلام کرده و در پاسخ به این اقدام ترامپ، تهدید بستن تنگه هرمز که حدود 20 درصد از نفت جهان از آن عبور می کند مطرح شده است. ایران همچنین اشاره کرده که می تواند اقدامات دیگری برای متوقف کردن صادرات نفت عربستان سعودی و امارات اتخاذ کند. انتهای پیام/
ظریف: "تیم ب" دوباره دست به کار شده است
به گزارش خلیج فارس به نقل از فرارو؛ محمد جواد ظرف، وزیر امورخارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: تیم ب دوباره دست به کار شده: از بیانیه ها درباره تحرکات دریایی (که در واقع ماه گذشته آغاز شده است) تا هشدارهای جدی درباره آنچه "تهدیدات ایران" خوانده می شود. اگر ایالات متحده و نوچه هایش احساس ناامنی دارند، به دلیل این است که مردم منطقه از آنها بیزارند. متهم کردن ایران، این وضعیت را تغییر
ارزیابی آتلانتیک از تنش میان ایران و آمریکا
/> اما برآورد دولت آمریکا از عدم تأثیر منفی تحریم نفتی ایران بر قیمت این کالا تاکنون درست از آب درآمده است. یک روز پس از اعلام خبر لغو معافیت خریداران نفت ایران، بهای نفت به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رسید، اما به علت ظرفیت مازاد عرضه در بازار، پس از آن کاهش یافت. برنده کیست؟ متحدان منطقه ای آمریکا یعنی اسراییل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی از فشار های آمریکا استقبال
روایت فواد ایزدی از شکست دو هدف اصلی آمریکا علیه ایران/سفیر ایران در ترکیه: تیم ب به دنبال جنگ است
افزایش پیدا کرد، نشان دهنده آن است که جنگی اتفاق نمی افتد اما زمانی که نیروهای آمریکایی از منطقه خارج شدند، می تواند نشانه جنگ باشد. وی ادامه داد: وقتی نیروهای آمریکایی در منطقه زیاد هستند، در تیررس نیروهای ایرانی قرار دارند و اگر بخواهند وارد جنگ شوند، سعی خواهند کرد نیروهای خود را از تیررس این نیروها دور کنند. آمریکایی ها برای جنگ نیاز نیست یک ناو در خلیج فارس داشته باشند، بلکه می
بستن تنگه هرمز موجب مداخله نظامی آمریکا می شود
این پیامی به ایران است. سی ان ان پرسید: این یک اعزام قابل توجه به منطقه خاورمیانه است با دیدن این خبر چه برداشتی از آن دارید. لایتون گفت: یکی از چیزهایی که از دیدگاه دریایی باید به آن نگاهی داشته باشیم این می باشد که ایران قرار است با تنگه هرمز چه کاری انجام دهد، چرا که تنگه هرمز یکی از بزرگترین گذرگاههای انتقال نفت درجهان است و هرگونه اقدام وتلاشی برای بستن آن باعث خواهد شد
آبراهام لینکلن در خلیج فارس؛ اهرم سازی دیپلماتیک یا ابزاری برای جنگ؟
/> به گزارش فرارو، روز دوشنبه تنش ها میان ایران و آمریکا به سطح جدیدی رسید. دولت آمریکا با متهم ساختن ایران و گروه های نزدیک به آن به تهدید کردن نیرو های آمریکایی در منطقه، یک ناو هواپیمابر و تعدادی بمب افکن به خلیج فارس اعزام کرد. در همین روز، رسانه های دولتی ایران گزارش کردند که روز چهارشنبه آینده، این کشور در واکنش به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، بخشی از فعالیت های هسته ای ، که
واکنش ایران در قبال رفتار آمریکا ممکن کردن ناممکن ها خواهد بود؟ /تغییر رویکرد آمریکا از ایران هراسی به ...
برجام پرداخته اند. در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم؛ واکنش ایران در قبال رفتار آمریکا ممکن کردن ناممکن ها خواهد بود؟ محمدرضا ستاری در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار در مطلبی با عنوان هنر ممکن کردن ناممکن ها نوشت: آنچه از اخبار منتشر شده برمی آید، قرار است امروز و در سالگرد خروج آمریکا از برجام، حسن روحانی رئیس جمهوری
ناو آبراهام لینکلن؛ تهدید واقعی یا جنگ روانی؟
چند روز پیش آمریکایی های از اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به خلیج فارس در پی آنچه آنها تشدید تنش ها با ایران خواندند، خبر دادند. در همین رابطه جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت ترامپ در حال استقرار یک گروه از ناوهای جنگی و بمب افکن ها در منطقه خاورمیانه است که این اقدامات در واکنش به نشانه ها و هشدارهای ایران خواهد بود و واشنگتن قصد دارد با این اقدام نشان دهد که با نیروی
فارن پالسی هشدار داد: ترامپ سیاست خطرناکی را در قبال ایران درپیش گرفته است
تاریخ 5 مه یک هشدار جدی را به ایران اعلام کرد. وی اعلام کرد که ایالات متحده گروه جنگی ناو هواپیمابر USS Abraham Lincoln به همراه یک واحد بمب افکن را به منطقه خلیج فارس اعزام خواهد کرد تا این پیام صریح و بدون ابهام را به رژیم ایران برساند که هرگونه حمله به منافع ایالات متحده و یا متحدان آن با پاسخی بی رحمانه مواجه خواهد شد. بولتون ادامه داد: ایالات متحده به دنبال جنگ با رژیم ایران نیست اما
لطمه پذیری های آمریکا در رویارویی نظامی با ایران
مستقر خواهند شد که نشان دهنده سیاست های جنگ طلبانه دولت ترامپ است. ایلنا همچنین به نقل از بغداد الیوم، نوشت: جبار العموری رئیس شاخه اتحادیه مسلمانان در استان دیاله گفت: اتحادیه علمای مسلمان در صورتی که تهران توسط هر دشمن متجاوزی مورد حمله قرار گیرد، اعلام بسیج همگانی خواهد کرد. ما فرزندانمان را برای دفاع از ایران خواهیم فرستاد و تأکید می کنیم که منطقه خاورمیانه روز به روز به سونامی خطرناکی که
لوبلاگ: اتخاذ سیاست های جنگ طلبانه ی واشنگتن، متحدان آمریکا را بیش از پیش سرخوش می سازد
می رساند. به نوشته تحلیلگران این تارنما، از زمان آغاز ریاست جمهوری ترامپ در سال 2016 میلادی نشریه لوبلاگ به رغم بی میلی ترامپ برای آغاز جنگ بزرگی دیگر در خاورمیانه، بارها مقالاتی درباره هشدار کارشناسان منطقه ای و سیاست های خارجی مبنی بر ایجاد درگیری نظامی آمریکا با ایران منتشر کرده است. مشخص بود که با روی کار آمدن جان بولتون و مایک پمپئو و کناره گیری جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده
ابعاد اعزام نیروی نظامی آمریکا به خلیج فارس: آیا آمریکایی ها واقعا به دنبال جنگ با ایران هستند؟
شفقنا- زین العابدین عثمان نویسنده و تحلیلگر برجسته یمنی در النجف الثاقب نوشت: همزمان با اجرایی شدن تصمیم ترامپ درباره به صفر رساندن صادرات نفت ایران و تعلیق معافیت های نفتی کشورهایی که همچنان از این کشور نفت وارد می کنند، ایران نیز به نوبه خود هشدارها و تهدیدهای مهم و تأثیرگذاری را علیه تصمیم ترامپ مطرح، و اعلام کرد که از گزینه های راهبردی نظیر بستن تنگه هرمز استفاده خواهد کرد. به
شایعاتی درباره ناو آمریکایی +عکس
که تصویر فوق مربوط به سال 2002 است. این شایعه نیز پس از صحبت های اخیر بولتون مطرح شد. جایی که مشاور امنیت ملی آمریکا عنوان کرده بود: دولت ترامپ در حال استقرار یک گروه از ناوهای جنگی و بمب افکن ها در منطقه خاورمیانه است که این اقدامات در واکنش به "نشانه ها و هشدارهای" ایران خواهد بود و واشنگتن قصد دارد با این اقدام نشان دهد که با نیروی بی رحمانه ای در برابر هرگونه حمله ای واکنش نشان
دولتمردان آمریکا دنبال جنگ با ایران هستند؛ نظامیان،نه!
در حالت آماده باش قرار بدهد و برای هر نوع احتمالی آمادگی لازم را داشته باشد. فرماندهان ارشد نظامی درباره عبور نفت از تنگه هرمز اعلام موضع کرده اند. آیا این مساله می تواند آغازگر تنش نظامی بین ایران و آمریکا باشد؟ در مرحله نخست باید بین موضوع فروش نفت ایران و تنش نظامی بین ایران و آمریکا تفکیک قائل شد. جمهوری اسلامی ایران حامی امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است و این مساله را در
هشدار سناتورهای آمریکایی به ترامپ درباره برجام/پلوسی: اقدامات ایران بسیار جدی است
عنوان هشدار به ایران سوءتعبیر کرده است. کین تصریح کرد: اجازه بدهید یک نکته را روشن کنم: دولت ترامپ اجازه ندارد بدون مجوز کنگره علیه ایران جنگ آغاز کند. کریس مورفی ، دیگر سناتور آمریکایی هم هدف اقدامات دولت ترامپ را دامن زدن به تنش ها با ایران عنوان کرده است. او در توئیتی نوشت: راهبرد ترامپ درباره ایران، تنش افزایی صرف است. او در ادامه گفت: برای این بازی نقطه پایانی در
نیویورک تایمز: تنش میان ایران و آمریکا وارد مرحله ای جدید می شود
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی درباره کاهش تعهدات برجامی ایران ، نوشت که این اقدام اختلاف میان تهران و واشنگتن را وارد مرحله جدیدی می کند. به گزارش خبرگزاری همسو، روزنامه نیویورک تایمز در ادامه نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور اجرای دو مورد از تعهدات خود در توافق هسته ای را که در سال 2015 حاصل شد، متوقف خواهد کرد. این اقدام تنش رو به افزایش میان