سایر منابع:
سایر خبرها
تداوم اختلافات خاندان حاکم بحرین
گذشته مقامات ارشد و دیپلمات های این کشور که برای عرض تبریک حلول ماه رمضان به خدمت حمد بن عیسی شاه بحرین در کاخ الصخیر آمده بودند، نماد دیگری از اختلافات بین خاندان حاکم این کشور بود. حمد بن عیسی در این دیدار بر تأکید بر مواضع مخالف خود با قطر گفت که بحرین بر پایبندی منامه به مواضع قاطع خود مبنی بر همراهی با عربستان سعودی، امارات و مصر برای اتخاذ تمامی تدابیر و اقدامات مربوط به حفظ امنیت و
حملات جنگنده های عربستان به مناطق مسکونی یمن
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در پی حمله هوایی اخیر هواپیما های آمریکایی-سعودی به شهر ق
ضرر ترکیه و هند از تحریم های آمریکا علیه ایران
روز 22 آوریل در توئیتی نوشت: ترکیه تحریم های یکجانبه و تحریم هایی که چگونگی برقراری روابط با همسایگان را دیکته می کنند، رد می کند. سال گذشته اقتصاد ترکیه دچار رکود شد، رکودی که افزایش قیمت نفت آن را تشدید کرد. اکنون نیاز به پرداخت مبالغ بیشتر برای جایگزینی بشکه های نفت ایران، ترکیه را از نظر مالی بیشتر با مشکل مواجه می کند. چاوش اغلو احتمال اینکه ترکیه برای تامین انرژی مورد نیاز خود به عربستان
سی ان ان: احتمالا ترامپ در حال پیاده کردن سناریوی پلیس خوب و پلیس بد برای ایران است
. ظریف این افراد را تیم ب توصیف کرده که شامل بولتون، بن سلمان (ولیعهد عربستان)، بن زاید (ولیعهد ابوظبی)، بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) می شوند. ظریف در نشست جامعه آسیا که روز 23 آوریل در نیویورک برگزار شد گفت: معتقدم که تیم ب همان برنامه ای که رئیس جمهور ترامپ دارد را ندارند. آنها به دنبال طرحی هستند که تریلیون ها دلار برای آمریکا هزینه در بر خواهد داشت. طرحی که
نامه 215 نفر از علمای اهل سنت به سازمان ملل در محکومیت کشتار شیعیان
اتهامات واهی تروریستی توسط دولت عربستان به شیوه قرون وسطایی گردن زده شده اند! دولت این کشور مدعی شده که این افراد، افکار تروریستی داشته و باندهای ترور را با هدف ایجاد ناامنی ایجاد کرده بودند در حالی که ناظران و آگاهان، صحت مدعای سعودی ها را زیر سؤال برده اند. متأسفانه در برابر چشمان ناظران و افکار عمومی جهان، سازمانهای ذی ربط مسئول مانند ملل متحد سکوت اختیار کرده اند! متأسفانه هیئت حاکم
تعداد شهدای قطیف به هشت نفر افزایش یافت
تعداد شهدای قطیف را دو نفر اعلام کرده بودند، اما این تعداد افزایش یافت و شنبه شب به هشت نفر رسید. اهالی منطقه السنابس واقع در شرق عربستان پس از افزایش تعداد شهدا به خیابان ها آمدند و با سر دادن شعارهایی خواستار حمایت بین المللی از مردم قطیف شدند. طی سال های اخیر منطقه شیعه نشین قطیف مورد تجاوزات و جنایات حکومت عربستان سعودی قرار گرفته است که این روند، به ویژه بعد از انتصاب
جنایت ائتلاف سعودی در جنوب یمن؛ 23 زن و کودک کشته و زخمی شدند
: همچنان سکوت سازمان ملل را که بیشتر از چهار سال و نیم است در چُرت عمیق فرو رفته، محکوم می کنیم؛ مسئولیت تبعات انسانی وضعیت یمن را بر عهده سازمان ملل، دبیرکل و فرستاده آن می دانیم. این حمله در زمانی صورت می گیرد که ارتش یمن موفق شده وارد قعطبه بزرگ ترین شهر استان ضالع شود؛ اتفاقی که اختلاف نیروهای وابسته به امارات و دولت مستعفی یمن (مقیم عربستان) را شدت داده و به درگیری داخلی آنها منجر شده
تخصیص اعتبارات برای مقابله با ملخ های صحرایی/ تمامی امکانات دستگاه های اجرایی جهت کمک به جهاد کشاورزی ...
، دامداری و کشاورزی یکی از اولویت های دولت در رونق تولید است. وی با اشاره به مشاهده ملخ های صحرایی در برخی از مناطق شهرستان گفت: ملخ های مهاجر صحرایی از بهمن ماه سال گذشته از جنوب آفریقا و شبهه جزیره عربستان به جنوب ایران وارد شد و محصولات زراعی، باغی و منابع طبیعی استان های خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان در معرض تهدید قرار گرفتند. محمدی تبار
حمایت سعودی -اماراتی از السیسی سودان
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تهران پرس، مرکز مطالعات راهبردی بیگن سادت ضمن بررسی آخرین تحولات مربوط به سودان از طرح عربستان و امارات برای پیاده کردن تجربه عبدالفتاح السیسی در مصر و عزل محمد مرسی رئیس جمهور منتخب این کشور پرده برداشت. مرکز تحقیقاتی یاد شده به نقل از دیپلمات های غربی نوشت که عربستان و امارات می خواهند که محمد حمدان دقلو حمیدتی معاون رئیس شورای نظامی سودان نقش السیسی
مبارزه با ملخ های مهاجر نیازمند بسیج همه امکانات است
الیاس تاج الدینی عصر روز شنبه در نشست مدیریت بحران گچساران گفت که ملخ های مهاجر چند ماهی است وارد کشور و نیاز است مبارزه با این آفت قبل از شیوع صورت گیرد. وی با اشاره به اینکه آفت ملخ امسال به مراتع ، مزارع ، باغ ها و در مجموع به منابع طبیعی هجوم آورده است و در صورتی که کنترل نشود تخم گذاری کرده و سال آینده وارد مزارع و مراتع می شود. تاج الدینی از فرمانداران و مسئولان استان های
کمربندها را ببندیم، چندجانبه گرایی آغاز می شود!
اما زیرساخت های لازم برای وارد بازار کردن این حجم از تولید وجود ندارد، این ماجرا نیازمند ساخت پایانه ها، خطوط لوله و بنادر قابل توجهی است که هنوز ساخته نشده است. روسیه کشور وسیعی است و نفت خام نمی تواند در خطوط لوله یخ زده و بنادر بارگیری حرکت کند. عربستان سعودی به واردات تکنولوژی احتیاج دارد. بنابراین روابط بین الملل نمی تواند نادیده گرفته شود. نیاز است که قوانین و عوامل بنیادین انرژی دچار بازتعریف شوند. حالا که ژئوپولتیک دوباره به صحنه بازگشته است باید مجموعه قوانین جدیدی مورد توجه قرار بگیرد. عصر چند جانبه گرایی آغاز شده و باید مورد توجه و کنکاش قرار بگیرد. ...
کوتاه از دنیای انرژی
افزایش خیره کننده تولید نفت عراق و نیجریه و همچنین بازگشت بخشی از تولید نفت کشورهای بحران زده لیبی و ونزوئلا سبب شده افت تولید نفت آنگولا و دیگر اعضای اوپک جبران شود. این در حالی است که عربستان تولید روزانه نفت خود را در حدود 9میلیون و 820 هزار بشکه در روز ثابت نگه داشته که کمترین رقم در حدود چهار سال اخیر است. پایبندی 11 عضو اوپک که ملزم به کاهش تولید نفت هستند، در ماه آوریل امسال به 116 درصد رسید
مسکو صادرات نفت از بندر اوست لوگا را از سر گرفت
به این ماده شیمیایی که در صورت پاکسازی نشدن تجهیزات پالایشی را از بین می برد، از یک پالایشگاه خصوصی به نام نیکولایوا در منطقه سامارای روسیه در کنار رودخانه ولگا بوده است. نفت آلوده از طریق خط لوله دروژبا که ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت، معادل یک درصد از تقاضای جهانی برای نفت را دارد ارسال شده بود. روسیه دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان پس از عربستان سعودی است و در نتیجه
200 هکتار از مراتع گچساران در مبارزه با ملخ های صحرایی سم پاشی شد
عربستان وارد کشور شده است. وی با بیان اینکه تا کنون این ملخ های صحرایی هفت استان کشور را فرا گرفته است، افزود: هم اکنون استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان را فرا گرفته است. رئیس سازمان جهادکشاورزی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه اخیرا این ملخ ها در منطقه بی بی حکیمه شهرستان گچساران به صورت دسته ای مشاهده شده است، گفت: به دلیل مرز
بازگشت کشتی عربستانی از فرانسه با دستان خالی
اما در نهایت به دلیل فشارها بدون بارگیری سلاح این بندر را ترک کرد و اکنون در بندر سانتاندر در شمال اسپانیا در حال حرکت است و ممکن است از اسپانیا سلاح به مقصد عربستان حمل کند. به همین دلیل سازمان های حقوق بشری حرکت این کشتی را زیر نظر گرفته اند. به دنبال جنگ متجاوزانه عربستان سعودی در یمن، گروه های حقوق بشری دست به کار شدند تا معاملات کشورهای اروپایی با عربستان به منظور خرید و فروش
خروج انصارالله یمن از سه بندر اصلی حدیده
این عقب نشینی از صبح دیروز شنبه آغاز شد و تا روز سه شنبه ادامه دارد. به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، سازمان ملل متحد جمعه شب اعلام کرد، نیروهای مردمی انصارالله یمن موافقت کرده اند به صورت یکجانبه از سه بندر اصلی حدیده عقب نشینی کنند تا راه برای آغاز مذاکرات سیاسی در این کشور جنگ زده فراهم شود و جنگ 4 ساله پایان یابد. بنا بر گزارش سازمان ملل از دیروز شنبه این عقب نشینی آغاز شده و نیروهای انصارالله یمن در حال
هکرها در کمین حمله به سرورهای مایکروسافت
شده جدیدی را در ماه های فوریه، مارس و آوریل سال جاری میلادی ارائه و منتشر کرده است تا امنیت سایبری کامل و همچنین سرورهای حفاظت شده ای را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد. این گزارش ها توسط محققان و پژوهشگران امنیتی فعال در مؤسسات امنیت سایبری عربستان سعودی و کانادا صورت گرفته است.
اتمام حجت انصارالله با پروسه استکهلم
/> بیشتر بخوانید: شکست های سنگین مزدوران رژیم سعودی + نقشه میدانی و عکس تلاش های بین المللی برای کاهش فجایع انسانی ناشی از حملات عربستان و امارات بسیار دیر آغاز شد و پس از افشای قتل جمال خاشقجی به دستور مستقیم محمد بن سلمان اندکی گسترش یافت، اما از زمانی که عربستان با کمک دلارهای نفتی خود توانست پرونده قتل خاشقجی را به حاشیه ببرد دوباره در رکود قرار گرفت. در این میان
اردوغان: غرب منافع خود را به ارزش های انسانی ترجیح می دهد
صهیونیستی در حمله چند روز پیش به نوار غزه ساختمانی را ویران کردند که دفتر خبرگزاری آناتولی ترکیه در مرکز غزه در آن قرار داشت. ( جزئیات بیشتر ) وی که در یک مراسم افطار در استانبول سخنرانی می کرد به موضوع قتل خاشقچی نیز اشاره کرد و گفت: عربستان سعودی هنوز هیچگونه موضعی درباره کارمندان مرتبط با قتل خاشقچی که به استانبول فرستاده بود نگرفته است. اردوغان اضافه کرد: سعودی ها به ما گفتند که
مهار شرق و آنچه زیر پوست تحریم کامل نفتی ایران می گذرد
گوگرد و سولفور آن مشابه است، تولید نفت سبک ایران را تا حدود زیادی کاهش دهند. با این حال کار سخت زمانی آغاز می شود که زمان جایگزین کردن نفت سنگین ایران آغاز می شود. تعداد زیادی از پالایشگاه های نفت در چین و هند برای تصفیه نفت سنگین توسعه یافته اند. نفت تولیدی آمریکا نفت شیرین و سبکی است که علی رغم قیمت بالا در این پالایشگاه ها قابل تصفیه نیستند. از سوی دیگر عربستان سعودی و
شرط بندی نفت 100 دلا ری
پیش بینی با اعطای معافیت های نفتی محقق نشد. حال با افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا در منطقه خلیج فارس، تمدید نشدن معافیت های نفتی شش ماهه و حرکت کند عربستان برای افزایش تولید، به نظر می رسد بازار نفت بیش از پیش آماده ورود به محدوده 100 دلاری است. افزایش ریسک های ژئوپلیتیک در نقاط مختلف دنیا باعث شده است معامله گران بازار نفت بازگشت قیمت های 90، 100 و 110 دلار بر بشکه را به قدری محتمل
فقط احمق ها پای این تلفن می نشینند
گول زننده است؛ آمریکا بی سابقه ترین تحریم ها را بر ایران تحمیل کرده، اجازه تجارت آزاد میان ایران و سایر کشورها را نمی دهد، یکی از مجهزترین ناوهای هواپیمابر خود را راهی خلیج فارس کرده، جنگنده های پیشرفته بی 52 را فرستاده و صدایش را در خط و نشان کشیدن برای ایران بلند کرده و...یکی از این ابزارها و تشرها برای ساکت و مطیع کردن بسیاری از کشورها کافی است. نمونه اش عربستان؛ ده ها و بلکه صدها میلیارد دلار
اعزام ناو هواپیمابر به خلیج فارس؛ برنامه 30 ساله آمریکا برای ترساندن ایران/ وقتی حضور B-52 در قطر پس از ...
به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، چند روزی است که بحث حضور ناو هواپیمابر و بمب افکن های آمریکایی در منطقه خلیج فارس تبدیل به بحث روز در رسانه های دنیا و طبیعتاً در افکار عمومی کشور شده و عده ای تلاش می کنند این حضور را آرایش جنگی ایالات متحده در برابر جمهوری اسلامی تعبیر و تفسیر کنند. اما در این میان، یک بررسی ساده نشان خواهد داد آیا این استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه، تازگی دارد و نشانه ای از
تولید اوپک در آخرین روزهای معافیت نفتی ایران
نظرسنجی میزان تولید اوپک برای ماه آوریل 2019 را تخمین زده است که نکات جالبی دارد. برای مثال بر اساس این گزارش در این ماه سطح تولید نفت خام عربستان کمترین رقم در حدود چهار سال اخیر بوده؛ عراق و نیجریه افزایش تولید چشمگیری داشته اند؛ لیبی و ونزوئلا بخشی از تولید نفت خود را احیا کرده اند؛ و به طور کلی 11 عضو این سازمان از توافق کاهش تولید پیروی کرده اند و میزان پایبندی آنها حدود 116 درصد بوده است
تجزیه ایران؛ مأموریت گروه ب
او در تحلیل گروه ب یعنی جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بن سلمان ولیعهد عربستان و بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی با محمدجواد ظریف همنواست که اعضای این گروه تلاش دارند رئیس جمهور امریکا را به سمت تشدید تنش با ایران سوق دهند. ٭٭٭ رئیس جمهوری اعلام کرد که کاهش تعهدات برجامی ایران، اتفاقاً ذیل برجام است و فرصت دو ماهه به اروپا، در چارچوب
اردوغان: کسانی که به دنبال سرنگونی رئیس جمهور منتخب ونزوئلا هستند، از دموکراسی حرف نزنند
/> این ترور و جنایت هولناک حکومت و ولیعهد عربستان با محکومیت شدید بین المللی روبرو شد، اما در تمام چند ماه گذشته رئیس جمهور آمریکا آشکارا اعلام کرد که واشنگتن به خاطر منافع خود و قراردادهای فروش سلاح به ریاض نمی تواند عربستان را تحریم کند. انتهای پیام/
آمریکا عامل اصلی فروپاشی احتمالی برجام است
تروریست خوانده و ناو هواپیمابر و بمب افکن راهی منطقه کرده است آمریکا همه راه ها را بسته است دیگر فضایی برای گفت و گو وجود ندارد. این روزنامه، آمریکا و اذنابش را مورد خطاب قرار داده و آورده است امروز گفته می شود که اسراییل، عربستان، بحرین و امارات باعث این شرایط شده اند آنها از آمریکا سلاح می خرند و از سیاست های واشنگتن علیه تهران پیروی می کنند. گزارش تاکید می کند آمریکا با
سی ان ان: مقامات آمریکایی نگران واکنش ایران به تحریم نفتی هستند
نفت و روابط دوجانبه ایران و واردکنندگان بزرگ نفت این کشور شود. اختلالات بازار نفت می تواند در نهایت منجر به سخت تر شدن قطع صادرات انرژی ایران شود. سی ان ان نوشت: تحلیلگران بر این باورند که تولید نفت اوپک به واسطه تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا، تشدید درگیری ها در لیبی و تصمیم عربستان برای کاهش تولید، با اختلالات جدی روبرو شده است. روزنبرگ گفت: واقعیت های بازار نفت دلیل دیگری
دشمن تراشی در خاورمیانه
تلاش برای تنبیه اخوان و گنجاندن این گروه در لیست گروه های تروریستی از سوی برخی متحدان آمریکا انجام گرفته و البته خوشایند آنهاست: مصر، عربستان و امارات که اخوان و درخواستش را برای انتخابات تهدیدی برای ثبات خود می دانند. اما همین اقدام می تواند اتحاد با برخی شرکا از جمله، ترکیه، قطر و اردن را به خطر اندازد. به عبارت دیگر، همین اقدام می تواند موجب جدایی ترکیه، قطر و اردن شود که یا خود را در قالب
ثبات در تولید نفت اوپک
تولید این کشورها در حالی رقم خورده که تولید نفت دیگر اعضای این سازمان کاهش یا نسبتا بدون تغییر باقی مانده است. عربستان به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده اوپک با 5 هزار بشکه کاهش تولید روزانه نفت خود را حدود 9 میلیون و 820 هزار بشکه در روز ثابت نگه داشته است؛ این رقم کمترین میزان در حدود چهار سال اخیر محسوب می شود. این در حالی است که کاخ سفید اعلام کرده که عربستان به همراه کویت با آمریکا برای افزایش