فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد
سایر منابع:
سایر خبرها
واکنش های بین المللی به اعلام گام چهارم برجامی ایران
فعالیت هایی که در مغایرت با تعهدات برجامی این کشور است صرف نظر کند [...] زیرا حفظ برجام روز به روز دشوارتر می شود. فرانسه خواستار تجدید نظر در تصمیمات برجامی ایران شد وزارت خارجه فرانسه نیز در واکنش به اعلام رسمی گام ها و اقدامات هسته ای جدید در ایران، تهران را متهم به نقض توافق هسته ای کرد. فرانسه در ارتباط با راه اندازی زنجیره سانتریفیوژهای نسل ششم توسط سازمان
واکنش اروپایی ها به گام چهارم برجامی ایران
در پی اعلام رسمی ایران در برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای، وزارت خارجه فرانسه و اتحادیه اروپا به این اقدام ایران واکنش نشان دادند. وزارت خارجه فرانسه امروز مدعی شد: آنچه ایران پنجم نوامبر (امروز) اعلام کرده، خلاف توافق هسته ای است. وزارت خارجه فرانسه همچنین در ادامه مدعی شد: ما منتظر گزارش آژانس بین الملی انرژی اتمی در خصوص فعالیت های ایران خواهیم ماند.
واکنش ها به چهارمین گام کاهش تعهدات هسته ای ایران
دعوت کرد. پاریس ضمن ابراز نگرانی خود از این تصمیم گفته است منتظر گزارش آژانس انرژی اتمی در مورد فعالیت ایران می ماند. انیس ون درمول ، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز سه شنبه ساعاتی پس از اعلام گام چهارم هسته ای ایران از سوی حسن روحانی گفت: اعلام روز 5 اکتبر (14 آبان) ایران مبنی بر افزایش ظرفیت غنی سازی مغایر با توافق نامه وین است که در این زمینه برای ایران محدودیت شدید پیش بینی کرده
واکنش ها به چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران
ای متعهد است، گفت: ما از ایران می خواهیم تا به طور کامل به الزاماتش در توافق هسته ای و دیگر تعهدات هسته ای اش پایبند باشد و به طور کامل با آژانس همکاری کند. وی در ادامه از ایران خواست تا از تصمیم جدید خود برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهداتش در برجام بازگردد. آمریکا: به گزارش های آژانس درباره هر تحولی توجه می کنیم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای به
واکنش ها به چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران
ای متعهد است، گفت: ما از ایران می خواهیم تا به طور کامل به الزاماتش در توافق هسته ای و دیگر تعهدات هسته ای اش پایبند باشد و به طور کامل با آژانس همکاری کند. وی در ادامه از ایران خواست تا از تصمیم جدید خود برای برداشتن گام چهارم کاهش تعهداتش در برجام بازگردد. آمریکا: به گزارش های آژانس درباره هر تحولی توجه می کنیم سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای به
واکنش وزارت خارجه آمریکا به گام جدید کاهش تعهدات ایران در برجام
است. تصمیم جدید ایران در ارتباط با عملیات گازدهی ماشین های سانتریفیوژ پیشرفته نسل جدی IR6 در آستانه اعلام گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران صورت گرفته است. ایران اعلام کرده با توجه به عدم پایبندی کشورهای امضا کننده برجام، کاهش تعهدات خود را تا متوازن شدن مشارکت طرف های متقابل در این توافق بین المللی ادامه خواهد داد.
پاریس ایران را به نقض برجام متهم کرد
به گزارش شفاف ، وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه در واکنش به گام تازه جمهوری اسلامی ایران در جهت کاهش تعهد به توافق هسته ای، ایران را به نقض مفاد این توافق متهم کرد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه پاریس به تهران توصیه شده است که از گام هسته ای تازه خود صرف نظر کند. وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه فعال سازی سانتریفیوژها در فردو خلاف مفاد توافق هسته ای است، عنوان کرده است
درخواست اروپا از ایران برای توقف کاهش تعهدات برجامی
در واکنش به تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای برداشتن گام چهارم برجامی، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان ادعا کرد که اعلام ایران در باره ساخت و کاربرد دستگاه های پیشرفته برای تسریع غنی سازی اورانیوم، توافق هسته ای 2015 با قدرت های جهان را به خطر می اندازد. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز با صدور بیانیه ای، تصمیم جمهوری اسلامی ایران در گام جدید کاهش تعهدات برجامی را مغایر با توافق
واکنش های جهانی به غنی سازیِ فردو توسط ایران
مادتین 26 و 37 توافق هسته ای واکنش نشان داد و گفت: گفت: ما در حال بررسی این موضوع هستیم. ببینیم چه می شود. همچنین برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا، در گفتگو با الجزیره اقدام ایران را در کاهش تعهدات برجامی، باج خواهی هسته ای دانست. سازمان ملل استفان دوجاریک؛ سخنگوی سازمان ملل گفت: "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل در واکنش به اعلام ایران در مورد برداشتن گام چهارم در مورد برجام از همه طرف ها خواست تا به طور کامل از تعهداتشان در برجام تبعیت کنند.
انگلیس: اقدامات اخیر ایران تخطی از توافق هسته ای است
به گزارش مشرق، دومینیک راب ، وزیر امور خارجه انگلیس به تصمیم ایران برای برداشتن چهارمین گام در جهت کاستن از تعهدات هسته ای خود ذیل برجام واکنش نشان داده است. بیشتر بخوانید: ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از گام هسته ای تازه ایران فرانسه به کاهش تعهدات برجامی ایران واکنش نشان داد نامه ایران درباره گازدهی به سانتریفیوژها در فردو تحویل آژانس شد در بیانیه وزیر خارجه انگلیس آمده است
فرانسه مدعی شد: گام جدید ایران خلاف توافق وین است
خارجه فرانسه با بیان اینکه پاریس همچنان به برجام متعهد است، از ایران خواست به طور کامل به این توافق پایبند بوده و با آژانس همکاری کند. حسن روحانی رئیس جمهور ایران امروز اعلام کرد که تهران در گام چهارم کاهش تعهد به توافق هسته ای، قصد دارد سانتریفیوژهای نصب شده در تأسیسات زیرزمینی فردو را گازدهی کند. بر اساس برجام قرار بود این مرکز برای تولید رادیو ایزوتوپ های پایدار به کار گرفته شود و در
واکنش مقامات اروپایی ها به گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران
وزارت امور خارجه فرانسه نیز روز سه شنبه در یک نشست خبری با اعلام اینکه دولت متبوعش منتظر گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اقدام جدید ایران است، اظهار داشت: فرانسه همچنان به توافق هسته ای متعهد است. ما از ایران می خواهیم که به تعهدات خود پایبند باشد و به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه تعهداتش ذیل برجام و سایر تعهدات هسته ای خود همکاری کند. طرف های اروپایی برجام
فرانسه اقدام ایران در افزایش ظرفیت غنی سازی را خلاف برجام خواند
به سانتریفیوژ ها در [تاسیسات اتمی] فردو در نزدیکی شهر قم چهارمین گام ایران در راستای کاستن از تعهدات برجامی خود خواهد بود. در واکنش به این اقدام تازه، خبرگزاری رویترز روز سه شنبه به نقل از سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اقدام دولت حسن روحانی را مخالف مفاد توافق اتمی موسوم به برجام توصیف کرد. به گفته آنیس ون درمول، سخنگو، افزایش ظرفیت غنی سازی خلاف مفاد توافق نامه وین است .
واکنش آلمان به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات ایران
دولت برلین در واکنش به گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت تهران باید هرچه سریعتر این اقدام غیرقابل قبول را اصلاح کند. به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، دولت آلمان به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان با غیرقابل قبول خواندن گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی، از تهران خواست هرچه سریعتر
گام چهارم هسته ای ایران و واکنش های درست و نادرست
عمل کند. او همچنین گفت: "مذاکرات سری در جریان است و تهران به این مذاکرات پایبند خواهد ماند". در حالی که خروج آمریکا از برجام و عمل نکردن اروپایی ها به تعهدات خود سبب شده ایران متوسل به اقدام متقابل شود و تا کنون چهار گام کاهش تعهدات هسته ای را بردارد، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه ایران را متهم به "باج خواهی هسته ای" کرد. مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا حتی اعلام کرد
واکنش آلمان به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات ایران
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آلمان به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری فرانسه ، دولت آلمان با غیرقابل قبول خواندن گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی، از تهران خواست هرچه سریعتر این اقدام را اصلاح کند. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز در واکنش به راه اندازی زنجیره 30 تایی سانتریفیوژهای IR6
هشدار برلین به تهران
دولت آلمان به آغاز گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام واکنش نشان داد. به نوشته خبرگزاری فرانسه ، دولت آلمان با غیرقابل قبول خواندن گام چهارم ایران در کاهش تعهدات برجامی، از تهران خواست هرچه سریعتر این اقدام را اصلاح کند. هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان نیز در واکنش به راه اندازی زنجیره 30 تایی سانتریفیوژهای IR6 ، گفته بود ایران، سانتریفیوژهای بسیار
پکن: تحریم های خودسرانه آمریکا علیه ایران مشکلی را حل نمی کند
از برجام در راستای سیاستی موسوم به فشار حداکثری به اقداماتی تحریک آمیز مانند قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناو گروه ، چند بمب افکن بی -52 و چند جنگنده اف-22 به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام یک سال صبر راهبردی را در دستور کار قرار داد و به طرف های توافق هسته ای به ویژه
مکرون: کاهش تعهدات ایران در برجام طی گام چهارم جدی است
صدور بیانیه ای، تصمیم جمهوری اسلامی ایران در گام جدید کاهش تعهدات برجامی را مغایر با توافق هسته ای 2015 خواند و خواستار بازگشت تهران به این توافق شد. اگنس ون در مول سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: اظهارات مقامات ایرانی مبنی بر افزایش ظرفیت غنی سازی خود، مخالف توافق وین است که فعالیت ها را در این زمینه به شدت محدود می کند. وی ادامه داد: با شرکای خود منتظر گزارش های بعدی آژانس بین
بازتاب جهانی گام چهارم ایران
المللی نسبت به آغاز گام چهارم ایران، فرانسه با متهم کردن ایران به نقض توافق هسته ای، به تهران توصیه کرد در گام هسته ای تازه خود تجدید نظر کند. وزارت خارجه فرانسه با بیان اینکه فعال سازی سانتریفیوژها در فردو خلاف مفاد توافق هسته ای است، عنوان کرده است که منتظر است تا گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در این رابطه را دریافت کند. رئیس جمهور فرانسه نیز با تهدید خروج از برجام گفت: سیگنالهای
واکنش آمریکا به چهارمین گام کاهش تعهدات برجامی ایران
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه ای به چهارمین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی واکنش نشان داد. به گزارش رویترز، مورگان اورتاگوس سه شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: ما از آژانس بین المللی انرژی اتمی در اجرای نقش مستقل خود برای راستی آزمایی در ایران به طور کامل حمایت کرده و به گزارش آژانس درباره هر تحولی توجه می کنیم . آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته با وجود تلاش های طرف
گام چهارم هم میلی متری بود خروج از برجام تنها پاسخ به بدعهدی غرب
موضوعات منطقه ای گفت وگو کنیم. گستاخی اروپا سخنگوی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای گستاخانه از ادامه کاهش تعهد ایران به برجام ابراز نگرانی کرده و از تهران خواسته به پایبندی به این توافق بازگردد. وزارت خارجه فرانسه نیز در واکنش به اعلام رسمی گام ها و اقدامات هسته ای جدید در ایران، تهران را متهم به نقض توافق هسته ای کرد. اگنس واندرمول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ادعا کرد که
برنی سندرز خواهان پیوستن مجدد آمریکا به برجام و گفتگو با ایران شد
، این اتحادیه نیز به این توافق پایبند است. دولت آلمان نیز به اعلام گام چهارم برجامی ایران واکنش نشان داد و هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان که برای دیداری دیپلماتیک در بوداپست، پایتخت مجارستان به سر می برد، روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی مشترک با همتای مجار خود گفت که این تصمیم تهران برجام را به خطر می اندازد و ایران باید به اجرای تعهدات خود در چهارچوب توافق هسته ای بازگردد. ماس
انگلیس: اقدامات ایران تخطی از توافق هسته ای است
دومینیک راب ، وزیر امور خارجه انگلیس به تصمیم ایران برای برداشتن چهارمین گام در جهت کاستن از تعهدات هسته ای خود ذیل برجام واکنش نشان داده است. در بیانیه وزیر خارجه انگلیس آمده است: اقدامات اخیر ایران به وضوح تخطی از توافق هسته ای و خطری برای امنیت ملی ما محسوب می شوند. ما می خواهیم از طریق گفت وگوهای بین المللی راهی به جلو پیدا کنیم، اما لازم است ایران به تعهداتی که پذیرفته پایبند باشد
انگلیس: اقدامات اخیر ایران تخطی از توافق هسته ای است
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دومینیک راب ، وزیر امور خارجه انگلیس به تصمیم ایران برای برداشتن چهارمین گام در جهت کاستن از تعهدات هسته ای خود ذیل برجام واکنش نشان داده است. در بیانیه وزیر خارجه انگلیس آمده است: اقدامات اخیر ایران به وضوح تخطی از توافق هسته ای و خطری برای امنیت ملی ما محسوب می شوند. ما می خواهیم از طریق گفت وگوهای بین المللی راهی به جلو پیدا کنیم، اما لازم است
بررسی واکنش غربی ها به گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای/ هدف اصلی ایران از کاهش تعهدات هسته ای چیست؟/سازو ...
پیرامون نحوه جبران خسارت های اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا، فرآیند کاهش تعهدات هسته ای را آغاز کرد. تاکنون، سه گام در چارچوب همین فرآیند و با نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی برداشته شده و گام چهارم به تازگی برداشته شد. برجام در زمینه استفاده از سانتریفیوژ ها و گازدهی به آن ها محدودیت هایی روی ایران اعمال کرد. طبق این توافق، ایران به مدت 10 سال می تواند حدودا 5000 سانتریفیوژ نسل
ترامپ از استراتژی های اشتباه خود دست بکشد، ایران خویشتنداری کند
به گزارش ایسنا، به نقل از سایت وزارت خارجه چین، گنگ شوانگ، سخنگوی این وزارت خانه روز سه شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود در واکنش به راه اندازی و گازدهی زنجیره سانتریفیوژهای میانی IR6 در سایت هسته ای نظنر گفت: ما این گزارش ها را دریافت کرده ایم. ریشه تنش های حال حاضر مسئله هسته ای ایران را می توان در خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای برجام و اعمال کمپین فشار حداکثری علیه ایران یافت.
انگلیس: اقدامات اخیر ایران تخطی از توافق هسته ای است
دومینیک راب ، وزیر امور خارجه انگلیس به تصمیم ایران برای برداشتن چهارمین گام در جهت کاستن از تعهدات هسته ای خود ذیل برجام واکنش نشان داده است. در بیانیه وزیر خارجه انگلیس آمده است: اقدامات اخیر ایران به وضوح تخطی از توافق هسته ای و خطری برای امنیت ملی ما محسوب می شوند. ما می خواهیم از طریق گفتگو های بین المللی راهی به جلو پیدا کنیم، اما لازم است ایران به تعهداتی که پذیرفته پایبند باشد
وزیر امور خارجه انگلیس: ایران در برجام بماند تا راهی پیدا کنیم
به گزارش ایسنا، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در واکنش به اعلام ایران در خصوص اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: اقدامات اخیر ایران به وضوح توافق هسته ای را نقض می کند و تهدیدی علیه امنیت ملی ما محسوب می شود. وی در ادامه ادعاهای خود افزود: ما می خواهیم از طریق گفت وگوهای سازنده جهانی راهی برای پیش رو بیابیم اما ایران باید به تعهدات خود پایبند بماند و یه پایبندی کامل
گام چهارم در تضاد با توافق هسته ای است
2015 شد. دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس روز سه شنبه در واکنش به اعلام ایران در خصوص اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی گفت: اقدامات اخیر ایران به وضوح توافق هسته ای را نقض می کند و تهدیدی علیه امنیت ملی ما محسوب می شود. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این خصوص گفت: من فکر می کنم این اولین بار است که ایران به گونه ای آشکار و بی پرده تصمیم گرفته است که از برجام خارج