سایر منابع:
سایر خبرها
احیای مسأله حقوق زن راهی جز مسیر خانواده ندارد
ذیل جامعه برده است اما صاحب جواهر آن را عبادت می داند. این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خانواده غیر از جامعه است؛ هر چند جامعه از خانواده تشکیل شده اما جامعه از افراد تشکیل شده است؛ وقتی که فرد گفته می شود، قوانینش روانشناسی می شود و نمی توان قوانین آن را جامعه شناسی دانست و علم مستقل را طلب می کند. وی افزود: جامعه ابتدا باید به حد عدالت برسد، اما از این مهم تر آن است که ...
تفاوت ره از کجاست تا به کجا؟!
خرابه ای که زیر موشک های داعش بوده چه قیمتی دارد و دست آخر حلال می کند. داستان فطرت در اینجا معنای خود را می یابد و حرکت مقاومت براساس فطرتی حق جو با هزینه اندک به پیش می رود در حالی که داستان خلاف فطرت آمریکا با هزینه زیاد هم به جایی نمی رسد و اعتراف به شکست سنگین نتیجه آن است. 2- عقل یکی دیگر از خطوط فاصل جبهه مقاومت و جبهه مقابل آن است. عقل به معنای انطباق هر فعل به دو ...
سناریوی تغییر محاسبات/ جمهوری اسلامی پای میز مذاکره نمی آید
اسلامی متذکر شده و فرمودند که امروز سلاح اصلی آمریکا در منطقه ما دست کاری در محاسبات تصمیم گیران و وانمود کردن این مطلب است که حلال مشکلات، رفتن زیر پرچم آمریکا و تسلیم شدن است که این سلاح از سلاح نظامی و سخت نیز خطرناک تر است. با این حال باید دید که برنامه های ضد ایرانی رؤسای جمهور آمریکا و راهبرد فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی آیا کارگر بوده یا خیر. پاسخ قطعاً منفی است. واشنگتن در یک ...
چرا قاسم سلیمانی دستور یافتن صاحب یکی از خانه های بوکمال را صادر کرد؟
ابتدا از اینکه بدون اجازه او چند روزی در خانه مخروبه اش سکونت کرده است، عذرخواهی می کند و سپس از او می خواهد مبلغی را برای این چند روز معین کند، تا پرداخت گردد که البته این برادر عرب، شرمنده می شود و می گوید خانه خرابه ای که زیر موشک های داعش بوده چه قیمتی دارد و دست آخر حلال می کند. این مطلب برایم مفید است بلی 3 نفر این پست را پسندیده اند ...
معیار حق در سیاست
و ... تصور می کنند. این بزرگواران اخلاقاً باید بگویند میزان اعتقادات شهروندان، مردم یا امت که برای بقاء اعضای بدن خود را می فروشند یا در سطل های زباله دنبال روزی حلال می گردند و... چقدر است. پربیراه نیست اگر گفته شود که سلامت، امنیت، توسعه و... ایران زمین منوط به سلامت اذهان کارگزاران سیاسی است. ارسال دیدگاه نام: ایمیل: دیدگاه: ...
سنتز مولکول ها با تقارن از پیش تعیین شده به کمک نانوذرات
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، پیچ وخم ها در ساختار مولکول های دارویی ویژگی است که به آن تقارن گفته می شود و این تقارن به مولکول ها کمک می کند تا با مولکول هایی با تقارن مشابه در بدن برهم کنش داشته باشند. مولکولی با ساختار مشابه اما تقارن متفاوت، غیرفعال محسوب شده یا حتی می تواند بسیار سمی باشد. با این حال، فرآیندهای شیمیایی معمولا هر دو نسخه از مولکول های کایرال یا انانتیومر را به مقدار یکسان ...
عکس/ روزی حلال
در حاشیه تغییر برج های مشبک فولادی برق به برج های تلسکوپی در سمنان می توان فقط بخشی از تلاش های افرادی که در سرما و گرما خطرات این کار را به جان می خرند و به نصب دکل ها و سیم کشی برق میپردازند را مشاهده کرد . دکل هایی که اگر به اطراف خود نگاه کنیم به آسانی نمی توان تعداد ، حجم سیم ها و پیچ های آن را شمارش کرد. ...
اما و اگرهای نمک دریا...!
سلامت نیوز-*محدثه آصفری : این نوع نمک ادویه اصلی غذاهای یهودی ها است و به معنای حلال می باشد. این نمک بیشتر از نمک دریایی، تحت فرآوری قرار می گیرد و بنابراین، مواد معدنی کمتری را نسبت به آن حفظ می کند، اما کریستال های آن درشت تر از نمک معمولی و تصفیه شده است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، نمک یک ماده معدنی کریستالی است که از دو عنصر سدیم (Na) و کلر (Cl) تشکیل شده است ...
الماس حجاب و رونق مد اسلامی در آلمان
منتشر شد. ساندرا آدئویه، سردبیر این مجله به اسلام گرویده بود و به خوبی با نیازهای زنان مسلمان آشنا بود. همه می دانیم مجله ای که برای زنان مسلمان منتشر می شود باید به اخبار مربوط به مد اسلامی و محصولات آرایشی و بهداشتی حلال نیز بپردازد. او می گوید: متأسفانه رسانه های آلمانی، تصویری یک طرفه از زنان مسلمان ارائه می دهند. داستان ازدواج های اجباری دختران مسلمان همواره در صفحات مجلات آلمانی ...
پاسخ سوال های شرعی درباره ارتباط محرم و نامحرم
... عمه خود شخص و عمه پدر و مادر و نیز عمه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها. خاله خود شخص و خاله پدر و مادر و نیز خاله مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها (عمه ی عمه و خاله ی خاله؛ اگر عمه یا خاله پدر یا مادر فرد باشند، محرم هستند در غیر این صورت محرم نیستند.) محارم نسبی (خونی) زنان عبارتند از: پدر و پدربزرگ پدری و مادری هر چه بالاتر روند. پسر خود فرد و پسرِ پسر یا پسرِ دختر فرد (نوه ها و نتیجه ها ...
شهر بدون گدا شهر بدون فقیر می شود؟
تراتژیکی دارد، فرصت اشتغال در این شهر نسبت به دیگر شهرهای ایران بیشتر است. علاوه بر این فرهنگ کار در بین تبریزی ها جایگاه والایی دارد و مرمانش به سخت کوشی معروف هستند. کسب درآمد از راه های آبرومند برای مردم تبریز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همواره نرخ بیکاری آذربایجان شرقی از میانگین کشوری پایین تر بوده است. مرکز آمار در تابستان 98، نرخ بیکاری در استان ها را منتشر کرده که سهم آ ...
آیا حکمت با علم فرق دارد؟
] حکمت و علم در قرآن واژه حکمت در قرآن بیست مرتبه تکرار شده است. در توضیح و تفسیر حکمت، مفسران وجوهی را مطرح نموده اند که مهم ترین آنها عبارت اند از: 1. مراد از حکمت، نبوّت است.[6] چنان که در آیه شریفه آمده: و داود، جالوت را کشت و خدا به او فرمانروایی و حکمت(نبوت) داد . 2. مقصود، شرایع(علم حلال و حرام) است.[7] و در آیه شریفه نیز آمده است: و او را کتاب و حکمت(علم حلال و حرام ...
زلال معرفت -3 سئوالات مسابقه پیام کوتاه جدیدترین برنامه درس هایی از قرآن استاد قرائتی
وآله وسلم در پیدایش فرهنگ اسلامی عناوین: 1- نیاز عقل به وحی الهی 2- نقش دین در فقرزدایی 3- نقش نیّت در ارزش کارها 4- آخربین باشیم، نه آخوربین 5- نقش پیامبر اکرم در رحمت و مغفرت الهی 6- نقش والدین در تربیت دینی فرزندان 7- حلال و حرام، براساس صلاح و فساد انسان 8- رشد اخلاقی و معنوی جامعه، در گرو پیروی ...
داستان برند BASF؛ تاریخچه سیاه و سفید صنعت شیمی
.... رویکرد مذکور به شکل گیری استراتژی تحقیقات داخلی در BASF انجامید که اولین محصولش در سال 1869 مشاهده شد. کارو با همکاری شیمی دان های اهل برلین، کارل گرابه و کارل لیبرمن، اولین جوهر طبیعی را تولید کرد. آلیزارین یا جوهر روناس، محصول مصنوعی هم تراز با جوهر قرمز بود که از ریشه ی گیاه روناس به دست می آید. این محصول، اولین فروش های بین المللی را نیز برای BASF به همراه داشت. اولین محصول ...
نگاهی به اخلاق فردی و اجتماعی پیامبر(ص)
غذا خوردن، بر الاغ پالاندار سوار شدن، شیر بز را با دست خود دوشیدن، لباس پشمینه پوشیدن و به کودکان سلام کردن، تا آنکه پس از من سنّت شود. ث. به روایت عبد العظیم حسنی رحمه اللَّه، رسول خدا(ص) سه گونه می نشست: گاه [کف پاها را زمین نهاده ] ساقهای پاها را بلند می کرد و دو دست خود را جلو آن قرار می داد و ساق دست را در کف دست دیگر می گرفت (چنبک می زد)، و گاه دو زانو می نشست، و گاه یک پا را تا کرده ...