کرونا صدرنشین اخبار هرمزگان در نخستین هفته سال 99
سایر منابع:
سایر خبرها
امدادرسانی به 141 نفر گرفتار در سیلاب خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: با توجه به اطلاعیه و هشدار های هواشناسی و حجم بارش ها در 24 ساعت گذشته در برخی مناطق استان بارش باران بیش از 65 میلیمتر گزارش شد که با کمک 138 تیم امدادی و عملیاتی که تا صبح چهارشنبه بنا به دستور استاندار در حال آماده باشند تاکنون به 141 نفر گرفتار در سیلاب امدادرسانی شد. آقای میرجلیلی با بیان اینکه
بی احتیاطی موجب توقف موقت ظرفیت سازی سد شمیل و نیان بندرعباس شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روز گذشته از طریق رسانه ها اعلام شد که احتمال باز شدن دریچه برخی سدهای هرمزگان همچون شمیل و نیان در بخش تخت شهرستان بندرعباس و استقلال در شهرستان میناب وجود دارد و این کار آغاز شده است. عبدالحمید سعدینی ادامه داد: با توجه به این موضوع انتظار می رود و از مردم خواسته شده جانب احتیاط را رعایت کرده و از ورود
مردم هرمزگان از حضور در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس عبدالحمید سعدینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا این لحظه هیچ گونه طغیان رودخانه یا سیلابی که خطرآفرین باشد در استان هرمزگان گزارش نشده است و تمام نیرو ها در حال آماده باش می باشند. وی افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی جدید در استان مسئله ای که وجود دارد این است که سد های استان در حال تخلیه آب برای جایگزین کردن آب سیلاب احتمالی هستند و دریچه
اعلام هشدارسیل به مناطق پایین دست سد ها در هرمزگان
به گزارش خبرگزای صدا و سیما ؛ مرکز خلیج فارس، عبدالحمید سعدینی از مردم خواست از حضور و تجمع در اطراف رودخانه های استان به ویژه در شهرستان های میناب و بندرعباس با توجه به سر ریز شدن سد های استقلال میناب و شمیل و نیان پرهیز کنند. وی افزود: با توجه به بارندگی های خوب چند روز اخیر در استان، خوشبختانه شاهد تکمیل ظرفیت سد های استقلال میناب و شمیل و نیان بندرعباس بودیم که در پی آن دریچه های خروجی سد ها باز شده و سر ریز سد در حال تخلیه است.
شمار مبتلایان به کرونا 181 نفر / مرگ یک نفر
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:در 24 ساعت گذشته 2 نفر به آمار مبتلایان به کووید 19 در هرمزگان افزوده شد و تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در استان 181 نفر است. فرشیدی افزود: مبتلایان جدید 2 نفر در بندرعباس و یک خانم با سابقه بیماری قلبی نیز در میناب فوت کرد و شمار فوتی ها دراستان به 14 نفر افزایش یافت
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرمزگان به 181 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، دکتر حسین فرشیدی در مصاحبه با رسانه ها اظهار داشت: از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در استان هرمزگان تاکنون تست کرونای 181 مورد مثبت بوده است. وی افزود: در 24 ساعت گذشته نتیجه آزمایش 2 مورد جدید مثبت و به عنوان بیمار کرونایی در استان ثبت شدند و شمار مبتلایان به 181 نفر رسید. رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از مجموع 181 نفر تاکنون 160 بیمار
استاندار هرمزگان؛ کنترل ها در مبادی ورودی استان تشدید می یابد
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ استاندار هرمزگان در بازدید از تیم های غربالگری در ورودی بندرعباس افزود: همچنین شمار ورود مسافر و اقامت در هتل ها 94 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است. وی هدف از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را حفظ سلامت مردم اعلام کرد. استاندار هرمزگان گفت:اجرای طرح های کنترلی و درخانه ماندن باعث کاهش 6 میلونی ورود گردشگر و مسافرت های درون استانی در هرمزگان
گزارش آماری 10فروردین کرونا درکشور؛ تعداد مبتلایان کل کشور درآستانۀ40 هزارتن،کاهش سرعت ابتلا و مرگ ومیر، ...
(دو هزار و 517 تن) تعداد 123 تن معادل 5 درصد افزایش داشته است. این میزان افزایش مرگ و میر 5 درصدی امروز در مقایسه با دیروز، در روزهای شنبه(دیروز) و جمعه، پنجشنبه، چهارشنبه، سه شنبه، دوشنبه ، یکشنبه و شنبه هفته گذشته بترتیب برابر با 6، 5 / 6، 5 / 7، 5 / 7 ، 7 ، 5 / 7 ، 8 و 5 / 8 درصد بود. همچنین تعداد کل بهبود یافتگان تا ظهر امروز (یکشنبه ) در کل کشور به 12 هزار و 391 تن رسید که
صادرات غیرنفتی از بندرجاسک 96 درصد افزایش یافت
مهم سال جاری است و ایجاد ظرفیت های جدید و گسترش فعالیت های تجاری با توجه به مزیت های مورد اشاره می تواند تسریع در روند صادارات محصولات کشاورزی منطقه و استان های همجوار را در پی داشته باشد. بندر جاسک دارای حوضچه به وسعت 26 هکتار و اراضی پسکرانه ای 11 هکتاری است همچنین اسکله های این بندر چند منظوره ازقابلیت پهلو دهی شناورهای فلزی و لنج های تجاری و صیادی برخوردار می باشد. بندر جاسک در همایش روز ملی صادرات سال گذشته رتبه برتر صادرات کالاهای غیر نفتی را به خود اختصاص داد. شهرستان جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. ...
میزان بارندگی ها در هرمزگان اعلام شد
معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: در این مدت در بستک 11.3 میلی متر، رودان 8.5 میلی متر، پارسیان 6.5 میلی متر، خمیر 6.5 میلی متر، بندرعباس 5.2 میلی متر، قشم 3.9 میلی متر و میناب 2.8 میلی متر باران باریده است. کیانوش عارفی شامگاه یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:همچنین امروز شنبه در ایستگاه های لاوان، بوموسی،کیش، سیری، سردشت بشاگرد و بندرلنگه زیر 2 میلی متر بارندگی ثبت شده است. وی
فعالیت 54 اکیپ ردیابی و مبارزه علیه ملخ صحرایی در هرمزگان
به گزارش ایلنا از بندرعباس، مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: تاکنون در سطحی بیش از 22 هزار هکتار در استان برعلیه ملخ صحرایی مبارزه صورت گرفته است. اشرف منصوری افزود: بالغ بر 890 هزار هکتار مورد پایش و ردیابی این آفت قرار گرفته است . وی با اشاره به اینکه در شهرستان های بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد، بندر لنگه، پارسیان، بستک و جزایر قشم و کیش
شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 181 نفر رسید/ثبت 2 مورد جدید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی در گفتگویی خبری ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان هرمزگان اظهار کرد: از زمان شروع اپیدمی بیماری کرونا تاکنون هزار و 194 بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شده اند که از این تعداد هزار و 41 نفر ترخیص شده اند و 91 نفر نیز همچنان بستری می باشند. وی افزود: از این تعداد نیز از 804 نفر به
مرغان ماهی خوار سواحل بندرعباس +تصاویر
بندرعباس، مرکز استان هرمزگان و مهم ترین بندر تجاری و گردشگری ایران در سواحل خلیج فارس در فاصله 1280 کیلومتری تهران قرار دارد و حدود پانصد هزار نفر جمعیت دارد. به دلیل وجود شرایط مناسب در استان هرمزگان و وجود پهنه های گلی، رویشگاه های حرا در امتداد خط ساحلی و جزایر متعدد (14 جزیره) از جمله جزیره شیدور و تالاب های خور خوران، شور شیرین و رودگز میناب موجب شده تا هرساله شاهد حضور جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر در آب های هرمزگان باشیم.
مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 173 نفر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی امشب در گفت وگو با بخش خبر شبکه خلیج فارس گفت: از زمان شروع خطر اپیدمی تاکنون، 1133نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی (آنفلوانزا، ذات الریه، مشکوک به کرونا و ...) در مراکز درمانی استان بستری شده اند که از این تعداد 991 نفر پس از طی دوره درمان و بهبودی ترخیص شده اند و 84 نفر نیز بستری هستند. وی افزود: تاکنون از 743 نفر به علت مشکوک بودن ابتلا ب
مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 179 نفر رسید
استان را که 7 تا 10 فروردین بوده به خوبی پشت سر گذاشته ایم و اگر این روند را به خوبی ادامه دهیم و طرح فاصله گذاری اجتماعی را پیگیری کنیم می توانیم پیک دوم که از 20 تا 28 فروردین ماه به آن می رسیم را نیز پشت سر بگذاریم و با حداقل شمار مبتلایان از آن نیز عبور کنیم. فرشیدی، شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان های هرمزگان تا 9 فروردین 98 را نیز به شرح زیر اعلام کرد: بندرعباس: 90
شمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان به 179 نفر رسید/ثبت 6 مورد جدید
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی در گفتگویی خبری ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان هرمزگان اظهار کرد: از زمان شروع اپیدمی بیماری کرونا تاکنون هزار و 167بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شده اند که از این تعداد هزار و 22 نفر ترخیص شده اند و 87 نفر نیز همچنان بستری می باشند. وی افزود: از این تعداد نیز از 784 نفر به
خروجی سدها بر اساس پیش بینی هواشناسی تنظیم می شود
هوشنگ ملایی ، مدیرعامل آب منطقه ای استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی در حوزه آبگیر سد استقلال میناب، از صبح روز گذشته 100 متر مکعب در ثانیه از طریق دریچه های تخلیه گر تحتانی این سد تخلیه شد و امروز نیز با تداوم خروجی آب از این سد به 200 متر مکعب بر ثانیه رسید. وی با ذکر این نکته که 160 متر مکعب آب از سد شمیل
مردم اخطاریه های هواشناسی را جدی بگیرند/ رودخانه های هرمزگان سیلابی می شود
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس بارندگی هفته گذشته در استان هرمزگان خساراتی را در پی داشت و به دنبال آن دریچه های سد استقلال میناب نیز باز شد که موجب آبگرفتگی خانه های روستا های اطراف شد و انتقاد هایی را در رابطه با عدم اطلاع رسانی برانگیخت. خبرگزاری تسنیم برای پیگیری این امر مصاحبه ای را با مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان ترتیب داد و جویای این امر شد. هوشنگ ملایی
بارندگی 4600 میلیارد ریال به هرمزگان خسارت زد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از دست رفتن جان هم استانی ها و هموطنان در بارندگی گذشته سهمگین تر از این خسارت های مادی است که از مردم تقاضا داریم با جدی گرفتن هشدارها مسوولان را یاری دهند. عبدالحمید سعدینی خاطرنشان کرد: هرمزگان دارای 20 هزار کیلومتر رودخانه است و با توجه به سیلابی شدن آنها در زمان بارندگی؛ افراد در مدت بارندگی از ورود به
گزارش آماری 9فروردین کرونا درکشور؛ تعداد مبتلایان کل کشور از35 هزارتن گذشت، تداوم سرعت شیوع 10 ...
(دو هزار و 378 تن) تعداد 139 تن نزدیک به 6 درصد افزایش داشته است. این میزان افزایش در روزهای جمعه، پنجشنبه، چهارشنبه، سه شنبه، دوشنبه ، یکشنبه و شنبه هفته گذشته بترتیب برابر با 5 / 6، 5 / 7، 5 / 7 ، 7 ، 5 / 7 ، 8 و 5 / 8 درصد بود. همچنین تعداد کل بهبود یافتگان تا ظهر امروز (شنبه ) در کل کشور به 11 هزار و 679 تن رسید که در مقایسه با دیروز(11 هزار و 133 تن) تعداد 546 تن معادل 5
100 عضو بوکوحرام در عملیات ضد تروریستی نیجریه کشته شدند
. از سوی دیگر "ادریس دیبای ایتنو" رییس جمهوری چاد نیز چهارشنبه گذشته در سخنانی اعلام کرد در حمله گروه تروریستی بوکوحرام به یک پایگاه نظامی این کشور دستکم 92 نیروی نظامی کشته و 47 تن دیگر مجروح شدند. گروه بوکوحرام از سال 2009 فعالیت های تروریستی خود را از منطقه ای در شمال شرقی نیجریه آغاز کرد و بتدریج دامنه فعالیت خود را به دیگر کشورهای آفریقایی از جمله به نیجر ، چاد و کامرون گسترش داد. به گزارش مرکز امور بشردوستانه سازمان ملل متحد ، براثر عملیات تروریستی گروه بوکوحرام تا کنون بیش از 30 هزار تن از مردم نیجریه کشته و حدود 3 میلیون تن آواره شده اند. ...
اختصاص اعتبار 117 میلیارد ریالی جهت مرمت بناهای تاریخی هرمزگان
بازخبر / مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان صبح امروز(نهم فروردین ماه) با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، گفت: این مبلغ به تدریج از دی ماه پارسال به این استان اختصاص یافته و تا قبل از پایان سال مالی دولت باید نسبت به استفاده از آن در طرح های پژوهشی و عملیاتی مرمت آثار و بناهای تاریخی این استان استفاده شود. رضا برومند افزود: 109 میلیارد ریال از این مبلغ صرف عملیات مرمت و بقیه
آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان به 173 نفر افزایش یافت
به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس حسین فرشیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از بدو شروع ابتلا به بیماری کرونا در هرمزگان یک هزار و 136 نفر بیمار حاد تنفسی در استان داشتیم که 991 نفر از آن ها تاکنون ترخیص شده اند. وی افزود: 743 نفر از این تعداد مشکوک به ابتلا به بیماری کووید19 بودند که پس از انجام آزمایشات، آزمایش 173 نفر مثبت شده است و بدین ترتیب با مثبت شدن آزمایش 6 تن دیگر در
کشف بیش از 23 تن چای قاچاق در بندرعباس
به گزارش خبرآنلاین از هرمزگان ؛ سردار غلامرضا جعفری ، فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 23 تن و 980 کیلوگرم چای قاچاق از یک کامیون در ایستگاه بازرسی شهید میرزایی بندرعباس خبر داد. سردار غلامرضا جعفری افزود: ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور "بندرعباس - حاجی آباد" به یکدستگاه کامیون تریلی مشکوک و خودرو را متوقف کردند. او گفت: مأموران در این رابطه راننده خودرو
چند خبر مهم از حوزه انتظامی هرمزگان
فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری سارق طلا در شهرستان بندرلنگه خبر داد وگفت: با تلاش و تیزهوشی کارآگاهان پلیس آگاهی، از خروج هشت میلیارد ریال طلا از شهرستان جلوگیری و سارق دستگیر شد. سردار غلامرضا جعفری روز جمعه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع مقادیر قابل توجهی طلا از یک از منزل مسکونی، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی و کشف اموال مسروقه در دستور کار کارآگاهان
برای بازگشایی دریچه های سد استقلال اطلاع رسانی شده بود / مردم همکاری نکردند
هوشنگ ملایی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهارداشت: در بحث ورود آب ناشی از بازکردن دریچه های سد استقلال میناب به روستاها اطلاع رسانی های لازم به مردم از طریق ستاد مدیریت بحران انجام شد و بعد از جلسه مدیریت بحرانی که در اداره کل هواشناسی استان برگزار شد هم از طریق شبکه های مجازی و هم از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی صورت پذیرفت. وی افزود: در بحث پیش بینی بارش بیشینه عددی که به
ادامه انتظار برای بهره برداری از سد نرماب، غربالگری در کلاله و چند خبر کوتاه از گلستان
واقع است که عمده سیل های استان از این منطقه آغاز می شود. ** مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای گلستان گفت که آب سدهای گلستان و وشمگیر با هدف ظرفیت سازی برای آمادگی جذب روان آب بارش های احتمالی هفته آینده رهاسازی شد. شعبان رسولی اظهار داشت: با توجه به رواناب ورودی به سد گلستان ناشی از سیلاب چند روز اخیر، ظرفیت خالی سد گلستان به 28 درصد رسید که با
تحقق جهش تولید درهرمزگان با تقویت بنادر کوچک
الله مرادعفیفی پور روز جمعه با اعلام این خبر افزود: با فراهم شدن زیرساخت های لازم وتوسعه همه جانبه بنادرکوچکی همچون جاسک و شیوء پارسیان و بنادر درحال ساخت خمیر، سیریک، تیاب و آفتاب می توان این بنادر را به عنوان کانون فعال صادراتی و پایانه های جابجایی محصولات تولیدی منطقه و کشور از جمله محصولات کشاورزی معرفی کرد. وی، بندر شیوء واقع درغرب هرمزگان را بعنوان مصداق عینی یک بندر کوچک درحال
شناسایی 6 مبتلا به کرونا در استان / در 24 ساعت گذشته فوتی نداشتیم
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در 24 ساعت گذشته 6 نفر به آمار مبتلایان به کرونا در هرمزگان افزوده شد. فرشیدی افزود:مبتلایان جدید پنج نفر در بندرعباس و یک نفر در میناب شناسایی شدند. او گفت: از مجموع 173 نفر بیمار کرونایی در استان 153 نفر از بیمارستان مرخص شده اند و 13 نفر فوت کرده اند و 8
فاصله گذاری اجتماعی طرحی کارآمد برای مقابله با کرونا درهرمزگان
بستری هستند و مابقی مرخص شدند. رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع خطر اپیدمی بیماری تنفسی تا روز هفتم فروردین ماه یک هزارو 92 نفر به عنوان بیمار حاد تنفسی در بیمارستان های استان بستری شدند که از این شمار 978 نفر ترخیص و 56 نفرهمچنان بستری و تحت مراقبت هستند. دکتر فرشیدی بیشترین آمار ابتلا به کرونا درهرمزگان را با 80 نفر در شهرستان بندرعباس اعلام کرد و