اهدای خون ضرورت رمضان کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد
سایر منابع:
سایر خبرها
اهدای خون در خراسان جنوبی کاهش یافت/تهدید ذخایر خونی در ایام رمضان
/> وی تاکید کرد: در ایام ماه مبارک رمضان به دلیل روزه آمار کشوری اهدای خون کاهش می یابد که در این راستا در این مدت ذخایر خونی استان دچار تهدید می شود. عاملی ادامه داد: هر چند بنا بر توصیه پزشکان جز در موارد ضروری نباید از خانه خارج شد ولی اهدا خون یک امر ضروری است. مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیماران تالاسمی، دیالیزی، هموفیلی، سرطانی، سوانح و زنان و زایمان را از گروه های
افزایش اهدای خون بانوان در فروردین 99
امسال 177 هزار و 63 نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد 138 هزار و 465 واحد خون اهدا شد که از این تعداد 24 هزار و 405 نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کردند. سخنگوی سازمان انتقال خون کشور گفت: در این ماه شاخص اهدای خون بانوان در کل کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.2 درصد افزایش داشت. حاجی بیگی بیان کرد: همچنین در فروردین امسال 268 هزار و 990 واحد خون و فرآورده های آن بین مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شد. انتهای پیام/ ...
نیاز به همه گروه های خونی در خوزستان
ارسال پیامک به اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرده برای تامین خون و فرآورده های مورد نیاز مراکز درمانی ، به پایگاه های ثابت و سیار خون گیری مراجعه کنند. در این مدت شماری از کارکنان دستگاه های دولتی خوزستان با مراجعه به پایگاه های انتقال خون ، در این امر انسان دوستانه مشارکت کردند. در2 ماه گذشته که شیوع بیماری کرونا در سطح کشور وخوزستان گسترش یافته است میزان اهدا خون کاهش قابل توجهی داشته است.
بیماران گلستانی چشم انتظار اهدای خون روزه داران
استان به طور مستمر ضدعفونی شده و امکان انتقال کرونا از این طریق به صفر رسیده است. به گفته بنی عقیل گلستانی ها در فروردین امسال 3 هزار و 500 واحد خون اهدا کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کمتر شد. وی ادامه داد : مراکز انتقال خون گنبد، علی آباد، کردکوی، گرگان و بندرگز در ماه مبارک رمضان یک ساعت پس از افطار تا حوالی یک و نیم بامداد خون اهدایی شهروندان را دریافت می کند
اهدای خون در قم 17 درصد کاهش یافته است
یافته بود، به چرخه درمان بازگشته است، در فروردین ماه امسال با کاهش اهدای خون و افزایش مصرف فرآورده های خونی مواجه بودیم. وی خاطرنشان کرد: همه ساله در اوایل و اواخر ماه رمضان اهدای خون کاهش و نیاز به مصرف افزایش می یابد که باید توازن بین این دو مدیریت شود. وی بابیان این که هر اهداکننده در سال چهار مرتبه می تواند خون اهدا کند، بیان کرد: از رسانه ها خواهشمندیم مردم را نسبت به اهدای
اهدای خون بسیجیان جهرمی در روز های کرونایی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رضائیان رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جهرم گفت بسیجیان خادم الشهدا این شهرستان با حضور در این پایگاه ده هزار سی سی از خون خود را به نیازمندان به خون و فرآورده های خونی اهدا کردند.
کهگیلویه و بویراحمدی ها اهداء خون در ماه مبارک رمضان را فراموش نکنند
انتقال خون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه فعالیت پایگاه های انتقال خون استان اینگونه است که پایگاه یاسوج در تمام روزها و حتی ایام تعطیل به صورت دو شیفت از ساعت 7:45صبح الی 13 و بعد از افطار از ساعت 21الی 23:30 آماده خون گیری از اهداء کنندگان خون است. همچنین زمان فعالیت پایگاه دهدشت از ساعت 9 تا 11و پایگاه گچساران از ساعت 9 تا 11:30 است. حسن زاده
43 اقدام ضد کرونایی انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد+فیلم
رستم حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به این که برخی از خون دادن در این اوضاع و احوال کرونایی واهمه دارند و باید گفت که این ترس هیچ گونه مبنایی ندارد و ویروس کرونا هیچ ارتباطی با خون دهی ندارد اظهار کرد: در اداره کل انتقال خون استان 43 مورد اقدام انجام داده ایم تا مردم بدون واهمه و ترس خون خود را اهدا کنند. وی با اشاره به برخی اقدامات این دستگاه برای اطمینان خاطر
نذر اهدای خون را به شب های قدر موکول نکنید
خبرگزاری ایسنا: مدیرکل انتقال خون استان تهران از دریافت پلاسمای 10 نفر از بهبودیافتگان کرونا در تهران خبر داد و در عین حال با اشاره به کاهش اهدای خون در ماه رمضان، گفت: خواهشم از مردم این است که اگر نذری جهت اهدای خون دارند، نذرشان را به شب های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک رمضان و به ویژه در دو هفته ابتدایی ماه رمضان که نیاز به خون بیشتر احساس می شود، مراجعه و نذرشان را ادا کنند.
اهدای 138 هزار و 465 واحد خون در فروردین ماه
تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: در فروردین ماه امسال در زمان شیوع ویروس کرونا، ایرنیان نوعدوست و خیراندیش با اهدای 138 هزار و 465واحد خون به منظور کمک به بیماران نیازمندان به خون و فرآورده های آن، خون خود را اهدا کردند. بشیر حاجی بیگی روز سه شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان خون اهدایی در کشور در فروردین ماه مربوط به استان های تهران، فارس و مازندران بود
مراجعه بیش از 22 هزار نفر به مراکز انتقال خون تهران
پلاکت، مشارکت بیشتری در این خصوص داشته باشند. مهدی زاده تاکید کرد: میزان ذخایر انواع گروه های خونی نسبت به شرایط شیوع بیماری کرونا و ماه رمضان خوب است و به طور کلی در نیمه اول ماه رمضان همیشه ما با کاهش میزان مراجعه کننده به مراکز انتقال خون شاهد هستیم. مدیرکل انتقال خون استان تهران بیان کرد: در حال حاضر عمل های جراحی غیر اورژانسی در مراکز درمانی انجام نمی شود اما به محض شروع عمل
نیازمند همت بلند شهروندان در زمینه اهدای خون هستیم
: طبق سنوات هر ساله اهدا خون در ایام ماه مبارک رمضان کاهش محسوسی دارد که امیدواریم مردم مومن و روزه دار استان با اهدای خون در این ایام بتوانند این سازمان را در زمینه کمک رسانی به بیماران نیازمند همراهی کنند. مدیر کل انتقال خون استان بیان کرد: مرکز اهدای خون در شهرستان اردبیل واقع در جنب بیمارستان فاطمی همه روزه از ساعت 8 صبح تا 13:30 در ماه مبارک رمضان آماده پذیرش اهدا کنندگان خون خواهد
واحد مجزای پلاسما در انتقال خون اردبیل راه اندازی می شود
/> دژکام بیان کرد: بر اساس سیستم خون رسانی ملی حدود 2 هزار واحد از فرآورده های خونی به استان های درگیر در بحث کرونا ارسال شده است. او گفت: با توجه به انجام جراحی های غیر اورژانسی که به تدریج در بیمارستان ها شروع شده است نیاز به خون در استان رو به افزایش می رود این در حالی است که متأسفانه در ماه مبارک رمضان طبق سال های قبل با کاهش مراجعین اهدا کننده خون مواجه هستیم. مدیرکل
مرکز خواجو آماده دریافت پلاسمای بهبودیافتگان کرونا
مجید زینلی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به کاهش آمار اهدای خون در ماه رمضان هر سال، اظهار کرد: به دلیل شروع انجام اعمال جراحی انتخابی از اول ماه رمضان، درخواست بیمارستان ها برای خون و فرآورده های آن افزایش می یابد که امیدواریم با همکاری اهداکنندگان خون مشکلی برای تامین نیاز خونی این مراکز نداشته باشیم. وی با بیان اینکه در ماه رمضان مرکز جامع اهداکنندگان خون در میدان خواجو از ساعت 7 و
درختانی متعلق به اهداکنندگان خون
به گزارش مشهد پیام ، گرچه ذخایر خونی در ایامی از سال به دلیل کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون رو به کاهش می گذارد اما طی ماه های اخیر شرایط کرونایی ذخیره فراورده های خونی را در کشور و استان خراسان رضوی به عنوان یکی از بیشترین تولید کنندگان خون در ایران بیش از هر زمانی کاهش داده است. ماه مبارک رمضان از ایامی به شمار می رود که به دلیل روزه داری، مراجعه داوطلبان اهدای خون به پایگاه ها کاهش
اهدای بیش از 138 هزار واحد خون در فرورین امسال در کشور
...: بیشترین میزان اهدای خون در کشور، گروه خونی O مثبت با 35 درصد بوده است. سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینکه کمترین میزان اهدای خون، گروه خونی AB منفی با یک درصد بوده است، بیان داشت: در فروردین ماه امسال 177 هزار و 63 نفر به مراکز انتقال خون سراسر کشور جهت اهدای خون مراجعه کرده اند که از این تعداد 138 هزار و 465 واحد خون اهدا شده است و همچنین از این تعداد 24 هزار و 405 نفر برای بار اول اقدام به اهدای خون کرده اند. حاجی بیگی متذکر شد: در فروردین ماه 268 هزار و 990 واحد خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است. انتهای پیام/ ...
ماه رمضان بهترین فرصت اهداء خون است
استان قم عنوان کرد: در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز براساس پیش بینی برای آینده، قطعه زمین دیگری تامین شده است و ما امیدواریم بتوانیم خیرین سلامت را به سمت احداث مراکزی برای انتقال خون سوق داده و نیاز درمان و بهداشت را در بخش تامین خون و آورده های خونی را تحت پوشش قرار دهیم. وی گفت: با اهدای یک واحد خون، سه نفر نجات پیدا می کنند و اگر پلاسما و فرآورده های خونی را در نظر بگیریم، 7 نفر از آن بهره می برند، در این زمینه توصیه ما به ویژه مشارکت در ماه مبارک رمضان در اهدای خون است
راه اندازی پویش اهدای خون توسط شبکه جوانان رضوی
به گزارش قدس آنلاین ، با توجه به شیوع ویروس کرونا و درنتیجه کمبود ذخایر خونی کشور، شبکه جوانان رضوی در قالب پویشی به جمع اهدا کنندگان خون پیوست. در این پویش که از آخرین هفته ماه شعبان آغاز شده است پنج هزار جوان رضوی سراسر کشور با رعایت اصول بهداشتی به تدریج خون خود را اهدا نموده یا اهدا خواهند کرد. این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و علاقه مندان جهت مشارکت در این امر مقدس می
امام جمعه پلدختر خون اهدا کرد
امام جمعه پلدختر با رفتن به پایگاه انتقال خون در ماه مبارک رمضان خون اهدا کرد. حجت الاسلام والمسلمین سید محسن موسوی در حاشیه این عمل پسندیده با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان به خبرنگار زرک گفت: اهدای خون در این ماه مبارک، هیچ ضرری ندارد. وی، با بیان اینکه شیوع کرونا سبب کاهش ذخایر استراتژیک خونی در لرستان شده است، گفت: به همین دلیل وظیفه خود دانستم با اهدای خون قدمی در راه سلامت بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی بردارم. امام جمعه پلدختر از شهروندان درخواست کرد اهدای خون را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهند. ...
ساعت فعالیت مراکز اهدای خون اصفهان در ماه رمضان اعلام شد
دکتر زینلی گفت: مراکز انتقال خون استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان فعال است و مرکز جامع اهدا کنندگان میدان خواجو صبح ها از ساعت 7:30 صبح تا ساعت 18 و بعد از افطار از ساعت 21 تا 24 آماده خدمت رسانی به اهداکنندگان است به گزارش روابط عمومی انتقال خون استان اصفهان دکتر زینلی گفت: مراکز انتقال خون استان اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان فعال است و مرکز جامع اهدا کنندگان میدان خواجو صبح ها
خون گیری از روزه داران کرمانشاهی بعد از افطار/ بهبودیافتگان کرونا پلاسمای خود را برای درمان مبتلایان ...
این بحران تا حدودی رفع شد هر چند به سطح ایده آل خود نرسید. مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ماه رمضان و تاثیر آن بر اهدای خون، گفت: هر ساله با شروع ماه مبارک رمضان مقداری کاهش آمار داشتیم، اما فرق کاهش سال های گذشته با امسال در این است که شرایط قبل از آن عادی بود و ما با یک ذخیره مناسبی وارد ماه مبارک می شدیم که این ذخایر تا حدودی کاهش آمار ماه رمضان را پوشش می داد
فیلم | کهگیلویه و بویراحمدی ها راحت خون بدهند؛ از کرونا نترسند!
این روزها بر اثر شیوع ویروس کرونا این بیماری تنفسی در همه جای دنیا و البته در ایران همه گیر شده است مردم سوال می کنند آیا در روزهای سخت کرونایی می شود خون داد؟ دکتر رستم حسن زاده مدیرکل انتقال خون کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان می خواهد راحت خون بدهند و نترسند چرا که ......
استادیاران صالحین و جمعی از طلاب حوزه در مشهد خون اهدا کردند
اساتید حوزه علمیه خراسان رضوی و جمعی از طلاب با حضور در مرکز اهدای خون مشهد خون اهدا کردند. به گزارش روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی، جمعی از اساتید نمونه کشوری به همراه مبلغین و طلاب حوزه علمیه طی اقدامی خودجوش و خداپسندانه با مراجعه به مرکزاهدای خون امام رضا(ع) در شرایط شیوع ویروس کرونا و در آستانه ماه مبارک رمضان خون خود را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن اهدا کردند
اهدا کننده مستمر خون گیلانی اینبار پلاسما اهدا کرد
فعال است. شماره تماس واحد برنامه ریزی، جذب و حفظ اهداکنندگان خون 01333332670 و شماره اداره کل انتقال خون گیلان 01333326006 آماده پاسخگویی است. سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد مورد نیاز مورد مصرف قرار می گیرند. استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن، آمار بالای جراحی های قلب و عروق، تصادفات، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است. ...
کاهش 20 درصدی اهدا خون در همدان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز همدان، مدیرکل انتقال خون با اعلام کاهش 20 درصدی اهدای خون از اهداکنندگان خواست تا مانند همیشه نیازمندان به فراورده های خونی را یاری کنند. دکترمحمدی بابیان اینکه مهمترین نیاز بیماران، گروه های خونی منفی است افزود: ضمن تامین نیاز صددرصد بیمارستان های استان بالغ بر 1000 واحد اهدای خون به تهران داشته ایم. وی همچنین تاکید کرد در ماه مبارک رمضان اهدای خون به لحاظ شرعی روزه را باطل نمی کند و روزه داران می توانند پس از افطار اهدای خون داشته باشند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ...
سازمان انتقال خون یک هزار و 960 میلیارد ریال از دانشگاه های علوم پزشکی طلب دارد
اهدای خون در جامعه به ویژه بین بانوان تقویت شود. رنجبران تاکید کرد: اهدای خون در ایران از زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا تاکنون کاهش داشته است. وی، با اشاره به فعالیت پایگاه های سازمان انتقال خون ایران در 2 شیفت صبح و شب از مردم تقاضا کرد برای اهدای خون به این پایگاه ها مراجعه کنند. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: شاخص اهدای خون در
خون گیری از روزه داران جهرمی بعد از افطار
خون گیری از روزه داران جهرمی بعد از افطار رئیس انتقال خون جهرم گفت: خون گیری از روزه داران در جهرم بعد از افطار هم انجام می شود. به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، یعقوب رضائیان رئیس انتقال خون جهرم بیان کرد: شهروندان می تواند صبح ها از ساعت 8 تا 13 و عصرها نیز در پایگاه مرکزی روبروی بیمارستان مطهری از ساعت 30 و 20 تا 30 و 23 دقیقه به پایگاه انتقال خون