سایر منابع:
سایر خبرها
اخراج در میانه بحران
بیمارستان مسیح دانشوری مشغول به کار هستید و ممکن است ناقل باشید، نمی توانیم با شما همکاری داشته باشیم. البته در مسیح دانشوری استخدام رسمی نیستم. الان فقط در همان مسیح دانشوری مشغول به کار هستم. برای 4هفته فعالیت در بخش مراقبت های کرونا 600هزار تومان تا یک میلیون تومان به حقوقم اضافه شد اما دیگر چیزی دریافت نکرده ام. قطع مزایا و کاهش حقوق محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار هم با
دور دنیا در سیم ثانیه!
چه کسی گفته مدارس تعطیل است؟ اگر کسی چنین ادعایی دارد، لطفاً برای لحظاتی؛ فقط لحظاتی منزل مبارک ما تشریف بیاورد تا تعطیلی را نشانش دهم! گوشی پدر، لپ تاپ مادر، تبلت خواهر، اینترنت همسایه و ... خلاصه ابر و باد و مه خورشید و فلک در کارند، تا کلاس آنلاین و آفلاین، هوا نرود و غیبت غیرموجه جایی ثبت نشود. باز در روزهای مدرسه ی حقیقی، می شد با معلم مبارک، چشم تو چشم شد و اشک ریخت و چانه زد و تکالیف
وقتی معلم پرستاری می کند
نفیسه مجیدی زاده: شهربانو مشاور ، هم پرستار است و هم معلم بهداشت. هم در بخش بیماران مبتلا به کرونا خدمت می کند و هم برای بچه های مدرسه، مطالب آموزشی بهداشتی تهیه می کند. کارشناسی پرستاری دارد. از اول پرستار بوده، از اول سپیدپوش بوده، اما جایی در زندگی اش به سمت معلمی چرخیده و هر دو شغل را به یک اندازه دوست دارد؛ همه ی 22 سال پرستاری و 9 سال معلمی را. او در گفت و گو با هفته نامه ی دوچرخه از
قرنطینه بر کودکان اوتیسم و سندروم داون چگونه می گذرد؟
حالا دست به دامان اقوام و آشنایان شده. حالا که خیلی از این مغازه ها تعطیل است، شماره هایشان را پیدا کرده، سفارش این نوار ها را می دهد و پنج، شش برابر قیمت با پیک برایش می فرستند. مادر می گوید تغییر برای این بچه ها سخت است. آن ها به یک چیز عادت می کنند و سال ها همان را می خواهند. آن ها 70 روز است از خانه بیرون نیامده اند از ترس ابتلا و در تمام این مدت کلاس های نقاشی، آموزشی و ورزشی کیوان تعطیل شده
روایت هایی از اغتشاشات 98
می گذرند. در روزگار پرشتاب، چگونه می توان حوادث را به خاطر سپرد؟ یا از آن سخن گفت؟ می توان چون سال ها و قرن های گذشته سالی را با حادثه ای نام گذاری کرد؟ سال عام الفیل، سال وبا، سال قحطی و سالی را سال سیل می نامیدند. حالا این قدر حوادث رخ می دهد که نمی دانیم سال را به کدام حادثه بنامیم! این مجموعه در پی آن است این حجم از آوار اطلاعات بر ذهن را ثبت کند پیش از آن که در شلوغی خاطر روزگار
از مکتب خانه تا آموزش مجازی
زحمت بکشید یک عمر راحت هستید. پدر و مادر ها خبر ندارند که اگر بچه هایشان در قرآن به سطح بین المللی برسند، زندگی شان عوض می شود تا دوم دبیرستان بیشتر نتوانستم درس بخواندم. مسئولیت گاوداری با 120 گاو با من بود. سال 63 سه ماه تعطیلی بود که برای اولین بار برای یادگیری قرآن به مکتب رفتم. سال بعد که رفتم معلم ترکه آلبالو دستش می گرفت و می گفت اگر تو جواب بدهی می زنمت! هیچی نگو تا بقیه جواب بدهند. همیشه در
همیشه چیزی هست که تو را به یادم بیاورد
فریدون صدیقی _ استاد روزنامه نگاری من از خاک، باران، باغبان و گلفروش اجازه گرفتم تا چند گل بچینم؛ با اینکه می دانستم در روزگاری که گل ها از غصه مردمانِ خانه نشین، نچیده پژمرده می شوند و عطر دلاویزشان از ترس کرونا پشت درِ بسته خانه شیرین و فرهاد زمینگیر می شود. پس دیگر نیازی به موافقت هیچ کس نبود، با این حال من شرط ادب بجا آوردم و موافقت باران و خاک را گرفتم و چهار شاخه گل، قد انگشتان
ادمین کانال داعش در ایران دوباره اعتراف کرد
به گزارش خبرگزاری رسا ، چاپ دوم مار و پله ؛ داستان زندگی ادمین کانال داعش در ایران با طرح جلد جدید توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد. براساس این گزارش، تا حالا کتاب های متنوعی درباره اعضای گروهک داعش نوشته شده، ولی هیچ کس از ادمین کانال های داعش که در ایران فعالیت می کرد، خبری ندارد. کسی نمی داند این ادمین می تواند یک زن بیست و چند ساله باشد؛ زنی که مادر دو سه تا بچه قد و نیم قد
میخ کرونا زیر چرخ تاکسی ها
سوار کردن مسافران سرو دست می شکنند، اما وضعیت راننده های تاکسی های خطی و گردشی فرق می کند. خطی ها که نمی توانند خطشان را ترک کنند و گردشی ها هم برایشان نمی صرفد با این نرخ ها، مسافری را از شرق به غرب برسانند. اینها را کسی می گوید که از سال 86 با یک پرایدی که حالا 13 ساله شده، همچنان مسافرکشی می کند. از ساعت 6 صبح تا ساعت یک بعدازظهر فقط یک مسافر دربستی به تورش افتاده، از میدان سپاه تا شهرک غرب، 20
افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی در بن بست کرونا ؟
کند؟ مخصوصا اگر بازنشسته شده و عیال وار باشد. با این حقوق ها نصف ماه هم نمی شود زندگی کرد، خرج دوا دکتر، خرج خانه، گاهی هم اجاره منزل، رفت و آمد فرزندان و... چطور با یک میلیون و 500 هزار تومان تأمین شود. حالا هم که دو ماه از اول سال می گذرد، اما هنوز خبری از افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی نیست. افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی زمانی اتفاق می افتد که حداقل دستمزد کارگران در
از ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی تا حقوق عقب افتاده کارگران شرکت زرکوه
بدیم اما بخاطر تغییر تاریخ آزمون ارشد نمی تونیم شرکت کنیم و از این آزمون محروم شدیم بخدا خیلی ظلمه که بعد از این همه تلاش و شبانه روز درس خوندن الان می گویند باید بری سربازی و نمی تونی آزمون بدی، من خواهش می کنم از شما به عنوان نماینده مردم این موضوع رو از سازمان نظام وظیفه پیگیری کنید و سربازی مارو دو ماه تاخیر بندازید خواهش می کنم ازتون حتما پیگیری کنید ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی
شهریه های بی بازگشت
به گزارش ملیت به نقل از روزنامه همشهری،ماجرا سمت دیگری هم دارد: معلمان مدارس غیر انتفاعی هم گروه دیگری از معترضان اند. بسیاری از آنها در 3 ماه گذشته حقوقی نگرفته اند و تمام این مسائل، بار دیگر مسئله خصوصی سازی آموزش در ایران را با حاشیه های زیادی روبه رو کرده است. ماجرای بالا گرفتن اختلاف بین خانواده ها و مدیریت مدارس غیر دولتی از زمانی شروع شد که مدرسه ها به واسطه شیوع کرونا تعطیل شدند و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد کلاس های درس تا پایان سال، مجازی برگزار می شود. همان زمان بسیاری از والدین می پرسیدند که تکلیف هزینه های جانبی مانند سرویس رفت وآمد مدرسه، ناهار، کلاس های فوق ...
خاطرات معلمان و دانش آموزان دیروز از روزهای مدرسه
که دارم، ثمره واقعی را نخواهد داشت انگار که سالهای معلمی، خواب آشفته و بی تعبیر است. اشرفی در مورد رفاه معلم گفت: هزینه مهد کودک یکی از حقوق کارمندان دولت است، در حالی که سایر سازمان ها در زمان مشخص این حقوق را دریافت می کنند، ولی فرهنگیان بارها این فرم را در قالبهای مختلف تکمیل کرده اند تا الان که فرزند من 15 ساله شده اما من، به این حق خود نرسیده ام. یک از شهروندان گفت: من
روزهای بیکاری کارگران فصلی چگونه می گذرد؟
آنهاست. عطا می گوید: در یک اتاق چند کارگر استراحت می کنند. برخی از آنها به موادمخدر اعتیاد دارند. پسرم شهرام قبل از من به تهران آمد. برای اینکه به بیراهه نرود خودم هم ماندگار شدم. محروم از بیمه بیکاری پاتوق دیگر کارگران فصلی چهارراه آیت است. تا 2 3 ماه پیش هر روز بیش از 20 کارگر در آنجا حضور داشتند و حالا که کاری برایشان وجود ندارد، تعدادشان به 5 نفر هم نمی رسد. فریدون
مشق عشق در جغتای/ این آقا معلم هر روز به مدرسه می رود+فیلم و عکس
روزهای کرونایی به سنگر ایثارگران جبهه سلامت پیوستند، آنها با تلاش و پشتکار شرایط سختی را برای تدریس تجربه می کنند تا نقش خود را در این روزهای سخت به خوبی ایفا کنند. سید مهدی خاتمی یکی از معلمان حق التدریس جغتایی که در مدارس غیرانتفاعی جغتای به تدریس مشغول است از این جهاد علمی معلمان کشور غافل نمانده و در ساعت های مختلفی از روز مشغول تدریس آنلاین، ضبط فیلم و ارسال صوت بوده، با جهاد در
قرآنی دست نویس برای حافظان سلامت
و فقط در مواقع ضروری مدت زمان اندکی را در بیرون از خانه می گذراندم، باوجوداین یک روز که دچار سرماخوردگی خفیفی شده بودم، به درمانگاه محلمان رفتم. دکتر درمانگاه به دلیل داشتن طب و سردرد، از من خواست که به اتاق مجاور رفته و تست کرونا بدهم. در آنجا نیز بعد از چند آزمایش و تست های تخصصی، پرستار روبه من کرد و گفت: آیا در چند روز گذشته شما با فرد مبتلا به بیماری کرونا ارتباط یا برخوردی داشته اید، یا فردی
شوک پراید 90 میلیونی!
شاید تنها خبری که می توانست کرونا و موارد مربوط به آن را کمرنگ کند، شوک پراید 90 میلیونی بود. به نظر می رسد آسیب های اقتصادی در پسا کرونا که کارشناسان از آن سخن می گفتند ،از همین حالا خودش را نشان داده است و سبب شده پراید که خیلی ها از آن به عنوان ارابه مرگ یاد می کردند امروز به یک ماشین لوکس 90 میلیونی تبدیل شود که حالا دیگر هر کسی توانایی خرید آن را ندارد چرا که در این مدت سفره مردم روز به روز کوچکتر و قدرت خریدشان کمتر شده است، به همین دلیل هم شکاف های عمیق طبقاتی روز به روز بیشتر از قبل خود نمایی می کنند. ...
یادداشت های زن سوری در سه سال محاصره کامل الفوعه
/> در بخشی از این کتاب می خوانیم: همه از خانه ها وحشت زده بیرون زدیم. همه از همسایه ها سوال می پرسیدیم "چه خبر شده؟ از ادلب چه خبر؟ " بعد فهمیدیم ارتش تا مرکز استان ادلب عقب نشینی کرده. نیرو های امنیتی هم تا شهر "مسطومه" عقب کشیدهاند و چند روز بعد تا "اریحا ". عقب میرفتند و عقبتر و نا امیدی به جان ما چنگ میانداخت. باز هم عقبتر. دست آخر تا "جورین" هم ارتش عقب نشینی کرد. حالا ما مانده بودیم
انگ کرونا
ایام کهن تر این اروپا بوده است که مهد همه گیری های بزرگ بوده است. آیا در این ایام حواسمان هست که از کرونا برای هم وطنان خود انگ و برچسب نسازیم؟ فلان شهر را شهر کرونا ننامیم؟ وقتی کرونا گرفتیم از ترس حرف مردم آن را مخفی نکنیم تا چند نفر دیگر ازطریق ما آلوده نشوند؟ وقتی تب و سرفه به سراغمان آمد با قامت ایستاده به مراکز درمانی مراجعه کنیم و بررسی های لازم را انجام دهیم؟ وقتی عزیزی را به
کودکان، گم شدگان تدبیر؛ پاس کاری خانه به خانه تا مهد های زیرزمینی!
نگهداری از دختر 7 ساله نیازمندم. ساعت کاری توافقی و سابقه کار مرتبط با کودک؛ فقط از شنبه تا چهارشنبه! حقوق و مزایا هم با رضایت شما. در ضمن داشتن ضامن معتبر، سفته و تعهد محضری الزامی است. پرستار و مراقب کودک 2 ساله با سابقه محل سکونت فقط محدوده هفت تیر و اطراف پذیرفته می شود. پایه حقوق 1 تومن (امکان افزایش دارد) ترجیحا متاهل و سن حداقل 30 سال، حداکثر45 سال. این ها نمونه هایی از
تالاسمی به توان کرونا/ زندگی با کیسه های خون
انتقال بار ها فراخوان داد که ذخایر خونی کشور با کمبود روبه رو شده است. در شرایط فعلی و حضور کرونا، بیشترین مشکل را بچه های تالاسمی گروه های خونی منفی دارند. در روز های عادی، بچه های گروه های منفی، مشکل خون دارند و گاهی باید منتظر باشند تا خون آن ها فراهم شود. حالا و در این روز ها که اهدا کمتر شده، مشکل این بچه ها هم بیشتر از قبل شده است. ام آرآی از سال 95 تعطیل است تاجیک در ادامه
قرنطینه همگانی در چیتگر
گن کافی هست برای زندگی با کرونا؟ با تردید می گوید: به نظرم نه. مثلا در مورد بچه ها واقعا نمی دونیم باید اونها رو چطور متقاعد کنیم. حتی خود من به عنوان سرپرست یه خونواده نمی دونم باید چطور کنار بیام با این قضیه. دو راهی زندگی ساعت از 10شب گذشته، سقف آسمان دوباره چکه می کند. این بار نم نم و آرام می بارد. چند جوان زیر نارون چتری لانه کرده اند و قلیان دود می کنند. آرش دود قلیان
متفاوت ترین روزه و سفره افطاری/ افطار در بخش کرونا با مدافعان سلامت
ی نمی کند افطاریت را در کنار خانواده باز کنی یا در کنار بیماران؛ شغلت که با عشق گره بخورد؛ دل و روحت هم با لباس سفیدت سِت می شود و عاشقانه به هموطنانی که با مرگ دست و پنجه نرم می کنند خدمت رسانی می کنی. در روزهای مقابله با کرونا و ماه مبارک رمضان سری به بخش اورژانس و بخش ویژه بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان امام رضا(ع) زدیم، جایی که کادر درمانی و پزشکی در قامت مدافعان سلامت خودشان
دنبال بازگشایی گام به گام مهدها هستیم
مهد های کودک و مشکلات آنها در دوران کرونا رسیدگی کند. در روزهای اخیر که معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی اعلام کرد مهدها همچنان تعطیل خواهند ماند، آگهی های زیادی از سوی والدین شاغل برای پیدا کردن پرستار خانگی در سایت ها درج شده، از این موضوع خبر دارید؟ بله! خبر داریم و این دغدغه ما هم هست. به همین خاطر با ستاد ملی کرونا مکاتبه کردیم و گفتیم که جامعه با بازگشایی مشاغل دولتی و خصوصی و
رواج مهد کودک های زیرزمینی
کسب و کار نیوز - هر روز با تب سنج دمای بدن بچه ها چک می شه، اگر تب داشتند، اجازه ورود نمی دیم. کار ما غیر قانونی نیست، قبل از کرونا هم فعال بودیم و بچه های زیر 6 سال رو در مرکز خودمون که خانه کودک هست، نگهداری می کردیم.
چهل سال قابله بودم و بیش از 300 نوزاد به دنیا آوردم/ فقط زایمان طبیعی را قبول دارم
حلال ، شیعه علی اسلام را در گوش بچه می گفتیم. آن زمان هم مختک(همانند گهواره علی اصغر که هنوز در روضه های ماه محرم دارند ) بود که نوزاد را در آن می گذاشتیم. با خنده می گوید رسم بود دور مختک با جارو دور می زدنند و می خوانند دختر تا خونه نشین آوو(خونه نشین شود) روز سه روزه زن چله می شستیم. حالا من هم با دی مرضیه به دوران قدیم همسفر شده ام...در زمانی که با کمبود بهداشت و نبود امکانات قابله
مدرسه ها را بازکنید
درحالی که خانواده های ثروتمندتر والدین باسوادی دارند که می توانند به کودکان در انجام تکالیف خانه کمک کنند، در خانواده های فقیرتر چنین خبری نیست. در شرایط عادی مدارس، شرایط را برای همه اقشار مسطح می کنند. بدون مدارس، شکاف بین بچه های خانواده های مرفه و طبقه کارگر بیشتر خواهد شد. براساس یک تخمین، یک دانش آموز 8 ساله آمریکایی که تحصیل اش به خاطر قرنطینه متوقف شده، تا پاییز پیش رو به اندازه یک سال
او یک فرشته است
اولین روز چون تخته سیاه و یا وایت برد در خانه نداشتیم با استفاده از نایلونی به رنگ سفید بر روی یک صفحه چوبی، تدریس را آغاز کردم و چون نوشته ها پاک نمی شد، با استفاده از دستمال مرطوب، به سختی پاک می کردم تا مطلب جدیدی بنویسم. چند روز بعد تدریس را بر پشت صفحه پازل دخترم که حالتی شبیه به وایت برد داشت، آغاز کردم و منتظر بازگشایی فروشگاه ها بودیم تا بتوانیم ماژیک های جدیدی تهیه کنیم. از