سایر خبرها
خریداری یک میلیارد ریال تجهیزات مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان
داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح 211 هزار و 535 هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد. او افزود: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین بار پس از 25سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان انجام شد. ملخ های صحرایی در مسیر حرکت شان
هواپیمای سمپاش به قلع و قمع ملخ صحرایی در ایرانشهر پرداخت
صعب العبور و ریگزار ها که امکان تردد خودرو فراهم نیست انجام می دهد. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این هواپیما قادر است روزانه بین 500 تا 700 هکتار از اراضی منطقه را سمپاشی کند. او گفت: با اخذ مجوز شورای تامین ایرانشهر هواپیمای سمپاش کار مبارزه شیمیایی را در این شهرستان آغاز کرده است. تیموری اظهارداشت: مبارزه با ملخ صحرایی از پنجم
افزایش اکیپ های مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:گستردگی وسعت آلودگی مراتع استان به ملخ صحرایی مهاجر خصوصا پوره ملخ سبب گردید تا با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100میلیون ریال 25 دستگاه سمپاش موتوری جدید جهت مبارزه شیمیایی با این آفت خریداری ودر اختیار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های جنوبی استان قرار دهیم
آغاز مبارزه با شیوع ملخ های شاخه بلند
موصوف عازم شده است. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه این نوع ملخ از نوع شاخک بلند به اسم اُوارو ویستیا است، افزود: با توجه به وسعت مراتع روستا و ممنوعیت مبارزه شیمیایی در مراتع و امکانات و گزینه های محدود جهت انجام عملیات مبارزه، برنامه نهایی تهیه و اجرا شد. فلاح نژاد بیان کرد: از جمله اقداماتی که در راستای مبارزه با این نوع خشرات موزی در نظر گرفته شده است
هجوم ملخ ها به شهر عشق آباد
مقابله با ملخ های صحرایی کافی نبوده و از سازمان حفظ نباتات کشور درخواست چند دستگاه سم پاش جهت مقابله با این ملخ ها شده است. بیشتر بخوانید: ضرورت شناسایی کانون های ملخ صحرایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: خراسان جنوبی تا مردادماه امسال درگیر بحران ملخ خواهد بود زیرا امسال در کنار هجوم ملخ های صحرایی از کشور عربستان و از حوزه خلیج فارس ، شاهد ورود ملخ از کشور پاکستان نیز هستیم. هم اکنون چهار شهرستان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، نهبندان، درمیان و سربیشه درگیر ملخ های صحرایی هستند. انتهای پیام/ ...
نخستین گروه ملخ های صحرایی به مزارع ریگان رسید
40 کیلومتری ریگان واقع شده، نشست ویژه ای در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل و کارشناسان فوری به منطقه مورد هجوم ملخ ها اعزام شدند که پس از بازدید از روستای ده رضا، وجود ملخ صحرایی مورد تأیید قرار گرفت. طبق گفته مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کرمان، 480 هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شده است. سال گذشته شمال استان کرمان از طریق 2
آغاز مبارزه با پوره سن غلات در مزارع کشاورزی بوئین زهرا
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سعید صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوئین زهرا گفت: در حال حاضر عملیات مبارزه با پوره سن غلات با توجه به نرم رسیدن آن در بخش مرکزی و رامند ازتوابع این شهرستان آغاز و تا کنون 240هکتار مبارزه شیمیایی انجام شده است. صالحی افزود: در سال زراعی جاری در سطحی بالغ بر 9 هزار و 700 هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان مبارزه بر علیه سن مادر انجام شد. انتهای پیام/ک
مبارزه با ملخ صحرایی در 131 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان
، افزود: ملخ یکی از مهم ترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می کند. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ های صحرایی مهاجر در 15 شهرستان این استان ادامه دارد، بیان کرد: هم اکنون 34 تیم مبارزه و 44 تیم دیده بانی در امر مبارزه با ملخ صحرایی در سطح استان مشغول فعالیت هستند. وی با
سیل 20 درصد از مزارع گندم و جو شهرضا را تخریب کرد
رضا باقری امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرضا با اشاره به خسارات وارده سیلاب به بخش کشاورزی شهرستان اظهار داشت: با توجه به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب خسارات عمده ای به بخش کشاورزی از جمله قنوات، باغات، مزارع گندم و جو و دام شهرستان شهرضا وارد شد که کارشناسان این مدیریت در حال بررسی و برآورد خسارت هستند. مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان این که بر اساس برآورد اولیه
سوسک های سیاه حشراتی مفید و شکارچی آفات کشاورزی هستند
. مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز افزود: سوسک ها علاوه بر اینکه برای محیط زیست مفید هستند هیچ گونه خطری برای سلامتی انسان ندارند. وی بیان داشت: این نوع سوسک ها بطور کلی به عنوان حشرات مفید برای کشاورزی محسوب می شود و از آنها برای مبارزه بیولوژیکی علیه آفات استفاده می شود. وی گفت: در روزهای اخیر این نوع سوسک در مزارع و اراضی طبیعی شهرستان های نظرآباد، ساوجبلاغ و فردیس دیده شده اند.
ملخ های مروست بومی بوده و مهاجر نیستند/ خطری محصولات کشاورزی را تهدید نمی کند
گونه خطری مزارع کشاورزی را تهدید نمی کند. لازم به ذکر است که جهاد کشاورزی مروست به طورجدی ملخ های بومی اطراف شهر مروست و ملخ های شکم بادمجانی دهستان ایثار را رصد کرده و آماده هرگونه اقدام و مبارزه با این آفات در صورت خسارت می باشد. همچنین از کشاورزان درخواست شده است در صورت مشاهده این آفات در اطراف مزارع کشاورزی موارد را سریع به جهاد کشاورزی اعلام کنند. انتهای پیام/
هجوم هزاران ملخ به جنوب شرق تهران
، آفت محسوب می شوند. عزیز عبدالزاده افزود: بررسی وضعیت طغیانی بودن هجوم ملخ ها به دشت ورامین بر عهده مراجع ذیصلاح در جهاد کشاورزی است و محیط زیست نمی تواند در این زمینه اظهار نظری داشته باشد. ملخ ها بومی منطقه هستند مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا نیز به خبرنگار نصیرنیوز گفت: ملخ های که این روزها در مناطق شهری و روستایی دیده می شوند، بومی منطقه بوده و هیچ گونه آسیبی به مزارع
هجوم ملخ های صحرایی به مزارع قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت:ملخ صحرایی به مزارع و باغ های دهستان هنگام و زاخرویه بخش مرکزی این شهرستان حمله ور شدند . همتی افزود: عملیات مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون در بیش از 350 هکتار از مناطق آلوده با مشارکت کشاورزان و باغداران در حال انجام است . وی افزود : در سال زراعی جاری بیش از 18 هزار و 500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی، باغ
هجوم ملخ ها به مزارع خنج
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت:دسته های سنگین ملخ های صحرایی از روز گذشته به مراتع و مزارع روستا های فیدویه وگرمشت در بخش محمله شهرستان خنج هجوم آوردند . بستان اسلامی افزود: مبارزه با ملخ صحرائی با مشارکت کشاورزان آغاز شده وتا کنون 205 هکتار از مراتع و مزارع این شهرستان علیه آفت ملخ سم پاشی شده است . وی افزود:در ابتدای فروردین ماه نیز ملخ ها به روستا های کورکی وچاه طوس در جنوب خنج حمله ور شدند که با اقدام به موقع از بروز خسارت به مزارع جلوگیری شد . روستا های فیدویه وگرمشت در 100 کیلومتری جنوب غرب مرکز شهرستان خنج قرار دارند ...
10 هکتار از مزارع نمین توسط پهپاد سمپاشی شد
مزارع این شهرستان زیرکشت گندم رفته که از این میزان چهار هزار و 500 هکتار گندم آبی و 14 هزار و 500 هکتار به صورت دیم کشت شده است. به گفته وی ، تاکنون در سطح سه هزار هکتار از مزارع آبی و چهار هزار هکتار از مزارع دیم شهرستان نمین علیه علف های هرز پهن برگ و کشیده برگ مبارزه صورت گرفته و با جدیت و همت کارشناسان مراکز حومه و ویلکیج و حفظ نباتات شهرستان تلاش می شود تا میزان خسارت علف های هرز به
پرواز هواپیمای سمپاش برای نابودی ملخ صحرایی مهاجر درایرانشهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: گفت : با توجه به وسعت آلودگی مراتع شهرستان به ملخ صحرایی مهاجر و پوره ملخ برای مبارزه شیمیایی با این آفت ناگزیر به بکارگیری هواپیمای سمپاش شدیم . مجید فیاضی افزود: تاکنون از اواسط فروردین ماه سال جاری در سطحی معادل 20هزار و50هکتار در سطح مراتع شهرستان با ملخ صحرایی مبارزه
مبارزه با آفت سن غلات در1370هکتار از اراضی زیرکشت گندم وجو ملارد
مهدی صالحی در گفتگو با ایانا در استان تهران، از ادامه روند مبارزه با آفات سن غلات و ملخ در سطح شهرستان خبر داد و افزود: علاوه بر سن غلات ، 240هکتار از اراضی برای مبارزه با ملخ و 615 هکتار برای مبارزه با سن غلات پایش و سمپاشی شده است. وی ادامه داد: هم چنین تاکنون مبارزه با آفت سن غلات در 1374 هکتار از اراضی زیرکشت گندم وجو این شهرستان صورت گرفته است . صالحی خاطرنشان کرد: رصد
مشاهده اولین گروه ملخ صحرایی به مزارع منطقه ده رضا شهرستان ریگان
به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمان، وی افزود: در تاریخ 3/3/ 1399 پس از گزارش اولین گزارش مشاهده ملخ صحرایی در منطقه ده رضا که در فاصله 40کیلومتری شهرستان ریگان واقع شده، جلسه ویژه ای در مدیریت تشکیل و کارشناسان مدیریت سریعاً به منطقه اعزام و پس از بازدید از منطقه ده رضا، وجود ملخ صحرایی مورد تأیید قرار گرفت. انتهای پیام
هجوم دسته های پرجمعیت ملخ به استان هرمزگان
تاکنون هیچ خسارتی به باغها و مزارع کشاورزی نزده است. وی با اشاره به اینکه دسته های ملخ همچنان در حال ورود به کشور هستند، گفت: دسته های گسترده تر و پرجمعیت تر ملخ صحرایی در حال حاضر وارد استان هرمزگان و منطقه جاسک شده اند و همکاران ما در این استان در حال مبارزه با این آفت هستند. میر در پایان گفت: به نظر می رسد خردادماه سختی از جهت مبارزه با آفت ملخ صحرایی در استان های جنوبی کشور در پیش داشته باشیم. انتهای پیام
آغاز عملیات ردیابی و مبارزه با ملخ در اراضی زراعی و باغی استان اصفهان
ح مبارزه با آنها شامل ردیابی، پایش، طعمه گذاری و سم پاشی آغاز شده است، افزود: با اقدام های به موقع، ملخ ها تاکنون خسارت چندانی به مزارع و باغ های استان وارد نکرده اند. مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به مبارزه با سن غلات در حدود 34 هزار هکتار از اراضی کشت گندم و جو آبی استان گفت: اقدام های لازم مانند پیش آگاهی، آموزش و کنترل در این زمینه ا
آمادگی برای مقابله با ملخ های صحرایی در جهرم
آماده شده تا در صورت ورود دسته های ملخ سم پاشی صورت بگیرد تا خسارات جبران ناپذیری به اراضی کشاورزی وارد نشود. جوکار بیان کرد: به این منظور یکصد هکتار از مراتع روستای قلات و کناردان در بخش مرکزی جهرم پایش و رصد شده است. او ابراز کرد: همچنین رصد پایش 50 هکتار در منطقه اقبال آباد و 70 هکتار از مراتع منطقه شمس آباد انجام شده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جهرم ادامه داد
مبارزه با ملخ های صحرایی در سراوان
به گفته ایرج رستم زهی جانشین رییس جهاد کشاورزی سراوان، کار مبارزه با ملخ صحرایی بالدار در سطح 2686 هکتار از اراضی سراوان به وسیله 5 اکیپ، همراه با یک دستگاه سمپاش 'یو ال وی' پشت وانتی و 10 دستگاه سمپاش موتوری 100 لیتری و 2 دستگاه سمپاش 300 و 1000 لیتری به طور مستمر در حال انجام است.
مبارزه با ملخ های صحرایی در سراوان
به گفته ایرج رستم زهی جانشین رییس جهاد کشاورزی سراوان، کار مبارزه با ملخ صحرایی بالدار در سطح 2686 هکتار از اراضی سراوان به وسیله 5 اکیپ، همراه با یک دستگاه سمپاش 'یو ال وی' پشت وانتی و 10 دستگاه سمپاش موتوری 100 لیتری و 2 دستگاه سمپاش 300 و 1000 لیتری به طور مستمر در حال انجام است.
تحفه ناخوانده عربستان بیخ گوش امنیت غذایی ایران
حسن مرادی در گفت وگو با خبرنگار برنا از مُهر، با بیان اینکه ملخ ها همچون سربازان تازی به مرزهای شهرستان های مُهر و لامرد هجوم آورده اند تصریح کرد: از همان آغاز هجوم ملخ ها (دوم اسفند ماه 1398) از شبه جزیره عربستان به دو شهرستان مُهر و لامرد مبارزه با این آفت آغاز شد و اکیپ هایی در بخش های وراوی و مرکزی با تعداد 8 دستگاه تراکتور و همکاری جهاد کشاورزی تقسیم شدند. وی افزود: مرحله اولیه مبارزه با ملخ صحرایی در بخش های وراوی و مرکزی بود و اکنون با گذشت 100 روز از این هجوم که جز به خط
مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز 126 هزار هکتار گذشت
15 شهرستان سیستان و بلوچستان کماکان تداوم دارد و تاکنون هیچ خسارتی به بخش کشاورزی استان وارد نشده است. زورقی ادامه داد: جهادکشاورزی پارسال هنگام هجوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان با بسیج تمام امکانات، مبارزه با این آفت را در سطح 211 هزار و 535 هکتار از مراتع منطقه انجام داد و مانع آسیب رسانی به بخش کشاورزی شد. او افزود: مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی برای نخستین بار پس از 25سال با استفاده از هواپیمای سمپاش در برخی مناطق سیستان و بلوچستان انجام شد. انتهای پیام/ ...
مبارزه با سن گندم در بیش از 30 هزار هکتار از مزارع زنجان؛ هدفگذاری برای تولید 500 هزار تن گندم در استان
جواد تاراسی امروز در گفت وگو با خبرنگار عصرزنجان با بیان اینکه طی سال گذشته در 106 هزارهکتار از اراضی گندم استان مبارزه با آفت سن گندم انجام شد، اظهار کرد: از لحاظ تامین تجهیزات و سم مورد نیاز برای سم پاشی مزارع کمبود و مشکلی وجود ندارد. وی تاکید کرد: مبارزه و مقابله با سن مادر در 7300 هکتار از گندم زارهای شهرستان های ابهر، حدود 3500 هکتاراز اراضی سلطانیه، حدود 5500 هکتار از اراضی
هجوم سوسک های سیاه به اطراف تهران ! +عکس
علیه آفات استفاده می شود. رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: سال گذشته افزایش رطوبت موجب ظهور پروانه ها و ملخ ها در این شهرستان شد و این پدیده امسال به افزایش سوسک های سیاه منجر شده است. بدری افزود: با تکثیر این حشره می توان با حشرات و آفت های دیگر مانند ملخ ها و لارو پروانه ها مقابله کرد. برای مقابله با این حشرات و سوسک ها نباید از سم استفاده شود. به گفته