مبارزه با ملخ صحرایی در 131 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان
سایر منابع:
سایر خبرها
هجوم ملخ های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان
شود. رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: به دلیل تحرک بالای ملخ صحرایی مبارزه شبانه روزی می تواند در افزایش میزان تلفات آن نقش بسزایی داشته باشد. وی ادامه داد:مبارزه با ملخ صحرایی از آبان سال گذشته تاکنون در سطح 136 هزار و 407 هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است. زورقی تاکید کرد: پیش بینی می شود تا پایان تیر همچنان مبارزه با این آفت در سیستان و بلوچستان تداوم داشته باشد.
هشدار هجوم ملخ های صحرایی نابالغ به سیستان و بلوچستان
کشاورزی تصریح کرد:از آغاز دور جدید مبارزه با ملخ صحرایی تاکنون 136هزار و407هکتار از مراتع جنوب استان علیه این آفت بین المللی سمپاشی شده، که از این میزان مبارزه، 67 درصد علیه پوره و 33درصد علیه ملخ صحرایی بالدار بوده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان پیش بینی کرد: مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر حداقل تا پایان تیرماه سال جاری ادامه داشته باشد. بیشتربخوانید: پرواز
سم پاشی هوایی ملخ های مهاجم در سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان ، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت : این هواپیما قادر است روزانه بین 500 تا 700 هکتار از اراضی منطقه را سمپاشی کند . تیموری تأکید کرد: تاکنون بیش از 145 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان با مشارکت بهره برداران سم پاشی شده و از انواع روش های مبارزه با این آفت خطرناک شامل استفاده از سمپاش های دستی، یو ال وی پاش، پشت وانتی و مبارزه شبانه استفاده شده است .: پانزده شهرستان استان درگیر ملخ های مهاجم هستند . کد ویدیو دانلود فیلم اصلی ...
120 هکتار مرتع در شهرستان ریگان از آفت ملخ پاک سازی شد
حمید فرامرزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی به محض ورود ملخ های صحرایی به منطقه ده رضا از توابع ریگان به این محل اعزام شدند. وی ادامه داد: اکیپ های سم پاشی با مشاهده ملخ های صحرایی در منطقه ده رضا عملیات سم پاشی را آغاز کردند و بعد از 2 روز منطقه از وجود این آفت پاک سازی شد. مدیر جهاد کشاورزی ریگان با اشاره به اینکه بیش از 120 هکتار از
سیستان و بلوچستان بالاترین حجم مبارزه با ملخ صحرایی را دارد
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به شهرستان های ایرانشهر و نیکشهر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: برای مبارزه با هجوم ملخ های صحرایی تاکنون سه میلیارد تومان از محل منابع استانی اختصاص داده شده و طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح ملی 20 میلیارد تومان است. او ادامه داد: امیدواریم با
خرید یک میلیارد ریالی تجهیزات مبارزه با ملخ ها
رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان از خرید یک میلیارد ریال تجهیزات مبارزه با ملخ صحرایی خبر داد وگفت: تا کنون عملیات مبارزه با این آفت درسطح 135 هزار هکتار در 15 شهرستان استان انجام شده است. غلام حیدر زورقی در گفت وگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: تداوم ریزش ملخ صحرایی باعث شددربعضی ازمناطق جنوب استان برای مبارزه بااین آفت از هواپیمای سمپاش استفاده شود
خطر حمله سوسک های سیاه به استان زنجان وجود ندارد
نبی الله بختکی در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با در مورد سوسک های سیاه اظهار کرد: تا به امروز بالا بودن جمعیت این سوسک ها در استان زنجان مشاهده نشده و احتمال حمله آنها به استان زنجان وجود ندارد. وی در ادامه با اشاره به مبارزه به آفت ملخ مراکشی در شهرستان طارم تصریح کرد: این آفت در شهرستان طارم بیشتر وجود دارد که در حال حاضر نیز مبارزه با آن انجام می شود و تقریبا به مرحله مهار این آفت
هجوم ملخ ها به حاشیه تهران/ جهاد کشاورزی: ملخ ها بی خطر هستند
. وی در ادامه با تأکید بر این که نباید اجازه دهیم حوادث ناخوشایند هجوم ملخ ها به شهرستان در سال گذشته دوباره در اذهان تداعی شود، افزود: از دو ماه پیش، دیده بانی زمان هجوم ملخ ها در شهرستان آغاز شده و از 10 روز گذشته برای پیشگیری از ورود ملخ ها با همکاری حوزه جهاد کشاورزی و شهرداری ها به صورت روزانه و مستمر از ساعت 7 صبح تا 15 عصر، تمامی مراتع و بیابان های حوالی فرودگاه امام خمینی(ره
مبارزه با آفت ملخ های صحرایی در کرمان
نیمی از 2میلیارد و 500میلیون تومان اعتبار مبارزه با آفت ملخ خبر داد و افزود: مطالبات همکاران در حوزه سمپاشی هنوز از پارسال پرداخت نشده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان هم با اشاره به درگیری قلعه گنج و رودبار جنوب با ملخها افزود: 26هزار و 800هزار هکتار منطقه از آفت ملخهای صحرایی پاکسازی شده و امسال 200هزار هکتار دیگر پاکسازی خواهدشد. برخوری افزود:امسال پوره های ملخ تا
560 هکتار اراضی استان بوشهر روزانه علیه آفت ملخ سم پاشی می شود
همکاری خوبی داشته اند و تاکنون از ورود آفت ملخ به اراضی کشاورزی و باغات استان بوشهر جلوگیری شده است. وی با اشاره به اینکه سال گذشته در سطح 104 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه ملخ صحرایی سم پاشی شد افزود: میزان هجوم ملخ های صحرایی امسال بیش از 2 برابر سال قبل ارزیابی شده و این در حالی است که تا 4 سال آینده استان بوشهر درگیر مبارزه با ملخ صحرایی است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی
مجموعه خبری ساعت 20و 45 دقیقه پنجم خرداد آتش سوزی مراتع در کوههای دشتستان و تنگستان
/> بیش از 200 هزار هکتار اراضی استان بوشهر علیه آفت ملخ صحرایی سمپاشی می شود براساس اعلام رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر پیش بینی می شود بیش از 200 هزار هکتار اراضی استان بوشهر آلوده به آفت ملخ صحرایی شود که در این راستا از همان ابتدای هجوم ملخ ها اقدمات مبارزه با ملخ در دشت ها و اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی آغاز شد. محمدتقی منوچهری با بیان اینکه هیچ آسیبی از هجوم
مبارزه با ملخ در خراسان رضوی به هزار و 390 هکتار رسید
در این زمینه بسیار مفید است و به محض ورود احتمالی این آفت به استان خراسان رضوی با آن مبارزه خواهد شد. مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ملخ های بومی هر سال در این استان مشاهده شده و مبارزه با آن صورت می گیرد و به محض مشاهده کانون ملخ با مبارزه فوری اجازه گسترش به آن داده نمی شود. وی افزود: مشکلی در زمینه مبارزه با این آفت نداریم و سم مورد نیاز و دستگاه های سم پاش
بسیج امکانات شهرستان ری برای مقابله با هجوم ملخ ها
به گزارش ایرنا، هزاران قطعه ملخ بومی(مراکشی) از روزهای گذشته علاوه بر مراتع طبیعی و مزارع به خیابان های و محلات حسن آباد فشافویه و کهریزک در جنوب شهرستان ری هجوم آورده اند و موجبات نگرانی کشاورزان به ویژه گندم کاران و جوکاران و مردم را به وجود آورده اند. افزایش جمعیت ملخ ها در جنوب شهرستان ری در حالی است که بنا به گفته رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری کانون های زمستان گذران این مهمان های
مبارزه با ملخ کوهان دار در مراتع دامغان آغاز شد
راحتی مسئول واحد بیابان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت: با توجه به طغیان ملخ های کوهان دار در تاغ زار های جنوب شهرستان دامغان مبارزه مکانیکی و شیمیایی در عرصه های طبیعی این شهرستان آغاز شده است. او با بیان اینکه بیش از 670 هزار هکتار عرصه بیابانی در شهرستان دامغان وجود دارد افزود: مرحله اول این مبارزه
استاندار کرمان: جاده سیل زده شهداد - نهبندان بیش از یک سال بلاتکلیف است
اهمیت دارد و بر اساس نظر کارشناسی یک دسته ملخ هشتاد میلیونی می تواند روزانه 160 میلیون تن علوفه در مراتع استان را تخریب کند. وی با بیان اینکه سال گذشته دستگاه های اجرایی استان کرمان کمک های بسیار خوبی در مبارزه با ملخ های صحرایی کردند و امسال هم در مبارزه با ملخ ها نیازمند این کمک ها هستیم ادامه داد: دستگاه های اجرایی استان برای کمک به جهاد کشاورزی جنوب استان موظف به همکاری هستند. فدائی با بیان اینکه مانورهای لحظه صفر آمادگی در برابر وقوع زلزله های بالای شش ریشتر در استان کرمان برگزار می شود افزود: دستگاه های بحران باید آمادگی کامل داشته باشند. انتهای پیام/511/ ع ...
مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به 300 هزار هکتار رسید
محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به اینکه سطح کل مبارزه با آفت ملخ صحرایی به 300 هزار هکتار نزدیک شده است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار تا چند روز گذشته در سطحی معادل 299 هزار و 458 هکتار علیه آفت خطرناک ملخ صحرایی در 7 استان جنوبی مبارزه صورت گرفته است. او با اشاره به اینکه سیستان و
اگر مقابله نکنیم، بعید نیست آفت ملخ به ماهان و کرمان برسد
مبارزه با آفت ملخ صورت گرفته و پیش بینی مبارزه در سطح 200 هزار هکتار را داریم. برخوری تصریح کرد: تاکنون در جازموریان مبارزه خوبی انجام داده و اجازه نداده ایم از پوره ها، ملخ پروازی خارج شود و حتی پوره ها را نیز از بین برده ایم. رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با تاکید بر اینکه باید آمادگی کامل برای مبارزه با دسته پروازی ملخ ها داشته باشیم و بلافاصله آن را از بین ببریم اظهار
جازموریان مستعد جذب و تکثیر ملخ های صحرایی/ اگر مقابله نکنیم دسته چند میلیونی به کرمان هم می رسد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سعیدبرخوری ، بعداز ظهر سه شنبه(6 خرداد) در نشست ستادمدیریت بحران استان با اشاره به اینکه از سال گذشته در 7 شهرستان جنوبی درگیر آفت ملخ بودیم؛ افزود: جازموریان منطقه ای مستعد برای جذب و تکثیر ملخ ها است و تاکنون در سطح 26 هزار و 800 هکتار با این آفت مبارزه کردیم و پیش بینی 200 هزار هکتار داریم. رییس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان با بیان
موج اول حمله ملخ های مهاجم در مراتع ریگان دفع شد
کرمان -ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: با اقدام به موقع موج اول ، هجوم ملخ های صحرایی در سه هزار هکتار از مراتع این شهرستان دفع شد .
مبارزه با ملخ صحرایی در 131 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان
غلام حیدر زورقی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بیش از 131 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان تاکنون علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است. وی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ های صحرایی همچنان در 15 شهرستان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، افزود: مبارزه با این آفت از پنجم آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از آن سوی
سمپاشی مراتع فولادمحله بر علیه آفت ملخ
به گزارش خبرگزاری صداوسیما استان سمنان، اداره جهاد کشاورزی شهرستان مهدیشهر ، عملیات مبارزه شیمیائی ، سمپاشی کانون های ملخ در مراتع فولادمحله، رسم رودبار، گوشوارک، گرد کلا و چپ گره به طور وسیع در مراتع مناطق ،ضمن اطلاع قبلی به دامداران و بهره برداران منطقه برای جلوگیری از ورود دام در منطقه تا پایان دوره تاثیر سم بر روی گوارش اشام را آغاز کرد. سمپاشی در این منطقه به علت جلوگیری از شیوع آفت جونده ملخ بر روی محصولات کشاورزی و هم چنین علوفه مراتع در مناطق عمومی و مراتع فولادمحله و روستاهای اطراف قبل از تفریخ تخم آفت جونده ملخ آغاز ش ...
افزایش اکیپ های مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:گستردگی وسعت آلودگی مراتع استان به ملخ صحرایی مهاجر خصوصا پوره ملخ سبب گردید تا با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 100میلیون ریال 25 دستگاه سمپاش موتوری جدید جهت مبارزه شیمیایی با این آفت خریداری ودر اختیار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های جنوبی استان قرار دهیم
آغاز مبارزه با شیوع ملخ های شاخه بلند
مبنی بر نحوه عمل اقدام شود. مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان رصد مداوم مزارع استان را در دستور کار خود قرار داده ، اعلام کرد: همچنین مقرر شد با استفاده از ظرفیت دهیاران در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای را تا عادی شدن وضعیت داشته باشیم. فلاح نژاد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های مربوطه موظف به ازدیاد و جلوگیری از حمله ملخ ها به مراتع و مزارع هستند، تصریح کرد: همچنین بهره گیری از روش نوین سازمان محیط زیست برای مقابله با این نوع حشرات در دستور کار قرار گرفته است. ...
هواپیمای سمپاش به قلع و قمع ملخ صحرایی در ایرانشهر پرداخت
ابراهیم تیموری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:برای نخستین بار پس از 25سال جهت مبارزه شیمیایی علیه آفت ملخ صحرایی از هواپیمای سمپاش در ایرانشهر استفاده شد. وی با بیان اینکه هم اینک 15 شهرستان سیستان و بلوچستان درگیر ملخ صحرایی هستند افزود: با همکاری سازمان حفظ نباتات کشور یک فروند هواپیمای سمپاش در استان مستقر و عملیات مبارزه را در مناطق صعب العبور و ریگزارها که امکان
خریداری یک میلیارد ریال تجهیزات مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان
غلام حیدر زورقی رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت : مبارزه با ملخ صحرایی از پنجم آبان سال گذشته تاکنون در سطح افزون بر 131 هزار هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان انجام شده است. او افزود: هم اینک 34 تیم مبارزه و 44تیم دیده بانی در امر مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند.
نخستین گروه ملخ های صحرایی به مزارع ریگان رسید
در مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان تشکیل و کارشناسان فوری به منطقه مورد هجوم ملخ ها اعزام شدند که پس از بازدید از روستای ده رضا، وجود ملخ صحرایی مورد تأیید قرار گرفت. برپایه این گزارش 480 هزار هکتار از مراتع این استان به منظور مبارزه با آفت ملخ صحرایی پایش شده است. سال گذشته شمال استان کرمان از طریق 2 شهرستان ریگان و ارزوئیه به آفت ملخ صحرایی آلوده شد که طبق گفته مسئولان جهاد
مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در خرم بید
به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، آرش خسروانی اظهار کرد : از اواسط اردیبهشت ماه تا کنون بیش از 70 هکتار از مراتع روستای بیان، قنات باغی ، قنات سرخ ، غال مورچه ، سه سلخ علیه آفت ملخ شکم بادمجانی سمپاشی شده است. او تصریح کرد: با توجه به بارش های خوب در سال زراعی جاری پایش این آفت بومی از اوایل اردیبهشت با همکاری اداره منابع طبیعی و کشاورزان در بیش از 600 هکتار از اراضی زراعی و مراتع